-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Водопровідні та санітарно-технічні роботи (Встановлення систем кондиціонування повітря)
Період подачі пропозицій
до закінчення періоду залишилося 2 дні (до 31.12.25 00:00)
832 000.00
UAH без ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
02
дн
18
год
42
хв
23
сек
Оплата за участь: 612.00 UAH
Період оскарження:
23.12.2025 16:56 - 28.12.2025 00:00
Скарга
Очікує розгляду
КЕП
скарга на дискримінаціні умови тендерної документації
Номер:
5c7b1b6186e5478aac926024b224d79c
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-12-23-019137-a.b1
Назва:
скарга на дискримінаціні умови тендерної документації
Скарга:
Управління поліції охорони в м. Києві оголосило процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-12-23-019137-a
ПП «СПЕЦСЕРВІС» має намір прийняти участь у даній процедурі закупівлі.
Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне.
Фактичні обставини
Згідно з пунктом 3 Особливостей, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до частини 4 статті 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Разом з тим, тендерна документація, затверджена Рішенням уповноваженої особи Протокол # 345 від 23.12.2025 року, містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та обмежують участь в процедурі закупівлі.
Звертаю увагу Комісії, скарга на умови тендерної документації подана у відповідний строк, встановлений пунктом 59 Особливостей, підстави для залишення скарги без розгляду згідно з пунктом 63 Особливостей – відсутні.
Вважаю, що такими прийнятими рішеннями та діями Замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_Спецсервіс_UA-2025-12-23-019137-a.pdf 25.12.2025 18:00
- Скарга_Спецсервіс_UA-2025-12-23-019137-a.docx 25.12.2025 18:00
- Сертифікат дилера (ПП СПЕСЦЕРВІС).pdf 25.12.2025 18:00
- Контракт.pdf 25.12.2025 18:00
- Лицензия TCL 1.pdf 25.12.2025 18:00
- sign.p7s 25.12.2025 18:00
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.12.2025 19:04
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
d30b854d7c1c41029f44f4d351a9d5d0
Заголовок пункту скарги:
скарга на дискримінаціні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Щодо документального підтвердження належного митного оформлення запропонованих товарів в режиму імпорту та надання підтвердження наявності чинної ліцензії на імпорт
Згідно пункту 1.5. «Про виробника та постачальника товару» розділу І «Загальні вимоги» Додатку 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі-технічні вимоги до предмета закупівлі»
«Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати документальне підтвердження належного митного оформлення запропонованих товарів в режиму імпорту згідно з вимогами чинного законодавства.
Враховуючи, що імпорт в Україну предмету закупівлі підлягає обов'язковому ліцензуванню, учасник у складі тендерної пропозиції має надати підтвердження наявності чинної ліцензії на імпорт в Україну товарів та продукції, що запропоновані до постачання, виданого на ім’я постачальника (учасника процедури) у відповідності до вимог чинного законодавства, зокрема, Закону України про регулювання господарської діяльності з озоноруйнівними речовинами та фторованими парниковими газами від 12 грудня 2019 року № 376-IX та Постанови кабінету МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 24 грудня 2024 р. № 1481 Про затвердження переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2025 рік.» (ілюстрація - додається).
Таким чином, Замовник вимагає надання учасником:
1. Документального підтвердження належного митного оформлення.
2. Чинної ліцензії на імпорт.
Звертаю увагу Комісії, на той факт, що дані вимоги Замовника для нашого підприємства, як для потенційного учасника процедури закупівлі є дискримінаційними з огляду на те, що штучно звужують коло потенційних учасників та, зокрема, унеможливлюють участь Скаржника.
Зазначаємо, що ПП «СПЕЦСЕРВІС» має у наявності та планує запропонувати товар, що відповідає усім технічним та якісним характеристикам, вказаним у тендерній документації, проте вищенаведені вимоги обмежують можливість Скаржника взяти участь у процедурі закупівлі.
Надаємо на розгляд Комісії наступні документи (додаються до Скарги):
1. Ліцензія TCL 1.pdf. (в якому міститься ліцензія на імпорт ТОВ «РЕФКЕЙ МФГ»).
2. Контракт.pdf (витяг з контракту) (укладений між TCL AIR CONDITIONER (ZHONGSHAN) CO., LTD та ТОВ «РЕФКЕЙ МФГ»).
3. Сертифікат дилера (ПП Спецсервіс).pdf (в якому зазначено, що ПП «СПЕЦСЕРВІС» є офіційним дилером обладнання).
Таким чином, зазначаємо:
1. ТОВ «РЕФКЕЙ МФГ» має ліцензію на імпорт.
2. ТОВ «РЕФКЕЙ МФГ» має контракт.
3. ПП «СПЕЦСЕРВІС» є офіційним дилером обладнання ТМ «ALPINAIR» та уповноважене ТОВ «РЕФКЕЙ МФГ» на його продаж, монтаж та гарантійне обслуговування.
Отже, ПП «СПЕЦСЕРВІС» має дилерські відносини з ТОВ «РЕФКЕЙ МФГ» і є сертифікованим дилером продукції ALPINAIR).
При цьому, Скаржник:
не має потреби і не здійснює безпосередньо імпорт продукції (кондиціонерів) на митну територію України;
не потребує оформлення та не оформлював ліцензію на імпорт в порядку Закону України про регулювання господарської діяльності з озоноруйнівними речовинами та фторованими парниковими газами від 12 грудня 2019 року № 376-IX та Постанови Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2024 р. № 1481 "Про затвердження переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2025 рік".
Наголошуємо, що кондиціонери було офіційно та в межах чинного законодавства ввезено на митну територію України ліцензіатом ТОВ «РЕФКЕЙ МФГ» для подальшої реалізації.
У такому випадку, Скаржник, який здійснив закупівлю товарів (кондиціонери) у ТОВ «РЕФКЕЙ МФГ» вже на митній території України, не мав обов’язку та не здійснював належного митного оформлення запропонованих товарів в режиму імпорту згідно з вимогами чинного законодавства, оскільки купівля товару в межах митної території України не є експортно-імпортною операцією.
При цьому, Скаржник не має можливості вплинути на постачальника з метою отримання митних декларацій чи інших документальних підтверджень належного митного оформлення запропонованих товарів в режиму імпорту згідно з вимогами чинного законодавства, оскільки не має важелів впливу на третіх осіб - інших суб’єктів господарювання.
Отже, за таких умов, участь у процедурі закупівлі зможуть взяти тільки ті учасники, які самостійно здійснили імпорт товарів та надали документальне підтвердження належного митного оформлення запропонованих товарів у складі тендерної пропозиції.
Крім того, Скаржник не здійснював імпортної операції та не мав потреби оформлювати ліцензію на імпорт кондиціонерів, а відповідно до статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», поставка кондиціонерів не належить до ліцензованих видів господарської діяльності.
За таких умов, участь у процедурі закупівлі зможуть взяти тільки ті Учасники, які самостійно здійснюють імпорт товарів та мають ліцензію на імпорт в Україну товарів та продукції, що запропоновані до постачання, виданого на ім’я постачальника (учасника процедури) у відповідності до вимог чинного законодавства.
Звертаємо увагу Комісії, що Замовник не обґрунтував та не підтвердив необхідність встановлення такої вимоги.
Наголошуємо, що ПП «СПЕЦСЕРВІС», як потенційний учасник закупівлі, керуючись чинною редакцією тендерної документації, не зможе взяти участь у процедурі закупівлі, попри те, що має товар що відповідає усім технічним та якісним характеристикам, вказаним у тендерній документації.
Відповідно до ст. 5 Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Відповідно до пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно з ч. 4 статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Встановлена вимога є незаконною та такою, що порушує права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, добросовісна конкуренція серед учасників.
Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Для ПП «СПЕЦСЕРВІС», як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
Прошу зобов’язати Замовника змінити вимогу Додатку 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі-технічні вимоги до предмета закупівлі», шляхом виключення вимоги стосовно надання учасником: документального підтвердження належного митного оформлення та чинної ліцензії на імпорт.
Підсумовуючи вищенаведене, вважаємо, що дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Згідно пункту 1.5. «Про виробника та постачальника товару» розділу І «Загальні вимоги» Додатку 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі-технічні вимоги до предмета закупівлі»
«Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати документальне підтвердження належного митного оформлення запропонованих товарів в режиму імпорту згідно з вимогами чинного законодавства.
Враховуючи, що імпорт в Україну предмету закупівлі підлягає обов'язковому ліцензуванню, учасник у складі тендерної пропозиції має надати підтвердження наявності чинної ліцензії на імпорт в Україну товарів та продукції, що запропоновані до постачання, виданого на ім’я постачальника (учасника процедури) у відповідності до вимог чинного законодавства, зокрема, Закону України про регулювання господарської діяльності з озоноруйнівними речовинами та фторованими парниковими газами від 12 грудня 2019 року № 376-IX та Постанови кабінету МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 24 грудня 2024 р. № 1481 Про затвердження переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2025 рік.» (ілюстрація - додається).
Таким чином, Замовник вимагає надання учасником:
1. Документального підтвердження належного митного оформлення.
2. Чинної ліцензії на імпорт.
Звертаю увагу Комісії, на той факт, що дані вимоги Замовника для нашого підприємства, як для потенційного учасника процедури закупівлі є дискримінаційними з огляду на те, що штучно звужують коло потенційних учасників та, зокрема, унеможливлюють участь Скаржника.
Зазначаємо, що ПП «СПЕЦСЕРВІС» має у наявності та планує запропонувати товар, що відповідає усім технічним та якісним характеристикам, вказаним у тендерній документації, проте вищенаведені вимоги обмежують можливість Скаржника взяти участь у процедурі закупівлі.
Надаємо на розгляд Комісії наступні документи (додаються до Скарги):
1. Ліцензія TCL 1.pdf. (в якому міститься ліцензія на імпорт ТОВ «РЕФКЕЙ МФГ»).
2. Контракт.pdf (витяг з контракту) (укладений між TCL AIR CONDITIONER (ZHONGSHAN) CO., LTD та ТОВ «РЕФКЕЙ МФГ»).
3. Сертифікат дилера (ПП Спецсервіс).pdf (в якому зазначено, що ПП «СПЕЦСЕРВІС» є офіційним дилером обладнання).
Таким чином, зазначаємо:
1. ТОВ «РЕФКЕЙ МФГ» має ліцензію на імпорт.
2. ТОВ «РЕФКЕЙ МФГ» має контракт.
3. ПП «СПЕЦСЕРВІС» є офіційним дилером обладнання ТМ «ALPINAIR» та уповноважене ТОВ «РЕФКЕЙ МФГ» на його продаж, монтаж та гарантійне обслуговування.
Отже, ПП «СПЕЦСЕРВІС» має дилерські відносини з ТОВ «РЕФКЕЙ МФГ» і є сертифікованим дилером продукції ALPINAIR).
При цьому, Скаржник:
не має потреби і не здійснює безпосередньо імпорт продукції (кондиціонерів) на митну територію України;
не потребує оформлення та не оформлював ліцензію на імпорт в порядку Закону України про регулювання господарської діяльності з озоноруйнівними речовинами та фторованими парниковими газами від 12 грудня 2019 року № 376-IX та Постанови Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2024 р. № 1481 "Про затвердження переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2025 рік".
Наголошуємо, що кондиціонери було офіційно та в межах чинного законодавства ввезено на митну територію України ліцензіатом ТОВ «РЕФКЕЙ МФГ» для подальшої реалізації.
У такому випадку, Скаржник, який здійснив закупівлю товарів (кондиціонери) у ТОВ «РЕФКЕЙ МФГ» вже на митній території України, не мав обов’язку та не здійснював належного митного оформлення запропонованих товарів в режиму імпорту згідно з вимогами чинного законодавства, оскільки купівля товару в межах митної території України не є експортно-імпортною операцією.
При цьому, Скаржник не має можливості вплинути на постачальника з метою отримання митних декларацій чи інших документальних підтверджень належного митного оформлення запропонованих товарів в режиму імпорту згідно з вимогами чинного законодавства, оскільки не має важелів впливу на третіх осіб - інших суб’єктів господарювання.
Отже, за таких умов, участь у процедурі закупівлі зможуть взяти тільки ті учасники, які самостійно здійснили імпорт товарів та надали документальне підтвердження належного митного оформлення запропонованих товарів у складі тендерної пропозиції.
Крім того, Скаржник не здійснював імпортної операції та не мав потреби оформлювати ліцензію на імпорт кондиціонерів, а відповідно до статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», поставка кондиціонерів не належить до ліцензованих видів господарської діяльності.
За таких умов, участь у процедурі закупівлі зможуть взяти тільки ті Учасники, які самостійно здійснюють імпорт товарів та мають ліцензію на імпорт в Україну товарів та продукції, що запропоновані до постачання, виданого на ім’я постачальника (учасника процедури) у відповідності до вимог чинного законодавства.
Звертаємо увагу Комісії, що Замовник не обґрунтував та не підтвердив необхідність встановлення такої вимоги.
Наголошуємо, що ПП «СПЕЦСЕРВІС», як потенційний учасник закупівлі, керуючись чинною редакцією тендерної документації, не зможе взяти участь у процедурі закупівлі, попри те, що має товар що відповідає усім технічним та якісним характеристикам, вказаним у тендерній документації.
Відповідно до ст. 5 Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Відповідно до пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно з ч. 4 статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Встановлена вимога є незаконною та такою, що порушує права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, добросовісна конкуренція серед учасників.
Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Для ПП «СПЕЦСЕРВІС», як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
Прошу зобов’язати Замовника змінити вимогу Додатку 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі-технічні вимоги до предмета закупівлі», шляхом виключення вимоги стосовно надання учасником: документального підтвердження належного митного оформлення та чинної ліцензії на імпорт.
Підсумовуючи вищенаведене, вважаємо, що дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
×
-
Назва доказу:
6. Сертифікат дилера (ПП Спецсервіс).pdf
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат дилера (ПП СПЕСЦЕРВІС).pdf
-
-
Назва доказу:
5. Файл Контракт.pdf (витяг з контракту).
-
Повʼязаний документ:
Контракт.pdf
-
-
Назва доказу:
4. Файл Ліцензія TCL 1.pdf.
-
Повʼязаний документ:
Лицензия TCL 1.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ПП «СПЕЦСЕРВІС» просить: 1) Прийняти дану скаргу до розгляду. 2) Встановити органом оскарження наявність порушень законодавства у сфері публічних закупівель з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі за предметом: Водопровідні та санітарно-технічні роботи (Встановлення систем кондиціонування повітря), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-12-23-019137-a. 3) Зобов’язати Замовника – Управління поліції охорони в м. Києві – привести тендерну документацію у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації.