-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
- 1
Охоронні послуги (Охорона об'єктів філії «Центральний лісовий офіс») у т.ч.: Лот 1 - Охоронні послуги (Вінницька область); Лот 2 – Охоронні послуги (Кіровоградська область); Лот 3 – Охоронні послуги (Черкаська область)
З метою забезпечення рівних умов участі в закупівлі та оцінки тендерних пропозицій незалежно від податкового статусу учасника, закупівля буде оголошена без урахування ПДВ. Учасник, незалежно від його форми оподаткування, при подачі тендерної пропозиції вносить в електронну систему закупівель інформацію про ціну пропозиції без урахування ПДВ. При укладанні договору про закупівлю з учасником, який зареєстрований в Україні як платник податку на додану вартість, сума ПДВ, розрахована згідно вимог законодавства України, буде нараховуватись на суму пропозиції переможця процедури закупівлі та зазначатись в договорі про закупівлю.
Кваліфікація
від початку періоду пройшло 4 робочих дні
63 927 744.38
UAH без ПДВ
Період оскарження:
11.12.2025 16:59 - 18.12.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП
СКАРГА, ЩО СТОСУЄТЬСЯ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ (про наявність дискримінаційних вимог тендерної документації замовника при проведенні закупівлі) Філією «Центральний лісовий офіс» Державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України», надалі по тексту - «Замовник» 11 грудня 2025, об 16 год. 59 хв. було розміщено оголошення про проведення наступних відкритих торгів (номер оголошення UA-2025-12-11-021031-а ): - Назва предмета закупівлі – охоронні послуги (Охорона об’єктів філії «Центральний лісовий офіс») у т.ч.: Лот 1 - Охоронні послуги (Вінницька область); Лот 2 – Охоронні послуги (Кіровоградська область); Лот 3 – Охоронні послуги (Черкаська область). - Код за Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015:79710000-4 - Охоронні послуги. Визначено, що кінцевий строк подання тендерних пропозицій (з урахуванням змін в тендерній документації) по 21 грудня 2025 (00 год. 00 хв.)
Номер:
35cab3d0b7cc4e44bfaa851e9cc6166d
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-12-11-021031-a.c1
Назва:
СКАРГА, ЩО СТОСУЄТЬСЯ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ
(про наявність дискримінаційних вимог тендерної документації замовника
при проведенні закупівлі)
Філією «Центральний лісовий офіс» Державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України», надалі по тексту - «Замовник» 11 грудня 2025, об 16 год. 59 хв. було розміщено оголошення про проведення наступних відкритих торгів (номер оголошення UA-2025-12-11-021031-а ):
- Назва предмета закупівлі – охоронні послуги (Охорона об’єктів філії «Центральний лісовий офіс») у т.ч.: Лот 1 - Охоронні послуги (Вінницька область); Лот 2 – Охоронні послуги (Кіровоградська область); Лот 3 – Охоронні послуги (Черкаська область).
- Код за Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015:79710000-4 - Охоронні послуги.
Визначено, що кінцевий строк подання тендерних пропозицій (з урахуванням змін в тендерній документації) по 21 грудня 2025 (00 год. 00 хв.)
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга АМКУ ДП ЛІСИ.docx 17.12.2025 14:46
- Договір про надання охоронних послуг.PDF 17.12.2025 14:46
- Рішення від 21.11.2023 № 18716.pdf 17.12.2025 14:46
- Про затвердження Ліцензійних умо... _ від 18.11.2015 № 960.pdf 17.12.2025 14:46
- Кваліфікаційний розряд охоронника.pdf 17.12.2025 14:47
- Рішення від 08.01.2025 № 326.pdf 17.12.2025 14:47
- Рішення від 02.10.2025 № 15000.pdf 17.12.2025 14:47
- Ліцензія ТОВ ОК Альтаїр.PDF 17.12.2025 14:47
- Закон України Про охоронну діяльність _ від 22.03.2012 № 4616-VI.pdf 17.12.2025 14:47
- Оборотно-сальдова відомість по рахунку 1121 за 01.01.2025-15.12.2025.pdf 17.12.2025 14:47
- Лист ТОВ ОК Альтаїр до ТОВ АО ЦЕНТР.pdf 17.12.2025 14:47
- СКАРГА ДП ЛІСИ.PDF 17.12.2025 14:47
- рішення від 29.01.2025 № 1375.pdf 17.12.2025 14:47
- рішення від 19.02.2025 №2562.pdf 17.12.2025 14:47
- рішення від 03.09.2024 №14736.pdf 17.12.2025 14:47
- Закон України Про інформацію _ від 02.10.1992 № 2657-XII.pdf 17.12.2025 14:47
- Сертифікат Інструктора.pdf 17.12.2025 14:47
- Лист ТОВ АО ЦЕНТР щодо ЄДЕБО.pdf 17.12.2025 14:47
- Рішення від 16.12.2024 № 19975.pdf 17.12.2025 14:47
- Закон України Про захист персональних даних _ від 01.06.2010 № 2297-VI.pdf 17.12.2025 14:47
- Рішення від 24.12.2024 №20498.pdf 17.12.2025 14:47
- sign.p7s 17.12.2025 14:57
- рішення від 19.12.2025 №18737.pdf 19.12.2025 16:02
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.12.2025 15:22
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
19.12.2025 16:03
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
8131e341a84d46e1876ac6f84f6e1a86
Заголовок пункту скарги:
В п.1.2.3 розділу 1 Додатку 4 ТД щодо наявність мінімальної кількості спец. засобів гумові кийки, газові балончики з аерозолями сльозоточивої та дратівної дії, ліхтарі, мобільні телефони з можливістю фото- та відеозйомки, переносні радіостанції потужністю не менше 2 Вт, персональних супутникових GPS-трекерів є дискримінаційна вимога стосовно мобільних телефонів
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Від Учасників вимагається підтвердити наявність мобільних телефонів з можливістю фото- та відеозйомки, в кількості відповідно до лотів - не менше 32, 15 та 42 одиниць відповідно. А якщо Учасник планує прийняти участь та перемогти у всіх трьох лотах, то в загальному, для належного виконання умов договору йому необхідно 89 одиниць телефонів з можливістю фото- та відеозйомки.
Відповідно до п.7. частини 1 ст. 12 Закону України «Про охоронну діяльність», що регулює права персоналу охорони, персонал охорони під час виконання функціональних обов'язків має право: «проводити відкриту відео- та фотозйомку подій як допоміжний засіб запобігання протиправним діям з обов'язковим оприлюдненням на об'єкті, що охороняється, інформації про здійснення таких заходів».
А частина 2 даної статті Закону зазначає те, що суб'єкт охоронної діяльності зобов'язаний забезпечити належне зберігання відео- та фотоматеріалів, отриманих під час здійснення заходів охорони, протягом одного року з можливістю використання їх виключно у службовій діяльності. Після закінчення строку зберігання зазначених матеріалів проводиться їх знищення комісією у складі трьох представників суб'єкта охоронної діяльності із складенням акта знищення відео- та фотоматеріалів.
При цьому, Замовником в Тендерній документації не визначаються обставини, які зумовлюють необхідність застосування персоналом охорони фото- та відеозйомки, не вказано на яких об’єктах та що саме має фотографуватися або зніматися на відео, де вказані матеріали повинні зберігатися та кому передаватися, яким чином і з якою метою використовуватися.
Тобто, Замовник ніяким чином не обґрунтував необхідність наявності в працівників суб’єкта охоронних послуг мобільних телефонів саме з можливістю фото- та відеозйомки.
Охоронні послуги, які є предметом зазначеної закупівлі, регулюються спеціальним Законом України «Про охоронну діяльність» №4616-VI від 22.03.2012 року та Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 року №960 (зі змінами та доповненнями). Жоден з вказаних нормативно-правових актів не вимагає наявності в працівників суб’єкта охорони мобільних телефонів саме з можливістю фото- та відеозйомки.
Вимога про наявність в Учасника телефонів з можливістю фото- та відеозйомки розрахована на учасників торгів, в яких вже є у наявності вказані телефони, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, в тому числі Скаржника, оскільки у нього відсутня така кількість телефонів з можливістю фото- та відеозйомки.
Відповідно до п.7. частини 1 ст. 12 Закону України «Про охоронну діяльність», що регулює права персоналу охорони, персонал охорони під час виконання функціональних обов'язків має право: «проводити відкриту відео- та фотозйомку подій як допоміжний засіб запобігання протиправним діям з обов'язковим оприлюдненням на об'єкті, що охороняється, інформації про здійснення таких заходів».
А частина 2 даної статті Закону зазначає те, що суб'єкт охоронної діяльності зобов'язаний забезпечити належне зберігання відео- та фотоматеріалів, отриманих під час здійснення заходів охорони, протягом одного року з можливістю використання їх виключно у службовій діяльності. Після закінчення строку зберігання зазначених матеріалів проводиться їх знищення комісією у складі трьох представників суб'єкта охоронної діяльності із складенням акта знищення відео- та фотоматеріалів.
При цьому, Замовником в Тендерній документації не визначаються обставини, які зумовлюють необхідність застосування персоналом охорони фото- та відеозйомки, не вказано на яких об’єктах та що саме має фотографуватися або зніматися на відео, де вказані матеріали повинні зберігатися та кому передаватися, яким чином і з якою метою використовуватися.
Тобто, Замовник ніяким чином не обґрунтував необхідність наявності в працівників суб’єкта охоронних послуг мобільних телефонів саме з можливістю фото- та відеозйомки.
Охоронні послуги, які є предметом зазначеної закупівлі, регулюються спеціальним Законом України «Про охоронну діяльність» №4616-VI від 22.03.2012 року та Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 року №960 (зі змінами та доповненнями). Жоден з вказаних нормативно-правових актів не вимагає наявності в працівників суб’єкта охорони мобільних телефонів саме з можливістю фото- та відеозйомки.
Вимога про наявність в Учасника телефонів з можливістю фото- та відеозйомки розрахована на учасників торгів, в яких вже є у наявності вказані телефони, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, в тому числі Скаржника, оскільки у нього відсутня така кількість телефонів з можливістю фото- та відеозйомки.
×
-
Назва доказу:
Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 року №960
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження Ліцензійних умо... _ від 18.11.2015 № 960.pdf
-
-
Назва доказу:
Закон України «Про охоронну діяльність» №4616-VI від 22.03.2012 року
-
Повʼязаний документ:
Закон України Про охоронну діяльність _ від 22.03.2012 № 4616-VI.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника прибрати описану вище вимогу, яка міститься в пункті 1.2.3 Розділу 1 Додатку № 4 до Тендерної документації, як дискримінаційну, необґрунтована вимогу та таку, що порушує законодавство у сфері публічних закупівель.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
3a940cf2138d4c209d8a987e6c40ff71
Заголовок пункту скарги:
В п. 1.3.6 розділу 1 Додатку 4 ТД щодо підтвердження наявності мінімальної кількості працівників їх кваліфікації та відповідності вимогам Замовника та вимогам ст. 11 Закону України «Про охоронну діяльність» є дискримінаційна вимога стосовно надання сканованих копій з оригіналів свідоцтв операторів ПЦС, які повинні міститись в реєстрі єдиної державної електронної бази з питань освіти (ЄДЕБО)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та відповідно обмежує коло потенційних учасників, що можуть прийняти участь у закупівлі і суперечить вимогам чинного законодавства, оскільки ні Законом України «Про охоронну діяльність», ні Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, які затверджені Постановою КМУ № 960 від 18.11.2015 не передбачено наявності у працівників суб’єкта охоронної діяльності, залучених до роботи на пункті централізованого спостереження (далі – ПЦС) «свідоцтв операторів ПЦС» з внесенням їх до ЄДЕБО.
Крім того, з даної вимоги Замовника, не зрозуміло, яке саме повинно бути надане «свідоцтво» (яким органом видане, з приводу чого саме та ін.).
Відповідно до п. 17 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності працівники, залучені до роботи на ПЦС, повинні входити до штату суб’єкта охоронної діяльності та подати наступні документи:
- які підтверджують проходження особою обов’язкового попереднього (періодичного) психіатричного огляду та профілактичного наркологічного огляду, які видані в установленому порядку;
- який підтверджує, що такі особи не мають непогашеної чи не знятої в установленому законом порядку судимості за скоєння умисних злочинів;
- документ, що підтверджує відсутність в особи обмежень за станом здоров’я для виконання функціональних обов’язків, який видається в установленому порядку;
- копія паспорта громадянина України;
- копія документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті, - подається копія паспорта з відміткою про право здійснювати будь-які платежі за серією (за наявності) та номером паспорта;
- документ про освіту державного зразка, що підтверджує проходження відповідного навчання або професійної підготовки;
- відомості про проходження особою служби у військовому резерві або перебування її у військовому оперативному резерві територіального центру комплектування та соціальної підтримки (військової частини), що зазначені у військовому квитку, контракті, довідці, виданій територіальним центром комплектування та соціальної підтримки, або військово-обліковому документі (додається копія відповідного документа), крім осіб, які не підлягають призову під час мобілізації.
Також, відповідно до змісту відповіді ТОВ «АО «ЦЕНТР», як іншого суб'єкта охоронної діяльності та господарювання, спроможності якого залучені Скаржником як субпідрядник/співвиконавець і має власних операторів пульта централізованого спостереження, вбачається, що чинним законодавством не передбачено обов’язку наявності у операторів ПЦС свідоцтв, внесених до ЄДЕБО, або про перевірку таких свідоцтв через цю базу.
Копія вказаного листа додається.
Зазначена позиція відносно безпідставності вимог у операторів ПЦС свідоцтв, внесених до ЄДЕБО, підтверджується рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: №1375-р/пк-пз від 29.01.2025 по закупівлі UA-2025-01-14-014290-a.
Крім того, з даної вимоги Замовника, не зрозуміло, яке саме повинно бути надане «свідоцтво» (яким органом видане, з приводу чого саме та ін.).
Відповідно до п. 17 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності працівники, залучені до роботи на ПЦС, повинні входити до штату суб’єкта охоронної діяльності та подати наступні документи:
- які підтверджують проходження особою обов’язкового попереднього (періодичного) психіатричного огляду та профілактичного наркологічного огляду, які видані в установленому порядку;
- який підтверджує, що такі особи не мають непогашеної чи не знятої в установленому законом порядку судимості за скоєння умисних злочинів;
- документ, що підтверджує відсутність в особи обмежень за станом здоров’я для виконання функціональних обов’язків, який видається в установленому порядку;
- копія паспорта громадянина України;
- копія документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті, - подається копія паспорта з відміткою про право здійснювати будь-які платежі за серією (за наявності) та номером паспорта;
- документ про освіту державного зразка, що підтверджує проходження відповідного навчання або професійної підготовки;
- відомості про проходження особою служби у військовому резерві або перебування її у військовому оперативному резерві територіального центру комплектування та соціальної підтримки (військової частини), що зазначені у військовому квитку, контракті, довідці, виданій територіальним центром комплектування та соціальної підтримки, або військово-обліковому документі (додається копія відповідного документа), крім осіб, які не підлягають призову під час мобілізації.
Також, відповідно до змісту відповіді ТОВ «АО «ЦЕНТР», як іншого суб'єкта охоронної діяльності та господарювання, спроможності якого залучені Скаржником як субпідрядник/співвиконавець і має власних операторів пульта централізованого спостереження, вбачається, що чинним законодавством не передбачено обов’язку наявності у операторів ПЦС свідоцтв, внесених до ЄДЕБО, або про перевірку таких свідоцтв через цю базу.
Копія вказаного листа додається.
Зазначена позиція відносно безпідставності вимог у операторів ПЦС свідоцтв, внесених до ЄДЕБО, підтверджується рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: №1375-р/пк-пз від 29.01.2025 по закупівлі UA-2025-01-14-014290-a.
×
-
Назва доказу:
копія відповіді ТОВ «АО «Центр» (від 05.12.2025 р. вих.№137)
-
Повʼязаний документ:
Лист ТОВ АО ЦЕНТР щодо ЄДЕБО.pdf
-
-
Назва доказу:
копія листа від 05.12.2025 (вих. 05-2/12) ТОВ «Охоронна компанія «Альтаїр» із зверненням до ТОВ «АО «Центр»;
-
Повʼязаний документ:
Лист ТОВ ОК Альтаїр до ТОВ АО ЦЕНТР.pdf
-
-
Назва доказу:
рішення №1375-р/пк-пз від 29.01.2025 р
-
Повʼязаний документ:
рішення від 29.01.2025 № 1375.pdf
-
-
Назва доказу:
Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 року №960
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження Ліцензійних умо... _ від 18.11.2015 № 960.pdf
-
-
Назва доказу:
Закон України «Про охоронну діяльність» №4616-VI від 22.03.2012 року
-
Повʼязаний документ:
Закон України Про охоронну діяльність _ від 22.03.2012 № 4616-VI.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації та виключити вимогу про обов’язкову наявність у працівників суб’єкта охоронної діяльності, залучених до роботи на пункті централізованого спостереження «свідоцтв операторів ПЦС» з внесенням їх до ЄДЕБО.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
90ba56d8a3cd4928985084da3db1d1b7
Заголовок пункту скарги:
В п. 1.3.6 розділу 1 Додатку 4 ТД щодо підтвердження наявності мінімальної кількості працівників їх кваліфікації та відповідності вимогам Замовника та вимогам ст. 11 Закону України «Про охоронну діяльність», а саме про надання сканованих копії посвідчень та протоколів/витягів з протоколів про перевірку знань, а саме НПАОП 02.0-7.01-23 є дискримінаційна вимога
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та відповідно обмежує коло потенційних учасників, що можуть прийняти участь у закупівлі і суперечать вимогам чинного законодавства, оскільки ні Законом України «Про охоронну діяльність», ні Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджених Постановою КМУ № 960 від 18.11.2015 не передбачено обов’язкову наявність у суб’єкта охоронної діяльності відповідальної особи або комісії з перевірки знань з питань охорони праці персоналу. Не передбачено вказаними нормативними актами і обов’язковість проходження персоналом охорони навчання з питань охорони праці.
Що стосується НПАОП 02.0-7.01-23 - це нормативно-правовий акт з охорони праці України, що містить мінімальні вимоги щодо безпеки і здоров’я на роботі для працівників лісового господарства та під час виконання робіт із зеленими насадженнями (наприклад, догляд за лісами, обрізка дерев, вирубка, трелювання тощо). Тобто необхідність дотримання даного нормативно-правового акту покладається виключно на працівників лісового господарства під час виконання ними визначених робіт і відповідно вимоги даного документу не можуть розповсюджуватись на працівників суб’єктів охоронної діяльності.
Відповідно до Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, встановлюється обов’язковий (вичерпний) перелік документів щодо персоналу охорони, а саме:
- документи, які підтверджують проходження особою обов’язкового попереднього (періодичного) психіатричного огляду та профілактичного наркологічного огляду, які видані в установленому порядку;
- документ, який підтверджує, що такі особи не мають непогашеної чи не знятої в установленому законом порядку судимості за скоєння умисних злочинів;
- документ, що підтверджує відсутність в особи обмежень за станом здоров’я для виконання функціональних обов’язків, який видається в установленому порядку;
- копія паспорта громадянина України;
- копія документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті, - подається копія паспорта з відміткою про право здійснювати будь-які платежі за серією (за наявності) та номером паспорта;
- документ про освіту державного зразка, що підтверджує проходження відповідного навчання або професійної підготовки і наявність кваліфікації (охоронника, охоронця);
- відомості про проходження особою служби у військовому резерві або перебування її у військовому оперативному резерві територіального центру комплектування та соціальної підтримки (військової частини), що зазначені у військовому квитку, контракті, довідці, виданій територіальним центром комплектування та соціальної підтримки, або військово-обліковому документі (додається копія відповідного документа), крім осіб, які не підлягають призову під час мобілізації.
До того ж, один з вищевказаних обов’язкових документів, що підтверджує набуття працівником кваліфікації – це свідоцтво, що містить інформацію про проходження таким працівником курсу з охорони праці.
Ця позиція також підтверджується рішеннями Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель:
- № 20498-р/пк-пз від 24.12.2024 по закупівлі UA-2024-12-09-018947-a;
- № 15000-з/пк-пз від 02.10.2025 по закупівлі UA-2025-09-18-005571-а;
- № 2562-р/пк-пз від 19.02.2025 по закупівлі UA-2025-02-06-012381-а.
Що стосується НПАОП 02.0-7.01-23 - це нормативно-правовий акт з охорони праці України, що містить мінімальні вимоги щодо безпеки і здоров’я на роботі для працівників лісового господарства та під час виконання робіт із зеленими насадженнями (наприклад, догляд за лісами, обрізка дерев, вирубка, трелювання тощо). Тобто необхідність дотримання даного нормативно-правового акту покладається виключно на працівників лісового господарства під час виконання ними визначених робіт і відповідно вимоги даного документу не можуть розповсюджуватись на працівників суб’єктів охоронної діяльності.
Відповідно до Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, встановлюється обов’язковий (вичерпний) перелік документів щодо персоналу охорони, а саме:
- документи, які підтверджують проходження особою обов’язкового попереднього (періодичного) психіатричного огляду та профілактичного наркологічного огляду, які видані в установленому порядку;
- документ, який підтверджує, що такі особи не мають непогашеної чи не знятої в установленому законом порядку судимості за скоєння умисних злочинів;
- документ, що підтверджує відсутність в особи обмежень за станом здоров’я для виконання функціональних обов’язків, який видається в установленому порядку;
- копія паспорта громадянина України;
- копія документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті, - подається копія паспорта з відміткою про право здійснювати будь-які платежі за серією (за наявності) та номером паспорта;
- документ про освіту державного зразка, що підтверджує проходження відповідного навчання або професійної підготовки і наявність кваліфікації (охоронника, охоронця);
- відомості про проходження особою служби у військовому резерві або перебування її у військовому оперативному резерві територіального центру комплектування та соціальної підтримки (військової частини), що зазначені у військовому квитку, контракті, довідці, виданій територіальним центром комплектування та соціальної підтримки, або військово-обліковому документі (додається копія відповідного документа), крім осіб, які не підлягають призову під час мобілізації.
До того ж, один з вищевказаних обов’язкових документів, що підтверджує набуття працівником кваліфікації – це свідоцтво, що містить інформацію про проходження таким працівником курсу з охорони праці.
Ця позиція також підтверджується рішеннями Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель:
- № 20498-р/пк-пз від 24.12.2024 по закупівлі UA-2024-12-09-018947-a;
- № 15000-з/пк-пз від 02.10.2025 по закупівлі UA-2025-09-18-005571-а;
- № 2562-р/пк-пз від 19.02.2025 по закупівлі UA-2025-02-06-012381-а.
×
-
Назва доказу:
- копія свідоцтва про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації
-
Повʼязаний документ:
Кваліфікаційний розряд охоронника.pdf
-
-
Назва доказу:
Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 року №960
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження Ліцензійних умо... _ від 18.11.2015 № 960.pdf
-
-
Назва доказу:
Закон України «Про охоронну діяльність» №4616-VI від 22.03.2012 року
-
Повʼязаний документ:
Закон України Про охоронну діяльність _ від 22.03.2012 № 4616-VI.pdf
-
-
Назва доказу:
рішення №2562-р/пк-пз від 19.02.2025 по закупівлі UA-2025-02-06-012381-а
-
Повʼязаний документ:
рішення від 19.02.2025 №2562.pdf
-
-
Назва доказу:
рішення №15000-з/пк-пз від 02.10.2025 по закупівлі UA-2025-09-18-005571-а
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 02.10.2025 № 15000.pdf
-
-
Назва доказу:
рішення №20498-р/пк-пз від 24.12.2024 по закупівлі UA-2024-12-09-018947-a
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 24.12.2024 №20498.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації в частині, що стосується виключення обов’язкової наявності у суб’єкта охоронної діяльності відповідальної особи або комісії з перевірки знань з питань охорони праці персоналу, а також обов’язковості проходження персоналом охорони навчання з питань охорони праці.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
2b8738b91d6e4571a56cc1a27e8ae8ee
Заголовок пункту скарги:
В п. 1.3.8 розділу 1 Додатку 4 ТД про підтвердження наявності провідника собак(кінолога) та надання на нього посвідчення інструктора-дресирувальника, виданого відповідним органом, дійсним на момент подання тендерної пропозиції є дискримінаційна вимога
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Вважаємо що вказана вимога порушує права, законні інтереси Скаржника та інших потенційних Учасників, а також основні принципи та норми законодавства у сфері публічних закупівель, призводить до дискримінації та обмеження кола учасників виходячи з наступного:
По-перше, Замовник встановив вимогу надати документ – посвідчення інструктора-дресирувальника. Тобто визначений безальтернативно один конкретний документ (посвідчення), яким необхідно підтвердити вимогу ТД.
