-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Шафа металева для одягу зі зборкою
Торги не відбулися
315 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 150.00 UAH
мін. крок: 1% або 3 150.00 UAH
Період оскарження:
18.01.2019 15:57 - 29.01.2019 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога щодо перегляду результатів розгляду та відхилення тендерної пропозиції ТОВ «IP COM»
Номер:
d7d1842ef3a84422a4dfac315f8f7f49
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-01-18-003153-c.b2
Назва:
Вимога щодо перегляду результатів розгляду та відхилення тендерної пропозиції ТОВ «IP COM»
Вимога:
Керівництво Товариства з обмеженою відповідальністю «IP COM» (далі за текстом – Учасник), вивчивши результати розгляду тендерної пропозиції за оголошенням про публічну закупівлю UA-2019-01-18-003153-c, що викладені у протоколі розгляду тендерних пропозицій від 06.02.2019 № 44 тендерного комітету Комунального підприємства «Управління по ремонту та експлуатації автошляхів» Дніпровської міської ради (далі за текстом – протокол № 44), повідомляє про незгоду з відхиленням найбільш економічно вигідної пропозиції з зазначених у п. 8 протоколу підстав.
Згідно з абзацом третім п. 1 «Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію» Розділу V. «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації зі змінами на закупівлю товару «Код ДК 021:2015:39150000-8 Меблі та приспособи різні (Шафа металева для одягу зі зборкою)», затвердженої Рішенням тендерного комітету Комунального підприємства «Управління по ремонту та експлуатації автошляхів» Дніпровської міської ради (протокол №24 від 25.01.19р.) (далі – ТД) за оголошенням про публічну закупівлю UA-2019-01-18-003153-c (далі за текстом – Тендерна документація) визначено, що оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію ціна.
Враховуючи, що публічна закупівля проводиться за бюджетні кошти, Учасником ТОВ «IP COM», як безпосереднім виробником товару, щодо якого оголошена публічна закупівля, у тендерній пропозиції запропоновано найбільш економічно обґрунтовану ціну без завищення з метою отримання надприбутків.
Вказане підтверджено результатами аукціону.
У той же час, згідно зі змістом п. 8 протоколу тендерним комітетом Комунального підприємства «Управління по ремонту та експлуатації автошляхів» Дніпровської міської ради (далі – Замовника) при розгляді найбільш економічно вигідної пропозиції прийнято рішення про її відхилення на підставі частини першої п. 4 ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі» - Тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
У протоколі № 44 при обґрунтуванні підстави відхилення Замовником зазначено (дослівно): «При детальному розгляді тендерної пропозиції ТОВ «IP COM», ЄДРПОУ 32338465, встановлено, що у складі пропозиції не надані наступні документи, які вимагались Замовником, а саме:
- Баланс та звіт про фінансові результати два останніх звітних періоди.
Згідно Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» № 996-ХІV від 16.07.1999 ст. 13 Звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік. Тобто, Замовником вимагалось надання балансу та звіту про фінансові результати за 2016 рік та за 2017 рік.»
Така оцінка тендерної пропозиції ТОВ «IP COM» свідчить про упереджене ставлення з боку тендерного комітету Замовника до вказаного учасника, про що свідчить наступне:
Відповідно до змісту Тендерної документації зі змінами на закупівлю товару «Код ДК 021:2015:39150000-8 Меблі та приспособи різні (Шафа металева для одягу зі зборкою)», затвердженої Рішенням тендерного комітету Комунального підприємства «Управління по ремонту та експлуатації автошляхів» Дніпровської міської ради (протокол №24 від 25.01.19р.) (далі – ТД), а саме Додатку № 3 до тендерної документації, Замовником вимагалось (дослівно):
«Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» учасники в складі пропозиції повинні надати наступні документи:
2. Документи, які підтверджують, що Учасник провадить господарську діяльність відповідно до положень його статуту:
…
2.8 Баланс та звіт про фінансові результати два останніх звітних періоди.
2.9 Звіт про рух грошових коштів два останніх звітних періоди, або лист – підтвердження з посиланням на норми відповідних законодавчих актів України про те, що їх фінансова звітність не містить звіту про рух грошових коштів;
Якщо учасник є новоствореною особою, і ще не складав та не подавав до органів державної фіскальної служби (державної податкової інспекції) звітність відповідно до положень Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні”, яка вимагається Замовником для підтвердження наявності фінансової спроможності, то він у складі пропозиції надає лист-пояснення (в довільній формі), за підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою, в якому зазначає законодавчі підстави ненадання вищезазначених документів та надає копії витребуваних документів бухгалтерського обліку та фінансової звітності за наявні в такого учасника останні звітні періоди, які передують розкриттю тендерних пропозицій.»
Згідно з частиною першою статті 13 «Звітний період» Закону України від 16 липня 1999 року N 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» у діючій редакції (далі – ЗУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»), дослівно: «1. Звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік. Проміжна фінансова звітність складається за результатами першого кварталу, першого півріччя, дев’яти місяців. Крім того, відповідно до облікової політики підприємства фінансова звітність може складатися за інші періоди».
Таким чином вимогами ЗУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» для фінансової звітності крім календарного року передбачено також інші звітні періоди для проміжної звітності і для фінансової звітності відповідно до облікової політики підприємства.
Відповідно до змісту розділу ІІ «Склад та елементи фінансової звітності» Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 07.02.2013 № 73 «Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності»»
1. Фінансова звітність складається з: балансу (звіту про фінансовий стан) (далі - баланс), звіту про фінансові результати (звіту про сукупний дохід) (далі - звіт про фінансові результати), звіту про рух грошових коштів, звіту про власний капітал і приміток до фінансової звітності.
Баланс підприємства складається на кінець останнього дня звітного періоду.
Підприємства, які складають фінансову звітність та консолідовану фінансову звітність за національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку, складають проміжну фінансову звітність, яка охоплює відповідний період (І квартал, перше півріччя, дев’ять місяців), наростаючим підсумком з початку звітного року у складі балансу та звіту про фінансові результати.
Таким чином Національним положенням (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності» для фінансової звітності крім календарного року також передбачено інші звітні періоди.
Також, необхідно зазначити, що у разі відсутності чітких вимог щодо складу та/чи виду документу, інформації якої він повинен містити та який необхідно надавати у складі тендерної пропозиції, учасники мають право надавати документи із інформацією на свій розсуд.
З вказаною позицією згоден і Замовник, що підтверджено частиною другою його відповіді від 25.01.2019 на вимогу щодо умов закупівлі від 22.01.2019 (UA-2019-01-18-003153-c.c1). У вказаній відповіді Замовник посилається на підтвердження вищезазначеної позиції «рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного від 09.12.2016 № 1984-р/пк-пз» (дослівно з відповіді від 25.01.2019).
Враховуючи, що Замовником у п. 2.8. Додатку № 3 до ТД переліку документів, які підтверджують, що Учасник провадить господарську діяльність відповідно до положень його статуту, не зазначено ні періодичність фінансової звітності (річна чи проміжна), ні за який час (конкретний період (рік, квартал, місяці) вона повинна надаватись, ТОВ «IP COM» надано звітність за останні два звітні періоди, передбачені для його фінансової звітності вимогами ЗУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та чинних відомчих нормативних актів Міністерства фінансів України – 6 місяців 2018 року та 9 місяців 2018 року.
Крім того, згідно зі змістом Протоколу № 49 від 07.02.2019 засідання тендерного комітету Замовника відхилена пропозиція ТОВ «Літпол-Україна» - учасника закупівлі, наступного за ціновою пропозицією після ТОВ «IP COM». Згідно з п. 8 вказаного протоколу підставою відхилення стало не надання ТОВ «Літпол-Україна» у складі своєї пропозиції наступних документів:
- Листа-згоди учасника з проектом договору, засвідченого підписом уповноваженої особи Учасника.
- Лист у довільній формі, яким учасник гарантує, у разі визнання його переможцем, надати документи замовнику у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, які підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 5, 6 частини першої та частиною другою статті Закону.
- Копія відомостей з ЄДРПОУ (для юридичних осіб), які отримано не раніше ніж за 30 днів до дати оголошення даних торгів, тощо.
У той же час, Замовником серед підстав відхилення не зазначено не надання ТОВ «Літпол-Україна» Балансу та звіту про фінансові результати за 2016 рік – період, який на думку Замовника, для фінансової звітності є передостаннім звітним, про що ним вказано у п. 8 протоколу № 44.
ТОВ «Літпол-Україна» надало у складі своєї пропозиції копії Балансу та звіту про фінансові результати за 9 місяців 2018 року (проміжна звітність) та за 2017 рік (річна звітність). Відсутність вказаних документів у пропозиції ТОВ «IP COM» згідно з висновками Замовника, викладеними у протоколі № 44, стала підставою для відхилення його пропозиції. Тобто підстави відхилення пропозиції ТОВ «IP COM» не стали підставами для відхилення пропозиції ТОВ «Літпол-Україна». Такі дії Замовника повністю відповідають академічному тлумаченню терміну дискримінація: «Дискримінація — будь-яка відмінність, виключення, обмеження або перевага, що заперечує або зменшує рівне здійснення прав».
Таким чином, Замовником, в порушення вимог статей 3 та 5 Закону України 25 грудня 2015 року № 922-VIII «Про публічні закупівлі» у діючій редакції, при наданні оцінки змісту пропозицій ТОВ «IP COM» та ТОВ «Літпол-Україна» застосовано різні критерії оцінки.
З урахуванням вищевикладеного, ТОВ «IP COM» як Учасником виконано всі вимоги Тендерної документації щодо змісту, оформлення тендерної пропозиції, у тому числі з надання документації, щодо підтвердження провадження Учасником господарської діяльності відповідно до положень його статуту.
Підстави відхилення вказаної тендерної пропозиції, а саме - тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації, які передбачені п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону України від 25 грудня 2015 року № 922-VIII «Про публічні закупівлі» у тендерного комітету Замовника були відсутні.
Таким чином, при розгляді нашої економічно вигідної та документально та технічно обґрунтованої тендерної пропозиції тендерним комітетом винесене необґрунтоване та неправомірне рішення про її відхилення.
З огляду на вищевикладене ТОВ «IP COM» вимагає переглянути рішення щодо відхилення його тендерної пропозиції за оголошенням про публічну закупівлю UA-2019-01-18-003153-c, викладеним у протоколі розгляду тендерних пропозицій від 06.02.2019 № 44 тендерного комітету Комунального підприємства «Управління по ремонту та експлуатації автошляхів» Дніпровської міської ради, та переглянути результати кваліфікації і визначення переможця вказаної публічної закупівлі.
У випадку не задоволення нашої вимоги щодо перегляду результатів кваліфікації ТОВ «IP COM», на виконання вимог частини третьої статті 30 «Відхилення тендерних пропозицій» Закону України від 25 грудня 2015 року № 922-VIII «Про публічні закупівлі», вимагаємо надати з урахуванням приведених у скарзі нами обставин додаткову інформацію стосовно причини невідповідності нашої пропозиції умовам тендерної документації у встановлений вказаним Законом п’ятиденний термін.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.pdf 08.02.2019 16:29
Дата подачі:
08.02.2019 16:29
Вирішення:
Згідно статті 28 Закону України «Про публічні закупівлі» оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених Замовником у тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону. Після оцінки пропозицій Замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною. У разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, Замовник розглядає наступну тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною. За результатами оцінки електронною системою тендерних пропозицій найбільш економічно вигідною пропозицією після відхилення попередньої визначена тендерна пропозиція ТОВ "IP COM", ЄДРПОУ 32338465
Тендерною документацією встановлено чіткі вимоги щодо вмісту та змісту тендерних пропозицій, які повинні підготувати учасники для участі у тендері на закупівлю:
ДК 021:2015: 39150000-8 Меблі та приспособи різні (Шафа металева для одягу зі зборкою).
Відповідно до додатку 3 тендерної документації учасники у складі своєї пропозиції мають надати копію балансу та звіту про фінансові результати за два останніх звітних періоди.
Згідно частини 1 статті 13 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» № 996-XIV від 16.07.1999 звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік.
Згідно частини 2 статті 13 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність» перший звітний період новоствореного підприємства може
бути менш як 12 місяців, але не більш як 15 місяців.
Враховуючи вищесказане та те, що ТОВ "IP COM" створене та зареєстровано у 2003 році, на час розкриття пропозиції останнім звітним періодом за два періоди є 2016 та 2017 рік.
Проте, у складі пропозиції підприємства наявна наступна фінансова звітність:
- Баланс (Звіт про фінансовий стан) станом на 30.06.2018;
- Звіт про фінансові результати (Звіт про сукупний дохід) за І півріччя 2018 року;
- Баланс (Звіт про фінансовий стан) станом на 30.09.2018;
- Звіт про фінансові результати (Звіт про сукупний дохід) за 9 міс. 2018 року;
Отже, пропозиція ТОВ "IP COM" не відповідає умовам тендерної документації.
Дана позиція підтверджена рішенням постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 28.03.2018 № 2839-р/пк-пз.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Зміни до ТД
Номер:
f01cf8448b764ccf8e83aa99559e34f4
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-01-18-003153-c.c1
Назва:
Зміни до ТД
Вимога:
Просимо внести зміни до тендерної документації та виключити дискримінаційні вимоги
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога шафи.docx 22.01.2019 15:25
- відповідь на вимогу.docx 25.01.2019 15:15
Дата подачі:
22.01.2019 15:25
Вирішення:
На вашу Вимогу повідомляємо наступне.
Відповідно до інформації наведеної в офіційному збірнику «КОМЕНТАРІ ДО ЗАКОНОДАВСТВА УКРАЇНИ ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ». (Даний проект фінансується Європейським Союзом та виконується консорціумом на чолі з Crown Agents Ltd)
Деталізація дотримання принципу недискримінації учасників передбачено ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Зокрема в частині першій зазначеній статті зазначено, що вітчизняні та іноземні учасники беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
Крім цього, згідно ч. 3 ст. 22 Закону документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Випадки встановлення дискримінаційних вимог, які обмежують коло потенційних учасників, а саме в частині господарської діяльності учасників, такі як: вимоги щодо надання пропозиції виключно платниками ПДВ; необґрунтовані вимоги щодо наявності КОНКРЕТНОГО РІЧНОГО ОБОРОТУ коштів у учасника в межах визначених Замовником; вимоги щодо наявності досвіду роботи лише в бюджетних та комунальних підприємствах; вимоги щодо підтвердження в учасника наявності досвіду постачання не аналогічного, а виключно ідентичного товару.
Відповідно до академічного тлумачення терміну дискримінація: «Дискримінація — будь-яка відмінність, виключення, обмеження або перевага, що заперечує або зменшує рівне здійснення прав» .
Відповідно до вищезазначеного, наведене у даній вимозі тлумачення терміну дискримінація, не є коректним
1. Щодо відомостей з ЄДРПОУ.
Відповідно до ст. 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Згідно із ст. 17 Закону замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Згідно із роз’ясненням Міністерства економічного розвитку та торгівлі України від 15.01.2016 № 3302-06/906-06 та з метою вдосконалення процедури надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Міністерством юстиції запроваджено електронний сервіс, за допомогою якого, в режимі реального часу можливо отримати Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Отже, згідно із діючим законодавством України, замовник не має можливості вимагати від учасника тендеру Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань або Виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців.
Відповідні органи держаної влади, протягом одного робочого дня по запиту надають зазначені відомості.
Отже, у будь-якого учасника є можливість без перешкод отримати їх.
Також, необхідно зазначити, що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вносяться зміни за поданням юридичної(фізичної) особи.
Отже інформація може не містити актуальну інформацію.
Відповідно до вищезазначеного тендерний комітет відмовляє у задоволені вимоги у цій частині.
2. Щодо впровадження учасником заходів запобігання забруднення навколишнього середовища.
Законом України «Про публічні закупівлі» встановлено чіткі вимоги до змісту тендерних документацій. Так ст. 22 Закону визначено, що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля.
Отже, на виконання Закону, учасники повинні розтлумачити Замовнику, заходів запобігання забруднення навколишнього середовища. Це можливо лише при детальному зазначені заходів.
Також, необхідно зазначити, що у разі відсутності чітких вимог щодо складу та/чи виду документу, інформації якої він повинен містити та який необхідно надавати у складі тендерної пропозиції, учасники мають право надавати документи із інформацією на свій розсуд.
Вищезазначена позиція підтверджується рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного від 09.12.2016 № 1984-р/пк-пз.
Відповідно до вищезазначеного тендерний комітет відмовляє у задоволені вимоги у цій частині.
3. Щодо довідки/довідок з обслуговуючого банку/банків
Відповідно до ст. 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Комунальне підприємство «Управління по ремонту та експлуатації автошляхів» Дніпровської міської ради є комунальним унітарним комерційним підприємством, створеним Дніпровською міською радою.
Отже, Замовник є відповідальним за витрачання коштів територіальної громади.
У зв’язку із цим, умовами проекту договору встановлено, що розрахунки за поставлений Товар здійснюється шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок «Постачальника» в національній валюті України протягом 14 календарних днів з дати отримання товару.
Так, згідно із інформацію із банків в яких обслуговується Учасник, дозволить Замовнику розуміти, чи в змозі саме цей учасник виконати умови договору та поставити якісний товар.
Відповідно до вищезазначеного тендерний комітет відмовляє у задоволені вимоги у цій частині.
4. Щодо приведення у відповідність пункти 8 та 10 Додатку 4
Відповідно до вищезазначеного тендерний комітет задовольняє вимогу у цій частині.
5.Щодо сертифікат відповідності.
Необхідно сказати, що зареєстровані в Реєстрі державної системи сертифікації сертифікати відповідності на продукцію і послуги, сертифікати на системи управління, атестати виробництва і свідоцтва про визнання (термін дії яких закінчується після 01.01.2018) залишаються чинними при умові проведення передбаченого органами сертифікації (які видали сертифікати відповідності) періодичного технічного нагляду за стабільністю показників
. При цьому слід зазначити, що дія документів державної системи сертифікації може бути анульована органом із сертифікації за бажанням заявника.
Законодавчі документи, які обмежують термін дії виданих до 01.01.2018 року документів державної системи сертифікації, на сьогодні відсутні.
Разом з цим, умовами тендерної документації (сторінка 9) передбачено, що документи, що не передбачені законодавством, не надаються учасниками у складі пропозиції (з наданням письмового пояснення причин та законодавчих підстав їх ненадання).
Отже, вимога щодо надання сертифікатів не є дискримінаційною, та не обмежує коло потенційних постачальників.
Відповідно до вищезазначеного тендерний комітет відмовляє у задоволені вимоги у цій частині
Враховуючи вищевикладене, тендерний комітет задовольняє частково.
Статус вимоги:
Відхилено