• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

09310000-5 Електрична енергія (Активна електрична енергія)

Період подачі пропозицій

до закінчення періоду залишилося 4 дні (до 12.12.25 19:25)

3 885 000.00 UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
04
дн
18
год
30
хв
21
сек
Гарантія - 110 000.00 UAH Довідка МВС Пов'язаний план
Оплата за участь: 2 040.00 UAH
Період оскарження: 04.12.2025 19:41 - 09.12.2025 00:00
Скарга
Очікує розгляду
КЕП

Скарга на незаконні вимоги тендерної документації

Номер: 19ad5e0920b549ff87346b8ca5d9124d
Ідентифікатор запиту: UA-2025-12-04-021610-a.a1
Назва: Скарга на незаконні вимоги тендерної документації
Скарга:
Відповідно до оголошення № UA-2025-12-04-021610-a , яке розміщене на авторизованому електронному майданчику на веб-порталі Уповноваженого органу 04 грудня 2025 року (https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2025-12-04-021610-a ) Замовником – Комунальне некомерційне підприємство "Закарпатський обласний клінічний центр кардіології та кардіохірургії" Закарпатської обласної ради, було оголошено процедуру відкритих торгів (відкритих торгів з особливостями) на закупівлю Електричної енергії. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 12 грудня 2025 року о 19:25 год. Оскаржувані вимоги Тендерної документації 1. Відповідно до додатку 2 до тендерної документації «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА ІНШИМ КРИТЕРІЯМ» Замовник вимагає надати 1.1. Довідка від оператора системи розподілу, а саме відповідно до п.15 додатку 2 до Тендерної документації вимагається: «15) Довідка від оператора системи розподілу, до електричних мереж якого приєднані об’єкти Замовника, щодо наявності або відсутності у Учасника віртуальних точок комерційного обліку (ЕІС-коди типу «ZV») електропостачальника по площадках вимірювання групи «А» та групи «Б» не раніше 2025 року» 1.2. Інформація про те, що Учасник повинен мати статус чинного постачальника послуг комерційного обліку з функцією «оператор зчитування даних з лічильників (ОЗД), а саме відповідно до п.15 додатку 2 до Тендерної документації вимагається: «29) З метою щоденного формування та управління даними комерційного обліку, надання можливості аналізування та прогнозування, оптимізації електроспоживання, отримання Замовником якісних послуг з постачання та комерційного обліку електричної енергії, Учасник повинен мати статус чинного постачальника послуг комерційного обліку з функцією «оператор зчитування даних з лічильників (ОЗД)». Інформація про Учасника в статусі постачальника послуг комерційного обліку (ППКО) з вказаною функцією повинна бути внесена в реєстр постачальників послуг комерційного обліку (ППКО), розміщеному на офіційному сайті НЕК «Укренерго» https://ua.energy». Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі. Обставини, що свідчать про порушення прав та інтересів Скаржника Скаржник є ліцензованим електропостачальником, який здійснює господарську діяльність з постачання електричної енергії відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 № 2019-VIII (далі – Закон про ринок електроенергії). Скаржник має достатній досвід постачання електричної енергії споживачам, однак: • Скаржник не має довідку від оператора системи розподілу, до електричних мереж якого приєднані об’єкти Замовника, щодо наявності або відсутності у Учасника віртуальних точок комерційного обліку (ЕІС-коди типу «ZV») електропостачальника по площадках вимірювання групи «А» та групи «Б» не раніше 2025 року, оскільки для постачання електричної енергії така довідка не є обов’язковою та не впливає на спроможність постачати електроенергію належної якості; • Скаржник не має статус чинного постачальника послуг комерційного обліку з функцією «оператор зчитування даних з лічильників (ОЗД)». Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Так, предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)». Вищезазначені документи, які вимагає надати Замовник, не передбачені національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014. З огляду на вище зазначене, такі вимоги є дискримінаційними, незаконними, а тому має бути вилучена з тексту тендерної документації. Також звертаємо увагу, що жодним чинним нормативно-правовим актом не передбачено необхідності для Постачальників електричної енергії мати статус чинного постачальника послуг комерційного обліку з функцією «оператор зчитування даних з лічильників (ОЗД)», втому числі бути включеними в реєстр постачальників послуг комерційного обліку (ППКО), розміщеному на офіційному сайті НЕК «Укренерго» https://ua.energy/. Таким чином, у зв’язку з оскаржуваними вимогами ТД Скаржник фактично позбавлений можливості подати тендерну пропозицію, хоча за всіма суттєвими професійними та матеріальними критеріями здатний виконати договір постачання електричної енергії. Це свідчить про порушення принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922, зокрема принципів недискримінації учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості. Правове регулювання 1. Закон України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII: o частина перша та четверта статті 5 – встановлюють принципи здійснення закупівель, зокрема недискримінацію учасників та заборону встановлювати дискримінаційні вимоги; o частина друга та четверта статті 22 – визначають зміст тендерної документації та прямо забороняють вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників; o стаття 18 – регламентує порядок оскарження до органу оскарження (АМКУ). 2. Постанова КМУ від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель…» (далі – Особливості): o пункт 29 Особливостей (у чинній редакції) передбачає, що у разі проведення відкритих торгів для закупівлі, зокрема, електричної енергії, положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону № 922 (щодо кваліфікаційних критеріїв) не застосовуються, а замовники не можуть встановлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для предмета закупівлі). 3. ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності», прийнятий наказом ДП «УкрНДНЦ» від 04.12.2023 № 330 (чинний з 08.12.2023, з 01.03.2024 застосовується замість ДСТУ EN 50160:2014). Даний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), передбачений для електричної енергії, який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. 4. ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96. Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей, За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. На підставі викладеного, керуючись ст. 5, 18, 22 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктами 28, 29 Особливостей, затверджених постановою КМУ № 1178, а також з урахуванням узагальненої практики та рішень Комісії АМКУ
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕЛЕКТРО-ГАЗ", Христина Паньків 380978495108 electrogas.lviv@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3222dbfb8d224cd6bb97fb41912e487d
Заголовок пункту скарги: 1. Відповідно до додатку 2 до тендерної документації «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА ІНШИМ КРИТЕРІЯМ» Замовник вимагає надати
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до додатку 2 до тендерної документації «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА ІНШИМ КРИТЕРІЯМ» Замовник вимагає надати
1.1. Довідка від оператора системи розподілу, а саме відповідно до п.15 додатку 2 до Тендерної документації вимагається:
«15) Довідка від оператора системи розподілу, до електричних мереж якого приєднані об’єкти Замовника, щодо наявності або відсутності у Учасника віртуальних точок комерційного обліку (ЕІС-коди типу «ZV») електропостачальника по площадках вимірювання групи «А» та групи «Б» не раніше 2025 року»
1.2. Інформація про те, що Учасник повинен мати статус чинного постачальника послуг комерційного обліку з функцією «оператор зчитування даних з лічильників (ОЗД), а саме відповідно до п.15 додатку 2 до Тендерної документації вимагається:
«29) З метою щоденного формування та управління даними комерційного обліку, надання можливості аналізування та прогнозування, оптимізації електроспоживання, отримання Замовником якісних послуг з постачання та комерційного обліку електричної енергії, Учасник повинен мати статус чинного постачальника послуг комерційного обліку з функцією «оператор зчитування даних з лічильників (ОЗД)». Інформація про Учасника в статусі постачальника послуг комерційного обліку (ППКО) з вказаною функцією повинна бути внесена в реєстр постачальників послуг комерційного обліку (ППКО), розміщеному на офіційному сайті НЕК «Укренерго» https://ua.energy».

Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі.

Обставини, що свідчать про порушення прав та інтересів Скаржника

Скаржник є ліцензованим електропостачальником, який здійснює господарську діяльність з постачання електричної енергії відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 № 2019-VIII (далі – Закон про ринок електроенергії).
Скаржник має достатній досвід постачання електричної енергії споживачам, однак:
• Скаржник не має довідку від оператора системи розподілу, до електричних мереж якого приєднані об’єкти Замовника, щодо наявності або відсутності у Учасника віртуальних точок комерційного обліку (ЕІС-коди типу «ZV») електропостачальника по площадках вимірювання групи «А» та групи «Б» не раніше 2025 року, оскільки для постачання електричної енергії така довідка не є обов’язковою та не впливає на спроможність постачати електроенергію належної якості;
• Скаржник не має статус чинного постачальника послуг комерційного обліку з функцією «оператор зчитування даних з лічильників (ОЗД)».
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Так, предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)».
Вищезазначені документи, які вимагає надати Замовник, не передбачені національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014.
З огляду на вище зазначене, такі вимоги є дискримінаційними, незаконними, а тому має бути вилучена з тексту тендерної документації.
Також звертаємо увагу, що жодним чинним нормативно-правовим актом не передбачено необхідності для Постачальників електричної енергії мати статус чинного постачальника послуг комерційного обліку з функцією «оператор зчитування даних з лічильників (ОЗД)», втому числі бути включеними в реєстр постачальників послуг комерційного обліку (ППКО), розміщеному на офіційному сайті НЕК «Укренерго» https://ua.energy/.
Таким чином, у зв’язку з оскаржуваними вимогами ТД Скаржник фактично позбавлений можливості подати тендерну пропозицію, хоча за всіма суттєвими професійними та матеріальними критеріями здатний виконати договір постачання електричної енергії.
Це свідчить про порушення принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922, зокрема принципів недискримінації учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості.

Правове регулювання

1. Закон України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII:
o частина перша та четверта статті 5 – встановлюють принципи здійснення закупівель, зокрема недискримінацію учасників та заборону встановлювати дискримінаційні вимоги;
o частина друга та четверта статті 22 – визначають зміст тендерної документації та прямо забороняють вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників;
o стаття 18 – регламентує порядок оскарження до органу оскарження (АМКУ).
2. Постанова КМУ від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель…» (далі – Особливості):
o пункт 29 Особливостей (у чинній редакції) передбачає, що у разі проведення відкритих торгів для закупівлі, зокрема, електричної енергії, положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону № 922 (щодо кваліфікаційних критеріїв) не застосовуються, а замовники не можуть встановлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для предмета закупівлі).
3. ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності», прийнятий наказом ДП «УкрНДНЦ» від 04.12.2023 № 330 (чинний з 08.12.2023, з 01.03.2024 застосовується замість ДСТУ EN 50160:2014). Даний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), передбачений для електричної енергії, який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник.
4. ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються

Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
На підставі викладеного, керуючись ст. 5, 18, 22 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктами 28, 29 Особливостей, затверджених постановою КМУ № 1178, а також з урахуванням узагальненої практики та рішень Комісії АМКУ
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації