-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Агрохімічна продукція (дезінфекційні засоби)
Агрохімічна продукція (дезінфекційні засоби)
Завершена
100 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 1 000.00 UAH
Період оскарження:
31.01.2019 16:51 - 05.02.2019 17:00
Вимога
Залишено без розгляду
дискримінаційні вимоги
Номер:
908bfdff24bf4f0cb42716c6fa38082c
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-01-31-003945-b.b2
Назва:
дискримінаційні вимоги
Вимога:
Дякуємо за дуже вичерпну відповідь, цікаво дізнатись автора тлуматчення закону, невже це у вашому закладі так гарно розуміються на законодавстві, браво.У відповідності до п. 6.4. наказу ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЗОВНІШТОРГВИДАВ УКРАЇНИ" від 13.04.2016 р. № 35 "Про затвердження Порядку здійснення допороговuх закупівель" "У вимогах до предмета Закупівлі, що містять посилання на певну торговельну марку (знак для товарів і послуг) або виробника, Замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти прийматимуться у пропозиціях Учасників." Цим документом визначається шлях дотримання замовником діючого законодавства. Використання слова "може" здійснюється не для того, щоб не зазначати можливість пропонувати інші товари , а навпаки саме здійснювати таки пропозиції. Лише можливість надання учасниками різних товарів для закупівлі забезпечує придбання якісних та дешевих товарів і для цього цей порядок надав можливість зазначити право на еквівалентність. У випадку коли існує корупційна змова, тоді зацікавлена злочинна особа трактує лише вигідні собі умови - можна і не вказувати еквівалентів. Законодавець у разі непотрібності визначення можливості надання еквіваленту в цьому випадку взагалі би не згадував про це, але суперечать принципам закупівлі, що також зазначаються у п. 6.2. зазначеного вище порядку. Вимагаємо припинити корупційну дію внести зміни до документації
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
05.02.2019 11:22
Вирішення:
Про надання інформації щодо проведення допорогової процедури закупівлі (оголошення UA-2019-01-31-003945-b предмет закупівлі - «Агрохімічна продукція (Дезінфекційні засоби)» ДК 021:2015: 24450000-3 — Агрохімічна продукція
Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні.
Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація, зокрема наступне: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня.
Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування.
Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими.
Замовником встановлено ознаки предмету закупівлі, які мають раціональне обґрунтування, а саме реалізація права на закупівлю конкретного товару відповідної якості з урахування рекомендацій лікарів, так як дані дезінфекційні засоби буду використовуватись у стаціонарних відділеннях , операційному відділенні та відділенні інтенсивної терапії/реанімації, для пацієнтів, які були прооперовані.
Технічні вимоги щодо дезінфекційних засобів складені із урахуванням потреб медичного закладу:
а саме ротації дезінфікуючих засобів для запобіганні виникненню стійкості мікроорганізмів;
запобігання шкоди здоров'ю медичного персоналу із урахуванням наявних алергічних реакцій на раніше використовувані засоби.
У своїх вимогах тендерний комітет керується принципами найбільшої ефективності та економії коштів.
Стосовно пункту 6.4 Порядку у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на певну торговельну марку (знак для товарів і послуг) або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти прийматимуться у пропозиціях учасників допорогових закупівель.
Дана позиція підтверджується розділом «запитання та відповіді» в системі електронних закупівель «ПРОЗОРО» та листами Уповноваженого органу, а саме:
ЗАПИТАННЯ
Чи правильно робить замовник, коли не вказує в предметі закупівлі, зазначаючи конкретні торговельні марки товарів, еквівалент. Чи є це порушенням?
ВІДПОВІДЬ
При проведенні допорогових закупівель в вимогах до предмета Закупівлі, що містять посилання на певну торговельну марку (знак для товарів і послуг) або виробника, Замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти прийматимуться у пропозиціях Учасників.
При проведенні понадпорогових закупівель, технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент"
Зі змісту даної норми чітко видно те, що законодавцем передбачено право, а не обов’язок вказувати інформацію щодо аналогів та/або еквівалентів, які прийматимуться Замовником у пропозиціях Учасників.
Шановний Учаснику ! Якщо у ВАС не має в наявності відповідного товару, то просимо Вас закупити його на ринку, звісно, якщо є бажання співпрацювати з виробниками чи іншими суб’єктами даної сфери торгівлі, та прийняти участь у допороговій закупівлі. Ми будемо раді з Вами співпрацювати !
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата виконання рішення Замовником:
05.02.2019 12:29
Підтвердження вирішення:
В цілому повідомляємо, що за результатами розгляду Вашої скарги не встановлено наявності ознак допущення порушень законодавства з питань публічних закупівель, а так само не вбачається необхідним вчинення будь-яких заходів, окрім тих, що передбачені змістом Порядку в частині завершення допорогової закупівлі та виконання договірних зобов’язань відповідно до Цивільного та Господарського кодексів України.
Вимога
Залишено без розгляду
упереджені дії замовника
Номер:
c099fbeb80304a998a81ae4756ba5816
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-01-31-003945-b.a1
Назва:
упереджені дії замовника
Вимога:
порушення закону , дискримінаційні вимоги
Пов'язані документи:
Учасник
- ООДЖитомир.pdf 01.02.2019 10:26
- Відповідь на дезінфекційні засоби.PDF 01.02.2019 11:59
Дата подачі:
01.02.2019 10:26
Вирішення:
Керуючись Наказом ДП "Зовнішторгвидав України вiд 13.04.2016 N 35 «Про затвердження Порядку здійснення допорогових закупівель» Замовник має законне право зазначати інформацію щодо конкретного виробника (марки, фірми) продукції при цьому не порушуючи законодавство, яке регулює порядок проведення допорогових закупівель.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата виконання рішення Замовником:
01.02.2019 12:05
Підтвердження вирішення:
Про надання інформації щодо проведення допорогової процедури закупівлі (оголошення UA-2019-01-31-003945-b предмет закупівлі - «Агрохімічна продукція (Дезінфекційні засоби)» ДК 021:2015: 24450000-3 — Агрохімічна продукція
Розглянувши Вашу скаргу від 01.02.2019 р. повідомляємо наступне.
Закон України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Закон застосовується до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує відповідні вартісні межі, встановлені в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону. У свою чергу, виходячи зі змісту абзацу четвертого частини першої статті 2 Закону, під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону, замовники можуть використовувати електронну систему закупівель (далі – система) з метою відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору, тобто даною нормою Закону, Замовнику надано право, а не встановлено обов’язок.
Вимога пункту третього частини другої статті 22 Закону про те, що технічна специфікація предмета закупівлі, яку повинна містити тендерна документація, не повинна містити посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника та якщо у разі таке посилання є необхідним, то воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз “або еквівалент”, стосується саме тендерної документації, яка розробляється та затверджується замовником під час здійснення процедур закупівель, що передбачені статтею 12 Закону.
Відповідно до ст. 12 Закону закупівля може здійснюватися шляхом застосування однієї з таких процедур: відкриті торги; конкурентний діалог; переговорна процедура закупівлі – допорогова закупівля відсутня в даному переліку.
Враховуючи вище викладене дія Закону не поширюється на проведення допорогових закупівель, а також дана закупівля не містить тендерної документація.
Єдиний документ, який регулює проведення допорогових закупівель, є наказ ДП “Зовнішторгвидав України” (наказом Мінекономрозвитку від 26.07.2016 № 1220 перейменоване в Державне підприємство “ПРОЗОРРО”) від 13.04.2016 № 35 (далі – Порядок)
Згідно з пунктом 5 Порядку, одним з етапів проведення допорогової закупівлі є оголошення закупівлі. Відповідно до пункту 6 Порядку під час оголошення допорогової закупівлі замовник розміщує в електронній системі закупівель інформацію про предмет закупівлі.
У свою чергу, згідно з підпунктом 6.4 Порядку у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на певну торговельну марку (знак для товарів і послуг) або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти прийматимуться у пропозиціях учасників допорогових закупівель.
З огляду на зазначене, та оскільки сфера застосування Закону визначена статтею 2, вимоги Закону щодо порядку проведення процедур закупівель, у тому числі вимоги щодо визначення замовником технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, не поширюються на допорогові закупівлі.
Дана позиція підтверджується розділом «запитання та відповіді» в системі електронних закупівель «ПРОЗОРО» та листами Уповноваженого органу, а саме:
ЗАПИТАННЯ
Чи правильно робить замовник, коли не вказує в предметі закупівлі, зазначаючи конкретні торговельні марки товарів, еквівалент. Чи є це порушенням?
ВІДПОВІДЬ
При проведенні допорогових закупівель в вимогах до предмета Закупівлі, що містять посилання на певну торговельну марку (знак для товарів і послуг) або виробника, Замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти прийматимуться у пропозиціях Учасників.
При проведенні понадпорогових закупівель, технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент"
Зі змісту даної норми чітко видно те, що законодавцем передбачено право, а не обов’язок вказувати інформацію щодо аналогів та/або еквівалентів, які прийматимуться Замовником у пропозиціях Учасників.
Відповідно до пункту 6.3 Наказу «Під час оголошення Закупівлі Замовник розміщує в Системі інформацію про предмет, очікувану вартість Закупівлі, умови договору, порядок і умови проведення Закупівлі, строк подання пропозицій, а також вимоги до Учасника та іншу інформацію, яка, на його думку, є необхідною для проведення Закупівлі.».
На підставі вищевикладеного та керуючись Наказом ДП "Зовнішторгвидав України вiд 13.04.2016 N 35 «Про затвердження Порядку здійснення допорогових закупівель» Замовник має законне право зазначати інформацію щодо конкретного виробника (марки, фірми) продукції при цьому не порушуючи законодавство, яке регулює порядок проведення допорогових закупівель.
Замовник, під час визначення предмета закупівлі керувався виключно нормами чинного законодавства України та інформацією, розміщеною в електронній системі закупівель, а саме:
- відповідно до пункту 18 частини 1 статті 1 Закону предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом.
- відповідно до пункту 32 частини 1 статті 1 Закону товари - це продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.
- на виконання наказу МЕРТУ від 17.03.2016р. № 454 предмет закупівлі визначено за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару.
- зазначення виробника товару у допороговій закупівлі не заборонено Порядком, отже, замовником встановлено ознаки предмету закупівлі, які мають раціональне обґрунтування, а саме реалізація права на закупівлю конкретного товару відповідної якості з урахування рекомендацій лікарів, так як дані дезінфекційні засоби буду використовуватись у стаціонарних відділеннях , операційному відділенні та відділенні інтенсивної терапії/реанімації, для пацієнтів, які були прооперовані.
Отже, наведені Вами припущення щодо обмеження конкуренції серед учасників процедури закупівлі не підтверджуються з точки зору чинного законодавства України, та на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що умови допорогової закупівлі стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі. Якщо Учасник не має в наявності відповідного товару, то йому нічого не заважає закупити його на ринку, звісно, якщо є бажання співпрацювати з виробниками чи іншими суб’єктами даної сфери торгівлі.
В цілому повідомляємо, що за результатами розгляду Вашої вимоги не встановлено наявності ознак допущення порушень законодавства з питань публічних закупівель, а так само не вбачається необхідним вчинення будь-яких заходів, окрім тих, що передбачені змістом Порядку в частині завершення допорогової закупівлі та виконання договірних зобов’язань відповідно до Цивільного та Господарського кодексів України.