-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 3
ДК 021:2015 - 09310000-5 Електрична енергія
Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі наведено в Додатку 3 до тендерної документації. Оцінка пропозицій здійснюється на основі критерію – «Ціна». Питома вага критерію 100%. До розгляду не приймається пропозиція, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Призупинено
7 872 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
15.12.2025 17:04 - 20.12.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
694837f3a30c4a34bff275b3c8b9f320
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-12-15-021635-a.c1
Назва:
СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
ТОВ «ЕНЕРДЖІ 365» (далі – Скаржник) має намір взяти участь у процедурі закупівлі електричної енергії UA-2025-12-15-021635-a, однак тендерна документація та Додаток 1 «Перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником у складі тендерної пропозиції» містять вимоги, які встановлюють непропорційні та дискримінаційні бар’єри участі і можуть бути використані як підстава для формального відхилення пропозицій.
Скаржник оскаржує вимоги Додатку 1, зокрема:
пункт 4.1 (протокол перевірки показників якості за ДСТУ EN 50160:2023 із графіком, виданий не раніше ніж за 10 днів до дня оголошення закупівлі, на ім’я учасника);
пункт 4.4 (чинний сертифікат, що підтверджує відповідність послуг постачання електричної енергії Закону України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 № 2019-VIII, Правилам роздрібного ринку електричної енергії, затвердженим постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, та ДСТУ EN 50160:2023, виданий органом із сертифікації на ім’я учасника);
пункт 4.5 (лист ОСР про відсутність заборгованості, виданий не раніше ніж за 10 днів до дня оголошення закупівлі);
пункт 6.2 (довідка банку-гаранта про залишок коштів із зазначенням номера рахунку покриття та виписка з рахунку покриття гарантії);
пункт 7.2 (довідка НКРЕКП про відсутність факту накладання штрафів у 2025 році).
Скарга подається на підставі статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII.
Пов'язані документи:
Учасник
- оголошення.pdf 18.12.2025 20:49
- ТД електроенергія 2026 (ЗООПАРК).docx 18.12.2025 20:49
- скарга ЧЕРКАСЬКИЙ МІСЬКИЙ ЗООЛОГІЧНИЙ ПАРК.docx 18.12.2025 20:49
- Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг дл.pdf 18.12.2025 20:49
- Постанови НКРЄКП про надання ліцензії.pdf 18.12.2025 20:49
- Текст «ДСТУ EN 50160_2023 Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності (EN 50160_2022, IDT)».pdf 18.12.2025 20:49
- Текст «ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення».pdf 18.12.2025 20:49
- Узагальнення практики розгляду органом оскарження скарг щодо закупівель електричної енергії _ Антимонопольний комітет України.pdf 18.12.2025 20:49
- sign.p7s 18.12.2025 20:50
- Рішення від 22.12.2025 №18804.pdf 22.12.2025 18:21
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.12.2025 13:28
Дата розгляду скарги:
29.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
22.12.2025 18:21
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
d633e836a2f349c38d45201a3d009354
Заголовок пункту скарги:
СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1) Пункт 4.1 Додатку 1: протокол якості за ДСТУ EN 50160:2023 із часовим обмеженням «не раніше ніж за 10 днів до дня оголошення»
Замовник вимагає протокол, який має бути виданий не раніше ніж за 10 днів до дня оголошення закупівлі та на ім’я учасника. Така конструкція створює дискримінаційний бар’єр, оскільки фактично зумовлює наявність документа у вузькому періоді, прив’язаному до події, що визначається Замовником (дата оголошення), та не залежить від учасника.
Вимога не випливає з ДСТУ EN 50160:2023, оскільки стандарт регулює технічні характеристики напруги, але не встановлює умов участі у закупівлі в частині «дооголошувального» строку видачі протоколу. Отже, це суперечить пункту 29 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (заборона вимог до предмета закупівлі, що не передбачені національним стандартом), а також порушує статтю 5 та частину четверту статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII.
2) Пункт 4.4 Додатку 1: сертифікат «відповідності послуг постачання» Закону України «Про ринок електричної енергії», ПРРЕЕ та ДСТУ EN 50160:2023
Замовник вимагає надання «чинного сертифіката», що підтверджує відповідність послуг постачання електричної енергії Закону України «Про ринок електричної енергії» № 2019-VIII, Правилам роздрібного ринку електричної енергії (постанова НКРЕКП № 312) та ДСТУ EN 50160:2023, виданого органом із сертифікації на ім’я учасника.
Закон України «Про ринок електричної енергії» та нормативні акти НКРЕКП встановлюють ліцензійний режим діяльності постачальника та регуляторні вимоги, але з наведеного в Додатку 1 не вбачається нормативної підстави, яка б передбачала обов’язковий «сертифікат відповідності послуг постачання» як умову доступу до ринку або участі в закупівлі. Натомість запровадження такого документа як обов’язкового є додатковим критерієм допуску, не передбаченим Законом України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII, та не є вимогою національного стандарту ДСТУ EN 50160:2023, що порушує пункт 29 Постанови Кабінету Міністрів України № 1178, статтю 5 і частину четверту статті 22 Закону № 922-VIII.
3) Пункт 4.5 Додатку 1: лист ОСР про відсутність заборгованості з аналогічним обмеженням «не раніше ніж за 10 днів до дня оголошення»
Замовник вимагає лист ОСР про відсутність заборгованості, виданий не раніше ніж за 10 днів до дня оголошення закупівлі. Така строкова прив’язка до дати оголошення знову є дискримінаційною, оскільки створює непропорційний бар’єр участі та звужує коло потенційних учасників без належної правової мети.
Крім того, вимога такого листа як умови участі фактично створює додатковий «фільтр», який не віднесений до підстав відмови/відхилення за статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII, що суперечить підходу «вичерпності» законодавчих підстав та порушує статтю 5 і частину четверту статті 22 Закону № 922-VIII.
4) Пункт 6.2 Додатку 1: довідка про залишок коштів і виписка з рахунку покриття гарантії
Замовник вимагає надання довідки про залишок коштів на рахунку (із зазначенням номера рахунку покриття) та виписки з рахунку покриття гарантії.
Такі дані стосуються рахунків та фінансового стану клієнта і охоплюються режимом банківської таємниці за статтею 60 Закону України «Про банки і банківську діяльність» від 07.12.2000 № 2121-III. Вимога їх розкриття у складі тендерної пропозиції є непропорційною, оскільки забезпечення тендерної пропозиції як інструмент регулюється спеціальними актами (Постанова НБУ № 639; Наказ Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 2628), і підтвердженням забезпечення має бути належним чином оформлена банківська гарантія. Установлення додаткових документів, що розкривають банківську таємницю, звужує конкуренцію і порушує статтю 5 та частину четверту статті 22 Закону № 922-VIII.
5) Пункт 7.2 Додатку 1: довідка НКРЕКП про відсутність штрафів у 2025 році
Замовник вимагає довідку НКРЕКП «про відсутність факту накладання штрафів … у 2025 році». Така вимога встановлює додатковий критерій допуску, не передбачений статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII, та підмінює регуляторний механізм контролю НКРЕКП, оскільки чинність ліцензії вже є правовою підставою провадження діяльності постачальника.
Також вимога індивідуальної довідки від НКРЕКП створює адміністративний бар’єр участі та може бути віднесена до вимог документального підтвердження інформації, що має публічний характер (рішення/акти регулятора), що прямо суперечить частині четвертій статті 22 Закону № 922-VIII.
IV. Порушення прав та інтересів Скаржника
Оскаржувані умови Додатку 1:
запроваджують непропорційні «дооголошувальні» часові обмеження отримання документів (пп. 4.1, 4.5);
встановлюють додаткові не передбачені законом критерії допуску/відхилення (п. 4.4 «сертифікат відповідності послуг»; п. 7.2 довідка НКРЕКП про відсутність штрафів);
вимагають розкриття конфіденційної банківської інформації про рахунок покриття/залишки (п. 6.2).
Це порушує принципи статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII та заборону дискримінаційних вимог частини четвертої статті 22 цього Закону.
Замовник вимагає протокол, який має бути виданий не раніше ніж за 10 днів до дня оголошення закупівлі та на ім’я учасника. Така конструкція створює дискримінаційний бар’єр, оскільки фактично зумовлює наявність документа у вузькому періоді, прив’язаному до події, що визначається Замовником (дата оголошення), та не залежить від учасника.
Вимога не випливає з ДСТУ EN 50160:2023, оскільки стандарт регулює технічні характеристики напруги, але не встановлює умов участі у закупівлі в частині «дооголошувального» строку видачі протоколу. Отже, це суперечить пункту 29 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (заборона вимог до предмета закупівлі, що не передбачені національним стандартом), а також порушує статтю 5 та частину четверту статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII.
2) Пункт 4.4 Додатку 1: сертифікат «відповідності послуг постачання» Закону України «Про ринок електричної енергії», ПРРЕЕ та ДСТУ EN 50160:2023
Замовник вимагає надання «чинного сертифіката», що підтверджує відповідність послуг постачання електричної енергії Закону України «Про ринок електричної енергії» № 2019-VIII, Правилам роздрібного ринку електричної енергії (постанова НКРЕКП № 312) та ДСТУ EN 50160:2023, виданого органом із сертифікації на ім’я учасника.
Закон України «Про ринок електричної енергії» та нормативні акти НКРЕКП встановлюють ліцензійний режим діяльності постачальника та регуляторні вимоги, але з наведеного в Додатку 1 не вбачається нормативної підстави, яка б передбачала обов’язковий «сертифікат відповідності послуг постачання» як умову доступу до ринку або участі в закупівлі. Натомість запровадження такого документа як обов’язкового є додатковим критерієм допуску, не передбаченим Законом України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII, та не є вимогою національного стандарту ДСТУ EN 50160:2023, що порушує пункт 29 Постанови Кабінету Міністрів України № 1178, статтю 5 і частину четверту статті 22 Закону № 922-VIII.
3) Пункт 4.5 Додатку 1: лист ОСР про відсутність заборгованості з аналогічним обмеженням «не раніше ніж за 10 днів до дня оголошення»
Замовник вимагає лист ОСР про відсутність заборгованості, виданий не раніше ніж за 10 днів до дня оголошення закупівлі. Така строкова прив’язка до дати оголошення знову є дискримінаційною, оскільки створює непропорційний бар’єр участі та звужує коло потенційних учасників без належної правової мети.
Крім того, вимога такого листа як умови участі фактично створює додатковий «фільтр», який не віднесений до підстав відмови/відхилення за статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII, що суперечить підходу «вичерпності» законодавчих підстав та порушує статтю 5 і частину четверту статті 22 Закону № 922-VIII.
4) Пункт 6.2 Додатку 1: довідка про залишок коштів і виписка з рахунку покриття гарантії
Замовник вимагає надання довідки про залишок коштів на рахунку (із зазначенням номера рахунку покриття) та виписки з рахунку покриття гарантії.
Такі дані стосуються рахунків та фінансового стану клієнта і охоплюються режимом банківської таємниці за статтею 60 Закону України «Про банки і банківську діяльність» від 07.12.2000 № 2121-III. Вимога їх розкриття у складі тендерної пропозиції є непропорційною, оскільки забезпечення тендерної пропозиції як інструмент регулюється спеціальними актами (Постанова НБУ № 639; Наказ Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 2628), і підтвердженням забезпечення має бути належним чином оформлена банківська гарантія. Установлення додаткових документів, що розкривають банківську таємницю, звужує конкуренцію і порушує статтю 5 та частину четверту статті 22 Закону № 922-VIII.
5) Пункт 7.2 Додатку 1: довідка НКРЕКП про відсутність штрафів у 2025 році
Замовник вимагає довідку НКРЕКП «про відсутність факту накладання штрафів … у 2025 році». Така вимога встановлює додатковий критерій допуску, не передбачений статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII, та підмінює регуляторний механізм контролю НКРЕКП, оскільки чинність ліцензії вже є правовою підставою провадження діяльності постачальника.
Також вимога індивідуальної довідки від НКРЕКП створює адміністративний бар’єр участі та може бути віднесена до вимог документального підтвердження інформації, що має публічний характер (рішення/акти регулятора), що прямо суперечить частині четвертій статті 22 Закону № 922-VIII.
IV. Порушення прав та інтересів Скаржника
Оскаржувані умови Додатку 1:
запроваджують непропорційні «дооголошувальні» часові обмеження отримання документів (пп. 4.1, 4.5);
встановлюють додаткові не передбачені законом критерії допуску/відхилення (п. 4.4 «сертифікат відповідності послуг»; п. 7.2 довідка НКРЕКП про відсутність штрафів);
вимагають розкриття конфіденційної банківської інформації про рахунок покриття/залишки (п. 6.2).
Це порушує принципи статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII та заборону дискримінаційних вимог частини четвертої статті 22 цього Закону.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Прийняти скаргу до розгляду в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації процедури закупівлі UA-2025-12-15-006306-a шляхом виключення або належного коригування дискримінаційних вимог Додатку 1, а саме: пункту 4.1 у частині обов’язковості протоколу, виданого «не раніше ніж за 10 днів до дня оголошення» та на ім’я учасника; пункту 4.4 щодо обов’язкового сертифіката «відповідності послуг постачання електричної енергії» Закону України «Про ринок електричної енергії», ПРРЕЕ та ДСТУ EN 50160:2023; пункту 4.5 у частині листа ОСР із обмеженням «не раніше ніж за 10 днів до дня оголошення»; пункту 6.2 щодо подання довідки про залишок коштів на рахунку покриття гарантії та виписки з рахунку покриття гарантії; пункту 7.2 щодо довідки НКРЕКП про відсутність факту накладання штрафів у 2025 році.