-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з охорони об’єктів КП “Тернопільводоканал”
Період подачі пропозицій
до закінчення періоду залишилося 5 днів (до 11.12.25 23:00)
8 200 000.00
UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
05
дн
06
год
42
хв
50
сек
Оплата за участь: 4 080.00 UAH
Період оскарження:
03.12.2025 13:10 - 08.12.2025 00:00
Скарга
Очікує розгляду
КЕП
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі Послуги з охорони об’єктів КП “Тернопільводоканал” за кодом ДК 021:2015 - 79710000-4 “Охоронні послуги”
Номер:
476088e37be341b88e7d89498ad0482a
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-12-03-010026-a.c1
Назва:
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі Послуги з охорони об’єктів КП “Тернопільводоканал” за кодом ДК 021:2015 - 79710000-4 “Охоронні послуги”
Скарга:
Комунальним підприємством «Тернопільводоканал» (далі – Замовник) було оприлюднено оголошення UA-2025-12-03-010026-a про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю Послуги з охорони об’єктів КП “Тернопільводоканал” за кодом ДК 021:2015 - 79710000-4 “Охоронні послуги”.
Оголошення було опубліковано 03 грудня 2025 року, кінцеву дату подання учасниками тендерних пропозицій було визначено 11 груд. 23:00.
Ознайомившись з редакцією тендерної документації Замовника, Товариством з обмеженою відповідальністю «ГРІЗЛІ-СТОРОЖ» (далі - Скаржник) було виявлено ряд невідповідностей тендерної документації вимогам чинного законодавства та ряд вимог, які порушують основні принципи та норми публічних закупівель.
Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування: Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Оскільки Скаржник є реальним надавачем послуг у сфері охоронної діяльності та претендує на участь та перемогу у закупівлі, то Скаржник використовує своє право на оскарження ряду вимог Тендерної документації Замовника, а саме:
Пов'язані документи:
Учасник
- Доказ 1 Наказ про видачу ліцензії, виписка, договір оренди офісу.pdf 05.12.2025 13:20
- Доказ 4 4 ДФ за жовтень 2025, наказ, повідомлення працівники.pdf 05.12.2025 13:20
- Доказ 3 Ліцензія, аналогічний досвід в регіонах, довідка про працівників.pdf 05.12.2025 13:20
- Доказ 2 Відомості УДЦР, Договір з УДЦР.pdf 05.12.2025 13:20
- Скарга.pdf 05.12.2025 13:20
- sign.p7s 05.12.2025 13:21
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.12.2025 14:57
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
955de41fcb19462cb2936a26a2cb27f6
Заголовок пункту скарги:
діючі підрозділи охорони в Тернопільському районі Тернопільської області
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Згідно Додатку 4 тендерної документації маємо наступну вимогу:
«1.1.1. Довідка учасника у довільній формі про наявність діючого(-их) підрозділу(-ів) охорони та матеріально-технічної бази для виконання вимог Технічного завдання (Додаток 3 до Тендерної документації), в тому числі транспорту реагування, що містить (містять) наступну інформацію з переліком діючих підрозділів охорони в Тернопільському районі Тернопільської області по формі: місцезнаходження (фактична адреса із зазначенням населеного пункту, вулиці, номера будинку, приміщення, кімнати тощо), №№ телефонів, ПІБ керівників.
1.1.2. Витяг з Державного реєстру речових прав з відомостями про наявне в Учасника право власності / користування або копію договору оренди приміщення на період надання послуг (2025 рік) на об’єкт нерухомого майна, в якому розміщений діючий(-і) підрозділ(-и) охорони.»
Дана вимога порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5 та ст. 22 «Про публічні закупівлі», є дискримінаційною для Скаржника та обмежує його право взяти участь у закупівлі, з огляду на наступне:
Надавачі послуг охорони отримують ліцензію на провадження охоронної діяльності згідно Закону України «Про охоронну діяльність» від 22 березня 2012 року № 4616-VI та Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960. Ліцензія на надання охоронних послуг діє на всій території України та не має обмежень ні по території, ні по терміну дії, ні по об’єктам надання охорони. Також зазначені нормативно-правові акти не зобов’язують надавачів послуг охорони мати діючі підрозділи охорони у всіх регіонах України.
Дана вимога має дискримінаційний характер, так як, взяти участь у закупівлі зможуть тільки ті учасники, які мають діючі підрозділи охорони в Тернопільському районі Тернопільської області та позбавляються можливості взяти участь у закупівлі ті учасники, які зареєстровані в інших регіонах України.
Кожен суб’єкт господарювання, укладаючи договір із новим Замовником, має можливість орендувати приміщення чи склад, перевезти (переслати) туди матеріально-технічну базу, необхідну для надання послуг, передислокувати машини, орендувати паркувальне місце, перевезти або підшукати новий персонал, тощо. Тобто вчинити всі необхідні дії для забезпечення охорони.
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника, оскільки Скаржник зареєстрований в м. Києві і не має діючі підрозділи охорони в Тернопільському районі Тернопільської області і не може надати Витяг з Державного реєстру речових прав з відомостями про наявне в Учасника право власності / користування або копію договору оренди приміщення на період надання послуг (2025 рік) на об’єкт нерухомого майна, в якому розміщений діючий(-і) підрозділ(-и) охорони., а має це все у місті Київ, але у разі перемоги та укладення договору, ми готові передислокувати авто, знайти відповідне приміщення, залучити партнерів та призначити керівників об’єктів, які будуть знаходитись у Тернопільському районі Тернопільської області.
Не дивлячись на те, що Скаржник зареєстрований в іншому регіоні України, він має усі можливості належно надати послуги передбачені умовами даної закупівлі, тому вище зазначена вимога Замовника обмежує право участі в даній закупівлі Скаржника та інших потенційних учасників.
«1.1.1. Довідка учасника у довільній формі про наявність діючого(-их) підрозділу(-ів) охорони та матеріально-технічної бази для виконання вимог Технічного завдання (Додаток 3 до Тендерної документації), в тому числі транспорту реагування, що містить (містять) наступну інформацію з переліком діючих підрозділів охорони в Тернопільському районі Тернопільської області по формі: місцезнаходження (фактична адреса із зазначенням населеного пункту, вулиці, номера будинку, приміщення, кімнати тощо), №№ телефонів, ПІБ керівників.
1.1.2. Витяг з Державного реєстру речових прав з відомостями про наявне в Учасника право власності / користування або копію договору оренди приміщення на період надання послуг (2025 рік) на об’єкт нерухомого майна, в якому розміщений діючий(-і) підрозділ(-и) охорони.»
Дана вимога порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5 та ст. 22 «Про публічні закупівлі», є дискримінаційною для Скаржника та обмежує його право взяти участь у закупівлі, з огляду на наступне:
Надавачі послуг охорони отримують ліцензію на провадження охоронної діяльності згідно Закону України «Про охоронну діяльність» від 22 березня 2012 року № 4616-VI та Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960. Ліцензія на надання охоронних послуг діє на всій території України та не має обмежень ні по території, ні по терміну дії, ні по об’єктам надання охорони. Також зазначені нормативно-правові акти не зобов’язують надавачів послуг охорони мати діючі підрозділи охорони у всіх регіонах України.
Дана вимога має дискримінаційний характер, так як, взяти участь у закупівлі зможуть тільки ті учасники, які мають діючі підрозділи охорони в Тернопільському районі Тернопільської області та позбавляються можливості взяти участь у закупівлі ті учасники, які зареєстровані в інших регіонах України.
Кожен суб’єкт господарювання, укладаючи договір із новим Замовником, має можливість орендувати приміщення чи склад, перевезти (переслати) туди матеріально-технічну базу, необхідну для надання послуг, передислокувати машини, орендувати паркувальне місце, перевезти або підшукати новий персонал, тощо. Тобто вчинити всі необхідні дії для забезпечення охорони.
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника, оскільки Скаржник зареєстрований в м. Києві і не має діючі підрозділи охорони в Тернопільському районі Тернопільської області і не може надати Витяг з Державного реєстру речових прав з відомостями про наявне в Учасника право власності / користування або копію договору оренди приміщення на період надання послуг (2025 рік) на об’єкт нерухомого майна, в якому розміщений діючий(-і) підрозділ(-и) охорони., а має це все у місті Київ, але у разі перемоги та укладення договору, ми готові передислокувати авто, знайти відповідне приміщення, залучити партнерів та призначити керівників об’єктів, які будуть знаходитись у Тернопільському районі Тернопільської області.
Не дивлячись на те, що Скаржник зареєстрований в іншому регіоні України, він має усі можливості належно надати послуги передбачені умовами даної закупівлі, тому вище зазначена вимога Замовника обмежує право участі в даній закупівлі Скаржника та інших потенційних учасників.
