• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з готування їжі код ДК 021:2015 – 55321000-6 Послуги з харчування дітей, потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, у навчальних закладах, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Рокитнівського району Рівненської області

Послуги з готування їжі код ДК 021:2015 – 55321000-6 Послуги з харчування дітей, потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, у навчальних закладах, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Рокитнівського району Рівненської області

Завершена

50 000 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.1% або 25 000.00 UAH
Період оскарження: 21.12.2018 12:31 - 17.01.2019 00:00
Вимога
Відхилено

ВИМОГА ЗАМОВНИКУ

Номер: f0225e105f62433081b04d9b9d9210b3
Ідентифікатор запиту: UA-2018-12-21-001501-a.b2
Назва: ВИМОГА ЗАМОВНИКУ
Вимога:
Замовником вимагається надання Учасником на підтвердження забезпечення тендерної пропозиції електронної банківської гарантії (безвідкличної, безумовної банківської гарантії, оформленої відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639), із зобов’язанням банку у разі виникнення обставин, передбачених підпунктом 3 пункту 3 цього ж Розділу, відшкодувати на не бюджетний рахунок Замовника у Державній казначейській службі України зазначений у підпункті 4 пункту 8 Розділу ІІІ. Згідно розділу І постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 -гарантія - спосіб забезпечення виконання зобов'язань, відповідно до якого банк-гарант бере на себе грошове зобов'язання перед бенефіціаром сплатити кошти в разі настання гарантійного випадку. Зобов'язання банку-гаранта перед бенефіціаром не залежить від базових відносин, які забезпечуються такою гарантією (їх припинення або недійсності), зокрема і тоді, коли посилання на такі базові відносини безпосередньо міститься в тексті гарантії ; -банк-гарант/банк-контргарант приймає рішення про умови видачі гарантії/контргарантії відповідно до своїх внутрішніх положень з урахуванням вимог частин першої-третьої статті 10 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення". Тобто встановивши вимогу щодо покриття банківської гарантії Замовник грубо втручається в господарські відносини Учасника з банком, що призведе до “блокування” активів учасника-суб’єкта господарювання (тобто його обігові кошти), що може негативно впливати на операційну діяльність такого суб’єкта господарювання та обмежувати коло потенційних учасників. Таким чином, встановивши вимогу щодо надання банківської гарантії, яка повинна бути покрита грошовими коштами, Замовник порушив основні вимоги до закупівель, а саме максимальна економія та ефективність; запобігання корупційним діям і зловживанням, що призведе до обмеження конкуренції.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Згідно з частиною третьою статті 22 Закону «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. При цьому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Згідно з Законом України “Про публічні закупівлі” Замовник має право вимагати від усіх учасників у складі тендерних пропозицій внесення тендерного забезпечення тендерної пропозиції, що надається лише у вигляді гарантії. Метою такого забезпечення є гарантування Замовнику прийнятного захисту від “несерйозних” учасників. Банківські гарантії характеризуються найменшим ризиком невиплати — через це саме їх найчастіше обирають замовники, які оголошують закупівлі на державні кошти. Під час оформлення банківської гарантії проводиться детальний аналіз та ідентифікація клієнта, відповідно до вимог законодавства. Безвідкличну банківську гарантію використовують з метою забезпечення аукціонів і державних тендерів, що забезпечує держзамовлення, не може відкликатися банком. Замовник самостійно в тендерній документації визначає конкретний розмір забезпечення тендерної пропозиції (згідно вище зазначеного Закону – 0,5 до 3 % від загальної суми). Тому, керуючись саме вимогами постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639, управлінням встановлений вид забезпечення тендерної пропозиції – банківська гарантія. Учасник не повідомив причину неможливості надати довідку про покриття банківської гарантії грошовими коштами, та чим зазначена вимога його дискримінує.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

ВИМОГА ДО ЗАМОВНИКА

Номер: 56d73f949b8740d980608ce26351bb3e
Ідентифікатор запиту: UA-2018-12-21-001501-a.c1
Назва: ВИМОГА ДО ЗАМОВНИКА
Вимога:
Пунктом 7 розділу ІІІ тендерної документації Замовником вимагається забезпечення тендерної пропозиції. Види забезпечення тендерної пропозиції: Банківська гарантія. Розмір забезпечення тендерної пропозиції визначено у Додатку № 1 до цієї Документації; Умови надання забезпечення тендерної пропозиції у вигляді гарантії: у формі безумовної безвідзивної (безвідкличної) банківської гарантії у розмірі 500 000гривень, на строк не менший ніж строк дії забезпечення тендерної пропозиції. (не менше 90 календарних днів) Замовником вимагається надання Учасником на підтвердження забезпечення тендерної пропозиції електронної банківської гарантії (безвідкличної, безумовної банківської гарантії, оформленої відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639), із зобов’язанням банку у разі виникнення обставин, передбачених підпунктом 3 пункту 3 цього ж Розділу, відшкодувати на не бюджетний рахунок Замовника у Державній казначейській службі України зазначений у підпункті 4 пункту 8 Розділу ІІІ Окрім банківської гарантії Учаснику необхідно подати довідку: «Гарантія повинна бути покрита грошовими коштами, що має бути підтверджено Учасником шляхом подання у складі пропозиції оригіналу довідки від банку-гаранта з інформацією про відкриття рахунку для внесення коштів забезпечення цінової пропозиції та інформацією про залишок коштів на вказаному рахунку». Електронна банківська гарантія повинна мати електронний цифровий підпис уповноваженої особи банку. Разом із банківською гарантією надаються у електронному форматі “PDF” або “JPEG” копія ліцензії, виданої банку та копія документа про повноваження особи, котра підписує банківську гарантію. Зазначені копії повинні бути завірені банком. Банківська гарантія повинна свідчити про обов'язок гаранта виплатити Замовнику суму забезпечення тендерної пропозиції при виникненні обставин вказаних у пункті 8 розділу ІІІ Документації. Гарантія не може бути відкликана гарантом. Строк дії забезпечення тендерної пропозиції складає не менше 90 днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, але повинен бути не меншим ніж строк дії тендерної пропозиції. Згідно статті 24 Закону Замовник має право зазначити в оголошенні про проведення процедури закупівлі та в тендерній документації вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції. У разі якщо надання забезпечення тендерної пропозиції вимагається замовником, в тендерній документації повинні бути зазначені умови його надання, зокрема вид, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику. У такому разі учасник під час подання тендерної пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції. Замовником вимагається надання безвідкличної, безумовної банківської гарантії, оформленої відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639. Згідно розділу І постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 -гарантія - спосіб забезпечення виконання зобов'язань, відповідно до якого банк-гарант бере на себе грошове зобов'язання перед бенефіціаром сплатити кошти в разі настання гарантійного випадку. Зобов'язання банку-гаранта перед бенефіціаром не залежить від базових відносин, які забезпечуються такою гарантією (їх припинення або недійсності), зокрема і тоді, коли посилання на такі базові відносини безпосередньо міститься в тексті гарантії ; -банк-гарант/банк-контргарант приймає рішення про умови видачі гарантії/контргарантії відповідно до своїх внутрішніх положень з урахуванням вимог частин першої-третьої статті 10 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення". Згідно пункту 8 статті 1 Закону України “Про публічні закупівлі”:забезпечення тендерної пропозиції - надання забезпечення виконання зобов’язань учасника перед замовником, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія. Згідно розділу ІІІ постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 Банк-гарант після прийняття рішення про надання гарантії готує проект договору про надання гарантії (з урахуванням вимог статті 6 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг") і відповідно до внутрішніх положень банку подає його принципалу для підписання. Банк-гарант, перевіривши прийнятність умов договору про надання гарантії і правильність оформлення поданих документів та отримавши підтвердження принципала про згоду з умовами договору про надання гарантії, підписує гарантію і надсилає/передає гарантію згідно з інструкціями, зазначеними в заяві про надання гарантії, протягом строку, визначеного договором про надання гарантії. Згідно статтею 560 Цивільного кодексу України встановлено, що виконання зобов’язання може забезпечуватися, зокрема гарантією, за якою банк, інша фінансова установа, страхова організація (гарант) гарантує перед кредитором (бенефіціаром) виконання боржником (принципалом) свого обов’язку. Гарант відповідає перед кредитором за порушення зобов’язання боржником, тобто тендерне забезпечення може бути надане у вигляді гарантії, яка може бути видана НЕ лише банком, але і страховою компанією або іншою фінансовою установою. Крім того, згідно листа МЕРТ 3304-06/41825-06 від 16.11.2017 року “Щодо надання узагальнених рекомендацій для складання тендерної документації” замовникам у залежності від умов та обставин закупівлі доцільно зважати на те, що за банківською гарантією можуть, наприклад, “блокуватись” активи учасника-суб’єкта господарювання (тобто його обігові кошти), що може негативно впливати на операційну діяльність такого суб’єкта господарювання та обмежувати коло потенційних учасників. У зв’язку із цим, замовникам варто розглядати можливість установлення вимог щодо надання страхової гарантії (у вигляді договору страхування), оскільки у такому разі активи суб’єкта господарювання не відволікатимуться на час його участі у тендері, що може позитивно вплинути на розширення кола потенційних учасників та подальше збільшення конкуренції. Таким чином, встановивши вимогу щодо надання банківської гарантії, яка повинна бути покрита грошовими коштами, Замовник порушив основні вимоги до закупівель, а саме добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; запобігання корупційним діям і зловживанням, що призведе до обмеження конкуренції. Просимо внести зміни до тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Згідно з частиною третьою статті 22 Закону «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. При цьому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Згідно з Законом України “Про публічні закупівлі” Замовник має право вимагати від усіх учасників у складі тендерних пропозицій внесення тендерного забезпечення тендерної пропозиції, що надається лише у вигляді гарантії. Метою такого забезпечення є гарантування Замовнику прийнятного захисту від “несерйозних” учасників. Банківські гарантії характеризуються найменшим ризиком невиплати — через це саме їх найчастіше обирають замовники, які оголошують закупівлі на державні кошти. Під час оформлення банківської гарантії проводиться детальний аналіз та ідентифікація клієнта, відповідно до вимог законодавства. Безвідкличну банківську гарантію використовують з метою забезпечення аукціонів і державних тендерів, що забезпечує держзамовлення, не може відкликатися банком. Замовник самостійно в тендерній документації визначає конкретний розмір забезпечення тендерної пропозиції (згідно вище зазначеного Закону – 0,5 до 3 % від загальної суми). Тому, керуючись саме вимогами постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639, управлінням встановлений вид забезпечення тендерної пропозиції – банківська гарантія. Учасник не повідомив причину неможливості надати довідку про покриття банківської гарантії грошовими коштами, та чим зазначена вимога його дискримінує.
Статус вимоги: Відхилено