• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Охоронні послуги (послуги з охорони об'єктів)

Призупинено

110 947 058.12 UAH без ПДВ
Період оскарження: 09.12.2025 11:53 - 20.12.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документаці

Номер: 8576ea809dcb46dc913be6ff4ebbbd0c
Ідентифікатор запиту: UA-2025-12-09-007763-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документаці
Скарга:
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації на закупівлю ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги (послуги з охорони об'єктів) та інші порушення законодавства 09.12.2025 року Замовник ФІЛІЯ "КАРПАТСЬКИЙ ЛІСОВИЙ ОФІС" ДЕРЖАВНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЛІСИ УКРАЇНИ" оприлюднив закупівлю: UA-2025-12-09-007763-a, процедури закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі є: ДК 021:2015:79710000-4: Охоронні послуги (послуги з охорони об'єктів). З урахуванням усіх змін що вносилися Замовником, строк подання тендерних пропозицій наразі встановлено до 23.12.2025 року 00:00. Наша компанія має намір взяти участь у відповідній закупівлі, однак, ознайомившись з тендерною документацією Замовника, ми, ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «СКОРПІОН-СБЛ» (далі - Скаржник), виявили в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі. Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування: Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. Дискримінаційні вимоги тендерної документації Замовника полягають в наступному: Вимога 1. Відповідно до п. 3.4, 3.5 та 3.6 Додатку 2 до тендерної документації, Замовником у відповідності до ч. 3 ст. 22 Закону у складі тендерної пропозиції вимагається: 3.4. Сканована/-і копія/-ї чинного сертифікату ISO 9001 «Системи управління якістю. Вимоги» щодо надання послуг з охорони, а також вказати сайт систем сертифікації та номер телефону, за яким можна перевірити дійсність наданого сертифікату. 3.5. Сканована/-і копія/-ї чинного сертифікату ISO 14001 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» щодо надання послуг з охорони, а також вказати сайт систем сертифікації та номер телефону, за яким можна перевірити дійсність наданого сертифікату. 3.6. Сканована/-і копія/-ї чинного сертифікату ISO 45001 «Системи управління охорони здоров’я та безпекою праці» щодо надання послуг з охорони, а також вказати сайт систем сертифікації та номер телефону, за яким можна перевірити дійсність наданого сертифікату Аналогічна вимога щодо надання зазначених сертифікатів міститься і в Додатку № 8 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції». Охоронні послуги, які є предметом закупівлі UA-2025-12-09-007763-a, регулюються спеціальним Законом України «Про охоронну діяльність» № 4616-VI від 22.03.2012 та Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджених Постановою КМУ від 18.11.2015 року № 960. Жоден з вказаних нормативно-правових актів не передбачає необхідності обов’язкового отримання суб’єктами охоронної діяльності зазначених сертифікатів ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001. Стаття 23 Закону України «Про стандартизацію» № 1315-VII від 05.06.2014 року передбачає, що національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов'язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами. Таким чином, надання зазначених сертифікатів не передбачено чинним законодавством України в сфері охоронної діяльності та передбачає додаткові витрати учасників на їх придбання, з огляду на те, що різні замовники вимагають кожен раз різні сертифікати у закупівлях на аналогічні послуги. Ми, як учасник ринку охоронних послуг, гарантуємо якість їх надання, враховуючи наш багаторічний досвід та різні за своєю суттю об’єкти, які ми охороняємо, враховуючи безумовне виконання Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності. Відсутність того чи іншого сертифікату, який є необов’язковим, не впливає на якість надання послуг, а лише ставить нас в дискримінаційне положення порівняно з учасником, який їх має, а також обмежує нашу можливість участі у зазначеній закупівлі, що є недопустимим з огляду на положення ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». При цьому зазначаємо, що ми маємо обов’язковий сертифікат на ПЦС (ДСТУ EN 50518-2019 «Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень» (50518:2019, IDT) (копія надається), оскільки Ліцензійними умовами передбачено, що під час організації та провадження охоронної діяльності забороняється використовувати не сертифіковані в установленому порядку технічні засоби охорони. Аналогічна оскаржуваній вимога надання необов’язкових сертифікатів ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001 була визнана дискримінаційною у різноманітних рішеннях АМКУ. Отже, просимо зобов’язати Замовника виключити вимоги щодо необхідності надання учасником у складі тендерної пропозиції зазначених у скарзі сертифікатів, які містяться у п. 3.4, 3.5 та 3.6 Додатку 2 до тендерної документації та в п. 3.4, 3.5, 3.6 Додатку № 8 до тендерної документації, оскільки по відношенню до нас такі вимоги є дискримінаційними та не дають змоги прийняти участь у вказаній процедурі закупівлі, так як проходження сертифікації і оцінки відповідності є тривалим по часу та дороговартісним процесом, який не має жодної законодавчо встановленої необхідності. Вимога 2. Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації, учасником надається інформація, що підтверджує відповідність учасника встановленим/-ому замовником кваліфікаційному/-им критерію/-ям, у вигляді сканованої/-их копії/-й документа/-ів, в т.ч.: 2. Інформація про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів): 2.1.1. Сканована/-і копія/-ї довідки учасника за підписом керівника чи уповноваженої особи учасника про виконання аналогічних договорів* (не менше двох договорів, укладених та виконаних у період 2023-2025 років), за формою наведеною нижче: № з/п Назва підприємства із яким укладено договір, код ЄДРПОУ та контактний телефон Предмет договору, регіон розташування об’єкту/-ів охорони (згідно договору) Номер договору та дата укладання Строк дії договору (з__ по__) 1 2 3 4 5 2.1.2. Сканована/-і копія/-ї договору/-ів*, що наведений/-і учасником в довідці (згідно підпункту 2.1.1. даного додатку) про виконання аналогічного/-их* договору/-ів*. * такий договір повинен містити усі додатки, які є невід’ємною частиною договору (якщо є такі додатки). При цьому такий договір не може надаватися без зазначення: - вартісних показників чи інших даних, які можуть бути визначені учасником як комерційна таємниця; - персональних даних (у відповідності до вимог Закону України «Про захист персональних даних»), які можуть бути належним чином заретушовані. Належним виконанням підпункту 2.1.2. є надання сканованої/-них копії/-ій договору/-ів з усіма підприємствами (замовниками), що зазначені у довідці згідно підпункту 2.1.1. Враховуючи, що об’єкти охорони Замовника, що є предметом закупівлі, розташовані у різних областях України - учасник повинен документально підтвердити наявність досвіду охорони об’єктів, що територіально знаходяться поза межами однієї області (в різних областях України) за одним чи окремими договорами, що надані у довідці згідно підпункту 2.1.1. 2.1.3. Гарантійний лист за підписом керівника чи уповноваженої особи учасника, в якому він гарантує, що послуги, які надавалися відповідно до договору/-ів, що наведений/-і учасником в довідці (згідно підпункту 2.1.1. даного додатку) про виконання аналогічного/-их* договору/-ів** виконані ним належним чином, судових спорів з приводу виконання договірних зобов’язань не було, претензій з боку підприємства/-в (замовника/-ів), для якого/-их виконувались аналогічний/-ні* договір/-ори** наведений/-і учасником в довідці (згідно підпункту 2.1.1. даного додатку) не надходило. Замість такого гарантійного листа учасник може надати скановану/-і копію/-ї відгука/-ів*** від підприємства/-в (замовника/-ів), для якого/-их виконувався/-лись аналогічний/-ні* договір/-ори** наведений/-і учасником в довідці (згідно підпункту 2.1.1. даного додатку) із зазначенням інформації про номер/-и, дату/-и укладання договору/-ів, якості та строків надання послуг, сканована/-ні копія/-ї якого/-их надана/-ні на виконання вимог підпункту 2.1.2. у разі зазначення у довідці згідно підпункту 2.1.1. даного додатку більш ніж одного підприємства (замовника) належним виконанням підпункту 2.1.3. є надання відгука/-ів від усіх підприємств (замовників), сканованої/-них копії/-ій договору/-ів, яких надані на виконання вимог підпункту 2.1.2. У разі зазначення в п.2.1.1 аналогічних договорів, які оприлюднені в електронній системі закупівель «Prozorro», Учасник не надає документи, передбачені п.2.1.3;. Наголошуємо, що стаття 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» серед іншого встановлює, що Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Одним з таких критеріїв є наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). В свою чергу, законодавством не встановлено такого кваліфікаційного критерію, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів). Додатково замовник у тендерній документації не конкретизував, який саме договір ним вважатиметься аналогічним. Тим більше, що чинне законодавство не містить визначення, який договір вважається аналогічним. Замовник, прибравши умову «за предметом закупівлі» фактично поставив потенційних учасників перед питанням: а який же договір замовник вважатиме аналогічним? За обсягом робіт, за вартісним показником, за предметом закупівлі, за суттю наданих послуг тощо? Враховуючи формулювання кваліфікаційного критерію, яке використав Замовник – за певних умов це може призвести до маніпулювань під час розгляду тендерних пропозицій учасників. Ми, як надавач охоронних послуг, маємо купу успішно укладених і виконаних договорів як із зазначенням в них коду ДК (копії надаються), так і без (договори з приватною сферою і фізичними особами). Такі договори ми плануємо надавати у якості підтвердження кваліфікаційного критерію, проте, нам не зрозуміло, чи врахує їх замовник при розгляді тендерної пропозиції. Як вже зазначалося вище, встановивши кваліфікаційний критерій у редакції, яка відмінна від тієї, що містить ЗУ «Про публічні закупівлі», за певних умов Замовник може маніпулювати своєю позицією щодо «аналогічності» наданих нами чи іншим учасником договорів. Крім цього, статтею 22 Закону передбачено, у тендерній документації зазначається один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону. Таким чином, встановивши кваліфікаційний критерій у редакції, яка відмінна від тієї, що містить ЗУ «Про публічні закупівлі», замовник порушив зазначений закон. До того ж ця стаття зазначає, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Такий кваліфікаційний критерій як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів) чинним законодавством не передбачений. Крім цього, вимога в такій редакції є дискримінаційною по відношенню до скаржника, оскільки за певних умов це може призвести до маніпулювань під час розгляду нашої тендерної пропозиції і призвести до встановлення замовником невідповідностей у нашій тендерній пропозиції, а у подальшому – бути причиною відхилення. Отже, просимо зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність до вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» в частині встановлення кваліфікаційних критеріїв, у редакції, яка передбачена законом. Вимога 3. Відповідно до пунктів 2.3.6, 2.3.7 та 2.3.9 Додатку 2 та Додатку 8 до тендерної документації, учасником мають бути надані: 2.3.6. Сканована/-і копія/-ї документального підтвердження в довільній формі про те, що охоронники групи швидкого реагування, зазначені в п.2.3.6 мають навики надання першої домедичної допомоги в умовах війни. На підтвердження надати сертифікат\диплом\тощо про проходження навчання курсу із надання домедичної допомоги в умовах війни (документ про навчання повинен містити реквізити для можливості перевірки його дійсності та чинності: посилання на відповідний сайт або QR-код). 2.3.7. Сканована/-і копія/-ї документального підтвердження штатної чисельності працівників Учасника, які зазначені в довідці згідно з пунктом 2.3.1 та 2.3.6 Учасник надає оригінал та/або електронну копію та/або скановану копію Додатку 1 та Додатку 4 ДФ до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за останній звітний період з відміткою відповідного органу державної податкової служби України про отримання Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, або з наданням скан-копії відповідної квитанції, якщо звітність здавалась у електронному вигляді, що підтверджує наявність у штаті Учасника працівників не менше кількості зазначеної в п.2.3.1. У разі прийняття працівника/ів на роботу після звітного періоду, Учасник надає оригінал та/або електронну копію та/або скановану копію повідомлень про прийняття на роботу (відповідно до постанови КМУ від 17.06.2015 № 413) працівників Учасника, що зазначені у довідці згідно з пунктом 2.3.1 та п.2.3.6). 2.3.9 Сканована/-і копія/-ї чинного договору страхування від нещасних випадків на працівників групи швидкого реагування згідно п.2.3.6 з наданням підтверджуючих платіжних документів (з обов’язковим вказанням у призначенні платежу реквізитів договору/-ів). Звертаємо увагу, що п.2.3.6 не містить інформації про будь-яких працівників учасника. Тому нам не зрозуміло, щодо який саме осіб має бути надана інформація. Вимога замовника в такій редакції може в майбутньому призвести до маніпулювань при розгляді тендерних пропозиції та призвести до встановлення замовником невідповідностей у нашій тендерній пропозиції, а у подальшому – стати причиною відхилення. Отже, просимо зобов’язати Замовника привести формулювання тендерних вимоги у відповідність до пунктів тендерної документації. Вимога 4: Відповідно до Особливостей, замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів. У разі внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме – в оголошенні про проведення відкритих торгів таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів. Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення. Замовником, 18 грудня опубліковано зміни до тендерної документації, проте оприлюднений окремий файл не містить самого переліку змін, а має наступний вигляд: Перелік змін, що вносяться до тендерної документації на закупівлю послуг: Охоронні послуги (послуги з охорони об'єктів) 1. Пункт 1 «Кінцевий строк подання тендерних пропозицій» Розділ ІV. Подання та розкриття тендерної пропозиції викласти у наступній редакції: «Кінцевий строк подання тендерних пропозицій - 23.12.2025 року до 00:00 за київським часом. -------------------------------------------------------------------------------- Отримана тендерна пропозиція вноситься автоматично до реєстру отриманих тендерних пропозицій, у якому відображається інформація про надані тендерні пропозиції, а саме: 1) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель; 2) найменування та ідентифікаційний код учасника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань; 3) дата та час подання тендерної пропозиції. -------------------------------------------------------------------------------- Тендерні пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання не приймаються електронною системою закупівель». Перелік змін, що вносяться до тендерної документації на закупівлю послуг: Охоронні послуги (послуги з охорони об'єктів) . 1. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 23 грудня 2025 00:00 Зміни : Додаток 2 до ТД Критерії прийнятності (Нова Редакція від 18.12.2025) Додаток 4 до ТД Проєкт договору (Нова Редакція від 18.12.2025) Додаток 8 Перелік документів для Учасника (Нова Редакція від 18.12.2025) Тендерна документація Охоронні послуги (Нова Редакція від 18.12.2025) Тобто, замовник надав лише перелік додатків, до яких внесено зміни, а самі зміни не висвітлив. Враховуючи значний обсяг документації, нам, як потенційному учаснику закупівлі складно в повній мірі зрозуміти, що саме змінено учасником. Це є важливим, оскільки більша частина документів тендерної пропозиції вже підготовлена. Не оприлюднивши повний перелік змін, як того вимагає законодавство, Замовник порушив п. 54 Особливостей. За певних умов таке порушення може призвести до неврахування нами усіх внесених змін по причині їх випадкового невзяття до уваги (враховуючи загальний обсяг вимог) та стати причиною відхилення нашої тендерної пропозиції. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог у редакції, наведеній вище, порушують вимоги статті 5 та статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону. Дії Замовника в частині неоприлюднення повного перелікує змін, як того вимагає законодавство, Замовник є порушенням п. 54 Особливостей. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника, нечіткі, та суперечливі Закону формулювання, неоприлюднення повного переліку внесених змін, Скаржник не може на конкурентних умовах прийняти участь у оскаржуваній процедурі закупівлі. Згідно Особливостей, якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази. Докази викладено у тексті скарги та надано у Додатках. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, - ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушень процедури закупівлі. 3. Зобов’язати замовника усунути порушення шляхом внесення змін до тендерної документації та привести її у відповідність до вимог чинного законодавства. Додатки: 1. Додаток 2 до тендерної документації; 2. Додаток 8 до тендерної документації; 3. Копія Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених Постановою КМУ від 18.11.2015 року № 960; 4. Копія Закону України «Про охоронну діяльність» від 22.03.2012 року № 4616-VI; 5. Сертифікат ДСТУ EN 50518-2019 «Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень» (50518:2019); 6. Договір, укладений ПП «Скорпіон-СБЛ»; 7. Перелік змін від 18.12.2025.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 31.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.12.2025 17:45
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СКОРПІОН-СБЛ", Чорноброва Анастасія 380979764288 okhorona.scorpion.sbl@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: df370b3d467d42b19ccf3a45c7257ec1
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови Тендерної докуметації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Вимога 1. Відповідно до п. 3.4, 3.5 та 3.6 Додатку 2 до тендерної документації, Замовником у відповідності до ч. 3 ст. 22 Закону у складі тендерної пропозиції вимагається:
3.4. Сканована/-і копія/-ї чинного сертифікату ISO 9001 «Системи управління якістю. Вимоги» щодо надання послуг з охорони, а також вказати сайт систем сертифікації та номер телефону, за яким можна перевірити дійсність наданого сертифікату.
3.5. Сканована/-і копія/-ї чинного сертифікату ISO 14001 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» щодо надання послуг з охорони, а також вказати сайт систем сертифікації та номер телефону, за яким можна перевірити дійсність наданого сертифікату.
3.6. Сканована/-і копія/-ї чинного сертифікату ISO 45001 «Системи управління охорони здоров’я та безпекою праці» щодо надання послуг з охорони, а також вказати сайт систем сертифікації та номер телефону, за яким можна перевірити дійсність наданого сертифікату
Аналогічна вимога щодо надання зазначених сертифікатів міститься і в Додатку № 8 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції».

Охоронні послуги, які є предметом закупівлі UA-2025-12-09-007763-a, регулюються спеціальним Законом України «Про охоронну діяльність» № 4616-VI від 22.03.2012 та Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджених Постановою КМУ від 18.11.2015 року № 960.
Жоден з вказаних нормативно-правових актів не передбачає необхідності обов’язкового отримання суб’єктами охоронної діяльності зазначених сертифікатів ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001.
Стаття 23 Закону України «Про стандартизацію» № 1315-VII від 05.06.2014 року передбачає, що національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов'язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами.
Таким чином, надання зазначених сертифікатів не передбачено чинним законодавством України в сфері охоронної діяльності та передбачає додаткові витрати учасників на їх придбання, з огляду на те, що різні замовники вимагають кожен раз різні сертифікати у закупівлях на аналогічні послуги.
Ми, як учасник ринку охоронних послуг, гарантуємо якість їх надання, враховуючи наш багаторічний досвід та різні за своєю суттю об’єкти, які ми охороняємо, враховуючи безумовне виконання Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності. Відсутність того чи іншого сертифікату, який є необов’язковим, не впливає на якість надання послуг, а лише ставить нас в дискримінаційне положення порівняно з учасником, який їх має, а також обмежує нашу можливість участі у зазначеній закупівлі, що є недопустимим з огляду на положення ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
При цьому зазначаємо, що ми маємо обов’язковий сертифікат на ПЦС (ДСТУ EN 50518-2019 «Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень» (50518:2019, IDT) (копія надається), оскільки Ліцензійними умовами передбачено, що під час організації та провадження охоронної діяльності забороняється використовувати не сертифіковані в установленому порядку технічні засоби охорони.
Аналогічна оскаржуваній вимога надання необов’язкових сертифікатів ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001 була визнана дискримінаційною у різноманітних рішеннях АМКУ.
Отже, просимо зобов’язати Замовника виключити вимоги щодо необхідності надання учасником у складі тендерної пропозиції зазначених у скарзі сертифікатів, які містяться у п. 3.4, 3.5 та 3.6 Додатку 2 до тендерної документації та в п. 3.4, 3.5, 3.6 Додатку № 8 до тендерної документації, оскільки по відношенню до нас такі вимоги є дискримінаційними та не дають змоги прийняти участь у вказаній процедурі закупівлі, так як проходження сертифікації і оцінки відповідності є тривалим по часу та дороговартісним процесом, який не має жодної законодавчо встановленої необхідності.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 7021b781428e45c59f09dcb3c5ed07c2
Заголовок пункту скарги: скарга на дискримінаційні умови ТД та порушення законодавства
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації, учасником надається інформація, що підтверджує відповідність учасника встановленим/-ому замовником кваліфікаційному/-им критерію/-ям, у вигляді сканованої/-их копії/-й документа/-ів, в т.ч.:
2. Інформація про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів):
2.1.1. Сканована/-і копія/-ї довідки учасника за підписом керівника чи уповноваженої особи учасника про виконання аналогічних договорів* (не менше двох договорів, укладених та виконаних у період 2023-2025 років), за формою наведеною нижче:
№ з/п Назва підприємства із яким укладено договір, код ЄДРПОУ та контактний телефон Предмет договору, регіон розташування об’єкту/-ів охорони (згідно договору) Номер договору та дата укладання Строк дії договору (з__ по__)
1 2 3 4 5

2.1.2. Сканована/-і копія/-ї договору/-ів*, що наведений/-і учасником в довідці (згідно підпункту 2.1.1. даного додатку) про виконання аналогічного/-их* договору/-ів*.
* такий договір повинен містити усі додатки, які є невід’ємною частиною договору (якщо є такі додатки). При цьому такий договір не може надаватися без зазначення: - вартісних показників чи інших даних, які можуть бути визначені учасником як комерційна таємниця; - персональних даних (у відповідності до вимог Закону України «Про захист персональних даних»), які можуть бути належним чином заретушовані. Належним виконанням підпункту 2.1.2. є надання сканованої/-них копії/-ій договору/-ів з усіма підприємствами (замовниками), що зазначені у довідці згідно підпункту 2.1.1.
Враховуючи, що об’єкти охорони Замовника, що є предметом закупівлі, розташовані у різних областях України - учасник повинен документально підтвердити наявність досвіду охорони об’єктів, що територіально знаходяться поза межами однієї області (в різних областях України) за одним чи окремими договорами, що надані у довідці згідно підпункту 2.1.1.
2.1.3. Гарантійний лист за підписом керівника чи уповноваженої особи учасника, в якому він гарантує, що послуги, які надавалися відповідно до договору/-ів, що наведений/-і учасником в довідці (згідно підпункту 2.1.1. даного додатку) про виконання аналогічного/-их* договору/-ів** виконані ним належним чином, судових спорів з приводу виконання договірних зобов’язань не було, претензій з боку підприємства/-в (замовника/-ів), для якого/-их виконувались аналогічний/-ні* договір/-ори** наведений/-і учасником в довідці (згідно підпункту 2.1.1. даного додатку) не надходило. Замість такого гарантійного листа учасник може надати скановану/-і копію/-ї відгука/-ів*** від підприємства/-в (замовника/-ів), для якого/-их виконувався/-лись аналогічний/-ні* договір/-ори** наведений/-і учасником в довідці (згідно підпункту 2.1.1. даного додатку) із зазначенням інформації про номер/-и, дату/-и укладання договору/-ів, якості та строків надання послуг, сканована/-ні копія/-ї якого/-их надана/-ні на виконання вимог підпункту 2.1.2.
у разі зазначення у довідці згідно підпункту 2.1.1. даного додатку більш ніж одного підприємства (замовника) належним виконанням підпункту 2.1.3. є надання відгука/-ів від усіх підприємств (замовників), сканованої/-них копії/-ій договору/-ів, яких надані на виконання вимог підпункту 2.1.2.
У разі зазначення в п.2.1.1 аналогічних договорів, які оприлюднені в електронній системі закупівель «Prozorro», Учасник не надає документи, передбачені п.2.1.3;.

Наголошуємо, що стаття 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» серед іншого встановлює, що Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Одним з таких критеріїв є наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
В свою чергу, законодавством не встановлено такого кваліфікаційного критерію, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів). Додатково замовник у тендерній документації не конкретизував, який саме договір ним вважатиметься аналогічним. Тим більше, що чинне законодавство не містить визначення, який договір вважається аналогічним.
Замовник, прибравши умову «за предметом закупівлі» фактично поставив потенційних учасників перед питанням: а який же договір замовник вважатиме аналогічним? За обсягом робіт, за вартісним показником, за предметом закупівлі, за суттю наданих послуг тощо? Враховуючи формулювання кваліфікаційного критерію, яке використав Замовник – за певних умов це може призвести до маніпулювань під час розгляду тендерних пропозицій учасників.
Ми, як надавач охоронних послуг, маємо купу успішно укладених і виконаних договорів як із зазначенням в них коду ДК (копії надаються), так і без (договори з приватною сферою і фізичними особами). Такі договори ми плануємо надавати у якості підтвердження кваліфікаційного критерію, проте, нам не зрозуміло, чи врахує їх замовник при розгляді тендерної пропозиції.
Як вже зазначалося вище, встановивши кваліфікаційний критерій у редакції, яка відмінна від тієї, що містить ЗУ «Про публічні закупівлі», за певних умов Замовник може маніпулювати своєю позицією щодо «аналогічності» наданих нами чи іншим учасником договорів.
Крім цього, статтею 22 Закону передбачено, у тендерній документації зазначається один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону. Таким чином, встановивши кваліфікаційний критерій у редакції, яка відмінна від тієї, що містить ЗУ «Про публічні закупівлі», замовник порушив зазначений закон.
До того ж ця стаття зазначає, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Такий кваліфікаційний критерій як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів) чинним законодавством не передбачений. Крім цього, вимога в такій редакції є дискримінаційною по відношенню до скаржника, оскільки за певних умов це може призвести до маніпулювань під час розгляду нашої тендерної пропозиції і призвести до встановлення замовником невідповідностей у нашій тендерній пропозиції, а у подальшому – бути причиною відхилення.
Отже, просимо зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність до вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» в частині встановлення кваліфікаційних критеріїв, у редакції, яка передбачена законом.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: f2342f9fd92f459baf63291eba4ae3f2
Заголовок пункту скарги: дискримінаційні умови ТД та порушення законодавства
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пунктів 2.3.6, 2.3.7 та 2.3.9 Додатку 2 та Додатку 8 до тендерної документації, учасником мають бути надані:
2.3.6. Сканована/-і копія/-ї документального підтвердження в довільній формі про те, що охоронники групи швидкого реагування, зазначені в п.2.3.6 мають навики надання першої домедичної допомоги в умовах війни. На підтвердження надати сертифікат\диплом\тощо про проходження навчання курсу із надання домедичної допомоги в умовах війни (документ про навчання повинен містити реквізити для можливості перевірки його дійсності та чинності: посилання на відповідний сайт або QR-код).
2.3.7. Сканована/-і копія/-ї документального підтвердження штатної чисельності працівників Учасника, які зазначені в довідці згідно з пунктом 2.3.1 та 2.3.6 Учасник надає оригінал та/або електронну копію та/або скановану копію Додатку 1 та Додатку 4 ДФ до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за останній звітний період з відміткою відповідного органу державної податкової служби України про отримання Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, або з наданням скан-копії відповідної квитанції, якщо звітність здавалась у електронному вигляді, що підтверджує наявність у штаті Учасника працівників не менше кількості зазначеної в п.2.3.1. У разі прийняття працівника/ів на роботу після звітного періоду, Учасник надає оригінал та/або електронну копію та/або скановану копію повідомлень про прийняття на роботу (відповідно до постанови КМУ від 17.06.2015 № 413) працівників Учасника, що зазначені у довідці згідно з пунктом 2.3.1 та п.2.3.6).
2.3.9 Сканована/-і копія/-ї чинного договору страхування від нещасних випадків на працівників групи швидкого реагування згідно п.2.3.6 з наданням підтверджуючих платіжних документів (з обов’язковим вказанням у призначенні платежу реквізитів договору/-ів).
Звертаємо увагу, що п.2.3.6 не містить інформації про будь-яких працівників учасника. Тому нам не зрозуміло, щодо який саме осіб має бути надана інформація.
Вимога замовника в такій редакції може в майбутньому призвести до маніпулювань при розгляді тендерних пропозиції та призвести до встановлення замовником невідповідностей у нашій тендерній пропозиції, а у подальшому – стати причиною відхилення.
Отже, просимо зобов’язати Замовника привести формулювання тендерних вимоги у відповідність до пунктів тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: c244af3cd44e45a48083cefa30f72b24
Заголовок пункту скарги: порушення законодавства
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Особливостей, замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів. У разі внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме – в оголошенні про проведення відкритих торгів таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
Замовником, 18 грудня опубліковано зміни до тендерної документації, проте оприлюднений окремий файл не містить самого переліку змін, а має наступний вигляд:


Перелік змін, що вносяться до тендерної документації на закупівлю послуг: Охоронні послуги (послуги з охорони об'єктів)

1. Пункт 1 «Кінцевий строк подання тендерних пропозицій» Розділ ІV. Подання та розкриття тендерної пропозиції викласти у наступній редакції:

«Кінцевий строк подання тендерних пропозицій - 23.12.2025 року до 00:00 за київським часом.
--------------------------------------------------------------------------------
Отримана тендерна пропозиція вноситься автоматично до реєстру отриманих тендерних пропозицій, у якому відображається інформація про надані тендерні пропозиції, а саме:
1) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель;
2) найменування та ідентифікаційний код учасника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
3) дата та час подання тендерної пропозиції.
--------------------------------------------------------------------------------
Тендерні пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання не приймаються електронною системою закупівель».


Перелік змін, що вносяться до тендерної документації на закупівлю послуг: Охоронні послуги (послуги з охорони об'єктів)

.

1. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 23 грудня 2025 00:00


Зміни :
Додаток 2 до ТД Критерії прийнятності (Нова Редакція від 18.12.2025)
Додаток 4 до ТД Проєкт договору (Нова Редакція від 18.12.2025)
Додаток 8 Перелік документів для Учасника (Нова Редакція від 18.12.2025)
Тендерна документація Охоронні послуги (Нова Редакція від 18.12.2025)

Тобто, замовник надав лише перелік додатків, до яких внесено зміни, а самі зміни не висвітлив. Враховуючи значний обсяг документації, нам, як потенційному учаснику закупівлі складно в повній мірі зрозуміти, що саме змінено учасником. Це є важливим, оскільки більша частина документів тендерної пропозиції вже підготовлена.
Не оприлюднивши повний перелік змін, як того вимагає законодавство, Замовник порушив п. 54 Особливостей. За певних умов таке порушення може призвести до неврахування нами усіх внесених змін по причині їх випадкового невзяття до уваги (враховуючи загальний обсяг вимог) та стати причиною відхилення нашої тендерної пропозиції.
Вимоги: Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення

Запити Органу оскарження