• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Вугілля кам’яне марок АМ, АС, ДГ

ДК 021:2015, код 09110000-3 - Тверде паливо (Вугілля кам’яне марок АМ, АС, ДГ). Кількість товарів: 1646 т.

Завершена

10 919 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 10 919.00 UAH
Період оскарження: 23.11.2018 18:49 - 22.12.2018 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні умови в тендерній документації

Номер: 4c110f98c1c04b4c9451d2bee9d8d51b
Ідентифікатор запиту: UA-2018-11-23-001044-a.a1
Назва: Дискримінаційні умови в тендерній документації
Вимога:
Тендерна документація складена з порушенням вимог статті 3, частини третьої статті 5, частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – «Закон»), оскільки містить дискримінаційні умови, що можуть призвести до зменшення кола потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного. 1. Для підтвердження кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів» учасники повинні надати не менше одного повністю виконаного аналогічного договору із попередніми Замовниками, в яких відображена інформація щодо постачання товару вугілля кам’яного марок, що складає предмет закупівлі. Учасники зобов’язані надати аналогічний договір (договори), що сумарно в загальній кількості підтверджують факт поставки вугілля кам’яного споживачем у обсязі не меншому ніж той, що складає предмет даної закупівлі – 1646т. При цьому, аналогічними договорами в розумінні цієї документації є договори на постачання вугілля кам’яного марок, що складає предмет закупівлі, та договори, що укладені із замовниками (контрагентами) за результатами конкурсного відбору або інформація про них знаходиться у публічному доступі. Вважаємо, що положення тендерної документації про те, що аналогічними договорами є договори щодо постачання тих марок, що складає предмет закупівлі, та договори, що укладені із замовниками (контрагентами) за результатами конкурсного відбору або інформація про них знаходиться у публічному доступі, у обсязі не меншому ніж той, що складає предмет даної закупівлі – 1646т, є незаконною та дискримінуючою, оскільки зазначену вище вимогу зможуть виконати лише ті учасники, які мають досвід постачання вугілля кам’яного у кількості не менше 1646т і саме тих марок, які є предметом цієї закупівлі (АМ, АС, ДГ), які укладені із замовниками (контрагентами) за результатами конкурсного відбору або інформація про них знаходиться у публічному доступі. Відповідно до частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-«Закон») замовник установлює один або декілька з кваліфікаційних критеріїв, зокрема, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійнюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Поняття «аналогічний» означає «подібний», «схожий». Поняття «аналогічний» - це не одне і те ж саме, що «тотожний» чи «ідентичний». Тобто, вимога про надання аналогічних договорів, предметом яких є постачання вугілля саме тих марок, які є предметом цієї процедури закупівлі, є дискримінаційною, окільки Замовник встановив вимогу щодо надання підтвердження досвіду не аналогічних договорів, а ідентичних предмету закупівлі. Вимога Замовника щодо надання аналогічних договорів, які укладені із замовниками (контрагентами) за результатами конкурсного відбору або інформація про них знаходиться у публічному доступі, також є дискримінаційною, оскільки інформація про такі договори міститься на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, а у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» електронну систему закупівель з метою відбору постачальника товару (товарів) застосовують в обов’язковому порядку у визначених зазначеним Законом випадках замовники (загалом це органи державної влади, органи місцевого самоврядування та органи соціального страхування, створені відповідно до закону, а також юридичні особи (підприємства, установи, організації) та їх об’єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі). Відтак, якщо підприємство здійснювало постачання вугілля будь-якому комерційному підприємству, не приймаючи участі у публічних закупівлях, воно вже не зможе взяти участі у даній закупівлі. Так само являється дискримінаційною умова щодо підтвердження постачання вугілля у кількості не менше 1646т, оскільки статтею 16 Закону не передбачено будь-яке обмеження щодо кількісних показників виконання аналогічних договорів. Для підтвердження відповідності зазначеній кваліфікаційній вимозі достатньо підтвердити наявність такого досвіду, а не обсяг поставленого товару! Постійно діючою адміністративною колегію Антимонопольного комітету України неодноразово приймались рішення із зобов’язанням Замовника про усунення дискримінаційних вимог стосовно даного питання та внесення відповідних змін до документації (рішення АМКУ №2240-р/пк-пз від 26.04.2017 (оголошення №UA-2017-03-10-000350-а), рішення АМКУ №589-р/пк-ск від 30.05.2014), рішення АМКУ №797-р/пк-пз від 23.09.2016р. – оголошення №UA-2016-09-02-001082-c), рішення АМКУ №5605-р/пк-пз від 16.08.2017р. – оголошення №UA-2018-07-05-002127-b. Просимо привести даний пункт документації у відповідність з чинним законодавством. 