-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Охоронні послуги
Торги не відбулися
216 084.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 160.84 UAH
мін. крок: 1% або 2 160.84 UAH
Період оскарження:
17.12.2018 11:43 - 28.12.2018 00:00
Вимога
Вирішена
Вимога щодо усунення встановлених у Тендерній документації умов, які обмежують конкуренцію та є дискримінаційними
Номер:
140384efbb804135a6b630a8ab47ba92
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-12-17-000268-b.b2
Назва:
Вимога щодо усунення встановлених у Тендерній документації умов, які обмежують конкуренцію та є дискримінаційними
Вимога:
17 грудня 2018 року Центром по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат м. Чернівці (надалі по тексту – Замовник) оприлюднено Оголошення про закупівлю охоронних послуг (оголошення № UA-2018-12-17-000268-b) для приміщення, що знаходиться за адресою: м. Чернівці, вул. Головна, 245 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-12-17-000268-b).
Ознайомившись із Тендерною документацією Замовника, у якій прописані умови вищезгаданої закупівлі, ДП «Ефорт-Гарант-20» виявило в ній умови, які обмежують конкуренцію та дискримінують інших потенційних учасників цієї закупівлі, що є порушенням Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі по тексту - Закон). Відтак Замовник зобов’язаний усунути недоліки Тендерної документації та привести її у відповідність до вимог чинного законодавства України з огляду на наступне:
1. Статтею 3 Закону встановлено принципи здійснення публічних закупівель. Відповідно до ч. 1 ст. 3 Закону публічні закупівлі здійснюються, зокрема, за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій.
Крім того, відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону технічна специфікація, що є складовою частиною тендерної документації, не повинна містити посилання на патент.
Відповідно до п. 15 ч. 1 ст. 1 Закону переможцем процедури закупівлі є учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір.
Згідно з ч. 1 ст. 5 Закону вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Ч. 3 ст. 5 Закону передбачено, що замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Тобто для того, щоб держава (в особі органів державної влади) як замовник мала можливість вибирати виходячи із принципу максимальної економії та ефективності, в першу чергу – за критерієм ціни, для проведення публічних закупівель потрібно декілька конкурентних учасників. Умови Тендерної документації для учасників повинні бути розроблені таким чином, щоб уникнути упередженості та не створювати переваг конкретним учасникам процедури публічної закупівлі. Вони повинні ґрунтуватися на реальних потребах замовників. Тендерна документація повинна відповідати предмету закупівлі.
Тендерна документація, яка складена із порушенням вимог, передбачених Законом, повинна бути приведена у відповідність до вимог Закону.
2. У Додатку № 1 до Тендерної документації Замовника, яким встановлено перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам, в п. 5.6. розділу 5 «Інформація про те, що учасник провадить господарську діяльність відповідно до положень його статуту та інших дозвільних документів» Замовником встановлена вимога надати «завірені учасником копії документів (ліцензійний договір), що підтверджують його право на використання патенту на корисну модель № 118627, що зареєстровано в Державному реєстрі патентів України на корисну модель від 10.08.2017р. (Заява про готовність надання будь-якій особі дозволу на використання корисної моделі за патентом №118627, опублікована в офіційному бюлетені «Промислова власність» №20. Відповідні відомості внесено до Державного реєстру патентів України на корисні моделі)».
Замовником зазначено, що «відсутність вищезазначених документів є підставою для відхилення пропозиції Учасника (переможця), як такого, що не відповідає кваліфікаційним критеріям».
Крім цього, Замовником встановлено, що «переможець торгів у строк, що не перевищує трьох днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен подати Замовнику наступні документи: - оригінал, нотаріально посвідчена копія, або завірена учасником копія Ліцензійного договору, що підтверджують його право на використання патенту на корисну модель № 118627, що зареєстровано в Державному реєстрі патентів України на корисну модель від 10.08.2017р.».
Власником патенту України № 118627 на корисну модель «Охоронна система «Аресконт» відповідно до опису до патенту України № 118627, який опубліковано на веб-сайті Державного підприємства «Український інститут інтелектуальної власності» (Укрпатент), що є у публічному доступі, в розділі «Цифрова патентна бібліотека» (https://library.uipv.org/ docu ment ?fund=2&id=238362&to_fund=2) є Сазонов В.В., котрий, як відомо із відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, одночасно є власником ПП «Аресконт» (Код ЄДРПОУ 33162207).
За умови викладення Тендерної документації Замовника із вищезазначеною дискримінаційною та обмежувальною умовою, потенційно єдиним учасником та/або переможцем вищезазначеної закупівлі охоронних послуг буде лише ПП «Аресконт», якому власником корисної моделі «Охоронна система «Аресконт» за патентом України № 118627 Сазоновим В.В. надано ліцензію на право використання цієї корисної моделі. Решта фірм, які надають охоронні послуги, будуть мати можливість взяти участь у тендері лише «з дозволу» Сазонова В.В. як власника корисної моделі «Охоронна система «Аресконт», що є грубим порушенням принципів добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Тобто, Замовник, прописавши умови тендерної документації під ПП «Аресконт», фактично буде позбавлений можливості вибрати найбільш економічно вигідну пропозицію.
