«Фармацевтична продукція» (лікарські засоби різні; лікарські засоби для лікування захворювань крові, органів кровотворення та захворювань серцево-судинної системи; лікарські засоби для лікування хвороб нервової системи та захворювань органів чуття; лікарські засоби для лікування хвороб дихальної системи)
Період оскарження:22.01.2019 10:03 - 26.01.2019 10:08
Вимога
Залишено без розгляду
Запит на зміни
Номер:883db5d9c996423eb78c196d96de5769
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2019-01-22-000487-b.b1
Назва:Запит на зміни
Вимога:
Просимо Вас викреслити из переліка фармацевтичної продукції наступні позиції 33-ГептаФАН № 50 смуж. Інд , 41-делатест, 100-Полоски індикаторні Глюкотест-Норма №100 , Ацетонтест полоски индикаторные банка №50 , 152- Ацетонтест полоски индикаторные банка №50 , 153- Азотна к-та 1,4 кг / л..
враховуючи ,що вони не відносятся до лікарських засобів і іх наявеість може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівліа це порушує та є прямим порушенням статті 3 Закону (Принципи здійснення закупівель), частини 3 статті 5 Закону (Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників), частини 3 статті 22 (Документація конкурсних торгів не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників)
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:24.01.2019 19:24
Вирішення:На Вашу вимогу повідомляємо, що тендерним комітетом КУ Панютинського психоневрологічного інтернату (далі – КУ ППІ), в процесі розгляду Вашої вимоги додатково вивчено та проаналізовано тендерну документацію про закупівлю ДК 021:2015 33600000-6 фармацевтичної продукції згідно оголошення UA-2019-01-22-000487-b.
За результатами цієї роботи, інформуємо про відсутність порушень формування предмету закупівлі за всіма позиціями тендерної документації ДК 021:2015 33600000-6, в тому числі, зокрема, за зазначеними Вами позиції (33-ГептаФАН № 50 смуж. Інд , 41-делатест, 100-Полоски індикаторні Глюкотест-Норма №100 , Ацетонтест полоски индикаторные банка №50 , 152- Ацетонтест полоски индикаторные банка №50 , 153- Азотна к-та 1,4 кг / л..), яка за оцінками досвідчених медичних фахівців-експертів, а також згідно вимог Закону України «Про лікарські засоби» відноситься до речовин або комбінації речовин, що має властивості та призначена для лікування або профілактики захворювань у людей, чи будь яка речовина або комбінація речовин, яка може призначення для запобігання вагітності, відновлення, корекції чи зміни фізіологічних функцій у людини шляхом здійснення фармакологічної, імунологічної або метаболічної дії або встановлення медичного діагнозу, тобто, повинна закуповуватись за третім знаком Єдиного закупівельного словника, а не за четвертим знаком Державного класифікатору.
Зокрема, в процесі проведеної роботи з розгляду Вашої вимоги встановлено, що КУ ППІ здійснює закупівлі згідно потреби, яка відображається в річному плані. Код предмета зазначеної закупівлі визначався у відповідності до наказу № 454 від 17.03.2016 р. (зі змінами) «Про затвердження порядку визначення предмета закупівлі», згідно якого «під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника». Тобто, в тендерній документації перелік товарів визначений за показником третього знаку Єдиного закупівельного словника.
Враховуючи вищевикладене, тендерний комітет комунальної установи діяв у відповідності до вимог законодавства України про публічні закупівлі. Крім цього, згідно Закону України «Про публічні закупівлі», а також Наказу МІНІСТЕРСТВА ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ № 454 від 17.03.2016 року Зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 р. за N 448/28578 Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі, розділ II «Визначення предмета закупівлі товарів і послуг» абзац 1. Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016:2010, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11 жовтня 2010 року N 457, за показником п'ятого знака із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників третьої - п'ятої цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 " Єдиний закупівельний словник", затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року N 1749, а також конкретної назви товару чи послуги. Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник", затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року N 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару. Враховуючи вище вказане, а також на основі рішення експертів товарів та продукції, котрі заздалегідь опрацювали та неодноразово переглянули якісні характеристики товару, що закуповується КУ ППІ даними торгами були віднесені до коду CPV 33600000-6 по ДК 021:2015 – Фармацевтична продукція. Отже, за нормами діючого законодавства Замовник має право (може) визначити окремі частини предмета закупівлі. Тобто, Закон не зобов’язує, а залишає за Замовником торгів альтернативу вибору визначати чи не визначати частини предмета закупівлі, а у разі поділу предмета закупівлі на частини (лоти) залишає право за замовником поділ предмета закупівлі на лоти відповідно до його потреб. З метою проведення закупівлі товару з кодом CPV 33600000-6 по ДК 021:2015 – Фармацевтична продукція, одномоментно та цілісною номенклатурою Замовником торгів не було проведено поділ закупівлі на частини (лоти). На думку тендерного комітету Закупівля цілісним предметом позитивно вплине на виконання договору про закупівлю за бюджетні кошти, а також може зменшити ризики необґрунтованих оскаржень та відміни процедури в частині лотів. Одним з принципів здійснення державних закупівель відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» є максимальна економія та ефективність. Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб-підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами.
Також, додатково повідомляємо, що замовник торгів визначає предмет закупівлі самостійно, а не за погодженням з усіма чи окремими учасниками процедури закупівлі, які взагалі не мають права впливати на тендерний комітет щодо вибору предмета закупівлі чи його обґрунтування. В нашому випадку, поділ предмета закупівлі не передбачений. Всі потенційні учасники торгів, після оприлюднення відповідного оголошення, можуть надати свою пропозицію, яка буде прийнята і розглянута замовником відповідно до діючого законодавства, а якщо в них немає можливості надати свою пропозицію на торги згідно оприлюдненого оголошення та тендерної документації, то це не означає що замовник зобов’язаний змінити вид предмета закупівлі на їх запит чи запит будь-якого іншого суб’єкта.
Разом з цим, хочемо висловити щиру подяку за Вашу небайдужу позицію та особисту зацікавленість в сфері дотримання всіма учасниками та відповідними посадовими особами вимог законодавства про публічні закупівлі.