-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з транспортного обслуговування мікроавтобусами робітників адміністрації МП «Южний» поза розкладом (цілодобово)
відповідно до технічних вимог
Завершена
7 666 666.67
UAH без ПДВ
мін. крок: 0% або 3 833.33 UAH
мін. крок: 0% або 3 833.33 UAH
Період оскарження:
02.11.2018 16:43 - 30.11.2018 00:00
Вимога
Відхилено
Приведення умов публічної закупівлі до відповідності норм чинного законодавства
Номер:
4ecf1a00527d416d97153c1729297e17
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-11-02-000863-c.c1
Назва:
Приведення умов публічної закупівлі до відповідності норм чинного законодавства
Вимога:
До ЮЖНЕНСЬКА ФІЛІЯ ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА "АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ" (АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКОГО ПОРТУ "ЮЖНИЙ")
адреса: 65481, Україна, Одеська обл., Южне, ВУЛИЦЯ БЕРЕГОВА, будинок 11
Від ТОВ «АВТОРУХ СЕРВІС»
адреса: м. Одеса, просп. М.Жукова, 2
Код ЄДРПОУ 33720985
Засоби зв’язку: +380975305467; +380504902530
ВИМОГА
Засади організації та діяльності автомобільного транспорту регулюються Законом України «Про автомобільний транспорт».
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про автомобільний транспорт», автобус – це транспортний засіб, який за своєю конструкцією та обладнанням призначений для перевезення пасажирів з кількістю місць для сидіння більше ніж дев’ять з місцем водія включно. Жодних згадувань про мікроавтобуси вказаний закон не містить.
Щодо маршрутних транспортних засобів (транспортних засобів загального користування), то, відповідно, до Постанови Кабінету Міністрів України «Про Правила дорожнього руху» від 10.10.2001 № 1306, ними є автобуси, мікроавтобуси, тролейбуси, трамваї і таксі, що рухаються за встановленими маршрутами та мають визначені місця на дорозі для посадки (висадки) пасажирів. Згідно з згаданою Постановою мікроавтобус – це одноповерховий автобус з кількістю місць для сидіння не більше сімнадцяти з місцем водія включно. Поряд з цим, в Постанові Кабінету Міністрів України «Про Правила дорожнього руху» від 10.10.2001 № 1306 міститься ще одне визначення терміну «автобус» - автомобіль з кількістю місць для сидіння більше дев'яти з місцем водія включно, який за своєю конструкцією та обладнанням призначений для перевезення пасажирів та їх багажу із забезпеченням необхідного комфорту та безпеки.
Крім того, згідно з п. 2.13 Постанови Кабінету Міністрів України «Про Правила дорожнього руху» від 10.10.2001 № 1306, автобус є транспортним засобом, що може належати до категорії D (призначені для перевезення пасажирів автобуси, у яких кількість місць для сидіння, крім сидіння водія, більше 16, состав транспортних засобів з тягачем категорії D та причепом, повна маса якого не перевищує 750 кілограмів) або категорії D1 (призначені для перевезення пасажирів автобуси, у яких кількість місць для сидіння, крім сидіння водія, не перевищує 16, состав транспортних засобів з тягачем категорії D1 та причепом, повна маса якого не перевищує 750 кілограмів). Таким чином, як для водіння автобусу так і для водіння мікроавтобусу передбачена одна і та сама категорія - D або D1.
Відповідно до ст. 8 Закону України «Про автомобільний транспорт», стандартизація на автомобільному транспорті забезпечує підвищення надійності, комфортності та безпечності транспортних засобів, якості робіт та послуг. Наказом Міністерства транспорту та зв’язку України № 285 від 12.04.2007 р. затверджено Порядок визначення класу комфортності автобусів, сфери їхнього використання за видами сполучень та режимами руху.
Зазначеним Порядком встановлюються вимоги до параметрів комфортності автобусів, процедуру визначення їх класу комфортності та сферу їхнього використання за видами сполучень та режимами руху.
Крім того, Правила дорожнього руху відповідно до Закону України «Про дорожній рух» встановлюють єдиний порядок дорожнього руху на всій території України. І жодним чином не регулюють випадки використання мікроавтобусів замість автобусів.
Закон України «Про дорожній рух» регулює суспільні відносини у сфері дорожнього руху та його безпеки, визначає права, обов'язки і відповідальність суб'єктів - учасників дорожнього руху, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, об'єднань, підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності та господарювання.
