-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Газове паливо (Природний газ)
Завершена
1 573 175.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.3% або 4 000.00 UAH
мін. крок: 0.3% або 4 000.00 UAH
Період оскарження:
09.01.2019 11:41 - 20.01.2019 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога замовнику
Номер:
f8bfa46930ca4d28aa1cea451046c76f
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-01-09-000411-c.a2
Назва:
Вимога замовнику
Вимога:
Скаржник не може погодитись з рішенням Замовника про обрання Переможцем торгів ТОВ "МЕГАГАЗ ПОСТАЧ". Також Скаржник вважає неправомірною бездіяльність Замовника, яка полягає у невідхиленні тендерних пропозицій ТОВ "УКР-АЛЬЯНС ГРУП", ТОВ "ХАРКІВГАЗ ЗБУТ", ТОВ "ГАЗЕНЕРГОПРОЕКТ", ТОВ "УКРТРАНССЕРВІС-ГРУП". На переконання Скаржника рішення про обрання переможцем торгів ТОВ "МЕГАГАЗ ПОСТАЧ" та бездіяльність Замовника є такими, що порушують принципи здійснення закупівель, передбачених статтею 3 ЗУ «Про публічні закупівлі», зокрема недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій і полягають у наступному.
Відповідно до частини 4 статті 28 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року №922-VIII після автоматичної оцінки пропозицій Замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною. Строк розгляду тендерної пропозиції, яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визнання найбільш економічно вигідної пропозиції. Строк розгляду тендерної пропозиції може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку розгляду тендерної пропозиції замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель.
В результаті аналізу найбільш економічно вигідної пропозиції ТОВ "МЕГАГАЗ ПОСТАЧ" на відповідність кваліфікаційним критеріям, встановленим ст.16, вимогам, встановленим ст.17 Закону та умовам тендерної документації було встановлено обставини щодо невідповідності тендерної пропозиції ТОВ "МЕГАГАЗ ПОСТАЧ" у зв’язку із тим, що тендерна пропозиція, яка складається із розміщених на платформі веб-порталу Уповноваженого органу «Prozorro» не відповідає вимогам за тендерною документацією з підстави, що передбачена пунктом 4 ч.1 ст.30 Закону: «тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації».
В результаті аналізу пропозицій ТОВ "УКР-АЛЬЯНС ГРУП", ТОВ "ХАРКІВГАЗ ЗБУТ", ТОВ "ГАЗЕНЕРГОПРОЕКТ", ТОВ "УКРТРАНССЕРВІС-ГРУП" на відповідність кваліфікаційним критеріям, встановленим ст.16, вимогам, встановленим ст.17 Закону та умовам тендерної документації було встановлено обставини щодо невідповідності тендерних пропозицій ТОВ "УКР-АЛЬЯНС ГРУП", ТОВ "ХАРКІВГАЗ ЗБУТ", ТОВ "ГАЗЕНЕРГОПРОЕКТ", ТОВ "УКРТРАНССЕРВІС-ГРУП" у зв’язку із тим, що тендерні пропозиції, які складаються із розміщених на платформі веб-порталу Уповноваженого органу «Prozorro» не відповідають вимогам за тендерною документацією з підстави, що передбачена пунктом 4 ч.1 ст.30 Закону: «тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації».
Абз. 2 частини 4 розділу «Розгляд та оцінка тендерних пропозицій» тендерної документації зазначено наступну вимогу до учасників:
«З метою необґрунтованого заниження (демпінгу) та/або завищення ціни тендерної пропозиції та на підтвердження формування вартості цін за одиницю товару до середньо ринкових цін на газ природний по країні, учасник закупівлі надає в складі тендерної пропозиції довідку або експертний висновок від уповноваженого органу із зазначенням діапазону цін по регіонам України, що видана на ім’я учасника закупівлі станом на місяць подання учасником своєї пропозиції».
1. У складі тендерної пропозиції ТОВ "МЕГАГАЗ ПОСТАЧ" надано файли:
«Тендерна пропозиція»;
«гарантійний лист ціна з усіма витратами»;
«ДОВІДКА УБ».
Ціна за одиницю товару, що запропонована ТОВ "МЕГАГАЗ ПОСТАЧ" до участі у закупівлі склала 8,78 гривень за 1 м.куб. з ПДВ, тобто 8 774,85 грн з ПДВ за 1 тисячу м.куб. При цьому, учасником подано висновок спеціаліста про вартість від 21.01.2019 року №05, за яким засвідчено діапазон вартості товару в Україні на рівні 9605,00 - 10326,00 грн. з ПДВ за 1 тис.м.куб. Відтак, встановлено, що ціна подана до участі у закупівлі учасником ТОВ "МЕГАГАЗ ПОСТАЧ" не відповідає висновку спеціаліста про вартість уповноваженого органу та порушує гарантійні зобов’язання за гарантійним листом щодо дотримання висновку спеціаліста про вартість №05 від 21.01.2019 року, за яким ТОВ "МЕГАГАЗ ПОСТАЧ" взяло обов’язок дотримуватися вищезазначеного документа.
Отже, тендерна пропозиція ТОВ "МЕГАГАЗ ПОСТАЧ" з описаної вище підстави підлягає відхиленню керуючись пунктом 4 частини 1 статті 30 ЗУ «Про публічні закупівлі»: тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
2. У складі тендерної пропозиції ТОВ "УКР-АЛЬЯНС ГРУП" надано файли:
«Експертний висновок з ТПП від 16.01.2019»;
«Гарантійний лист щодо ціни»;
«01 тендерна пропозиція (згідно додатку 1)».
Ціна за одиницю товару, що запропонована ТОВ "УКР-АЛЬЯНС ГРУП" до участі у закупівлі склала 8,78 гривень за 1 м.куб. з ПДВ, тобто 8 775,80 грн з ПДВ за 1 тисячу м.куб. При цьому, учасником подано Черкаської торгово-промислової палати № О – 40 від16.01.2019 року, за яким засвідчено діапазон вартості товару в Україні на рівні 11 550,00 – 14 586,00 грн. з ПДВ за 1 тис.м.куб. Відтак, встановлено, що ціна подана до участі у закупівлі учасником ТОВ "УКР-АЛЬЯНС ГРУП" не відповідає експертному висновку уповноваженого органу та порушує гарантійні зобов’язання за гарантійним листом щодо дотримання експертного висновку № О – 40 від16.01.2019 року, за яким ТОВ "УКР-АЛЬЯНС ГРУП" взяло обов’язок дотримуватися вищезазначеного документа.
Отже, тендерна пропозиція ТОВ "УКР-АЛЬЯНС ГРУП" з описаної вище підстави підлягає відхиленню керуючись пунктом 4 частини 1 статті 30 ЗУ «Про публічні закупівлі»: тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
3. У складі тендерної пропозиції ТОВ "ХАРКІВГАЗ ЗБУТ" надано файли:
«П.4 розділу V.Гарантійний лист щодо ціни газу»;
«Додаток 1 Тендерна пропозиція».
Ціна за одиницю товару, що запропонована ТОВ "ХАРКІВГАЗ ЗБУТ" до участі у закупівлі склала 8,81 гривень за 1 м.куб. з ПДВ, тобто 8 813,92 грн з ПДВ за 1 тисячу м.куб. При цьому, учасником подано лист щодо гарантування формування ціни на товар відповідно до закону. Відтак, встановлено, що ціна подана до участі у закупівлі учасником ТОВ "ХАРКІВГАЗ ЗБУТ" не відповідає експертному висновку уповноваженого органу та порушує гарантійні зобов’язання за наданим гарантійним листом.
Отже, тендерна пропозиція ТОВ "ХАРКІВГАЗ ЗБУТ" з описаної вище підстави підлягає відхиленню керуючись пунктом 4 частини 1 статті 30 ЗУ «Про публічні закупівлі»: тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
4. У складі тендерної пропозиції ТОВ "ГАЗЕНЕРГОПРОЕКТ" надано файли:
«ДОКУМЕНТИ ТА ІНФОРМАЦІЯ,ПЕРЕДБАЧЕНІ (п.4 розділ V)»;
«Гарантійний лист щодо ціни»;
«01. Пропозиція».
Ціна за одиницю товару, що запропонована ТОВ "ГАЗЕНЕРГОПРОЕКТ" до участі у закупівлі склала 9,00 гривень за 1 м.куб. з ПДВ, тобто 9 000,00 грн з ПДВ за 1 тисячу м.куб. При цьому, учасником подано Черкаської торгово-промислової палати № О – 22 від 09.01.2019 року, за яким засвідчено діапазон вартості товару в Україні на рівні 11 550,00 – 14 586,00 грн. з ПДВ за 1 тис.м.куб. Відтак, встановлено, що ціна подана до участі у закупівлі учасником ТОВ "ГАЗЕНЕРГОПРОЕКТ" не відповідає експертному висновку уповноваженого органу та порушує гарантійні зобов’язання за гарантійним листом щодо дотримання експертного висновку № О – 22 від 09.01.2019 року, за яким ТОВ "ГАЗЕНЕРГОПРОЕКТ" взяло обов’язок дотримуватися вищезазначеного документа.
Отже, тендерна пропозиція ТОВ "ГАЗЕНЕРГОПРОЕКТ" з описаної вище підстави підлягає відхиленню керуючись пунктом 4 частини 1 статті 30 ЗУ «Про публічні закупівлі»: тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
5. У складі тендерної пропозиції ТОВ "УКРТРАНССЕРВІС-ГРУП" надано файли:
«21 січня 2019 12:0715.Довідка ТПП (1)»;
«Довідка про включення в ціну транспортування»;
«Пропозиція».
Ціна за одиницю товару, що запропонована ТОВ "УКРТРАНССЕРВІС-ГРУП" до участі у закупівлі склала 9,28 гривень за 1 м.куб. з ПДВ, тобто 9 279,95 грн з ПДВ за 1 тисячу м.куб. При цьому, учасником подано Харківської торгово-промислової палати №48/19 від 18.01.2019 року, за яким засвідчено вартість товару в Україні на рівні 10 822,80 грн. з ПДВ за 1 тис.м.куб. Відтак, встановлено, що ціна подана до участі у закупівлі учасником ТОВ "УКРТРАНССЕРВІС-ГРУП" не відповідає експертному висновку уповноваженого органу та порушує гарантійні зобов’язання за гарантійним листом щодо дотримання експертного висновку № 48/19 від 18.01.2019 року, за яким ТОВ "УКРТРАНССЕРВІС-ГРУП" взяло обов’язок дотримуватися вищезазначеного документа.
Отже, тендерна пропозиція ТОВ "УКРТРАНССЕРВІС-ГРУП" з описаної вище підстави підлягає відхиленню керуючись пунктом 4 частини 1 статті 30 ЗУ «Про публічні закупівлі»: тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимогу.docx 07.02.2019 15:00
Дата подачі:
06.02.2019 15:14
Вирішення:
Тендерний комітет Відділу освіти Зміївської районної державної адміністрації Харківської області повідомляє, що Ваш лист, оприлюднений 06.02.2019 р., розглянуто.
Однак, тендерний комітет Відділу освіти Зміївської районної державної адміністрації Харківської області вважає за доцільне звернути Вашу увагу на наступне.
Станом на момент подання тендерної пропозиції учасник не може володіти інформацією щодо цін конкурентів.
Крім того, відповідно до статті 44 (Принципи підприємницької діяльності) Господарського кодексу України підприємництво здійснюється на основі, зокрема, самостійного формування підприємцем програми діяльності, вибору постачальників і споживачів продукції, що виробляється, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом, встановлення цін на продукцію та послуги відповідно до закону.
Згідно зі статтею 11 (Вільні ціни) Закону України "Про ціни і ціноутворення" вільні ціни встановлюються суб’єктами господарювання самостійно за згодою сторін на всі товари, крім тих, щодо яких здійснюється державне регулювання цін.
За таких умов, замовник закупівлі повинен дотримуватися та не порушувати наведені вище вимоги законодавства, при виборі переможця закупівлі не вживати дій дискримінаційного характеру по відношенню до суб'єктів господарювання, що є, як наслідок, порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених статтею 3 Закону, зокрема, недискримінація учасників.
Крім цього, Договором про закупівлю передбачено порядок та процедуру в частині зміни ціни за одиницю товару не більше як на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку. За яким, коливання ціни, та як наслідок - зміна умов договору, повинні бути документально підтверджені уповноваженими органами.
Також рекомендуємо Вам ознайомитись з рішеннями Постійно Діючої Адміністративної Колегії Антимонопольного Комітету України щодо недискримінації учасників закупівлі за наведеними у Вашій вимозі підставами.