Держава в особі Замовника, замовляючи охоронні послуги, що є предметом закупівлі за оголошенням № UA-2018-12-17-000268-b, не має на меті купити корисну модель «Охоронна система «Аресконт» за патентом України № 118627. Реальною потребою Замовника є саме закупівля охоронних послуг за максимально вигідною ціною.
Відповідно до п. 4 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених Постановою Кабінету міністрів України № 960 від 18.11.2015 охоронну діяльність можуть провадити на всій території України юридичні особи, а також фізичні особи - підприємці на підставі ліцензії за наявності матеріально-технічної бази, необхідної для провадження такої діяльності, та за умови виконання такими особами організаційних, кадрових і технологічних вимог, передбачених цими Ліцензійними умовами.
Тобто, надання охоронних послуг здійснюється виключно на підставі відповідної ліцензії і жодних інших вимог щодо наявності патентів та/або ліцензійних договорів у чинному законодавстві України не має.
На думку ДП «Ефорт-Гарант-20» як потенційного учасника вищезазначеної закупівлі, наявність вимоги надання ліцензійних документів на право використання корисної моделі «Охоронна система «Аресконт» за патентом України № 118627, що зареєстровано в Державному реєстрі патентів України на корисну модель 10.08.2017 є порушенням вимог чинного законодавства України щодо порядку проведення публічних закупівель, а саме: порушенням принципів публічних закупівель, що передбачені ст. 3 Закону, порушенням вимог, передбачених п. 3 ч. 2 ст. 22 та ч. 1 ст. 5 Закону.
Відтак тендерна документація, у якій прописано умови, які обмежують конкуренцію та дискримінують інших потенційних учасників цієї закупівлі, що є порушенням Закону України «Про публічні закупівлі», повинна бути приведена у відповідність до вимог чинного законодавства України.
Керуючись наведеним вище:
ВИМАГАЄМО:
1. Усунути дискримінаційні умови Тендерної документації Замовника у закупівлі UA-2018-12-17-000268-b, а саме: видалити з тендерної документацію вимогу «надання документів (ліцензійних договорів), що підтверджують право учасника на використання патенту № 118627 на корисну модель «Охоронна система «Аресконт», що зареєстровано в Державному реєстрі патентів України на корисні моделі від 10.08.2017 р.» та привести Тендерну документацію у відповідність із вимогами чинного законодавства України.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
21.12.2018 12:50
Вирішення:
Ваші зауваження враховані. Зміни до ТД внесені та розміщенні на сайті. З найкращими побажаннями Тендерний комітет.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відкликано скаржником
Вимога щодо усунення встановлених Тендерній документації умов, які обмежують конкуренцію та є дискримінаційними
Номер:
531d0a87d00b4393a4fbc866b3612dbb
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-12-17-000268-b.b1
Назва:
Вимога щодо усунення встановлених Тендерній документації умов, які обмежують конкуренцію та є дискримінаційними
Вимога:
17 грудня 2018 року Центром по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат м. Чернівці (надалі по тексту – Замовник) оприлюднено Оголошення про закупівлю охоронних послуг (оголошення № UA-2018-12-17-000268-b) для приміщення, що знаходиться за адресою: м. Чернівці, вул. Головна, 245 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-12-17-000268-b).
Ознайомившись із Тендерною документацією Замовника, у якій прописані умови вищезгаданої закупівлі, ДП «Ефорт-Гарант-20» виявило в ній умови, які обмежують конкуренцію та дискримінують інших потенційних учасників цієї закупівлі, що є порушенням Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі по тексту - Закон). Відтак Замовник зобов’язаний усунути недоліки Тендерної документації та привести її у відповідність до вимог чинного законодавства України з огляду на наступне:
1. Статтею 3 Закону встановлено принципи здійснення публічних закупівель. Відповідно до ч. 1 ст. 3 Закону публічні закупівлі здійснюються, зокрема, за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій.
Крім того, відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону технічна специфікація, що є складовою частиною тендерної документації, не повинна містити посилання на патент.
Відповідно до п. 15 ч. 1 ст. 1 Закону переможцем процедури закупівлі є учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір.
Згідно з ч. 1 ст. 5 Закону вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Ч. 3 ст. 5 Закону передбачено, що замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Тобто для того, щоб держава (в особі органів державної влади) як замовник мала можливість вибирати виходячи із принципу максимальної економії та ефективності, в першу чергу – за критерієм ціни, для проведення публічних закупівель потрібно декілька конкурентних учасників. Умови Тендерної документації для учасників повинні бути розроблені таким чином, щоб уникнути упередженості та не створювати переваг конкретним учасникам процедури публічної закупівлі. Вони повинні ґрунтуватися на реальних потребах замовників. Тендерна документація повинна відповідати предмету закупівлі.
Тендерна документація, яка складена із порушенням вимог, передбачених Законом, повинна бути приведена у відповідність до вимог Закону.