Враховуючи викладене, Правила дорожнього руху та Закон України «Про дорожній рух» не регламентують клас комфортності автобусів та його пасажиромісткість та випадки можливого використання лише мікроавтобусів.
Отже, чинним законодавством України не регламентується різниця між автобусом та мікроавтобусом, окрім того, що в мікроавтобусі загальна кількість місць для сидіння не перевищує 17 з місцем водія включно. В той же час, кількість місць для сидіння в автобусі також може дорівнювати сімнадцяти.
Згідно з ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», одним з принципів здійснення закупівель є недискримінація учасників.
Керуючись ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Натомість, всупереч положенням ст. 3, 5 Закону України «Про публічні закупівлі», оголошені торги щодо Нерегулярних пасажирських перевезень за кодом ДК 021:2015 - 60140000-1 (Послуги з транспортного обслуговування мікроавтобусами робітників адміністрації МП «Южний» поза розкладом (цілодобово)) є дискримінаційними, оскільки, не допускають (штучно обмежують) участь в тендері всіх бажаючих, а саме підприємств, що володіють автобусами.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст. ст. 1, 8 Закону України «Про автомобільний транспорт», Законом України «Про дорожній рух», ст. ст. 3, 5 Закону України «Про публічні закупівлі» -
ВИМАГАЄМО:
1. Привести умови закупівлі у відповідність до норм діючого законодавства України, надавши можливість участі в закупівлі підприємствам, що володіють автобусами.
Приведення умов закупівлі у відповідність до норм діючого законодавства України забезпечить дотримання ще одного принципу здійснення публічних закупівель – створення добросовісної конкуренції серед учасників.
24.11.2018р.
Директор ТОВ «АВТОРУХ СЕРВІС» Н.Є.КОЛОКОЛОВА
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога_тендер.doc 24.11.2018 08:23
Дата подачі:
24.11.2018 08:23
Вирішення:
Стосовно вимоги UA-2018-11-02-000863-c.c1 повідомляємо наступне:
Відповідно до Закону України «Про автомобільний транспорт», автобус - транспортний засіб, який за своєю конструкцією та обладнанням призначений для перевезення пасажирів з кількістю місць для сидіння більше ніж дев'ять з місцем водія включно. Проте, надання Послуг з транспортного обслуговування мікроавтобусами робітників адміністрації МП «Южний» поза розкладом (цілодобово) автобусом, пасажиромісткістю 30 посадочних місць (наприклад) є вкрай незручним та небезпечним, оскільки надання послуг передбачає насамперед роботу транспортних засобів на територіях прилеглих до акваторії порту «Южний» (територія таких підприємств як ДП «МТП «Южний», ТОВ з ІІ «Трансінвестсервіс», ТОВ «Боріваж», ТОВ «Дельта Вілмар СНД», ПАТ «ОПЗ», тощо). Це є технологічні підприємства підвищеної небезпеки, та для уникнення зриву виробничих процесів, перешкоджання роботі машин і механізмів з включеним проблисковим маячком оранжевого кольору, безпечного здійснення перевезення, доцільним є надання послуг з транспортного обслуговування саме невеликими транспортними засобами. На території адміністрації морського порту «Южний» також знаходиться митний пост «Південний» Одеської митниці ДФС, який повинен мати змогу безперешкодно здійснювати свою діяльність. Варто зазначити, що маневреність транспортних засобів менших за габаритами очевидна, при керуванні таким транспортним засобом не обмежена оглядовість. Окрім цього, експлуатація великогабаритних транспортних засобів в осінньо-зимовий період ускладнюється (снігові замети, ожеледиця тощо), але виїзд відповідальних служб на судна для виконання своїх прямих функціональних обов’язків щодо проведення контролю та нагляду за безпекою мореплавства в акваторії морського порту «Южний», проведення оформлення приходу/відходу суден відповідно до Кодексу торговельного мореплавства та наказів Міністерства інфраструктури України, має здійснюватися незалежно від пори року та погодних умов. До порівняння: габарити транспортного засобу пасажиромісткістю 9 посадочних місць: довжина – близько 5300 мм, ширина – близько 2000 мм, висота – близько 2000 мм; габарити транспортного засобу пасажиромісткістю 20 посадочних місць в рази перевищують. Невеликий транспортний засіб має змогу під’їзду до трапу судна, нестаціонарної судової драбини, будь-якого складського приміщення та контейнера для зберігання товарно-матеріальних цінностей. До Тендерної документації за предметом закупівлі Нерегулярні пасажирські перевезення за кодом ДК 021-2015 – 60140000-1 (Послуги з транспортного обслуговування мікроавтобусами робітників адміністрації МП «Южний» поза розкладом (цілодобово)) включена інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (детальний опис послуг, що закуповуються) ґрунтуючись на специфіці роботи, цілях діяльності та місцерозташуванні Замовника, у зв’язку із чим вимога «Кількість посадочних місць - від 9 до 16» не є такою, що обмежує конкуренцію, а є необхідною вимогою при придбанні подібного роду автопослуг в рамках роботи режимного об’єкту морської галузі у зоні прикордонного контролю. Таким чином, Тендерна документація, а саме Технічні вимоги до предмету закупівлі «Нерегулярні пасажирські перевезення» за кодом ДК 021:2015 60140000-1 (Послуги з транспортного обслуговування мікроавтобусами робітників адміністрації МП "Южний" поза розкладом (цілодобово)) (Додаток 5), відповідає вимогам чинного законодавства та не є дискримінаційною, у зв’язку з чим підстави для задоволення Вимоги про усунення порушення (UA-2018-11-02-000863-с) відсутні.
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Відхилено
скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
Номер:
a0839dfcf9124c0f9f9e9e9392874672
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-11-02-000863-c.c2
Назва:
скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
Скарга:
№ 29/11-2018 від 29.11.2018 року.
До Антимонопольного комітету України
Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035
Суб’єкт оскарження:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АВТОРУХ СЕРВІС»
(код ЄДРПОУ 33720985)
Адреса: проспект Маршала Жукова, будинок 2, місто Одеса, Одеська обл., 65101
електронна пошта: autoruhservice@gmail.com
телефон +380975305467; +380504902530
Замовник:
Южненська філія Державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (адміністрація морського порту «Южний»)
(код ЄДРПОУ 38728549)
Адреса: вул. Берегова, буд. 11, м. Южне, Одеська область, 65481
електронна пошта: vitaliy.kaftan@yuz.uspa.gov.ua, natalya.moshun@yuz.uspa.gov.ua,
marina.krul@yuz.uspa.gov.ua
телефон: (048)752-61-33, (048) 750-73-86, (048)752-60-90
Інформація про закупівлю
ID: 35b52cfeda844f8b9b484609959545fd
Ідентифікатор закупівлі: UA-2018-11-02-000863-c
Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії Замовника –
23 листопада 2018 року
Плата за подання скарги – 5 000,00 грн. Без ПДВ
Скарга
щодо порушення законодавства та встановлення замовником
дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
«02» листопада 2018 року Южненська філія Державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (Далі — Замовник) оприлюднила Оголошення про заплановану закупівлю «Послуги з транспортного обслуговування мікроавтобусами робітників адміністрації МП «Южний» поза розкладом (цілодобово)». Ознайомившись з Тендерною документацією (Далі — Документація), ми виявили в ній вимоги, які не відповідають чинним стандартам і законодавству та обмежують конкуренцію, а саме:
У назві предмету закупівлі (п. 4.1. Тендерної документації на закупівлю послуг) вказана категорія «обслуговування мікроавтобусами».
Звертаємо Вашу увагу, що така вимога є незаконною та дискримінуючою з огляду на наступне:
Засади організації та діяльності автомобільного транспорту регулюються Законом України «Про автомобільний транспорт». Відповідно до ст. 1 Закону України «Про автомобільний транспорт», автобус – це транспортний засіб, який за своєю конструкцією та обладнанням призначений для перевезення пасажирів з кількістю місць для сидіння більше ніж дев’ять з місцем водія включно. Жодних згадувань про мікроавтобуси вказаний закон не містить.
Щодо маршрутних транспортних засобів (транспортних засобів загального користування), то, відповідно, до Постанови Кабінету Міністрів України «Про Правила дорожнього руху» від 10.10.2001 № 1306, ними є автобуси, мікроавтобуси, тролейбуси, трамваї і таксі, що рухаються за встановленими маршрутами та мають визначені місця на дорозі для посадки (висадки) пасажирів. Згідно з згаданою Постановою мікроавтобус – це одноповерховий автобус з кількістю місць для сидіння не більше сімнадцяти з місцем водія включно.
Поряд з цим, в Постанові Кабінету Міністрів України «Про Правила дорожнього руху» від 10.10.2001 № 1306 міститься ще одне визначення терміну «автобус» - автомобіль з кількістю місць для сидіння більше дев'яти з місцем водія включно, який за своєю конструкцією та обладнанням призначений для перевезення пасажирів та їх багажу із забезпеченням необхідного комфорту та безпеки.
Крім того, згідно з п. 2.13 Постанови Кабінету Міністрів України «Про Правила дорожнього руху» від 10.10.2001 № 1306, автобус є транспортним засобом, що може належати до категорії D (призначені для перевезення пасажирів автобуси, у яких кількість місць для сидіння, крім сидіння водія, більше 16, состав транспортних засобів з тягачем категорії D та причепом, повна маса якого не перевищує 750 кілограмів) або категорії D1 (призначені для перевезення пасажирів автобуси, у яких кількість місць для сидіння, крім сидіння водія, не перевищує 16, состав транспортних засобів з тягачем категорії D1 та причепом, повна маса якого не перевищує 750 кілограмів). Таким чином, як для водіння автобусу так і для водіння мікроавтобусу передбачена одна і та сама категорія - D або D1.
Відповідно до ст. 8 Закону України «Про автомобільний транспорт», стандартизація на автомобільному транспорті забезпечує підвищення надійності, комфортності та безпечності транспортних засобів, якості робіт та послуг.
Наказом Міністерства транспорту та зв’язку України № 285 від 12.04.2007 р. затверджено Порядок визначення класу комфортності автобусів, сфери їхнього використання за видами сполучень та режимами руху. Зазначеним Порядком встановлюються вимоги до параметрів комфортності автобусів, процедуру визначення їх класу комфортності та сферу їхнього використання за видами сполучень та режимами руху.
Крім того, Правила дорожнього руху відповідно до Закону України «Про дорожній рух» встановлюють єдиний порядок дорожнього руху на всій території України. І жодним чином не регулюють випадки використання мікроавтобусів замість автобусів.
Закон України «Про дорожній рух» регулює суспільні відносини у сфері дорожнього руху та його безпеки, визначає права, обов'язки і відповідальність суб'єктів - учасників дорожнього руху, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, об'єднань, підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності та господарювання. Враховуючи викладене, Правила дорожнього руху та Закон України «Про дорожній рух» не регламентують клас комфортності автобусів та його пасажиромісткість та випадки можливого використання лише мікроавтобусів.
Отже, чинним законодавством України не регламентується різниця між автобусом та мікроавтобусом, окрім того, що в мікроавтобусі загальна кількість місць для сидіння не перевищує 17 з місцем водія включно. В той же час, кількість місць для сидіння в автобусі також може дорівнювати сімнадцяти.
Згідно з ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», одним з принципів здійснення закупівель є недискримінація учасників. Керуючись ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Натомість, всупереч положенням ст. 3, 5 Закону України «Про публічні закупівлі», оголошені торги щодо Нерегулярних пасажирських перевезень за кодом ДК 021:2015 - 60140000-1 (Послуги з транспортного обслуговування мікроавтобусами робітників адміністрації МП «Южний» поза розкладом (цілодобово)) є дискримінаційними, оскільки, не допускають (штучно обмежують) участь в тендері всіх бажаючих, а саме підприємств, що володіють автобусами.
З огляду на вищенаведене, 24.11.2018 року ТОВ «АВТОРУХ СЕРВІС» було подано вимогу привести умови закупівлі у відповідність до норм діючого законодавства України, надавши можливість участі в закупівлі підприємствам, що володіють автобусами (тип скарги: оскарження умов тендера, ID: 4ecf1a00527d416d97153c1729297e17, ідентифікатор скарги: UA-2018-11-02-000863-c.c1 (копія вимоги додається – Додаток №2).
Рішенням Замовника від 27.11.2018 року вимога була відхилена - (копія відповіді додається – Додаток №3).
Необхідно звернути увагу, що Замовник, відмовляючи у задоволенні вимоги, аргументував наступними фатами: «…надання послуг з транспортного обслуговування мікроавтобусами робітників адміністрації МП «Южний» поза розкладом (цілодобово) автобусом, пасажиромісткістю 30 посадочних місць (наприклад) є вкрай незручним та небезпечним..», «…доцільним є надання послуг з транспортного обслуговування саме невеликими транспортними засобами..», «…експлуатація великогабаритних транспортних засобів в осінньо-зимовий період ускладнюється (снігові замети, ожеледиця тощо)..», «…габарити транспортного засобу пасажиромісткістю 9 посадочних місць: довжина – близько 5300 мм, ширина – близько 2000 мм, висота – близько 2000 мм; габарити транспортного засобу пасажиромісткістю 20 посадочних місць в рази перевищують..».
Таким чином, Замовник, без жодного посилання на нормативно-правову базу, зробив висновок про те, що габарити транспортного засобу напряму залежать від кількості місць для сидіння в транспортному засобі. В той же час, з відповіді Замовника незрозуміло, які саме вимоги ставляться ним до транспортних засобів. Крім того, самі вимоги до габаритів транспортних засобів не прописані в тендерній документації.
Відмова у приведенні умов закупівлі у відповідність до норм діючого законодавства України не може базуватись на припущеннях та не може бути результатом суб’єктивних тверджень, а тому, Замовник повинен був послатись на положення Закону.
ТОВ «АВТОРУХ СЕРВІС» незрозуміло яким нормативно-правовим актом регламентовано, що автобус, загальною кількістю місць для сидіння – 18 (автобуси, які пропонує Суб’єкт оскарження) відрізняється за габаритами від мікроавтобусу, загальною кількістю місць для сидіння – 16 (мікроавтобуси, послуги перевезення яких, бажає отримати Замовник).
Якщо умова щодо габаритів транспортного засобу є необхідною для здійснення публічних торгів, то Замовник мав вказати необхідні параметри транспортного засобу (довжину, ширину, висоту кузова) в тендерній документації.
З огляду на вищевказане вбачається, що мікроавтобус кількістю місць для сидіння від 9 до 16 може бути значно довшим та більшим за вказані Замовником у відповіді розміри (довжина – близько 5300 мм, ширина – близько 2000 мм, висота – близько 2000 мм), і, навпаки, автобус з кількістю місць для сидіння – 18, може відповідати вказаним параметрам, оскільки, ні Закон України «Про автомобільний транспорт, ні Класифікатор
колісних транспортних засобів за конструкцією, який є додатком до цього Закону, ні будь-який інший нормативно-правовий акт України не ставить габарити транспортного засобу в залежність від кількості місць для сидіння в ньому.
Поряд з цим, Замовник вважає, що автобуси, є небезпечними з огляду на те, що вони розраховані на більшу кількість місць для сидіння (в даному випадку, в автобусах ТОВ «АВТОРУХ СЕРВІС» на два місця для сидіння більше – 18 місць, проте, це не робить вказані транспортні засоби більшими за своїми габаритами, або більш небезпечними під час здійснення перевезень, ніж мікроавтобуси).
Отже, з огляду на вищенаведене, можна дійти висновку, що відмова (відповідь) Замовника є незаконною та необґрунтованою та взагалі не стосується суті вимог (приведення умов закупівлі у відповідність до норм чинного законодавства), які ставились ТОВ «АВТОРУХ СЕРВІС» перед Замовником.
З Відповіді Замовника неясно які саме вимоги ставляться до транспортних засобів, оскільки, Замовник так і не привів умови закупівлі у відповідність до норм до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», не усунув дискримінаційні вимоги, залишив вимогу тільки до мікроавтобусу та не зазначив, які вимоги ставляться до габаритів транспортних засобів.
Таким чином, назва предмету закупівлі є обмежуючою та дискримінаційною і порушує принципи закупівлі, визначені ЗУ “Про публічні закупівлі”.
Враховуючи вищезазначене, ця вимога має бути виключена з Документації.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того, Скаржник є реальним учасником відповідного ринку надання послуг з нерегулярних перевезень. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Товариство не може прийняти участь у закупівлі.
Відповідно до Документації кінцевий строк для подання пропозицій встановлено «04» грудня 2018 року.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства.
Додатки:
1. Докази оплати за подання скарги з відміткою про зарахування коштів до державного бюджету;
2. Копія вимоги ТОВ «АВТОРУХ СЕРВІС» від 24.11.2018 року привести умови закупівлі у відповідність до норм діючого законодавства України.
3. Копія Рішення замовника від 27.11.2018 року.
З повагою,
Директор
ТОВ «АВТОРУХ СЕРВІС» _____________ Н.Є. Колоколова
м.п.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ з додатками.pdf 29.11.2018 11:49
- платежка скарга амку.jpeg.jpeg 29.11.2018 11:49
- Рішення від 03.12.2018 № 12294.pdf 03.12.2018 19:41
- Інформація про резолютивну частину рішення від 17.12.2018 № 12826.pdf 18.12.2018 16:23
- Рішення від 17.12.2018 № 12826.pdf 20.12.2018 20:45
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.11.2018 11:49
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
20.12.2018 20:46