-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
За кодом ДК 021:2015 – 15130000-8 – М’ясопродукти (Сарделі вищий ґатунок в натуральній оболонці, сосиски вищий ґатунок в натуральній оболонці).
Торги відмінено
91 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 459.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 459.00 UAH
Період оскарження:
03.01.2019 11:59 - 10.01.2019 12:04
Вимога
Вирішена
ДИСКРИМІНАЦІЙНА УМОВА В ЗАКУПІВЛІ
Номер:
6b0e79d07cf241e08fdff798f8e15371
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-01-03-000237-a.c1
Назва:
ДИСКРИМІНАЦІЙНА УМОВА В ЗАКУПІВЛІ
Вимога:
03.01.2019 об 11:59 відділом освіти Селидівської міської ради було оголошено процедуру закупівлі ID 242a9218d23a445a986e750bf135b5bc, UA-2019-01-03-000237-aна закупівлю За кодом ДК 021:2015 – 15130000-8 – М’ясопродукти (Сарделі вищий ґатунок в натуральній оболонці, сосиски вищий ґатунок в натуральній оболонці).
03.01.2019 о 12:00 відповідальною особоюза проведення допорогових процедур закупівель відділу освіти Селидівськох міської ради Марушко Л.О. було оприлюднено тендерну документацію (інформацію про предмет закупівлі) для проведення закупівлі через систему електронних закупівель, затверджену рішення відповідальної особи, протокол №2 від 03.01.2019 (далі за текстом - тендерна документація).
Відповідно до п.6.2 Порядку здійснення допорогових закупівель, затвердженого наказом ДП "Зовнішторгвидав України" від 13.04.2016 за №35 (далі за текстом - Порядок), під час здійснення Закупівель Замовники повинні дотримуватися добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінація учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з п.13.1 Порядку усі спори між Учасником та Замовником, що виникли при проведенні Закупівлі, вирішуються згідно з положеннями, наведеними у цьому Порядку, або згідно діючого законодавства України.
Пунктом 14.1 передбачено, що у випадку виявлення порушення Користувач може звернутися до Замовника із Вимогою про усунення порушення у процесі проведення Закупівлі (далі – Вимога) через відповідну електронну форму.
Замовником в тендерній документації було допущено порушення норм законодавства в частині встановлення дискримінаційних умов.
Відповідно до п.3 та п.4 Додатку 1 до тендерної документації у складі пропозиції учасники надають в електронному (сканованому) вигляді оригінали або завірені належним чином копії наступних документів:
3. Довідка, складена Учасником у довільній формі, яка повинна містити інформацію щодо наявності власного (их) або орендованого (их) спеціалізованого (их) транспортного (их) засобу (ів) (зазначити);
4. Документи, що підтверджують наявність в учасника власного або орендованого
спеціалізованого автотранспортного засобу (засобів), яким буде здійснюватися постачання товару (документи, що підтверджують право власності на транспортний засіб/засоби (реєстраційне св ідоцтво), якщо автотранспорт орендований надати договір оренди (суборенди). Якщо транспорт в оренді обов’язково акт прийому передачі транспортного засобу.
Дана вимога явно прописана під конкретного постачальника з наступних підстав.
Порядок та Закон України "Про публічні закупівлі" не встановлює обмежень щодо наявності власної матеріально-технічної бази або залученої на умовах оренди або надання послуг. Тобто учасники, не залежно від того чи мають власні автомобілі чи залучені (на підставі договорів оренди або надання послуг перевезення) однаково можуть виконувати умови договору та належним чином постачати замовнику продукти харчування.
Відповідно до Господрсткого кодексу України, Цивільного кодексу України властність або оренда не єдині види прав користування обладнанням (склад, авто).
Субєкти господарювання (Учасники) мають право укладати договори про надання послуг по перевезенню вантажів (в тому числі мясопродуктів), що також забезпечує належне виконання умов договору по постачанню і не потребує наявності саме власного або орендованого транспорту.
Тому вказана вимога Замовника, є незаконною та дискримінаційною, оскільки штучно звужує коло можливих учасників лише тими суб'єктами господарювання, які мають власне обладнання або орендоване. Ця вимога є дискримінаційною, яка порушує чинне законодавство України: Цивільний кодекс України та Господарський кодексу України, Закон України "Про публічні закупівлі", Порядок здійснення допорогових закупівель, затвердженого наказом ДП "Зовнішторгвидав України" від 13.04.2016 за №35
Тому, вимагаю внести зміни в п.3 та п.4 Додатку 1 до тендерної документації, привести вищевказані пункти у відповідність до норм чинного законодавства.
Рекомендую відповідальній особі за проведення допорогових закупівель Марушко Л.О. ознайомитися з чинним законодавством України з питань проведення процедур закупівель, контролю за допороговими процедурами закупівель тощо.
Нагадую Вам, що контроль і моніторінг публічних закупівель покладено на Держаудитслужбу, АМКУ, Рахункова Палату, Мінекономрозвитку, СБУ, НАБУ, прокуратуру, нац.поліцію, казначейство. Учасники закупівель мають право за захистом своїх законних прав та недопущення порушення чинного законодавства України звертатися до вищевказаних органів з заявами (скаргами).
Звертаю Вашу увагу, що з 30.10.2018 в ProZorro запрацювала система, яка автоматично шукатиме підозрілі закупівлі і надсилатиме їх на опрацювання Державній аудиторській службі України. Державні аудитори будуть проводити перевірки на підставі заяв (скарг) та власного моніторінгу, накладати штраф на Замовників, які порушуть чинне законодавство України з питань публічних закупівель.
Пов'язані документи:
Учасник
- дискримінація сарделі.pdf 08.01.2019 13:04
- Повідомлення про рішення 09.01.2019 12:38
- протокол 5 зміни тендерної документації001.jpg 09.01.2019 12:38
Дата подачі:
08.01.2019 13:04
Вирішення:
Рішення щодо вимоги до Замовника у завантаженому документі
Статус вимоги:
Задоволено