-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Бухгалтерські та аудиторські послуги
Торги не відбулися
1 200 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 12 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 12 000.00 UAH
Період оскарження:
08.01.2019 14:04 - 19.01.2019 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога щодо змін Тендерної документації
Номер:
7776baa66e7e410c82c14ffb9420e39d
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-01-08-000644-c.b1
Назва:
Вимога щодо змін Тендерної документації
Вимога:
Замовником торгів, Державним підприємством «Морський торговельний порт «Чорноморськ» було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги), ідентифікатор закупівлі UA-2019-01-08-000644-c. Предметом закупівлі є Бухгалтерські та Аудиторські послуги за кодом ДК 021:2015: 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги. Вивчивши тендерну документацію Замовника, вважаємо, що деякі її пункти порушують принципи проведення публічних закупівель, закріплені в ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме принцип недискримінації учасників та добросовісної конкуренції серед учасників з огляду на наступне.
1. Відповідно до п. 1. Кваліфікаційних вимог розділу 1 Додатку 1 до Тендерної документації установлені вимоги згідно статті 16 Закону, аудиторська фірма, на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів має надати: «відомості про наявність в аудиторської фірми досвіду надання аудиторських послуг суб’єктам господарювання відповідної галузі, а саме: здійснення не менше одного завдання з аудиту фінансової звітності для суб’єктів господарювання відповідної галузі (в морських портах України) протягом 2016-2018 років (довідка обов’язково повинна містити наступну інформацію: назву, адресу та контактний номер телефону замовника, номер та дату договорів, кількість послуг та загальний опис послуг).
На підтвердження надати копію зазначених у довідці договорів з копією документу передбаченого умовами договору, що підтверджує його виконання (акт виконаних робіт/акт наданих послуг).».
Згідно умов п. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Тобто вимога Замовника про підтвердження виконання аналогічних послуг саме в відповідній галузі, а точніше лише в морських портах України порушують принципи недискримінації учасників та обмежують коло потенційних учасників.
Пропонуємо наступну формуліровку:
«Для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» Учасник надає відомості про наявність в аудиторської фірми досвіду надання послуг за предметом закупівлі протягом 2016-2018 років (довідка обов’язково повинна містити наступну інформацію: назву, адресу та контактний номер телефону замовника, номер та дату договорів, кількість послуг та загальний опис послуг).
На підтвердження надати копію зазначених у довідці договорів з копією документу передбаченого умовами договору, що підтверджує його виконання (акт виконаних робіт/акт наданих послуг).».
2. Пунктом 2. Кваліфікаційних вимог розділу 1 Додатку 1 до Тендерної документації установлені вимоги згідно статті 16 Закону, аудиторська фірма, на підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, учасник має надати:
«1)Довідка у довільній формі про наявність у складі аудиторської фірми не менш як 50 працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід та які безпосередньо залучені до надання аудиторських послуг і працюють на умовах повної зайнятості та з якими укладено трудовий договір (в довідці зазначити ПІБ працівника, кваліфікацію, досвід роботи, освітньо-кваліфікаційний рівень, умови зайнятості для штатних працівників).На підтвердження надати копії наказів про прийняття на роботу, копії трудових книжок або копії трудових договорів на кожного зазначеного в довідці працівника.
2) Довідка в довільній формі про наявність у складі аудиторської фірми не менш як 15 працівників, які безпосередньо залучені до надання аудиторських послуг, мають сертифікат, що визначає їх кваліфікаційну придатність на зайняття аудиторською діяльністю на території України (в довідці зазначити ПІБ працівника, досвід роботи, кваліфікацію, дату та номер документу, що визначають їх кваліфікаційну придатність на заняття аудиторською діяльністю на території України). На підтвердження надати чинні сертифікати працівників аудиторської фірми, що визначають їх кваліфікаційну придатність на заняття аудиторською діяльністю на території України (сертифікатів аудитора України).
3) Довідка в довільні формі про наявність у складі аудиторської фірми не менш як 10 працівників, що мають принаймні один документ, що засвідчує проходження повної програми сертифікації, виданий однією з організацій, що є членом Міжнародної федерації бухгалтерів (IFAC), а саме Асоціацією присяжних сертифікованих бухгалтерів (ACCA), Американським інститутом сертифікованих громадських бухгалтерів (AICPA), Інститутом присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (ICAEW) (в довідці зазначити ПІБ працівника, кваліфікацію, досвід роботи, назва, номер та дата документу що засвідчує проходження повної програми сертифікації). На підтвердження надати копії чинних сертифікатів (дипломів) та інших документів, на кожного працівника, зазначеного у довідці.».
Відповідно до п.4. ст. 23 ЗУ «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», при наданні послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес (крім тих, що відповідають критеріям малого підприємства), за основним місцем роботи має працювати не менше п’яти аудиторів із загальною чисельністю штатних кваліфікованих працівників, які залучаються до виконання завдань, не менше 10 осіб, з яких щонайменше дві особи повинні підтвердити кваліфікацію відповідно до статті 19 цього Закону або мати чинні сертифікати (дипломи) професійних організацій, що підтверджують високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності. Перелік професійних організацій, сертифікат (диплом) яких свідчить про високий рівень відповідних знань, затверджується Радою нагляду.
