-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Фруктові та овочеві соки
Завершена
759 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 795.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 795.00 UAH
Період оскарження:
17.12.2018 13:46 - 29.12.2018 00:00
Вимога
Є відповідь
Про невідповідність відповіді на вимогу нормам чинного законодавства.
Номер:
5eb0d9c567074860b032b3cc68113ec5
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-12-17-000437-b.b4
Назва:
Про невідповідність відповіді на вимогу нормам чинного законодавства.
Вимога:
Шановні члени тендерного комітету! Вкотре звертаємось до вас з вимогою про встановлення законодавчо-обгрунтованого підходу до розгляду тендерних пропозицій Учасників і як наслідок визначення переможця з застосуванням норм чинного законодавства. Ваша відповідь на попередню вимогу є упередженою , та підтверджує навмисне перекручування Вами норм законодавства на користь пропозиції ФОП Середзинської С.В. Тому вважаємо за необхідне, направити Вам ще раз на опрацювання Вимогу щодо встановлення порушень процедури закупівлі. Вимога написана державною українською мовою в кращих традиціях ділового стилю з чітким та однозначним аналізом норм чинного законодавства, зокрема відносно нетотожності понять сертифікації та системи HACCP. Крім того, аналітичні висновки підтверджені посиланнями на норми діючого законодавства. Вимога написана таким чином, що є зрозумілою для будь-якого громадянина, що володіє українською мовою, навіть якщо раніше ніколи не вивчав питання безпечності та якості харчових продуктів. Тим більше вимога повинна бути зрозумілою членам тендерного комітету бюджетної установи. Щиро дякуємо за підказку звернутися учаснику, найбільш економічно вигідна пропозиція якого була дискваліфікована, до АМК України.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога_Інгул..pdf 25.01.2019 14:58
Дата подачі:
25.01.2019 14:58
Вирішення:
Шановний Володимир Олексійович!
Тендерний комітет відділу освіти виконкому Інгулецької районної у місті ради вкотре надає відповідь на Вашу вимогу щодо невідповідності відповіді на вимогу нормам чинного законодавства.
Згідно п. 1.3 та 1.7 ст. 1 Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 01.10.2012 року № 590 « Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)» - оператори ринку повинні розробити та запровадити ефективну систему НАССР, що дозволяє контролювати усі небезпечні фактори, які можуть бути у харчовому продукті. Ці Вимоги є обов’язковими для виконання операторами ринку з виробництва та/або обігу харчових продуктів.
Згідно ст.. 66 Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, щодо харчових продуктів» № 1602 –VII від 22.07.2014 року, який приводить у відповідність законодавчі акти із Регламентом 178/2002, Регламентом 852/2004, а також частково із Регламентом 882/2004 вступає в дію 20.09.2015, але не всі положення, зокрема НАССР стає обов’язковими: з 20.09.2017 – діяльність з харчовими продуктами, у складі яких є необроблені інгредієнти тваринного походження (крім малих потужностей) з 20.09.2018 – діяльність з харчовими продуктами, у складі яких відсутні необроблені інгредієнти тваринного походження ( крім малих потужностей), з 20.09.2019 – для малих потужностей ( підприємства які відносяться до малих потужностей, якщо воно разом відповідає наступним критеріям:
- поставляє продукти харчування кінцевому споживачу;
- має не більше 10 осіб робочого персоналу;
- займає площу не більше 400 м.кв;
- або не постачає продукти харчування кінцевому споживачу і має не більше 5 осіб робочого персоналу.
Тому Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, щодо харчових продуктів» № 1602 –VII від 22.07.2014 року є обов’язковим для виконання як юридичними особами, так і фізичними особами-підприємцями.
При детальному розгляді тендерної пропозиції ФОП Чайко В.О. не надано копію сертифіката ДСТУ ISO 22000:2007 «Системи управління безпечністю харчових продуктів». Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга», виданого на ім’я учасника. Згідно наданих документів до тендерної документації Замовника, ФОП Чайко В.О. не відноситься до категорії малих потужностей, згідно із статтею 21 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» таке впровадження і сертифікація передбачені з 20.09.2018 року у відповідності до підпункту 1 пункту 1 розділу II. Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо харчових продуктів» від 22.07.2014 № 1602-VII вбачається, що цей Закон набирає чинності через один рік з дня, наступного за днем його опублікування, крім: пункту 2 частини другої статті 20, статті 21, пункту 4 частини першої статті 64 Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів", стосовно розробки, запровадження та використання підприємствами системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР), які набирають чинності для:
потужностей, які провадять діяльність з харчовими продуктами, у складі яких є неперероблені інгредієнти тваринного походження (крім малих потужностей), - через три роки з дня, наступного за днем опублікування цього Закону ( з 20.09.2017 року);
потужностей, які провадять діяльність з харчовими продуктами, у складі яких відсутні неперероблені інгредієнти тваринного походження (крім малих потужностей), - через чотири роки з дня, наступного за днем опублікування цього Закону (з 20.09.2018 року);
малих потужностей - через п’ять років з дня, наступного за днем опублікування цього Закону (з 20.09.2019 року).
При детальному розгляді тендерної пропозиції ФОП Середзінська С.В. надала «Лист пояснення щодо сертифікату ДСТУ ISO 22000:2007 виданого на ім’я учасника» вих. № 15 від 07.12.2017 року, в якому зазначає, що : «Відповідно до статті 21 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» з метою поступового переходу виробниками на застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, Законом України визначено перехідний період їхнього провадження. У зв’язку з тим, що ФОП Середзінська С.В. є підприємством малих потужностей, згідно із статтею 21 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» таке впровадження і сертифікація передбачені з 20.09.2019 року, копія сертифікату ДСТУ ISO 22000:2007, виданого на ім’я учасника, не надається». Так як ФОП Середзінська С.В. відноситься до підприємств малих потужностей, повинна буде надати сертифікат ДСТУ ISO 22000:2007 виданого на ім’я учасника з 20.09.2019 року, згідно із статтею 21 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів».
Враховуючи вищевикладене зазначаємо, що Тендерну документацію розроблено з дотриманням усіх вимог, установлених ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон), та відповідно до наказу Мінекономрозвитку України від 13.04.2016 року №680 «Про затвердження примірної тендерної документації». Частиною 3 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Закупівля продуктів харчування для дітей є вкрай відповідальною та соціально важливою закупівлею, а функцією тендерного комітету є максимально ефективне проведення даної закупівлі. Враховуючи обставини, що на виконання вимог Закону України «Про безпечність та якість харчових продуктів» №771/97-ВР від 23.12.1997 р, а також в Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо харчових продуктів» № 1602 VII від 20.09.2015 р, в тому числі, згідно Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України № 590 від 01.10.2012 року “Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)» у 2018 році закінчився перехідний період для впровадження в робочі процеси харчових підприємств базової системи харчової безпеки НАССР. Це означає, що після закінчення перехідного періоду будь-яке підприємство може бути проінспектованим єдиним регуляторно-інспекційним органом – Держпродспоживслужбою та навіть покараним у випадку відсутності системи управління або неналежним чином функціонуючої. Варто відзначити, що мова йде про будь-які суб’єкти господарювання, що надають харчові сервіси. Відтак, діяльність учасника повинна відповідати системі НАССР - система аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, яка ідентифікує, оцінює і контролює небезпечні фактори, які є визначальними для безпеки харчових продуктів. Згідно з чинним законодавством України оператори ринку повинні розробляти, вводити в дію і застосовувати чинні процедури, засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, а також забезпечувати належну підготовку з питань застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів і контролю в критичних точках, осіб, відповідальних за ці процедури, під час виробництва та обігу харчових продуктів. На підтвердження виконання зазначених вимог за тендерною документацією, учасники закупівлі як оператори ринку надання відповідних послуг, що складають предмет закупівлі повинні надати видані на їх ім’я (учасника) відповідні діючі сертифікати ДСТУ ISO 22000:2007 «Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга», виданого на ім’я учасника.
Тому тендерну пропозицію ФОП Чайко В.О. відхилено, як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника, згідно п. 1 ч. 1 ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі», а тендерну пропозицію ФОП Середзінська С.В. визнано такою, що відповідає вимогам тендерної документації.
Відповідно до ч.2 ст.. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» ФО-П Чайко В.О. може звернутися до Антимонопольного комітету для оскарження.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Є відповідь
Щодо встановлення порушень процедури закупівлі.
Номер:
05ff251b873e467dacabd34b1c90902e
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-12-17-000437-b.c2
Назва:
Щодо встановлення порушень процедури закупівлі.
Вимога:
Детальний опис встановлення порушень процедури закупівлі UА-2018-12-17-000437-b, з метою скасування рішення про відхилення пропозиції учасника ФОП Чайко В.О., оформлене протоколом від 11.01.2019 р. та перехід до стадії оцінки тендерних пропозицій, скасування рішення про визнання переможцем учасника ФОП Середзінської С.В., оформлене протоколом від 17.01.2019 р., або у випадку неможливості усунення порушень законодавства, що виникли під час проведення процедури - відмінити процедуру закупівлі, викладено в прикріпленому файлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- ВИМОГА Інгулецький В.О..docx 21.01.2019 11:54
Дата подачі:
21.01.2019 11:54
Вирішення:
Доброго дня!
ПОЯСНЕННЯ
щодо вимоги по встановленню порушень процедури закупівлі
Розглянувши Вашу Вимогу про предмет закупівлі код за CPV ДК 021:2015 – 15320000-7 Фруктові та овочеві соки відділ освіти виконкому Інгулецької районної у місті ради повідомляє наступне.
Згідно п. 1.3 та 1.7 ст. 1 Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 01.10.2012 року № 590 « Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)» - оператори ринку повинні розробити та запровадити ефективну систему НАССР, що дозволяє контролювати усі небезпечні фактори, які можуть бути у харчовому продукті. Ці Вимоги є обов’язковими для виконання операторами ринку з виробництва та/або обігу харчових продуктів.
Згідно ст.. 66 Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, щодо харчових продуктів» № 1602 –VII від 22.07.2014 року, який приводить у відповідність законодавчі акти із Регламентом 178/2002, Регламентом 852/2004, а також частково із Регламентом 882/2004 вступає в дію 20.09.2015, але не всі положення, зокрема НАССР стає обов’язковими: з 20.09.2017 – діяльність з харчовими продуктами, у складі яких є необроблені інгредієнти тваринного походження (крім малих потужностей) з 20.09.2018 – діяльність з харчовими продуктами, у складі яких відсутні необроблені інгредієнти тваринного походження ( крім малих потужностей), з 20.09.2019 – для малих потужностей ( підприємства які відносяться до малих потужностей, якщо воно разом відповідає наступним критеріям:
- поставляє продукти харчування кінцевому споживачу;
- має не більше 10 осіб робочого персоналу;
- займає площу не більше 400 м.кв;
- або не постачає продукти харчування кінцевому споживачу і має не більше 5 осіб робочого персоналу.
Тому Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, щодо харчових продуктів» № 1602 –VII від 22.07.2014 року є обов’язковим для виконання як юридичними особами, так і фізичними особами-підприємцями.
При детальному розгляді тендерної пропозиції ФОП Чайко В.О. не надано копію сертифіката ДСТУ ISO 22000:2007 «Системи управління безпечністю харчових продуктів». Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга», виданого на ім’я учасника. Згідно наданих документів до тендерної документації Замовника, ФОП Чайко В.О. не відноситься до категорії малих потужностей, згідно із статтею 21 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» таке впровадження і сертифікація передбачені з 20.09.2018 року у відповідності до підпункту 1 пункту 1 розділу II. Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо харчових продуктів» від 22.07.2014 № 1602-VII вбачається, що цей Закон набирає чинності через один рік з дня, наступного за днем його опублікування, крім: пункту 2 частини другої статті 20, статті 21, пункту 4 частини першої статті 64 Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів", стосовно розробки, запровадження та використання підприємствами системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР), які набирають чинності для:
потужностей, які провадять діяльність з харчовими продуктами, у складі яких є неперероблені інгредієнти тваринного походження (крім малих потужностей), - через три роки з дня, наступного за днем опублікування цього Закону ( з 20.09.2017 року);
потужностей, які провадять діяльність з харчовими продуктами, у складі яких відсутні неперероблені інгредієнти тваринного походження (крім малих потужностей), - через чотири роки з дня, наступного за днем опублікування цього Закону (з 20.09.2018 року);
малих потужностей - через п’ять років з дня, наступного за днем опублікування цього Закону (з 20.09.2019 року).
При детальному розгляді тендерної пропозиції ФОП Середзінська С.В. надала «Лист пояснення щодо сертифікату ДСТУ ISO 22000:2007 виданого на ім’я учасника» вих. № 15 від 07.12.2017 року, в якому зазначає, що : «Відповідно до статті 21 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» з метою поступового переходу виробниками на застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, Законом України визначено перехідний період їхнього провадження. У зв’язку з тим, що ФОП Середзінська С.В. є підприємством малих потужностей, згідно із статтею 21 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» таке впровадження і сертифікація передбачені з 20.09.2019 року, копія сертифікату ДСТУ ISO 22000:2007, виданого на ім’я учасника, не надається». Так як ФОП Середзінська С.В. відноситься до підприємств малих потужностей, повинна буде надати сертифікат ДСТУ ISO 22000:2007 виданого на ім’я учасника з 20.09.2019 року, згідно із статтею 21 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів».
Враховуючи вищевикладене зазначаємо, що Тендерну документацію розроблено з дотриманням усіх вимог, установлених ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон), та відповідно до наказу Мінекономрозвитку України від 13.04.2016 року №680 «Про затвердження примірної тендерної документації». Частиною 3 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Закупівля продуктів харчування для дітей є вкрай відповідальною та соціально важливою закупівлею, а функцією тендерного комітету є максимально ефективне проведення даної закупівлі. Враховуючи обставини, що на виконання вимог Закону України «Про безпечність та якість харчових продуктів» №771/97-ВР від 23.12.1997 р, а також в Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо харчових продуктів» № 1602 VII від 20.09.2015 р, в тому числі, згідно Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України № 590 від 01.10.2012 року “Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)» у 2018 році закінчився перехідний період для впровадження в робочі процеси харчових підприємств базової системи харчової безпеки НАССР. Це означає, що після закінчення перехідного періоду будь-яке підприємство може бути проінспектованим єдиним регуляторно-інспекційним органом – Держпродспоживслужбою та навіть покараним у випадку відсутності системи управління або неналежним чином функціонуючої. Варто відзначити, що мова йде про будь-які суб’єкти господарювання, що надають харчові сервіси. Відтак, діяльність учасника повинна відповідати системі НАССР - система аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, яка ідентифікує, оцінює і контролює небезпечні фактори, які є визначальними для безпеки харчових продуктів. Згідно з чинним законодавством України оператори ринку повинні розробляти, вводити в дію і застосовувати чинні процедури, засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, а також забезпечувати належну підготовку з питань застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів і контролю в критичних точках, осіб, відповідальних за ці процедури, під час виробництва та обігу харчових продуктів. На підтвердження виконання зазначених вимог за тендерною документацією, учасники закупівлі як оператори ринку надання відповідних послуг, що складають предмет закупівлі повинні надати видані на їх ім’я (учасника) відповідні діючі сертифікати ДСТУ ISO 22000:2007 «Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга», виданого на ім’я учасника.
Тому тендерну пропозицію ФОП Чайко В.О. відхилено, як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника, згідно п. 1 ч. 1 ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі», а тендерну пропозицію ФОП Середзінська С.В. визнано такою, що відповідає вимогам тендерної документації.
Відповідно до ч.2 ст.. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» ФО-П Чайко В.О. може звернутися до Антимонопольного комітету для оскарження.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Є відповідь
Щодо встановлення порушень процедури закупівлі.
Номер:
e5edf39040cd4ed496fba99bb40bfcf2
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-12-17-000437-b.b3
Назва:
Щодо встановлення порушень процедури закупівлі.
Вимога:
Детальний опис встановлення порушень процедури закупівлі UА-2018-12-17-000437-b, з метою скасування рішення про відхилення пропозиції учасника ФОП Чайко В.О., оформлене протоколом від 11.01.2019 р. та перехід до стадії оцінки тендерних пропозицій, скасування рішення про визнання переможцем учасника ФОП Середзінської С.В., оформлене протоколом від 17.01.2019 р., або у випадку неможливості усунення порушень законодавства, що виникли під час проведення процедури - відміна процедури закупівлі, - викладено в прикріпленому файлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога_Інгул..pdf 23.01.2019 12:12
Дата подачі:
23.01.2019 12:12
Вирішення:
Доброго дня!
ПОЯСНЕННЯ
щодо вимоги по встановленню порушень процедури закупівлі
Розглянувши Вашу Вимогу про предмет закупівлі код за CPV ДК 021:2015 – 15320000-7 Фруктові та овочеві соки відділ освіти виконкому Інгулецької районної у місті ради повідомляє наступне.
Згідно п. 1.3 та 1.7 ст. 1 Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 01.10.2012 року № 590 « Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)» - оператори ринку повинні розробити та запровадити ефективну систему НАССР, що дозволяє контролювати усі небезпечні фактори, які можуть бути у харчовому продукті. Ці Вимоги є обов’язковими для виконання операторами ринку з виробництва та/або обігу харчових продуктів.
Згідно ст.. 66 Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, щодо харчових продуктів» № 1602 –VII від 22.07.2014 року, який приводить у відповідність законодавчі акти із Регламентом 178/2002, Регламентом 852/2004, а також частково із Регламентом 882/2004 вступає в дію 20.09.2015, але не всі положення, зокрема НАССР стає обов’язковими: з 20.09.2017 – діяльність з харчовими продуктами, у складі яких є необроблені інгредієнти тваринного походження (крім малих потужностей) з 20.09.2018 – діяльність з харчовими продуктами, у складі яких відсутні необроблені інгредієнти тваринного походження ( крім малих потужностей), з 20.09.2019 – для малих потужностей ( підприємства які відносяться до малих потужностей, якщо воно разом відповідає наступним критеріям:
- поставляє продукти харчування кінцевому споживачу;
- має не більше 10 осіб робочого персоналу;
- займає площу не більше 400 м.кв;
- або не постачає продукти харчування кінцевому споживачу і має не більше 5 осіб робочого персоналу.
Тому Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, щодо харчових продуктів» № 1602 –VII від 22.07.2014 року є обов’язковим для виконання як юридичними особами, так і фізичними особами-підприємцями.
При детальному розгляді тендерної пропозиції ФОП Чайко В.О. не надано копію сертифіката ДСТУ ISO 22000:2007 «Системи управління безпечністю харчових продуктів». Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга», виданого на ім’я учасника. Згідно наданих документів до тендерної документації Замовника, ФОП Чайко В.О. не відноситься до категорії малих потужностей, згідно із статтею 21 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» таке впровадження і сертифікація передбачені з 20.09.2018 року у відповідності до підпункту 1 пункту 1 розділу II. Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо харчових продуктів» від 22.07.2014 № 1602-VII вбачається, що цей Закон набирає чинності через один рік з дня, наступного за днем його опублікування, крім: пункту 2 частини другої статті 20, статті 21, пункту 4 частини першої статті 64 Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів", стосовно розробки, запровадження та використання підприємствами системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР), які набирають чинності для:
потужностей, які провадять діяльність з харчовими продуктами, у складі яких є неперероблені інгредієнти тваринного походження (крім малих потужностей), - через три роки з дня, наступного за днем опублікування цього Закону ( з 20.09.2017 року);
потужностей, які провадять діяльність з харчовими продуктами, у складі яких відсутні неперероблені інгредієнти тваринного походження (крім малих потужностей), - через чотири роки з дня, наступного за днем опублікування цього Закону (з 20.09.2018 року);
малих потужностей - через п’ять років з дня, наступного за днем опублікування цього Закону (з 20.09.2019 року).
