• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з обслуговування та ремонту медичного холодильно-морозильного обладнання та кондиціонерів

Період подачі пропозицій

до закінчення періоду залишилося 4 дні (до 16.12.25 15:42)

731 640.00 UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
04
дн
07
год
00
хв
21
сек
Довідка МВС Пов'язаний план
Оплата за участь: 612.00 UAH
Період оскарження: 08.12.2025 15:45 - 13.12.2025 00:00
Скарга
Очікує розгляду
КЕП

скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: b85eace371a34fac8712079c1dc1f890
Ідентифікатор запиту: UA-2025-12-08-015919-a.a1
Назва: скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КИЇВСЬКИЙ МІСЬКИЙ ЦЕНТР КРОВІ» ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) оголосило процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-12-08-015919-a ПП «СПЕЦСЕРВІС» має намір прийняти участь у даній процедурі закупівлі. Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. Скаржник вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне. Фактичні обставини Згідно з пунктом 3 Особливостей, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до частини 4 статті 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Разом з тим, тендерна документація, затверджена Рішенням уповноваженої особи Протокол № 08/12/1 від 08.12.2025 року, містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та обмежують участь в процедурі закупівлі. Звертаю увагу Комісії, скарга на умови тендерної документації подана у відповідний строк, встановлений пунктом 59 Особливостей, підстави для залишення скарги без розгляду згідно з пунктом 63 Особливостей – відсутні. Вважаю, що такими прийнятими рішеннями та діями Замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СПЕЦСЕРВІС", Анастасія Вікторівна 0800404911 tender@spec-servis.com.ua https://spec-servis.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 7098314f05fc440da58cbd6270a9e417
Заголовок пункту скарги: скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Щодо вимоги надання сертифікату ДСТУ EN ISO 13485:2018

У відповідності до положень Додатку 1 до тендерної документації «Перелік документів, які подає Учасник» «Технічне обслуговування та за потреби ремонт виконується організацією з наявністю системи управління якістю, що відповідає вимогам ДСТУ EN ISO 13485: 2018 (для підтвердження у складі пропозиції надати дійсний сертифікат відповідності)».

Аналогічна вимога міститься в Додатку 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні вимоги до предмета закупівлі».

Отже, Замовник вимагає від потенційних учасників надання саме сертифікату відповідності ДСТУ EN ISO 13485: 2018.

Правове регулювання, прийняття та дійсність державного стандарту ДСТУ EN ISO 13 485: 2018 закріплено в Наказі ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 17.12.2018 № 495 «Про прийняття та скасування національних стандартів, прийняття поправок до національних стандартів, скасування поправки до національного стандарту».

Вищевказаним Наказом, між іншим, встановлено наступне:
«1. Прийняти національні стандарти, гармонізовані з європейськими та міжнародними стандартами, методом підтвердження з наданням чинності з 01 січня 2019 року:
…11. ДСТУ EN ISO 13485:2018 (EN ISO 13485:2016, IDT; ISO 13485:2016, IDT) Медичні вироби. Система управління якістю. Вимоги до регулювання - На заміну ДСТУ EN ISO 13485:2015 (EN ISO 13485:2012, IDT; ISO 13485:2003, IDT); ДСТУ EN ISO 13485:2015 / Поправка № 1:2015 (EN ISO 13485:2012/AC:2012, IDT).
3. Скасувати чинність національних стандартів з 01 липня 2019 року:
… 3. ДСТУ EN ISO 13485:2015 (EN ISO 13485:2012, IDT; ISO 13485:2003, IDT) Медичні вироби. Система управління якістю. Вимоги до регулювання.
4. Скасувати чинність поправки до національного стандарту з 01 липня 2019 року:
ДСТУ EN ISO 13485:2015 / Поправка № 1:2015 (EN ISO 13485:2012/AC:2012, IDT) Медичні вироби. Система управління якістю. Вимоги до регулювання».

Таким чином, ДСТУ EN ISO 13485: 2018 є діючим.

У національному вступі до ДСТУ EN ISO 13485:2018 вказано, що, відповідність вимогам цього стандарту підтверджує відповідність певним суттєвим вимогам Технічного регламенту щодо медичних виробів. Технічного регламенту щодо активних медичних виробів, які імплантують, та Технічного регламенту щодо медичних виробів для діагностики in vitro.

Відповідно до пп. 9 п. 2 Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 жовтня 2013 року № 753 медичний виріб - будь-який інструмент, апарат, прилад, пристрій, програмне забезпечення, матеріал або інший виріб, що застосовуються як окремо, так і в поєднанні між собою (включаючи програмне забезпечення, передбачене виробником для застосування спеціально для діагностичних та/або терапевтичних цілей та необхідне для належного функціонування медичного виробу), призначені виробником для застосування з метою забезпечення діагностики, профілактики, моніторингу, лікування або полегшення перебігу хвороби пацієнта в разі захворювання, діагностики, моніторингу, лікування, полегшення стану пацієнта в разі травми чи інвалідності або їх компенсації, дослідження, заміни, видозмінювання або підтримування анатомії чи фізіологічного процесу, контролю процесу запліднення та основна передбачувана дія яких в організмі або на організм людини не досягається за допомогою фармакологічних, імунологічних або метаболічних засобів, але функціонуванню яких такі засоби можуть сприяти.

В свою чергу, описаний Замовником предмет закупівлі - послуги з обслуговування та ремонту медичного холодильно-морозильного обладнання та кондиціонерів під наведене визначення медичного виробу ні за своєю суттю, ні за характеристиками, ні за функціональним призначенням не підпадає.

З урахуванням того, що ДСТУ EN ISO 13485:2018 застосовується до медичних виробів, а описаний Замовником предмет закупівлі не підпадає під визначення поняття медичний виріб, то система управління якістю щодо надання послуг з обслуговування та ремонту медичного холодильно-морозильного обладнання та кондиціонерів не може відповідати ДСТУ EN ISO 13485:2018.

В Україні сертифікація за ДСТУ EN ISO 13485 є обов'язковою умовою для виробників медичних виробів згідно з технічними регламентами.

Звертаємо увагу Комісії, що Скаржник не є виробником, офіційним представником, дилером чи продавцем медичних виробів, а лише, в даному випадку, має намір надати послуги з обслуговування та ремонту медичного холодильно-морозильного обладнання та кондиціонерів.

Принагідно, звертаємо Вашу увагу, що Скаржник має фахівців відповідної кваліфікації: Ручія Сергія Віталійовича та Удовиченка Костянтина Володимировича.

На підтвердження вищевказаної інформації надаємо на розгляд Комісії по працівнику Ручій Сергій Віталійович:
• диплом (файл диплом Ручія.pdf);
• наказ про прийняття на роботу (файл наказ + повідомлення Ручій.pdf);
• витяг з протоколу засідання комісії з перевірки знань – позиція 59 Ручій Сергій Віталійович (файл НПАОП Ручій, Кошовий, Удовиченко, Бохан, Проненко.pdf);
• посвідчення (файл Ручій С.В. монтажник устаткування холодильних установок.pdf).

На підтвердження вищевказаної інформації надаємо на розгляд Комісії по працівнику Удовиченко Костянтин Володимирович:
• диплом (файл диплом Удовиченка.pdf);
• наказ про прийняття на роботу (файл наказ + повідомлення Удовиченко.pdf);
• витяг з протоколу засідання комісії з перевірки знань – позиція 69 Удовиченко Костянтин Володимирович (файл НПАОП Ручій, Кошовий, Удовиченко, Бохан, Проненко.pdf);
• посвідчення (файл Удовиченко К.В. монтажник устаткування холодильних установок.pdf).

Таким чином, ПП «СПЕЦСЕРВІС» має фахівців , які в свою чергу мають право, досвід та відповідну кваліфікацію для надання послуг, що є предметом закупівлі. Проте, Замовник в чинній редакції тендерної документації обмежив наше підприємство в праві брати участь у закупівлі та звузив потенційне коло учасників виключно до тих, які мають Сертифікат ДСТУ EN ISO 13485: 2018.

З урахуванням вищезазначеного, вважаємо, що вимога про надання Сертифікату ДСТУ EN ISO 13485: 2018, в даному випадку, суперечить вимогам чинного в Україні законодавства, позбавляє можливості Скаржника прийняти участь в закупівлі та в цілому обмежує коло потенційних учасників лише тими, хто має Сертифікат ДСТУ EN ISO 13485: 2018.

Звертаємо увагу Комісії, що Замовник не обґрунтував та не підтвердив необхідність встановлення такої вимоги.

Наголошуємо, що ПП «СПЕЦСЕРВІС», як потенційний учасник закупівлі, керуючись чинною редакцією тендерної документації, не зможе взяти участь у процедурі закупівлі, попри те, що має фахівців, які мають право та можливість надати передбачені послуги.

Відповідно до ст. 5 Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.

Відповідно до пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.

Згідно з ч. 4 статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.

Встановлена вимога є незаконною та такою, що порушує права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, добросовісна конкуренція серед учасників.

Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.

Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.

Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Для ПП «СПЕЦСЕРВІС», як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.

Прошу зобов’язати Замовника змінити вимогу Додатку 1 та Додатку 3 до тендерної документації, шляхом виключення вимоги стосовно того, що технічне обслуговування та за потреби ремонт виконується організацією з наявністю системи управління якістю, що відповідає вимогам ДСТУ EN ISO 13485: 2018 (для підтвердження у складі пропозиції надати дійсний сертифікат відповідності).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: e9d59efc1f4e4f35ab6c9d1d3bd5d4ba
Заголовок пункту скарги: скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. Щодо вимоги підтвердження досвіду роботи, патентів, розробок на основі екологічно безпечних природніх газів

Положення Додатку 1 до тендерної документації «Перелік документів, які подає Учасник» містить наступну вимогу: «Організація, для заправки холодильних агрегатів повинна мати досвід роботи із сумішевими, природними, екологічно безпечними холодагентами (для підтвердження надати лист в довільній формі із вказанням досвіду роботи, патентів, розробок на основі екологічно безпечних природних газів)».

Така ж вимога міститься в Додатку 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні вимоги до предмета закупівлі».

Таким чином, Замовник вимагає від потенційних учасників підтвердження досвіду роботи шляхом надання листа в довільній формі із вказанням досвіду роботи, патентів, розробок на основі екологічно безпечних газів.

Предмет закупівлі стосується обслуговування та ремонту холодильно-морозильного обладнання та кондиціонерів, що є стандартною та періодичною сервісною послугою, де передбачено застосування стандартних навичок роботи з холодагентами, які регламентуються чинними технічними нормами, правилами охорони праці та екологічної безпеки.

Звертаємо Вашу увагу, що Скаржник має досвід виконання аналогічних робіт за технічним змістом до предмета закупівлі.

На підтвердження досвіду роботи надаємо на розгляд Комісії:
• договір від 18 січня 2024 року (файл Дог 18-01-6 від 18.01.24 ПП Спецсервіс заг 2240.pdf), посилання на закупівлю згідно оголошення ЦБД: https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2024-01-01-001458-a;
• договір від 28 лютого 2025 року (файл Дог. №28-02-2 від 28.02.2025р ПП Спецсервіс -ремонт та ТО лаб. вент.шаф- 1 040 000,00 грн.pdf), посилання на закупівлю згідно оголошення ЦБД: https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-02-11-009947-a.
Усі документи, що підтверджують кваліфікацію опубліковані в електронній системі закупівлі https://prozorro.gov.ua/uk і можуть бути перевірені Комісією.

Отже, ПП «СПЕЦСЕРВІС» має досвід роботи в частині надання послуг, що є предметом закупівлі. Проте, Замовник в чинній редакції тендерної документації обмежив наше підприємство в праві брати участь у закупівлі та звузив потенційне коло учасників виключно до тих, які мають патенти та розробки на основі екологічно безпечних газів.

Вважаємо, що вимога про надання патентів та розробок на основі екологічно безпечних газів, позбавляє можливості Скаржника прийняти участь в закупівлі та в цілому обмежує коло потенційних учасників лише тими, хто має такі патенти та розробки.

Звертаємо увагу Комісії, що Замовник не обґрунтував та не підтвердив необхідність встановлення такої вимоги.

Наголошуємо, що ПП «СПЕЦСЕРВІС», як потенційний учасник закупівлі, керуючись чинною редакцією тендерної документації, не зможе взяти участь у процедурі закупівлі, попри те, що має досвід роботи надання послуг, що є предметом закупівлі.

Згідно ст. 5 Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.

Відповідно до пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.

Згідно з ч. 4 статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.

Встановлена вимога є незаконною та такою, що порушує права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, добросовісна конкуренція серед учасників.
Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.

Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Для ПП «СПЕЦСЕРВІС», як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.

Прошу зобов’язати Замовника відкоригувати вимогу Додатку 1 та Додатку 3 до тендерної документації, шляхом виключення вимоги стосовно того, що підтвердження досвіду роботи здійснюється шляхом надання листа в довільній формі із вказанням патентів, розробок на основі екологічно безпечних газів.

Підсумовуючи вищенаведене, вважаємо, що дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації