-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з адміністрування програмного забезпечення «Електронний засіб навчального призначення «Дидактичний мультимедійний матеріал» для закладів загальної середньої освіти
Період подачі пропозицій
до закінчення періоду залишилося 3 дні (до 17.12.25 04:00)
250 000.00
UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
03
дн
20
год
59
хв
22
сек
Оплата за участь: 612.00 UAH
Період оскарження:
09.12.2025 16:18 - 14.12.2025 00:00
Скарга
Очікує розгляду
КЕП
СКАРГА на умови тендерної документації
Номер:
b0a14adc08d646138110849f4e411d93
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-12-09-018499-a.b1
Назва:
СКАРГА на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 2. Додаток 5 Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі_1.docx 12.12.2025 13:55
- 1. ТД за Особливостями .doc 12.12.2025 13:55
- Скарга ВІДОМІ АКТОРИ Прилуцька.pdf 12.12.2025 13:55
- 3. протокол № 72 від 09.12.2025.pdf 12.12.2025 13:55
- Скарга ВІДОМІ АКТОРИ Прилуцька.docx 12.12.2025 13:55
- sign.p7s 12.12.2025 13:56
- Додаток 5 Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі_1.docx 12.12.2025 18:49
- Скарга ВІДОМІ АКТОРИ Прилуцька.docx 12.12.2025 18:49
- Додаток 5 Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі_1.docx 12.12.2025 18:57
- Скарга ВІДОМІ АКТОРИ Прилуцька.docx 12.12.2025 18:57
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.12.2025 16:16
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
6f451a55bb2f43f0933ac877e7eb6c54
Заголовок пункту скарги:
Скаржник ТОВ «АР БУК ЮА» не погоджується з умовами тендерної документації, зокрема з тим, що експерименти повинні виконуватися саме відомими акторами під керівництвом провідних викладачів педагогічного університету та вважає її дискримінаційною та такою, що порушує принципи добросовісної конкуренції серед учасників та недискримінації учасників та рівне ставлення до них.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
ПРИЛУЦЬКОЮ ГІМНАЗІЄЮ № 3 ІМЕНІ СЕРГІЯ ГОРДІЙОВИЧА ШОВКУНА ПРИЛУЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі – Замовник) від 09 грудня 2025 року було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) на закупівлю послуг: «Послуги з адміністрування програмного забезпечення «Електронний засіб навчального призначення «Дидактичний мультимедійний матеріал» для закладів загальної середньої освіти Код ДК 021:2015: 48190000-6- Пакети освітнього програмного забезпечення» за кодом ДК 021:2015: 48190000-6 Пакети освітнього програмного забезпечення, ідентифікатор закупівлі: UA-2025-12-09-018499-a (далі – закупівля).
Рішенням уповноваженої особи від 09.12.2025р. № 72 було затверджено Тендерну документацію по процедурі ВІДКРИТІ ТОРГИ (з особливостями) на закупівлю послуг: «Послуги з адміністрування програмного забезпечення «Електронний засіб навчального призначення «Дидактичний мультимедійний матеріал» для закладів загальної середньої освіти Код ДК 021:2015: 48190000-6- Пакети освітнього програмного забезпечення» (Код ДК 021:2015 48190000-6- Пакети освітнього програмного забезпечення) (далі – Тендерна документація).
В пункті 1 Розділу 3 тендерної документації вказано, що інформація та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленими замовником в Додатку 5 до цієї тендерної документації.
В Додатку 5 до тендерної документації Замовник вказав наступну вимогу: «навчальний блок з дослідження фізичних експериментів, який підвищує зацікавленість предметом, мотивує до навчання, розвиває наукове мислення (експерименти виконують відомі актори під керівництвом провідних викладачів педагогічного університету; усі навчальні відео змонтовані за авторськими сценаріями, супроводжуються авторською озвучкою українською мовою, що дозволяє правильно озвучувати всі терміни і символи, що особливо актуально для предметів природничо-математичного циклу)».
Скаржник ТОВ «АР БУК ЮА» не погоджується з зазначеною умовою тендерної документації, зокрема з тим, що експерименти повинні виконуватися саме відомими акторами під керівництвом провідних викладачів педагогічного університету та вважає її дискримінаційною та такою, що порушує принципи добросовісної конкуренції серед учасників та недискримінації учасників та рівне ставлення до них, необґрунтованою та такою, що порушує вимоги законодавства у сфері публічних закупівель.
Фрази «відомі актори», «провідні викладачі», «авторські сценарії» є оціночними, такими, що не мають чітких, вимірних критеріїв. Учасники не можуть об’єктивно підтвердити виконання такої умови, що робить її непридатною для використання у тендерній документації.
Встановлена вимога фактично висуває індивідуалізовані, унікальні та суб’єктивні критерії, які можуть бути притаманні лише конкретному продукту або дуже вузькому колу постачальників. Наявність «відомих акторів» не є технічною чи функціональною характеристикою програмного забезпечення. Вимога щодо участі «провідних викладачів педагогічного університету» також не є характеристикою предмета закупівлі, а стосується конкретних фізичних осіб та їхнього статусу.
Ці умови створюють преференційні умови для окремого постачальника, який заздалегідь володіє такими матеріалами, і обмежують доступ інших учасників ринку, що прямо заборонено законом.
Отже, ці критерії не є функціональними, технічними чи якісними характеристиками, необхідними для надання «Послуги з адміністрування програмного забезпечення «Електронний засіб навчального призначення «Дидактичний мультимедійний матеріал» для закладів загальної середньої освіти 7,8 клас. Замовник фактично висуває вимоги до творчих характеристик контенту, а не до послуг, що закуповуються. Це суперечить ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», яка забороняє встановлювати вимоги, що обмежують конкуренцію або не пов’язані з предметом закупівлі.
Також, на думку Скаржника оскаржувана вимога Замовника порушує принцип відкритості та добросовісної конкуренції Вказані умови призводять до: суттєвого звуження кола учасників; створення штучних бар’єрів для подання пропозицій; нівелювання самої суті відкритих торгів. Потенційні учасники, які мають якісне програмне забезпечення та відповідні послуги адміністрування, але не мають унікальних відеоматеріалів, створених «відомими акторами» чи «авторською озвучкою», автоматично позбавляються можливості участі. Такий підхід також порушує принципи: максимальної економії та ефективності; недискримінації учасників; пропорційності, передбачені Законом України «Про публічні закупівлі».
Також, звертаємо увагу на те, що Замовник зобов’язаний дотримуватися: підвищених стандартів прозорості, об’єктивності та недискримінації, забезпечення найбільш широкої конкуренції. Встановлення вимог, що реально можуть бути виконані лише окремим виробником, суперечить зобов’язанням України за міжнародними програмами допомоги.
Таким чином, учасники позбавлені можливості запропонувати еквівалент, що прямо суперечить принципам закупівель в частині відкритості ринку та доступності альтернативних пропозицій.
ТОВ «АР БУК ЮА» справедливо вважає, що вимога, викладена у Додатку 5, є дискримінаційною, такою, що штучно обмежує конкуренцію та суперечить чинному законодавству України.
Скаржник вважає необхідним привести вимогу, встановлену Замовником в тендерній документації, а саме: «навчальний блок з дослідження фізичних експериментів, який підвищує зацікавленість предметом, мотивує до навчання, розвиває наукове мислення (експерименти виконують відомі актори під керівництвом провідних викладачів педагогічного університету; усі навчальні відео змонтовані за авторськими сценаріями, супроводжуються авторською озвучкою українською мовою, що дозволяє правильно озвучувати всі терміни і символи, що особливо актуально для предметів природничо-математичного циклу)», у відповідність до Закону України «Про публічні закупівлі» та забезпечити рівні умови участі всіх потенційних постачальників.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну закупівлі.
Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель.
Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Рішенням уповноваженої особи від 09.12.2025р. № 72 було затверджено Тендерну документацію по процедурі ВІДКРИТІ ТОРГИ (з особливостями) на закупівлю послуг: «Послуги з адміністрування програмного забезпечення «Електронний засіб навчального призначення «Дидактичний мультимедійний матеріал» для закладів загальної середньої освіти Код ДК 021:2015: 48190000-6- Пакети освітнього програмного забезпечення» (Код ДК 021:2015 48190000-6- Пакети освітнього програмного забезпечення) (далі – Тендерна документація).
В пункті 1 Розділу 3 тендерної документації вказано, що інформація та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленими замовником в Додатку 5 до цієї тендерної документації.
В Додатку 5 до тендерної документації Замовник вказав наступну вимогу: «навчальний блок з дослідження фізичних експериментів, який підвищує зацікавленість предметом, мотивує до навчання, розвиває наукове мислення (експерименти виконують відомі актори під керівництвом провідних викладачів педагогічного університету; усі навчальні відео змонтовані за авторськими сценаріями, супроводжуються авторською озвучкою українською мовою, що дозволяє правильно озвучувати всі терміни і символи, що особливо актуально для предметів природничо-математичного циклу)».
Скаржник ТОВ «АР БУК ЮА» не погоджується з зазначеною умовою тендерної документації, зокрема з тим, що експерименти повинні виконуватися саме відомими акторами під керівництвом провідних викладачів педагогічного університету та вважає її дискримінаційною та такою, що порушує принципи добросовісної конкуренції серед учасників та недискримінації учасників та рівне ставлення до них, необґрунтованою та такою, що порушує вимоги законодавства у сфері публічних закупівель.
Фрази «відомі актори», «провідні викладачі», «авторські сценарії» є оціночними, такими, що не мають чітких, вимірних критеріїв. Учасники не можуть об’єктивно підтвердити виконання такої умови, що робить її непридатною для використання у тендерній документації.
Встановлена вимога фактично висуває індивідуалізовані, унікальні та суб’єктивні критерії, які можуть бути притаманні лише конкретному продукту або дуже вузькому колу постачальників. Наявність «відомих акторів» не є технічною чи функціональною характеристикою програмного забезпечення. Вимога щодо участі «провідних викладачів педагогічного університету» також не є характеристикою предмета закупівлі, а стосується конкретних фізичних осіб та їхнього статусу.
Ці умови створюють преференційні умови для окремого постачальника, який заздалегідь володіє такими матеріалами, і обмежують доступ інших учасників ринку, що прямо заборонено законом.
Отже, ці критерії не є функціональними, технічними чи якісними характеристиками, необхідними для надання «Послуги з адміністрування програмного забезпечення «Електронний засіб навчального призначення «Дидактичний мультимедійний матеріал» для закладів загальної середньої освіти 7,8 клас. Замовник фактично висуває вимоги до творчих характеристик контенту, а не до послуг, що закуповуються. Це суперечить ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», яка забороняє встановлювати вимоги, що обмежують конкуренцію або не пов’язані з предметом закупівлі.
Також, на думку Скаржника оскаржувана вимога Замовника порушує принцип відкритості та добросовісної конкуренції Вказані умови призводять до: суттєвого звуження кола учасників; створення штучних бар’єрів для подання пропозицій; нівелювання самої суті відкритих торгів. Потенційні учасники, які мають якісне програмне забезпечення та відповідні послуги адміністрування, але не мають унікальних відеоматеріалів, створених «відомими акторами» чи «авторською озвучкою», автоматично позбавляються можливості участі. Такий підхід також порушує принципи: максимальної економії та ефективності; недискримінації учасників; пропорційності, передбачені Законом України «Про публічні закупівлі».
Також, звертаємо увагу на те, що Замовник зобов’язаний дотримуватися: підвищених стандартів прозорості, об’єктивності та недискримінації, забезпечення найбільш широкої конкуренції. Встановлення вимог, що реально можуть бути виконані лише окремим виробником, суперечить зобов’язанням України за міжнародними програмами допомоги.
Таким чином, учасники позбавлені можливості запропонувати еквівалент, що прямо суперечить принципам закупівель в частині відкритості ринку та доступності альтернативних пропозицій.
ТОВ «АР БУК ЮА» справедливо вважає, що вимога, викладена у Додатку 5, є дискримінаційною, такою, що штучно обмежує конкуренцію та суперечить чинному законодавству України.
Скаржник вважає необхідним привести вимогу, встановлену Замовником в тендерній документації, а саме: «навчальний блок з дослідження фізичних експериментів, який підвищує зацікавленість предметом, мотивує до навчання, розвиває наукове мислення (експерименти виконують відомі актори під керівництвом провідних викладачів педагогічного університету; усі навчальні відео змонтовані за авторськими сценаріями, супроводжуються авторською озвучкою українською мовою, що дозволяє правильно озвучувати всі терміни і символи, що особливо актуально для предметів природничо-математичного циклу)», у відповідність до Закону України «Про публічні закупівлі» та забезпечити рівні умови участі всіх потенційних постачальників.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну закупівлі.
Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель.
Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
×
-
Назва доказу:
3. протокол № 72 від 09.12.2025
-
Повʼязаний документ:
3. протокол № 72 від 09.12.2025.pdf
-
-
Назва доказу:
2. Додаток 5 Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі_1
-
Повʼязаний документ:
2. Додаток 5 Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі_1.docx
-
-
Назва доказу:
1. ТД за Особливостями
-
Повʼязаний документ:
1. ТД за Особливостями .doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1.Прийняти скаргу до розгляду. 2.Зобов’язати Замовника внести зміни в тендерну документації та привести вимогу Замовника «навчальний блок з дослідження фізичних експериментів, який підвищує зацікавленість предметом, мотивує до навчання, розвиває наукове мислення (експерименти виконують відомі актори під керівництвом провідних викладачів педагогічного університету; усі навчальні відео змонтовані за авторськими сценаріями, супроводжуються авторською озвучкою українською мовою, що дозволяє правильно озвучувати всі терміни і символи, що особливо актуально для предметів природничо-математичного циклу)» у відповідності до норм законодавства про публічні закупівлі, усунувши, зокрема, дискримінаційну вимогу щодо залучення відомих акторів під керівництвом провідних викладачів педагогічного університету.
Запити Органу оскарження
Номер:
b867ad00255f44ee9b6cd838e2b85a5a
Тема запиту:
Коригування в додаток 5 тендерної документації - внесено.
Текст запиту:
Коригування в додаток 5 тендерної документації - внесено.
Дата опублікування:
12.12.2025 18:57
Номер:
17be2d4625494a7a98263c10644d3baa
Тема запиту:
Внесено зміни до додатку 5 тендерної документації
Текст запиту:
Внесено зміни до додатку 5 тендерної документації
Дата опублікування:
12.12.2025 18:49