-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з охорони
Призупинено
5 246 407.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
08.12.2025 12:26 - 13.12.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
Скарга на дискримінаційні вимоги (детальніше в скарзі)
Номер:
777fd9882e79451ca9d8d91e5cc7b423
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-12-08-008413-a.a1
Назва:
Скарга на дискримінаційні вимоги (детальніше в скарзі)
Скарга:
Скарга на дискримінаційні вимоги (детальніше в скарзі)
Пов'язані документи:
Учасник
- Ліцензійні умови.docx 12.12.2025 16:36
- Про публічні закупівлі.pdf 12.12.2025 16:36
- рішення від 29.01.2025 № 1375.pdf 12.12.2025 16:36
- Тендерна документація.doc 12.12.2025 16:36
- Скарга Чернівці Перепустки.pdf 12.12.2025 16:36
- Скарга Чернівці Перепустки.docx 12.12.2025 16:36
- sign.p7s 12.12.2025 16:36
- Рішення від 16.12.2025 № 18540.pdf 16.12.2025 17:31
- Інформація про резолютивну частину рішення від 25.12.2025 № 19079.pdf 26.12.2025 11:28
- Заперчення на скаргу.docx 18.12.2025 16:58
- Відповідь на скаргу.pdf 18.12.2025 16:58
- Заперчення на скаргу.pdf 18.12.2025 19:02
- Заперчення на скаргу.docx 18.12.2025 19:02
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.12.2025 16:45
Дата розгляду скарги:
25.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
16.12.2025 17:31
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
8dd51cb207b244d5a502b9254becd439
Заголовок пункту скарги:
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960 (надалі – Ліцензійні умови) не передбачають обов’язкове отримання суб’єктами господарської діяльності, що здійснюють охоронну діяльність усіх вказаних сертифікатів. На підтвердження надаємо копію Ліцензійних умов. (доказ 1 Ліцензійні умови.docx.)
×
-
Назва доказу:
Доказ 2 рішення АМКУ
-
Повʼязаний документ:
рішення від 29.01.2025 № 1375.pdf
-
-
Назва доказу:
Доказ 1 Ліцензійні вимоги
-
Повʼязаний документ:
Ліцензійні умови.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи вищенаведену, зазначену дискримінаційну вимогу Скаржник наполягає усунути дану вимогу та викласти тендерну документацію в новій редакції.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
8d6d6a6fc0184e539e7cbab37c03a39f
Заголовок пункту скарги:
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960 (надалі – Ліцензійні умови) не передбачають обов’язкове отримання суб’єктами господарської діяльності, що здійснюють охоронну діяльність вказаних перепусток.
×
-
Назва доказу:
Доказ 4 ЗУ "Про публічні закупівлі"
-
Повʼязаний документ:
Про публічні закупівлі.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Вимоги тендерної документації суперечать вимогам чинного законодавства. Враховуючи вищенаведену, зазначену дискримінаційну вимогу Скаржник наполягає усунути дану вимогу та викласти тендерну документацію в новій редакції.
Запити Органу оскарження
Номер:
fce2694f42da4e1d94139f9486c3e7c8
Тема запиту:
Відповідь на скаргу ІІ (попередню відповідь просимо вважати помилково створеною)
Текст запиту:
Щодо змісту Скарги, то Замовник категорично не погоджується з фактами, викладеними у ній, з огляду на наступне.
По-перше: Скарга не відповідає частині п’ятій статті 18 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі - Закон України № 922-VIII) оскільки скарга стосовно умов тендерної документації, серед іншого, повинна містити:
– обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дій чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;
– перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дій чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі…;
До скарги додаються документи та матеріали (за наявності) в електронній формі (в тому числі у форматі pdf), що підтверджують інформацію, викладену у скарзі, та порушення процедури закупівлі або неправомірність рішень, дій або бездіяльності замовника.
Уважно ознайомившись зі змістом Скарги встановлено, що вона не містить обґрунтування наявності у Скаржника порушених прав та охоронюваних законом інтересів, а також документів (доказів), що їх підтверджують.
Надане скаржником у якості доказів Ліцензійні умови лише встановлюють вичерпний перелік документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження охоронної діяльності (далі – ліцензія), а також організаційні, кадрові і технологічні вимоги до матеріально-технічної бази ліцензіата, обов’язкові для виконання під час провадження охоронної діяльності. Такі Ліцензійні умови не є єдиним нормативним документом, яким у своїй діяльності повинні керуватися охоронні структури. Зокрема, на суб’єктів охоронної діяльності поширюється трудове, екологічне та інше законодавство, вимоги якого у Ліцензійних умовах не прописані, але це не означає, що охоронна структура не повинна їх дотримуватися.
Надане Скаржником у якості доказів Рішення від 29.01.2025 №1375 не стосується як оскаржуваної Процедури закупівлі так і самого Скаржника, не має жодного відношення до Скарги і тому не може бути належним доказом. Надані Скаржником Тендерна документація і Закон України № 922-VIII не можуть вважатися належними доказами в розумінні частини п’ятої статті 18 Закону України № 922-VIII.
По-друге: Скаржник зазначає, що вимога тендерної документації «З метою підтвердження можливості цілодобового реагування груп швидкого реагування на нічних об’єктах, учасник має надати відскановані оригінали перепусток чи будь-яких інших документів, виданих уповноваженим на це органом, які відповідно до норм чинного законодавства України надають дозвіл на перебування охоронців груп швидкого реагування (у кількості не менше 4-ох) в час комендантської години у межах м. Чернівці. Такі перепустки мають містити ПІБ, місце роботи особи та бути чинними станом на дату подання тендерної пропозиції учасником).» є дискримінаційною та знову ж таки посилається на Ліцензійні умови, які, як вже зазначалося вище, лише встановлюють вичерпний перелік документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження охоронної діяльності, а також організаційні, кадрові і технологічні вимоги до матеріально-технічної бази ліцензіата, обов’язкові для виконання під час провадження охоронної діяльності.
Ліцензійні умови не є єдиним нормативним документом, яким у своїй діяльності керуються надавачі охоронних послуг.
Так, згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 8 липня 2020 р. №573 «Питання запровадження та здійснення деяких заходів правового режиму воєнного стану» затверджено Порядок здійснення заходів під час запровадження комендантської години та встановлення спеціального режиму світломаскування в окремих місцевостях, де введено воєнний стан. Пунктом 8 Постанови передбачено, що на території, де запроваджено комендантську годину, забороняється перебування у визначений період доби на вулицях та в інших громадських місцях осіб без виданих перепусток, а також рух транспортних засобів.
Дозволяється перебування у визначений період доби на вулицях та в інших громадських місцях, де запроваджено комендантську годину, без виданих перепусток особам та рух транспортних засобів Збройних Сил, Держспецслужби, Національної гвардії, Держприкордонслужби, Національної поліції, СБУ, ДФС, ДМС, ДСНС, які залучаються до здійснення заходів під час запровадження комендантської години, транспортним засобам спеціалізованого призначення, які виконують невідкладне службове завдання, за умови ввімкнення спеціальних світлових сигнальних пристроїв, а також адвокатам, призначеним регіональними/міжрегіональними центрами надання безоплатної правничої допомоги для надання безоплатної вторинної правничої допомоги затриманим у порядку, встановленому Кримінальним процесуальним кодексом України та Кодексом України про адміністративні правопорушення, особам, час прибуття до яких припадає на визначений період доби, зокрема на власних транспортних засобах.
В свою чергу, стаття 1 Закону України від 05.04.2001 № 2344-III «Про автомобільний транспорт» розмежовує, зокрема, наступні два окремих види транспорту:
· транспортний засіб спеціалізованого призначення – транспортний засіб, який призначений для перевезення певних категорій пасажирів чи вантажів (автобус для перевезення дітей, осіб з інвалідністю, пасажирів певних професій, самоскид, цистерна, сідельний тягач, фургон, спеціалізований санітарний автомобіль екстреної медичної допомоги, автомобіль інкасації, ритуальний автомобіль тощо) та має спеціальне обладнання (таксі, броньований, обладнаний спеціальними світловими і звуковими сигнальними пристроями тощо).
· транспортний засіб спеціального призначення – транспортний засіб, призначений для виконання спеціальних робочих функцій (для аварійного ремонту, автокран, пожежний, автобетономішалка, вишка розвідувальна чи бурова на автомобілі, для транспортування сміття та інших відходів, технічна допомога, автомобіль прибиральний, автомобіль-майстерня, радіологічна майстерня, автомобіль для пересувних телевізійних і звукових станцій тощо).
Згідно зі Закону України від 22.03.2012 № 4616-VI «Про охоронну діяльність», транспорт реагування суб’єкта охоронної діяльності є спеціальним транспортом і обладнується засобами радіотехнічного зв’язку, кольорографічними схемами та написами, відповідними світловими та звуковими сигналами у порядку, визначеному Міністерством внутрішніх справ України.
Враховуючи зазначене, транспорт реагування не відноситься до транспорту спеціалізованого призначення, тому на нього не поширюються умови абзацу третього п.8 Постанови щодо можливості пересування під час комендантської години без виданих перепусток.
У Скарзі мова йде виключно про перепустки. При цьому, Замовник у тендерній документації не обмежував учасників наданням виключно перепусток. Вимогу Замовником сформульовано таким чином, що Учасник може надати як перепустки, так і будь-які інші документи, видані уповноваженим на це органом, які відповідно до норм чинного законодавства України надають дозвіл на перебування охоронців груп швидкого реагування під час комендантської години у межах м. Чернівці. Тобто, вимога Замовника не є дискримінаційною та не обмежує коло учасників процедури закупівлі.
Відповідно до частини третьої статті 22 Закону України № 922-VIII – тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Вимоги щодо наявності перепусток передбачені чинним законодавством. Замовник вважає за необхідне включити таку вимогу до тендерної документації, оскільки технічними вимогами передбачено, що пультова охорона та технічне обслуговування повинні забезпечуватися цілодобово.
Окремо зазначаємо, що Скарга не містить жодних доказів того, що транспорт реагування Скаржника та його охоронники мають будь-які інші підстави для пересування під час комендантської години та не потребують відповідних перепусток.
До того ж звертаємо вашу увагу, що відповідно до Постанови ВСУ від 29.01.2021 по справі № 640/1042/19 – дискримінація передбачає створення нерівних умов для конкретної особи або групи осіб серед інших.
У даному ж випадку вказана вимога тендерної документації Замовника поширюються не лише на конкретного суб’єкта господарювання (конкретну групу суб’єктів господарювання), а на всіх потенційних учасників даної процедури закупівлі і обов’язкові до виконання всіма суб’єктами господарювання, які бажають взяти участь у процедурі закупівлі.
Крім того, Судова колегія Суду у Постанові зазначає, що «…незгода суб’єкта господарювання з умовами тендерної документації процедури закупівлі, в якій він має намір взяти участь, як і невідповідність тендерної пропозиції суб’єкта господарювання вказаним вимогам, не є підставою для визнання умов тендерної документації дискримінаційними».
По-третє: відповідно до вимог тендерної документації, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі Учасник повинен надати скановану копію чинних на дату розкриття оригіналів сертифікатів учасника:
4.1.1. на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» (ISO 45001:2018, IDT);
4.1.2. на систему екологічного управління згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування»;
4.1.3. сертифікат відповідності надання послуг і виконання робіт пункту централізованого спостереження вимогам ДСТУ EN 50518-2019 «Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень» (50518:2019, IDT);
4.1.4. сертифікат відповідності системи управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони вимогам ДСТУ ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015, IDT) «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони. Вимоги та настанови щодо застосування».
Звертаємо увагу, що наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 08.07.2024 № 611, МКП «Чернівцітеплокомуненерго» віднесено до переліку підприємств, що обслуговують системи життєзабезпечення, які є операторами об’єктів критичної інфраструктури сектору системи життєзабезпечення, згідно з Секторальним переліком об’єктів. Це зумовлює встановлення підвищених вимог до якості, надійності та безперервності надання послуг охорони.
Відповідно до статті 22 Закон України № 922-VIII, у тендерній документації зазначається, серед іншого, інформація про сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).
Щодо сертифікату відповідності надання послуг і виконання робіт пункту централізованого спостереження вимогам ДСТУ EN 50518-2019 «Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень» (50518:2019, IDT)
У тендерній документації Замовником встановлено наступні вимоги:
Здійснення організаційно-технічних заходів, направлених на забезпечення збереження майна, що знаходиться на Об’єкті від протиправних посягань на нього третіх осіб шляхом здійснення спостереження за станом сигналізації Об’єкта та оперативного реагування на сигнали тривоги.
Наявність власного ПЦС:
Наявність пункту централізованого спостереження з можливістю роботи по таких ПЦС, як «AJAX PRO Desktop», «МОСТ», «ІНТЕГРАЛ», «МІСТО СЕКЮРІТІ ПЛАТФОРМ», «ФЕНІКС HD», «ДУНАЙ-ПРО», «MONITORING III (MAKS)».
При цьому, Ліцензійними умовами передбачено, що під час організації та провадження охоронної діяльності забороняється використовувати не сертифіковані в установленому порядку технічні засоби охорони.
Враховуючи зазначене, замовником встановлено вимогу надання учасниками сертифікату відповідності надання послуг і виконання робіт пункту централізованого спостереження вимогам ДСТУ EN 50518-2019 «Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень» (50518:2019, IDT).
Саме з урахуванням особливостей предмета закупівлі є обґрунтованою вимога щодо наявності у учасника сертифікату відповідності систем управління за стандартом ДСТУ EN 50518:2019 - як підтвердження відповідності пункту централізованого спостереження вимогам до безперервності функціонування, резервування каналів зв’язку та електроживлення, надійності приймання і обробки тривожних сповіщень, що безпосередньо пов’язано із забезпеченням цілодобового моніторингу об’єкта критичної інфраструктури.
Додатково акцентуємо увагу на тому, що Законом передбачено: якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій з причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Враховуючи зазначене, вимога надання сертифікату відповідності надання послуг і виконання робіт пункту централізованого спостереження вимогам ДСТУ EN 50518-2019 «Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень» (50518:2019, IDT) не є та не може бути розцінена як дискримінаційна.
Щодо сертифікату відповідності системи управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони вимогам ДСТУ ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015, IDT) «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони. Вимоги та настанови щодо застосування».
Предметом оскаржуваної закупівлі є послуги з охорони.
ДСТУ ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015, IDT) «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони. Вимоги та настанови щодо застосування» забезпечує основу для впровадження та вдосконалення управління та ризиками на підприємствах, які надають послуги з охорони та приватної безпеки та пов’язані з цим діяльності. Впровадження стандарту забезпечує якісне надання компанією послуг, які відповідають потребам клієнта, захищаючи репутацію клієнта та підприємства, неухильно дотримуючись вимог чинного законодавства.
Саме з урахуванням особливостей предмета закупівлі є обґрунтованою вимога щодо наявності у учасника сертифікату відповідності систем управління за стандартом ДСТУ ISO 18788:2017 - як підтвердження наявності системи управління процесами приватної безпеки та охорони, що забезпечує ризик-орієнтований підхід до планування охоронних заходів, контроль дій персоналу, законність застосування заходів впливу та належне реагування на інциденти на об’єктах підвищеної критичності.
Наголошуємо, що навіть регіональні Управління поліції охорони щорічно закуповують послуги з проведення сертифікації системи управління забезпечення приватної безпеки та охорони Управління поліції охорони на відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015, IDT).Приклад за посиланням
https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-11-19-010177-a, що свідчить про необхідність та актуальність такої сертифікації при наданні охоронних послуг.
Оскільки Законом передбачено, що якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій з причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Враховуючи, що предметом закупівлі є саме охоронні послуги – вимога надання сертифікату відповідності системи управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони вимогам ДСТУ ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015, IDT) «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони. Вимоги та настанови щодо застосування» не є та не може бути розцінена як дискримінаційна.
Щодо сертифікату. на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» (ISO 45001:2018, IDT).
Відповідно до Наказу ДП «УкрНДНЦ» від 26.12.2019 № 502 прийнято національний стандарт ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» (ISO 45001:2018, IDT).
Застосовуючи цей стандарт, організація бере на себе відповідальність щодо забезпечення безпечних умов праці та робить все можливе для запобігання негативним впливам на людину (своїх працівників та тих, на кого впливає діяльність організації – відвідувачів, підрядників, зацікавлені сторони).
Предметом закупівлі є охоронні послуги, які включають в себе фізичну присутність охоронників на об’єктах замовника та приїзди груп швидкого реагування у разі тривожних викликів. Саме з урахуванням особливостей предмета закупівлі є обґрунтованою вимога щодо наявності у учасника сертифікату відповідності систем управління за стандартом ДСТУ ISO 45001:2019 - як підтвердження впровадженої системи управління охороною праці та безпекою персоналу, що є критичним з огляду на виконання охоронних функцій у нічний час, виїзди груп реагування, доступ до об’єктів з підвищеною техногенною небезпекою та експлуатацію інженерної інфраструктури тепломереж.
Для замовника важливо, щоб надавач послуг забезпечував максимально безпечні умови праці для своїх працівників та не допускав негативних впливів на їх здоров’я і життєдіяльність.
Оскільки Законом передбачено, що якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій з причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Враховуючи, що предметом закупівлі є саме охоронні послуги, які надаються безпосередньо працівниками – вимога надання сертифікату на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» (ISO 45001:2018, IDT)» не є та не може бути розцінена як дискримінаційна.
Щодо сертифікату на систему екологічного управління згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування»....
Дата опублікування:
18.12.2025 19:02
Номер:
c6483d16832f49d894d69815fe8cfb0c
Тема запиту:
Відповідь на скаргу щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі
Текст запиту:
МКП «Чернівцітеплокомуненерго» розглянуло скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕРШЕ УКРАЇНСЬКЕ АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ - 1» (код ЄДРПОУ: 42951792) від 12 грудня 2025 року № UA-2025-12-08-008413-a (надалі Скарга) щодо закупівлі послуги з охорони щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та повідомляє наступне:
1. Міське комунальне підприємство «Чернівцітеплокомуненерго» (надалі – Замовник) оприлюднило процедуру закупівлі відкритих торгів з особливостями за ідентифікатором UA-2025-12-08-008413-а за предметом закупівлі: Послуги з охорони.
Кінцева дата подання учасниками тендерних пропозицій – 16 грудня 2025 р. 00:00 години.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ПЕРШЕ УКРАЇНСЬКЕ АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ-1» 12 грудня 2025 року оскаржило вимоги тендерної документації подавши скаргу за вих. № 321 від 12 грудня 2025 року (далі – Скарга).
Щодо змісту Скарги, то Замовник категорично не погоджується з фактами, викладеними у ній, з огляду на наступне.
По-перше: Скарга не відповідає частині п’ятій статті 18 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі - Закон України № 922-VIII) оскільки скарга стосовно умов тендерної документації, серед іншого, повинна містити:
– обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дій чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;
– перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дій чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі…;
До скарги додаються документи та матеріали (за наявності) в електронній формі (в тому числі у форматі pdf), що підтверджують інформацію, викладену у скарзі, та порушення процедури закупівлі або неправомірність рішень, дій або бездіяльності замовника.
Уважно ознайомившись зі змістом Скарги встановлено, що вона не містить обґрунтування наявності у Скаржника порушених прав та охоронюваних законом інтересів, а також документів (доказів), що їх підтверджують.
Надане скаржником у якості доказів Ліцензійні умови лише встановлюють вичерпний перелік документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження охоронної діяльності (далі – ліцензія), а також організаційні, кадрові і технологічні вимоги до матеріально-технічної бази ліцензіата, обов’язкові для виконання під час провадження охоронної діяльності. Такі Ліцензійні умови не є єдиним нормативним документом, яким у своїй діяльності повинні керуватися охоронні структури. Зокрема, на суб’єктів охоронної діяльності поширюється трудове, екологічне та інше законодавство, вимоги якого у Ліцензійних умовах не прописані, але це не означає, що охоронна структура не повинна їх дотримуватися.
Надане Скаржником у якості доказів Рішення від 29.01.2025 №1375 не стосується як оскаржуваної Процедури закупівлі так і самого Скаржника, не має жодного відношення до Скарги і тому не може бути належним доказом. Надані Скаржником Тендерна документація і Закон України № 922-VIII не можуть вважатися належними доказами в розумінні частини п’ятої статті 18 Закону України № 922-VIII.
По-друге: Скаржник зазначає, що вимога тендерної документації «З метою підтвердження можливості цілодобового реагування груп швидкого реагування на нічних об’єктах, учасник має надати відскановані оригінали перепусток чи будь-яких інших документів, виданих уповноваженим на це органом, які відповідно до норм чинного законодавства України надають дозвіл на перебування охоронців груп швидкого реагування (у кількості не менше 4-ох) в час комендантської години у межах м. Чернівці. Такі перепустки мають містити ПІБ, місце роботи особи та бути чинними станом на дату подання тендерної пропозиції учасником).» є дискримінаційною та знову ж таки посилається на Ліцензійні умови, які, як вже зазначалося вище, лише встановлюють вичерпний перелік документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження охоронної діяльності, а також організаційні, кадрові і технологічні вимоги до матеріально-технічної бази ліцензіата, обов’язкові для виконання під час провадження охоронної діяльності.
Ліцензійні умови не є єдиним нормативним документом, яким у своїй діяльності керуються надавачі охоронних послуг.
Так, згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 8 липня 2020 р. №573 «Питання запровадження та здійснення деяких заходів правового режиму воєнного стану» затверджено Порядок здійснення заходів під час запровадження комендантської години та встановлення спеціального режиму світломаскування в окремих місцевостях, де введено воєнний стан. Пунктом 8 Постанови передбачено, що на території, де запроваджено комендантську годину, забороняється перебування у визначений період доби на вулицях та в інших громадських місцях осіб без виданих перепусток, а також рух транспортних засобів.
Дозволяється перебування у визначений період доби на вулицях та в інших громадських місцях, де запроваджено комендантську годину, без виданих перепусток особам та рух транспортних засобів Збройних Сил, Держспецслужби, Національної гвардії, Держприкордонслужби, Національної поліції, СБУ, ДФС, ДМС, ДСНС, які залучаються до здійснення заходів під час запровадження комендантської години, транспортним засобам спеціалізованого призначення, які виконують невідкладне службове завдання, за умови ввімкнення спеціальних світлових сигнальних пристроїв, а також адвокатам, призначеним регіональними/міжрегіональними центрами надання безоплатної правничої допомоги для надання безоплатної вторинної правничої допомоги затриманим у порядку, встановленому Кримінальним процесуальним кодексом України та Кодексом України про адміністративні правопорушення, особам, час прибуття до яких припадає на визначений період доби, зокрема на власних транспортних засобах.
В свою чергу, стаття 1 Закону України від 05.04.2001 № 2344-III «Про автомобільний транспорт» розмежовує, зокрема, наступні два окремих види транспорту:
· транспортний засіб спеціалізованого призначення – транспортний засіб, який призначений для перевезення певних категорій пасажирів чи вантажів (автобус для перевезення дітей, осіб з інвалідністю, пасажирів певних професій, самоскид, цистерна, сідельний тягач, фургон, спеціалізований санітарний автомобіль екстреної медичної допомоги, автомобіль інкасації, ритуальний автомобіль тощо) та має спеціальне обладнання (таксі, броньований, обладнаний спеціальними світловими і звуковими сигнальними пристроями тощо).
· транспортний засіб спеціального призначення – транспортний засіб, призначений для виконання спеціальних робочих функцій (для аварійного ремонту, автокран, пожежний, автобетономішалка, вишка розвідувальна чи бурова на автомобілі, для транспортування сміття та інших відходів, технічна допомога, автомобіль прибиральний, автомобіль-майстерня, радіологічна майстерня, автомобіль для пересувних телевізійних і звукових станцій тощо).
Згідно зі Закону України від 22.03.2012 № 4616-VI «Про охоронну діяльність», транспорт реагування суб’єкта охоронної діяльності є спеціальним транспортом і обладнується засобами радіотехнічного зв’язку, кольорографічними схемами та написами, відповідними світловими та звуковими сигналами у порядку, визначеному Міністерством внутрішніх справ України.
Враховуючи зазначене, транспорт реагування не відноситься до транспорту спеціалізованого призначення, тому на нього не поширюються умови абзацу третього п.8 Постанови щодо можливості пересування під час комендантської години без виданих перепусток.
У Скарзі мова йде виключно про перепустки. При цьому, Замовник у тендерній документації не обмежував учасників наданням виключно перепусток. Вимогу Замовником сформульовано таким чином, що Учасник може надати як перепустки, так і будь-які інші документи, видані уповноваженим на це органом, які відповідно до норм чинного законодавства України надають дозвіл на перебування охоронців груп швидкого реагування під час комендантської години у межах м. Чернівці. Тобто, вимога Замовника не є дискримінаційною та не обмежує коло учасників процедури закупівлі.
Відповідно до частини третьої статті 22 Закону України № 922-VIII – тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Вимоги щодо наявності перепусток передбачені чинним законодавством. Замовник вважає за необхідне включити таку вимогу до тендерної документації, оскільки технічними вимогами передбачено, що пультова охорона та технічне обслуговування повинні забезпечуватися цілодобово.
Окремо зазначаємо, що Скарга не містить жодних доказів того, що транспорт реагування Скаржника та його охоронники мають будь-які інші підстави для пересування під час комендантської години та не потребують відповідних перепусток.
До того ж звертаємо вашу увагу, що відповідно до Постанови ВСУ від 29.01.2021 по справі № 640/1042/19 – дискримінація передбачає створення нерівних умов для конкретної особи або групи осіб серед інших.
У даному ж випадку вказана вимога тендерної документації Замовника поширюються не лише на конкретного суб’єкта господарювання (конкретну групу суб’єктів господарювання), а на всіх потенційних учасників даної процедури закупівлі і обов’язкові до виконання всіма суб’єктами господарювання, які бажають взяти участь у процедурі закупівлі.
Крім того, Судова колегія Суду у Постанові зазначає, що «…незгода суб’єкта господарювання з умовами тендерної документації процедури закупівлі, в якій він має намір взяти участь, як і невідповідність тендерної пропозиції суб’єкта господарювання вказаним вимогам, не є підставою для визнання умов тендерної документації дискримінаційними».
По-третє: відповідно до вимог тендерної документації, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі Учасник повинен надати скановану копію чинних на дату розкриття оригіналів сертифікатів учасника:
4.1.1. на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» (ISO 45001:2018, IDT);
4.1.2. на систему екологічного управління згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування»;
4.1.3. сертифікат відповідності надання послуг і виконання робіт пункту централізованого спостереження вимогам ДСТУ EN 50518-2019 «Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень» (50518:2019, IDT);
4.1.4. сертифікат відповідності системи управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони вимогам ДСТУ ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015, IDT) «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони. Вимоги та настанови щодо застосування».
Звертаємо увагу, що наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 08.07.2024 № 611, МКП «Чернівцітеплокомуненерго» віднесено до переліку підприємств, що обслуговують системи життєзабезпечення, які є операторами об’єктів критичної інфраструктури сектору системи життєзабезпечення, згідно з Секторальним переліком об’єктів. Це зумовлює встановлення підвищених вимог до якості, надійності та безперервності надання послуг охорони.
Відповідно до статті 22 Закон України № 922-VIII, у тендерній документації зазначається, серед іншого, інформація про сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).
Щодо сертифікату відповідності надання послуг і виконання робіт пункту централізованого спостереження вимогам ДСТУ EN 50518-2019 «Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень» (50518:2019, IDT)
У тендерній документації Замовником встановлено наступні вимоги:
Здійснення організаційно-технічних заходів, направлених на забезпечення збереження майна, що знаходиться на Об’єкті від протиправних посягань на нього третіх осіб шляхом здійснення спостереження за станом сигналізації Об’єкта та оперативного реагування на сигнали тривоги.
Наявність власного ПЦС:
Наявність пункту централізованого спостереження з можливістю роботи по таких ПЦС, як «AJAX PRO Desktop», «МОСТ», «ІНТЕГРАЛ», «МІСТО СЕКЮРІТІ ПЛАТФОРМ», «ФЕНІКС HD», «ДУНАЙ-ПРО», «MONITORING III (MAKS)».
При цьому, Ліцензійними умовами передбачено, що під час організації та провадження охоронної діяльності забороняється використовувати не сертифіковані в установленому порядку технічні засоби охорони.
Враховуючи зазначене, замовником встановлено вимогу надання учасниками сертифікату відповідності надання послуг і виконання робіт пункту централізованого спостереження вимогам ДСТУ EN 50518-2019 «Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень» (50518:2019, IDT).
Саме з урахуванням особливостей предмета закупівлі є обґрунтованою вимога щодо наявності у учасника сертифікату відповідності систем управління за стандартом ДСТУ EN 50518:2019 - як підтвердження відповідності пункту централізованого спостереження вимогам до безперервності функціонування, резервування каналів зв’язку та електроживлення, надійності приймання і обробки тривожних сповіщень, що безпосередньо пов’язано із забезпеченням цілодобового моніторингу об’єкта критичної інфраструктури.
Додатково акцентуємо увагу на тому, що Законом передбачено: якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій з причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Враховуючи зазначене, вимога надання сертифікату відповідності надання послуг і виконання робіт пункту централізованого спостереження вимогам ДСТУ EN 50518-2019 «Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень» (50518:2019, IDT) не є та не може бути розцінена як дискримінаційна.
Щодо сертифікату відповідності системи управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони вимогам ДСТУ ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015, IDT) «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони. Вимоги та настанови щодо застосування».
Предметом оскаржуваної закупівлі є послуги з охорони.
ДСТУ ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015, IDT) «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони. Вимоги та настанови щодо застосування» забезпечує основу для впровадження та вдосконалення управління та ризиками на підприємствах, які надають послуги з охорони та приватної безпеки та пов’язані з цим діяльності. Впровадження стандарту забезпечує якісне надання компанією послуг, які відповідають потребам клієнта, захищаючи репутацію клієнта та підприємства, неухильно дотримуючись вимог чинного законодавства.
Саме з урахуванням особливостей предмета закупівлі є обґрунтованою вимога щодо наявності у учасника сертифікату відповідності систем управління за стандартом ДСТУ ISO 18788:2017 - як підтвердження наявності системи управління процесами приватної безпеки та охорони, що забезпечує ризик-орієнтований підхід до планування охоронних заходів, контроль дій персоналу, законність застосування заходів впливу та належне реагування на інциденти на об’єктах підвищеної критичності.
Наголошуємо, що навіть регіональні Управління поліції охорони щорічно закуповують послуги з проведення сертифікації системи управління забезпечення приватної безпеки та охорони Управління поліції охорони на відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015, IDT).Приклад за посиланням
https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-11-19-010177-a, що свідчить про необхідність та актуальність такої сертифікації при наданні охоронних послуг.
Оскільки Законом передбачено, що якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій з причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Враховуючи, що предметом закупівлі є саме охоронні послуги – вимога надання сертифікату відповідності системи управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони вимогам ДСТУ ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015, IDT) «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони. Вимоги та настанови щодо застосування» не є та не може бути розцінена як дискримінаційна.
Щодо сертифікату. на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» (ISO 45001:2018, IDT).
Відповідно до Наказу ДП «УкрНДНЦ» від 26.12.2019 № 502 прийнято національний стандарт ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» (ISO 45001:2018, IDT).
Застосовуючи цей стандарт, організація бере на себе відповідальність щодо забезпечення безпечних умов праці та робить все можливе для запобігання негативним впливам на людину (своїх працівників та тих, на кого впливає діяльність організації – відвідувачів, підрядників, зацікавлені сторони).
Предметом закупівлі є охоронні послуги, які включають в себе фізичну присутність охоронників на об’єктах замовника та приїзди груп швидкого реагування у разі тривожних викликів. Саме з урахуванням особливостей предмета закупівлі є обґрунтованою вимога щодо наявності у учасника сертифікату відповідності систем управління за стандартом ДСТУ ISO 45001:2019 - як підтвердження впровадженої системи управління охороною праці та безпекою персоналу, що є критичним з огляду на виконання охоронних функцій у нічний час, виїзди груп реагування, доступ до об’єктів з підвищеною техногенною небезпекою та експлуатацію інженерної інфраструктури тепломереж.
Для замовника важливо, щоб надавач послуг забезпечував максимально безпечні умови праці для своїх працівників та не допускав негативних впливів на їх здоров’я і життєдіяльність.
Оскільки Законом передбачено, що якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій з причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прий
Дата опублікування:
18.12.2025 16:58