Керуючись вищевказаними умовами пропонуємо наступну формуліровку у Тендерній документації щодо підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід:
«Довідка в довільні формі про наявність у складі аудиторської фірми не менш як 10 працівників, які безпосередньо будуть залучені до надання аудиторських послуг, що мають принаймні дві особи з документом, що засвідчує проходження повної програми сертифікації, виданий однією з організацій, що є членом Міжнародної федерації бухгалтерів (IFAC), а саме Асоціацією присяжних сертифікованих бухгалтерів (ACCA), Американським інститутом сертифікованих громадських бухгалтерів (AICPA), Інститутом присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (ICAEW) (в довідці зазначити ПІБ працівника, кваліфікацію, досвід роботи, назва, номер та дата документу що засвідчує проходження повної програми сертифікації). На підтвердження надати копії чинних сертифікатів (дипломів) та інших документів, на кожного працівника, зазначеного у довідці.
3. Додатком № 3 до ТД, встановлено, що учасник повинен визначено, що учасник повинен мати договір страхування відповідальності перед третіми особами (щодо відшкодування можливих збитків у зв'язку із провадженням професійної діяльності на суму не менш як 5 млн. гривень). При цьому договір страхування повинен діяти протягом усього періоду надання аудиторських послуг. Відповідно до ст. 43. ЗУ «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», мінімальний розмір страхової суми за договором страхування цивільно-правової відповідальності суб’єкта аудиторської діяльності перед третіми особами, укладеним суб’єктом аудиторської діяльності, який проводить обов’язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес, має становити 10 відсотків суми отриманої винагороди за договорами про надання аудиторських послуг з обов’язкового аудиту суб’єктів суспільного інтересу (без урахування податку на додану вартість) протягом року, що минув, але не менше 10 мільйонів гривень. Вимагаємо змінити дану вимогу та викласти її у наступній редакції : «учасник повинен мати договір страхування відповідальності перед третіми особами (щодо відшкодування можливих збитків у зв'язку із провадженням професійної діяльності на суму не менш як 10 млн. гривень). При цьому договір страхування повинен діяти протягом усього періоду надання аудиторських послуг.).
4. Додатком 3 та Додатком 4 до ТД, встановлено, що учасник повинен надати такі послуги:
- Аудит фінансової звітності ДП «МТП «Чорноморськ», складеної відповідно до вимог Національних П(С)БО станом на 31.12.2017 року згідно Міжнародних стандартів аудиту.
- Проведення тесту на критерії відповідності великого підприємства, визначеного ч. 2 ст. 2 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» для обґрунтування обов’язкового застосування міжнародних стандартів фінансової звітності відповідно до Міжнародних стандартів з надання впевненості, які не є аудитом чи оглядом
- Письмові консультації з переліку визначених Замовником питань.
Відповідно до ч.1. ст. 27 ЗУ «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» суб’єкт аудиторської діяльності, який надає послуги з обов’язкового аудиту фінансової звітності підприємству, що становить суспільний інтерес, або учасник аудиторської мережі, до якої належить такий суб’єкт аудиторської діяльності, не має права безпосередньо або опосередковано надавати цьому підприємству, його материнській компанії (резиденту України) та/або дочірнім підприємствам (резидентам України) послуги, зазначені у частині четвертій статті 6 цього Закону, а саме: встановлюються обмеження на одночасне надання підприємствам, що становлять суспільний інтерес, послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності та таких неаудиторських послуг: консультування з питань управління, розробки і супроводження управлінських рішень; ведення бухгалтерського обліку і складання фінансової звітності.
З урахуванням вищевикладених вимог ЗУ «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» вимогаємо поділити предмет закупівлі як найменш на два лоти, виділівши послуги з аудити окремо від консультаційних послуг та інших неаудиторських послуг.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.01.2019 13:47
Вирішення:
На Вашу вимогу UA-2019-01-08-000644-c.b1 від 13.01.2019 року повідомляємо наступне.
1. Відповідно до п.6 ч.1 ст.1 Закону «Про морські порти України», морський порт - визначені межами територія та акваторія, обладнані для обслуговування суден і пасажирів, проведення вантажних, транспортних та експедиційних робіт, а також інших пов’язаних з цим видів господарської діяльності.
У межах морського порту функціонують суб’єкти господарювання усіх форм власності, діяльність яких пов’язана з обслуговуванням суден, пасажирів, вантажів, та підприємства, продукція та/або сировина яких транспортується територією та акваторією порту.
Таким чином, в Україні достатня кількість суб’єктів господарювання в морських портах України и вимога Замовника про підтвердження виконання аналогічних послуг саме в відповідній галузі, а точніше лише в морських портах України не порушує принципи здійснення закупівель щодо недискримінації учасників та не обмежують коло потенційних учасників.
2. Згідно статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв.
Зважаючи на великий об’єм фінансової звітності Замовника, для дотримання строків надання послуг (з урахуванням часу проведення процедури тендерної закупівлі), до тендерної документації включено вимогу про наявність у Учасника певної кількості працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Вимога про наявність відповідної кількості працівників не суперечить Закону і є об’єктивною потребою Замовника.
3. Відповідно до ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Це стосується вимоги про наявність договору страхування відповідальності перед третіми особами щодо відшкодування можливих збитків у зв'язку із провадженням професійної діяльності на суму не менш як 5 млн. гривень.
4. Закон України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» є основним законодавчим та нормативним актом, який є обов’язковими для дотримання аудиторами, аудиторськими фірмами та суб’єктами господарювання, та визначає правові засади аудиту фінансової звітності, провадження аудиторської діяльності в Україні та регулює відносини, що виникають при її провадженні. Діюче законодавство не вимагає проведення у 2019 році обов’язкового аудиту фінансової звітності ДП «МТП «Чорноморськ» за 2017 рік.
Вимоги про приведення тендерної документації у відповідність до Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» необґрунтовані. Підстави для поділу предмету закупівлі на окремі лоти відсутні.
Зважаючи на вищевикладене, вимога UA-2019-01-08-000644-c.b1 від 13.01.2019 року підлягає відхиленню.
Статус вимоги:
Відхилено