Враховуючи вищевикладене, за результатами розгляду Вашого звернення, тендерний комітет вирішив залишити без задоволення Ваше звернення щодо неправомірної бездіяльності Замовника та неправомірного визначення переможця торгів.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Що до включення у вартість природного газу тарифу на транспортування газу магістральними газопроводами АТ "УКРТРАНСГАЗ"
Номер:
0c2ff93c4d0649558cb20c018d121eb5
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-01-09-000411-c.c1
Назва:
Що до включення у вартість природного газу тарифу на транспортування газу магістральними газопроводами АТ "УКРТРАНСГАЗ"
Вимога:
Тендерна документація до закупівлі UA-2019-01-09-000411-c, оприлюднена Замовником, складена з порушеннями Закону України «Про ринок природного газу», оскільки у Тендерній документації встановлена вимога, що до вартості ціни тендерної пропозиції повинно включати вартість послуг, пов’язаних з постачанням газу до точки входу в газорозподільну систему, до якої підключено об’єкти замовника, а саме витрати щодо транспортування природного газу магістральними трубопроводами, саме:
1. пункт 4. «Ціна тендерної пропозиції та методика її розрахунку» Розділ V «Розгляд та оцінка тендерних пропозицій» Тендерної документації вказано зобов’язання «Ціна на газ встановлюється учасником у відповідності до Закону України «Про ринок природного газу», до вартості тендерної пропозиції включається вартість послуг, пов’язаних з постачанням газу до точки входу в газорозподільну систему, до якої підключено об’єкти замовника, а саме витрати щодо транспортування природного газу магістральними трубопроводами у відповідності з тарифами, що встановлені згідно постанов НКРЕКП (про що учасник повинен надати в складі пропозиції гарантійний лист та копію відповідного договору), та не включається до вартості тендерної пропозиції вартість послуг з розподілу природного газу.».
Постачальник природного газу не має можливості включати до ціни природного газу як товару вартість його транспортування. Пунктом 18 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що предмет закупівлі – товари, роботи чи послуги, які закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі. Відповідно, у пункті 17 згаданої вище статті Закону міститься визначення послуг, у пункті 22 – робіт, у пункті 32 – товарів. У пункті 31 статті 1 Закону України «Про ринок природного газу» визначено, що природний газ є товарною продукцією, тобто товаром. Постачальник здійснює діяльність з постачання природного газу у відповідності до пункту 27 статті 1 Закону України «Про ринок природного газу», яким визначено, що постачальник природного газу – це суб’єкт господарювання, який на підставі ліцензії здійснює діяльність із постачання природного газу. Відповідно до пункту 45 частини 1 статті 1 Закону України «Про ринок природного газу» транспортування природного газу – це господарська діяльність, що підлягає ліцензуванню і пов’язана з переміщенням природного газу газотранспортною системою з метою його доставки до іншої газотранспортної системи, газорозподільної системи, газосховища, установки LNG або доставки безпосередньо споживачам, але що не включає переміщення внутрішньопромисловими трубопроводами (приєднаними мережами) та постачання природного газу. Абзацом 2 частини 1 статті 23 Закону визначено, що «оператор газотранспортної системи не може проводити діяльність з видобутку, розподілу або постачання природного газу». Оскільки відбулося відокремлення функцій транспортування та розподілу від функції постачання природного газу, Оператор газотранспортної системи та Оператори газорозподільних систем не можуть одночасно поєднувати діяльність з транспортування/постачання та розподілу природного газу. Діяльність з постачання природного газу провадиться лише постачальниками природного газу. Пункт 4 глави 1 розділу I Кодексу газорозподільних систем, затверджений Постановою НКРЕКП від 30.09.2015 року № 2494 визначає договір розподілу природного газу як правочин, укладений між оператором газорозподільної системи та споживачем відповідно до вимог цього Кодексу, згідно з яким забезпечується фізична доставка природного газу, належного споживачу, та/або цілодобовий доступ об’єкта споживача до газорозподільної системи.
Запроваджена НКРЕКП правова конструкція дозволяє виключно споживачам мати договірні відносини з Оператором газотранспортної системи та Операторами газорозподільних систем, і відповідно, споживач, безпосередньо підключений до газотранспортної системи, оплачує послуги транспортування Оператору ГТС, а споживач, приєднаний до газорозподільної системи, оплачує послуги транспортування у складі оплати послуг розподілу природного газу Оператору газорозподільної системи. Учасник, як постачальник природного газу не може здійснювати оплату послуг транспортування природного газу, оскільки на сьогодні можливість замовлення потужностей та їх оплати постачальником як замовником послуг транспортування не запроваджена на практиці, а можливість перерахувати Оператору газотранспортної системи оплату за послуги транспортування замість свого споживача не передбачена Типовим договором транспортування природного газу, затвердженим постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2497. Договір транспортування природного газу, укладений між Постачальником та Оператором газотранспортної системи, за таких умов діє лише в частині урегулювання небалансів Постачальника. Тому, включення замовником вартості послуг транспортування до ціни газу: - встановлює, що постачальник має надати послугу транспортування природного газу, що суперечить Закону України «Про ринок природного газу»; - призведе до подвійної оплати замовником послуг транспортування природного газу.
ПРОСИМО: внести зміни до Тендерної документації, а саме виключити вимоги включення у вартість ціни тендерної пропозиції витрати щодо транспортування природного газу магістральними трубопроводами (пункт 4. «Ціна тендерної пропозиції та методика її розрахунку» Розділ V), як такі, що прямо суперечать п.4 статті 5 Розділу І Загальні положення Закону «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.01.2019 16:36
Вирішення:
Відповідь: На Ваше запитання щодо включення до ціни газу послуг з транспортування природного газу магістральними газопроводами, повідомляємо наступне:
1. Відповідно до пункту 32 статті 1 Закону України від 25.12.2015 р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі» товари – продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.
Аналогічна позиція зазначена також у пункті 5 розділу 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 р. № 454 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» – «якщо під час здійснення замовником закупівлі товарів передбачається також закупівля послуги (послуг), пов'язаної (пов'язаних) з поставкою товарів (зокрема послуги з транспортування, установки, монтажу, наладки, інсталяції програмного забезпечення, навчання персоналу тощо), предметом закупівлі в такому разі є товари за умови, що вартість такої послуги (таких послуг) не перевищує вартості самих товарів.
2. Відповідно до річного плану закупівель, оплата товару – газ природний, скраплений або в газоподібному стані здійснюється за КЕКВ 2274 у відповідності до розміру бюджетного призначення або очікуваної вартості предмета закупівлі.
У відповідності до вимог наказу Міністерства фінансів України від 12.03.2012 р. № 333 «Про затвердження інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету та Інструкції щодо застосування класифікації кредитування бюджету» КЕКВ 2274 – «оплата природного газу» - плата за природний газ, включаючи оплату послуг з розподілу природного газу, зберігання, постачання та транспортування; оплата скрапленого (балонного) газу (Підпункт 2.2.7.4 підпункту 2.2.7 пункту 2.2 глави 2).
Слід зазначити, що відповідно до пункту 1 статті 19 Закону України від 09.04.2015 р. № 329-VIII «Про ринок природного газу» - «суб’єкти ринку природного газу є рівними у праві на отримання доступу до газотранспортних та газорозподільних систем, газосховищ, установки LNG та на приєднання до газотранспортних і газорозподільних систем». Відповідно до пункту 39 статті 1 зазначеного Закону, суб'єкт ринку природного газу - оператор газотранспортної системи, оператор газорозподільної системи, оператор газосховища, оператор установки LNG, замовник, оптовий продавець, оптовий покупець, постачальник, споживач. Враховуючи зазначене, можна зробити висновок, що постачальник має право укласти з оператором газотранспортної системи договір на транспортування природного газу магістральними трубопроводами для своїх споживачів до точок входу в газорозподільні системи.
У відповідності до ст. 19 Закону України «Про ринок природного газу» суб’єкти ринку природного газу є рівними у праві на отримання доступу до газотранспортних та газорозподільних систем, газосховищ, установки LNG та на приєднання до газотранспортних і газорозподільних систем.
Оператор газотранспортної системи, оператор газорозподільної системи, оператор газосховища, оператор установки LNG зобов’язані за зверненням суб’єкта ринку природного газу (замовника) забезпечити йому доступ до газотранспортної або газорозподільної системи, газосховища або установки LNG.
Згідно ст. 32 Закону України «Про ринок природного газу» транспортування природного газу здійснюється на підставі та умовах договору транспортування природного газу в порядку, передбаченому кодексом газотранспортної системи та іншими нормативно-правовими актами.
За договором транспортування природного газу оператор газотранспортної системи зобов’язується забезпечити замовнику послуги транспортування природного газу на період та умовах, визначених у договорі транспортування природного газу, а замовник зобов’язується сплатити оператору газотранспортної системи встановлену в договорі вартість послуг транспортування природного газу.
