-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з охорони приміщень за ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги
Призупинено
2 408 280.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
03.12.2025 14:34 - 08.12.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
Скарга на дискримінаційні вимоги (детальніше в скарзі)
Номер:
6e528d7d41c94e67977bee286244fb0e
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-12-03-013127-a.b1
Назва:
Скарга на дискримінаційні вимоги (детальніше в скарзі)
Скарга:
Скарга на дискримінаційні вимоги (детальніше в скарзі)
Пов'язані документи:
Учасник
- КНП ДЦПМСД 5_П..docx 05.12.2025 09:57
- sign.p7s 05.12.2025 09:57
- Доказ 2. Наказ та рішення Колегії.pdf 05.12.2025 14:34
- Доказ 1. Про засоби з хім.отруйною речовиною.pdf 05.12.2025 14:34
- Скарга_КНП ДЦПМСД 4.docx 05.12.2025 14:34
- Доказ 4. Рішення Колегії від 24.05.2021 №11323.pdf 05.12.2025 14:34
- Доказ 3. Сертифікат 9001.pdf 05.12.2025 14:34
- Скарга_КНП ДЦПМСД 4.pdf.p7s 05.12.2025 14:34
- Скарга_КНП ДЦПМСД 4.pdf 05.12.2025 14:34
- Рішення від 08.12.2025 №18052.pdf 08.12.2025 16:41
- тендерна документація.docx 09.12.2025 15:39
- ПОЯСНЕННЯ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ.pdf 09.12.2025 15:39
- ПОЯСНЕННЯ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ.docx 09.12.2025 15:39
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.12.2025 11:34
Дата розгляду скарги:
16.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
08.12.2025 16:41
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
707371d4285b4d9aa22763dd9ceb81ac
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні вимоги (детальніше в скарзі)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні вимоги (детальніше в скарзі)
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Запити Органу оскарження
Номер:
bdf7856743a443dbb688951a2ed9cd91
Тема запиту:
ПОЯСНЕННЯ, ІНФОРМАЦІЯ, ДОКУМЕНТИ ТА МАТЕРІАЛИ КНП «ДЦПМСД № 4»ДМР ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ
Текст запиту:
На розгляді комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель знаходиться скарга ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «Група охоронних компаній «Крук» (далі – Скаржник) від 05.12.2025 року на умови тендерної документації (далі – Скарга) КНП «ДЦПМСД № 4» ДМР (за текстом – Замовник) у процедурі закупівлі Послуги з охорони приміщень за ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги, оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2025-12-03-013127-a (далі-Закупівля).
З метою захисту своїх прав Замовник надає наступні пояснення, інформацію, документи та матеріали щодо проведення процедури закупівлі.
Процедура Закупівлі здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) (далі — Особливості).
Замовником 03 грудня 2025 року було оголошено процедуру відкритих торгів (з особливостями) на Закупівлю.
По суті Скарги надаємо наступні пояснення:
Закупівля проводиться на підставі Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» зі змінами (далі – Особливості) та Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року (далі – Закон).
Замовник не погоджується зі змістом скарги, що подана Скаржником та вважає, що прийняте розроблена тендерна документація відповідає нормам чинного законодавства України у сфері публічних закупівель.
Відповідно до п.28 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до ст.22 Закону України Про публічні закупівлі».
Відповідно до ст.22 Закону - тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель.
У тендерній документації зазначаються такі відомості:
1) інструкція з підготовки тендерних пропозицій;
2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби);
5) кількість товару та місце його поставки;
6) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги;
7) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;
8) проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов;
9) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота). Замовник може передбачити можливість укладення одного договору про закупівлю з одним і тим самим учасником у разі визначення його переможцем за кількома лотами;
10) перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію.
11) строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій;
12) валюта, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції;
13) мова (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції;
14) кінцевий строк подання тендерних пропозицій;
15) розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати);
16) розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати);
17) прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками;
18) вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг;
19) опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Відповідно до п.3 ст.22 тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
1. Наявність нервовопаралетичних засобів
Замовником допущено механічну помилку та буде внесено відповідні зміни до тендерної документації.
2. Договір про співпрацю або меморандум з територіальними підрозділами МВС у м. Дніпро
КНП «ДЦПМСД №4» ДМР є об’єктом критичної інфраструктури, що відіграє важливу роль у забезпеченні життєдіяльності населення м. Дніпро, зокрема шляхом надання медичної допомоги. У приміщеннях підприємства знаходяться укриття, до яких повинен бути забезпечений безперешкодний доступ. Забезпечення такого доступу, а також належного рівня безпеки покладається на Виконавця охоронних послуг.
Дана вимога є обґрунтованою та безпосередньо пов’язана зі статусом об’єкта охорони, а саме — наявністю на території підприємства найпростіших укриттів. В умовах воєнного стану такі укриття приймають значну кількість осіб у будь-який час доби. З огляду на те, що в місті Дніпро запроваджено комендантську годину, прибуття приватних груп швидкого реагування в цей період може бути суттєво ускладнене або взагалі неможливе. Крім того, у разі необхідності затримання осіб, проведення поверхневого огляду або вжиття інших заходів примусового характеру, слід враховувати, що такі дії відповідно до законодавства мають право здійснювати виключно працівники поліції. Під час повітряних тривог, коли велика кількість людей перебуває в укриттях і може перебувати у стресовому стані, працівники охорони повинні мати можливість оперативно залучити наряд поліції для реагування на надзвичайні або конфліктні ситуації.
Таким чином, вимога щодо здатності Учасника забезпечити термінове залучення нарядів поліції охорони спрямована виключно на гарантування безпеки населення, персоналу та об’єкта критичної інфраструктури, і не носить дискримінаційного характеру..
Слід зазначити, що територіальні підрозділи МВС, які функціонують у всіх регіонах України, відповідно до своїх Положень мають право та обов'язок укладати договори про надання охоронних послуг з юридичними та фізичними особами незалежно від їх місця реєстрації. Таким чином, будь-який Учасник процедури закупівлі, який є суб’єктом охоронної діяльності, може без обмежень укласти договір з відповідним територіальним підрозділом МВС у м. Дніпро.
3. Надання сертифікату ДСТУ EN ISO 9001:2018
Згідно із ч. 3 ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Відповідно до ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Для гарантування надійності, безпечності та професійності надання охоронних послуг така відповідність повинна бути підтверджена шляхом проведення незалежної оцінки, атестації чи сертифікації, що забезпечує об’єктивну перевірку спроможності Виконавця виконувати послуги на належному рівні. Тому Замовник вимагає від Учасників надання Сертифікату системи управління якістю ISO 9001:2018, котрий підтверджує відповідність вимогам міжнародного стандарту ISO 9001, який діє в Україні. Стандарт ISO 9001 визначає вимоги до систем менеджменту якості у сфері постачання продукції та надання послуг, що підтверджується пунктом 01. Національного стандарту України ДСТУ ISO 9001:2018 (ISO 9001:2018, IDT). Вище зазначена позиція узгоджується з практикою АМКУ в частині розгляду скарг у сфері публічних закупівель, зокрема у рішенні №19422-р/пк-пз від 27.12.2019 АМКУ постановив, що дана вимога не містить дискримінаційний характер, та відмовлено у задоволенні скарги учаснику.
4. Надання сертифікату ДСТУ ISО/ІЕС 27001:2023
Керуючись нормами пункту 3 та пункту 4 частини 2 статті 22 та нормами частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник включив до вимог тендерної документації необхідність надання учасниками в складі тендерних пропозицій чинного сертифікату на систему управлiння iнформацiйною безпекою стосовно надання послуг i виконання робiт протипожежного призначення, електромонтажних робiт, обслуговування систем безпеки, дiяльностi приватних охоронних служб (коди ДКПП 80.10, 43.21,80.20), який згiдно з чинними в Україні нормативними документами вiдповiдає вимогам ДСТУ ISО/ІЕС 27001:2023 (ISО/ІЕС 27001:2022, IDT) «Iнформацiйна безпека, кiбербезпека та захист конфіденцiйностi. Системи керування iнформацiйною безпекою. Вимоги» в якості підтвердження того факту, що система управління інформаційною безпекою учасників забезпечує збереження конфіденційності, цілісності інформації.
Відповідно до вимоги п. 8 додатків 3 та 6 Тендерної документації встановлено, що «Персонал охорони під час виконання функціональних обов'язків зобов'язаний:
- зберігати таємницю, що охороняється законом, а також конфіденційну інформацію про господарську діяльність суб'єктів господарювання, оголошену такою в установленому порядку, відомості про особисте і сімейне життя фізичних осіб, що стали відомі у зв'язку з виконанням службових обов'язків, крім випадків, передбачених законодавством.» Враховуючи те, що послуга буде надаватися в умовах військового стану в закладах охорони здоров’я, які належать до критичної інфраструктури, де також одночасно перебуває велика кількість пацієнтів (в т.ч. військовослужбовців) та персоналу, постає питання дотримання конфіденційності.»
Отже, керуючись нормами пункту 3 та пункту 4 частини 2 статті 22 та нормами частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник включив до вимог тендерної документації необхідність надання учасниками в складі тендерних пропозицій ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (або ISO/IEC 27001:2013) в якості підтвердження того факту, що учасники при наданні послуг зможуть гарантувати дотримання конфіденційності, відповідно до умов закупівлі.
На сьогоднішній день отримати сертифікат про відповідність вимогам ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (або ISO/IEC 27001:2013) може будь-яка організація, що організувала свою діяльність у відповідності до цього стандарту.
Наведені вище обставини свідчать про відсутність підстав для задоволення Скарги.
На підставі вищевикладеного
ПРОШУ:
В задоволенні скарги Товариство з обмеженою відповідальністю «Група охоронних компаній «Крук» відмовити.
Додатки до пояснення, інформації, документів та матеріалів КНП «ДЦПМСД №4» ДМР щодо проведення процедури закупівлі:
- тендерна документація
Дата опублікування:
09.12.2025 15:39
Номер:
a5e44450d53745f9811d92ce0fac961b
Тема запиту:
Скарга та докази
Текст запиту:
Скарга та докази
Дата опублікування:
05.12.2025 14:34