-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
- 1
«Страхові послуги» за кодом класифікатора ДК 021:2015 — 66510000-8 Страхові послуги
Джерело фінансування - власні кошти підприємства
Призупинено
361 381.52
UAH без ПДВ
Період оскарження:
15.12.2025 20:15 - 20.12.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
Дискримінаційні вимоги ТД
Номер:
ebf9539c6085446b804dede545d90ea5
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-12-15-023794-a.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги ТД
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 24552-23434_12040_akreditovani_sk_19_02_2025. Ощадбанк.xlsx.p7s 18.12.2025 05:40
- 82521.pdf 18.12.2025 05:40
- 82521.pdf.p7s 18.12.2025 05:40
- Платіжні інструкції.pdf.p7s 18.12.2025 05:40
- IR400002 Дані про показники діяльності зі страхування (1).pdf.p7s 18.12.2025 05:40
- Платіжні інструкції.pdf 18.12.2025 05:40
- 1.1.1 Договір Вінницяобленерго (1).pdf 18.12.2025 05:40
- Ultra Alians DMS dohovir. Pidpys 33152597.p7s 18.12.2025 05:40
- Ultra Alians DMS dohovir.pdf 18.12.2025 05:40
- 79138.pdf 18.12.2025 05:40
- Повідомлення про сплату штрафу_УЛЬТРА АЛЬЯНС.pdf.p7s 18.12.2025 05:40
- Рішення_штраф_Ультра Альянс.pdf.p7s 18.12.2025 05:40
- Скарга до АМКУ - АТ Харківобленерго (2).pdf 18.12.2025 05:40
- Скарга до АМКУ - АТ Харківобленерго (2).docx 18.12.2025 05:40
- Скарга до АМКУ - АТ Харківобленерго (2).pdf.p7s 18.12.2025 05:40
- Повідомлення про сплату штрафу_УЛЬТРА АЛЬЯНС.pdf 18.12.2025 05:40
- 24552-23434_12040_akreditovani_sk_19_02_2025. Ощадбанк.xlsx 18.12.2025 05:40
- АБ Укргазбанк. акредитація.pdf.p7s 18.12.2025 05:40
- IR400002 Дані про показники діяльності зі страхування (1).pdf 18.12.2025 05:40
- 1.1.3 Відгук Вінницяобленерго.pdf 18.12.2025 05:40
- 1.1.2.2 Ліцензія нова Ультра_Альянс_витяг.pdf 18.12.2025 05:40
- 79138.pdf.p7s 18.12.2025 05:40
- ТОВ БВН ЕВ ГРУП.pdf 18.12.2025 05:40
- Довідка для тендеру УЛЬТРА АЛЬЯНС (1).pdf 18.12.2025 05:40
- Рішення_штраф_Ультра Альянс.pdf 18.12.2025 05:40
- Ultra Alians DMS dohovir. Pidpys 43812574.p7s 18.12.2025 05:40
- 01_ТА-202401_UAas УЛЬТРА АЛЬЯНС АСІСТ.pdf 18.12.2025 05:40
- АБ Укргазбанк. акредитація.pdf 18.12.2025 05:40
- sign.p7s 18.12.2025 05:41
- рішення від 22.12.2025 № 18793.pdf 22.12.2025 17:06
- Пояснення по скарзі UA-2025-12-15-023794-a.b1.pdf 25.12.2025 21:46
- Пояснення по скарзі UA-2025-12-15-023794-a.b1.docx 25.12.2025 21:46
- Пояснення по скарзі UA-2025-12-15-023794-a.b1.pdf.p7s 25.12.2025 21:46
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.12.2025 11:48
Дата розгляду скарги:
30.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
22.12.2025 17:06
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
117647235ec744698918046963d85896
Заголовок пункту скарги:
Пунктом 1 таблиці додатку № 1 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, які, на думку Скаржника, є дискримінаційними
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Пунктом 1 таблиці додатку № 1 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, яким повинен відповідати Учасник, а саме, Учасник повинен надати довідку в довільній формі про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. Зокрема довідка повинна містити відомості про наявність мережі відокремлених підрозділів в усіх областях України та учасника безпосередньо в м. Харків (з зазначенням адреси та номерів контактних телефонів та копію документу, що підтверджує місцезнаходження відокремленого підрозділу у м. Харків.) а також наявність цілодобового та безкоштовного кол-центру і забезпечення автономної роботи у разі відключення електроенергії (наявність альтернативного джерела живлення). Вимоги до кол-центру: безкоштовна телефонна лінія по Україні 0 800 _____; система callback (зворотній дзвінок); мобільний зв’язок (додаткові контакти) +38_________.
1. Щодо структурних підрозділів та МТБ учасника (п. 1 табл. дод. 1 до ТД)
Прийняти участь в закупівлі може виключно той Учасник, який має мережу відокремлених підрозділів в усіх областях України, безпосередньо в м. Харкові і має цілодобовий та безкоштовний кол-центр із забезпеченням автономної роботи у разі відключення електроенергії та безкоштовною телефонною лінією по Україні 0 800 _____; системою callback (зворотній дзвінок); мобільний зв’язок (додаткові контакти) +38_________.
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників, які не мають мережі відокремлених підрозділів в усіх областях України, безпосередньо в м. Харкові, не мають цілодобового та безкоштовного кол-центру із забезпеченням автономної роботи у разі відключення електроенергії та безкоштовної телефонної лінієї по Україні 0 800 _____; системою callback (зворотній дзвінок); мобільним зв’язком (додаткові контакти) +38_________.
Скаржник не має мережі відокремлених підрозділів в усіх областях України, безпосередньо в м. Харкові, не має цілодобового та безкоштовного кол-центру із забезпеченням автономної роботи у разі відключення електроенергії та безкоштовної телефонної лінієї по Україні 0 800 _____; системою callback (зворотній дзвінок); мобільним зв’язком (додаткові контакти) +38_________, не може надати про це відповідні довідки а відтак,- не може прийняти участь в даній закупівлі. Тому, дана вимога є дискримінаційною і по відношенню до Скаржника.
Зауважимо, що діюче законодавство не зобов’язує страхові компанії мати мережі відокремлених підрозділів в усіх областях України, безпосередньо в м. Харкові, мати цілодобовий та безкоштовний кол-центр із забезпеченням автономної роботи у разі відключення електроенергії та безкоштовної телефонної лінієї по Україні 0 800 _____; системою callback (зворотній дзвінок); мобільним зв’язком (додаткові контакти) +38_________, а дає можливість страховикам надавати послуги в інший спосіб (договори-доручення, агентські угоди тощо).
Згідно абз. 2 ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
В той же час, Скаржник має договори-доручення, згідно яких та ТОВ «ЕНШУРІЯ ОПЕРЕЙШНЗ УКРАЇНА», ТОВ «УЛЬТРА АЛЬЯНС АСІСТ» та ТОВ «БВН ЕВ ГРУП», забезпечують надання послуг Скаржнику, зокрема: отримання документів від страхувальників, потерпілих та застрахованих осіб, надання їм консультацій будь-якого роду (цілодобова безкоштовна клієнтська підтримка із наданням відповідних сервісів), виїзд на місце події з його оглядом та документальною фіксацією, супровід під час лікування, надання інших асистанських послуг та послуг з врегулювання страхових подій тощо, на всій території України, в тому числі й у м. Харкові, крім тимчасово окупованих територій (копія договорів додаються). Крім того, асистуюча компанія (субпідрядник) Скаржника ТОВ «ЕНШУРІЯ ОПЕРЕЙШНЗ УКРАЇНА» має багатоканальну цілодобову безкоштовну телефонну лінію зв'язку із можливістю прийняття дзвінків у перші 20 секунд, але без системи callback (зворотній дзвінок), що повністю задовольнить потреби Замовника, без витрати часу на зворотні дзвінки (копія довідки додається)!
Отже, Скаржник вважає, що вищенаведені оскаржувані вимоги є дискримінаційними, такими, що штучно суттєво обмежують коло учасників закупівлі та не відповідають діючому законодавству, чим порушують права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників процедури закупівлі та мають бути видалені Замовником.
1. Щодо структурних підрозділів та МТБ учасника (п. 1 табл. дод. 1 до ТД)
Прийняти участь в закупівлі може виключно той Учасник, який має мережу відокремлених підрозділів в усіх областях України, безпосередньо в м. Харкові і має цілодобовий та безкоштовний кол-центр із забезпеченням автономної роботи у разі відключення електроенергії та безкоштовною телефонною лінією по Україні 0 800 _____; системою callback (зворотній дзвінок); мобільний зв’язок (додаткові контакти) +38_________.
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників, які не мають мережі відокремлених підрозділів в усіх областях України, безпосередньо в м. Харкові, не мають цілодобового та безкоштовного кол-центру із забезпеченням автономної роботи у разі відключення електроенергії та безкоштовної телефонної лінієї по Україні 0 800 _____; системою callback (зворотній дзвінок); мобільним зв’язком (додаткові контакти) +38_________.
Скаржник не має мережі відокремлених підрозділів в усіх областях України, безпосередньо в м. Харкові, не має цілодобового та безкоштовного кол-центру із забезпеченням автономної роботи у разі відключення електроенергії та безкоштовної телефонної лінієї по Україні 0 800 _____; системою callback (зворотній дзвінок); мобільним зв’язком (додаткові контакти) +38_________, не може надати про це відповідні довідки а відтак,- не може прийняти участь в даній закупівлі. Тому, дана вимога є дискримінаційною і по відношенню до Скаржника.
Зауважимо, що діюче законодавство не зобов’язує страхові компанії мати мережі відокремлених підрозділів в усіх областях України, безпосередньо в м. Харкові, мати цілодобовий та безкоштовний кол-центр із забезпеченням автономної роботи у разі відключення електроенергії та безкоштовної телефонної лінієї по Україні 0 800 _____; системою callback (зворотній дзвінок); мобільним зв’язком (додаткові контакти) +38_________, а дає можливість страховикам надавати послуги в інший спосіб (договори-доручення, агентські угоди тощо).
Згідно абз. 2 ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
В той же час, Скаржник має договори-доручення, згідно яких та ТОВ «ЕНШУРІЯ ОПЕРЕЙШНЗ УКРАЇНА», ТОВ «УЛЬТРА АЛЬЯНС АСІСТ» та ТОВ «БВН ЕВ ГРУП», забезпечують надання послуг Скаржнику, зокрема: отримання документів від страхувальників, потерпілих та застрахованих осіб, надання їм консультацій будь-якого роду (цілодобова безкоштовна клієнтська підтримка із наданням відповідних сервісів), виїзд на місце події з його оглядом та документальною фіксацією, супровід під час лікування, надання інших асистанських послуг та послуг з врегулювання страхових подій тощо, на всій території України, в тому числі й у м. Харкові, крім тимчасово окупованих територій (копія договорів додаються). Крім того, асистуюча компанія (субпідрядник) Скаржника ТОВ «ЕНШУРІЯ ОПЕРЕЙШНЗ УКРАЇНА» має багатоканальну цілодобову безкоштовну телефонну лінію зв'язку із можливістю прийняття дзвінків у перші 20 секунд, але без системи callback (зворотній дзвінок), що повністю задовольнить потреби Замовника, без витрати часу на зворотні дзвінки (копія довідки додається)!
Отже, Скаржник вважає, що вищенаведені оскаржувані вимоги є дискримінаційними, такими, що штучно суттєво обмежують коло учасників закупівлі та не відповідають діючому законодавству, чим порушують права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників процедури закупівлі та мають бути видалені Замовником.
×
-
Назва доказу:
6. Довідка ТОВ «ЕНШУРІЯ ОПЕРЕЙШНЗ УКРАЇНА» від 11.12.2025 р.;
-
Повʼязаний документ:
Довідка для тендеру УЛЬТРА АЛЬЯНС (1).pdf
-
-
Назва доказу:
5. Файл електронного підпису;
-
Повʼязаний документ:
Ultra Alians DMS dohovir. Pidpys 43812574.p7s
-
-
Назва доказу:
4. Файл електронного підпису;
-
Повʼязаний документ:
Ultra Alians DMS dohovir. Pidpys 33152597.p7s
-
-
Назва доказу:
3. Договір доручення № INA 02/08 від 01.08.2024 р.;
-
Повʼязаний документ:
Ultra Alians DMS dohovir.pdf
-
-
Назва доказу:
2. Договір про співпрацю по наданню послуг з огляду та організацію взаємовідносин при проведенні оцінки майна № 14012022 від 14.01.2022 р.;
-
Повʼязаний документ:
ТОВ БВН ЕВ ГРУП.pdf
-
-
Назва доказу:
1. Договір про надання асистанських послуг № 01/ТА-202401/UAas від 18.01.2024 р.;
-
Повʼязаний документ:
01_ТА-202401_UAas УЛЬТРА АЛЬЯНС АСІСТ.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Зобов’язати АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ХАРКІВОБЛЕНЕРГО» внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству зазначені у тексті цієї скарги.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
47666b826ff74fe2b7c20065fa470494
Заголовок пункту скарги:
Пунктом 3 таблиці додатку № 1 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, які, на думку Скаржника, є дискримінаційними
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), пунктом 3 таблиці додатку № 1 до Тендерної документації Замовником регламентовано обов’язок учасника надати довідку, складену у довільній формі, яка містить відомості про наявність досвіду виконання аналогічного (-их) договору (-ів), із зазначенням контрагента та його контактних осіб (прізвище, ім’я по-батькові, посада та контактний телефон), та листи-відгуки до кожного договору (договорів) із зазначенням дати і номеру договору з інформацією про належне його виконання в повному обсязі стосовно якості, кількості та строків виконання щодо особистого страхування водіїв від нещасних випадків (не менше 700 осіб за одним договором за одною юридичною особою).
2. Щодо аналогічних договорів учасника (п. 3 табл. дод. 1 до ТД)
Прийняти участь у закупівлі може виключно той учасник, який має аналогічний за предметом закупівлі договір страхування водіїв від нещасних випадків із кількістю застрахованих осіб не менше 700 осіб за одним договором за одною юридичною особою.
Скаржник не має договору страхування водіїв від нещасних випадків саме із кількістю застрахованих осіб не менше 700 осіб за одним договором за одною юридичною особою.
В той же час, Скаржник і не зобов’язаний мати договір страхування водіїв від нещасних випадків саме із кількістю застрахованих не менше 700 осіб за одним договором за одною юридичною особою. Не маючи договору страхування водіїв від нещасних випадків саме із кількістю застрахованих осіб не менше 700 осіб за одним договором за одною юридичною особою, Скаржник, відповідно не може надати відповідну довідку, копію такого договору та прийняти участь в закупівлі.