Абзацом 3 пункту 12 розділу ІІ Правил постачання природного газу, затверджених постановою НКРЕКП № 2496 від 30.09.2015 р. встановлено, що взаємовідносини між постачальником і Оператором ГТС щодо обміну інформацією про фактичні обсяги споживання природного газу споживачем регулюються Кодексом газотранспортної системи та окремим договором транспортування природного газу, укладеним між постачальником та Оператором ГТС.
Таким чином, вказаний нормативно-правовий акт передбачає наявність окремого договору на транспортування природного газу між постачальником та оператором газотранспортної системи для забезпечення фізичного транспортування природного газу газотранспортною системою на підставі підтверджених номінацій
3. Кодексом газотранспортної системи, затвердженим постановою НКРЕКП № 2493 від 30.09.2015 р. встановлено, що цей Кодекс є регламентом функціонування газотранспортної системи України та визначає правові, технічні, організаційні та економічні засади функціонування газотранспортної системи України.
Дія цього Кодексу поширюється на всіх суб’єктів ринку природного газу України: операторів суміжних систем, газовидобувні підприємства, замовників, споживачів та постачальників природного газу незалежно від підпорядкування та форми власності.
Доступ суб’єктів ринку природного газу до газотранспортної системи здійснюється на принципах:
рівного права доступу та приєднання для всіх суб’єктів ринку природного газу;
збереження цілісності, безпечної та стабільної роботи газотранспортної системи;
надання оператором газотранспортної системи послуг доступу та приєднання виключно на договірних засадах;
надання оператором газотранспортної системи послуг належної якості;
своєчасної та повної оплати послуг, наданих оператором газотранспортної системи.
Отже, вказаний Кодекс ГТС визначає, що всі суб’єкти ринку природного газу мають рівні права доступу до газотранспортної системи на договірних засадах, в тому числі й постачальники газу для забезпечення фізичної доставки природного газу до споживача через газотранспортну систему.
Звертаємо Вашу увагу на те, що згідно з положеннями Кодексу ГТС договір з Оператором ГТС на транспортування природного газу можуть укладати тільки прямі споживачі, тобто споживачі, об’єкти яких приєднані безпосередньо до газотранспортної системи (абзац 54 пункту 5 глави 1 розділу)
У відповідності до статті 13 Закону України «Про ринок природного газу» споживач має право на вільний вибір постачальника.
Розділом VIII Кодексу ГТС встановлений порядок укладення договору транспортування природного газу.
Так, абз. 1 глави 1 розділу VІІ передбачено, що одержання доступу до потужності, надання послуг із транспортування, у тому числі послуг балансування системи, є складовими послуги транспортування природного газу та здійснюються виключно на підставі договору транспортування. Оператор газотранспортної системи не має права відмовити в укладенні договору транспортування за умови дотримання заявником вимог щодо його укладення, передбачених цим розділом.
Договір транспортування є документом, який регулює правовідносини між оператором газотранспортної системи і окремим замовником послуг транспортування.
Крім того, абзац дев’ятий пункту 2 глави 2 розділу VIII також передбачає, що замовник послуги транспортування (в тому числі й постачальник) може замовляти таку послугу для своїх споживачів. Зокрема, у випадку, якщо споживачі замовника послуги транспортування розраховуються з ним через поточний рахунок зі спеціальним режимом використання, оплата замовника за послуги транспортування (у тому числі замовлення розподілу потужності) здійснюється з поточного рахунку зі спеціальним режимом використання замовника на поточний рахунок оператора газотранспортної системи кожного банківського дня згідно з алгоритмом розподілу коштів, затвердженим Регулятором. Тобто, розрахунки за послуги з транспортування здійснюються безпосередньо замовником таких послуг (згідно з алгоритмом розподілу коштів), а не його споживачами.
Слід зазначити, що в Тендерній документації чітко вказано, що до ціни тендерної пропозиції не включається вартість послуг з розподілу природного газу.
Беручи до уваги викладене, вважаємо, що вимога про наявність в ціні пропозиції вартості послуги на транспортування природного газу магістральними газопроводами не є дискримінаційною умовою, оскільки всі суб’єкти ринку природного газу мають рівні права доступу до газотранспортної системи на договірних засадах, в тому числі й постачальники газу для забезпечення фізичної доставки природного газу до своїх споживачів через газотранспортну систему. Такі умови є однаковими для всіх потенційних учасників та не вирізняють когось одного з поміж них.
Статус вимоги:
Відхилено