• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Мультилотова
  • КЕП

Постачання теплової енергії для опалення

Постачання теплової енергії для потреб закладів, підпорядкованих управлінню освіти Рубіжанської міської ради Луганської області

Торги не відбулися

13 528 581.12 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 685.04 UAH
Період оскарження: 02.11.2018 20:07 - 28.11.2018 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога

Номер: acd15ec8c5884c89929ef95f270c12fb
Ідентифікатор запиту: UA-2018-11-02-002532-b.b1
Назва: Вимога
Вимога:
Вимога щодо усунень порушення законодавства у документації конкурсних торгів «02» листопада 2018 року УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ РУБІЖАНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ (Далі — Замовник) оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю та Тендерну документацію щодо проведення процедур відкритих торгів на закупівлю товару за предметом згідно коду ДК 021:2015 код 09320000-8 – пара, гаряча вода та пов’язана продукція (Постачання теплової енергії для опалення). Ознайомившись з Тендерною документацією (Далі — Документація), ми виявили в ній вимоги, які не відповідають чинним стандартам і законодавству та обмежують конкуренцію, а саме: 1. У пункті 4.2 розділу І Загальні положення Документації міститься розподіл предмету закупівлі за лотами. Зазначені у Лоті № 1 та Лоті № 4 об’єкти на які планується здійснювати постачання теплової енергії розташовані у різних частинах міста, на значній віддаленості один від одного. Групування цих об’єктів обмежую конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, які мають намір здійснювати постачання теплової енергії лише декільком об’єктам Замовника. Таке групування здійснено з метою лобіювання інтересів Комунального спеціалізованого теплозабезпечуючого підприємства «Рубіжнетеплокомуненерго» Рубіжанської міської ради, яке має на балансі теплогенеруючі установка розташовані у різних частинах міста, магістральні та місцеві (розподільчі) теплові мережі, за допомогою яких, теплогенеруючі установки вищевказаного підприємства під’єднанні до об’єктів Замовника, вказаних у Лоті № 1 та Лоті № 4. В той же час, Рубіжанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 9 Рубіжанської міської ради Луганської області, Рубіжанська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 10 Рубіжанської міської ради Луганської області, Комунальний навчально-виховний комплекс «Рубіжанський ліцей» Рубіжанської міської ради Луганської області виділені окремими лотами. Виділення даних об’єктів у окремі лоти обумовлено тим, що 06.06.2018 року Рішенням Рубіжанської міської ради Луганської області № 52/2 «Про затвердження інвестиційного договору щодо забезпечення теплопостачання об’єктів соціальної сфери» було вирішено затвердити текст інвестиційного договору між Рубіжанською міською радою Луганської області та ТОВ «ПКФ Прайд». Уповноважити міського голову Хортіва С.І. укласти інвестиційний договір між Рубіжанською міською радою Луганської області та ТОВ «ПКФ Прайд» (Рішення розміщене на офіційному веб-сайті Рубіжанської міської ради http://rmr.gov.ua/laws/t1/p1). За цим Інвестиційним договором ТОВ «ПКФ Прайд» взяло на себе зобов'язується здійснити будівництво твердопаливної котельної контейнерної комплектації з відповідним технологічним устаткуванням з метою задоволення потреб, зокрема, Рубіжанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 9 Рубіжанської міської ради Луганської області, Рубіжанської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 10 Рубіжанської міської ради Луганської області, Комунального навчально-виховного комплексу «Рубіжанський ліцей» Рубіжанської міської ради Луганської області у тепловій енергії та гарячій воді. Для реалізації вищевказаної мети, Комунальним спеціалізованим теплозабезпечуючимо підприємством «Рубіжнетеплокомуненерго» Рубіжанської міської ради будівля котельної Рубіжанської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 10 Рубіжанської міської ради Луганської області 23.10.2018 року була передана в оренду ТОВ «ПКФ Прайд». Окрім того, 17.07.2018 року Рубіжанською міською радою Луганської області було прийнято рішення № 57/6 «Про надання згоди управлінню освіти Рубіжанської міської ради на укладення договору про встановлення