При детальному розгляді тендерної пропозиції ФОП Середзінська С.В. надала «Лист пояснення щодо сертифікату ДСТУ ISO 22000:2007 виданого на ім’я учасника» вих. № 15 від 07.12.2017 року, в якому зазначає, що : «Відповідно до статті 21 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» з метою поступового переходу виробниками на застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, Законом України визначено перехідний період їхнього провадження. У зв’язку з тим, що ФОП Середзінська С.В. є підприємством малих потужностей, згідно із статтею 21 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» таке впровадження і сертифікація передбачені з 20.09.2019 року, копія сертифікату ДСТУ ISO 22000:2007, виданого на ім’я учасника, не надається». Так як ФОП Середзінська С.В. відноситься до підприємств малих потужностей, повинна буде надати сертифікат ДСТУ ISO 22000:2007 виданого на ім’я учасника з 20.09.2019 року, згідно із статтею 21 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів».
Враховуючи вищевикладене зазначаємо, що Тендерну документацію розроблено з дотриманням усіх вимог, установлених ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон), та відповідно до наказу Мінекономрозвитку України від 13.04.2016 року №680 «Про затвердження примірної тендерної документації». Частиною 3 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Закупівля продуктів харчування для дітей є вкрай відповідальною та соціально важливою закупівлею, а функцією тендерного комітету є максимально ефективне проведення даної закупівлі. Враховуючи обставини, що на виконання вимог Закону України «Про безпечність та якість харчових продуктів» №771/97-ВР від 23.12.1997 р, а також в Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо харчових продуктів» № 1602 VII від 20.09.2015 р, в тому числі, згідно Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України № 590 від 01.10.2012 року “Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)» у 2018 році закінчився перехідний період для впровадження в робочі процеси харчових підприємств базової системи харчової безпеки НАССР. Це означає, що після закінчення перехідного періоду будь-яке підприємство може бути проінспектованим єдиним регуляторно-інспекційним органом – Держпродспоживслужбою та навіть покараним у випадку відсутності системи управління або неналежним чином функціонуючої. Варто відзначити, що мова йде про будь-які суб’єкти господарювання, що надають харчові сервіси. Відтак, діяльність учасника повинна відповідати системі НАССР - система аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, яка ідентифікує, оцінює і контролює небезпечні фактори, які є визначальними для безпеки харчових продуктів. Згідно з чинним законодавством України оператори ринку повинні розробляти, вводити в дію і застосовувати чинні процедури, засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, а також забезпечувати належну підготовку з питань застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів і контролю в критичних точках, осіб, відповідальних за ці процедури, під час виробництва та обігу харчових продуктів. На підтвердження виконання зазначених вимог за тендерною документацією, учасники закупівлі як оператори ринку надання відповідних послуг, що складають предмет закупівлі повинні надати видані на їх ім’я (учасника) відповідні діючі сертифікати ДСТУ ISO 22000:2007 «Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга», виданого на ім’я учасника.
Тому тендерну пропозицію ФОП Чайко В.О. відхилено, як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника, згідно п. 1 ч. 1 ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі», а тендерну пропозицію ФОП Середзінська С.В. визнано такою, що відповідає вимогам тендерної документації.
Відповідно до ч.2 ст.. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» ФО-П Чайко В.О. може звернутися до Антимонопольного комітету для оскарження.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Є відповідь
Про упереджену та необ`єктивну оцінку Замовником тендерної пропозиції Учасника ФОП Чайко В.О.
Номер:
03ea21158bd54bb48c5370daa935260a
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-12-17-000437-b.c1
Назва:
Про упереджену та необ`єктивну оцінку Замовником тендерної пропозиції Учасника ФОП Чайко В.О.
Вимога:
Шановні члени тендерного комітету!
11.01.2019 року в електронній системі закупівель був оприлюднений протокол засідання тендерного комітету від 11.01.19р, в якому пропозиція ФОП Чайко В.О. була відхилена на підставі не надання копії сертифікату ДСТУ ISO 22000:2007 системи управління безпекою харчових продуктів .
Зазначене рішення Замовника повністю суперечить вимогам нормативно-правових актів у сфері публічних закупівель , виходячи з наступного:
1. У відповідності до ч.4 ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції <…>.відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення.
2. На вимогу Замовника, щодо надання сертифікату ДСТУ ISO 22000:2007 системи управління безпекою харчових продуктів ФОП Чайко .О. надав пояснення, що обов’язковість проходження сертифікації не передбачена нормами чинного законодавства України та є добровільною, що прямо вказано у п. 7 ст.21 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». Тому вимога щодо надання такого сертифікату є дискримінаційною. Крім того, учасник ФОП Чайко В.О. надав повне пояснення заходів, що здійснюються ним на виконання вимог національного стандарту України ДСТУ ISO 22000:2007 .
Таким чином, дискваліфікація учасника, який надав найнижчу ціну з причини, яка базується на відсутності документів, наявність яких не передбачена чинним законодавством України, виглядає як спроба упередженого ставлення з метою зайвого витрачання бюджетних коштів та може містити корупційну складову у діях Замовника.
Замовником порушені принципи публічних закупівель, що передбачені статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям та зловживанням.
На підставі абз.2 ч.1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник повинен усунути порушення або відмінити торги в разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель.
У разі Вашої відмови, Учасник ФОП Чайко В.О. буде змушений з метою захисту інтересів споживачів , платників податків та бюджету, оприлюднити процес визначення переможця даних торгів на всі доступні рівні громадських обговорень та впливу, включаючи залучення засобів масової інформації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.01.2019 14:53
Вирішення:
Доброго дня!
Розглянувши Ваше Звернення щодо визначення переможця тендеру по закупівлі
UA-2018-12-17-000437-b – «Фруктові та овочеві соки» для закладів освіти виконкому Інгулецької районної у місті ради на 2019 рік.
Відділ освіти виконкому Інгулецької районної у місті ради повідомляє.
Згідно п.1 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» - Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до ст.. 10 цього Закону.
Згідно п. 1.3 та 1.7 ст. 1 Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 01.10.2012 року № 590 « Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)» - оператори ринку повинні розробити та запровадити ефективну систему НАССР, що дозволяє контролювати усі небезпечні фактори, які можуть бути у харчовому продукті. Ці Вимоги є обов’язковими для виконання операторами ринку з виробництва та/або обігу харчових продуктів.
Згідно ст.. 66 Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, щодо харчових продуктів» № 1602 –VII від 22.07.2014 року, який приводить у відповідність законодавчі акти із Регламентом 178/2002, Регламентом 852/2004, а також частково із Регламентом 882/2004 вступає в дію 20.09.2015, але не всі положення, зокрема НАССР стає обов’язковими: з 20.09.2017 – діяльність з харчовими продуктами, у складі яких є необроблені інгредієнти тваринного походження (крім малих потужностей) з 20.09.2018 – діяльність з харчовими продуктами, у складі яких відсутні необроблені інгредієнти тваринного походження ( крім малих потужностей), з 20.09.2019 – для малих потужностей ( підприємства які відносяться до малих потужностей, якщо воно разом відповідає наступним критеріям:
- поставляє продукти харчування кінцевому споживачу;
- має не більше 10 осіб робочого персоналу;
- займає площу не більше 400 м.кв;
- або не постачає продукти харчування кінцевому споживачу і має не більше 5 осіб робочого персоналу.
Тому Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, щодо харчових продуктів» № 1602 –VII від 22.07.2014 року є обов’язковим для виконання як юридичними особами, так і фізичними особами-підприємцями.
Враховуючи вищевикладене, зазначаємо, що учасником ФО-П Чайко В.О. згідно тендерної документація не виконано п. 5.2, а саме: не надано копію сертифіката ДСТУ ISO 22000:2007 «Системи управління безпечністю харчових продуктів». Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга», виданого на ім’я учасника.
А також до Замовника від Учасників відкритих торгів, в тому числі від ФО-П Чайко В.О. на предмет закупівлі - «Фруктові та овочеві соки» для закладів освіти виконкому Інгулецької районної у місті ради на 2019 рік не надходило жодних звернень щодо роз’яснення або заміні тендерної документації.
Тому тендерну пропозицію ФОП Чайко В.О. відхилено, як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника, згідно п. 1 ч. 1 ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до ч.2 ст.. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» ФО-П Чайко В.О. може звернутися до Антимонопольного комітету для оскарження.
Статус вимоги:
Задоволено