2. У Додатку № 1 до Тендерної документації Замовника, яким встановлено перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам, в п. 5.6. розділу 5 «Інформація про те, що учасник провадить господарську діяльність відповідно до положень його статуту та інших дозвільних документів» Замовником встановлена вимога надати «завірені учасником копії документів (ліцензійний договір), що підтверджують його право на використання патенту на корисну модель № 118627, що зареєстровано в Державному реєстрі патентів України на корисну модель від 10.08.2017р. (Заява про готовність надання будь-якій особі дозволу на використання корисної моделі за патентом №118627, опублікована в офіційному бюлетені «Промислова власність» №20. Відповідні відомості внесено до Державного реєстру патентів України на корисні моделі)».
Замовником зазначено, що «відсутність вищезазначених документів є підставою для відхилення пропозиції Учасника (переможця), як такого, що не відповідає кваліфікаційним критеріям».
Крім цього, Замовником встановлено, що «переможець торгів у строк, що не перевищує трьох днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен подати Замовнику наступні документи: - оригінал, нотаріально посвідчена копія, або завірена учасником копія Ліцензійного договору, що підтверджують його право на використання патенту на корисну модель № 118627, що зареєстровано в Державному реєстрі патентів України на корисну модель від 10.08.2017р.».
Власником патенту України № 118627 на корисну модель «Охоронна система «Аресконт» відповідно до опису до патенту України № 118627, який опубліковано на веб-сайті Державного підприємства «Український інститут інтелектуальної власності» (Укрпатент), що є у публічному доступі, в розділі «Цифрова патентна бібліотека» (https://library.uipv.org/ docu ment ?fund=2&id=238362&to_fund=2) є Сазонов В.В., котрий, як відомо із відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, одночасно є власником ПП «Аресконт» (Код ЄДРПОУ 33162207).
За умови викладення Тендерної документації Замовника із вищезазначеною дискримінаційною та обмежувальною умовою, потенційно єдиним учасником та/або переможцем вищезазначеної закупівлі охоронних послуг буде лише ПП «Аресконт», якому власником корисної моделі «Охоронна система «Аресконт» за патентом України № 118627 Сазоновим В.В. надано ліцензію на право використання цієї корисної моделі. Решта фірм, які надають охоронні послуги, будуть мати можливість взяти участь у тендері лише «з дозволу» Сазонова В.В. як власника корисної моделі «Охоронна система «Аресконт», що є грубим порушенням принципів добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Тобто, Замовник, прописавши умови тендерної документації під ПП «Аресконт», фактично буде позбавлений можливості вибрати найбільш економічно вигідну пропозицію.
Держава в особі Замовника, замовляючи охоронні послуги, що є предметом закупівлі за оголошенням № UA-2018-12-17-000268-b, не має на меті купити корисну модель «Охоронна система «Аресконт» за патентом України № 118627. Реальною потребою Замовника є саме закупівля охоронних послуг за максимально вигідною ціною.
Відповідно до п. 4 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених Постановою Кабінету міністрів України № 960 від 18.11.2015 охоронну діяльність можуть провадити на всій території України юридичні особи, а також фізичні особи - підприємці на підставі ліцензії за наявності матеріально-технічної бази, необхідної для провадження такої діяльності, та за умови виконання такими особами організаційних, кадрових і технологічних вимог, передбачених цими Ліцензійними умовами.
Тобто, надання охоронних послуг здійснюється виключно на підставі відповідної ліцензії і жодних інших вимог щодо наявності патентів та/або ліцензійних договорів у чинному законодавстві України не має.
На думку ДП «Ефорт-Гарант-20» як потенційного учасника вищезазначеної закупівлі, наявність вимоги надання ліцензійних документів на право використання корисної моделі «Охоронна система «Аресконт» за патентом України № 118627, що зареєстровано в Державному реєстрі патентів України на корисну модель 10.08.2017 є порушенням вимог чинного законодавства України щодо порядку проведення публічних закупівель, а саме: порушенням принципів публічних закупівель, що передбачені ст. 3 Закону, порушенням вимог, передбачених п. 3 ч. 2 ст. 22 та ч. 1 ст. 5 Закону.
Відтак тендерна документація, у якій прописано умови, які обмежують конкуренцію та дискримінують інших потенційних учасників цієї закупівлі, що є порушенням Закону України «Про публічні закупівлі», повинна бути приведена у відповідність до вимог чинного законодавства України.
Керуючись наведеним вище:
ВИМАГАЄМО:
1. Усунути дискримінаційні умови Тендерної документації Замовника у закупівлі UA-2018-12-17-000268-b, а саме: видалити з тендерної документацію вимогу «надання документів (ліцензійних договорів), що підтверджують право учасника на використання патенту № 118627 на корисну модель «Охоронна система «Аресконт», що зареєстровано в Державному реєстрі патентів України на корисні моделі від 10.08.2017 р.» та привести Тендерну документацію у відповідність із вимогами чинного законодавства України.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата опублікування:
21.12.2018 12:39
Опис причини скасування:
Потрібно внести зміни.
Дата скасування:
21.12.2018 12:39