Надання Учасником на підтвердження його відповідності вимогам ТД іншого документа – свідоцтва, диплому, сертифікату та інше, Замовником не передбачено та буде підставою для дискваліфікації Учасника.
Вказана вимога розрахована під тих Учасників, які мають у своєму штаті провідника собак (кінолога) саме з посвідченням інструктора-дресирувальника та є дискримінаційною по відношення до решти Учасників, в тому числі і до Скаржника, хто може підтвердити цю вимогу іншими документами.
Зокрема, у Скаржника працює провідник собак (кінолог) Замлинський Олексій Валерійович, який в свій час пройшов курс підвищення кваліфікації за фахом 6129 «Кінолог-інструктор дресирувальник» та отримав Сертифікат серія ЛС № 000248. Однак, відповідно до зазначеної вище вимоги ТД, сертифікат не буде вважатися належним підтвердженням відповідності Скаржника ТД, а відповідно позбавляє його права прийняти участь у закупівлі.
По-друге, Замовник встановив вимогу – посвідчення видане відповідним органом.
При цьому, Замовник не вказав та не роз’яснив Учасникам, який орган він буде вважати відповідним та якими саме критеріями він буде керуватися при визначенні «відповідності чи не відповідності органу». Не чітке формулювання вимог тендерної документації, в свою чергу, дає можливість Замовнику тлумачити подані Учасниками для участі у закупівлі документи та визначати переможця на власний розсуд, а не чітко у відповідності до норм чинного законодавства України.
Охоронні послуги, які є предметом зазначеної закупівлі, регулюються спеціальним Законом України «Про охоронну діяльність» №4616-VI від 22.03.2012 року та Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 року №960 (зі змінами та доповненнями). Жоден з вказаних нормативно-правових актів не вимагає наявності в працівників суб’єкта охоронної діяльності саме посвідчення інструктора-дресирувальника, видане відповідним органом.
По-перше, Замовник встановив вимогу надати документ – посвідчення інструктора-дресирувальника. Тобто визначений безальтернативно один конкретний документ (посвідчення), яким необхідно підтвердити вимогу ТД.
Надання Учасником на підтвердження його відповідності вимогам ТД іншого документа – свідоцтва, диплому, сертифікату та інше, Замовником не передбачено та буде підставою для дискваліфікації Учасника.
Вказана вимога розрахована під тих Учасників, які мають у своєму штаті провідника собак (кінолога) саме з посвідченням інструктора-дресирувальника та є дискримінаційною по відношення до решти Учасників, в тому числі і до Скаржника, хто може підтвердити цю вимогу іншими документами.
Зокрема, у Скаржника працює провідник собак (кінолог) Замлинський Олексій Валерійович, який в свій час пройшов курс підвищення кваліфікації за фахом 6129 «Кінолог-інструктор дресирувальник» та отримав Сертифікат серія ЛС № 000248. Однак, відповідно до зазначеної вище вимоги ТД, сертифікат не буде вважатися належним підтвердженням відповідності Скаржника ТД, а відповідно позбавляє його права прийняти участь у закупівлі.
По-друге, Замовник встановив вимогу – посвідчення видане відповідним органом.
При цьому, Замовник не вказав та не роз’яснив Учасникам, який орган він буде вважати відповідним та якими саме критеріями він буде керуватися при визначенні «відповідності чи не відповідності органу». Не чітке формулювання вимог тендерної документації, в свою чергу, дає можливість Замовнику тлумачити подані Учасниками для участі у закупівлі документи та визначати переможця на власний розсуд, а не чітко у відповідності до норм чинного законодавства України.
Охоронні послуги, які є предметом зазначеної закупівлі, регулюються спеціальним Законом України «Про охоронну діяльність» №4616-VI від 22.03.2012 року та Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 року №960 (зі змінами та доповненнями). Жоден з вказаних нормативно-правових актів не вимагає наявності в працівників суб’єкта охоронної діяльності саме посвідчення інструктора-дресирувальника, видане відповідним органом.
×
-
Назва доказу:
Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 року №960
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження Ліцензійних умо... _ від 18.11.2015 № 960.pdf
-
-
Назва доказу:
Закон України «Про охоронну діяльність» №4616-VI від 22.03.2012 року
-
Повʼязаний документ:
Закон України Про охоронну діяльність _ від 22.03.2012 № 4616-VI.pdf
-
-
Назва доказу:
сертифікат серія ЛС № 000248 на ім’я Замлинського О.В.
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат Інструктора.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника прибрати описану вище вимогу, яка міститься в пункті 1.3.8. Розділу 1 Додатку № 4 до Тендерної документації, як дискримінаційну, необґрунтовану вимогу та таку, що порушує законодавство у сфері публічних закупівель.
Порядковий номер пункту скарги:
5
Номер:
b99fb9766f134be698a4441a2f2a27a5
Заголовок пункту скарги:
В розділі 2 « Документи, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції вимогам до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі», пунктами 2.2 та 2.3 стосовно надання сертифікатів ISO 9001, 45001 є дискримінаційна вимога
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Охоронні послуги, які є предметом зазначеної закупівлі, регулюються спеціальним Законом України «Про охоронну діяльність» №4616-VI від 22.03.2012 року та Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 року №960 (зі змінами та доповненнями). Жоден з вказаних нормативно-правових актів не передбачає отримання зазначених вище сертифікатів.
Стаття 23 Закону України «Про стандартизацію» №1315-VII від 05.06.2014 року передбачає, що національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов'язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами.
З 1 січня 2018 року втратив чинність Декрет КМУ «Про стандартизацію і сертифікацію» від 10.05.1993 року № 46-93, а з 16.03.2018 року втратив чинність «Перелік продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні», затвердженого Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 1 лютого 2005 року № 2, таким чином, надання зазначених сертифікатів не передбачено чинним законодавством України в сфері охоронної діяльності та передбачає додаткові витрати учасників на їх придбання, з огляду на те, що замовники вимагають кожен раз різні сертифікати у закупівлях на аналогічні послуги.
Ми, як учасник ринку охоронних послуг, гарантуємо якість їх надання, враховуючи наш багаторічний досвід та різні за своєю суттю об’єкти, які ми охороняли, враховуючи безумовне виконання Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених Постановою КМУ від 18.11.2015 року №960. Відсутність того чи іншого сертифікату, який є необов’язковим, не впливає на якість надання послуг, а лише ставить нас в дискримінаційне положення порівняно з учасником, який їх має, а також обмежує нашу можливість участі у зазначеній закупівлі, що є недопустимим з огляду на положення ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також їх права та законні інтереси.
Вимога про надання вищевказаних сертифікатів розрахована на учасників торгів, в яких вже є у наявності вказані сертифікати, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, в тому числі Скаржника.
Скаржник наголошує про те, що Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вже приймались рішення щодо аналогічної позиції, зобов’язавши замовника усунути невідповідності шляхом внесення змін до тендерної документації, а саме: №18716-р/пк-пз від 21.11.2023 року, №19975-р/пк-пз від 16.12.2024 року, №14736-р/пк-пз від 03.09.2024 року, та № 326-р/пк-пз від 08.01.2025 року.
Стаття 23 Закону України «Про стандартизацію» №1315-VII від 05.06.2014 року передбачає, що національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов'язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами.
З 1 січня 2018 року втратив чинність Декрет КМУ «Про стандартизацію і сертифікацію» від 10.05.1993 року № 46-93, а з 16.03.2018 року втратив чинність «Перелік продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні», затвердженого Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 1 лютого 2005 року № 2, таким чином, надання зазначених сертифікатів не передбачено чинним законодавством України в сфері охоронної діяльності та передбачає додаткові витрати учасників на їх придбання, з огляду на те, що замовники вимагають кожен раз різні сертифікати у закупівлях на аналогічні послуги.
Ми, як учасник ринку охоронних послуг, гарантуємо якість їх надання, враховуючи наш багаторічний досвід та різні за своєю суттю об’єкти, які ми охороняли, враховуючи безумовне виконання Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених Постановою КМУ від 18.11.2015 року №960. Відсутність того чи іншого сертифікату, який є необов’язковим, не впливає на якість надання послуг, а лише ставить нас в дискримінаційне положення порівняно з учасником, який їх має, а також обмежує нашу можливість участі у зазначеній закупівлі, що є недопустимим з огляду на положення ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також їх права та законні інтереси.
Вимога про надання вищевказаних сертифікатів розрахована на учасників торгів, в яких вже є у наявності вказані сертифікати, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, в тому числі Скаржника.
Скаржник наголошує про те, що Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вже приймались рішення щодо аналогічної позиції, зобов’язавши замовника усунути невідповідності шляхом внесення змін до тендерної документації, а саме: №18716-р/пк-пз від 21.11.2023 року, №19975-р/пк-пз від 16.12.2024 року, №14736-р/пк-пз від 03.09.2024 року, та № 326-р/пк-пз від 08.01.2025 року.
×
-
Назва доказу:
рішення № 326-р/пк-пз від 08.01.2025 року
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 08.01.2025 № 326.pdf
-
-
Назва доказу:
рішення №14736-р/пк-пз від 03.09.2024 року
-
Повʼязаний документ:
рішення від 03.09.2024 №14736.pdf
-
-
Назва доказу:
рішення №19975-р/пк-пз від 16.12.2024 року
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 16.12.2024 № 19975.pdf
-
-
Назва доказу:
рішення №18716-р/пк-пз від 21.11.2023 року
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 21.11.2023 № 18716.pdf
-
-
Назва доказу:
Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 року №960
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження Ліцензійних умо... _ від 18.11.2015 № 960.pdf
-
-
Назва доказу:
Закон України «Про охоронну діяльність» №4616-VI від 22.03.2012 року
-
Повʼязаний документ:
Закон України Про охоронну діяльність _ від 22.03.2012 № 4616-VI.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника прибрати вимоги, які містяться в пунктах 2.2 та 2.3 розділу 2 Додатку № 4 до Тендерної документації, як дискримінаційні та необґрунтовані вимоги та такі, що порушують законодавство у сфері публічних закупівель.
Порядковий номер пункту скарги:
6
Номер:
921747025c7a4aa6825938bf46511187
Заголовок пункту скарги:
В п.1.3.6 Розділу 1 Додатку № 4 ТД про підтвердження наявності мінімальної кількості працівників їх кваліфікації та відповідності вимогам Замовника та вимогам ст. 11 Закону України «Про охоронну діяльність», а саме надання пакету документів на працівників, які будуть задіяні в роботі груп швидкого реагування є дискримінаційна вимога
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Замовник вимагає надати повний пакет документів на працівників, які будуть задіяні в роботі груп швидкого реагування та будуть зазначені у Довідці відповідно до п.1.3.5. Додатку № 4.
Пункт 1.3.5 Розділу 1 Додатку № 4 до ТД звучить наступним чином: (цитата)
«Інформаційна довідка, за формою наведеною нижче, що містить інформацію про наявність мінімальної кількості охоронників, які будуть задіяні в складі екіпажу групи швидкого реагування, а саме:
1.3.5.1. У разі подання тендерної пропозиції за Лотом 1:
- ГШР (4 групи) – не менше 32 особи;
1.3.5.2. У разі подання тендерної пропозиції за Лотом 2:
- ГШР (2 групи) – не менше 16 осіб;
1.3.5.3. У разі подання тендерної пропозиції за Лотом 3:
- ГШР (4 групи) – не менше 32 особи;
Розрахунок охоронників на 1 групу ГШР (1 автомобіль): 2 охоронники * 4 зміни
= 8 охоронників.
Оскільки Скаржник не має власного пульту централізованого спостереження (ПЦС) та транспорту реагування, однак має намір прийняти участь у закупівлі, з метою виконання вимог Тендерної документації, уклав договір про співпрацю з іншим суб’єктом охоронної діяльності. При цьому, і Закон і тендерна документація Замовника дозволяє залучення до надання послуг субпідрядників/співвиконавців.
Однак, в такому випадку, на потенційного Учасника закупівлі, в даному випадку на Скаржника, Замовником покладається обов’язок отримання конфіденційної інформації мінімум на 32 працівників у іншого суб’єкта господарювання та дозволу розпоряджатися нею, що не залежить від волі Учасника та у разі відмови – позбавляє його можливості прийняти участь у закупівлі.
Відповідно до статті 11 Закону України «Про інформацію», інформація про фізичну особу (персональні дані) - відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована. Не допускаються збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та захисту прав людини. До конфіденційної інформації про фізичну особу належать, зокрема, дані про її національність, освіту, сімейний стан, релігійні переконання, стан здоров'я, а також адреса, дата і місце народження.
Згідно до ч.6 ст. 6 Закону України «Про захист персональних даних» не допускається обробка даних про фізичну особу, які є конфіденційною інформацією, без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.
Суб’єкт охоронної діяльності, з яким ТОВ «Охоронна компанія «Альтаїр» було укладено договір про співпрацю, а саме ТОВ «АО «Центр», має право не надавати та не надає дані та копії всіх перелічених вище документів щодо власних працівників, які будуть задіяні в роботі груп швидкого реагування, мотивуючи це наступним:
По-перше, Замовник не зазначив в тендерній документації, де саме повинні знаходитися групи швидкого реагування по відношенню до об’єктів охорони. Відповідно до ТД лот № 1 має 32 пости, а лот № 3 – 42 пости, однак для кожного із лотів Замовник вимагає по 4 ГШР. Тобто, будь-якого пропорційного розподілення ГРШ між об’єктами охорони не існує. Крім цього, Замовник не зазначає в ТД час, протягом якого ГШР має прибути на об’єкт охорони у разі виклику. В такому випадку, оскільки об’єкти охорони знаходяться на досить значній відстані один від одного в межах області, у разі надходження виклику, на об’єкт охорони буде виїжджати автомобіль ГШР, який знаходиться найближче до об’єкту. Оскільки в ТОВ «АО «Центр» набагато більше автомобілів (ніж 4 ) задіяно в ГШР, то виїжджати, в переважній більшості, будуть не ті працівники, перелік і повний пакет документів на яких вимагає Замовник. Тому така вимога Замовника виглядає надуманою та штучною, з метою створити дискримінаційні умови та обмежити коло учасників.
По-друге, охоронні послуги, які є предметом зазначеної закупівлі, регулюються спеціальним Законом України «Про охоронну діяльність» №4616-VI від 22.03.2012 року та Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 року №960.
Зокрема, п. 10 ст. 10 Закону України «Про охоронну діяльність» забороняє «залучати до охоронних заходів осіб, які не подали документів, необхідних для влаштування на роботу, або не відповідають кваліфікаційним вимогам». В пункті 5 ст. 11 цього ж Закону зазначено, що «Суб'єкт охоронної діяльності зобов'язаний забезпечувати дотримання законодавства в організації та функціонуванні охорони, прийомі на роботу персоналу охорони, в організації правил носіння відповідного одягу та розпізнавальних знаків, а також в оснащенні засобами оборони та індивідуального захисту».
Пунктом 17 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності передбачено, що «Персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18-річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб’єктом охоронної діяльності (входять до штату суб’єкта охоронної діяльності).
Під час прийняття на роботу ліцензіат зобов’язаний отримати від зазначених осіб документи, необхідні для прийняття на роботу до суб’єкта охоронної діяльності, а саме:
документи, які підтверджують проходження особою обов’язкового попереднього (періодичного) психіатричного огляду та профілактичного наркологічного огляду, які видані в установленому порядку;
документ, який підтверджує, що такі особи не мають непогашеної чи не знятої в установленому законом порядку судимості за скоєння умисних злочинів;
документ, що підтверджує відсутність в особи обмежень за станом здоров’я для виконання функціональних обов’язків, який видається в установленому порядку;
копію паспорта громадянина України;
копію документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті, - подається копія паспорта з відміткою про право здійснювати будь-які платежі за серією (за наявності) та номером паспорта;
документ про освіту державного зразка, що підтверджує проходження відповідного навчання або професійної підготовки і наявність кваліфікації (охоронника, охоронця);
відомості про проходження особою служби у військовому резерві або перебування її у військовому оперативному резерві територіального центру комплектування та соціальної підтримки (військової частини), що зазначені у військовому квитку, контракті, довідці, виданій територіальним центром комплектування та соціальної підтримки, або військово-обліковому документі (додається копія відповідного документа), крім осіб, які не підлягають призову під час мобілізації».
У пункті 18 Ліцензійних умов говориться наступне: «Охоронна діяльність провадиться лише персоналом, який відповідає вимогам, що встановлені пунктами 15 і 17 цих Ліцензійних умов».
Вказані нормативно-правові акти покладають обов’язок перевірки наявності всіх відповідних документів у персоналу охорони, а також відповідальність за порушення ліцензійних умов саме на суб’єкта охоронної діяльності, тобто Учасника, а не Замовника.
Пункт 1.3.5 Розділу 1 Додатку № 4 до ТД звучить наступним чином: (цитата)
«Інформаційна довідка, за формою наведеною нижче, що містить інформацію про наявність мінімальної кількості охоронників, які будуть задіяні в складі екіпажу групи швидкого реагування, а саме:
1.3.5.1. У разі подання тендерної пропозиції за Лотом 1:
- ГШР (4 групи) – не менше 32 особи;
1.3.5.2. У разі подання тендерної пропозиції за Лотом 2:
- ГШР (2 групи) – не менше 16 осіб;
1.3.5.3. У разі подання тендерної пропозиції за Лотом 3:
- ГШР (4 групи) – не менше 32 особи;
Розрахунок охоронників на 1 групу ГШР (1 автомобіль): 2 охоронники * 4 зміни
= 8 охоронників.
Оскільки Скаржник не має власного пульту централізованого спостереження (ПЦС) та транспорту реагування, однак має намір прийняти участь у закупівлі, з метою виконання вимог Тендерної документації, уклав договір про співпрацю з іншим суб’єктом охоронної діяльності. При цьому, і Закон і тендерна документація Замовника дозволяє залучення до надання послуг субпідрядників/співвиконавців.
Однак, в такому випадку, на потенційного Учасника закупівлі, в даному випадку на Скаржника, Замовником покладається обов’язок отримання конфіденційної інформації мінімум на 32 працівників у іншого суб’єкта господарювання та дозволу розпоряджатися нею, що не залежить від волі Учасника та у разі відмови – позбавляє його можливості прийняти участь у закупівлі.
Відповідно до статті 11 Закону України «Про інформацію», інформація про фізичну особу (персональні дані) - відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована. Не допускаються збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та захисту прав людини. До конфіденційної інформації про фізичну особу належать, зокрема, дані про її національність, освіту, сімейний стан, релігійні переконання, стан здоров'я, а також адреса, дата і місце народження.
Згідно до ч.6 ст. 6 Закону України «Про захист персональних даних» не допускається обробка даних про фізичну особу, які є конфіденційною інформацією, без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.
Суб’єкт охоронної діяльності, з яким ТОВ «Охоронна компанія «Альтаїр» було укладено договір про співпрацю, а саме ТОВ «АО «Центр», має право не надавати та не надає дані та копії всіх перелічених вище документів щодо власних працівників, які будуть задіяні в роботі груп швидкого реагування, мотивуючи це наступним:
По-перше, Замовник не зазначив в тендерній документації, де саме повинні знаходитися групи швидкого реагування по відношенню до об’єктів охорони. Відповідно до ТД лот № 1 має 32 пости, а лот № 3 – 42 пости, однак для кожного із лотів Замовник вимагає по 4 ГШР. Тобто, будь-якого пропорційного розподілення ГРШ між об’єктами охорони не існує. Крім цього, Замовник не зазначає в ТД час, протягом якого ГШР має прибути на об’єкт охорони у разі виклику. В такому випадку, оскільки об’єкти охорони знаходяться на досить значній відстані один від одного в межах області, у разі надходження виклику, на об’єкт охорони буде виїжджати автомобіль ГШР, який знаходиться найближче до об’єкту. Оскільки в ТОВ «АО «Центр» набагато більше автомобілів (ніж 4 ) задіяно в ГШР, то виїжджати, в переважній більшості, будуть не ті працівники, перелік і повний пакет документів на яких вимагає Замовник. Тому така вимога Замовника виглядає надуманою та штучною, з метою створити дискримінаційні умови та обмежити коло учасників.
По-друге, охоронні послуги, які є предметом зазначеної закупівлі, регулюються спеціальним Законом України «Про охоронну діяльність» №4616-VI від 22.03.2012 року та Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 року №960.
Зокрема, п. 10 ст. 10 Закону України «Про охоронну діяльність» забороняє «залучати до охоронних заходів осіб, які не подали документів, необхідних для влаштування на роботу, або не відповідають кваліфікаційним вимогам». В пункті 5 ст. 11 цього ж Закону зазначено, що «Суб'єкт охоронної діяльності зобов'язаний забезпечувати дотримання законодавства в організації та функціонуванні охорони, прийомі на роботу персоналу охорони, в організації правил носіння відповідного одягу та розпізнавальних знаків, а також в оснащенні засобами оборони та індивідуального захисту».
Пунктом 17 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності передбачено, що «Персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18-річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб’єктом охоронної діяльності (входять до штату суб’єкта охоронної діяльності).
Під час прийняття на роботу ліцензіат зобов’язаний отримати від зазначених осіб документи, необхідні для прийняття на роботу до суб’єкта охоронної діяльності, а саме:
документи, які підтверджують проходження особою обов’язкового попереднього (періодичного) психіатричного огляду та профілактичного наркологічного огляду, які видані в установленому порядку;
документ, який підтверджує, що такі особи не мають непогашеної чи не знятої в установленому законом порядку судимості за скоєння умисних злочинів;
документ, що підтверджує відсутність в особи обмежень за станом здоров’я для виконання функціональних обов’язків, який видається в установленому порядку;
копію паспорта громадянина України;
копію документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті, - подається копія паспорта з відміткою про право здійснювати будь-які платежі за серією (за наявності) та номером паспорта;
документ про освіту державного зразка, що підтверджує проходження відповідного навчання або професійної підготовки і наявність кваліфікації (охоронника, охоронця);
відомості про проходження особою служби у військовому резерві або перебування її у військовому оперативному резерві територіального центру комплектування та соціальної підтримки (військової частини), що зазначені у військовому квитку, контракті, довідці, виданій територіальним центром комплектування та соціальної підтримки, або військово-обліковому документі (додається копія відповідного документа), крім осіб, які не підлягають призову під час мобілізації».
У пункті 18 Ліцензійних умов говориться наступне: «Охоронна діяльність провадиться лише персоналом, який відповідає вимогам, що встановлені пунктами 15 і 17 цих Ліцензійних умов».
Вказані нормативно-правові акти покладають обов’язок перевірки наявності всіх відповідних документів у персоналу охорони, а також відповідальність за порушення ліцензійних умов саме на суб’єкта охоронної діяльності, тобто Учасника, а не Замовника.
×
-
Назва доказу:
Закон України «Про інформацію» від 02.10.1992 №2657-XII
-
Повʼязаний документ:
Закон України Про інформацію _ від 02.10.1992 № 2657-XII.pdf
-
-
Назва доказу:
Закон України «Про захист персональних даних» від 01.06.2010 №2297-VI
-
Повʼязаний документ:
Закон України Про захист персональних даних _ від 01.06.2010 № 2297-VI.pdf
-
-
Назва доказу:
копія договору про надання охоронних послуг №05/12-25-ГШР/КТВ, що укладений 05.12.2025 р. між з ТОВ «Охоронна компанія «Альтаїр» та ТОВ «АО «Центр»
-
Повʼязаний документ:
Договір про надання охоронних послуг.PDF
-
-
Назва доказу:
наказ Міністерства внутрішніх справ України №153 від 01.03.2019 року про видачу ліцензії на провадження охоронної діяльності ТОВ «ОХОРОННА КОМПАНІЯ «АЛЬТАЇР»;
-
Повʼязаний документ:
Ліцензія ТОВ ОК Альтаїр.PDF
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника прибрати дискримінаційну та необґрунтовану вимогу з тендерної документації, а саме про надання інформації та повного пакету документів (які містяться в ТД та перелічені вище) на працівників груп швидкого реагування, як таку що порушує законодавство у сфері публічних закупівель
Порядковий номер пункту скарги:
7
Номер:
db3b3f18ad8846dfa34e9b8bf5c728a4
Заголовок пункту скарги:
В п 1.3.10 Розділу 1 Додатку № 4 до ТД про підтвердження наявності в Учасника/суб’єкта охоронної діяльності, який надає послуги з реагування, службових собак для залучення кожною ГШР відповідно до лота п.1.3.5 є дискримінаційна вимога
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
П.1.3.5 Розділу 1 Додатку № 4 до ТД передбачає наступне (цитата):
«Інформаційна довідка, за формою наведеною нижче, що містить інформацію про наявність мінімальної кількості охоронників, які будуть задіяні в складі екіпажу групи швидкого реагування, а саме:
1.3.5.1. У разі подання тендерної пропозиції за Лотом 1:
- ГШР (4 групи) – не менше 32 особи;
1.3.5.2. У разі подання тендерної пропозиції за Лотом 2:
- ГШР (2 групи) – не менше 16 осіб;
1.3.5.3. У разі подання тендерної пропозиції за Лотом 3:
- ГШР (4 групи) – не менше 32 особи;
Розрахунок охоронників на 1 групу ГШР (1 автомобіль): 2 охоронники * 4 зміни
= 8 охоронників».
Тобто, виходячи з логіки ТД, учаснику для того щоб прийняти участь у закупівлі по Лотах № 1 та № 3 потрібно підтвердити наявність 4 службових собак по кожному лоту, а для Лота 2 – 2 службових собаки.
При цьому, п.1.3.4 Розділу 1 Додатку № 4 до ТД передбачає наступне (цитата):
«Інформаційна довідка, за формою наведеною нижче, що містить інформацію про наявність провідника собак (кінолог), а саме:
1.3.4.1. У разі подання тендерної пропозиції за Лотом 1:
- провідника собак (кінолог), – 1 особа;
1.3.4.2. У разі подання тендерної пропозиції за Лотом 2:
- провідника собак (кінолог), – 1 особа;
1.3.4.3. У разі подання тендерної пропозиції за Лотом 3:
- провідника собак (кінолог), – 1 особа;»
Тобто, вимагаючи від учасників відповідно до лотів № 1, 2, 3 підтвердження наявності у них - 4-х, 2-х та 4-х службових собак відповідно, Замовник, при цьому, вимагає від учасників наявності лише 1 (одного) провідника собак (кінолога).
Охоронні послуги, які є предметом зазначеної закупівлі, регулюються спеціальним Законом України «Про охоронну діяльність» №4616-VI від 22.03.2012 року та Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 року № 960.
В статті 17 Закону України «Про охоронну діяльність» визначено порядок використання службових собак. Так, частиною 2 даної статті прямо передбачена заборона використання службових собак в охоронній діяльності без наявності провідника собаки в громадських і загальнодоступних місцях. При цьому собаки мають бути на повідку та стосовно них мають дотримуватися установлені ветеринарні правила.
Підпунктом 17 пункту 13 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності також передбачено, що під час організації та провадження охоронної діяльності забороняється, зокрема «використовувати в охоронній діяльності у громадських і загальнодоступних місцях службових собак без провідника собаки».
Виходячи з вимог тендерної документації, службові собаки мають залучатися виключно групами швидкого реагування та лише з метою виявлення осіб, які проникли та незаконно перебувають на об’єкті. Замовник не зазначив в тендерній документації, де саме повинні знаходитися групи швидкого реагування по відношенню до об’єктів охорони. Тобто, будь-якого пропорційного розподілення ГРШ між об’єктами охорони не існує. Крім цього, Замовник не зазначає в ТД час, протягом якого ГШР має прибути на об’єкт охорони у разі виклику. В такому випадку, враховуючи що груп ГШР багато, а провідник собаки (кінолог) лише один, логічно було б припустити, що провідник собаки (кінолог) та службова собака будуть весь час знаходитися по місцю знаходження (дислокації) суб’єкта охоронної діяльності (учасника), а у разі необхідності, ГШР, котра буде виїжджати на виклик залучатиме їх до роботи.
Враховуючи все вище зазначене, не зрозуміло навіщо Замовник вимагає наявності в учасників 4 службових собак для участі в закупівлі по одному лоту, якщо використовуватися буде все рівно лише одна у супроводі провідника (кінолога).
Скаржник вважає, що у парі «провідник (кінолог) – службова собака» головним все ж має бути саме провідник (кінолог), а він лише один (згідно вимог ТД).
А тому вимога Замовника про підтвердження наявності в учасників - 4-х, 2-х та 4-х службових собак відповідно до лотів, на нашу думку, є необґрунтованою, умисно встановленою в якості бар’єру для зменшення кількості учасників, розрахована на учасників торгів, в яких вже є у наявності службові собаки в кількості не менше 4-х, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, в тому числі Скаржника, у якого в наявності є лише один службовий собака.
При цьому, ми, як учасник ринку охоронних послуг, гарантуємо якість їх надання, враховуючи наш багаторічний досвід та різні за своєю суттю об’єкти, які ми охороняли, враховуючи безумовне виконання Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності.
«Інформаційна довідка, за формою наведеною нижче, що містить інформацію про наявність мінімальної кількості охоронників, які будуть задіяні в складі екіпажу групи швидкого реагування, а саме:
1.3.5.1. У разі подання тендерної пропозиції за Лотом 1:
- ГШР (4 групи) – не менше 32 особи;
1.3.5.2. У разі подання тендерної пропозиції за Лотом 2:
- ГШР (2 групи) – не менше 16 осіб;
1.3.5.3. У разі подання тендерної пропозиції за Лотом 3:
- ГШР (4 групи) – не менше 32 особи;
Розрахунок охоронників на 1 групу ГШР (1 автомобіль): 2 охоронники * 4 зміни
= 8 охоронників».
Тобто, виходячи з логіки ТД, учаснику для того щоб прийняти участь у закупівлі по Лотах № 1 та № 3 потрібно підтвердити наявність 4 службових собак по кожному лоту, а для Лота 2 – 2 службових собаки.
При цьому, п.1.3.4 Розділу 1 Додатку № 4 до ТД передбачає наступне (цитата):
«Інформаційна довідка, за формою наведеною нижче, що містить інформацію про наявність провідника собак (кінолог), а саме:
1.3.4.1. У разі подання тендерної пропозиції за Лотом 1:
- провідника собак (кінолог), – 1 особа;
1.3.4.2. У разі подання тендерної пропозиції за Лотом 2:
- провідника собак (кінолог), – 1 особа;
1.3.4.3. У разі подання тендерної пропозиції за Лотом 3:
- провідника собак (кінолог), – 1 особа;»
Тобто, вимагаючи від учасників відповідно до лотів № 1, 2, 3 підтвердження наявності у них - 4-х, 2-х та 4-х службових собак відповідно, Замовник, при цьому, вимагає від учасників наявності лише 1 (одного) провідника собак (кінолога).
Охоронні послуги, які є предметом зазначеної закупівлі, регулюються спеціальним Законом України «Про охоронну діяльність» №4616-VI від 22.03.2012 року та Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 року № 960.
В статті 17 Закону України «Про охоронну діяльність» визначено порядок використання службових собак. Так, частиною 2 даної статті прямо передбачена заборона використання службових собак в охоронній діяльності без наявності провідника собаки в громадських і загальнодоступних місцях. При цьому собаки мають бути на повідку та стосовно них мають дотримуватися установлені ветеринарні правила.
Підпунктом 17 пункту 13 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності також передбачено, що під час організації та провадження охоронної діяльності забороняється, зокрема «використовувати в охоронній діяльності у громадських і загальнодоступних місцях службових собак без провідника собаки».
Виходячи з вимог тендерної документації, службові собаки мають залучатися виключно групами швидкого реагування та лише з метою виявлення осіб, які проникли та незаконно перебувають на об’єкті. Замовник не зазначив в тендерній документації, де саме повинні знаходитися групи швидкого реагування по відношенню до об’єктів охорони. Тобто, будь-якого пропорційного розподілення ГРШ між об’єктами охорони не існує. Крім цього, Замовник не зазначає в ТД час, протягом якого ГШР має прибути на об’єкт охорони у разі виклику. В такому випадку, враховуючи що груп ГШР багато, а провідник собаки (кінолог) лише один, логічно було б припустити, що провідник собаки (кінолог) та службова собака будуть весь час знаходитися по місцю знаходження (дислокації) суб’єкта охоронної діяльності (учасника), а у разі необхідності, ГШР, котра буде виїжджати на виклик залучатиме їх до роботи.
Враховуючи все вище зазначене, не зрозуміло навіщо Замовник вимагає наявності в учасників 4 службових собак для участі в закупівлі по одному лоту, якщо використовуватися буде все рівно лише одна у супроводі провідника (кінолога).
Скаржник вважає, що у парі «провідник (кінолог) – службова собака» головним все ж має бути саме провідник (кінолог), а він лише один (згідно вимог ТД).
А тому вимога Замовника про підтвердження наявності в учасників - 4-х, 2-х та 4-х службових собак відповідно до лотів, на нашу думку, є необґрунтованою, умисно встановленою в якості бар’єру для зменшення кількості учасників, розрахована на учасників торгів, в яких вже є у наявності службові собаки в кількості не менше 4-х, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, в тому числі Скаржника, у якого в наявності є лише один службовий собака.
При цьому, ми, як учасник ринку охоронних послуг, гарантуємо якість їх надання, враховуючи наш багаторічний досвід та різні за своєю суттю об’єкти, які ми охороняли, враховуючи безумовне виконання Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності.
×
-
Назва доказу:
Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 року №960
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження Ліцензійних умо... _ від 18.11.2015 № 960.pdf
-
-
Назва доказу:
Закон України «Про охоронну діяльність» №4616-VI від 22.03.2012 року
-
Повʼязаний документ:
Закон України Про охоронну діяльність _ від 22.03.2012 № 4616-VI.pdf
-
-
Назва доказу:
Оборотно-сальдова відомість по рахунку 1121 за 01.01.2025-15.12.2025
-
Повʼязаний документ:
Оборотно-сальдова відомість по рахунку 1121 за 01.01.2025-15.12.2025.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації та виключити вимогу, передбачену пунктом 1.3.10 Розділу 1 Додатку № 4 ТД про обов’язкову наявність у суб’єкта охоронної діяльності службових собак для залучення кожною ГШР відповідно до лота п.1.3.5.
Порядковий номер пункту скарги:
8
Номер:
18dc6ac7ba704cb6b2130e5ad3cbf5cb
Заголовок пункту скарги:
В п 1.3.10 Розділу 1 Додатку № 4 до ТД про підтвердження документів на службових собак , а саме: диплом/сертифікат, який підтверджує, що службовий собака, пройшов курси дресирування по слухняності (початковий або загальний курс) і караульній (вартовій) службі в державній/міжнародній кінологічної організації є дискримінаційна вимога, яка порушує норми чинного законодавства.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Скаржник вважає, що вимога Замовника про те, щоб службовий собака пройшов курси виключно в державній/міжнародній кінологічній організації або в кінологічній організації, яка є членом міжнародної кінологічної організації є надуманою, дискримінаційною та такою, що не відповідає нормам чинного законодавства України, виходячи з наступного.
Охоронні послуги, які є предметом зазначеної закупівлі, регулюються спеціальним Законом України «Про охоронну діяльність» №4616-VI від 22.03.2012 року та Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 року № 960. Вказані нормативно-правові акти визначають вимоги до суб’єктів охоронної діяльності, а також порядок використання ними службових собак. При цьому, ні Закон ні Ліцензійні умови не містять вимоги щодо міжнародної сертифікації кінологічних центрів, а також членства у міжнародних кінологічних організаціях.
Міжнародні кінологічні організації – це недержавні приватні об’єднання, які діють на підставі власних статутів та не є суб’єктами публічного права України. Їхні рішення не мають нормативного характеру, не є обов’язковими для суб’єктів господарювання України та не можуть встановлювати правові обов’язки. Членство у міжнародних кінологічних організаціях має виключно добровільний характер та може розглядатися лише як форма співпраці, елемент репутації або маркетингу, але не як юридичний обов’язок.
Чинне законодавство України не містить вимог обов’язкового членства кінологічних організацій, які здійснюють підготовку службових собак, у міжнародних кінологічних організаціях. Відсутність такого членства не впливає на законність діяльності за умови дотримання вимог національного законодавства України.
Враховуючи вище викладене, Скаржник стверджує, що вимога Замовника про надання
Учасниками на підтвердження відповідності вимогам ТД диплому/сертифікату виданого міжнародною кінологічною організацією або кінологічною організацією, що є членом міжнародної кінологічної організації є надуманою, не передбачена жодним нормативно-правовим актом України та відповідно є дискримінаційною, оскільки розрахована виключно на учасників, в яких є саме такі документи.
Охоронні послуги, які є предметом зазначеної закупівлі, регулюються спеціальним Законом України «Про охоронну діяльність» №4616-VI від 22.03.2012 року та Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 року № 960. Вказані нормативно-правові акти визначають вимоги до суб’єктів охоронної діяльності, а також порядок використання ними службових собак. При цьому, ні Закон ні Ліцензійні умови не містять вимоги щодо міжнародної сертифікації кінологічних центрів, а також членства у міжнародних кінологічних організаціях.
Міжнародні кінологічні організації – це недержавні приватні об’єднання, які діють на підставі власних статутів та не є суб’єктами публічного права України. Їхні рішення не мають нормативного характеру, не є обов’язковими для суб’єктів господарювання України та не можуть встановлювати правові обов’язки. Членство у міжнародних кінологічних організаціях має виключно добровільний характер та може розглядатися лише як форма співпраці, елемент репутації або маркетингу, але не як юридичний обов’язок.
Чинне законодавство України не містить вимог обов’язкового членства кінологічних організацій, які здійснюють підготовку службових собак, у міжнародних кінологічних організаціях. Відсутність такого членства не впливає на законність діяльності за умови дотримання вимог національного законодавства України.
Враховуючи вище викладене, Скаржник стверджує, що вимога Замовника про надання
Учасниками на підтвердження відповідності вимогам ТД диплому/сертифікату виданого міжнародною кінологічною організацією або кінологічною організацією, що є членом міжнародної кінологічної організації є надуманою, не передбачена жодним нормативно-правовим актом України та відповідно є дискримінаційною, оскільки розрахована виключно на учасників, в яких є саме такі документи.
×
-
Назва доказу:
Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 року №960
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження Ліцензійних умо... _ від 18.11.2015 № 960.pdf
-
-
Назва доказу:
Закон України «Про охоронну діяльність» №4616-VI від 22.03.2012 року
-
Повʼязаний документ:
Закон України Про охоронну діяльність _ від 22.03.2012 № 4616-VI.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації та дозволити учасникам надавати на підтвердження відповідності вимогам ТД дипломи/сертифікати та інші документи встановленого зразку, які видані кінологічними організаціями, що мають на це право згідно вимог національного законодавства України.