• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Електрична енергія

Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстових документів з файлів, що містить тендерну документацію з додатками, яка містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону та Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». З урахуванням обсягу фінансування видатків замовника до розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів. Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відповідають загальноприйнятим державним стандартам та нормативам стосовно предмету закупівлі і розміщені в оголошені про проведення закупівлі зокрема у файлі з обґрунтуванням.

Призупинено

4 212 680.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 09.12.2025 15:38 - 23.12.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

Оскарження умов тендерної документації Замовника

Номер: 4acc5ca59eb7433e9f0a829ff153407d
Ідентифікатор запиту: UA-2025-12-09-015625-a.b1
Назва: Оскарження умов тендерної документації Замовника
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 25.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.12.2025 17:29
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СКАЙ СОФТ", БУРЯЧИНСЬКИЙ СЕРГІЙ ВАСИЛЬОВИЧ 380979270601 smila_skysoft@ukr.net http://skysoft.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2f0f62c83d374336809831a6a153a125
Заголовок пункту скарги: Оскарження умов тендерної документації Замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до оголошення № UA-2025-12-09-015625-a, яке розміщене на авторизованому електронному майданчику на веб-порталі Уповноваженого органу 09 грудня 2025 року Замовником – ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ КОРСУНЬ-ШЕВЧЕНКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ, було оголошено процедуру відкритих торгів (відкритих торгів з особливостями) на закупівлю: ДК 021:2015, код 09310000-5 – Електрична енергія (Електрична енергія).
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 17 грудня 2025 00:00
На нашу думку, умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного.
1. Відповідно до Додатку № 3 до тендерної документації замовник вимагає: «акт звірки взаєморозрахунків по аналогічному(ним) договору(-ам) зазначеному(-их) в довідці, що має містити кваліфікований/удосконалений електронний підпис особи яка його підписала зі сторони постачальника та споживача, з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги»».
Оскаржувана вище вимога є незаконною та дискримінаційною з огляду на наступне. Відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16 липня 1999 року № 996-XIV первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію. В розумінні цього Закону такими первинними документами, які підтверджують факт поставки товару (електричної енергії), є видаткові накладні та/або акти купівлі-продажу, вимога про надання яких також встановлена в Додатку № 2 тендерної документації.
Чинними законодавством не передбачено обов’язковості формування і підписання сторонами Договору акту звірки взаєморозрахунків. Сторони формують їх для своєї зручності, для встановлення відповідності між даними щодо кількості поставленого товару і його оплати між Сторонами.
Тому немає абсолютно ніякої законодавчої аргументації щодо надання оскаржуваних документів у складі тендерної пропозиції, а тим більше з накладеним кваліфікованим/удосконаленим електронним підписом особи, яка його підписала зі сторони Постачальника та Споживача. Такий підпис прирівнюється до власноручного підпису, як зазначалось вище, а тому незрозуміло, з якою метою Замовник вимагає накладення кваліфікованого електронного підпису на оскаржувані документи.
До скарги скаржником також надаються акти приймання-передачі електричної енергії від Споживачів ТОВ «СКАЙ СОФТ», які надіслали позитивні листи-відгуки про виконання договору про постачання електричної енергії.
Також, Скаржник може надати документи, які повною мірою, у відповідності до чинного законодавства підтверджують факт наявності аналогічного досвіду з постачання електричної енергії, виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів, однак Замовник встановив в тендерній документації вимоги, які унеможливлюють нашу участь в процедурі закупівлі, а також інших потенційних учасників.
2. Відповідно до Додатку № 3 до тендерної документації замовник вимагає: «інформація від Державної податкової служби України, в якій містяться дані про відкриті рахунки у банківських та інших фінансових установах».
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, природного газу, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2022, IDT)» та ДСТУ 3466-96.
Оскаржуваний нами документ, який вимагає надати Замовник, не передбачений національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей.
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині.
Крім того, жодними іншими нормативно-правовим актами, ліцензійним умовами тощо, не передбачено обов’язку для постачальника електричної енергії отримувати зазначений вище документ.
ТОВ «СКАЙ СОФТ» отримало ліцензію на постачання електричної енергії відповідно до Постанови НКРЕКП №198 від 24.01.2020 року, проте не зобов’язане отримувати для здійснення постачання електричної енергії оскаржуваний документ, у зв’язку з чим не може взяти участь у цій закупівлі.
Таким чином, Учасник, виконуючи усі норми законодавства щодо постачання електричної енергії, у будь-якому разі не може взяти участь у цій закупівлі через встановлення Замовником незаконних, дискримінаційних вимог.
3. Відповідно до Додатку № 3 до тендерної документації замовник вимагає: «Витяг з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань виданого або сформованого не раніше 30 днів відносно дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про дану закупівлю. Витяг обов’язково має містити відомості про керівника учасника юридичної особи та про інших осіб (за наявності), які можуть вчиняти дії від імені учасника юридичної особи, у тому числі підписувати договори, тощо: прізвище, ім’я, по батькові (за наявності); дані про хронологію реєстраційних дій».
Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (від 25.12.2015 № 922-VIII), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), визначено порядок проведення відкритих торгів, які дещо відрізняються від відкритих торгів, визначених Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VII (далі — Закон № 922). Проте ця різниця не є суттєвою.
Так, відповідно до абзацу 1 пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону № 922 з урахуванням Особливостей.
Згідно з частиною 4 статті 22 Закону № 922 тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011 № 2939-VI (далі — Закон № 2939) та / або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Згідно з частиною 1 статті 10-1 Закону України «Про доступ до публічної інформації», публічна інформація у формі відкритих даних — це публічна інформація у форматі, що дозволяє її автоматизоване оброблення електронними засобами, вільний та безоплатний доступ до неї, а також її подальше використання. Розпорядники інформації зобов’язані надавати публічну інформацію у формі відкритих даних на запит, оприлюднювати і регулярно оновлювати її на Єдиному державному вебпорталі відкритих даних та на своїх вебсайтах.
Міністерство юстиції України запровадило безкоштовний онлайн-сервіс отримання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань за адресою в мережі Інтернет. Скориставшись цим сервісом, замовник безкоштовно може перевірити всю актуальну інформацію щодо учасника процедури закупівлі.
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб, підприємців та громадських формувань містяться дані про потенційних учасників процедури закупівлі та скаржника зокрема. Наведена вище умова тендерної документації не узгоджується з вимогами частини 4 статті 22 Закону, що не дає змоги учасникам належним чином оформити свої тендерні пропозиції. Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації.
Замовник може самостійно отримати інформацію щодо учасника у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за посиланням https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search (доступ до нього є вільним).
4. Відповідно до Додатку № 3 до тендерної документації замовник вимагає: «з метою підтвердження добросовісності та надійності учасника, як постачальника електричної енергії у складі тендерної пропозиції учасник надає не менше 3-х позитивних листів-відгуків від споживачів, які мають містити кваліфікований електронний підпис особи яка його підписала, з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги».
Зазначена вище вимога є дискримінаційною та незаконною з огляду на наступне.
Відповідно до Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, що створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису. А також згідно з пунктом 6 статті 18 зазначеного вище Закону, наголошуємо, кваліфікований електронний підпис має таку саму юридичну силу, як і власноручний підпис, та має презумпцію його відповідності власноручному підпису.
ТОВ «СКАЙ СОФТ» має численний досвід виконання аналогічних договорів з постачання електричної енергії споживачам, а відповідно отримувало від них відгуки про фактичне їх виконання, якість наданих послуг тощо.
Зокрема, на виконання вимог тендерної документації Замовника ТОВ «СКАЙ СОФТ» може надати позитивний лист-відгук від ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ СТЕПАНКІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ про виконання укладеного аналогічного договору про постачання електричної енергії (додається).
Усі зазначені вище документи є офіційними, містять необхідні реквізити, зокрема, печатки та підписи уповноваженої особи відповідної установи, підприємства.
А отже такі листи-відгуки мають таку ж юридичну силу, як і кваліфікований електронний підпис.
Тобто ТОВ «СКАЙ СОФТ» має реальну можливість підтвердити наявність досвіду виконання аналогічних договорів з постачання електричної енергії, надавши у складі тендерної пропозиції листи-відгуки від трьох своїх Споживачів. Однак Замовник безпідставно і без жодної аргументації встановив дискримінаційну вимогу, обмеживши нею потенційну можливість участі в закупівлі ТОВ «СКАЙ СОФТ».
А тому зазначена вище вимога є незаконною та має бути вилучена з тексту тендерної документації.
5. Відповідно до Додатку № 3 до тендерної документації замовник вимагає: «діючий договір про врегулювання небалансів електричної енергії або участь у балансуючій групі, з накладеним кваліфікованим електронним підписом оператора системи передачі або сторони, відповідальної за баланс (балансуючої групи) або повідомлення про приєднання до договору про врегулювання небалансів з накладеним кваліфікованим електронним підписом оператора системи передачі або сторони, відповідальної за баланс (балансуючої групи); довідку (лист) від оператора системи передачі (якщо учасник є стороною відповідальною за баланс) або сторони відповідальної за баланс (якщо учасник входить до балансуючої групи у якості «учасника») про відсутність заборгованості в частині здійснення розрахунків за небаланси електричної енергії. Довідка (лист) надається з накладеним кваліфікованим електронним підписом оператора системи передачі або сторони відповідальної за баланс відповідно».
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки Замовником встановлюються кваліфікаційні критерії до учасників публічної закупівлі визначені ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі".
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, природного газу, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Документи, підписані Електронним Цифровим Підписом (УЕП) або Кваліфікованим Електронним Підписом (КЕП), та документи, скріплені звичайною печаткою, мають однакову юридичну силу в Україні. Це підтверджується низкою нормативно-правових актів. Відповідно до ч. 2 ст. 207 Цивільного кодексу України правочин вважається таким, що вчинений у письмовій формі, якщо його зміст зафіксований в одному або кількох документах (у тому числі електронних), у листах, телеграмах, електронних або інших повідомленнях, обміняних між ними. Правочин вважається вчиненим у письмовій формі, якщо він підписаний його стороною (сторонами). Відповідно до ч. 6 ст. 18 Закону України " Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги " кваліфікована електронна печатка має презумпцію відповідності вимогам цього Закону та прирівнюється до власноручної печатки. Встановлюючи вимогу щодо обов’язковості підписання документа певним видом підпису (а саме кваліфікованим електронним підписом) ви обмежуєте коло осіб для участі у вашій закупівлі, в яких наявні ці документи в паперовому вигляді або підписані удосконаленим цифровим підписом, що є дискримінацією учасників. Звертаємо вашу увагу, що не всі учасники мають змогу надати документи саме у такому форматі, оскільки організації та/або державні установи, яка видають такі документи, мають власний організаційний процес щодо оформлення документів, якщо це не суперечить законодавству, що відповідно не залежить від волі учасників.

За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. Крім того, жодними іншими нормативно-правовим актами, ліцензійним умовами тощо, не передбачено обов’язку для постачальника електричної енергії отримувати зазначені вище документи саме в тому форматі, що вимагає Замовник. Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у ТД наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі.
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині.
Окрім того, зазначена вимога є дискримінаційною щодо скаржника та такою, що унеможливлює участь у цій закупівлі з огляду на таке: Акти звірки від оператора системи передачі надаються підписаними та скріпленими печаткою фізично, а не за допомого електронного підпису.
Таким чином, порушено принцип недискримінації учасників (ст. 5 Закону). Замовник встановив вимоги, виконання яких не залежить від волі Учасника, оскільки документи мають бути видані іншими організаціями (НЕК «Укренерго», оператор балансуючої групи) і не завжди видаються в електронному вигляді з КЕП.
Порушено ч. 4 ст. 22 Закону Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації. Оскаржувані вимоги звужують коло Учасників та створюють бар’єр для участі.
Порушено правовий режим електронного документообігу.
Вимога надання виключно КЕП-підписаних документів суперечить:
ч. 2 ст. 207 ЦК України (письмова форма правочину),
ч. 4 ст. 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» – КЕП = власноручному підпису, однак УЕП також має такий правовий статус.
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.».
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині.
Аналогічна практика органу оскарження, викладена рішенні № 12432-р/пк-пз від 12.08.2025
за результатами розгляду скарги № UA-2025-07-28-009326-a.a1: «Разом з цим, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Слід зазначити, що національні стандарти для електричної енергії не передбачають необхідності наявності вищезазначених документів. Замовник не обґрунтував, та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначеної вимоги Документації у наведеній редакції. За таких умов, участь у Процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники, які зможуть інформацію або акт звірки від оператора системи передачі (НЕК Укренерго) з інформацією щодо відсутності заборгованості учасника за договором електропостачальника про надання послуг з передачі електричної енергії та діючий договір про врегулювання небалансів електричної енергії/участь у балансуючій групі, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.»
6. Відповідно до Додатку № 3 до тендерної документації замовник вимагає: «договір укладений між учасником та Оператором ринку, про купівлю продаж електричної енергії на ринку «на добу наперед» та договір укладений між учасником та Оператором ринку, про купівлю продаж електричної енергії на внутрішньодобового ринку. Договори надаються в електронному вигляді з накладеними кваліфікованими/удосконаленими електронними підписами уповноважених осіб з боку учасника та Оператора ринку».
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі.
Товариство з обмеженою відповідальністю «СКАЙ СОФТ» підтверджує укладання Договору між учасником та Оператором ринку (посилання на сайт: https://www.oree.com.ua/index.php/main/register), про купівлю продаж електричної енергії на ринку "на добу наперед" (далі - РДН) та договір укладений між учасником та Оператором ринку, про купівлю продаж електричної енергії на внутрішньодобового ринку (далі - ВДР), які дозволяють учаснику брати участь у торгах, купівлі-продажу електричної енергії та врегулювання відповідних фінансових зобов’язань згідно з Правилами РДН/ВДР.
Інформація про наявність укладених з Оператором ринку договорів є публічною, знаходиться у відкритому доступі.
Відповідно до Документації: Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
Зважаючи на це, відсутній обов’язок щодо надання документу, визначеного в пункті 2 Додатку 6 (Договір укладений між учасником та Оператором ринку, про купівлю продаж електричної енергії на ринку «на добу наперед» та договір укладений між учасником та Оператором ринку, про купівлю продаж електричної енергії на внутрішньодобового ринку. Договори надаються в електронному вигляді з накладеними кваліфікованими/удосконаленими електронними підписами уповноважених осіб з боку учасника та Оператора ринку).
Для участі в торгах ТОВ «СКАЙ СОФТ» може лише надати скрін-шоти, які підтверджують факт підписання сторонами відповідних договорів купівлі-продажу на РДН та ВДР кваліфікованим електронним підписом (КЕП), оскільки такі договори підписуються у відповідному програмному забезпеченні Оператора Ринку.
Відповідно до вказаних договорів обмін документами, необхідними для здійснення та оформлення операцій купівлі-продажу електричної енергії на РДН/ВДР, здійснюється в електронній формі через програмне забезпечення Оператора Ринку.
Електронні документи оформлюються Сторонами з накладенням КЕП їхніх уповноважених осіб у порядку, передбаченому законодавством України, що унеможливлює їх завантаження з файлами підписів Сторін, що в подальшому також унеможливлює виконання даної вимоги тендерної документації.
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, природного газу, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.».
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачено національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96.
За таких умов, взяти участь в торгах зможуть лише ті учасники, які мають укладені договори з Оператором Ринку з накладеними кваліфікованими/удосконаленими електронними підписами уповноважених осіб та зможуть надати їх у складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним щодо ТОВ «СКАЙ СОФТ».
ТОВ «СКАЙ СОФТ» не може взяти участь в даній закупівлі попри те, що уклав договори, які вимагаються Замовником у встановленому законом порядку.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей. За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. Тому, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до документації в цій частині.
Аналогічна практика органу оскарження, викладена рішенні №20068-р/пк-пз від 17.12.2024 за результатами розгляду скарги № UA-2024-12-02-006916-a.b1: «Договір укладений між учасником та Оператором ринку, про купівлю продаж електричної енергії на ринку "на добу наперед" та договір укладений між учасником та Оператором ринку, про купівлю продаж електричної енергії на внутрішньодобового ринку. Договори надаються в електронному вигляді з накладеними кваліфікованими/удосконаленими електронними підписами уповноважених осіб з боку учасника та Оператора ринку. Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати вищенаведені договори в електронному вигляді саме з накладеними кваліфікованими/удосконаленими електронними підписами уповноважених осіб з боку учасника та Оператора ринку, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.».
7. Відповідно до Додатку № 3 до тендерної документації замовник вимагає: «інформація або акт звірки від оператора системи передачі (НЕК Укренерго) з інформацією щодо відсутності заборгованості учасника за договором електропостачальника про надання послуг з передачі електричної енергії, з накладеним кваліфікованим електронним підписом оператора системи передачі (НЕК Укренерго)».
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, природного газу, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.».
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей. За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині.
Отже, вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити оскаржувані нами вимоги.
8. Відповідно до Додатку № 3 до тендерної документації замовник вимагає: «документ(и), що підтверджує(ють) оплату учасником послуг Оператора ринку (фіксований платіж за користування програмним забезпеченням ОР) за період(и) в якому було опубліковано оголошення про проведення закупівлі та в якому подається тендерна пропозиція».
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, природного газу, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.».
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей. За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині.
Отже, вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити оскаржувані нами вимоги.
09. Відповідно до Додатку № 3 до тендерної документації замовник вимагає: «на підтвердження наявності web-сайту Учасника та його відповідності вимогам пп. 14 та пп. 15 п.5.2.2. р. 5.2 «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг України від 14.03.2018 р. № 312, Учасник у складі пропозиції надає довідку в довільній формі з інформацією про наявність офіційного веб-сайту в мережі Інтернет. Інформація про наявність веб-сайту має бути підтверджена оригіналом документа на право власності та/ або право користування та /або договором про надання послуг та/або іншого документу, що підтверджує наявність офіційного веб-сайту в мережі Інтернет».
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, природного газу, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2022, IDT)» та ДСТУ 3466-96.
Оскаржувані нами документи, які вимагає надати Замовник, не передбачені національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Крім того, жодними іншими нормативно-правовим актами, ліцензійним умовами тощо, не передбачено обов’язку для постачальника електричної енергії отримувати зазначені вище документи.
ТОВ «СКАЙ СОФТ» отримало ліцензію на постачання електричної енергії відповідно до Постанови НКРЕКП №198 від 24.01.2020 року, проте не зобов’язане отримувати для здійснення постачання електричної енергії оскаржувані документи, у зв’язку з чим не може взяти участь у цій закупівлі.
А тому зазначена вище вимога тендерної документації має бути вилучена з її тексу Замовником.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження