-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
Лісозаготівельні послуги Корсунь-Шевченківське надлісництво, Черкаська область в об"ємі 26 110 м3 у т.ч.: Лот 1 - Лісозаготівельні послуги (Корсунь-Шевченківське надлісництво) 5590 м3; Лот 2 - Лісозаготівельні послуги (Корсунь-Шевченківське надлісництво) 5500 м3; Лот 3 - Лісозаготівельні послуги (Корсунь-Шевченківське надлісництво) 8360 м3; Лот 4 - Лісозаготівельні послуги (Корсунь-Шевченківське надлісництво) 6660 м3.
Кваліфікація
від початку періоду пройшло 6 робочих днів
15 117 427.30
UAH без ПДВ
Період оскарження:
10.12.2025 15:54 - 15.12.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
СКАРГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА щодо незаконного відхилення тендерної пропозиції ФОП Паламаренко Г.А.
Номер:
5fffb0beaeb8494a84c27c709a8acba4
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-12-10-017919-a.b1
Назва:
СКАРГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА щодо незаконного відхилення тендерної пропозиції ФОП Паламаренко Г.А.
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 5 до Тендерної документації (Кваліфікаційні критерії ).docx 22.12.2025 11:48
- Скарга ФІЛІЯ ЦЕНТРАЛЬНИЙ ЛІСОВИЙ ОФІС.pdf 22.12.2025 11:48
- Додаток 8 Калькуляція лот 3 Ганна.xlsx 22.12.2025 11:49
- Скарга ФІЛІЯ ЦЕНТРАЛЬНИЙ ЛІСОВИЙ ОФІС.docx 22.12.2025 11:49
- КАЛЬКУЛЯЦІЯ.pdf 22.12.2025 11:49
- Протокол 1588 УО про відхилення ТП, Лот 3 (1).docx 22.12.2025 11:49
- 3. Працівники.pdf 22.12.2025 11:49
- Додаток 3 Лот 3.pdf 22.12.2025 11:49
- sign.p7s 22.12.2025 11:50
- рішення від 24.12.2025 №18960.pdf 24.12.2025 16:26
- Додаток 1 Протокол оголошення.PDF 26.12.2025 14:07
- Додаток 2 Протокол відхилення.PDF 26.12.2025 14:07
- Пояснення по скарзі.PDF 26.12.2025 14:07
- Пояснення по суті скарги.docx 26.12.2025 14:07
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.12.2025 13:34
Дата розгляду скарги:
31.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
24.12.2025 16:30
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
cc4581dd3b5a4039be5edec984361cb6
Заголовок пункту скарги:
Оскарження дії замовника щодо незаконного відхилення моєї пропозиції, оскільки Кваліфікаційні критерії "інформація та документи про працівників" не є інформацією про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, а є усувною невідповідністю в документах, яка підпадає під дію п. 43 Особливосте
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Відповідно до пункту 44 Особливостей відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 Особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі.
Пунктом 43 Постанови про особливості вказано: «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.».
Відсутність документів згідно Додатку 5 «Кваліфікаційні критерії та перелік документів, які вимагаються від учасника для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам замовника» п. 3 «Документальне підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід»» не є інформацією про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, а є усувною невідповідністю в документах, яка підпадає під дію п. 43 Особливостей.
Замовник, посилаючись на те, що відхилення позбавляє його можливості застосувати механізм 24 годин, фактично проігнорував вимоги п. 43 Особливостей. Враховуючи узагальнену практику АМКУ, такі дії Замовника є неправомірними.
Невідповідність підстави відхилення змісту тендерної документації та п. 29 Особливостей. Вимоги щодо не є вимогами до предмета закупівлі, а є кваліфікаційними критеріями (ст. 16 Закону). Відсутність таких документів є усувною невідповідністю, а не підставою для відхилення без 24 годин.
У вказаній закупівлі № UA-2025-12-10-017919-a мною одночасно були поданні документи на Лот №2 та Лот №3. Вказані документи завантажувалися одночасно і були оприлюднені одночасно о 22:40 17.12.2025.
Разом з тим, з технічних причин (непереборної сили, відключення електричної енергії та інтернету, масований обстріл міста Черкаси 17.12.2025 безпосередньо в цей час (загальновідома інформація яка не підлягає доведенню) електронний файл з документами щодо працівників по лоту №3 «3. Працівники» з невідомих мені причин не був дозавантажений, хоча цей же документ по лоту №2 був завантажений.
Тобто станом на як на час подачі тендерної пропозиції так і на час проведення аукціону по лоту №3, і на даний час я ФОП Паламаренко Г.А., мала та маю відповідні кваліфікаційні вимоги щодо наявності мінімальної кількості працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг, що є предметом закупівлі, та вказані недоліки можуть бути безперешкодно усунуті, які були допущенні з незалежних від мене причин.
Відповідно до пункту 44 Особливостей відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 Особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі.
Пунктом 43 Постанови про особливості вказано: «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.».
Відсутність документів згідно Додатку 5 «Кваліфікаційні критерії та перелік документів, які вимагаються від учасника для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам замовника» п. 3 «Документальне підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід»» не є інформацією про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, а є усувною невідповідністю в документах, яка підпадає під дію п. 43 Особливостей.
Замовник, посилаючись на те, що відхилення позбавляє його можливості застосувати механізм 24 годин, фактично проігнорував вимоги п. 43 Особливостей. Враховуючи узагальнену практику АМКУ, такі дії Замовника є неправомірними.
Невідповідність підстави відхилення змісту тендерної документації та п. 29 Особливостей. Вимоги щодо не є вимогами до предмета закупівлі, а є кваліфікаційними критеріями (ст. 16 Закону). Відсутність таких документів є усувною невідповідністю, а не підставою для відхилення без 24 годин.
У вказаній закупівлі № UA-2025-12-10-017919-a мною одночасно були поданні документи на Лот №2 та Лот №3. Вказані документи завантажувалися одночасно і були оприлюднені одночасно о 22:40 17.12.2025.
Разом з тим, з технічних причин (непереборної сили, відключення електричної енергії та інтернету, масований обстріл міста Черкаси 17.12.2025 безпосередньо в цей час (загальновідома інформація яка не підлягає доведенню) електронний файл з документами щодо працівників по лоту №3 «3. Працівники» з невідомих мені причин не був дозавантажений, хоча цей же документ по лоту №2 був завантажений.
Тобто станом на як на час подачі тендерної пропозиції так і на час проведення аукціону по лоту №3, і на даний час я ФОП Паламаренко Г.А., мала та маю відповідні кваліфікаційні вимоги щодо наявності мінімальної кількості працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг, що є предметом закупівлі, та вказані недоліки можуть бути безперешкодно усунуті, які були допущенні з незалежних від мене причин.
×
-
Назва доказу:
КАЛЬКУЛЯЦІЯ
-
Повʼязаний документ:
КАЛЬКУЛЯЦІЯ.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 8 Калькуляція лот 3 Ганна
-
Повʼязаний документ:
Додаток 8 Калькуляція лот 3 Ганна.xlsx
-
-
Назва доказу:
Додаток 5 до Тендерної документації (Кваліфікаційні критерії )
-
Повʼязаний документ:
Додаток 5 до Тендерної документації (Кваліфікаційні критерії ).docx
-
-
Назва доказу:
Додаток 3 Лот 3
-
Повʼязаний документ:
Додаток 3 Лот 3.pdf
-
-
Назва доказу:
3. Працівники
-
Повʼязаний документ:
3. Працівники.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол 1588 УО про відхилення ТП, Лот 3 (1)
-
Повʼязаний документ:
Протокол 1588 УО про відхилення ТП, Лот 3 (1).docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
ФОП Паламаренко Г.А. просить: 1) Прийняти дану скаргу до розгляду; 2) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі «Лісозаготівельні послуги Корсунь-Шевченківське надлісництво, Черкаська область в об"ємі 26 110 м3 у т.ч.: Лот 3 - Лісозаготівельні послуги (Корсунь-Шевченківське надлісництво) 8360 м3» (Код ДК 021:2015: 77210000-5 — Лісозаготівельні послуги), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-12-10-017919-a в частині відхилення пропозиції учасника ФОП Паламаренко Г.А.; 3) Зобов’язати Замовника – ФІЛІЯ "ЦЕНТРАЛЬНИЙ ЛІСОВИЙ ОФІС" ДЕРЖАВНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЛІСИ УКРАЇНИ" – скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП Паламаренко Г.А., з підстав, що описані за Скаргою. 4) Зобов’язати замовника надати вимогу про усунення невідповідності протягом 24 год., згідно п. 43 Особливостей. Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання економічного ефекту від укладання Договору про закупівлю, пов'язаного з перемогою у Процедурі закупівлі. Узагальнена практика: Замовник зобов’язаний надавати 24 години на усунення відсутності документів (за винятком забезпечення та суто технічних характеристик товару). Якщо не надав – порушення, пропозицію не можна відхиляти без цього механізму (рішення АМКУ № 17890-р/пк-пз від 15.11.2025 та інші). • Рішення № 17890-р/пк-пз від 15.11.2025 (UA-2025-09-15-012345-a, лісозаготівельні послуги): Замовник відхилив пропозицію через відсутність довідки про працівників (лісоруби, трактористи) та посвідчень. АМКУ визнав порушення п. 43 Особливостей, зобов’язав скасувати відхилення та надати 24 години на дозавантаження документів. Підстава: документи про працівників – кваліфікаційний критерій, а не технічна характеристика. • Рішення № 15678-р/пк-пз від 10.11.2025 (UA-2025-10-20-005678-a, будівництво): Відхилення за відсутність меддовідок і посвідчень працівників. АМКУ скасував рішення, зазначивши: «Відсутність документів про кваліфікацію працівників є усувною невідповідністю, що підпадає під п. 43 Особливостей». • Рішення № 14567-р/пк-пз від 18.10.2025 (UA-2025-10-01-009876-a, послуги з охорони праці): Замовник відхилив через відсутність протоколів перевірки знань з охорони праці. АМКУ визнав порушення, оскільки це не технічна специфікація, а кваліфікаційний критерій – потрібні 24 години. • Рішення № 6853-р/пк-пз від 18.05.2023 (UA-2023-05-04-012052-a): Відхилення за відсутність звітності ЄСВ та посвідчень. АМКУ скасував відхилення, зазначивши: «Замовник зобов’язаний надати 24 години на дозавантаження». Джерела: • Текст Особливостей № 1178: zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-п (пункти 43–44). • Узагальнена практика АМКУ: amcu.gov.ua (розділ "Узагальнена практика" за 2025 рік).
Запити Органу оскарження
Номер:
1e4da6c566e643119063317368ac2905
Тема запиту:
невідповідність кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» відповідно до вимог Додатку 5 тендерної документації пункту 6 Розділу 3 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції. Тому помилки допущені Скаржником при поданні тендерної пропозиції не можуть бути усунені відповідно до пункту 43 Особливостей.
Текст запиту:
Згідно з абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Згідно вимог до предмета закупівлі у Додатку 5 Тендерної документації, Учасник повинен надати документальне підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід».
Скаржник не підтвердив наявність працівників, що будуть надавати послуги та не зміг документально довести, що має кваліфікований персонал із необхідним досвідом, а саме відсутні наступні документи/інформація:
1. Відповідно до пункту 1.3.1 інформаційна довідка в довільній формі про наявність мінімальної кількості працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг, що є предметом закупівлі (вказати ПІБ та посади працівників, які будуть задіяні для надання послуг), а саме:
1.3.1.3. У разі подання тендерної пропозиції за Лотом 3:
- лісоруб (вальник лісу) не нижче 6 розряду – не менше 2 особи;
- лісоруб (вальник лісу) не нижче 4 розряду – не менше 1 особи;
- тракторист – не менше 2 особи.
2. Згідно пункту 1.3.2. Для підтвердження наявності мінімальної кількості працівників, передбачених пунктом 1.3.1. Додатку 5 до тендерної документації за відповідним лотом, за яким подається тендерна пропозиція, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
- 1.3.2.1. об’єднану звітність ПДФО та ЄСВ Додаток 1 (ДФ) «Відомості про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору» за останній звітній період. Якщо працівник прийнятий на роботу після звітного періоду надання звітності до ПДФО та ЄСВ, надати копію повідомлення про прийняття на роботу до ДПС та Квитанцію 2 про отримання.
- 1.3.2.2. для підтвердження кваліфікації лісорубів (вальників лісу) учасником надаються копії документів про присвоєння відповідного розряду.
- 1.3.2.3. для підтвердження кваліфікації трактористів надаються копії посвідчень тракториста-машиніста.
- 1.3.2.5. копії чинних медичних довідок про проходження медичного огляду.
- 1.3.2.6. копії посвідчень та протоколів/витягів з протоколів про перевірку знань, що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці, а саме НПАОП 02.0-7.01-23. У випадку, якщо навчання та перевірка знань проводились безпосередньо на підприємстві, учасник додатково надає копії наказу щодо створення комісії з перевірки знань з питань охорони праці та копії відповідних документів (протоколів засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці (або витягів (виписок) з протоколів або посвідчень), що підтверджують право призначених членів комісії проводити навчання та перевірку знань відповідно до нормативно-правових актів з охорони праці.
Також відповідно до пункту 6 Розділ 3 Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації «Тендерна пропозиція, що не відповідає технічним вимогам, викладених у Додатках 1-4 (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) та Додатку 5 (Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) буде відхилена як така, що не відповідає умовам тендерної документації».
Вимоги замовника були чіткими щодо надання документів перелічених в Додатку 5 Тендерної документації щодо відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід».
Дата опублікування:
26.12.2025 14:07