-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Предмет закупівлі: послуги з управління активами, відповідно до ст. 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», а саме: - земельна ділянка із кадастровим номером 8000000000:82:312:0039; - земельна ділянка із кадастровим номером 8000000000:82:312:0018; - земельна ділянка із кадастровим номером 8000000000:82:312:0019; - земельна ділянка із кадастровим номером 8000000000:82:312:0010; - житловий будинок № 40 по вул. Панфіловців у м. Києві, за ДК 021:2015 99999999-9 Не відображене в інших розділах.
Призупинено
300 000.00
UAH без ПДВ
Період оскарження:
05.12.2025 14:23 - 15.12.2025 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП
Оскарження дискримінаційних вимог та недоліків тендерної документації
Номер:
37970de4b138452599c303d9daa6331b
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-12-05-012535-a.c2
Назва:
Оскарження дискримінаційних вимог та недоліків тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Дог. ПО УЛА СП с 01.08.2024 (233).pdf 12.12.2025 15:53
- Дог. ПО ОКУ АСП с 01.08.2024 (151).pdf 12.12.2025 15:53
- Дог. ГС УЛ АСП с 01.08.2024 (769).pdf 12.12.2025 15:53
- Дог. ГС ОКУАПС с 01.08.2024 (642)..pdf 12.12.2025 15:53
- скарга Траст Гард 2535-a.docx 12.12.2025 15:53
- Скарга 535 Траст Гард.pdf 12.12.2025 15:53
- Дог. АО ИнтелКрафтс с 01.08.2023 (668)..pdf 12.12.2025 15:53
- sign.p7s 12.12.2025 16:07
- рішення від 16.12.2025 № 18498.pdf 16.12.2025 15:55
- Інформація про резолютивну частину рішення від 23.12.2025 № 18911.pdf 24.12.2025 12:54
- рішення від 23.12.2025 №18911.pdf 26.12.2025 12:54
- Пояснення по суті скарги UA-2025-12-05-012535-a.c2.docx 17.12.2025 15:12
- Пояснення по суті скарги UA-2025-12-05-012535-a.c2.pdf 17.12.2025 15:12
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.12.2025 16:30
Дата розгляду скарги:
23.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
16.12.2025 15:56
Дата прийняття рішення по скарзі:
26.12.2025 12:55
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
b446d2fe902d4ae0bec3a5517e42ecca
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційна вимога щодо наявності у власності майна, яке здається в оренду
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Документація АРМА містить вимогу, що учасник повинен мати досвід надання в оренду майна, яке належить йому на праві власності.(інформація міститься в тендерній документації в додатку №3)
ТОВ «ТРАСТ ГАРД» здійснює господарську діяльність у сфері суборенди, що є законним видом господарської діяльності відповідно до ЦК України. Вимога АРМА про наявність власного майна не ґрунтується на законі та безпідставно звужує коло потенційних учасників, виключаючи підприємства, які мають практичний досвід у сфері управління майновими активами.
2.2. Вимога щодо досвіду управління майном саме за договорами, передбаченими главою 70 ЦК України
АРМА вимагає наявності досвіду укладення договорів управління майном (глава 70 ЦК України).
ТОВ «ТРАСТ ГАРД» має підтверджений досвід роботи з суборендою, що за своєю природою також є діяльністю з управління майновими правами.
Перелік укладених договорів суборенди від 01.08.2024:
1. АО «ІНТЕЛКРАФТС»
2. ГО «Організація колективного управління авторськими і суміжними правами»
3. ГО «Українська ліга авторських та суміжних прав»
4. ПО «Організація колективного управління авторськими і суміжними правами»
5. ПО «Українська ліга авторських і суміжних прав»
Повідомляю, що це не весь перелік договорів суборенди. Щоб оптимізувати навантаження на скаргу ТОВ «ТРАСТ ГАРД » надає достатньо доказів свого досвіду, але вразі необхідності документального підтвердження додатково будуть надані відповідні договори.
Вимога щодо досвіду лише за договорами управління майном є безпідставною та непропорційною. Наше Товариство має досвід надання в суборенду, який також підтверджує кваліфікацію в даному виду послуг.
ТОВ «ТРАСТ ГАРД» здійснює господарську діяльність у сфері суборенди, що є законним видом господарської діяльності відповідно до ЦК України. Вимога АРМА про наявність власного майна не ґрунтується на законі та безпідставно звужує коло потенційних учасників, виключаючи підприємства, які мають практичний досвід у сфері управління майновими активами.
