-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
електрична енергія (Електрична енергія) та супутні послуги, зокрема послуг з постачання та передачі електричної енергії та без врахування послуг з розподілу
Період подачі пропозицій
до закінчення періоду залишилося 3 години (до 29.12.25 00:00)
1 200 000.00
UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
00
дн
03
год
57
хв
02
сек
Оплата за участь: 2 040.00 UAH
Період оскарження:
15.12.2025 10:49 - 26.12.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
СКАРГА на незаконні вимоги тендерної документації
Номер:
16821a4b20f9477787f5c0cc28ba5c0f
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-12-12-020581-a.b1
Назва:
СКАРГА на незаконні вимоги тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 7. Додаток 5 _.docx 19.12.2025 18:29
- 5 Додаток 3 _.docx 19.12.2025 18:29
- 4. Додаток 2 _.docx 19.12.2025 18:29
- 6. Додаток 4 Проєкт договору _.docx 19.12.2025 18:29
- 2. Тендерна документація Електроенергія без розподілу на 2026р. (формульне ціноутворення) _.docx 19.12.2025 18:29
- 3. Додаток 1 Перелік документів _.docx 19.12.2025 18:29
- 8. Додаток 6 _.docx 19.12.2025 18:29
- 9. Додаток 7 _.docx 19.12.2025 18:29
- Рішення_переддефолт.pdf 19.12.2025 18:29
- Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178 (Текст для друку).pdf 19.12.2025 18:29
- скарга_ГЕТ.doc 19.12.2025 18:29
- скарга_ГЕТ.pdf 19.12.2025 18:29
- скарга_ГЕТ.pdf.p7s 19.12.2025 18:29
- Текст «ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення».pdf 19.12.2025 18:29
- докази 1.rar 19.12.2025 18:29
- Текст «ДСТУ EN 50160_2023 Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності (EN 50160_2022, IDT)».pdf 19.12.2025 18:29
- sign.p7s 19.12.2025 18:30
- рішення від 23.12.2025 № 18866.pdf 23.12.2025 16:35
- 5 Додаток 3 Нова редакція _.docx 24.12.2025 15:54
- 8. Додаток 6 Нова редакція 24.12.2025 15:54
- Протокол внесення змін 24.12.2025 16:01
- Проєкт договору в новій редакції 24.12.2025 16:01
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.12.2025 21:37
Дата розгляду скарги:
30.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
23.12.2025 16:36
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
e27978376ead4e209e4d21322ec808ab
Заголовок пункту скарги:
умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
1) Відповідно до Додатку 2 до Договору, який є Додатком 4 до Тендерної документації, Замовником встановлено, що: «Учасник закупівлі повинен врахувати наступні вимоги до формування вартості пропозиції. Розрахунок вартості пропозиції (Вп) повинен здійснюватися наступним чином (грн. з ПДВ):
Вп = Цфакт ×W, де:
«W» - очікуваний обсяг закупівлі встановлений замовником (кВт*год);
«Цфакт*» – фактична ціна електричної енергії за 1 кВт*год з урахуванням всіх складових (грн./кВт*год з ПДВ);
Цфакт розраховується за формулою :
Цфакт = (Цод+К+Tп)×1,2 де:
«Цод» – ціна електричної енергії за 1 кВт*год без врахування інших складових (грн./кВт*год без ПДВ), яка розраховується за формулою: Цод = Црдн0 + І, де: Црдн0 – середньозважена ціна на РДН у торговій зоні Об'єднана Енергетична Система України за повний календарний місяць, що передує місяцю оголошення закупівлі за даними ДП «Оператор ринку», розміщеними на його веб-сайті www.oree.com.ua; І - індикатор діапазону можливого коливання ціни в періоді проведення закупівлі, Замовник встановлює величину цього індикатора однакову для всіх Учасників плюс дев’ять цілих вісім десятих відсотка в сторону збільшення.
«Тп» – ціна (тариф) на послуг з передачі Оператора системи передачі (регульована ціна), чинний на момент оголошення закупівлі, згідно відповідної постанови НКРЕКП «Про встановлення тарифу на послуги з передачі електричної енергії НЕК «УКРЕНЕРГО», (грн/кВт*год без ПДВ)
«1,2» - математичне вираження ставки податку на додану вартість (ПДВ – 20%), яке нараховується згідно Податкового кодексу України.
«К**» – коефіцієнт прибутковості Постачальника, що визначається Учасником у ціні своєї пропозиції в фіксованій величині (грн./кВт*год без ПДВ) та не може бути величиною від’ємною.
*Примітка: «Цфакт» заокруглюється до двох знаків після коми таким чином, щоб при множенні «Цфакт» на кількість товару сума пропозиції не була вищою від очікуваної вартості закупівлі. Недотримання вимоги про заокруглення «Цфакт» буде вважатись відмовою від підписання договору про закупівлю та є підставою для відхилення пропозиції учасника.**Примітка: У разі якщо коефіцієнт «К» за результатами закупівлі буде від’ємною величиною, це буде вважатись відмовою від підписання договору про закупівлю та є підставою для відхилення пропозиції учасника.».
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки:
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.».
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Крім того, відповідно до п.28 Особливостей встановлено, що «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі.» Зазначені вище вимоги Тендерної документації обмежують нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі, оскільки вказано, що запропонована вартість товару, з урахуванням послуг постачальника та без урахування інших супутніх послу, не повинна бути нижчою середньозваженої ціни РДН ОЕС України за всі дні календарного місяця в якому подається пропозиція з його початку по день її подання включно, а тому такі вимоги мають бути виключені з тендерної документації.
Більше того, визначення ціни у формулі обмежує нас у визначенні саме маржі, по якій ми готові здійснювати постачання електроенергії. Так, відповідно до підпункту 17 пункту 2.2 розділу 2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених Постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469: "При провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен дотримуватися таких організаційних вимог: … для забезпечення постачання електричної енергії споживачам здійснювати купівлю-продаж електричної енергії за двосторонніми договорами та/або на ринку "на добу наперед", внутрішньодобовому ринку і на балансуючому ринку, а також шляхом імпорту відповідно до Закону України "Про ринок електричної енергії" та нормативно-правових актів, що забезпечують функціонування ринку електричної енергії;…". Тобто, чинні нормативно-правові акти не обмежують постачальника електричної енергії в купівлі електричної енергії виключно на ринку "на добу наперед" за відповідними встановленими цінами. ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" здійснює купівлю великих обсягів електричної енергії саме за двосторонніми договорами, що не заборонено чинним законодавством. Відповідно і ціна за 1 кВт*годину електричної енергії, купленої на підставі двостороннього договору, відрізняється від ціни РДН ОЕС України, а саме, зазвичай, є меншою. Таким чином, зазначена вимога Замовника перешкоджає добросовісній конкуренції між учасниками закупівлі та порушує принцип максимальної економії, адже, маючи можливість обґрунтовано визначити ціну своєї тендерної пропозиції, не занижуючи її, Учасник має без жодних підстав, завищувати вартість постачання електричної енергії, щоб його пропозиція не була відхилена.
Більше того, така вимога Замовника є незаконною, оскільки відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року № 312 договір про постачання електричної енергії споживачу - домовленість двох сторін (електропостачальник і споживач), що є документом певної форми, яка передбачає постачання всього обсягу фактичного споживання електричної енергії споживачем у певний період часу одним електропостачальником за вільними цінами.
Отже, вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пунктів 28, 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити оскаржувані нами вимоги.
Вп = Цфакт ×W, де:
«W» - очікуваний обсяг закупівлі встановлений замовником (кВт*год);
«Цфакт*» – фактична ціна електричної енергії за 1 кВт*год з урахуванням всіх складових (грн./кВт*год з ПДВ);
Цфакт розраховується за формулою :
Цфакт = (Цод+К+Tп)×1,2 де:
«Цод» – ціна електричної енергії за 1 кВт*год без врахування інших складових (грн./кВт*год без ПДВ), яка розраховується за формулою: Цод = Црдн0 + І, де: Црдн0 – середньозважена ціна на РДН у торговій зоні Об'єднана Енергетична Система України за повний календарний місяць, що передує місяцю оголошення закупівлі за даними ДП «Оператор ринку», розміщеними на його веб-сайті www.oree.com.ua; І - індикатор діапазону можливого коливання ціни в періоді проведення закупівлі, Замовник встановлює величину цього індикатора однакову для всіх Учасників плюс дев’ять цілих вісім десятих відсотка в сторону збільшення.
«Тп» – ціна (тариф) на послуг з передачі Оператора системи передачі (регульована ціна), чинний на момент оголошення закупівлі, згідно відповідної постанови НКРЕКП «Про встановлення тарифу на послуги з передачі електричної енергії НЕК «УКРЕНЕРГО», (грн/кВт*год без ПДВ)
«1,2» - математичне вираження ставки податку на додану вартість (ПДВ – 20%), яке нараховується згідно Податкового кодексу України.
«К**» – коефіцієнт прибутковості Постачальника, що визначається Учасником у ціні своєї пропозиції в фіксованій величині (грн./кВт*год без ПДВ) та не може бути величиною від’ємною.
*Примітка: «Цфакт» заокруглюється до двох знаків після коми таким чином, щоб при множенні «Цфакт» на кількість товару сума пропозиції не була вищою від очікуваної вартості закупівлі. Недотримання вимоги про заокруглення «Цфакт» буде вважатись відмовою від підписання договору про закупівлю та є підставою для відхилення пропозиції учасника.**Примітка: У разі якщо коефіцієнт «К» за результатами закупівлі буде від’ємною величиною, це буде вважатись відмовою від підписання договору про закупівлю та є підставою для відхилення пропозиції учасника.».
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки:
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.».
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Крім того, відповідно до п.28 Особливостей встановлено, що «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі.» Зазначені вище вимоги Тендерної документації обмежують нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі, оскільки вказано, що запропонована вартість товару, з урахуванням послуг постачальника та без урахування інших супутніх послу, не повинна бути нижчою середньозваженої ціни РДН ОЕС України за всі дні календарного місяця в якому подається пропозиція з його початку по день її подання включно, а тому такі вимоги мають бути виключені з тендерної документації.
Більше того, визначення ціни у формулі обмежує нас у визначенні саме маржі, по якій ми готові здійснювати постачання електроенергії. Так, відповідно до підпункту 17 пункту 2.2 розділу 2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених Постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469: "При провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен дотримуватися таких організаційних вимог: … для забезпечення постачання електричної енергії споживачам здійснювати купівлю-продаж електричної енергії за двосторонніми договорами та/або на ринку "на добу наперед", внутрішньодобовому ринку і на балансуючому ринку, а також шляхом імпорту відповідно до Закону України "Про ринок електричної енергії" та нормативно-правових актів, що забезпечують функціонування ринку електричної енергії;…". Тобто, чинні нормативно-правові акти не обмежують постачальника електричної енергії в купівлі електричної енергії виключно на ринку "на добу наперед" за відповідними встановленими цінами. ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" здійснює купівлю великих обсягів електричної енергії саме за двосторонніми договорами, що не заборонено чинним законодавством. Відповідно і ціна за 1 кВт*годину електричної енергії, купленої на підставі двостороннього договору, відрізняється від ціни РДН ОЕС України, а саме, зазвичай, є меншою. Таким чином, зазначена вимога Замовника перешкоджає добросовісній конкуренції між учасниками закупівлі та порушує принцип максимальної економії, адже, маючи можливість обґрунтовано визначити ціну своєї тендерної пропозиції, не занижуючи її, Учасник має без жодних підстав, завищувати вартість постачання електричної енергії, щоб його пропозиція не була відхилена.
Більше того, така вимога Замовника є незаконною, оскільки відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року № 312 договір про постачання електричної енергії споживачу - домовленість двох сторін (електропостачальник і споживач), що є документом певної форми, яка передбачає постачання всього обсягу фактичного споживання електричної енергії споживачем у певний період часу одним електропостачальником за вільними цінами.
Отже, вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пунктів 28, 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити оскаржувані нами вимоги.
×
-
Назва доказу:
докази
-
Повʼязаний документ:
докази 1.rar
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
9768b611630a47308a284399074a2394
Заголовок пункту скарги:
умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
2) Відповідно до пункту 10 Розділу ІІІ Додатку 3 та пункту 37 Додатку 6 Тендерної документації Замовником встановлено вимогу надати Гарантійний лист (складений у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою (у разі її наявності)), про те, що в період з 2019р. по 2024р. (включно) він не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного» та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі (ДП «НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до «Правил ринку», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року N 307 у редакції постанови НКРЕКП від 24 червня 2019 року N 1168..»
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки:
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.».
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
"Правила ринку" затверджені Постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168. Відповідно до пункту 1.1.1 "Правил ринку". Правила визначають порядок реєстрації учасників ринку, порядок та вимоги до забезпечення виконання зобов'язань за договорами про врегулювання небалансів електричної енергії, правила балансування, правила функціонування ринку допоміжних послуг, порядок проведення розрахунків на балансуючому ринку та ринку допоміжних послуг, порядок виставлення рахунків, порядок внесення змін до цих Правил, положення щодо функціонування ринку при виникненні надзвичайної ситуації в об’єднаній енергетичній системі України.
"Правилами ринку" передбачено надання статусу "переддефолтний" у разі настання однієї з трьох подій або обставин, що передбачені пунктом 1.7.1 Правил. У випадку визнання за суб’єктом господарювання статусу "переддефолтний" та/або "дефолтний", про це офіційно повідомляється на веб-сайті адміністратора розрахунків (НЕК "Укренерго"). Інформація про учасників ринку, що набули відповідного статусу, оновлюється щоденно.
В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу «переддефолтний». У разі тривалості статусу «переддефолтний» для учасника ринку більше двох робочих днів, учасник ринку набуває статусу «дефолтний» (п.1.7.4. Правил ринку).
Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності з постачання електроенергії, в разі набуття статусу «переддефолтний». Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі зняття такого статусу, постачальник електричної енергії здійснює свою діяльність незалежно від перебування в статусі «переддефолтний».
Статус «переддефолтний» анулюється в разі вирішення подій або обставин п. 1.7.1. Правил ринку та носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо.
Така вимога Замовника обмежує коло потенційних учасників лише тими, хто протягом 2019 - 2024 років жодного разу не набував статусу «переддефолтний» та/або "дефолтний", а також перешкоджає ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" взяти участь у закупівлі.
Наявність статусу "Дефолтного" або "Переддефолтного" в минулому абсолютно не впливає на постачання електричної енергії в 2025 році, адже після ануляції відповідного статусу суб’єкт господарювання не має жодних встановлених законодавством обмежень як учасник ринку електричної енергії, в тому числі і таких, що перешкоджали б йому брати участь у процедурі закупівлі. Тобто, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. А відтак, вимога про надання вказаного гарантійного листа носить відверто дискримінаційний характер, унеможливлює участь у закупівлі значної кількості суб’єктів господарювання, в тому числі і Скаржника, та надає необгрунтовані переваги для участі у закупівлі визначеному колу учасників, проте, об’єктивно не має істотного значення для Замовника.
Також зазначаємо, що згідно з Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 19.01.2024 у справі № 380/24950/23 дії ПАТ «УКРЕНЕРГО» про включення 17.10.2023 ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» до переліку учасників ринку, які набули статус «Переддефолтний» були визнані протиправними. Відповідне рішення додається.
Зазначене вище ще раз свідчить, що оскаржувана вимога є дискримінаційною у зв’язку з тим, що рішення про включення до переліку учасників ринку, яким надано статус «переддефолтний» може бути прийняте незаконно, помилково, однак потенційні учасники, які незаконно його набули, будуть в будь-якому випадку позбавлені можливості участі в процедурі закупівлі через наявність оскаржуваної вимоги.
Отже, вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пунктів 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити оскаржувані нами вимоги.
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки:
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.».
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
"Правила ринку" затверджені Постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168. Відповідно до пункту 1.1.1 "Правил ринку". Правила визначають порядок реєстрації учасників ринку, порядок та вимоги до забезпечення виконання зобов'язань за договорами про врегулювання небалансів електричної енергії, правила балансування, правила функціонування ринку допоміжних послуг, порядок проведення розрахунків на балансуючому ринку та ринку допоміжних послуг, порядок виставлення рахунків, порядок внесення змін до цих Правил, положення щодо функціонування ринку при виникненні надзвичайної ситуації в об’єднаній енергетичній системі України.
"Правилами ринку" передбачено надання статусу "переддефолтний" у разі настання однієї з трьох подій або обставин, що передбачені пунктом 1.7.1 Правил. У випадку визнання за суб’єктом господарювання статусу "переддефолтний" та/або "дефолтний", про це офіційно повідомляється на веб-сайті адміністратора розрахунків (НЕК "Укренерго"). Інформація про учасників ринку, що набули відповідного статусу, оновлюється щоденно.
В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу «переддефолтний». У разі тривалості статусу «переддефолтний» для учасника ринку більше двох робочих днів, учасник ринку набуває статусу «дефолтний» (п.1.7.4. Правил ринку).
Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності з постачання електроенергії, в разі набуття статусу «переддефолтний». Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі зняття такого статусу, постачальник електричної енергії здійснює свою діяльність незалежно від перебування в статусі «переддефолтний».
Статус «переддефолтний» анулюється в разі вирішення подій або обставин п. 1.7.1. Правил ринку та носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо.
Така вимога Замовника обмежує коло потенційних учасників лише тими, хто протягом 2019 - 2024 років жодного разу не набував статусу «переддефолтний» та/або "дефолтний", а також перешкоджає ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" взяти участь у закупівлі.
Наявність статусу "Дефолтного" або "Переддефолтного" в минулому абсолютно не впливає на постачання електричної енергії в 2025 році, адже після ануляції відповідного статусу суб’єкт господарювання не має жодних встановлених законодавством обмежень як учасник ринку електричної енергії, в тому числі і таких, що перешкоджали б йому брати участь у процедурі закупівлі. Тобто, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. А відтак, вимога про надання вказаного гарантійного листа носить відверто дискримінаційний характер, унеможливлює участь у закупівлі значної кількості суб’єктів господарювання, в тому числі і Скаржника, та надає необгрунтовані переваги для участі у закупівлі визначеному колу учасників, проте, об’єктивно не має істотного значення для Замовника.
Також зазначаємо, що згідно з Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 19.01.2024 у справі № 380/24950/23 дії ПАТ «УКРЕНЕРГО» про включення 17.10.2023 ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» до переліку учасників ринку, які набули статус «Переддефолтний» були визнані протиправними. Відповідне рішення додається.
Зазначене вище ще раз свідчить, що оскаржувана вимога є дискримінаційною у зв’язку з тим, що рішення про включення до переліку учасників ринку, яким надано статус «переддефолтний» може бути прийняте незаконно, помилково, однак потенційні учасники, які незаконно його набули, будуть в будь-якому випадку позбавлені можливості участі в процедурі закупівлі через наявність оскаржуваної вимоги.
Отже, вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пунктів 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити оскаржувані нами вимоги.
×
-
Назва доказу:
докази
-
Повʼязаний документ:
докази 1.rar
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.
Запити Органу оскарження
Номер:
cbcae3d22fd54657a073eef622a56907
Тема запиту:
Відповідь на скаргу за № 2 щодо порушення пункту 29 Особливостей
Текст запиту:
Замовником внесено зміни щодо вимог вказаної в тендерній документації та виключено оскаржувальні вимоги, а саме: в пункті 10 Додатку 3 до тендерної документації та в пунктах 36, 37 та 38 Додатку 6 до тендерної документації. В вищевказаних додатках внесено зміни та видалено вимоги надати Гарантійні листи.
Дата опублікування:
24.12.2025 15:53
Номер:
5ce17d60a73c4bb89e49838834fecf35
Тема запиту:
Порядковий номер 1 щодо порушення п. 28 Особливостей де встановлено що Тендерна докуметація не повинна містити вимог, що обмежують нижню межу ціни
Текст запиту:
Замовником внесено зміни в підпункт 7 пункту 13.9 Додатку 4 Проєкту договору до тендерної документації де вказано «К**» – коефіцієнт прибутковості Постачальника, що визначається Учасником у ціні своєї пропозиції в фіксованій величині (грн./кВт*год без ПДВ) та не може бути величиною від’ємною. В Проєкті договору нової редакції прибрано "фіксована величина яка не може бути величиною від'ємною".
Дата опублікування:
24.12.2025 16:01