особистого строкового земельного сервітуту з ТОВ «ПКФ ПРАЙД» (Рішення розміщене на офіційному веб-сайті Рубіжанської міської ради http://rmr.gov.ua/data/laws/doc2018-7-17-4.pdf), яким було вирішено надати згоду управлінню освіти Рубіжанської міської ради на укладення договору про встановлення особистого строкового сервітуту з ТОВ «ПКФ ПРАЙД» на частину земельної ділянки, що належить управлінню освіти Рубіжанської міської ради на праві постійного користування, орієнтовною площею 0,0030 га (кадастровий номер 4412500000:02:003:0010), розташовану за адресою:м. Рубіжне, вул. Будівельників, 28, для розміщення та експлуатації стаціонарної тимчасової споруди – склад палива терміном на 5 (п'ять) років з можливим подальшим продовженням. Слід зазначити, що дана земельна ділянка розташована в декількох метрах від котельної ЗОШ № 10. З метою надання послуг з теплопостачання Рубіжанській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 9 Рубіжанської міської ради Луганської області та Комунальному навчально-виховного комплексу «Рубіжанський ліцей» Рубіжанської міської ради Луганської області 17.07.2018 року Рубіжанською міською радою Луганської області було прийнято рішення № 57/7 «Про надання згоди управлінню освіти Рубіжанської міської ради на укладення договору про встановлення особистого строкового земельного сервітуту з ТОВ «ПКФ ПРАЙД» (Рішення розміщене на офіційному веб-сайті Рубіжанської міської ради http://rmr.gov.ua/data/laws/doc2018-7-17-5.pdf), яким було вирішено надати згоду управлінню освіти Рубіжанської міської ради на укладення договору про встановлення особистого строкового сервітуту з ТОВ «ПКФ ПРАЙД» на частину земельної ділянки, що належить управлінню освіти Рубіжанської міської ради на праві постійного користування, орієнтовною площею 0,0200 га (кадастровий номер 4412500000:08:005:0117), розташовану за адресою:м. Рубіжне, вул. Миру, 20, для розміщення та експлуатації стаціонарної тимчасової споруди – модульна котельня на твердому паливі та склад палива терміном на 5 (п'ять) років з можливим подальшим продовженням та рішення № 57/8 «Про надання згоди управлінню освіти Рубіжанської міської ради на укладення договору про встановлення особистого строкового земельного сервітуту з ТОВ «ПКФ ПРАЙД» (Рішення розміщене на офіційному веб-сайті Рубіжанської міської ради http://rmr.gov.ua/data/laws/doc2018-7-17-6.pdf), яким було вирішено надати згоду управлінню освіти Рубіжанської міської ради на укладення договору про встановлення особистого строкового сервітуту з ТОВ «ПКФ ПРАЙД» на частину земельної ділянки, що належить управлінню освіти Рубіжанської міської ради на праві постійного користування, орієнтовною площею 0,0200 га (кадастровий номер 4412500000:07:008:0103), розташовану за адресою:м. Рубіжне, вул. Володимирська, 19, для розміщення та експлуатації стаціонарної тимчасової споруди – модульна котельня на твердому паливі та склад палива терміном на 5 (п'ять) років з можливим подальшим продовженням. Таким чином, Рубіжанською міською радою, до сфери управління якої входить і Замовник, починаючи з червня 2018 року створюються умови для того, щоб послуги з постачання теплової енергії для опалення вищевказаним школам надавало лише ТОВ «ПКФ Прайд». Таким чином, розподілення предмету закупівлі за Лотами здійснене Замовником є обмежуючим та дискримінаційним, штучно унеможливлює доступ до зазначених торгів певних учасників, а тому порушує принципи закупівлі, визначені Законом України «Про публічні закупівлі», а саме принцип добросовісної конкуренції серед учасників та недискримінація учасників. У зв’язку з тим, що Замовник обмежив коло потенційних учасників та створив умови для штучного завищення цінових пропозицій просимо внести зміни до тендерної документації та розподілити предмет закупівлі на лоти за місцем надання послуг. 2. У пункті 4.3 розділу І Загальні положення Документації визначено, що постачання теплової енергії для опалення здійснюється тепловими системами постачальника до точки вводу, розташованих на об’єктах замовника. Однак, місця розташування цих точок вводу Документація не містить, у вільному доступі такі данні також відсутні. Таким чином, умова про постачання теплової енергії для опалення до точки вводу, розташованих на об’єктах замовника є дискримінаційною, оскільки такі дані має лише те підприємство, яке вже надавало послуги з постачання теплової енергії Замовнику, а саме Комунальне спеціалізоване теплозабезпечуюче підприємство «Рубіжнетеплокомуненерго» Рубіжанської міської ради. На підставі вищевикладеного необхідно внести зміни до тендерної документації та зазначити місце розташування точок вводу, розташованих на об’єктах замовника. 3. У Додатку № 2 до Документації міститься вимоги про те, що Учасник повинен в складі своєї тендерної пропозиції надати документи для підтвердження кваліфікації, зокрема, довідку у довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази (забезпеченість Учасника приміщеннями, теплопостачальною системою до якої є можливість підключення об’єкта замовника за рахунок учасника, наявність витратних матеріалів для забезпечення тепловою енергією для опалення об’єктів замовника). До даної довідки необхідно додати копію документа (договір або інший документ) про наявність (використання) теплопостачальної системи (трубопроводів) до якої є можливість підключення об’єкта замовника. Вищевказана вимога є незаконною та дискримінаційною, з огляду на наступне: Предметом закупівлі є пара, гаряча вода та пов’язана продукція (постачання теплової енергії для опалення). Наявність приміщення для надання послуг з постачання теплової енергії діючим законодавством України не передбачена, оскільки на даний час набули розповсюдження блочні модульні котельні, які використовуються в якості автономного джерела теплопостачання і гарячого водопостачання для будь-яких будівель, промислових та соціальних об'єктів. Установка модульної котельні дозволяє значно зменшити витрати на теплопостачання, а також дає незалежність від постачальників газу або централізованого теплопостачання. Модульна котельня вдає із себе цільну конструкцію з усім необхідним обладнанням, призначеним для виробництва теплової енергії та гарячої води. Модульна котельня поставляється в зібраному вигляді і може бути підключена до об'єкта споживачеві протягом дня. Таким чином, жодного приміщення для встановлення блочної модульної котельної не потрібно, а тому визначення наявності приміщення обов’язковою умовою тендерної пропозиції є дискримінаційним, штучно унеможливлює доступ до зазначених торгів певних учасників, а тому порушує принципи закупівлі, визначені Законом України «Про публічні закупівлі», а саме принцип недискримінації учасників. Окремо, Замовник вказує на необхідність додати копію документа (договір або інший документ) про наявність (використання) теплопостачальної системи (трубопроводів) до якої є можливість підключення об’єкта замовника. Проте, діюче законодавство України не містить визначення теплопостачальної системи, а тому стає незрозумілим, що саме має на увазі Замовник. Так як ця інформація не визначена в Документації, то такі вимоги містять корупційні ризики та ознаки можливого зловживання та дискримінацію, адже у замовника виникає можливість зловживання та вільного трактування терміну теплопостачальна система. Закон України «Про теплопостачання» міститьряд визначень, зокрема: теплова установка - обладнання, пристрої, призначені для виробництва, перетворення та споживання теплової енергії; теплогенеруюча установка - комплекс взаємопов’язаного обладнання, що виробляє теплову енергію, незалежно від місця його розташування; система децентралізованого теплопостачання - сукупність джерел теплової енергії потужністю від 1 до 3 Гкал/год, місцевих (розподільчих) теплових мереж; система помірно-централізованого теплопостачання - сукупність джерел теплової енергії потужністю від 3 до 20 Гкал/год, магістральних та/або місцевих (розподільчих) теплових мереж; система централізованого теплопостачання - сукупність джерел теплової енергії, магістральних та місцевих (розподільчих) теплових мереж, що об’єднані між собою та використовуються для теплозабезпечення споживача, населеного пункту, яка включає системи децентралізованого та помірно-централізованого теплопостачання. Однак, що з даного переліку Замовник вважає теплопостачальною системою, й що саме повинно входити до складу такої системи з Документації незрозуміло. Враховуючи вищезазначене, вимога про наявність приміщення та теплопостачальної системи має бути виключена з Документації. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, має ліцензію на надання послуг з теплопостачання проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, ТОВ «Рубіжтепло» не може прийняти участь у закупівлі. Виходячи з вищевикладеного, керуючись діючим законодавством України ПРОСИМО: 1. Прийняти Вимогу до розгляду 2. Усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: На виконання рішення Рубіжанської міської ради від «20» грудня 2017 року № 39/1 «Про затвердження Програми децентралізації теплопостачання в місті Рубіжне на 2018 рік», Інвестиційних контрактів (угод), укладених Рубіжанською міською радою, у зв’язку з тим, що на даний час не визначено єдиного (монопольного) постачальника теплової енергії по деяким об’єктам Замовника, з метою створення конкурентного середовища та забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, оголошено відкриті торги (многолотова закупівля). Замовник допускає, що у ході виконання Програми децентралізації теплопостачання в місті Рубіжне для задоволення потреб територіальної громади щодо постачання теплової енергії може залишитися єдиний постачальник - Комунальне спеціалізоване теплозабезпечуюче підприємство «Рубіжнетеплокомуненерго» Рубіжанської міської ради. Щодо точки вводу, яка розташована на об’єктах замовника. Відповідно до Пункт 1.2 розділу I Правил приєднання до теплових мереж, затвердженого Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг від 19.10.2012 № 343 «Про затвердження Правила приєднання до теплових мереж», точка приєднання (точка вводу) - запроектована або фактично існуюча межа балансової належності. Межа балансової належності розташована на кожному об’єкті замовника тобто знаходиться за адресою кожного закладу. Адреси закладів вказано у документації. Щодо документів для підтвердження кваліфікації. Відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям зокрема, довідку у довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази (забезпеченість Учасника приміщеннями, теплопостачальною системою до якої є можливість підключення об’єкта замовника за рахунок учасника, наявність витратних матеріалів для забезпечення тепловою енергією для опалення об’єктів замовника). До даної довідки необхідно додати копію документа (договір або інший документ) про наявність (використання) теплопостачальної системи (трубопроводів) до якої є можливість підключення об’єкта замовника. Ця вимога не є незаконною або дискримінаційною. Замовник вправі знати чи є у учасника обладнання та матеріально-технічної база для виконання умов договору. Довідка вимагається у довільній формі саме для того щоб учасник більш детально описав свої можливості надання послуг.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Відхилено

Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів

Номер: 241b628b157e4999a68ccaf2b1340b7c
Ідентифікатор запиту: UA-2018-11-02-002532-b.a2
Назва: Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
Скарга:
№ 110 від 27.11.2018 року. До Антимонопольного комітету України Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035 Суб’єкт оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РУБІЖТЕПЛО» (код ЄДРПОУ 38534098) Адреса: 93000, Україна, Луганська обл., м. Рубіжне, вул. Заводська, 18 електронна пошта: rubezhteplo@ukr.net телефон +380956204823 Замовник: УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ РУБІЖАНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ (код ЄДРПОУ 02141957) Адреса: 93000, Україна, Луганська обл., м. Рубіжне, просп. Переможців, 28 електронна пошта: rub_miskuo@ukr.net телефон: +380645361358 Інформація про закупівлю ID: 58216d53f3c04f149cb93774f276ca18 Ідентифікатор закупівлі: UA-2018-11-02-002532-b Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії Замовника 27.11.2018 року Плата за подання скарги – 5000 (п’ять тисяч) грн. Без ПДВ Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів «02» листопада 2018 року УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ РУБІЖАНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ (Далі — Замовник) оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю та Тендерну документацію щодо проведення процедур відкритих торгів на закупівлю товару за предметом згідно коду ДК 021:2015 код 09320000-8 – пара, гаряча вода та пов’язана продукція (Постачання теплової енергії для опалення). Ознайомившись з Тендерною документацією (Далі — Документація), ми виявили в ній вимоги, які не відповідають чинним стандартам і законодавству та обмежують конкуренцію, а саме: 1. У пункті 4.2 розділу І Загальні положення Документації міститься розподіл предмету закупівлі за лотами. Зазначені у Лоті № 1 та Лоті № 4 об’єкти на які планується здійснювати постачання теплової енергії розташовані у різних частинах міста, на значній віддаленості один від одного. Групування цих об’єктів обмежую конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, які мають намір здійснювати постачання теплової енергії лише декільком об’єктам Замовника. Таке групування здійснено з метою лобіювання інтересів Комунального спеціалізованого теплозабезпечуючого підприємства «Рубіжнетеплокомуненерго» Рубіжанської міської ради, яке має на балансі теплогенеруючі установка розташовані у різних частинах міста, магістральні та місцеві (розподільчі) теплові мережі, за допомогою яких, теплогенеруючі установки вищевказаного підприємства під’єднанні до об’єктів Замовника, вказаних у Лоті № 1 та Лоті № 4. В той же час, Рубіжанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 9 Рубіжанської міської ради Луганської області, Рубіжанська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 10 Рубіжанської міської ради Луганської області, Комунальний навчально-виховний комплекс «Рубіжанський ліцей» Рубіжанської міської ради Луганської області виділені окремими лотами. Виділення даних об’єктів у окремі лоти обумовлено тим, що 06.06.2018 року Рішенням Рубіжанської міської ради Луганської області № 52/2 «Про затвердження інвестиційного договору щодо забезпечення теплопостачання об’єктів соціальної сфери» було вирішено затвердити текст інвестиційного договору між Рубіжанською міською радою Луганської області та ТОВ «ПКФ Прайд». Уповноважити міського голову Хортіва С.І. укласти інвестиційний договір між Рубіжанською міською радою Луганської області та ТОВ «ПКФ Прайд» (Рішення розміщене на офіційному веб-сайті Рубіжанської міської ради http://rmr.gov.ua/laws/t1/p1). За цим Інвестиційним договором ТОВ «ПКФ Прайд» взяло на себе зобов'язується здійснити будівництво твердопаливної котельної контейнерної комплектації з відповідним технологічним устаткуванням з метою задоволення потреб, зокрема, Рубіжанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 9 Рубіжанської міської ради Луганської області, Рубіжанської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 10 Рубіжанської міської ради Луганської області, Комунального навчально-виховного комплексу «Рубіжанський ліцей» Рубіжанської міської ради Луганської області у тепловій енергії та гарячій воді. Для реалізації вищевказаної мети, Комунальним спеціалізованим теплозабезпечуючимо підприємством «Рубіжнетеплокомуненерго» Рубіжанської міської ради будівля котельної Рубіжанської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 10 Рубіжанської міської ради Луганської області 23.10.2018 року була передана в оренду ТОВ «ПКФ Прайд». Окрім того, 17.07.2018 року Рубіжанською міською радою Луганської області було прийнято рішення № 57/6 «Про надання згоди управлінню освіти Рубіжанської міської ради на укладення договору про встановлення особистого строкового земельного сервітуту з ТОВ «ПКФ ПРАЙД» (Рішення розміщене на офіційному веб-сайті Рубіжанської міської ради http://rmr.gov.ua/data/laws/doc2018-7-17-4.pdf), яким було вирішено надати згоду управлінню освіти Рубіжанської міської ради на укладення договору про встановлення особистого строкового сервітуту з ТОВ «ПКФ ПРАЙД» на частину земельної ділянки, що належить управлінню освіти Рубіжанської міської ради на праві постійного користування, орієнтовною площею 0,0030 га (кадастровий номер 4412500000:02:003:0010), розташовану за адресою:м. Рубіжне, вул. Будівельників, 28, для розміщення та експлуатації стаціонарної тимчасової споруди – склад палива терміном на 5 (п'ять) років з можливим подальшим продовженням. Слід зазначити, що дана земельна ділянка розташована в декількох метрах від котельної ЗОШ № 10. З метою надання послуг з теплопостачання Рубіжанській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 9 Рубіжанської міської ради Луганської області та Комунальному навчально-виховного комплексу «Рубіжанський ліцей» Рубіжанської міської ради Луганської області 17.07.2018 року Рубіжанською міською радою Луганської області було прийнято рішення № 57/7 «Про надання згоди управлінню освіти Рубіжанської міської ради на укладення договору про встановлення особистого строкового земельного сервітуту з ТОВ «ПКФ ПРАЙД» (Рішення розміщене на офіційному веб-сайті Рубіжанської міської ради http://rmr.gov.ua/data/laws/doc2018-7-17-5.pdf), яким було вирішено надати згоду управлінню освіти Рубіжанської міської ради на укладення договору про встановлення особистого строкового сервітуту з ТОВ «ПКФ ПРАЙД» на частину земельної ділянки, що належить управлінню освіти Рубіжанської міської ради на праві постійного користування, орієнтовною площею 0,0200 га (кадастровий номер 4412500000:08:005:0117), розташовану за адресою:м. Рубіжне, вул. Миру, 20, для розміщення та експлуатації стаціонарної тимчасової споруди – модульна котельня на твердому паливі та склад палива терміном на 5 (п'ять) років з можливим подальшим продовженням та рішення № 57/8 «Про надання згоди управлінню освіти Рубіжанської міської ради на укладення договору про встановлення особистого строкового земельного сервітуту з ТОВ «ПКФ ПРАЙД» (Рішення розміщене на офіційному веб-сайті Рубіжанської міської ради http://rmr.gov.ua/data/laws/doc2018-7-17-6.pdf), яким було вирішено надати згоду управлінню освіти Рубіжанської міської ради на укладення договору про встановлення особистого строкового сервітуту з ТОВ «ПКФ ПРАЙД» на частину земельної ділянки, що належить управлінню освіти Рубіжанської міської ради на праві постійного користування, орієнтовною площею 0,0200 га (кадастровий номер 4412500000:07:008:0103), розташовану за адресою:м. Рубіжне, вул. Володимирська, 19, для розміщення та експлуатації стаціонарної тимчасової споруди – модульна котельня на твердому паливі та склад палива терміном на 5 (п'ять) років з можливим подальшим продовженням. Таким чином, Рубіжанською міською радою, до сфери управління якої входить і Замовник, починаючи з червня 2018 року створюються умови для того, щоб послуги з постачання теплової енергії для опалення вищевказаним школам надавало лише ТОВ «ПКФ Прайд». Вищевказане підтверджується й відповіддю Замовника на нашу вимогу щодо усунень порушення законодавства у документації конкурсних торгів. У даній відповіді вказано, що розподілення за лотами здійснюється на виконання рішення Рубіжанської міської ради від «20» грудня 2017 року № 39/1 «Про затвердження Програми децентралізації теплопостачання в місті Рубіжне на 2018 рік», Інвестиційних контрактів (угод), укладених Рубіжанською міською радою. Таким чином, розподілення предмету закупівлі за Лотами здійснене Замовником є обмежуючим та дискримінаційним, штучно унеможливлює доступ до зазначених торгів певних учасників, а тому порушує принципи закупівлі, визначені Законом України «Про публічні закупівлі», а саме принцип добросовісної конкуренції серед учасників та недискримінація учасників. У зв’язку з тим, що Замовник обмежив коло потенційних учасників та створив умови для штучного завищення цінових пропозицій просимо внести зміни до тендерної документації та розподілити предмет закупівлі на лоти за місцем надання послуг. 2. У пункті 4.3 розділу І Загальні положення Документації визначено, що постачання теплової енергії для опалення здійснюється тепловими системами постачальника до точки вводу, розташованих на об’єктах замовника. Однак, місця розташування цих точок вводу Документація не містить, у вільному доступі такі данні також відсутні. Таким чином, умова про постачання теплової енергії для опалення до точки вводу, розташованих на об’єктах замовника є дискримінаційною, оскільки такі дані має лише те підприємство, яке вже надавало послуги з постачання теплової енергії Замовнику, а саме Комунальне спеціалізоване теплозабезпечуюче підприємство «Рубіжнетеплокомуненерго» Рубіжанської міської ради. На підставі вищевикладеного необхідно внести зміни до тендерної документації та зазначити місце розташування точок вводу, розташованих на об’єктах замовника. 3. У Додатку № 2 до Документації міститься вимоги про те, що Учасник повинен в складі своєї тендерної пропозиції надати документи для підтвердження кваліфікації, зокрема, довідку у довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази (забезпеченість Учасника приміщеннями, теплопостачальною системою до якої є можливість підключення об’єкта замовника за рахунок учасника, наявність витратних матеріалів для забезпечення тепловою енергією для опалення об’єктів замовника). До даної довідки необхідно додати копію документа (договір або інший документ) про наявність (використання) теплопостачальної системи (трубопроводів) до якої є можливість підключення об’єкта замовника. Вищевказана вимога є незаконною та дискримінаційною, з огляду на наступне: Предметом закупівлі є пара, гаряча вода та пов’язана продукція (постачання теплової енергії для опалення). Наявність приміщення для надання послуг з постачання теплової енергії діючим законодавством України не передбачена, оскільки на даний час набули розповсюдження блочні модульні котельні, які використовуються в якості автономного джерела теплопостачання і гарячого водопостачання для будь-яких будівель, промислових та соціальних об'єктів. Установка модульної котельні дозволяє значно зменшити витрати на теплопостачання, а також дає незалежність від постачальників газу або централізованого теплопостачання. Модульна котельня вдає із себе цільну конструкцію з усім необхідним обладнанням, призначеним для виробництва теплової енергії та гарячої води. Модульна котельня поставляється в зібраному вигляді і може бути підключена до об'єкта споживачеві протягом дня. Таким чином, жодного приміщення для встановлення блочної модульної котельної не потрібно, а тому визначення наявності приміщення обов’язковою умовою тендерної пропозиції є дискримінаційним, штучно унеможливлює доступ до зазначених торгів певних учасників, а тому порушує принципи закупівлі, визначені Законом України «Про публічні закупівлі», а саме принцип недискримінації учасників. Окремо, Замовник вказує на необхідність додати копію документа (договір або інший документ) про наявність (використання) теплопостачальної системи (трубопроводів) до якої є можливість підключення об’єкта замовника. Проте, діюче законодавство України не містить визначення теплопостачальної системи, а тому стає незрозумілим, що саме має на увазі Замовник. Так як ця інформація не визначена в Документації, то такі вимоги містять корупційні ризики та ознаки можливого зловживання та дискримінацію, адже у замовника виникає можливість зловживання та вільного трактування терміну теплопостачальна система. Закон України «Про теплопостачання» містить ряд визначень, зокрема: теплова установка - обладнання, пристрої, призначені для виробництва, перетворення та споживання теплової енергії; теплогенеруюча установка - комплекс взаємопов’язаного обладнання, що виробляє теплову енергію, незалежно від місця його розташування; система децентралізованого теплопостачання - сукупність джерел теплової енергії потужністю від 1 до 3 Гкал/год, місцевих (розподільчих) теплових мереж; система помірно-централізованого теплопостачання - сукупність джерел теплової енергії потужністю від 3 до 20 Гкал/год, магістральних та/або місцевих (розподільчих) теплових мереж; система централізованого теплопостачання - сукупність джерел теплової енергії, магістральних та місцевих (розподільчих) теплових мереж, що об’єднані між собою та використовуються для теплозабезпечення споживача, населеного пункту, яка включає системи децентралізованого та помірно-централізованого теплопостачання. Однак, що з даного переліку Замовник вважає теплопостачальною системою, й що саме повинно входити до складу такої системи з Документації незрозуміло. Враховуючи вищезазначене, вимога про наявність приміщення та теплопостачальної системи має бути виключена з Документації. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, має Ліцензію серії АЕ № 198303 на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, ТОВ «РУБІЖТЕПЛО» не може прийняти участь у закупівлі. Відповідно до Документації кінцевий строк для подання пропозицій встановлено «02» грудня 2018 року. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду 2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства. Додатки: 1. Докази оплати за подання скарги, а саме платіжне доручення № 2 від 27.11.2018 року. З повагою Директор ТОВ «РУБІЖТЕПЛО» О.В. Гребенюк м.п.
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 20.12.2018 19:46
Автор: ТОВ "РУБІЖТЕПЛО", Гребенюк Олексій Васильович +380956204823 rubezhteplo@ukr.net