-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ПОСЛУГИ З ОРГАНІЗАЦІЇ ХАРЧУВАННЯ У ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ М.ПОКРОВ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Торги відмінено
3 800 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 19 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 19 000.00 UAH
Період оскарження:
05.12.2018 22:53 - 16.12.2018 00:00
Скарга
Відхилено
Оскарження рішення Замовника
Номер:
9e8945ef46f942e3a4c54c696d00d6df
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-12-05-005326-c.b4
Назва:
Оскарження рішення Замовника
Скарга:
СКАРГА
щодо порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі – відкриті торги та
щодо незаконного рішення про відхилення найбільш економічно-вигідної тендерної пропозиції учасника ТОВ «Контракт Продрезерв 5»
тендерним комітетом Управління освіти виконавчого комітету Покровської міської ради по предмету: «КОД ДК 021:2015:55520000-1 КЕЙТЕРИНГОВІ ПОСЛУГИ
ПОСЛУГИ З ОРГАНІЗАЦІЇ ХАРЧУВАННЯ У ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ М.ПОКРОВ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ» згідно ідентифікатора оголошення, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2018-12-05-005326-c за адресою www.prozorro.gov.ua (надалі – Процедура закупівлі)
(Скарга подається відповідно до положень статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року №922-VIII року зі змінами)
Відповідно до частин 3 статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року №922-VIII року зі змінами державне регулювання та контроль у сфері публічних закупівель здійснюють Уповноважений орган та інші органи відповідно до їх компетенції у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України, а саме: Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю. Згідно частини 3 статті 8 Закону Антимонопольний комітет України в особі постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель виступає органом оскарження у сфері здійснення публічних закупівель згідно розпорядження Антимонопольного комітету України від 05.04.2015 року № 6-рп (далі – Орган оскарження). Згідно із постановою Кабінету Міністрів України «Про встановлення розміру плати за подання скарги» від 23.03.2016 року №291, встановлено плату за подання скарги в розмірі - 5 тис. грн. у разі оскарження процедури закупівлі товарів або послуг, та 15 тис. грн. у разі оскарження процедури закупівлі робіт.
Плата до Органу оскарження внесена згідно поданої до складу даної Скарги квитанції.
Частиною 2 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року №922-VIII року зі змінами (далі – Закон) встановлено: «Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, але до дня укладення договору про закупівлю. Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначення відповідності учасників кваліфікаційним критеріям, подаються протягом п’яти днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу протоколу розгляду тендерних пропозицій.».
Управління освіти виконавчого комітету Покровської міської ради під час здійснення публічних закупівель є замовником торгів згідно пункту 9 частини 1 статті 1 Закону.
Управлінням освіти виконавчого комітету Покровської міської ради (далі – Замовник) було оголошено тендерну процедуру закупівлі відкриті торги по предмету: код ДК 021:2015:55520000-1 Кейтерингові послуги Послуги з організації харчування У ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ М.ПОКРОВ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ» згідно ідентифікатора оголошення, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2018-12-05-005326-c за адресою www.prozorro.gov.ua.
Керуючись вимогами тендерної документації від 06.12.2018 року (далі – Документація) щодо Процедури закупівлі, участь у закупівлі прийняло три учасники, що підтверджується протоколом від 21.12.2018р. засідання тендерного комітету про відхилення ТОВ «Контракт Продрезерв 5» (що додається):
№ Учасники Пропозиція
1 ФОП Лісовий В.Г. 3 649 000,00
2 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ФІРМА "АРТ-СИНТЕЗ" 3 350 000,00
3 ТОВ "КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5" 3 630 000,00
21.12.2018 року о 14 год. 39 хв. був завершений аукціон торгів.
У відповідності до частини 4 статті 28 Закону «після автоматичної оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною. Строк розгляду тендерної пропозиції, яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції».
Внаслідок відхилення учасника закупівлі ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ФІРМА "АРТ-СИНТЕЗ" системою електронних закупівель «Prozorro» було поставлено нашу тендерну пропозицію ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» на розгляд Замовнику для прийняття рішення.
Однак, 21 грудня 2018 року тендерним комітетом було прийнято рішення про відхилення нашої пропозиції, що оформлено протоколом з надуманих та безпідставних позицій, що нібито наша тендерна пропозиція не відповідає критеріям встановленим ЗУ «Про публічні закупівлі» ст.16, а саме:
учасником не надано в повному обсязі копії медичних книжок (тільки перша сторінка та сторінка з інформацією про працевлаштування);
не надано копій медичних книжок працівників
Інформуємо, що рішення Замовника носять суто формальний характер та не були передбачені умовами тендерної документації в першій редакції на підставі наступного.
По перше, як вбачається з умов тендерної документації від 06.12.2018р., а саме, п.п.1.1 п. 1 р.1 додатку № 3 до тендерної документації: «Інформаційна довідка, про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання послуг за предметом закупівлі (зазначаються лише ті працівники, які безпосередньо залучатимуться до виконання послуг за предметом закупівлі).
На підтвердження інформації щодо працевлаштування працівників у учасника необхідно надати копії трудових книжок (сторінка із даними працівника, та сторінка із зазначенням працевлаштування у Учасника), або копії наказів, або копії трудових угод, або інших документів, які підтверджують факт працевлаштування, згідно із чинним законодавством України.
У разі надання копій трудових книжок додатково необхідно надати копії листів згоди щодо згоди на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних зазначених в довідці працівників.
Для уникнення випадків дискримінації учасників, у разі якщо працівники учасника відмовляються надати вищезазначені документи, учасник повинен надати лист у довільній формі з переліком підстав відмови надання документів та підписом відповідних працівників».
Відповідно п. 3 розділу 5 тендерної документації, Тендерна пропозиція відхиляється замовником у разі якщо:
1) учасник:
- не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону;
- не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
2) переможець:
- відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
- не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону;
3) наявні підстави, зазначені у статті 17 і частині сьомій статті 28 Закону;
4) тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
Замовник має право перевірити всю інформацію, зазначену учасником в тендерні пропозиції.
У разі, якщо учасником надано недостовірну, або завідомо неправдиву інформацію, замовник відхиляє його тендерну пропозицію на підставі пункту 4 ст. 30 «Відхилення тендерних пропозицій» Закону України «Про публічні закупівлі».
Інформація про відхилення тендерної пропозиції протягом одного дня з дня прийняття рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю, тендерна пропозиція якого відхилена через електронну систему закупівель.
Як вбачається із даних вимог тендерної документації, в ній не передбачено надання копій медичних книжок працівників. В такому випадку ТОВ «Контракт Продрезерв 5» виконав вимоги тендерної документації у повному обсязі.
По друге, 13 грудня 2018р. тендерний комітет Управлінням освіти виконавчого комітету Покровської міської ради вносить зміни до тендерної документації, публікує тендерну документацію зі змінами та додає в складі тендерної документації окремими файлами проект договору та технічне завдання. Звертаємо Вашу увагу на те, що разом зі змінами тендерний комітет Управлінням освіти виконавчого комітету Покровської міської ради не ОПРИЛЮДНИВ перелік змін до тендерної документації.
Однак, відповідно до Абзацу першого частини другої статті 23 ЗУ «Публічні закупівлі» «Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Положення тендерної документації, до яких вносяться зміни, відображаються у вигляді закреслених даних та повинні бути доступними для перегляду після внесення змін до тендерної документації.
Таким чином, тендерний комітет Управлінням освіти виконавчого комітету Покровської міської ради порушив вимоги Абзацу першого частини другої статті 23 ЗУ «Публічні закупівлі» не ОПРИЛЮДНИВШИ разом із змінами до тендерної документації в окремому документі перелік змін, чим порушив такі принципи закупівель як добросовісна конкуренція серед учасників та відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
А відповідно внесені зміни до тендерної документації є незаконними.
По третє, разом з тим, внаслідок таких протиправних дій Замовника, останнім визначено переможцем закупівлі пропозицію, що не є найбільш економічно вигідною - ФОП Лісовий В.Г., оскільки різниця між нашою безпідставно відхиленою пропозицією та ФОП Лісовий В.Г. складає 19 000,00 грн.! В результаті таких маніпулятивних дій, що спотворюють здорову конкуренцію між учасниками закупівлі місцевий (обласний) бюджет може зазнати значних збитків в різниці між поданими тендерними пропозиціями учасників закупівлі на суму - 19 000,00 грн., що є неприпустимим в умовах складної економічної ситуації в країні. Вчинення таких протиправних дій вже підтверджується оприлюдненим в системі електронних закупівель «Prozorro» протоколу від 21.12.2018р. в якому передбачається повідомлення про намір укласти Договір із ФОП Лісовий В.Г.
Крім цього, якщо ретельно проаналізувати тендерну пропозицію ФОП Лісовий В.Г., то можна побачити, що його пропозиція не відповідає умовам тендерної документації, на підставі наступного:
умовами тендерної документації передбачено (п.7 розділу 1), під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою, а також за рішенням замовника одночасно всі документи можуть мати автентичний переклад на іншу мову. Визначальним є текст, викладений українською мовою.
У випадках, передбачених частиною четвертою статті 10 цього Закону, документи замовника щодо процедури закупівлі, передбачені цим Законом, викладаються українською та англійською мовами. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою.
Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та підготовлені безпосередньо учасником (такі, як довідки складені в довільній формі) повинні бути викладені українською мовою.
Документи або копії документів, що надаються Учасниками у складі їх тендерних пропозицій (у тому числі видані іншими установами, організаціями, підприємствами), викладені іншими мовами ніж українська або російська, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом на українську мову. Переклад цих документів має бути засвідченим у встановленому Законом порядку. Визначальним є текст, викладений українською мовою.
Таким чином, Учасником ФОП Лісовий В.Г. надано в складі тендерної пропозиції копії трудових книжок працівників таких як, Лєвіна, Тініна, Озеран, Гончаренко, Лисенко, які викладені на російській мові без автентичного перекладу на українську мову, а згідно вимог тендерної документації визначальним є текст, викладений українською мовою.
Вважаємо, що замовником торгів грубо порушено порядок проведення процедури закупівлі та наші права на об’єктивний неупереджений розгляд та оцінку тендерних пропозицій, що передбачено принципами здійснення закупівель в статті 3 Закону.
Нагадуємо, що тендерний комітет відповідно до статті 19 Конституції України з врахуванням рішення Конституційного Суду України № 7-рп/2009 від 16.04.2009р. зобов'язаний діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За власною ініціативою тендерний комітет не може розширювати свої права, визначені Законом та Положенням про тендерний комітет, як наслідок не може ставити під сумнів, тим більш безпідставно відхиляти тендерну пропозицію будь-якого учасника без достатнього на те аргументованого дослідження інформації та чіткого посилання на порушення вимоги за тендерною документацією. Тендерний комітет здійснює розгляд пропозицій на дотримання вимог тендерної документації виключно та в межах поданих документів учасниками торгів.
Відповідно до статті 6, частини 1 статті 627 Цивільного кодексу України сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента, визначенні умов договору та порядку його виконання. Тендерний комітет не має права втручатись та ставити під сумнів порядок виконання таких договорів, якщо одна сторона – Замовник повідомляє про його неухильне якісне виконання згідно відповідного Відгуку до Договору.
Отже, Замовник розширивши свої повноваження та не до кінця проаналізувавши надані документи, незаконно прийняв рішення про відхилення нашої пропозиції.
Стверджуємо, про те, що ми беззаперечно виконали вимоги тендерної документації та статті 16 Закону.
Звертаємо увагу, що позиція Замовника щодо відхилення нашої пропозиції базується лише на формальних обставинах, з метою знівелювати результат торгів на користь ФОП Лісовий В.Г., зачепившись за позиції, які по-суті були ліквідовані прийняттям Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року №922-VIII року на відміну від дії старого Закону України «Про здійснення державних закупівель» від №1197-VII 10.04.2014 року.
Відтак, усі твердження Замовника за протоколом відхилення носять суто формальний характер, не підкріплені достатньою доказовою базою та вимогами Документації, спотворюють та розширюють такі вимоги по суті, з метою прийняття незаконного рішення про відхилення нашої найбільш економічно вигідної пропозиції, що як наслідок вже призвело до незаконного визначення переможця торгів - ФОП Лісовий В.Г. згідно оприлюдненого протоколу від 21.12.2018р. (додається). Незаконність дій Замовника торгів стосовно безпідставного, не аргументованого і надуманого відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Контракт Продрезерв 5», а також подальше прийняття рішення про визначення переможця торгів ФОП Лісовий В.Г., нівелюють всі намагання законодавця щодо впровадження сист
Пов'язані документи:
Учасник
- КВИТАНЦІЯ ПРО СПЛАТУ.PDF 27.12.2018 16:11
- СКАРГА З ДОДАТКАМИ.PDF 27.12.2018 16:11
- СКАРГА З ДОДАТКАМИ.PDF 27.12.2018 16:12
- рішення від 29.12.2018 № 13290 + лист Замовнику .pdf 29.12.2018 18:28
- Інформація про резолютивну частину рішення від 18.01.2019 № 579.pdf 21.01.2019 13:30
- Рішення від 18.01.2019 № 579.pdf 23.01.2019 19:31
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.12.2018 16:11
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
23.01.2019 19:31
Вимога
Вирішена
надати відомості
Номер:
cf4ec71d6af54f7cb1c19e309a8b1ada
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-12-05-005326-c.c3
Назва:
надати відомості
Вимога:
Для розрахунку вартості харчування учнів, просимо надати наступну інформацію:
1.Перелік шкіл
2.Кількість учбових днів
3.Кількість дітей 1-4кл., пільгової категорії (Сніданки, обіди) 5-11кл. пільгової категорії (сніданки, обіди)
4.Загальну мережу дітей в учбових закладах
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
07.12.2018 11:59
Вирішення:
Вимогу задоволено. Слідкуйте за змінами у тенденрій документації.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ОГОЛОШЕННЯ
Номер:
182f9b0943554c0bbb13d89de31b70de
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-12-05-005326-c.c2
Назва:
ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ОГОЛОШЕННЯ
Вимога:
В оголошенні для проведення допорогової закупівлі зазначено, очікувану вартість з ПДВ. Згідно ст. 197 Податкового кодексу України, Звільняються від оподаткування операції з постачання послуг харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах та громадян у закладах охорони здоров'я. Порядок надання таких послуг затверджується Кабінетом Міністрів України.
Таким чином, в даний пункт необхідно внести зміни.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
07.12.2018 09:09
Вирішення:
На ваше питання повідомляємо наступне:
Відповідно до п. 197.1.7. Податкового кодексу України вільняються від оподаткування операції з постачання послуг харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах.
При публікації оголошення тендерним комітетом допущено технічну помилку
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відхилено
ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ
Номер:
1ddbbfc98e904ce68a05f50f76e1526a
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-12-05-005326-c.c1
Назва:
ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ
Вимога:
Умовами тендерної документації передбачено, що учаснику необхідно надати реєстр документів, наданих у складі тендерної пропозиції із зазначенням назви документу та № сторінки. Даний документ вважається за доцільне в тому, випадку, коли учасники приймали участь у відкритих торгах та подавали тендерну пропозицію пронумеровану, прошнуровану, скріплені печаткою в конверті. Оскільки, на сьогоднішній день відкриті торги проводяться у відповідності до ЗУ "Про публічні закупівлі", а саме, через авторизований електронний майданчик в автоматичному розміщенні, даний документ в складі тендерної пропозиції надавати не потрібно.
Таким чином, додакто № 1 до ТД необхідно виключити.
Також, умовами тендерної документації передбачено, що інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі подаються в окремому файлі.
Таким чином, необхідно додати зазначений файл до тендерної документації. Те саме стосується додатку № 6 "проекту договору".
Також, в складі тендерної документації необхідно включити меню.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
06.12.2018 09:43
Вирішення:
Для зручності розгляду тендерних пропозицій, замовником встановлено вимогу щодо надання реєстру тендерних пропозицій. Слід зазначити, що сторінки пропозиції повинні бути пронумеровано та відповідна інформація повинна відображатись у реєстрі.
Ця вимога дозволить замовнику розглядати пропозиції швидше, що в подальшому призведе до укладення договору у строки, які необхідні для виконання зобов’язань щодо постачання послуг.
Також, необхідно наголосити, що згідно із ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Разом з цим, реєстр надається за формою визначеною тендерною документацією, та підготовлюється безпосередньо учасником.
Отже, дана вимога є законною, та не є дискримінаційною.
У зв’язку із вищезазначеним, тендерний комітет вимушений відмовити у задоволені вимоги у цій частині.
Щодо додатку 4 та додатку 6 до тендерної документації,повідомляємо наступне.
При публікації тендеру у системі виникла технічна неполадка.
Замовником негайно буде усунене дане порушення.
Статус вимоги:
Відхилено