• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Деревина (дрова)

Завершена

446 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 230.00 UAH
Період оскарження: 08.01.2019 21:48 - 20.01.2019 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні умови

Номер: 698f6f1b37e3426bbafce0fcf9e78c83
Ідентифікатор запиту: UA-2019-01-08-001319-c.b1
Назва: Дискримінаційні умови
Вимога:
Вивчивши "Вимоги замовника щодо закупівлі дров" встановлено наявність дискримінаційних вимог до учасників. Частиною 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено: «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». Дискримінаційність вимог полягає у встановлені територіальної прив’язаності щодо наявності складських приміщень для зберігання товару саме на території Савранського району Одеської області, що обмежує участь у закупівлі лише учасниками, які мають такі склади в цьому районі. Згідно вимог за Додатком 1 до тендерної документації встановлено вимогу у п. 1.1 наступним чином "Копії документів, підтверджуючих наявність складу на території Савранського району Одеської області (якщо споруди для зберігання належать Учаснику на праві власності, він повинен надати копії документів, що підтверджують право власності відповідних будівель на зберігання товару, в іншому випадку – договір оренди об’єктів нерухомості для зберігання товару, або договір про надання складських послуг на зберігання товару" та звужують коло потенційних учасників. Зазначаємо, наше підприємство, знаходиться на незначній відстані від Замовника, яке може доставити товар протягом 1 дня, однак, не має в наявності складу та на території Савранського району Одеської області, а відтак вже не може прийняти участь в процедурі закупівлі. Більш того, у відповідності зі статтею 42 Конституції України «кожний має право на підприємницьку діяльність, не заборонену законом». Тому підприємства мають право без обмежень приймати рішення і здійснювати самостійно будь-яку діяльність, яка не суперечить чинному законодавству. Держава не має права втручатись у порядок ведення господарської діяльності суб’єктами господарювання, зокрема в частині обмеження вимог щодо свободи укладання договорів із контрагентами задля володіння об’єктами матеріально-технічної бази. Цивільним кодексом України за статтею 627 передбачено: «Відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості». Більш того, вимога наявності складу та на території Савранського району Одеської області ніяким чином не може гарантувати своєчасну поставку дров. Таким чином вимога Тендерної документації щодо наявності в учасників процедури закупівлі складу на території Савранського району Одеської області, звужує коло потенційних учасників, адже у процедурі закупівлі не зможуть взяти участь ті суб'єкти господарювання, які мають матеріально-технічну базу за межами Савранського району Одеської області та які знаходяться на доступній для швидкого постачання відстані від місць поставки товару. Дії Замовника щодо встановлення зазначених вимог Тендерної документації порушують вимоги частини третьої статті 22 Закону та основні принципи здійснення закупівель, визначені статтею 3 Закону, а саме – недискримінація учасників, добросовісна конкуренція серед учасників. За даним питанням є чимала практика розгляду скарг Антимонопольним комітетом України де були ухвалені позитивні рішення про внесення змін в тендерну документацію. Таким чином, Замовник має внести відповідні зміни до своїх вимог в цій частині та не порушувати законодавство про публічні закупівлі.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: На вашу вимогу UA-2019-01-08-001319-c.b1 від 10.01.2019 року надаємо роз'яснення: Додатком 1 до тендерної документації встановлено вимогу у п. 1.1 «Копії документів, підтверджуючих наявність складу на території Савранського району Одеської області (якщо споруди для зберігання належать Учаснику на праві власності, він повинен надати копії документів, що підтверджують право власності відповідних будівель на зберігання товару, в іншому випадку – договір оренди об’єктів нерухомості для зберігання товару, або договір про надання складських послуг на зберігання товару.» Оскільки у замовника відсутня можливість зберігати дрова на власному складі, тому Додатком 3 до тендерної документації п. 4 встановлено «Строки поставки – протягом 2019 року. Поставка здійснюється в обсягах, зазначених у заявці замовника, в залежності від фактичної потреби та протягом шести годин з моменту одержання відповідної заявки від Замовника.». В своєму звернені ви самі зазначаєте, що «…наше підприємство, знаходиться на незначній відстані від Замовника, яке може доставити товар протягом 1 дня…». Відповідні умови тендерної документації передбачають можливість не лише мати у власності склад, але й скористатись правом оренди такого майна або заключення договорів про надання послуг зберігання дров задля виконання даної вимоги. Згідно з ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі», під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Стаття 43 Господарського кодексу України передбачає свободу підприємництва, тобто можливість без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, не заборонену законом. Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах як власників складських приміщень, так і орендарів таких приміщень. Всі потенційні учасники торгів, після оприлюднення відповідного оголошення, можуть надати свою пропозицію, яка буде прийнята і розглянута замовником відповідно до діючого законодавства. Беручи до уваги зазначене вище, а також зважаючи на можливість використання учасником не лише власної матеріально-технічної бази, але й можливості її залучення на підставі договору оренди чи договору про надання послуг вважаємо що жодної дискримінаційної складової у даному випадку не має.
Статус вимоги: Відхилено