2.2. Вимога щодо досвіду управління майном саме за договорами, передбаченими главою 70 ЦК України
АРМА вимагає наявності досвіду укладення договорів управління майном (глава 70 ЦК України).
ТОВ «ТРАСТ ГАРД» має підтверджений досвід роботи з суборендою, що за своєю природою також є діяльністю з управління майновими правами.
Перелік укладених договорів суборенди від 01.08.2024:
1. АО «ІНТЕЛКРАФТС»
2. ГО «Організація колективного управління авторськими і суміжними правами»
3. ГО «Українська ліга авторських та суміжних прав»
4. ПО «Організація колективного управління авторськими і суміжними правами»
5. ПО «Українська ліга авторських і суміжних прав»
Повідомляю, що це не весь перелік договорів суборенди. Щоб оптимізувати навантаження на скаргу ТОВ «ТРАСТ ГАРД » надає достатньо доказів свого досвіду, але вразі необхідності документального підтвердження додатково будуть надані відповідні договори.
Вимога щодо досвіду лише за договорами управління майном є безпідставною та непропорційною. Наше Товариство має досвід надання в суборенду, який також підтверджує кваліфікацію в даному виду послуг.
×
-
Назва доказу:
1. АО «ІНТЕЛКРАФТС» 2. ГО «Організація колективного управління авторськими і суміжними правами» 3. ГО «Українська ліга авторських та суміжних прав» 4. ПО «Організація колективного управління авторськими і суміжними правами» 5. ПО «Українська ліга авторських і суміжних прав»
-
Повʼязаний документ:
скарга Траст Гард 2535-a.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Визнати умови участі в аукціоні АРМА: • вимогу щодо наявності у власності майна для надання в оренду; • вимогу щодо досвіду управління майном виключно за договорами глави 70 ЦК України; • відсутність опису технічного стану майна в лоті такими, що порушують законодавство про захист економічної конкуренції. 3. Зобов’язати АРМА усунути дискримінаційні умови та надати повну інформацію про технічний стан активів. 4. Забезпечити рівні та прозорі умови участі всіх суб’єктів господарювання. 5. Повідомити ТОВ «ТРАСТ ГАРД» про результати розгляду.
Запити Органу оскарження
Номер:
56e9d10afbbc49bfa75f90ff42d18ea2
Тема запиту:
Пояснення по суті скарги UA-2025-12-05-012535-a.c2
Текст запиту:
Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – АМКУ) Рішенням від 16.12.2025
№ 18498-р/пк-пз прийнято до розгляду скаргу, подану товариство з обмеженою відповідальністю "ТРАСТ ГАРД" (код ЄДРПОУ: 39906294) (далі – Скаржник), щодо порушення Замовником – Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, вул. Бориса Грінченка, 1, Київ, 01001, ЄДРПОУ 41037901 (надалі – АРМА або Замовник) порядку проведення Процедури закупівлі (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-12-05-012535-a) шляхом встановлення у тендерній документації вимог, що, на думку Скаржника, є дискримінаційними та обмежують участь потенційних учасників у процедурі закупівлі.
Водночас, Рішенням від 16.12.2025 № 18498-р/пк-пз, зобов’язано Замовника протягом двох робочих днів надіслати в електронному вигляді органу оскарження відповідні пояснення, інформацію, документи та матеріали щодо проведення процедури закупівлі, шляхом розміщення їх у вигляді в «pdf» форматі (а також у форматі «doc» з можливістю копіювання тексту) на веб-портал Уповноваженого органу.
Замовник за результатами розгляду Скарги вважає за необхідне зазначити наступне. Предметом закупівлі послуги з управління активами, відповідно до ст. 21 Закону України "Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів", а саме: - земельна ділянка із кадастровим номером 8000000000:82:312:0039; - земельна ділянка із кадастровим номером 8000000000:82:312:0018; - земельна ділянка із кадастровим номером 8000000000:82:312:0019; - земельна ділянка із кадастровим номером 8000000000:82:312:0010; - житловий будинок № 40 по вул. Панфіловців у м. Києві, за ДК 021:2015 99999999-9 Не відображене в інших розділах." (UA-2025-12-05-012535-a).
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальних громад визначені Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), метою якого є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, розвиток добросовісної конкуренції.
Державні закупівлі здійснюються за принципами, визначеними частиною першою статті 5 Закону, у тому числі, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Уповноважена особа АРМА при формуванні вимог до тендерної документації керувалася, зокрема але не виключено, Законом України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (далі – Закон №772), Законом, Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі - Особливості), Методичними рекомендаціями щодо послідовності дій працівників АРМА при підготовці та під час проведення конкурсного відбору управителів активами, затвердженими Наказом АРМА 29 вересня 2023 року №223 (надалі - Методичні рекомендації) тощо.
У межах розгляду Скарги, повідомляємо наступне.
Щодо першого питання скарги (п. 2.1 Скарги).
Відповідно до абзацу третього частини другої ст. 22 Закону, у тендерній документації зазначаються такі відомості:
« 2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним;».
Статтею 16 Закону передбачено:
«1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.».
Згідно з пунктом 3 додатку 3 тендерної докумнтаціїї зазначено: «На підтвердження досвіду виконання протягом останнього року до дати оприлюднення інформації про дану процедуру закупівлі аналогічних за предметом закупівлі договорів Учасник має надати:
• витяг з ЄДРПОУ, що містить код/и виду/ів економічної діяльності: 68.20 — надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого майна та/або 68.32 — управління нерухомим майном за винагороду або на основі контракту, що свідчить про зайняття вказаними видами діяльності у вищезазначений період;
• довідку за вказаною нижче формою, з інформацією про наявність досвіду виконання не менше двох цивільно-правових договорів, що укладені та виконувались протягом останніх шести місяців до дати оприлюднення інформації про дану процедуру закупівлі, предметом яких було:
надання в оренду суб’єктам господарської діяльності приміщень або майна, які належать учаснику на праві власності та/або
надання послуг з управління майном (що укладені згідно з главою 70 Цивільного кодексу України).
Отже, тендерна документація не містить окремої вимоги про обов’язкову наявність у учасника власного майна, яке здається в оренду, як єдиного способу підтвердження досвіду. Вимоги документації передбачають альтернативні способи підтвердження досвіду, зокрема:
надання в оренду приміщень або майна, що належить учаснику на праві власності, та/або
надання послуг з управління майном.
Тому участь у процедурі закупівлі не обмежується лише тими учасниками, які мають у власності майно, що здається в оренду. Ці умови дозволяють підтверджувати релевантний досвід інакшими способами, що не суперечить принципам рівності, недискримінації та добросовісної конкуренції, що передбачено статею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Щодо другого питання скарги (п. 2.2 Скарги).
Щодо вимоги про досвід управління майном саме за договорами, укладеними відповідно до глави 70 Цивільного кодексу України, тендерна документація також надає можливість підтвердити досвід через інші цивільно-правові договори, що відображають фактичну господарську діяльність учасника у сфері управління нерухомим майном. Це відповідає принципу пропорційності та доцільності вимог, оскільки конкретизує вид діяльності, релевантний предмету закупівлі, без безпідставного звуження кола потенційних учасників.
Крім того, повідомляємо, що договір суборенди (піднайму) є цивільно-правовим договором, який за своєю правовою природою за змістом і суттю належить до договорів найму (оренди), і застосовуються до нього ті самі загальні правила, що й до договорів оренди, оскільки він бере участь у передаванні майна у тимчасове користування за плату, що регулюється нормами стаття 774 Цивільного кодексу України.
Таким чином, договір суборенди може бути використаний для підтвердження досвіду, якщо він відповідає предмету закупівлі та умовам тендерної документації. Це узгоджується з правовою природою суборенди як різновиду договору оренди, що має аналогічні наслідки щодо прав і обов’язків сторін у частині передачі майна у користування
Отже, вимоги тендерної документації не обмежують необґрунтовано коло учасників, не встановлюють дискримінаційних умов щодо власності на майно, та враховують можливість підтвердження досвіду учасника на підставі договорів суборенди або інших цивільно-правових договорів, що відповідають предмету закупівлі.
Звертаємо увагу, згідно з абзацом третім частини другої ст. 16 Закону, замовник має право встановлювати такий кваліфікаційний критерій, як «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)».
Отже, вимоги Тендерної документації, визначені у пункті 3 додатку 3, встановлені замовником у межах чинного законодавства з метою забезпечення належного рівня кваліфікації учасників та підтвердження їхнього досвіду для якісного виконання договору про закупівлю, у тому числі повного і своєчасного перерахування відповідних надходжень до державного бюджету.
Щодо третього питання скарги (п.2.3. Скарги).
Тендерна документація сформована відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та містить інформацію, достатню для визначення предмета закупівлі, його виду та очікуваного обсягу послуг.
Предметом закупівлі є послуги з управління об’єктами нерухомого майна, а не виконання будівельних чи ремонтних робіт, у зв’язку з чим тендерна документація не передбачає обов’язкового зазначення детальних технічних характеристик кожного приміщення (технічних характеристик, стан, фотоматеріали тощо).
Таким чином, відсутність у тендерній документації окремих уточнюючих характеристик об’єкта не є порушенням вимог статті 22 Закону та не свідчить про дискримінаційний характер умов закупівлі.
Крім того, додатком 6 до Тендерної документації є проект Договору управління активами (майном) далі – проект Договору.
Пунктом 1.2. проекту Договору визначено:
«1.2. Ринкова вартість Активів визначається суб’єктом оціночної діяльності у Звітах про оцінку майна, що підтверджується рецензуванням Звітів про оцінку майна.
1.2. Згідно зі Звітом про оцінку майна (акта оцінки майна) від 17.06.2025, складеного товариством з обмеженою відповідальністю «ТР ІНВЕСТ-КОМПАНІ», ринкова вартість Активів станом на 01.06.2025 становить 48 481 300,00 грн (сорок вісім мільйонів чотиристо вісімдесят одна тисяча триста гривень 00 копійок) без податку на додану вартість, що підтверджується рецензуванням Звіту про оцінку майна (акта оцінки майна) від 23.06.2025 б/н.
Пунктом 1.3. проекту Договору передбачено:
«1.3. Строк управління Активами обчислюється з дня передачі Активів, що підтверджується підписанням Сторонами Акта/ів приймання-передачі активів в управління і до 31.12.2030 або до дня дострокового припинення (розірвання) Договору з підстав та порядку, визначеному у розділі 6 Договору».
Отже, проект Договору містить інформацію щодо переліку активів, їх місцезнаходження, площу, ринкову вартість, строк на який вони передаються в управління.
Вищезазначена інформація є загальнодоступною для всіх потенційних учасників процедури закупівлі (розміщена в електронній системі закупівель) та є достатньою для визначення прогнозних показників дохідності та оцінки економічної доцільності участі у процедурі закупівлі.
Вищезазначені умови є рівними для всіх учасників і не місять дискримінаційних вимог до них.
Крім того, предметом закупівлі у цій процедурі є послуги з управління об’єктами нерухомого майна, а не виконання будівельних чи ремонтних робіт, у зв’язку з чим тендерна документація не передбачає обов’язкового зазначення детальних технічних характеристик кожного приміщення (площа, стан внутрішніх мереж, ступінь зношеності тощо).
Водночас чинним законодавством та умовами закупівлі не обмежується право Замовника вносити необхідну інформацію в процесі виконання договору в межах та у спосіб, визначений договором і законодавством. Також учасники самостійно оцінюють можливі ризики господарської діяльності та формують свої конкурсні пропозиції, виходячи з власного досвіду та економічних розрахунків.
Відповідно до статті 24 Закону, у разі якщо учаснику необхідна більш деталізована інформація щодо об’єкта управління, він має право звернутися до Замовника за роз’ясненнями шляхом подання відповідного запиту через електронну систему закупівель у встановлені законом строки. Замовник, у свою чергу, надає роз’яснення в межах своєї компетенції та з дотриманням принципів недискримінації та рівного доступу для всіх учасників.
Таким чином, усі учасники перебувають в рівних умовах та мають однакові можливості для отримання додаткової інформації.
Враховуючи вищевикладене, вважаємо Скаргу необґрунтованою.
На підставі викладеного просимо відмовити у задоволенні скарги товариства з обмеженою відповідальністю "ТРАСТ ГАРД" (код ЄДРПОУ: 39906294) від 11 грудня 2025 № UA-2025-12-05-012535-a.c2
Пов'язані документи:
Дата опублікування:
17.12.2025 15:12
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП
Щодо оскарження дискримінаційних вимог та недоліків тендерної документації
Номер:
9670e95e7f5848cfb2a94c6dfee240af
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-12-05-012535-a.c1
Назва:
Щодо оскарження дискримінаційних вимог та недоліків тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 2023.12.25_дог. субаренды МУЗЕЙ - УГВ № УГВ 602-37-23_compressed.pdf 12.12.2025 12:47
- скарга амка лот 1.rtf 12.12.2025 12:47
- 2018.08.17_Договор управления от 17.08.2018_Браун и Дир - Музей (Владимирская)_compressed.pdf 12.12.2025 12:47
- Скарга Міла презент 535..pdf 12.12.2025 12:47
- 2018.08.17_Договор управления от 17.08.2018_Эко Фуд - Музей (Панельная)._compressed (1).pdf 12.12.2025 12:47
- sign.p7s 12.12.2025 12:49
- рішення від 15.12.2025 №18447.pdf 15.12.2025 18:22
- Інформація про резолютивну частину рішення від 23.12.2025 №18906.pdf 24.12.2025 15:59
- рішення від 23.12.2025 № 18906.pdf 26.12.2025 12:25
- Пояснення по суті скарги UA-2025-12-05-012535-a.c1.pdf 17.12.2025 14:08
- Пояснення по суті скарги UA-2025-12-05-012535-a.c1.docx 17.12.2025 14:08
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.12.2025 12:55
Дата розгляду скарги:
23.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
15.12.2025 18:22
Дата прийняття рішення по скарзі:
26.12.2025 12:25
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
b9b543912a73474bad7e97d48ed8b588
Заголовок пункту скарги:
Тендерна документація вимагає наявності щонайменше трьох аналогічних договорів для підтвердження кваліфікації учасника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Тендерна документація вимагає наявності щонайменше трьох аналогічних договорів для підтвердження кваліфікації учасника. Закон не встановлює мінімально необхідної кількості аналогічних договорів – достатність досвіду може підтверджуватися і одним договором за умови його відповідності предмету закупівлі. Замовник не обґрунтував, чому саме три договори слугують належним доказом досвіду, а, скажімо, два договори – ні. Така вимога виглядає надмірною та штучно звужує коло потенційних учасників, створюючи не-обґрунтовані бар’єри для участі в торгах. Це є порушенням заборони встановлювати дискри-мінаційні умови (ч.4 ст.5 Закону), оскільки обмежує конкуренцію без законної потреби. Вона не відповідає принципу пропорційності кваліфікаційних критеріїв і суперечить ч.4 ст.22 За-кону, яка забороняє включати до тендерної документації вимоги, що призводять до дискри-мінації учасників.
×
-
Назва доказу:
Скарга Міла презент ворд
-
Повʼязаний документ:
скарга амка лот 1.rtf
-
-
Назва доказу:
Скарга Міла презент скан
-
Повʼязаний документ:
Скарга Міла презент 535..pdf
-
-
Назва доказу:
Договір суборенди
-
Повʼязаний документ:
2023.12.25_дог. субаренды МУЗЕЙ - УГВ № УГВ 602-37-23_compressed.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір управління 2
-
Повʼязаний документ:
2018.08.17_Договор управления от 17.08.2018_Эко Фуд - Музей (Панельная)._compressed (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Договір управління 1
-
Повʼязаний документ:
2018.08.17_Договор управления от 17.08.2018_Браун и Дир - Музей (Владимирская)_compressed.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Визнати дискримінаційними умови тендерної документації в частині вимоги щодо наявності не менше трьох аналогічних договорів та зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації з метою усунення вказаних порушень
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
4cd56cca1d924e38b58f42b5a17e788f
Заголовок пункту скарги:
Обмежено характер досвіду лише договорами з управління майном
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Обмежено характер досвіду лише договорами з управління майном (договорами управління активами за главою 70 ЦК України). Замовник зазначив, що аналогічним досвідом вважається виключно досвід за договорами управління майном, що безпідставно звужує можливість підтвердження кваліфікації. Насправді, надання послуг з управління об’єктами може підтверджуватися також іншими видами договорів: про утримання та обслуговування нерухомості, договори оренди та експлуатації майна, договори на технічне обслуговування або адміністративне управління тощо. Виключення з розгляду будь-якого досвіду, окрім до-говорів управління майном, не має раціонального пояснення. Скаржник не має трьох ук-ладених за останні 3 роки договорів саме управління майном (у розумінні глави 70 ЦКУ), проте має значний релевантний досвід у сфері оренди та експлуатації нерухомого майна, який незрозуміло чому не враховується замовником. Таким чином, кваліфікаційна вимога щодо досвіду лише у формі договорів управління майном є непропорційною предмету закупівлі та дискримінаційною. Вона необґрунтовано виключає з конкурсу компе-тентних учасників, які можуть підтвердити необхідний досвід іншими договорами. Це об-меження порушує принцип рівного ставлення та заборону дискримінації учасників, встанов-лені законом, адже Замовникам не дозволено встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
×
-
Назва доказу:
Скарга Міла презент
-
Повʼязаний документ:
Скарга Міла презент 535..pdf
-
-
Назва доказу:
Договір суборенди
-
Повʼязаний документ:
2023.12.25_дог. субаренды МУЗЕЙ - УГВ № УГВ 602-37-23_compressed.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір управління 2
-
Повʼязаний документ:
2018.08.17_Договор управления от 17.08.2018_Эко Фуд - Музей (Панельная)._compressed (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Договір управління 1
-
Повʼязаний документ:
2018.08.17_Договор управления от 17.08.2018_Браун и Дир - Музей (Владимирская)_compressed.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Визнати дискримінаційними умови тендерної документації в частині вимоги щодо наявності виключно досвіду управління майном (договір управління активами) та зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації з метою усунення вказаних порушень
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
fb826df5459b4878b83b06eeb6bdab01
Заголовок пункту скарги:
Тендерна документація не містить важливої інформації про об’єкти закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Тендерна документація не містить важливої інформації про об’єкти закупівлі, без якої неможливо підготувати обґрунтовану пропозицію. Зокрема, відсутній опис поточного стану згаданих земельних ділянок та житлового будинку: не вказано технічний стан будівлі, площу та стан кожної ділянки, ступінь зносу чи наявні дефекти, потреби у ремонті або особливі умови експлуатації. Через брак цих ключових відомостей учасники не можуть реально оцінити обсяг необхідних робіт чи послуг та відповідно розрахувати ціну своєї пропозиції. Фактично, потенційні управителі змушені діяти навмання, що створює ризики необґрунтованого ціноутворення та надалі – неефективного виконання договору. Замовник зобов’язаний забезпечити вільний доступ усіх учасників до повної інформації про предмет закупівлі, а тендерна документація повинна містити необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Відсутність даних про стан і характеристики об’єктів порушує ці вимоги закону. Це ставить учасників у нерівні умови та підриває принцип прозорості закупівлі. Згідно з ч.4 ст.22 Закону, тендерна документація не повинна містити невизначених чи неповних вимог, що перешкоджають участі. Ненадання інформації про об’єкти фактично є такою неповною умовою, яка ускладнює добросовісну конкуренцію. Отже, Замовник порушив свій обов’язок надати достатню інформацію для підготовки тендерних пропозицій, що також є порушенням принципів максимальної ефективності та прозорості закупівель.
×
-
Назва доказу:
Скарга Міла презент
-
Повʼязаний документ:
Скарга Міла презент 535..pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Визнати дискримінаційними умови тендерної документації в частині відсутності повної інформації про технічний стан, характеристики та особливості об’єктів закупівлі та зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації з метою усунення вказаних порушень.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
77ce2dd3dce243efae215f738f5d2367
Заголовок пункту скарги:
Тендерна документація містить вимогу надати витяг з ЄДРПОУ, що підтверджує наявність у учасника кодів видів діяльності 68.20 та 68.32 протягом останніх трьох років, а також довідку про досвід виконання не менше трьох договорів оренди приміщень або майна, яке належить учаснику на праві власності, і договорів управління майном (укладених відповідно до гл. 70 ЦК України) тривалістю не менше 1 року
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Тендерна документація містить вимогу надати витяг з ЄДРПОУ, що підтверджує наявність у учасника кодів видів діяльності 68.20 та 68.32 протягом останніх трьох років, а також довідку про досвід виконання не менше трьох договорів оренди приміщень або майна, яке належить учаснику на праві власності, і договорів управління майном (укладених відповідно до гл. 70 ЦК України) тривалістю не менше одного року.
Наявність КВЕД не підтверджує фактичного досвіду, а лише звужує коло учасників формальною ознакою.
ТОВ «Міла Презент» має реальний досвід управління та оренди через суборенду, але не володіє об’єктами нерухомості, тому вимога щодо договорів лише з власним майном є дискримінаційною.
Наявність КВЕД не підтверджує фактичного досвіду, а лише звужує коло учасників формальною ознакою.
ТОВ «Міла Презент» має реальний досвід управління та оренди через суборенду, але не володіє об’єктами нерухомості, тому вимога щодо договорів лише з власним майном є дискримінаційною.
×
-
Назва доказу:
Договір суборенди
-
Повʼязаний документ:
2023.12.25_дог. субаренды МУЗЕЙ - УГВ № УГВ 602-37-23_compressed.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір управління 2
-
Повʼязаний документ:
2018.08.17_Договор управления от 17.08.2018_Эко Фуд - Музей (Панельная)._compressed (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Договір управління 1
-
Повʼязаний документ:
2018.08.17_Договор управления от 17.08.2018_Браун и Дир - Музей (Владимирская)_compressed.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації з метою усунення вказаних порушень, а саме видалити вимогу про наявність у учасника кодів видів діяльності 68.20 та 68.32 протягом останніх трьох років.
Запити Органу оскарження
Номер:
00f1cddb5ca244bdaf80b280f25e6c6e
Тема запиту:
Пояснення по суті скарги UA-2025-12-05-012535-a.c1
Текст запиту:
Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – АМКУ) Рішенням від 15.12.2025
№ 18447-р/пк-пз прийнято до розгляду скаргу, подану товариство з обмеженою відповідальністю "МІЛА ПРЕЗЕНТ" (код ЄДРПОУ: 41819892) (далі – Скаржник), щодо порушення Замовником – Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, вул. Бориса Грінченка, 1, Київ, 01001, ЄДРПОУ 41037901 (надалі – АРМА або Замовник) порядку проведення Процедури закупівлі (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-12-05-012535-a) шляхом встановлення у тендерній документації вимог, що, на думку Скаржника, є дискримінаційними та обмежують участь потенційних учасників у процедурі закупівлі.
Водночас, Рішенням від 15.12.2025 № 18447-р/пк-пз, зобов’язано Замовника протягом двох робочих днів надіслати в електронному вигляді органу оскарження відповідні пояснення, інформацію, документи та матеріали щодо проведення процедури закупівлі, шляхом розміщення їх у вигляді в «pdf» форматі (а також у форматі «doc» з можливістю копіювання тексту) на веб-портал Уповноваженого органу.
Замовник за результатами розгляду Скарги вважає за необхідне зазначити наступне. Предметом закупівлі UA-2025-12-05-012535-a "Послуги з управління активами, відповідно до ст. 21 Закону України "Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів", а саме: - земельна ділянка із кадастровим номером 8000000000:82:312:0039; - земельна ділянка із кадастровим номером 8000000000:82:312:0018; - земельна ділянка із кадастровим номером 8000000000:82:312:0019; - земельна ділянка із кадастровим номером 8000000000:82:312:0010; - житловий будинок № 40 по вул. Панфіловців у м. Києві, за ДК 021:2015 99999999-9 Не відображене в інших розділах."
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальних громад визначені Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), метою якого є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, розвиток добросовісної конкуренції.
Державні закупівлі здійснюються за принципами, визначеними частиною першою статті 5 Закону, у тому числі, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Уповноважена особа АРМА при формуванні вимог до тендерної документації керувалася, зокрема але не виключено, Законом України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (далі – Закон №772), Законом, Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі - Особливості), Методичними рекомендаціями щодо послідовності дій працівників АРМА при підготовці та під час проведення конкурсного відбору управителів активами, затвердженими Наказом АРМА 29 вересня 2023 року №223 (надалі - Методичні рекомендації) тощо.
У межах розгляду Скарги, повідомляємо наступне.
Щодо першого питання скарги.
Відповідно до частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством, а також ту, яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Таким чином, замовник має право самостійно визначати у тендерній документації вимоги до учасників, які передбачені чинним законодавством, за умови дотримання принципів здійснення публічних закупівель, визначених частиною четвертою статті 5 Закону, зокрема принципів недискримінації учасників, рівного ставлення до них, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Уповноважена особа АРМА при формуванні вимог до тендерної документації керується, зокрема, але не виключно, Законом України «Про публічні закупівлі» № 922-VII, Законом України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» № 772-VIII, постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», а також Методичними рекомендаціями щодо послідовності дій працівників АРМА при підготовці та під час проведення конкурсного відбору управителів активами, затвердженими наказом АРМА від 29 вересня 2023 року № 223.
Вимоги щодо підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, а також підтвердження тривалості досвіду виконання договорів встановлені замовником з метою забезпечення належного виконання майбутнього договору та дотримання вимог законодавства щодо ефективного управління активами. Зазначені вимоги не мають дискримінаційного характеру, оскільки застосовуються до всіх учасників процедури закупівлі на однакових умовах і спрямовані на підтвердження наявності реального досвіду та спроможності учасників виконати зобов’язання за предметом закупівлі.
Крім того, доводи скаржника ґрунтуються на неправильному тлумаченні вимог тендерної документації. Тендерною документацією не встановлено вимогу щодо наявності трьох аналогічних договорів, а передбачено підтвердження досвіду виконання не менше двох цивільно-правових договорів, укладених та виконаних протягом останніх шести місяців до дати оприлюднення інформації про процедуру закупівлі.
Також, вимога щодо аналогічності договорів не обмежується виключно договорами управління майном, укладеними відповідно до глави 70 Цивільного кодексу України. Тендерною документацією прямо передбачено, що аналогічними визнаються також договори, предметом яких було:
• надання в оренду суб’єктам господарської діяльності приміщень або майна, що належать учаснику на праві власності,
та/або
• надання послуг з управління майном.
Таким чином, досвід учасника може бути підтверджений альтернативними видами цивільно-правових договорів, що охоплюють як управлінські функції, так і експлуатацію та комерційне використання нерухомого майна. Це, навпаки, розширює коло потенційних учасників і не виключає досвід, набутий у межах орендних правовідносин.
Отже, твердження скаржника про звуження конкуренції та встановлення «подвійного обмеження» не відповідають фактичному змісту тендерної документації.
Вимоги тендерної документації, визначені у пункті 3 додатку 3, встановлені замовником у межах чинного законодавства з метою забезпечення належного рівня кваліфікації учасників та підтвердження їхнього досвіду для якісного виконання договору про закупівлю
Щодо другого та четвертого питання скарги.
Встановлений Замовником кваліфікаційний критерій є співмірним предмету закупівлі та очікуваному обсягу послуг.
Предмет закупівлі передбачає управління об’єктами нерухомого майна, що включає організаційні, господарські, договірні та фінансові функції (взаємодія з орендарями, забезпечення належної експлуатації, контроль платежів тощо). Наявність щонайменше двох виконаних договорів протягом останніх шести місяців підтверджує актуальний та практичний досвід учасника у відповідній сфері, а не формальний досвід у віддаленому минулому.
Крім того, тендерна документація передбачає надання витягу з ЄДРПОУ, що містить коди видів економічної діяльності:
• 68.20 – надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна;
• та/або 68.32 – управління нерухомим майном за винагороду або на основі контракту,
що додатково підтверджує системний характер діяльності учасника у сфері нерухомості, а не разове виконання окремого договору.
Щодо другого питання скарги.
Тендерна документація сформована відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та містить інформацію, достатню для визначення предмета закупівлі, його виду та очікуваного обсягу послуг.
Предметом закупівлі є послуги з управління об’єктами нерухомого майна, а не виконання будівельних чи ремонтних робіт, у зв’язку з чим тендерна документація не передбачає обов’язкового зазначення детальних технічних характеристик кожного приміщення (площа, стан внутрішніх мереж, ступінь зношеності тощо).
Водночас чинним законодавством та умовами закупівлі не обмежується право Замовника вносити необхідну інформацію в процесі виконання договору в межах та у спосіб, визначений договором і законодавством. Також учасники самостійно оцінюють можливі ризики господарської діяльності та формують свої конкурсні пропозиції, виходячи з власного досвіду та економічних розрахунків.
Крім того, відповідно до статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі», у разі якщо учаснику необхідна більш деталізована інформація щодо об’єкта управління, він має право звернутися до Замовника за роз’ясненнями шляхом подання відповідного запиту через електронну систему закупівель у встановлені законом строки. Замовник, у свою чергу, надає роз’яснення в межах своєї компетенції та з дотриманням принципів недискримінації та рівного доступу для всіх учасників.
Таким чином, відсутність у тендерній документації окремих уточнюючих характеристик об’єкта не є порушенням вимог статті 22 Закону та не свідчить про дискримінаційний характер умов закупівлі. Усі учасники перебувають в рівних умовах та мають однакові можливості для отримання додаткової інформації шляхом звернення до Замовника у порядку, передбаченому законодавством.
Враховуючи вищевикладене, вважаємо Скаргу необґрунтованою.
На підставі викладеного просимо відмовити у задоволенні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «МІЛА ПРЕЗЕНТ» код ЄДРПОУ: 41819892.
Пов'язані документи:
Дата опублікування:
17.12.2025 14:08