Звертаємо увагу Колегії АМКУ на те, що Скаржник має відповідну ліцензію і значний досвід у страхуванні від нещасних випадків (Клас 1). Наприклад, у 2023 - 2024 рр. Скаржником повністю і успішно виконано 15 760 аналогічних договорів, які були укладені з окремими фізичними особами та 112 аналогічних договорів, які були укладені із юридичними особами, що підтверджується, зокрема, даними про показники діяльності зі страхування (доказ - копія звіту додається, рядки звітності 228-229). Слід наголосити на тому, що супровід застрахованих осіб за окремими аналогічними договорами страхування й різними програмами страхування є набагато більшим досвідом зі складнішим та відповідальнішим процесом, ніж супровід 700 застрахованих за одним договором осіб на одних і тих же умовах договору! Також, Скаржник має виконаний аналогічний за предметом закупівлі договір страхування від нещасних випадків водіїв на транспорті № 0101.000398 від 20.08.2024 р. із позитивним відгуком, але із кількістю – 653 застраховані особи.
Отже, відповідно до вимог Тендерної документації, прийняти участь у закупівлі можуть виключно ті учасники, які мають аналогічний за предметом закупівлі договір саме із кількістю не менше 700 застрахованих осіб по одному договору, що відразу суттєво та штучно обмежує коло потенційних учасників закупівлі та позбавляє учасників, які не мають аналогічного за предметом закупівлі договору саме із кількістю не менше 700 застрахованих осіб за одним договором,- можливості взяти участь в закупівлі, у тому числі і Скаржника.
Слід зауважити на тому, що Замовник жодним чином нормативно не пояснив, як наявність у Учасника (страховика) договору страхування саме із кількістю застрахованих осіб не менше 700 по одному договору вплине на якість надання страхової послуги по даній закупівлі!
Враховуючи наведене, вищенаведена вимога Замовника є дискримінаційною та має бути видалена Замовником.
2. Щодо аналогічних договорів учасника (п. 3 табл. дод. 1 до ТД)
Прийняти участь у закупівлі може виключно той учасник, який має аналогічний за предметом закупівлі договір страхування водіїв від нещасних випадків із кількістю застрахованих осіб не менше 700 осіб за одним договором за одною юридичною особою.
Скаржник не має договору страхування водіїв від нещасних випадків саме із кількістю застрахованих осіб не менше 700 осіб за одним договором за одною юридичною особою.
В той же час, Скаржник і не зобов’язаний мати договір страхування водіїв від нещасних випадків саме із кількістю застрахованих не менше 700 осіб за одним договором за одною юридичною особою. Не маючи договору страхування водіїв від нещасних випадків саме із кількістю застрахованих осіб не менше 700 осіб за одним договором за одною юридичною особою, Скаржник, відповідно не може надати відповідну довідку, копію такого договору та прийняти участь в закупівлі.
Звертаємо увагу Колегії АМКУ на те, що Скаржник має відповідну ліцензію і значний досвід у страхуванні від нещасних випадків (Клас 1). Наприклад, у 2023 - 2024 рр. Скаржником повністю і успішно виконано 15 760 аналогічних договорів, які були укладені з окремими фізичними особами та 112 аналогічних договорів, які були укладені із юридичними особами, що підтверджується, зокрема, даними про показники діяльності зі страхування (доказ - копія звіту додається, рядки звітності 228-229). Слід наголосити на тому, що супровід застрахованих осіб за окремими аналогічними договорами страхування й різними програмами страхування є набагато більшим досвідом зі складнішим та відповідальнішим процесом, ніж супровід 700 застрахованих за одним договором осіб на одних і тих же умовах договору! Також, Скаржник має виконаний аналогічний за предметом закупівлі договір страхування від нещасних випадків водіїв на транспорті № 0101.000398 від 20.08.2024 р. із позитивним відгуком, але із кількістю – 653 застраховані особи.
Отже, відповідно до вимог Тендерної документації, прийняти участь у закупівлі можуть виключно ті учасники, які мають аналогічний за предметом закупівлі договір саме із кількістю не менше 700 застрахованих осіб по одному договору, що відразу суттєво та штучно обмежує коло потенційних учасників закупівлі та позбавляє учасників, які не мають аналогічного за предметом закупівлі договору саме із кількістю не менше 700 застрахованих осіб за одним договором,- можливості взяти участь в закупівлі, у тому числі і Скаржника.
Слід зауважити на тому, що Замовник жодним чином нормативно не пояснив, як наявність у Учасника (страховика) договору страхування саме із кількістю застрахованих осіб не менше 700 по одному договору вплине на якість надання страхової послуги по даній закупівлі!
Враховуючи наведене, вищенаведена вимога Замовника є дискримінаційною та має бути видалена Замовником.
