-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
страхування наземних транспортних засобів (КАСКО)
Призупинено
107 500.00
UAH без ПДВ
Період оскарження:
03.12.2025 16:55 - 08.12.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
Дискримінаційні вимоги ТД
Номер:
74c38d539db4488caee7edc24d7b0ae6
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-12-03-019671-a.c1
Назва:
Дискримінаційні вимоги ТД
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Довідка наявність безкоштовного номеру.pdf 06.12.2025 10:45
- Ultra Alians DMS dohovir. Pidpys 33152597.p7s 06.12.2025 10:45
- Скарга до АМКУ - КУ СВ-РС м. Харкова.pdf 06.12.2025 10:45
- Ultra Alians DMS dohovir. Pidpys 43812574.p7s 06.12.2025 10:45
- 82521.pdf 06.12.2025 10:45
- Скарга до АМКУ - КУ СВ-РС м. Харкова.pdf.p7s 06.12.2025 10:45
- АБ Укргазбанк. акредитація.pdf.p7s 06.12.2025 10:45
- Довідка для тендеру УЛЬТРА АЛЬЯНС.pdf 06.12.2025 10:45
- 24552-23434_12040_akreditovani_sk_19_02_2025. Ощадбанк.xlsx.p7s 06.12.2025 10:45
- АБ Укргазбанк. акредитація.pdf 06.12.2025 10:45
- 82521.pdf.p7s 06.12.2025 10:45
- 1.1.2.2 Ліцензія нова Ультра_Альянс_витяг.pdf 06.12.2025 10:45
- Скарга до АМКУ - КУ СВ-РС м. Харкова.docx 06.12.2025 10:45
- 24552-23434_12040_akreditovani_sk_19_02_2025. Ощадбанк.xlsx 06.12.2025 10:45
- Ultra Alians DMS dohovir.pdf 06.12.2025 10:45
- sign.p7s 06.12.2025 10:46
- Рішення від 09.12.2025 № 18181.pdf 09.12.2025 17:24
- Відповідь скарга.docx 11.12.2025 15:58
- Відповідь скарга.docx 11.12.2025 15:59
- Відповідь скарга.docx 11.12.2025 15:59
- Пояснення.PDF 11.12.2025 16:00
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.12.2025 10:53
Дата розгляду скарги:
18.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.12.2025 17:25
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
af3a1f0f7a4f4be1910d2b37b8c3ab2c
Заголовок пункту скарги:
Пунктом 2 розділу 2 додатку № 2 та пп. 2 п. 1 розд. ІІ дод. № 6 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, які, на думку Скаржника, є дискримінаційними
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Пунктом 2 розділу 2 додатку № 2 та пп. 2 п. 1 розд. ІІ дод. № 6 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, яким повинен відповідати та/або виконати Учасник, а саме: Учасник закупівлі повинен мати акредитацію в державних банках України, таких як АТ «Державний ощадний банк України», АБ «Укргазбанк», АТ «Укрексімбанк», що підтверджується інформацією на сайтах відповідних банків (надається у вигляді довідки у довільній формі).
1. Щодо акредитації в банках (п. 2 розд. 2 дод. № 2 та пп. 2 п. 1 розд. ІІ дод. № 6 ТД)
Отже, прийняти участь у закупівлі може лише той Учасник, який має акредитацію в державних банках України таких як АТ «Державний ощадний банк України», АБ «Укргазбанк», АТ «Укрексімбанк».
Скаржник не має можливості виконати вказану умову ТД (відсутня акредитація в банківських установах в т.ч. і вказаних Замовником, докази: https://www.oschadbank.ua/strahuvanna, https://www.ukrgasbank.com/about/insur/, https://www.eximb.com/ua/bank/partners/insurance/) та надати в підтвердження відповідну довідку, а відтак і взяти участь у закупівлі.
Тому, вважаємо, що вимоги ТД, щодо обов’язкової умови про наявність у Учасника акредитації в державних банках України, зокрема і таких як АТ «Державний ощадний банк України», АБ «Укргазбанк», АТ «Укрексімбанк», - порушує принцип недискримінації учасників закупівлі та суперечить законодавству, виходячи з нижченаведеного.
Акредитація банком страховика – це процедура (процес), у ході якої банк засвідчує «компетентність» того чи іншого страховика (виключно у власних цілях і потребах).
Скаржник наголошує, що так звана «акредитація» є вигаданою банківськими установами
процедурою, яка за своєю природою є нічим іншим як засвідченням звичайного співробітництва, що в силу чинного законодавства не є обов’язковою умовою для надання страховиком послуг зі страхування.
Скаржник не має акредитації в АБ «УКРГАЗБАНК» і більше того, не зобов’язаний її мати згідно положень чинного законодавства.
Окремо звертаємо увагу Колегії АМКУ на той факт, що відсутність акредитації в державних банках України, в тому числі і таких як АТ «Державний ощадний банк України», АБ «Укргазбанк», АТ «Укрексімбанк», жодним чином не перешкоджає в укладенні договорів страхування наземних транспортних засобів (крім залізничного рухомого складу) (Клас страхування № 3) (Скаржник має відповідну ліцензію) та у врегулюванні можливих страхових подій (отримати рахунок від ремонтної організації та здійснити страхову виплату).
Додатково зауважимо на тому, що об’єкти страхування (транспортні засоби) по даній закупівлі не є заставним майном в тому чи іншому банку та закупівля не здійснюється на виконання певного договору із банківською установою, за яким страхування має здійснюватись виключно у конкретного переліку «акредитованих» у такому банку страховиків!
Тому, зазначаючи вказану обов’язкову вимогу в ТД, Замовник штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі та позбавляє учасників, які не мають акредитації в банках, - можливості взяти участь в закупівлі, у тому числі і Скаржника.
Отже, Скаржник вважає, що зазначена вище обов’язкова вимога Тендерної документації є дискримінаційною і такою, що не відповідає діючому законодавству та порушує права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників, пов’язаних з їх неможливістю взяти участь у процедурі закупівлі та має бути видалена замовником.
1. Щодо акредитації в банках (п. 2 розд. 2 дод. № 2 та пп. 2 п. 1 розд. ІІ дод. № 6 ТД)
Отже, прийняти участь у закупівлі може лише той Учасник, який має акредитацію в державних банках України таких як АТ «Державний ощадний банк України», АБ «Укргазбанк», АТ «Укрексімбанк».
Скаржник не має можливості виконати вказану умову ТД (відсутня акредитація в банківських установах в т.ч. і вказаних Замовником, докази: https://www.oschadbank.ua/strahuvanna, https://www.ukrgasbank.com/about/insur/, https://www.eximb.com/ua/bank/partners/insurance/) та надати в підтвердження відповідну довідку, а відтак і взяти участь у закупівлі.
Тому, вважаємо, що вимоги ТД, щодо обов’язкової умови про наявність у Учасника акредитації в державних банках України, зокрема і таких як АТ «Державний ощадний банк України», АБ «Укргазбанк», АТ «Укрексімбанк», - порушує принцип недискримінації учасників закупівлі та суперечить законодавству, виходячи з нижченаведеного.
Акредитація банком страховика – це процедура (процес), у ході якої банк засвідчує «компетентність» того чи іншого страховика (виключно у власних цілях і потребах).
Скаржник наголошує, що так звана «акредитація» є вигаданою банківськими установами
процедурою, яка за своєю природою є нічим іншим як засвідченням звичайного співробітництва, що в силу чинного законодавства не є обов’язковою умовою для надання страховиком послуг зі страхування.
Скаржник не має акредитації в АБ «УКРГАЗБАНК» і більше того, не зобов’язаний її мати згідно положень чинного законодавства.
Окремо звертаємо увагу Колегії АМКУ на той факт, що відсутність акредитації в державних банках України, в тому числі і таких як АТ «Державний ощадний банк України», АБ «Укргазбанк», АТ «Укрексімбанк», жодним чином не перешкоджає в укладенні договорів страхування наземних транспортних засобів (крім залізничного рухомого складу) (Клас страхування № 3) (Скаржник має відповідну ліцензію) та у врегулюванні можливих страхових подій (отримати рахунок від ремонтної організації та здійснити страхову виплату).
Додатково зауважимо на тому, що об’єкти страхування (транспортні засоби) по даній закупівлі не є заставним майном в тому чи іншому банку та закупівля не здійснюється на виконання певного договору із банківською установою, за яким страхування має здійснюватись виключно у конкретного переліку «акредитованих» у такому банку страховиків!
Тому, зазначаючи вказану обов’язкову вимогу в ТД, Замовник штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі та позбавляє учасників, які не мають акредитації в банках, - можливості взяти участь в закупівлі, у тому числі і Скаржника.
Отже, Скаржник вважає, що зазначена вище обов’язкова вимога Тендерної документації є дискримінаційною і такою, що не відповідає діючому законодавству та порушує права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників, пов’язаних з їх неможливістю взяти участь у процедурі закупівлі та має бути видалена замовником.
×
-
Назва доказу:
3. Перелік акредитованих страховиків в АБ «Укргазбанк» (витяг з офіційного сайту АБ «Укргазбанк»);
-
Повʼязаний документ:
АБ Укргазбанк. акредитація.pdf
-
-
Назва доказу:
2. Перелік акредитованих страховиків в АБ «Ощадбанк» (витяг з офіційного сайту АБ «Ощадбанк»);
-
Повʼязаний документ:
24552-23434_12040_akreditovani_sk_19_02_2025. Ощадбанк.xlsx
-
-
Назва доказу:
1. Витяг з ДРФУ;
-
Повʼязаний документ:
1.1.2.2 Ліцензія нова Ультра_Альянс_витяг.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Зобов’язати КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА «СПЕЦІАЛІЗОВАНА ВОДНО-РЯТУВАЛЬНА СЛУЖБА МІСТА ХАРКОВА» внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству, зазначені у тексті цієї скарги.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
d273605987454875b88911b775938359
Заголовок пункту скарги:
п. 7 розд. 2 дод. № 2 та п. 7 розд. ІІ додатку № 6 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, які, на думку Скаржника, є дискримінаційними
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
п. 7 розд. 2 дод. № 2 та п. 7 розд. ІІ додатку № 6 до Тендерної документації Замовником регламентовано, обов’язок учасника надати довідку, в якій зазначено окрему лінію для невідкладної допомоги (додзвон без черги), система callback (зворотній дзвінок).
2. Щодо ліній зв'язку (п. 7 розд. 2 дод. № 2 та п. 7 розд. ІІ додатку № 6 ТД)
Прийняти участь у закупівлі може виключно той Учасник (страховик), який має або асистуюча компанія якого має окрему лінію для невідкладної допомоги (додзвон без черги) та систему callback (зворотній дзвінок).
Скаржник та його субпідрядник не мають саме систему callback (зворотній дзвінок).
Замовник жодним чином не пояснив та нормативно не обґрунтував обов’язковість умови наявності саме системи callback (зворотній дзвінок).
Вказана обов’язкова вимога Замовника є дискримінаційною по відношенню до тих учасників, які або асистуюча компанія яких не мають системи callback (зворотній дзвінок), але мають багатоканальну цілодобову безкоштовну телефонну лінію зв'язку із можливістю прийняття дзвінків у перші 20 секунд без витрачання часу на зворотній зв'язок (система callback)!
Не маючи вказаних Замовником системи callback (зворотній дзвінок), Скаржник фактично позбавлений можливості надати про це відповідні довідки та прийняти участь у процедурі закупівлі.
Скаржник має субпідрядника ТОВ «Еншурія Оперейшнз Україна» (копія договору додається), яке має багатоканальну цілодобову безкоштовну телефонну лінію зв'язку із можливістю прийняття дзвінків у перші 20 секунд, але без системи callback (зворотній дзвінок), що повністю задовольнить потреби Замовника.
Також, зазначаємо, що діюче законодавство не зобов’язує страхові компанії та їх асистуючі компанії мати систему callback (зворотній дзвінок).
Отже, Скаржник вважає, що зазначені вище обов’язкові вимоги Тендерної документації є дискримінаційними, порушують права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників, пов’язаних із участю у процедурі закупівлі та мають бути видалені Замовником.
2. Щодо ліній зв'язку (п. 7 розд. 2 дод. № 2 та п. 7 розд. ІІ додатку № 6 ТД)
Прийняти участь у закупівлі може виключно той Учасник (страховик), який має або асистуюча компанія якого має окрему лінію для невідкладної допомоги (додзвон без черги) та систему callback (зворотній дзвінок).
Скаржник та його субпідрядник не мають саме систему callback (зворотній дзвінок).
Замовник жодним чином не пояснив та нормативно не обґрунтував обов’язковість умови наявності саме системи callback (зворотній дзвінок).
Вказана обов’язкова вимога Замовника є дискримінаційною по відношенню до тих учасників, які або асистуюча компанія яких не мають системи callback (зворотній дзвінок), але мають багатоканальну цілодобову безкоштовну телефонну лінію зв'язку із можливістю прийняття дзвінків у перші 20 секунд без витрачання часу на зворотній зв'язок (система callback)!
Не маючи вказаних Замовником системи callback (зворотній дзвінок), Скаржник фактично позбавлений можливості надати про це відповідні довідки та прийняти участь у процедурі закупівлі.
Скаржник має субпідрядника ТОВ «Еншурія Оперейшнз Україна» (копія договору додається), яке має багатоканальну цілодобову безкоштовну телефонну лінію зв'язку із можливістю прийняття дзвінків у перші 20 секунд, але без системи callback (зворотній дзвінок), що повністю задовольнить потреби Замовника.
Також, зазначаємо, що діюче законодавство не зобов’язує страхові компанії та їх асистуючі компанії мати систему callback (зворотній дзвінок).
Отже, Скаржник вважає, що зазначені вище обов’язкові вимоги Тендерної документації є дискримінаційними, порушують права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників, пов’язаних із участю у процедурі закупівлі та мають бути видалені Замовником.
×
-
Назва доказу:
10. Довідка ТОВ «Еншурія Оперейшнз Україна» від 09.05.2025 р.;
-
Повʼязаний документ:
Довідка наявність безкоштовного номеру.pdf
-
-
Назва доказу:
9. Довідка ТОВ «Еншурія Оперейшнз Україна» від 01.08.2025 р.;
-
Повʼязаний документ:
Довідка для тендеру УЛЬТРА АЛЬЯНС.pdf
-
-
Назва доказу:
8. Файл електронного підпису договору доручення №INA 02/08 від 01.08.2024 р.;
-
Повʼязаний документ:
Ultra Alians DMS dohovir. Pidpys 43812574.p7s
-
-
Назва доказу:
7. Файл електронного підпису договору доручення №INA 02/08 від 01.08.2024 р.;
-
Повʼязаний документ:
Ultra Alians DMS dohovir. Pidpys 33152597.p7s
-
-
Назва доказу:
6. Договір доручення №INA 02/08 від 01.08.2024 р.;
-
Повʼязаний документ:
Ultra Alians DMS dohovir.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Зобов’язати КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА «СПЕЦІАЛІЗОВАНА ВОДНО-РЯТУВАЛЬНА СЛУЖБА МІСТА ХАРКОВА» внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству, зазначені у тексті цієї скарги.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
7fe34c28c0fe42e8966684ef276a7173
Заголовок пункту скарги:
Підпунктами 10, 11 розділу 2 додатку № 2 та пп.пп. 10, 11 розд. ІІ додатку № 6 до ТД Замовником встановлені обов’язкові вимоги, які, на думку Скаржника, є дискримінаційними
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Підпунктами 10, 11 розділу 2 додатку № 2 та пп.пп. 10, 11 розд. ІІ додатку № 6 до ТД Замовником визначено, що учасник повинен надати довідку про членство Моторного (транспортного) страхового бюро України (МТСБУ), про що надається копія діючого Свідоцтва про Асоційоване членство в МТСБУ та довідка про відсутність заборгованості до фондів МТСБУ.
3. Щодо членства в МТСБУ (абз. 2 пп. 1.3.2. п. 1.3. розд. 1 дод. 4 та ост. абз. пп. 1.3.2. п. 1.3. розд ІV дод. 6 ТД)
Отже, прийняти участь у даній закупівлі може виключно той Учасник, який є членом Моторного (транспортного) страхового бюро України (МТСБУ), про що надається копія діючого Свідоцтва про Асоційоване членство в МТСБУ та довідка про відсутність заборгованості до фондів МТСБУ.
Скаржник не є членом МТСБУ, може надати відповідне свідоцтво і довідку про відсутність заборгованості до фондів МТСБУ та, відповідно,- прийняти участь у даній закупівлі.
Відповідно до абз. 1 ст. 50 Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» (далі – Закон України «Про ОСЦПВВНТЗ»), страховики можуть входити до складу МТСБУ як асоційовані та повні його члени.
Згідно абз. 1 ч. 1 ст. 53 Закону України «Про ОСЦПВВНТЗ», страховик після отримання ліцензії на здійснення діяльності із страхування за відповідними ризиками в межах класу страхування 10 відповідно до Закону України «Про страхування» для отримання права на здійснення діяльності з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності звертається до МТСБУ із заявою про набуття статусу асоційованого члена МТСБУ.
Згідно абз. 1 ч. 2 ст. 53 Закону України «Про ОСЦПВВНТЗ», Страховик - асоційований член МТСБУ має право звернутися до МТСБУ із заявою про надання йому статусу повного члена МТСБУ.
Відповідно до абз. 1 ч. 1 ст. 40 Закону України «Про ОСЦПВВНТЗ», МТСБУ є єдиним обов’язковим об’єднанням страховиків, які здійснюють обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності. Участь страховиків у МТСБУ є умовою здійснення діяльності щодо обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами.
Отже, членство страховика у МТСБУ є необхідною умовою, виключно, для здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами. На здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами, - страховику видається свідоцтво члена МТСБУ та окрема ліцензія на здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Між тим, на підставі ліцензії на здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами, страховик не може надавати послуги з інших видів страхування, зокрема,- на здійснення страхування наземних транспортних засобів за Класом страхування № 3, що є предметом даної закупівлі.
Скаржник не здійснює діяльність у сфері обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Тому, не має ліцензію з ОСЦПВВНТЗ, не є членом МТСБУ, не сплачує внески до фондів МТСБУ та відповідно не може надати довідку про наявність та/або відсутність заборгованості перед фондами МТСБУ.
В той же час, Скаржник має ліцензії на здійснення страхування наземних транспортних засобів за Класом страхування № 3 (витяг з ДРФУ додається), відповідно і має безумовне ліцензоване право та можливість укласти договір страхування наземних транспортних засобів із Замовником з подальшим його належним виконанням.
Отже, встановлені Замовником обов’язкові вимоги щодо членства учасника в МТСБУ із наданням відповідної довідки/свідоцтва, надання довідки про відсутність заборгованостей перед фондами МТСБУ є вимогами, які можуть бути встановлені Замовником ВИКЛЮЧНО по закупівлі послуг з ОБОВ'ЯЗКОВОГО виду страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами та, відповідно – є дискримінаційними умовами відносно такого класу страхування як страхування наземних транспортних засобів (Клас страхування № 3), на здійснення якого видається інша (окрема) ліцензія!
Для здійснення страхування наземних транспортних засобів (Клас страхування № 3) чинним законодавством не передбачене членство страховика в МТСБУ та відсутність тих чи інших заборгованостей до фондів МТСБУ. Тому, Учасник не повинен і не зобов’язаний відповідати наведеним вище вимогам.
Скаржник вважає, що вищенаведені вище оскаржувані вимоги є дискримінаційними, такими, що штучно суттєво обмежують коло учасників закупівлі та не відповідають діючому законодавству, чим порушують права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників процедури закупівлі та мають бути видалені Замовником.
3. Щодо членства в МТСБУ (абз. 2 пп. 1.3.2. п. 1.3. розд. 1 дод. 4 та ост. абз. пп. 1.3.2. п. 1.3. розд ІV дод. 6 ТД)
Отже, прийняти участь у даній закупівлі може виключно той Учасник, який є членом Моторного (транспортного) страхового бюро України (МТСБУ), про що надається копія діючого Свідоцтва про Асоційоване членство в МТСБУ та довідка про відсутність заборгованості до фондів МТСБУ.
Скаржник не є членом МТСБУ, може надати відповідне свідоцтво і довідку про відсутність заборгованості до фондів МТСБУ та, відповідно,- прийняти участь у даній закупівлі.
Відповідно до абз. 1 ст. 50 Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» (далі – Закон України «Про ОСЦПВВНТЗ»), страховики можуть входити до складу МТСБУ як асоційовані та повні його члени.
Згідно абз. 1 ч. 1 ст. 53 Закону України «Про ОСЦПВВНТЗ», страховик після отримання ліцензії на здійснення діяльності із страхування за відповідними ризиками в межах класу страхування 10 відповідно до Закону України «Про страхування» для отримання права на здійснення діяльності з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності звертається до МТСБУ із заявою про набуття статусу асоційованого члена МТСБУ.
Згідно абз. 1 ч. 2 ст. 53 Закону України «Про ОСЦПВВНТЗ», Страховик - асоційований член МТСБУ має право звернутися до МТСБУ із заявою про надання йому статусу повного члена МТСБУ.
Відповідно до абз. 1 ч. 1 ст. 40 Закону України «Про ОСЦПВВНТЗ», МТСБУ є єдиним обов’язковим об’єднанням страховиків, які здійснюють обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності. Участь страховиків у МТСБУ є умовою здійснення діяльності щодо обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами.
Отже, членство страховика у МТСБУ є необхідною умовою, виключно, для здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами. На здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами, - страховику видається свідоцтво члена МТСБУ та окрема ліцензія на здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Між тим, на підставі ліцензії на здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами, страховик не може надавати послуги з інших видів страхування, зокрема,- на здійснення страхування наземних транспортних засобів за Класом страхування № 3, що є предметом даної закупівлі.
Скаржник не здійснює діяльність у сфері обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Тому, не має ліцензію з ОСЦПВВНТЗ, не є членом МТСБУ, не сплачує внески до фондів МТСБУ та відповідно не може надати довідку про наявність та/або відсутність заборгованості перед фондами МТСБУ.
В той же час, Скаржник має ліцензії на здійснення страхування наземних транспортних засобів за Класом страхування № 3 (витяг з ДРФУ додається), відповідно і має безумовне ліцензоване право та можливість укласти договір страхування наземних транспортних засобів із Замовником з подальшим його належним виконанням.
Отже, встановлені Замовником обов’язкові вимоги щодо членства учасника в МТСБУ із наданням відповідної довідки/свідоцтва, надання довідки про відсутність заборгованостей перед фондами МТСБУ є вимогами, які можуть бути встановлені Замовником ВИКЛЮЧНО по закупівлі послуг з ОБОВ'ЯЗКОВОГО виду страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами та, відповідно – є дискримінаційними умовами відносно такого класу страхування як страхування наземних транспортних засобів (Клас страхування № 3), на здійснення якого видається інша (окрема) ліцензія!
Для здійснення страхування наземних транспортних засобів (Клас страхування № 3) чинним законодавством не передбачене членство страховика в МТСБУ та відсутність тих чи інших заборгованостей до фондів МТСБУ. Тому, Учасник не повинен і не зобов’язаний відповідати наведеним вище вимогам.
Скаржник вважає, що вищенаведені вище оскаржувані вимоги є дискримінаційними, такими, що штучно суттєво обмежують коло учасників закупівлі та не відповідають діючому законодавству, чим порушують права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників процедури закупівлі та мають бути видалені Замовником.
×
-
Назва доказу:
1. Витяг з ДРФУ;
-
Повʼязаний документ:
1.1.2.2 Ліцензія нова Ультра_Альянс_витяг.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Зобов’язати КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА «СПЕЦІАЛІЗОВАНА ВОДНО-РЯТУВАЛЬНА СЛУЖБА МІСТА ХАРКОВА» внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству, зазначені у тексті цієї скарги.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
ffeecc67d3454358ad496dc06585a156
Заголовок пункту скарги:
Абзацом 2 пп. 1.3.2. п. 1.3. розд. 1 дод. № 4 та останнім абз. пп. 1.3.2. п. 1.3. розд ІV дод. № 6 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, які, на думку Скаржника, є дискримінаційними
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Абзацом 2 пп. 1.3.2. п. 1.3. розд. 1 дод. № 4 та останнім абз. пп. 1.3.2. п. 1.3. розд ІV дод. № 6 до Тендерної документації Замовником встановлено фінансові критерії до учасників, а саме: активи страхової компанії станом на 30.06.2025 мають становити не менше 2 000 000,00 тис. грн. та власний капітал має становити не менше 800 000,00тис.грн. Для підтвердження цієї інформації Учасник надає лист пояснення, що підтверджує цю інформацію з відповідними розрахунками.
4. Щодо фінансових критеріїв (абз. 2 пп. 1.3.2. п. 1.3. розд. 1 дод. 4 та ост. абз. пп. 1.3.2. п. 1.3. розд ІV дод. 6 до ТД)
Отже, прийняти участь в закупівлі може виключно той Учасник, який має активи станом на 30.06.2025 р., які є не меншими ніж 2 000 000,00 тис. грн. та власний капітал, який є не меншим ніж 800 000,00 тис. грн., що підтверджується листом та наданням відповідних розрахунків
Скаржник не має вищевказаних Замовником обов’язкових фінансових показників, а відтак, - і взяти участь у даній закупівлі.
Тому, вважаємо, що умови ТД, щодо наявності в учасників закупівлі вищевказаних фінансових показників порушують принцип недискримінації учасників закупівлі та суперечить законодавству, виходячи з нижченаведеного.
Як вже було зазначено вище, Скаржник не має вказаних Замовником фінансових показників і більше того, не зобов’язаний їх мати згідно положень чинного законодавства.
Зазначаючи вказані вимоги в ТД, Замовник штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі, адже за даними журналу «InsuranceTop»/портала «Форіншурер» (https://forinsurer.com), прийняти участь у закупівлі можуть лише:
- 11 страхових компаній із показником «Активи страховика» станом на 30.06.2025 р., який становить не менше ніж 2 000 000,00 тис. грн. (доказ: https://forinsurer.com/ratings/nonlife/25/6/3);
- 6 страхових компаній із показником «Власний капітал» станом на 30.06.2025 р., який становить не менше ніж 800 000,00 тис. грн. (доказ: https://forinsurer.com/ratings/nonlife/25/6/2);
Таким чином, відповідати ВСІМ РАЗОМ вищевказаним фінансовим показникам можуть лише не більше 6 (шести) страхових компаній із 54 існуючих Non-life в Україні (доказ: https://forinsurer.com/news/25/03/12/44713), що відразу суттєво обмежує коло потенційних учасників закупівлі та позбавляє учасників, які мають інші фінансові показники, можливості взяти участь в закупівлі, у тому числі і Скаржника.
Враховуючи те, що Скаржник не має вищевказаних фінансових показників, - Скаржник позбавлений можливості і надати відповідні довідки, звітність та/або посилання на відкриті джерела даних для підтвердження наведених вище обов’язкових фінансових показників.
Окремо звертаємо увагу Колегії АМКУ на той факт, що Скаржник дотримується встановлених законодавством вимог щодо платоспроможності страховика. Скаржником дотримано вимог частин другої та третьої статті 38 Закону України від 18 листопада 2021 року № 1909-ІХ «Про страхування» (копія листа НБУ додається).
Враховуючи наведене, Скаржник вважає, що зазначені вище обов’язкові умови Тендерної документації є дискримінаційними та порушують права і законні інтереси Скаржника й інших потенційних учасників, пов’язаних із участю у процедурі закупівлі, тому, мають бути видалені Замовником.
4. Щодо фінансових критеріїв (абз. 2 пп. 1.3.2. п. 1.3. розд. 1 дод. 4 та ост. абз. пп. 1.3.2. п. 1.3. розд ІV дод. 6 до ТД)
Отже, прийняти участь в закупівлі може виключно той Учасник, який має активи станом на 30.06.2025 р., які є не меншими ніж 2 000 000,00 тис. грн. та власний капітал, який є не меншим ніж 800 000,00 тис. грн., що підтверджується листом та наданням відповідних розрахунків
Скаржник не має вищевказаних Замовником обов’язкових фінансових показників, а відтак, - і взяти участь у даній закупівлі.
Тому, вважаємо, що умови ТД, щодо наявності в учасників закупівлі вищевказаних фінансових показників порушують принцип недискримінації учасників закупівлі та суперечить законодавству, виходячи з нижченаведеного.
Як вже було зазначено вище, Скаржник не має вказаних Замовником фінансових показників і більше того, не зобов’язаний їх мати згідно положень чинного законодавства.
Зазначаючи вказані вимоги в ТД, Замовник штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі, адже за даними журналу «InsuranceTop»/портала «Форіншурер» (https://forinsurer.com), прийняти участь у закупівлі можуть лише:
- 11 страхових компаній із показником «Активи страховика» станом на 30.06.2025 р., який становить не менше ніж 2 000 000,00 тис. грн. (доказ: https://forinsurer.com/ratings/nonlife/25/6/3);
- 6 страхових компаній із показником «Власний капітал» станом на 30.06.2025 р., який становить не менше ніж 800 000,00 тис. грн. (доказ: https://forinsurer.com/ratings/nonlife/25/6/2);
Таким чином, відповідати ВСІМ РАЗОМ вищевказаним фінансовим показникам можуть лише не більше 6 (шести) страхових компаній із 54 існуючих Non-life в Україні (доказ: https://forinsurer.com/news/25/03/12/44713), що відразу суттєво обмежує коло потенційних учасників закупівлі та позбавляє учасників, які мають інші фінансові показники, можливості взяти участь в закупівлі, у тому числі і Скаржника.
Враховуючи те, що Скаржник не має вищевказаних фінансових показників, - Скаржник позбавлений можливості і надати відповідні довідки, звітність та/або посилання на відкриті джерела даних для підтвердження наведених вище обов’язкових фінансових показників.
Окремо звертаємо увагу Колегії АМКУ на той факт, що Скаржник дотримується встановлених законодавством вимог щодо платоспроможності страховика. Скаржником дотримано вимог частин другої та третьої статті 38 Закону України від 18 листопада 2021 року № 1909-ІХ «Про страхування» (копія листа НБУ додається).
Враховуючи наведене, Скаржник вважає, що зазначені вище обов’язкові умови Тендерної документації є дискримінаційними та порушують права і законні інтереси Скаржника й інших потенційних учасників, пов’язаних із участю у процедурі закупівлі, тому, мають бути видалені Замовником.
×
-
Назва доказу:
5. Файл підпису листа НБУ від 28.10.2025 р. (файл 82521);
-
Повʼязаний документ:
82521.pdf.p7s
-
-
Назва доказу:
4. Лист НБУ від 28.10.2025 р. (файл 82521);
-
Повʼязаний документ:
82521.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Зобов’язати КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА «СПЕЦІАЛІЗОВАНА ВОДНО-РЯТУВАЛЬНА СЛУЖБА МІСТА ХАРКОВА» внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству, зазначені у тексті цієї скарги.
Запити Органу оскарження
Номер:
738992e42966451ab4dc6ae74e2ef107
Тема запиту:
4.Щодо четвертої вимоги Скаржника
Текст запиту:
Замовник, визначаючи вимоги до фінансового стану потенційних учасників, керувався необхідністю забезпечення максимальної надійності страховика, який буде відповідати за покриття ризиків, пов’язаних зі значним обсягом майна та транспортних засобів, що є предметом страхування. Страхування державного чи комунального майна, або ж великого корпоративного парку ТЗ, потребує залучення економічно стійкого, капіталізованого та фінансово спроможного страховика.
Встановлені фінансові показники мають такі обґрунтування:
- Гарантування достатнього резервного потенціалу страховика для виконання зобов’язань. Значні суми страхового покриття за договорами Класу 3 (страхування наземного транспорту) передбачають ризики виплат у великих розмірах, у тому числі у короткі строки. Страховик, який має вагомий обсяг активів і власного капіталу, спроможний виконувати зобов’язання незалежно від ринкових коливань та збитковості окремих договорів.
- Підвищена стійкість та захищеність Замовника. У міжнародній практиці страхування великих корпоративних ризиків звичайною вимогою є підвищений рівень капіталізації страхової компанії. Це мінімізує ризик неплатоспроможності страховика та забезпечує безперервність дії договору страхування протягом усього строку.
- Захист Замовника від ризику довгострокової фінансової нестабільності страховика. Активи та власний капітал є базовими показниками довгострокової стійкості. Вони демонструють можливість страховика покривати свої ризики без залежності від короткострокових залучень чи перестрахування.
- Відповідність підходу Замовника принципам управління ризиками. Замовник як суб’єкт господарювання має право встановлювати вимоги до надійності контрагентів, виходячи з масштабу своїх ризиків і стратегічної потреби у фінансово стабільному партнері. Вимоги щодо активів і капіталу є елементом належного фінансового due diligence.
- Прозорість та об’єктивність критерію. Абсолютні показники активів і капіталу є відкритими, легко перевіряються через офіційні джерела та унеможливлюють суб’єктивне трактування. Це створює для всіх учасників однакові та зрозумілі умови.
- Забезпечення економічної безпеки Замовника в умовах воєнного стану. Воєнні ризики та нестабільність ринку значно підвищують важливість роботи саме з висококапіталізованими страховими компаніями. Страховик з обмеженим фінансовим ресурсом може опинитися у ситуації вимушеного призупинення ліцензії або неможливості своєчасних виплат. Замовник має право мінімізувати такі ризики.
Висновок: Встановлені фінансові вимоги ґрунтуються на принципах забезпечення фінансової стабільності виконання договору страхування, мінімізації ризиків неплатоспроможності страховика та захисті майнових інтересів Замовника. Умови тендерної документації є об’єктивно виправданими, пропорційними обсягу та характеру страхових зобов’язань і спрямовані на гарантування належного виконання договору.
Дата опублікування:
11.12.2025 16:00
Номер:
109105f446614b9d87b986d7d48ced82
Тема запиту:
3.Щодо третьої вимоги Скаржника
Текст запиту:
Вимога про надання учасником копії діючого Свідоцтва про членство в Моторному (транспортному) страховому бюро України (МТСБУ) та довідки про відсутність заборгованості перед фондами МТСБУ має на меті підтвердити належний рівень фінансової дисципліни, стабільності та відповідальності страховика. Членство в МТСБУ передбачає виконання підвищених стандартів діяльності, дотримання фінансових нормативів та процедур, які регламентуються Законом України «Про ОСЦПВВНТЗ» та внутрішніми актами МТСБУ.
Згідно зі статтею 40 Закону № 3720-ІХ від 21.05.2024 року, членство у МТСБУ є передумовою чинності ліцензії страховика на право провадження діяльності з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Це означає, що страховики-члени МТСБУ проходять постійний контроль за виконанням своїх зобов’язань, у тому числі фінансових.
- Наявність чинного членства та підтвердженої відсутності заборгованості перед фондами МТСБУ забезпечує для Замовника такі переваги:
- Підтвердження фінансової надійності та дисципліни страховика.
Відсутність прострочених зобов’язань перед фондами МТСБУ свідчить про стабільне фінансове становище компанії та її здатність виконувати свої обов’язки без ризику призупинення членства або застосування санкцій.
- Гарантія належного виконання страхових зобов’язань.
Члени МТСБУ зобов’язані дотримуватися посилених стандартів врегулювання страхових випадків, що забезпечує більш прогнозовану, контрольовану та якісну роботу зі страхувальниками.
- Мінімізація ризику втрати страховиком статусу та ліцензії.
Відсутність заборгованості є свідченням того, що учасник не порушує свої фінансові та регламентні зобов’язання, а отже, не підлягає ризику виключення з МТСБУ. Це важливо для безперервності дії укладеного договору страхування.
- Впевненість Замовника у тому, що страховик відповідає підвищеним галузевим вимогам.
Страховики, які є членами МТСБУ, працюють у середовищі жорсткого нормативного контролю, що свідчить про належний рівень організації внутрішніх процесів.
Таким чином, вимога щодо членства в МТСБУ та підтвердження відсутності заборгованості перед його фондами спрямована на забезпечення залучення до процедури закупівлі страховиків, які відповідають підвищеним критеріям стабільності, дисципліни та якості надання послуг. Така вимога дозволяє Замовнику мінімізувати ризики неналежного виконання договору та гарантує залучення контрагентів, що мають підтверджений рівень надійності.
Дата опублікування:
11.12.2025 15:59
Номер:
477cceab1d9542bbadd2f35539ddb545
Тема запиту:
2.Щодо другої вимоги Скаржника
Текст запиту:
Встановлення вимоги щодо наявності в Учасника або його асистуючої компанії окремої лінії для невідкладної допомоги (додзвон без черги) та системи callback (зворотний дзвінок) спрямоване на забезпечення оперативності та безперервності комунікації у разі настання події, що має ознаки страхового випадку. Така вимога не суперечить законодавству та має прикладне значення для ефективного виконання договору страхування.
Окрема лінія та система зворотного дзвінка забезпечують:
- Оперативність зв’язку при настанні страхового випадку. Виділений канал зв’язку гарантує, що застрахована особа або уповноважений представник Замовника зможе негайно з’єднатися з асистуючою службою без очікування в загальній черзі.
- Супровід страхового випадку з перших хвилин. Швидкий доступ до оператора дозволяє одразу надати інструкції щодо подальших дій, організувати необхідну допомогу та запобігти збільшенню потенційних збитків.
- Скорочення часу врегулювання та пришвидшення виплати. Оперативна фіксація події та своєчасний збір первинної інформації сприяють швидшому прийняттю рішення та мінімізують часові затримки під час розгляду страхової справи.
- Забезпечення стабільності комунікації та зменшення ризику недоотримання інформації. Система callback дозволяє гарантувати зворотний зв’язок у випадках, коли вхідний дзвінок з технічних причин був перерваний або не був належним чином оброблений основною лінією.
Таким чином, вимога щодо наявності окремої лінії для невідкладної допомоги та системи зворотного дзвінка спрямована на забезпечення підвищеного рівня сервісу, своєчасного реагування та якісного супроводу страхових подій. Це надає Замовнику реальні практичні переваги, оскільки забезпечує зменшення ризиків, пов’язаних із тривалим очікуванням з’єднання або неможливістю швидко отримати допомогу, і сприяє більш ефективному виконанню страхового договору.
Дата опублікування:
11.12.2025 15:59
Номер:
a2a18d87ded94a01a7aef4adf91ce76e
Тема запиту:
1.Щодо першої вимоги Скаржника
Текст запиту:
Незважаючи на відсутність прямої законодавчої вимоги щодо акредитації Страховика в державних банках України, така умова може бути обґрунтована специфікою організації розрахунків за договором страхування. У випадку, коли проведення платежів між Замовником і Страховиком планується здійснювати через один із державних банків (АТ «Ощадбанк», АБ «Укргазбанк», АТ «Укрексімбанк»), наявність відповідної акредитації забезпечує низку практичних переваг, зокрема:
- Гарантована безпека та безперервність фінансових операцій. Державні банки мають посилені механізми захисту, стале функціонування та особливий режим підтримки держави, що в умовах дії воєнного стану мінімізує ризики зупинки або затримки транзакцій.
- Спрощення та прискорення взаєморозрахунків. Акредитація в обраному банку означає, що фінансові операції між сторонами можуть здійснюватися в межах усталених процедур та внутрішніх регламентів банку, що підвищує оперативність та прогнозованість платежів.
- Зменшення операційних ризиків та підвищення надійності виконання договору. Наявність акредитації підтверджує, що Страховик уже пройшов відповідні перевірки банку, що знижує ризики технічних або організаційних збоїв під час проведення платежів.
- Додаткова гарантія фінансової дисципліни та прозорості. Оскільки державні банки застосовують уніфіковані вимоги до акредитованих контрагентів, це сприяє забезпеченню належного контролю та прозорості фінансових операцій за договором страхування.
У сукупності ці фактори надають Замовнику додатковий рівень впевненості в стабільності та безпеці виконання договірних зобов’язань, особливо в умовах воєнного стану, коли безперебійність та захищеність фінансових операцій набувають критичного значення.
Дата опублікування:
11.12.2025 15:58