• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Основні органічні та неорганічні хімічні речовини

Завершена

185 300.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 853.00 UAH
Період оскарження: 13.02.2019 17:09 - 18.02.2019 17:20
Вимога
Відхилено

Вимога

Номер: 932a557cd7374a21b8e9f635d32407f2
Ідентифікатор запиту: UA-2019-02-13-001978-a.c1
Назва: Вимога
Вимога:
Висловлюєм Вам свою пошану уважно вивчивши тендерну документацію (далі – ТД) на закупівлю, повідомляє, що деякі положення ТД не відповідають нормам чинного законодавства , а саме , положення зазначені в документації є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі – Закон), а саме: недискримінації учасників конкурсних торгів та добросовісної конкуренція серед учасників. В технічному завданні зазначена вимога: • Надати оригінал гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб’ютора, уповноваженого на це виробником (з наданням копії документу, який підтверджує такі повноваження), з підтвердженням можливості постачання товару необхідної кількості та належної якості та у строки передбачені тендерною документацією на товар,який вказано в медико-технічних вимогах. Гарантійний лист повинен включати номер процедури закупівлі в системі електронних закупівель, а також назву предмета закупівлі та назву замовника. Вимога Замовника, як надання оригіналів гарантійний листів від виробників є прямим порушенням статті 3 Закону (Принципи здійснення закупівель), частини 3 статті 5 Закону (Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників), частини 3 статті 22 (Документація конкурсних торгів не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників). Звертаємо Вашу увагу , що згідно спільного листа Мінекономрозвитку та МОЗ щодо закупівлі лікарських засобів № 3301-04_55905-03_01.7_33810 від 19.12.2018 зазначені рекомендації, а саме: - не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками ГАРАНТІЙНОГО ЛИСТА ВІД ВИРОБНИКА, оскільки це може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівлі. Згідно з вимогами МЕРТ та АМКУ під час складання документації Замовникам необхідно вжити вичерпних заходів щодо забезпечення максимальної конкуренції на торгах та недопущення дискримінації учасників, у тому числі шляхом встановлення дискримінаційних умов закупівлі. Ознайомившись з умовами ТД, вважаємо, що вимога про надання учасниками процедури закупівлі листів авторизації від виробника, з посиланням на умови даної процедури закупівлі, зобов’язує учасників процедури до договірних відносин із безпосереднім виробником товару або його представництвами, що дискримінує тих, які співпрацюють не з виробниками, а з офіційними дистриб’юторами, обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Виходячи з викладеного вище, повідомляємо, що такий підхід здійснення даної закупівлі є дискримінаційним, оскільки обмежує конкурентоспроможність потенційних учасників, а в цілому впливає на можливість учасників прийняти участь у процедурі відкритих торгів. На підставі викладеного, з метою створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у фармацевтичній сфері та здешевлення предмету закупівлі, керуючись статтею 18 Закону, звертаємось до Вас з вимогою щодо усунення порушень та приведення ДКТ у відповідність до вимог чинного законодавства України, а саме : Вилучити з тендерної документації Технічне завдання - Надати оригінал гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб’ютора, уповноваженого на це виробником (з наданням копії документу, який підтверджує такі повноваження), з підтвердженням можливості постачання товару необхідної кількості та належної якості та у строки передбачені тендерною документацією на товар,який вказано в медико-технічних вимогах. Гарантійний лист повинен включати номер процедури закупівлі в системі електронних закупівель, а також назву предмета закупівлі та назву замовника.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Розглянувши вимогу учасника, замовник залишає її без задоволення. Норми Закону України «Про публічні закупівлі» поширюються на закупівлі, сума яких дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень. Метою цього закону серед інших є також розвиток добросовісної конкуренції. Згідно абзацу 3 пункту 1 статті 2 закону під час здійснення закупівлі, вартість якої менше ніж 200 тисяч гривень, замовники повинні дотримуватись принципів здійснення публічних закупівель (стаття 3 закону), але не усіх його норм. Дискримінаційними вимогами можуть бути вимоги, які заздалегідь носять нездійсненний характер для конкретних учасників і є абсолютним безроздільним правом інших учасників. Наскільки це відстежується у закупівлях, що проводяться іншими замовниками (як у відкритих торгах, так і у допорогових закупівлях), вимога щодо надання листів авторизації від виробників є звичайною практикою для забезпечення якості товарів, що закуповуються за бюджетні кошти. В зв’язку з регулярним надходженням розпоряджень Державної служби з лікарських засобів щодо вилучення з обігу неякісних лікарських засобів та виробів медичного призначення, вимога щодо надання Учасниками гарантійного листа виробника щодо можливості поставки товарів, що є предметом допорогової закупівлі, являється необхідною задля унеможливлення участі недобросовісних учасників та закупівлі товарів не відповідної якості. Раціональне використання бюджетних коштів полягає у закупівлі якісних товарів з відповідними характеристиками та за найвигіднішу ціну.
Статус вимоги: Відхилено