×
-
Назва доказу:
9. Дані про показники діяльності страхування;
-
Повʼязаний документ:
IR400002 Дані про показники діяльності зі страхування (1).pdf
-
-
Назва доказу:
8. Лист відгук від 25.08.2025 р.;
-
Повʼязаний документ:
1.1.3 Відгук Вінницяобленерго.pdf
-
-
Назва доказу:
7. Договір страхування від нещасних випадків водіїв на транспорті № 0101.00398 від 20.08.2024 р.;
-
Повʼязаний документ:
1.1.1 Договір Вінницяобленерго (1).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Зобов’язати АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ХАРКІВОБЛЕНЕРГО» внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству зазначені у тексті цієї скарги.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
33969383952040df92868eb923e63e3c
Заголовок пункту скарги:
Пунктом 4 таблиці додатку № 1 до Тендерної документації Замовником обов’язкові вимоги, які, на думку Скаржника, є дискримінаційними
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Пунктом 4 таблиці додатку № 1 до Тендерної документації Замовником встановлено обов’язок учасника надати копію фінансової звітності за попередній звітний період (квартал та/або півріччя та/або рік) з підтвердженням обсягу річного доходу (виручки) у розмірі не менше 30% від очікуваної вартості предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівлі на частини). Фінансова спроможність страхової компанії станом на 30.06.2025 року: активи не менше 800 млн.грн.; власний капітал – не менше 300 млн.грн.
3. Щодо фінансових показників (п. 4 табл. дод. 1 до ТД)
Прийняти участь в закупівлі може виключно той Учасник, який станом на 30.06.2025 року має фінансові показники «розмір активів» не менше 800 млн. грн. та «розмір власного капіталу» – не менше 300 млн. грн.
Скаржник не має вищевказаних Замовником обов’язкових фінансових показників, а відтак, - не може взяти участь у даній закупівлі.
Тому, вважаємо, що умови ТД, щодо наявності в учасників закупівлі вищевказаних обов’язкових фінансових показників порушує принцип недискримінації учасників закупівлі та суперечить законодавству, виходячи з нижченаведеного.
Як вже було зазначено вище, Скаржник не має вказаних Замовником фінансових показників і більше того, не зобов’язаний їх мати згідно положень чинного законодавства.
Зазначаючи вказані вимоги в ТД, Замовник штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі, адже за даними журналу «InsuranceTop»/портала «Форіншурер» (https://forinsurer.com), прийняти участь у закупівлі можуть лише:
- 17 страхових компаній із показником «розмір активів», що є не меншими ніж 800 млн. грн. за 6 місяців 2025 року (доказ: https://forinsurer.com/ratings/nonlife/25/6/3);
- 17 страхових компаній із показником «розмір власного капіталу», що є не меншим ніж 300 млн. грн. за 6 місяців 2025 року (доказ: https://forinsurer.com/ratings/nonlife/25/6/2);
Таким чином, відповідати ВСІМ РАЗОМ вищевказаним фінансовим показникам можуть лише не більше 17 (сімнадцяти) страхових компаній із 54 існуючих Non-life в Україні (доказ: https://forinsurer.com/news/25/03/12/44713), що відразу суттєво обмежує коло потенційних учасників закупівлі та позбавляє учасників, які мають інші фінансові показники, можливості взяти участь в закупівлі, у тому числі і Скаржника.
Враховуючи те, що Скаржник не має вищевказаних фінансових показників, - Скаржник позбавлений можливості і надати відповідні довідки, звітність та/або посилання на відкриті джерела даних для підтвердження наведених вище обов’язкових фінансових показників.
Окремо звертаємо увагу Колегії АМКУ на той факт, що Скаржник дотримується встановлених законодавством вимог щодо платоспроможності страховика. Скаржником дотримано вимог частин другої та третьої статті 38 Закону України від 18 листопада 2021 року № 1909-ІХ «Про страхування» (копія листа НБУ додається).
Отже, вищенаведені оскаржувані вимоги є дискримінаційними, такими, що порушують права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників процедури закупівлі та мають бути видалені Замовником.
3. Щодо фінансових показників (п. 4 табл. дод. 1 до ТД)
Прийняти участь в закупівлі може виключно той Учасник, який станом на 30.06.2025 року має фінансові показники «розмір активів» не менше 800 млн. грн. та «розмір власного капіталу» – не менше 300 млн. грн.
Скаржник не має вищевказаних Замовником обов’язкових фінансових показників, а відтак, - не може взяти участь у даній закупівлі.
Тому, вважаємо, що умови ТД, щодо наявності в учасників закупівлі вищевказаних обов’язкових фінансових показників порушує принцип недискримінації учасників закупівлі та суперечить законодавству, виходячи з нижченаведеного.
Як вже було зазначено вище, Скаржник не має вказаних Замовником фінансових показників і більше того, не зобов’язаний їх мати згідно положень чинного законодавства.
Зазначаючи вказані вимоги в ТД, Замовник штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі, адже за даними журналу «InsuranceTop»/портала «Форіншурер» (https://forinsurer.com), прийняти участь у закупівлі можуть лише:
- 17 страхових компаній із показником «розмір активів», що є не меншими ніж 800 млн. грн. за 6 місяців 2025 року (доказ: https://forinsurer.com/ratings/nonlife/25/6/3);
- 17 страхових компаній із показником «розмір власного капіталу», що є не меншим ніж 300 млн. грн. за 6 місяців 2025 року (доказ: https://forinsurer.com/ratings/nonlife/25/6/2);
Таким чином, відповідати ВСІМ РАЗОМ вищевказаним фінансовим показникам можуть лише не більше 17 (сімнадцяти) страхових компаній із 54 існуючих Non-life в Україні (доказ: https://forinsurer.com/news/25/03/12/44713), що відразу суттєво обмежує коло потенційних учасників закупівлі та позбавляє учасників, які мають інші фінансові показники, можливості взяти участь в закупівлі, у тому числі і Скаржника.
Враховуючи те, що Скаржник не має вищевказаних фінансових показників, - Скаржник позбавлений можливості і надати відповідні довідки, звітність та/або посилання на відкриті джерела даних для підтвердження наведених вище обов’язкових фінансових показників.
Окремо звертаємо увагу Колегії АМКУ на той факт, що Скаржник дотримується встановлених законодавством вимог щодо платоспроможності страховика. Скаржником дотримано вимог частин другої та третьої статті 38 Закону України від 18 листопада 2021 року № 1909-ІХ «Про страхування» (копія листа НБУ додається).
Отже, вищенаведені оскаржувані вимоги є дискримінаційними, такими, що порушують права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників процедури закупівлі та мають бути видалені Замовником.
×
-
Назва доказу:
11. Файл підпису листа НБУ (файл 82521.pdf);
-
Повʼязаний документ:
82521.pdf.p7s
-
-
Назва доказу:
10. Лист НБУ від 28.10.2025 р. (файл 82521);
-
Повʼязаний документ:
82521.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Зобов’язати АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ХАРКІВОБЛЕНЕРГО» внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству зазначені у тексті цієї скарги.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
2a5b256b576c40078ea7571627a66cd8
Заголовок пункту скарги:
Останнім абзацом додатку № 2 до Тендерної документації Замовником обов’язкові вимоги, які, на думку Скаржника, є дискримінаційними
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Останнім абзацом додатку № 2 до Тендерної документації Замовником вказано, що учасник не повинен мати заходи впливу за порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, станом на листопад 2025 року, що підтверджується довідкою, складеною Учасником у довільній формі.
4. Щодо наявності заходів впливу на учасників (ост. Абз. дод. 2 до ТД)
Прийняти участь в закупівлі може виключно той учасник, який не має заходів впливу за порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, станом на листопад 2025 року.
Тому дана вимога є дискримінаційною до учасників, які мали захід впливу, але виконали його (усунули порушення), в тому числі й до Скаржника.
Замовник жодним чином нормативно не обґрунтував, яким чином виконаний учасником захід впливу впливає на якість надання страхової послуги.
Скаржник в минулому мав захід впливу зі сторони Національного банку України у вигляді штрафу, а саме: 02.06.2025 р. рішенням Комітету з питань нагляду та регулювання діяльності ринків небанківських фінансових послуг Національного банку України №21/566-рк було застосовано до Скаржника захід впливу у вигляді штрафу, який був сплачений Скаржником в повному обсязі та в передбачені законодавством строки, що підтверджується платіжними інструкціями № 240536 від 01.07.2025 р. та №3467 від 01.07.2025 р. (копії платіжних інструкцій та рішення додаються).
Тобто, Скаржник не має не виконаних заходів впливу, що підтверджується листом НБУ від 15.10.2025 р. (копія додається), але не може прийняти участь у даній закупівлі!
Отже, Скаржник вважає, що зазначені вище обов’язкові умови Тендерної документації є дискримінаційними та порушують права і законні інтереси Скаржника й інших потенційних учасників, пов’язаних із участю у процедурі закупівлі, а тому мають бути видалені Замовником.
Вказана правова позиція Скаржника кореспондується із висновками АМКУ, викладеними у рішенні Комісії АМКУ від 01.12.2025 р. за результатами розгляду скарги ПрАТ «СТРАХОВА КОМПАНІЯ «УЛТРА АЛЬЯНС» по аналогічній оскаржуваній вимозі. Вказаним рішенням Комісія АМКУ встановила, що дана вимога є дискримінаційною та такою, що порушує чинне законодавство і зобов’язала замовника усунути порушення шляхом внесення змін у Тендерну документацію!
4. Щодо наявності заходів впливу на учасників (ост. Абз. дод. 2 до ТД)
Прийняти участь в закупівлі може виключно той учасник, який не має заходів впливу за порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, станом на листопад 2025 року.
Тому дана вимога є дискримінаційною до учасників, які мали захід впливу, але виконали його (усунули порушення), в тому числі й до Скаржника.
Замовник жодним чином нормативно не обґрунтував, яким чином виконаний учасником захід впливу впливає на якість надання страхової послуги.
Скаржник в минулому мав захід впливу зі сторони Національного банку України у вигляді штрафу, а саме: 02.06.2025 р. рішенням Комітету з питань нагляду та регулювання діяльності ринків небанківських фінансових послуг Національного банку України №21/566-рк було застосовано до Скаржника захід впливу у вигляді штрафу, який був сплачений Скаржником в повному обсязі та в передбачені законодавством строки, що підтверджується платіжними інструкціями № 240536 від 01.07.2025 р. та №3467 від 01.07.2025 р. (копії платіжних інструкцій та рішення додаються).
Тобто, Скаржник не має не виконаних заходів впливу, що підтверджується листом НБУ від 15.10.2025 р. (копія додається), але не може прийняти участь у даній закупівлі!
Отже, Скаржник вважає, що зазначені вище обов’язкові умови Тендерної документації є дискримінаційними та порушують права і законні інтереси Скаржника й інших потенційних учасників, пов’язаних із участю у процедурі закупівлі, а тому мають бути видалені Замовником.
Вказана правова позиція Скаржника кореспондується із висновками АМКУ, викладеними у рішенні Комісії АМКУ від 01.12.2025 р. за результатами розгляду скарги ПрАТ «СТРАХОВА КОМПАНІЯ «УЛТРА АЛЬЯНС» по аналогічній оскаржуваній вимозі. Вказаним рішенням Комісія АМКУ встановила, що дана вимога є дискримінаційною та такою, що порушує чинне законодавство і зобов’язала замовника усунути порушення шляхом внесення змін у Тендерну документацію!
×
-
Назва доказу:
19. Файл підпису повідомлення про сплату штрафу.pdf.;
-
Повʼязаний документ:
Повідомлення про сплату штрафу_УЛЬТРА АЛЬЯНС.pdf.p7s
-
-
Назва доказу:
18. Повідомлення про оплату штрафу;
-
Повʼязаний документ:
Повідомлення про сплату штрафу_УЛЬТРА АЛЬЯНС.pdf
-
-
Назва доказу:
17. Файл підпису 79138.pdf;
-
Повʼязаний документ:
79138.pdf.p7s
-
-
Назва доказу:
16. Лист НБУ від 15.10.2025 р. (файл 79138);
-
Повʼязаний документ:
79138.pdf
-
-
Назва доказу:
15. Файл підпису платіжні інструкції.pdf;
-
Повʼязаний документ:
Платіжні інструкції.pdf.p7s
-
-
Назва доказу:
14. Платіжні інструкції;
-
Повʼязаний документ:
Платіжні інструкції.pdf
-
-
Назва доказу:
13. Файл підпису рішення НБУ №21/566-рк;
-
Повʼязаний документ:
Рішення_штраф_Ультра Альянс.pdf.p7s
-
-
Назва доказу:
12. Рішення НБУ №21/566-рк;
-
Повʼязаний документ:
Рішення_штраф_Ультра Альянс.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Зобов’язати АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ХАРКІВОБЛЕНЕРГО» внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству зазначені у тексті цієї скарги.
Порядковий номер пункту скарги:
5
Номер:
e19810fcbbc64e449f1fee064a6a335d
Заголовок пункту скарги:
У додатку 2 до Тендерної документації Замовником обов’язкові вимоги, які, на думку Скаржника, є дискримінаційними
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
У додатку 2 до Тендерної документації Замовником зазначено, що учасник повинен надати довідку, складену у довільній формі, яка містить відомості про наявність акредитації в державних банках України, таких як АТ «Державний ощадний банк України», АБ «Укргазбанк», що повинно підтверджуватися інформацією на сайтах відповідних банків.
5. Щодо акредитації в банках (дод. 2 до ТД)
Отже, прийняти участь у закупівлі може лише той Учасник, який має акредитацію в державних банках України таких як АТ «Державний ощадний банк України», АБ «Укргазбанк».
Скаржник не має можливості виконати вказану умову ТД (відсутня акредитація в банківських установах в т.ч. і вказаних Замовником, докази: https://www.oschadbank.ua/strahuvanna, https://www.ukrgasbank.com/about/insur/), та надати в підтвердження довідку та інформацію із сайтів відповідних банків, а відтак і взяти участь у закупівлі.
Тому, вважаємо, що вимоги ТД, щодо обов’язкової умови про наявність у Учасника акредитації в державних банках України, зокрема і таких як АТ «Державний ощадний банк України» та АБ «Укргазбанк», - порушує принцип недискримінації учасників закупівлі та суперечить законодавству, виходячи з нижченаведеного.
Акредитація банком страховика – це процедура (процес), у ході якої банк засвідчує «компетентність» того чи іншого страховика (виключно у власних цілях і потребах).
Скаржник наголошує, що так звана «акредитація» є вигаданою банківськими установами
процедурою, яка за своєю природою є нічим іншим як засвідченням звичайного співробітництва, що в силу чинного законодавства не є обов’язковою умовою для надання страховиком послуг зі страхування.
Скаржник не має акредитацій в АТ «Державний ощадний банк України» та АБ «Укргазбанк» і більше того, не зобов’язаний їх мати згідно положень чинного законодавства.
Окремо звертаємо увагу Колегії АМКУ на той факт, що відсутність акредитації в державних банках України, в тому числі і таких як АТ «Державний ощадний банк України» та АБ «Укргазбанк», жодним чином не перешкоджає в укладенні договорів страхування водіїв від нещасних випадків на транспорті (Клас страхування № 1) (Скаржник має відповідну ліцензію) та у врегулюванні можливих страхових подій (здійснити страхову виплату).
Додатково зауважимо на тому, що об’єкт страхування по даній закупівлі (життя і здоров’я водіїв та машиністів) не є заставним майном в тому чи іншому банку та закупівля не здійснюється на виконання певного договору із банківською установою, за яким страхування має здійснюватись виключно у конкретного переліку «акредитованих» у такому банку страховиків!
Тому, зазначаючи вказану обов’язкову вимогу в ТД, Замовник штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі та позбавляє учасників, які не мають акредитації в банках, - можливості взяти участь в закупівлі, у тому числі і Скаржника.
Отже, Скаржник вважає, що зазначена вище обов’язкова вимога Тендерної документації є дискримінаційною і такою, що не відповідає діючому законодавству та порушує права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників, пов’язаних з їх неможливістю взяти участь у процедурі закупівлі та має бути видалена замовником.
5. Щодо акредитації в банках (дод. 2 до ТД)
Отже, прийняти участь у закупівлі може лише той Учасник, який має акредитацію в державних банках України таких як АТ «Державний ощадний банк України», АБ «Укргазбанк».
Скаржник не має можливості виконати вказану умову ТД (відсутня акредитація в банківських установах в т.ч. і вказаних Замовником, докази: https://www.oschadbank.ua/strahuvanna, https://www.ukrgasbank.com/about/insur/), та надати в підтвердження довідку та інформацію із сайтів відповідних банків, а відтак і взяти участь у закупівлі.
Тому, вважаємо, що вимоги ТД, щодо обов’язкової умови про наявність у Учасника акредитації в державних банках України, зокрема і таких як АТ «Державний ощадний банк України» та АБ «Укргазбанк», - порушує принцип недискримінації учасників закупівлі та суперечить законодавству, виходячи з нижченаведеного.
Акредитація банком страховика – це процедура (процес), у ході якої банк засвідчує «компетентність» того чи іншого страховика (виключно у власних цілях і потребах).
Скаржник наголошує, що так звана «акредитація» є вигаданою банківськими установами
процедурою, яка за своєю природою є нічим іншим як засвідченням звичайного співробітництва, що в силу чинного законодавства не є обов’язковою умовою для надання страховиком послуг зі страхування.
Скаржник не має акредитацій в АТ «Державний ощадний банк України» та АБ «Укргазбанк» і більше того, не зобов’язаний їх мати згідно положень чинного законодавства.
Окремо звертаємо увагу Колегії АМКУ на той факт, що відсутність акредитації в державних банках України, в тому числі і таких як АТ «Державний ощадний банк України» та АБ «Укргазбанк», жодним чином не перешкоджає в укладенні договорів страхування водіїв від нещасних випадків на транспорті (Клас страхування № 1) (Скаржник має відповідну ліцензію) та у врегулюванні можливих страхових подій (здійснити страхову виплату).
Додатково зауважимо на тому, що об’єкт страхування по даній закупівлі (життя і здоров’я водіїв та машиністів) не є заставним майном в тому чи іншому банку та закупівля не здійснюється на виконання певного договору із банківською установою, за яким страхування має здійснюватись виключно у конкретного переліку «акредитованих» у такому банку страховиків!
Тому, зазначаючи вказану обов’язкову вимогу в ТД, Замовник штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі та позбавляє учасників, які не мають акредитації в банках, - можливості взяти участь в закупівлі, у тому числі і Скаржника.
Отже, Скаржник вважає, що зазначена вище обов’язкова вимога Тендерної документації є дискримінаційною і такою, що не відповідає діючому законодавству та порушує права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників, пов’язаних з їх неможливістю взяти участь у процедурі закупівлі та має бути видалена замовником.
×
-
Назва доказу:
22. Перелік акредитованих страховиків в АБ «Укргазбанк» (витяг з офіційного сайту АБ «Укргазбанк»);
-
Повʼязаний документ:
АБ Укргазбанк. акредитація.pdf
-
-
Назва доказу:
21. Перелік акредитованих страховиків в АБ «Ощадбанк» (витяг з офіційного сайту АБ «Ощадбанк»);
-
Повʼязаний документ:
24552-23434_12040_akreditovani_sk_19_02_2025. Ощадбанк.xlsx
-
-
Назва доказу:
20. Витяг з ДРФУ;
-
Повʼязаний документ:
1.1.2.2 Ліцензія нова Ультра_Альянс_витяг.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Зобов’язати АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ХАРКІВОБЛЕНЕРГО» внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству зазначені у тексті цієї скарги.
Запити Органу оскарження
Номер:
1a16810ef0e14c41a86ec34651d0db98
Тема запиту:
Пояснення по скарзі UA-2025-12-15-023794-a.b1
Текст запиту:
Пояснення по скарзі UA-2025-12-15-023794-a.b1
Дата опублікування:
25.12.2025 21:46