2. Положення тендерної документації про те, що учасники повинні надати документ, що підтверджує проходження технічного контролю транспортних засобів, та який повинен свідчити, що наступне планове проходження технічного контролю повинно відбутися не раніше 15.04.2015р., є дискримінаційним, виходячи з наступного. Правові підстави проведення обов’язкового технічного контролю транспортних засобів визначено у статті 35 Закону України «Про дорожній рух». Частиною 4 статті 35 вказаного Закону передбачено, що порядок проведення обов'язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів визначає Кабінет Міністрів України. Процедура проведення обов’язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів, зареєстрованих уповноваженими органами МВС, за результатами якої встановлюється їх придатність до експлуатації або неможливість експлуатації, визначається Порядком проведення обов’язкового технічного контролю та обсягів перевірки технічного стану транспортних засобів, технічного опису та зразка протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30.01.2012р. №137 (з подальшими змінами). Відповідно статті 35 Закону України «Про дорожній рух», п.3 вищенаведеного Порядку, періодичність проходження обов’язкового технічного контролю становить: для вантажних автомобілів незалежно від форми власності вантажопідйомністю до 3,5 тонни, причепів до них із строком експлуатації більше двох років - кожні два роки; для вантажних автомобілів вантажопідйомністю більше 3,5 тонни, причепів до них та таксі незалежно від строку експлуатації – щороку. Статтею 35 Закону України «Про дорожній рух» також визначено, що на кожний транспортний засіб, що пройшов обов'язковий технічний контроль і визнаний технічно справним, суб'єкт проведення обов'язкового технічного контролю складає протокол перевірки його технічного стану, який видається водію транспортного засобу. У протоколі зазначається строк чергового проходження обов'язкового технічного контролю транспортного засобу відповідно до періодичності проходження, встановленої частиною восьмою цієї статті. Отже, чинним законодавством встановлено періодичність проходження обов’язкового технічного контролю вантажними автомобілями, а строк чергового проходження обов'язкового технічного контролю транспортного засобу зазначається у протоколі перевірки технічного стану транспортного засобу, з настанням якого транспортний засіб знову проходить обов’язковий технічний контроль. Виходячи з вищевикладеного, у Замовника відсутні будь-які правові підстави вимагати в учасників документ, що підтверджує проходження технічного контролю транспортних засобів, який свідчить, що наступне планове проходження технічного контролю повинно відбутися не раніше 15.04.2015р. Зазначена вимога є дискримінаційною, грубо порушує права інших потенційних учасників на участь у даній процедурі закупівлі, які мають транспортні засоби, планове проходження технічного контролю яких є раніше ніж 15.04.2019р., але в межах строків, визначених статтею 35 Закону України «Про дорожній рух» та п.3 Порядку проведення обов’язкового технічного контролю та обсягів перевірки технічного стану транспортних засобів, технічного опису та зразка протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30.01.2012р. №137 (з подальшими змінами). Просимо привести даний пункт документації у відповідність з чинним законодавством. 3.Замовником встановлена вимога надання ряду нотаріально завірених копій документів, у тому числі посвідчення про якість. Дана вимога покладає на учасників процедури закупівлі додаткові матеріальні витрати, що має наслідком підвищення вартості предмета закупівлі, а, відтак, порушує один із принципів здійснення закупівель - принцип максимальної економії та ефективності, визначеного ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі». Просимо привести даний пункт документації у відповідність з чинним законодавством. Просимо усунути дискримінаційні вимоги у тендерній докуменації, інакше ми змушені будемо звернутися до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Припущення щодо ознак порушення принципів здійснення публічних закупівель є надуманими. Вважаємо, що умовами тендерної документації надано можливість прийняти участь у закупівлі будь-якому суб’єкту господарювання, що має реальний успішний досвід ведення відповідної діяльності та документи, що можуть підтвердити такі обставини. Визначення переможця закупівлі буде відбуватись за результатами конкурсного відбору, кожен з учасників має рівні можливості запропонувати свій товар за конкурентоздатною ціною.
Статус вимоги: Відхилено