• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Папір для друку А4, згідно коду за ДК 021:2015: 30190000-7 «Офісне устаткування та приладдя різне»

Період подачі пропозицій

до закінчення періоду залишилося 2 дні (до 20.12.25 00:00)

4 004 000.00 UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
02
дн
06
год
05
хв
06
сек
Довідка МВС Пов'язаний план
Оплата за участь: 4 080.00 UAH
Період оскарження: 03.12.2025 16:25 - 17.12.2025 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП

СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації

Номер: bbe08eb80710439196b690fec88c6384
Ідентифікатор запиту: UA-2025-12-03-018614-a.a1
Назва: СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Скарга:
КИЇВСЬКЕ МІЖРЕГІОНАЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ МІНІСТЕРСТВА ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосило про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 12.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.12.2025 16:10
Дата прийняття рішення по скарзі: 17.12.2025 16:46
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІМПОРТ ПАПІР", Андрій Ельцов 380665752725 el0665752725@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 9989a80a622d4101964cd4678a87a738
Заголовок пункту скарги: СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР» вважає, що положення Тендерної документації (далі по тексту – ТД) виключають низку потенційних учасників, у тому числі Товариство, від участі в тендері через суттєві порушення. ТД також містить низку положень, які містять ознаки порушення принципів ч.1 ст. 5 Закону та ч.4 ст.5 Закону, що свідчить про відсутність у замовника не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.
Відповідно до Додатків 1 та 4 ТД, в якій перераховані вимоги до предмета закупівлі, всі з яких можуть бути задоволені лише товар певної торгової марки, тобто товар лише одного виробника паперу , що закуповується.



1. Замовником встановлена вимога: «Засвідчені підписом уповноваженої особи Учасника та скріплені печаткою Учасника копії сертифікатів ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 45001:2018, ISO 50001:2018, виданих виробнику товару на його власне виробництво товару, що є предметом даної закупівлі.»
Зазначаємо, що ISO – це міжнародна організація зі стандартизації, метою якої є затвердження розроблених стандартів. Питання сертифікації ISO у сфері публічних закупівель не є однозначним. З одного боку, як визначено в ч. 5 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі»(надалі – Закон), замовники можуть, зокрема, вимагати від учасника подання ним довідки про відповідність предмета закупівлі екологічним, якісним та іншим характеристикам, зазначеним у тендерній документації. Іншими словами, Закон передбачає, що:
1.дозволяє замовникам вимагати довідки від учасників торгів;
2.не забороняє вимагати сертифікати ISO.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», який визначає правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінку відповідності в Україні, одним із основних принципів з акредитації є її добровільною.
Здійснення добровільної оцінки відповідності визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» (далі – Закон), відповідно до якого оцінка відповідності (у тому числі сертифікація) може бути обовязковою (передбачена технічним регламентом) та добровільною (яка не вимагається технічним регламентом).
Добровільна оцінка відповідності, яка здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, а також на відповідність будь-яким заявленим вимогам.
Крім того, добровільність сертифікації в України, яка встановлена на законодавчому рівні, жодним чином не дозволяє обгрунтувати обовязкової необхідності отримання та на дання сертифікатів ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 45001:2018, ISO 50001:2018, що вимагаються Замовникому Додатку № 1 ТД.
З метою усунення вищезазначених дискримінаційних вимог, просимо прибрати вимогу: Сертифікатів ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 45001:2018, ISO 50001:2018, виданих виробнику товару на його власне виробництво товару, що є предметом даної закупівлі.
НАГОЛОШУЄМО, що аналогічна позиція Антимонопольного комітету України міститься в Рішенні № 11572-р/пк-пз від 27.07.2023 та в Рішенні № 18699-р/пк-пз від 21.11.2023.

2. Замовником встановлена вимога: «Виробник запропонованого товару повинен відповідати стандарту сертифікації ланцюга постачання FSC-STD-40-004. На підтвердження Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати сертифікат ланцюга постачання, виданий на Виробника запропонованого товару.»
Скаржник вважає, що вимога про надання сертифікату ланцюга постачання FSC-STD-40-004 є дискримінаційною вимогою, виходячи з наступного.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», який визначає правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінки відповідності в Україні, одним із основних принципів з акредитації є її добровільність.
Скаржник позбавлений можливості будь-яким чином змусити виробників паперу отримати сертифікати ланцюга постачання FSC-STD-40-004. В той же час добровільність такої сертифікації в Україні, яка встановлена на законодавчому рівні, жодним чином не дозволяє обґрунтувати виробникам паперу обов’язкової необхідності отримання ними ланцюга постачання FSC-STD-40-004 для продажу паперу на території України.
Слід окремо підкреслити і зазначити, що чинним законодавством України не передбачена саме обов’язкова сертифікація ланцюга постачання саме за стандартом постачання FSC-STD-40-004.
ОТЖЕ, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Додатку № 2 Документації шляхом вилучення вищезазначених дискримінаційних вимог.

ЗАЗНАЧАЄМО, що аналогічна позиція Антимонопольного комітету України міститься в Рішенні № 17612-р/пк-пз від 02.11.2023.

3. Замовником встановлена вимога: «Папір не повинен бути виготовлений в російській федерації та білорусі. Підтвердженням країни походження є інформація у висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи про країну-виробника товару та довідка Учасника в довільній формі з указанням країни-виробника товару.»
Вважаємо, що Замовником навмисне встановлені дискримінаційні вимога про те, що Учасник повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар, виданий Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужбою), на запропонований Учасником товар, дійсні на дату подачі пропозиції.
Висновок державної санітарно-епідеміологічної еспертизи – це документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) обє’кта державної санітарно- епідеміологічної ескпертизи медичним вимогам безпеки для здоров’я і життя людини, затверджується відповідним головним деражавним санітарним лікарем і є обов’язковим для виконання власником обє’кта експертизи. Оскільки продукція, що є предметом закупівлі не є шкідливою та небезпечною для здоров’я людини і не підлягає засвідченню відповідності (невідповідності) медичним вимогам безпеки для життя і здоров’я людини, то така продукція не підлягає обов’зковій сертифікації.
Звертаємо Вашу увагу що, з 1 жовтня 2023 року введено в дію закон України «Про систему громадського здоров’я», яким скасовано закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», яким передбачено проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи та видача висновків СЕС. Також внесено зміни до законодавчих актів України в частині виключення висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, у тому числі із закону «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері».
З огляду на викладене, навіть за бажанням Скаржника, отримати висновок СЕС неможливо, оскільки законодавство, що регламентувало порядок видачі висновків СЕС втратило чинність. При цьому, Висновки, що видані відповідно до законодавства, що діяло під час їх видачі, зберігають чинність протягом терміну що в них зазначено.
Отже, дана вимога є дискримінаційною, та є неможливою для виконання потенційними учасниками, зокрема, Скаржником, з урахуванням всіх у сукупності технічних вимог Замовника, а отже просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Додатку 2 Документації та вилучити вищезазначену дискримінаційну вимогу.

Аналогічна правова позиція викладена у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №1258-р/пк-пз від 22.01.2024 р (рішення додається).
4. В Додатку № 1 Документації, Замовником встановлено, що «Папір повинен відповідати вимогам екологічних критеріїв на дану категорію продукції, встановленим відповідно до стандарту ДСТУ ISO 14024 для вітчизняного виробника (або еквіваленту цього стандарту для виробника іншої країни). Для підтвердження встановленої вимоги Учасник у складі тендерної пропозиції надає копію сертифікату, виданого виробнику, відповідності екологічним критеріям програм екологічного маркування І типу або ліцензійну угоду на право застосування такого маркування в межах програм екологічного маркування Еcolabel.EU, The Nordic Swan Ecolabel, Blue Angel. Застосування продукції, що відповідає вимогам екологічних стандартів є запобіжним заходом згідно з статтею 3 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища України». Наявність сертифікату відповідності виданого акредитованим органом є підтвердженням безпечності продукції згідно з статтями 4, 5 Закону України «Про загальну безпечність нехарчової продукції» та статтею 26 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров'я». Сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Для органів з оцінки відповідності, які зареєстровані на території України Атестат акредитації видається національним органом з акредитації (Національне агентство з акредитації України) у порядку згідно з Законом України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності». В атестаті акредитації (і додатках до нього, за наявністю) повинна бути зазначена галузь акредитації органа з оцінки відповідності за екологічними критеріями програми екологічного маркування І типу. Посилання на національний стандарт ДСТУ ISO 14024 відповідає положенням статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі».».
ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР» вважає дану вимогу дискримінаційним з наступного:
На ринку паперу в Україні в наявності, як вітчизняні виробники паперу так і світові виробники паперу, що мають екологічне маркування, та яке відповідає найвищим міжнародним стандартам - ISO14024, наприклад :
- екологічне маркування знак Ecolabel.EU (з англ. квітка ЕС ) регіональної програми ЄС;
- екологічне маркування знак «Ecolabel Nordic (Swan)» (з англ. «скандинавський лебідь») у Скандинавських країнах,
- екологічне маркування FSC (Forest Stewardship Council" ) - "Лісова опікунська рада", "міжнародна організація";
- екологічне маркування знак «Blauer Engel» - Німецька програма екологічного маркування,
- Український знак екологічного маркування («Зелений журавлик») - продукція позначена цим знаком має поліпшені показники безпеки та екологічні характеристики, порівняно з продукцією, що відповідає загальнообов’язковим державним нормам безпеки відносно впливів на стан довкілля та здоров’я людини;
- екологічне маркування знак «Singapore Green Label» (з англ.. Зеленая этикетка Сингапура) - Сингапурская схема зеленой маркировки целлюлозно-бумажной продукции. это экомаркировка 1-го типа. Экомаркировка Типа 1 проверяется независимой третьей стороной на основе соображений жизненного цикла. В нем рассматриваются основные воздействия данного продукта на окружающую среду и устанавливаются ограничения для соблюдения, чтобы уменьшить эти воздействия;
та інші знаки екологічного маркування.
Екологічне маркування продукції – це добровільна сертифікація, яка дозволяє визначити екологічні переваги товарів чи послуг відносно продукції аналогічної категорії, що відповідає обов'язковим загальноприйнятим нормам і правилам. Принципи та методи екологічного маркування І типу викладені у стандарті ISO 14024.Згідно з підписаною в 2014 році Угодою про Асоціацію між Україною та Європейським Союзом, обов'язкова сертифікація в Україні відмінена, а добровільна екологічна сертифікація повинна проводитися лише громадськими організаціями, без участі державних органів і бізнесових структур, щоб унеможливити корупцію та комерціалізацію цієї сфери. Зокрема ст. 58 «Маркування та етикетування» Глави 3 Угоди передбачено, що без шкоди для статей 56 та 57 цієї Угоди стосовно технічних регламентів, що стосуються вимог етикетування або маркування, Сторони підтверджують принципи статті 2(2) Угоди ТБТ СОТ стосовно того, що такі вимоги не готуються, не приймаються або не застосовуються з метою створення зайвих перешкод у міжнародній торгівлі. Із цією метою такі вимоги етикетування чи маркування не повинні обмежувати торгівлю більше, ніж це потрібно для виконання законної мети, беручи до уваги ризики, які б виникли в результаті їх невиконання. Відповідно до статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», який визначає правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінки відповідності в Україні, одним із основних принципів з акредитації с її добровільність.
Здійснення добровільної оцінки відповідності визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» (далі — Закон про технічні регламенти), відповідно до якого оцінка відповідності (у тому числі сертифікація) може бути обов’язковою (передбачена технічним регламентом) та добровільною (яка не вимагається технічним регламентом).
Добровільна оцінка відповідності, яка здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, а також на відповідність будь-яким заявленим вимогам. В той же час потрібно зауважити, що виробники паперу, який планується поставляти в даному тендері нашою компанією, знаходяться в країнах Індонезії, Китаю, Європейського союзу. Скаржник позбавлений можливості будь-яким чином змусити виробників паперу отримати екологічні сертифікати та зробити екологічне маркування. В той же час добровільність такої сертифікацїі в Україні, яка встановлена на законодавчому рівні, жодним чином не дозволяє обґрунтувати виробникам паперу обов’язкової необхідності отримання ними екологічного сертифікату або екологічного маркування, для продажу паперу на територію України.
З метою усунення дискримінаційних вимог, про які зазначено вище, просимо зобов’язати Замовника прибрати цю вимогу.

Слід додати, що аналогічні порушення щодо не відповідності розглядались Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія), рішення № 12198-р/пк-пз від 07.08.2023, розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Вилайн Груп" від 22 липня 2023 року по закупівлі № UA-2023-06-08-012050-a, щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та рішення № 17132-р/пк-пз від 25.10.2023, розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ УКРКАНЦТОРГ" від 16 жовтня 2023 року по закупівлі № UA-2023-10-12-012379-a, щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та рішення № 18699-р/пк-пз від 21.11.2023, розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «ОФІС КОМФОРТ» від 09.11.2023 по закупівлі № UA-2023-11-07-001813-a.

5. Слід зазначити, що технічні характеристики паперу, зазначені Замовником, стосуються лише паперу, який підпадає під виробництва однієї компанії.
При цьому надати папір еквівалентний зазначеному паперу неможливо, оскільки жоден інший виробник не може запропонувати аналогічну комбінацію паперу з такими ж технічними характеристиками, про що вимагається Замовник у Документації.
В результаті проведення дослідження ринку паперу та проаналізувавши сертифікати якості паперу (з додатком сертифікатів якості), що продається на українському ринку постачальниками різних марок паперу різних виробників, було встановлено, що технічні характеристики будь-якої марки паперу не відповідають вимогам Замовнику в усіх вимогах до документу для офісного паперу, які включені в таблицю в Додатку № 4 Документації, було виявлено, що не відповідає всім вимогам, зазначеним в Документації.


У зв’язку з цим, вважаємо, що вимоги Документації є дискримінаційними по відношенню до учасників та неправомірно встановлені Замовником неправомірно з метою обмеження конкуренції між учасниками Тендеру.
ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР» надає порівняльну таблицю технічних характеристик паперу, наявних на ринку України, на предмет їх відповідності вимогам, зазначеним у Документації.













Найменування Технічні характеристики предмету закупівлі Виробник 1
Офісний папір PaperOne Digital, A4,80 г/м2
PT. Anugrah Kertas Utama Виробник 2
ПапірофіснийА4,
ТМ Q-CONNECT
PBS Connect Polska Sp. z o.o. Виробник 3
IQ PREMIUM
Mondi Neusiedler GmbH Виробники: відповідає (Так/Ні) вимогам Документації
Папір А4- 80 г/м2 Засвідчену підписом уповноваженої особи Учасника та скріплену печаткою Учасника копію паспорту якості або копію сертифікату якості на товар, який виданий на будь-яку попередню одиницю (партію) даної продукції виробником, із зазначенням усіх технічних показників згідно вимог таблиці№ 1 Додатку № 4 до тендерної документації. Сертифікат якості Сертифікат якості Сертифікат якості
Базова вага, г/м2 ISO 536-80 (+/- 3) Базова вага, г/м2 ISO 536-80 Щільність, г/м2 ISO 536-80 Щільність, g/m2 ISO 536-80+/-3 Виробник 1: Так
Виробник 2: Ні
Виробник 3: Ні
Білизна CIE ISO 11475-не менше 161 CIE Білизна ISO 11475- 170 CIE Білизна ISO 11475- 161 Білизна CIE ISO 11475-170+/-4 Виробник 1: Так
Виробник 2: Так
Виробник 3: Так
Товщина, ISO 534-не менше 107 мкм Товщина, ISO 534- 110 мкм Товщина, ISO 534- 108 µm Товщина, ISO 534- 107+/-3 µm Виробник 1: Так
Виробник 2: Ні
Виробник 3: Ні
Непрозорість, % ISO 2471-не менше 93 % Непрозорість, % ISO 2471- 96 % Непрозорість, % ISO 2471- 94 % Непрозорість, % ISO 2471- 94+/-1 Виробник 1: Так
Виробник 2: Ні
Виробник 3: Так
Вологість, % ISO 287- Не більше 4,0 Не зазначено у сертифікаті якості Вологість, % ISO 287- 3,5-5,0 Вологість абс., % ISO 287- 5.0 +/-0.5 Виробник 1: Ні
Виробник 2: Ні
Виробник 3: Ні
Яскравість D65, ISO 2470-2- не менше 110 % Яскравість D65, ISO 2470-2- 100 % Яскравість D65, ISO 2470-2- 109 % Яскравість UV ISO 2470 – 114.0 +/-2% Виробник 1: Ні
Виробник 2: Ні
Виробник 3:Ні
Шорсткість, мл/хв ISO 8791-2-не більше 180 Шорсткість, мл/хв ISO 8791-2- 100 Шорсткість, см³/хв ISO 8791-2- 180 Шорсткість Bendtsen ml/min ISO 8791-2 – 150+/-50 Виробник 1: Так
Виробник 2: Ні
Виробник 3: Ні
Жорсткість МD, мH, ISO 2493-1-≥ 100 Не зазначено у сертифікаті якості Жорсткість МD, mNm, ISO 2493-1- 124-15% Не зазначено у сертифікаті якості Виробник 1: Ні
Виробник 2: Ні
Виробник 3:
Жорсткість CD, мH, ISO 2493-1-≥ 35 Не зазначено у сертифікаті якості Жорсткість CD, mNm, ISO 2493-1- 56-15% Не зазначено у сертифікаті якості Виробник 1: Ні
Виробник 2: Ні
Виробник 3:
Ліміт міцності МD, кН/м, ISO 1924-2-≥ 4,7 Не зазначено у сертифікаті якості Не зазначено у сертифікаті якості Не зазначено у сертифікаті якості Виробник 1: Ні
Виробник 2:
Виробник 3:
Проникнення повітря, мл/хв, ISO 5636-3-≤1700 Не зазначено у сертифікаті якості Не зазначено у сертифікаті якості Не зазначено у сертифікаті якості Виробник 1: Ні
Виробник 2:
Виробник 3:
Формування, № внутрішній метод- ≥30 Не зазначено у сертифікаті якості Не зазначено у сертифікаті якості Не зазначено у сертифікаті якості Виробник 1: Ні
Виробник 2:
Виробник 3:
Засвідчені підписом уповноваженої особи Учасника та скріплені печаткою Учасника копії сертифікатів ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 45001:2018, ISO 50001:2018, виданих виробнику товару на його власне виробництво товару, що є предметом даної закупівлі. Наявні копії сертифікатів
ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 виданих виробнику товару на його власне виробництво товару що є предметом даної закупівлі.

ISO 45001:2018, ISO 50001:2018- Відсутні Документи відсутні Наявні копії сертифікатів
ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 45001:2018 виданих виробнику товару на його власне виробництво товару що є предметом даної закупівлі.

ISO 50001:2018- Відсутній Виробник 1: Ні
Виробник 2: Ні
Виробник 3: Ні

Виробник запропонованого товару повинен відповідати стандарту сертифікації ланцюга постачання FSC-STD-40-004. На підтвердження Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати сертифікат ланцюга постачання, виданий на Виробника запропонованого товару. Виробник не має стандарту сертифікації ланцюга постачання FSC-STD-40-004. Виробник не має стандарту сертифікації ланцюга постачання FSC-STD-40-004. Відповідає стандарту сертифікації ланцюга постачання FSC-STD-40-004. Виробник 1: Ні
Виробник 2: Ні
Виробник 3: Так

Папір не повинен бути виготовлений в російській федерації та білорусі. Підтвердженням країни походження є інформація у висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи про країну-виробника товару та довідка Учасника в довільній формі з указанням країни-виробника товару. Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи Документ відсутній Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи Виробник 1: Так
Виробник 2: Ні
Виробник 3: Так
Папір повинен відповідати вимогам екологічних критеріїв на дану категорію продукції, встановленим відповідно до стандарту ДСТУ ISO 14024 для вітчизняного виробника (або еквіваленту цього стандарту для виробника іншої країни). Для підтвердження встановленої вимоги Учасник у складі тендерної пропозиції надає копію сертифікату, виданого виробнику, відповідності екологічним критеріям програм екологічного маркування І типу або ліцензійну угоду на право застосування такого маркування в межах програм екологічного маркування Еcolabel.EU, The Nordic Swan Ecolabel, Blue Angel. Застосування продукції, що відповідає вимогам екологічних стандартів є запобіжним заходом згідно з статтею 3 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища України». Наявність сертифікату відповідності виданого акредитованим органом є підтвердженням безпечності продукції згідно з статтями 4, 5 Закону України «Про загальну безпечність нехарчової продукції» та статтею 26 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров'я». Сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Для органів з оцінки відповідності, які зареєстровані на території України Атестат акредитації видається національним органом з акредитації (Національне агентство з акредитації України) у порядку згідно з Законом України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності». В атестаті акредитації (і додатках до нього, за наявністю) повинна бути зазначена галузь акредитації органа з оцінки відповідності за екологічними критеріями програми екологічного маркування І типу. Посилання на національний стандарт ДСТУ ISO 14024 відповідає положенням статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі». Документи відсутні Документи відсутні Документи відсутні Виробник 1: Ні
Виробник 2: Ні
Виробник 3: Ні
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження