• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Шкільні меблі (Навчальне обладнання)

Період подачі пропозицій

до закінчення періоду залишилося 19 годин (до 13.12.25 00:00)

890 000.00 UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
00
дн
19
год
15
хв
37
сек
Довідка МВС Пов'язаний план
Оплата за участь: 612.00 UAH
Період оскарження: 05.12.2025 18:22 - 10.12.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

СКАРГА (про порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель та про внесення змін до тендерної документації)

Номер: 880d9841a8264ba99f306985fa3b20e3
Ідентифікатор запиту: UA-2025-12-05-018090-a.a1
Назва: СКАРГА (про порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель та про внесення змін до тендерної документації)
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 22.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.12.2025 16:51
Автор: ФОП "КОВАЛЕНКО ВІКТОРІЯ ЛЕОНІДІВНА", Вікторія Коваленко +380507523099 kovakenkovika87@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a5c8359f99e743a98ea93d63a4bb0ee0
Заголовок пункту скарги: СКАРГА (про порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель та про внесення змін до тендерної документації)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 05.12.2025 ВІДДІЛ ОСВІТИ, СІМ'Ї, МОЛОДІ, СПОРТУ ТА КУЛЬТУРИ МІЖГІРСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ (далі - Замовник) була оголошена закупівля за ідентифікатором UA-2025-12-05-018090-a, за предметом закупівлі: Шкільні меблі (Навчальне обладнання) за ДК 021:2015: 39160000-1 - Шкільні меблі (далі – Процедура закупівлі). Разом з оголошенням про проведення Процедури закупівлі в електронній системі закупівель було оприлюднено тендерну документацію.
Фізична особа-підприємець Коваленко Вікторія Леонідівна (далі – Скаржник), маючи намір взяти участь у процедурі закупівлі UA-2025-12-05-018090-a, виявила у тендерній документації (далі – ТД) Замовника положення, які порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (принципи добросовісної конкуренції, максимальної економії та недискримінації) та частину 4 статті 22 Закону, згідно з якою «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників».
Скаржник вважає, що Замовник, формуючи вимоги Додатку 2 ТД (Технічна специфікація) та Додатку 1 ТД (Перелік документів), встановив дискримінаційні, надмірні та спеціально зведені технічні вимоги, які орієнтовані на продукцію конкретного виробника лазертаг-обладнання та конкретного виробника планшетного ПК.
ТД порушує фундаментальні принципи, встановлені частиною першою статті 5 Закону, а саме: недискримінації учасників та рівного ставлення до них, добросовісної конкуренції, а також максимальної економії та ефективності.
Такі вимоги призводять до необґрунтованого обмеження конкуренції та виключають можливість подання пропозицій учасниками, які можуть запропонувати функціонально ідентичний, але технічно відмінний «еквівалент», незважаючи на декларативну присутність цього виразу у ТД.

1. Щодо встановлення дискримінаційних технічних характеристик Планшетного ПК.
Замовник вимагає постачання 2 шт. Персонального комп’ютера форм-фактора планшетний ПК із винятково високими та специфічними характеристиками, які не є обґрунтованими для пристрою, чия основна функція полягає в управлінні лазертаг-грою.

У Додатку 2 до ТД Замовник встановлює вимоги до «Персонального комп’ютера форм-фактора планшетний ПК».
Замовник вимагає одночасної наявності таких параметрів:
«Персональний комп’ютер форм-фактора планшетний ПК
Персональний комп’ютер форм-фактора планшетний ПК
корпус - форм-фактор - планшетний ПК;
процесор - частота процесора не менше 1.2 ГГц
кількість ядер - не менше 8
оперативна пам’ять - об’єм пам’яті - не менше 12 GB
накопичувач - об’єм - не менше ніж 256 GB
графічний адаптер відеомонітор - інтегрований у корпус, сенсорний;
розмір діагоналі не менше ніж 12.6 дюймів;
роздільна здатність не менше ніж 2880х1800
кольоровий дисплей на активній матриці тип матриці LCD/LTPS або аналог
частота оновлення екрана не менше 90 Гц
звуковий адаптер - інтегрований;
інтегровані динаміки не менше 2
веб-камера – фронтальна не менше 8 Мп
основна камера не менше 13 Мп
мережеві з'єднання- не менше Wi-Fi 6E 802.11ax 2x2, Bluetooth 5.3, GPS,
зовнішні інтерфейси - не менше ніж 1 порт USB Type-C
Зчитувач відбитків пальців вбудований у кнопку живлення
батарея - ємність не менше ніж 10000 мА*год
пило та водостійкість не менше ІР52
операційна система – не гірше Android 14
матеріал корпусу метал, пластик
гарантія не менше 12 місяців
в комплект повинні входити: зарядний пристрій, стилус сумісний для роботи із запропонованим товаром та інструкція.»
Вимога об’єму не менше 12 GB значно перевищує необхідний обсяг для Android-пристроїв, які використовуються як контролери ігрових процесів, де зазвичай достатньо 6–8 GB RAM.
Вимагається діагональ не менше 12.6 дюймів та роздільна здатність не менше 2880х1800. Такі параметри відповідають висококласним мультимедійним або професійним планшетам. Для управління ігровим застосунком, де потрібна лише чітка навігація, 10-11 дюймовий екран з Full HD або 2.5K роздільною здатністю є більш ніж достатнім.
Ці завищені вимоги до ОЗП та роздільної здатності штучно звужують ринок до обмеженого кола моделей ПК. Крім надмірної продуктивності, Замовник встановив унікальну комбінацію конструктивних особливостей (RAM 12 GB, роздільна здатність 2880х1800, батарея 10000 мА*год, IP52, бічний сканер відбитків) яка вказує лише на одну комерційно доступну на ринку модель, що є підтвердженням дискримінації.
Вказана комбінація характеристик відповідає лише одна модель планшета – Lenovo Idea Tab Pro (також відомий як Lenovo Xiaoxin Pad Pro 12.7 2025) (https://www.lenovo.com/ao/en/p/tablets/idea-tab-series/lenovo-idea-tab-pro/len103l0026). Характеристики, вказані Замовником, скопійовані з технічної документації цієї моделі.
Вимоги Замовника є надлишковими. Це унеможливлює подання пропозицій з еквівалентами інших виробників.
Орган оскарження у своїй практиці дотримується позиції, що Замовник має право встановлювати технічні вимоги, необхідні для забезпечення його потреби.
Однак, якщо сукупність технічних характеристик є настільки специфічною, що їй відповідає продукція лише одного виробника, а Замовник не доводить обґрунтованої потреби у кожному з цих унікальних параметрів, такі вимоги визнаються дискримінаційними.

2. Дискримінаційні Умови щодо Програмного Забезпечення (ПЗ)
У Додатку 2 до ТД Замовник встановлює вимоги до «Програмного забезпечення з пакетом функцій:
Додаток призначений для управління ігровими процесами, включаючи налаштуванням обладнання, управління грою і зняття статистики за допомогою Android-пристроїв.
Необхідні характеристики і параметри:
Операційна система: Android 10.0 і вище.
Пристрої: Підтримка смартфонів і планшетів із різною роздільною здатністю екрана.
Авторизація: через Google-акаунт.
Управління ігровими сценаріями:
Наявність вбудованих ігрових сценаріїв.
Можливість створення власних сценаріїв гри.
Управління гравцями:
Додавання гравців у гру.
Видалення гравців із гри.
Зміна імен гравців.
Розподіл гравців по командах із можливістю ручного призначення.
Управління обладнанням:
Додавання додаткових пристроїв у гру.
Моніторинг рівня заряду акумуляторів кожного пристрою в реальному часі.
Зміна гучності звука пристроїв (тагера, пов’язки, жилета).
Налаштування гри:
Встановлення таймера початку гри.
Встановлення тривалості гри.
Окремі налаштування для різних команд/гравців.
Статистика та логування:
Логування всіх ігрових подій у реальному часі.
Перегляд статистики під час гри: індивідуальна статистика гравців і загальна командна.
Перегляд підсумкової статистики після завершення гри.
Присвоєння номінацій (чемпіон, найкращий стрілець тощо).
Можливість виведення статистики на друк або збереження у форматі для друку»
Вимоги до Програмного забезпечення (ПЗ), призначеного для управління ігровими процесами за допомогою Android-пристроїв, є найбільш критичним інструментом "технологічного прив'язування" до конкретного виробника лазертаг-обладнання.
Замовник вимагає від ПЗ наявності наступного функціоналу:
1. Моніторинг рівня заряду акумуляторів кожного пристрою (тагера, пов’язки, жилета) в реальному часі.
2. Зміна гучності звука пристроїв (тагера, пов’язки, жилета) дистанційно.
3. Наявність вбудованих ігрових сценаріїв, можливість створення власних, управління гравцями, логування всіх ігрових подій.
Для того, щоб програмне забезпечення (яке працює на планшетному ПК) могло здійснювати моніторинг рівня заряду акумуляторів кожного ігрового пристрою в реальному часі та дистанційно змінювати їхню гучність, потрібен доступ до закритих протоколів зв'язку та API, розроблених виробником цього обладнання. Жоден універсальний чи сторонній застосунок не може отримати такий глибокий доступ до апаратних функцій (стан батареї, контроль динаміків) пристроїв різних виробників, які використовують різні протоколи.
Цей комплекс вимог є прямим доказом того, що Замовник вимагає не просто ПЗ, а інтегровану, пропрієтарну систему управління. Це створює нерозривний зв'язок між апаратним забезпеченням (Тагером з його 868 МГц радіомодулем та IPS-екраном) і програмним забезпеченням. Аналіз ринку підтверджує, що провідні виробники лазертаг-обладнання, пропонують власні інтегровані додатки (Alpha App / Alphatag Configurator), які спеціально розроблені для забезпечення дистанційного контролю, управління та моніторингу кожного ігрового пристрою, включаючи відстеження статистики та рівня заряду.
Таким чином, вимоги до ПЗ є прихованим, але абсолютним бар'єром, який гарантує, що лише постачальник обладнання, що використовує цей додаток, може виконати умови ТД. Це повністю виключає можливість пропонування функціонально еквівалентного рішення від конкурентів, порушуючи принцип недискримінації.

3. Щодо вимоги про надання авторизаційних листів
У п. 3.1 Додатку 1 до ТД, а також у Додатку 2 до ТД Замовник вимагає:
«Для належного захисту інтересів Замовника щодо авторизованого джерела постачання за даними торгами учасники торгів повинні надати авторизаційний лист (листи) про повноваження від виробника або дистриб’ютора виробника комплекту лазертаг (з зазначенням назви Замовника та номеру закупівлі), що підтверджує спроможність учасників торгів постачати запропонований товар на території України, відповідальність виробника за надання сервісного обслуговування, а також повну відповідність запропонованого обладнання технічним вимогам Замовника.
- Для належного захисту інтересів Замовника щодо авторизованого джерела постачання за даними торгами учасники торгів повинні надати авторизаційний лист (листи) про повноваження від виробника планшетного ПК або офіційного представника виробника в Україні, що підтверджує спроможність учасників торгів постачати запропонований товар на території України, відповідальність виробника за надання сервісного обслуговування, а також повну відповідність запропонованого обладнання технічним вимогам Замовника»
Предметом закупівлі є єдиний комплект. Встановлення вимоги щодо надання окремих авторизаційних листів від виробників складових частин цього комплекту (зокрема, планшетного ПК, який є стандартним комп'ютерним обладнанням) є надмірною та дискримінаційною. Ці вимоги обмежують коло учасників виключно офіційними дистриб'юторами або тими, хто має прямі партнерські угоди з виробниками. Це дискримінує інших постачальників (включно зі Скаржником), які готові запропонувати той самий товар (новий, оригінальний, в упаковці) на загальних ринкових умовах та надати повну гарантію від себе як постачальника.
Колегія АМКУ неодноразово зазначала, що така вимога надає переваги лише тим учасникам, які мають прямі договірні відносини з виробником (представником), та обмежує конкуренцію, усуваючи від участі звичайних продавців даного товару.

Вищевказані дискримінаційні та надмірні умови ТД порушують права Скаржника на участь у процедурі закупівлі на засадах недискримінації та добросовісної конкуренції. Я маю можливість запропонувати еквівалентний товар, який відповідає функціональним вимогам Замовника, але не можу бути допущена до аукціону через штучні обмежувальні вимоги.
Встановлені Замовником у ТД вимоги є дискримінаційними, суперечливими та нечіткими. Вони порушують принципи добросовісної конкуренції, рівного ставлення до учасників, прозорості та максимальної економії, закріплені у статті 5 Закону. Вони штучно та безпідставно обмежують коло потенційних учасників, унеможливлюючи участь Скаржника у даній Закупівлі.
На підставі вищевикладеного, керуючись статтями 5, 18, 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та положеннями Особливостей (Постанова КМУ №1178), Скаржник вважає, що його права та законні інтереси порушені внаслідок ухвалення Замовником дискримінаційних рішень.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації