• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з обслуговування пожежної сигналізації

Завершена

2 138 400.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 692.00 UAH
Період оскарження: 11.01.2019 16:55 - 04.02.2019 00:00
Вимога
Вирішена

Виключити деякі неправомірні вимоги з оголошення умов тендерної документації

Номер: a6ae4e2cb9db4fbc8d2693acd908a271
Ідентифікатор запиту: UA-2019-01-11-002005-c.b2
Назва: Виключити деякі неправомірні вимоги з оголошення умов тендерної документації
Вимога:
1. У додатку 3 (п. 2.4.) Ви вимагаєте надати Сертифікат системи управління якістю ISO9001:2015, та Звіт сертифікаційного аудиту ДСТУ ISO 9001:2015 та лист щодо прийняття рішення за результатами сертифікаційного аудиту). Перше, відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Звідси бачимо, що вимогою щодо надання Сертифікату на систему управління якістю (ISO 9001:2015) Ви ставите учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. Тому, можемо стверджувати, що у вас як у Замовника вже є заздалегідь визначений переможець процедури, інтереси якого Ви лобіюєте. І при чому робите це без законодавчого закріплення та обґрунтування, а виключно на власному бажанні. Тому, по факту маємо явну дискримінацію, яка порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). Друге, забігаючи наперед, просимо не відповідати, що будь-яке Товариство може отримати такий Сертифікат, Ви ж розумієте, що учасники, не маючи такого зобов’язання на законодавчо закріпленому рівні, заздалегідь не можуть передбачити Ваше бажання щодо наявності такого сертифікату в учасників і заздалегідь його отримати. Також, Ви ж розумієте, що для отримання такого Сертифікату (як, в принципі, і будь-якого іншого) потрібно затратити і час, і грошові ресурси. І знову ж таки, отримання такого Сертифікату не є обов’язком для учасників (зазначені відповідно до закупівлі послуги учасники можуть надавати за наявності отриманої Ліцензії відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 "ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення"), тому вимога щодо наявності такого Сертифікату прямо порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель, а саме максимальна економія та ефективність (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). Третє, також передбачаючи Вашу відповідь про п. 3 ст. 22 Закона України "Про публічні закупівлі": тендерна документація може містити також іншу інформацію , яку Замовник вважає за необхідне до неї включити. Так, дійсно, в частині 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що Замовник може включати в тендерну документацію інформацію, яку вважає за необхідне. Але, в нормі частини 3 статті 22 Закону вказано, що інформація повинна бути «відповідно до законодавства». А наявність в учасника Сертифікату системи управління якістю не передбачено і не закріплено на законодавчому рівні. При чому, знову ж таки та стаття 22 містить норму, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Четверте, якщо Ви так бажаєте отримати від учасників Сертифікат системи управління якістю (ISO 9001:2015) для підтвердження вимогам Тендерної документації та відповідності учасника для надання послуг відповідно до передбаченої Закупівлі, то надаємо Вам інформацію про даний Сертифікат з обґрунтуванням недоречності такої вимоги в даній закупівлі, а саме: 1) Відповідно до Наказу Держспоживстандарту від 22 червня 2009 року №225 затверджено Національний стандарт України «Системи управління якістю» (ДСТУ ISO 9001:2015), а саме пункт 0.1 «Загальні положення»: «запровадження системи управління якістю має бути стратегічним рішенням організації». Тобто, запровадження такої системи це виключне право, бажання і волевиявлення самої організації, а не обов’язок. 2) Також, відповідно до пункту 0.1 «Загальні положення»: «Цей стандарт можуть застосовувати внутрішні та зовнішні сторони, зокрема органи сертифікації, щоб оцінити здатність організації дотримувати вимоги замовника, законодавчі й регламентувальні вимоги, застосовні до продукції, і власні вимоги організації». Бачимо, що даний Сертифікат застосовується до продукції, а не до надання послуг, як передбаченого оголошеною Вами закупівлею. 3) Національним стандартом України (ДСТУ ISO 9001:2015) «Системи управління якістю. Вимоги», частиною 1.1 розділу 1 «Сфера застосування» передбачено: «Цей стандарт установлює вимоги до системи управління якістю, якщо організація а) потребує показати свою здатність постійно надавати продукцію, яка задовольняє вимоги замовника та застосовні законодавчі й регламентувальні вимоги; Примітка 1. У цьому стандарті термін «продукція» поширюють лише на а) продукцію, призначену для замовника чи таку, яку він вимагає; b) будь-які передбачені результати процесів виготовлення продукції. Знову ж таки, з наведеної інформації бачимо, що даний Сертифікат системи управління якістю може бути отриманий при наданні продукції, а не послуг як в оголошеній Вами процедурі закупівлі. Отже, на підставі вищевикладеного, розуміємо, що Сертифікат системи управління якістю (ISO 9001:2015) не може бути підтвердженням відповідності учасника в оголошеній Вами процедурі закупівлі. Так як, учасники будуть надавати Вам не продукцію, а саме послуги, то очевидною є необґрунтованість наявності Сертифіката в учасників, а звідси й необґрунтованість та незаконність вимоги, прописаної в Тендерній документації. Для того, щоб прописувати таку вимогу та взагалі мати можливість вимагати від учасників наявність Сертифікату системи управління якістю (ISO 9001:2015) для початку було б добре ознайомитись зі значенням цього Сертифікату та з тим, що саме він підтверджує. Тому, ВИМАГАЄМО виключити дану вимогу з тендерної документації як таку, що немає обґрунтування та законних підстав, а також як таку, що є абсолютно абсурдною для підтвердження відповідності учасників у даній закупівлі. 2. Що до п. 2.3. Додатку 3 Про реєстрацію Пульту централізованого спостереження за пожежною сигналізацією та про його реєстрацію в єдиній базі даних Центру спостерігання ДСНС України У додатку 1 Ви вимагаєте надати посвідчення про реєстрацію пульта пожежного спостерігання в Єдиній базі даних Центру спостерігання Державної служби з надзвичайних ситуацій (МНС) України. Вимога, яку Ви висунули, це вимога на основі законодавства, яке вже не чинне. Пояснюємо: у розділі 3 Правил з пожежного спостерігання, що затверджено наказом ДСНС від 02.07.2015 № 351 було визначено порядок реєстрації Центру приймання тривожних сповіщень (Пульту пожежного нагляду) в єдиній базі даних об'єктів спостерігання МНС України, а також визначено порядок видачі посвідчення про реєстрацію ЦПТС пультової організації в єдиній базі даних об'єктів спостерігання МНС України. Але Наказ Міністерства надзвичайних ситуацій України від 07.04.2011 № 351 "Про затвердження Правил з пожежного спостерігання" втратив чинність з 03.04.2015 року. Зараз вже діє новий нормативно-правовий акт, а саме - Правила з пожежного спостерігання, що затверджені Наказом Міністерства з внутрішніх справ України від 30.03.2015 року №349, що не передбачає реєстрації ЦПТС в єдиній базі даних об'єктів спостерігання МНС України та отримання документів про реєстрацію Пульту пожежного нагляду в єдиній базі даних ЦН ДСНС України. Саме тому дана Ваша вимога є неправомірною та дискримінаційною для Учасників, які почали провадити свою діяльність після втрати чинності Правил з пожежного спостерігання, що затверджено наказом ДСНС від 02.07.2015 № 351, та не ЗОБОВ'ЯЗАНІ реєструвати ПЦС, тому ми вимагаємо виключити цю вимогу з Вашого оголошення! Завчасно вдячні за неопереджене ставлення до наших правових вимог. У разі ігнорування Вами наших правових вимог ми залишаємо за собою право звернутись зі скаргою до Антимонопольного комітету, так як наявність чи не наявність спірних документів дискримінує учасників торгів і не приводить до покращення якості надання послуг, забезпечення безпеки та життя дітей і обслуговуючого персоналу.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: 1. Відповідно до статті 31. «Дискримінація суб'єктів господарювання» Господарського кодексу України № 436-IV, редакція від 10.11.2018: «1. Дискримінацією суб'єктів господарювання органами влади у цьому Кодексі визнається: заборона створення нових підприємств чи інших організаційних форм господарювання в будь-якій сфері господарської діяльності, а також встановлення обмежень на здійснення окремих видів господарської діяльності або виробництво певних видів товарів з метою обмеження конкуренції; примушування суб'єктів господарювання до пріоритетного укладання договорів, першочергової реалізації товарів певним споживачам або до вступу в господарські організації та інші об'єднання; прийняття рішень про централізований розподіл товарів, який призводить до монопольного становища на ринку; встановлення заборони на реалізацію товарів з одного регіону України в інший; надання окремим підприємцям податкових та інших пільг, які ставлять їх у привілейоване становище щодо інших суб'єктів господарювання, що призводить до монополізації ринку певного товару; обмеження прав суб'єктів господарювання щодо придбання та реалізації товарів; встановлення заборон чи обмежень стосовно окремих суб'єктів господарювання або груп підприємців. 2. Дискримінація суб'єктів господарювання не допускається. Законом можуть бути встановлені винятки з положень цієї статті з метою забезпечення національної безпеки, оборони, загальносуспільних інтересів.» Умови Тендерної документації встановлені Замовником не підпадають під вищезазначені визначення тому, що відповідно сертифікат ISO 9001:2015 надається організаціям що відповідають вимогам законодавчо затвердженого Національного стандарту України ДСТУ ISO 9001:2015, а також сертифікат може отримати будь-яке підприємство. Додатково повідомляємо, що відповідно до 1. Сфера застосування пп. а), вимоги стандарту стосуються не лише організацій які надають продукцію, але й надають послуги. Також, примітка 1 зазначає що терміни «продукція» та «послуга» поширюються лише на продукцію та послуги, які потребує замовник. Для підтвердження надаємо додатково рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель №52-р/пк-ск від 18.01.2016 року, де зазначається наступне: умова надання учасником сертифікату ISO 9001 не є дискримінаційною тому, що такий сертифікат може отримати будь-яка організація. Також, у ході розгляду питань Колегією було вставлено, що скаржником не було доведено та документально підтверджено неможливість надання сертифікату та яким чином така вимога порушує його права чи законні інтереси та перешкоджає участі у процедурі закупівлі. 2. Дякуємо за надання інформації про втрату чинності деяких законодавчих актів. Технічним завданням передбачено надання послуг з обслуговування пожежної сигналізації, що передбачає собою наявність пульту пожежного спостереження. В тендерній документації вимагаються документи, які підтверджують наявність обладнання, що забезпечує виконання умов технічного завдання. Звертаємо увагу, що відповідно до Додатку 3 до тендерної документації учасник надає письмове пояснення у разі неможливості надати документи передбачені умовами тендерної документації, у випадку втрати їх чинності або зміни форми, назви.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Сертифікат

Номер: 37b49d63d8674c66982e7e99332a0a32
Ідентифікатор запиту: UA-2019-01-11-002005-c.c1
Назва: Сертифікат
Вимога:
Ваша відповідь щодо «Стандарт ISO 9001 — одна із моделей управління діяльністю організації з метою вдосконалення результатів є некоректною і зайвий раз наводить на думку щодо наявнастості такого сертифікату в організації під яку прописані дані вимоги та яка повинна отримати перемогу в даній закупівлі. Те чим на Вашу думку обгрунтовано потреба працівників відповідної кваліфікації – є одним з основних кваліфікаційних критеріїв відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Вами вимагається у вимозі щодо наявності в працівників навчань та підтверження їх кваліфікації. Щодо думки що Сертифікат підтверджує налагоджену систему та високий стандарт надання послуг протипожежного призначення, що забезпечує високий професіоналізм підприємства на ринку та впевненість клієнтів щодо якості даних послуг. Замовник має бути впевнений в професіоналізмі обслуговуючої організації та бути спокійним за якість та безпечність наданих послуг.» дана вимога також Вами підтвержена щодо типових договорів та відгуків на них. Отже вимагаємо вимогу щодо наявності СЕРТИФІКАТУ Стандарту ISO 9001 скасувати так як вона суперечить вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та в подальшому не спотрворювати вимоги законодавства України.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Замовник передбачає надання сертифікату системи управління якістю ISO 9001:2015 умовами Тендерної документації з метою підтвердження наявності в учасника кваліфікованих працівників, а також налагодженої системи та високого стандарту надання послуг протипожежного призначення. Замовник керується ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» при встановлені даної вимоги. Додатково Замовником враховано частину 4 ст. 22 та ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме недискримінацію учасників, але разом з тим доводимо до Вашого відома, що сертифікат ISO 9001:2015 можуть отримувати всі організації, які мають на меті якісно та професіонально надавати свої послуги. Замовник керуючись ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принципом максимальної економії та ефективності, встановлює умову надання сертифікату ISO 9001:2015 учасниками для впевненості в професіоналізмі обслуговуючої організації, а також бути спокійним за якість та безпечність наданих послуг.
Статус вимоги: Задоволено
Скарга
Розгляд припинено

Оскарження вимог тендерної документації

Номер: e1644e53fdc84d95bf2b9b4d6cfceecd
Ідентифікатор запиту: UA-2019-01-11-002005-c.c3
Назва: Оскарження вимог тендерної документації
Скарга:
Просимо скасувати дискримінаційні вимоги, що містяться в тендерній документацві. Детально описано в скарзі, що додається.
Опис причини скасування: У звязку з виробничою необхідністю
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 25.01.2019 14:21
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 30.01.2019 16:45
Автор: ТОВ "БУДУКРПЛЮС", Бересток Олександр +380979704708 v.rozovenko@gm-group.com.ua