-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з проведення робіт з регулювання чисельності безпритульних тварин (стерилізація)
Торги не відбулися
319 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 595.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 595.00 UAH
Період оскарження:
08.02.2019 09:24 - 21.02.2019 00:00
Вимога
Вирішена
Щодо усунення порушень та внесення змін до тендерної джокументації
Номер:
35cda56aa92c4275ada46410e3cd6d98
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-02-08-000056-a.c2
Назва:
Щодо усунення порушень та внесення змін до тендерної джокументації
Вимога:
1. Додаток 1 до тендерної документації «Перелік документів для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам замовника»
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право установити один або декілька кваліфікаційних критеріїв.
Додатком 1 Замовник встановив такі кваліфікаційні критерії, як наявність обладнання та матеріально-технічної бази та наявність документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору. Але відповідно до чинного законодавства є ще одна обов’язкова вимога до працівників, які задіяні при виконанні замовленої послуги з проведення робіт з регулювання чисельності безпритульних тварин (стерилізація) – це профілактичне щеплення від сказу. У Наказі МОЗ України наведено, що всі працівники, які працюють с безпритульними тваринами повинні отримати профілактичне щеплення від сказу і тільки тоді, вони допускаються до роботи з безпритульними тваринами. Невиконання цієї вимоги веде до порушення норм з охорони праці.
Наказ МОЗ України від 11.08.2014р. № 551 «Про удосконалення проведення профілактичних щеплень в Україні». Згідно Додатку до Наказу «Календар профілактичних щеплень в Україні» до групи населення, яка підлягає під інші обов’язкові щеплення відносяться:
- працівники ветеринарних лабораторій, клінік та інші, які працюють із вуличним вірусом сказу, мисливці, лісники, спеціалісти ветеринарної медицини;
- особи, що виконують роботи з відлову і утримання бездомних тварин
З вищенаведеного бачимо, що Замовник послуги у наведених кваліфікаційних критеріях не врахував обов’язкової кваліфікаційної вимоги до працівників виконавця, такої як профілактична вакцинація від сказу.
Вимагаємо внести зміни до тендерної документації та доповнити вимоги щодо кваліфікації працівників
2. Додаток 4 тендерної документації «Технічні вимоги до предмета закупівлі: (ДК 021:2015 код 85200000-1 –(ветеринарні послуги) Послуги з проведення робіт з регулювання чисельності безпритульних тварин (стерилізація)
Додаток 4 містить такі послуги як вилов тварин, стерилізація, післяопераційне утримання, кліпсування та повернення тварин до місця звичайного існування.
- Замовник при проведенні закупівлі послуг не врахував вимог законодавства України «Про ветеринарну медицину» щодо обов’язкової ідентифікації тварин, тим самим порушив чинне законодавство. ЗУ «Про ветеринарну медицину» зобов’язує юридичні та фізичні особи, діяльність яких пов’язана з утриманням та обігом тварин виконувати вимоги щодо ідентифікації тварин, у тому числі котів, собак, за допомогою мікрочипів.
Вимагаємо внести зміни та доповнити тендерну документацію такою процедурою як ідентифікація тварин мікрочипом.
- Технічні вимоги до предмета закупівлі не містять такої ветеринарної процедури, як вакцинація тварин від сказу тис самим не дотримався чинного законодавства «Про захист населення від інфекційних хвороб» та «Про ветеринарну медицину».
Відповідно до ст.5, ст.16 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» органи місцевого самоврядування повинні забезпечити заходи захисту населення від інфекційних хвороб, спільних для тварин та людей. Захист населення від інфекційних хвороб, спільних для тварин і людей, забезпечується проведенням ветеринарно-санітарних, протиепізоотичних, профілактичних і протиепідемічних заходів під час догляду за тваринами. В Законі України «Про ветеринарну медицину» наведено, що «належний рівень захисту здоров'я тварин та пов'язаний із цим захист здоров'я людей - рівень захисту, що вважається державою достатнім при встановленні ветеринарно-санітарних заходів для захисту здоров'я і життя людей та тварин від несприятливих наслідків, на подолання яких спрямовані ветеринарно-санітарні заходи». Також п. 5 ст.37 цього закону наводить одним із обов’язків осіб, які утримують тварин чи беруть участь у їх обігу «застосування профілактичних ветеринарно-санітарних заходів щодо здоров’я тварин» Крім того, Національна академія аграрних наук України, Всесвітня Організація Охорони Здоров’я також дотримується позиції, що вакцинація безпритульних тварин є єдиною ефективною мірою у боротьбі зі сказом.
З вищенаведеного - вакцинація безпритульних тварин від сказу є обов’язковою процедурою, яку забезпечують органи місцевого самоврядування.
Вимагаємо внести зміни та доповнити тендерну документацію такою процедурою як ідентифікація тварин мікрочипом.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол.PDF 18.02.2019 16:13
Дата подачі:
15.02.2019 11:45
Вирішення:
Повідомляємо, що відповідно до п.11 Додатку 4 до тендерної документації (Технічні вимоги до предмета закупівлі), передбачено: «Якщо у вимогах до надання послуг не вказані якісь дії чи заходи, які мають бути здійснені відповідно до чинного законодавства, то Виконавець повинен здійснити такі дії та заходи, керуючись вимогами чинного законодавства».
Відповідно до пунктів 2.1 та 2.3 Додатку 5 до тендерної документації ( проект договору про надання послуг з стерилізації безпритульних тварин (собак та котів):
«-Виконавець повинен надати послуги, якість яких відповідає умовам, згідно з нормативно-правовими актами та чинним законодавством ;
-Надання послуг повинно базуватися на принципах гуманності та захисту тварин від жорсткого поводження, що регулюється чинним законодавством України.»
Крім того повідомляємо, що розгляд проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо ідентифікації та реєстрації тварин, на даний час - відкладено.
Виходячи з вищенаведеного - тендерна документація змін або доповнень не потребує.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Номер:
cfc01bed1bb5421db829f108e860b2cb
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-02-08-000056-a.b1
Назва:
Щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Вимога:
ВИМОГА
щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі в порядку ч. 1 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі».
Додатком тендерної документації № 5 є проект договору про надання послуг, пунктом 1.3 якого передбачено ОБОВ'ЯЗОК учасника за наслідком виконання договору повернення тварин «силами та за рахунок Виконавця до звичайного місця існування або місця вилову»
Разом з тим згідно з ст. 24 Закону України «Про захист тварин від жорстокого поводження» - норми що регулює порядок вилову та тимчасової ізоляції домашніх тварин, не передбачено повернення до місць звичайного існування та/місця відлову.
В свою чергу, повернення тварин, після їх знаходження у спеціалізованих установах, підприємствах, де останні отримують протягом певного часу системне харчування, медичну допомогу тощо, ДО ЧОГО ВОНИ ЗВИКАЮТЬ ТА АДАПТУЮТЬСЯ, а після чого знову залишаються на вулиці без догляду є нічим іншим ніж жорстоким поводженням, що утворює склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 89 КУпАП, а саме: знущання над тваринами, завдання побоїв або вчинення інших насильницьких дій, що завдали тварині фізичного болю, страждань і не спричинили тілесних ушкоджень, каліцтва чи загибелі, залишення тварин напризволяще, у тому числі порушення правил утримання тварин, вчинені стосовно двох і більше тварин, групою осіб, за що передбачено накладення штрафу від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (5100 – 8500) або адміністративний арешт на строк до п’ятнадцяти діб.
Вищевикладені норми національного законодавства кореспондуються із нормами міжнародного права.Так, відповідно до ст. 3, 4 Європейської конвенції про захист домашніх тварин 1987 року, ратифікованої Законом України «Про ратифікацію Європейської конвенції про захист домашніх тварин» від 18.09.2013, ніхто не повинен спричиняти для домашньої тварини непотрібного болю, страждання або пригнічення. Ніхто не повинен залишати домашньої тварини.
Таким чином, виконання умов тендерної документації, а також умов договору у викладеній редакції (який є складовою частиною тендерної документації) прямо порушують вимоги закону, за що передбачена адміністративна відповідальність учасника та замовника (їх посадових осіб).
Враховуючи положення ст. 19 Конституції України, якою передбачено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством, а органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
В свою чергу, відповідно до ст. 215 ЦК України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.
Частиною 1 ст. 203 ЦК України передбачено, що зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.
Частиною 1 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Отже, вимоги тендерної документації та проект Договору містять умови, які не відповідають законодавству, є підставами недійсності відповідного Договору, в разі його укладання, в цілому чи в певній частині, а дії з його виконання призведуть до адміністративної відповідальності осіб, які будуть його виконувати.
У зв’язку з викладеним, керуючись ч. 1 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» вимагаємо усунити порушення законодавства під час проведення закупівлі, а саме виключити умови з проекту Договору щодо обов’язку учасника забезпечити повернення тварин до місця звичайного існування та/або відлову.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 23.PDF 13.02.2019 10:08
Дата подачі:
08.02.2019 13:46
Вирішення:
У місті Обухові притулки для безпритульних тварин відсутні. У зв’язку з цим, умовами тендерної документації передбачено утримання тварин протягом періоду видужування (реабілітації, після операційної перетримки, на розгляд ветеринарів), а потім повернення до звичайного місця існування.
В зв’язку з відсутністю у вимозі (щодо порушення під час проведення процедури закупівлі в порядку ч.1 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі» пропозицій, щодо подальшого перебування безпритульних тварин не запропоновано – проект Договору залишити без змін.
Статус вимоги:
Задоволено