×
-
Назва доказу:
Наказ про видачу ліцензії, виписка, договір оренди офісу
-
Повʼязаний документ:
Доказ 1 Наказ про видачу ліцензії, виписка, договір оренди офісу.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити вимогу щодо наявності діючих підрозділів охорони в Тернопільському районі Тернопільської області.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
c14d47eaac4949f6b4047ed6a790d17d
Заголовок пункту скарги:
Лист підрозділу Українського державного центру радіочастот з підтвердженням присвоєння Учаснику радіочастот
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Згідно Додатку 4 тендерної документації маємо наступну вимогу:
«1.1.8. Лист підрозділу Українського державного центру радіочастот з підтвердженням присвоєння Учаснику радіочастот.»
Дані вимоги є дискримінаційними для Скаржника та обмежують його право взяти участь у закупівлі, з огляду на наступне:
Звертаємо увагу, що лист підрозділу Українського державного центру радіочастот – не є обов’язковим документом для підтвердження присвоєння радіочастот. Тому підрозділ Українського державного центру радіочастот може як погодитися надати такий лист, так і відмовитися. Скаржник не має впливу на згоду чи незгоду Українського державного центру радіочастот надати такий лист-підтвердження.
Дана вимога є дискримінаційною для Скаржника, оскільки ТОВ «Грізлі-Сторож» не має листа підрозділу Українського державного центру радіочастот з підтвердженням присвоєння радіочастот, але на підтвердження присвоєння радіочастот має Відомості з автоматизованої інформаційної системи управління радіочастотним спектром щодо присвоєння радіочастот (ПРЧ) для абонентського радіообладнання безпосереднього ультракороткохвильового радіозв’язку із статусом «задіяне».
Також звертаємо увагу, що наявність Відомостей з автоматизованої інформаційної системи управління радіочастотним спектром щодо присвоєння радіочастот (ПРЧ) для абонентського радіообладнання безпосереднього ультракороткохвильового радіозв’язку із статусом «задіяне» передбачає наявність договірних відносин з УДЦР, доказом чого є наявність договору, який має Скаржник. Не зрозуміло навіщо отримувати ще і лист від УДЦР.
«1.1.8. Лист підрозділу Українського державного центру радіочастот з підтвердженням присвоєння Учаснику радіочастот.»
Дані вимоги є дискримінаційними для Скаржника та обмежують його право взяти участь у закупівлі, з огляду на наступне:
Звертаємо увагу, що лист підрозділу Українського державного центру радіочастот – не є обов’язковим документом для підтвердження присвоєння радіочастот. Тому підрозділ Українського державного центру радіочастот може як погодитися надати такий лист, так і відмовитися. Скаржник не має впливу на згоду чи незгоду Українського державного центру радіочастот надати такий лист-підтвердження.
Дана вимога є дискримінаційною для Скаржника, оскільки ТОВ «Грізлі-Сторож» не має листа підрозділу Українського державного центру радіочастот з підтвердженням присвоєння радіочастот, але на підтвердження присвоєння радіочастот має Відомості з автоматизованої інформаційної системи управління радіочастотним спектром щодо присвоєння радіочастот (ПРЧ) для абонентського радіообладнання безпосереднього ультракороткохвильового радіозв’язку із статусом «задіяне».
Також звертаємо увагу, що наявність Відомостей з автоматизованої інформаційної системи управління радіочастотним спектром щодо присвоєння радіочастот (ПРЧ) для абонентського радіообладнання безпосереднього ультракороткохвильового радіозв’язку із статусом «задіяне» передбачає наявність договірних відносин з УДЦР, доказом чого є наявність договору, який має Скаржник. Не зрозуміло навіщо отримувати ще і лист від УДЦР.
×
-
Назва доказу:
Відомості УДЦР, Договір з УДЦР.
-
Повʼязаний документ:
Доказ 2 Відомості УДЦР, Договір з УДЦР.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключити вимогу щодо надання листа підрозділу Українського державного центру радіочастот з підтвердженням присвоєння Учаснику радіочастот та передбачити тендерною документацією для документального підтвердження наявності радіостанцій надання відомостей з автоматизованої системи інформаційної системи управління радіочастотним спектром щодо присвоєнь радіочастот (ПРЧ) для абонентського радіообладнання.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
171f07d8858b431f9bfcb65f8b0c3ba9
Заголовок пункту скарги:
фактичне місце проживання працівників у Тернопільській області
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Згідно Додатку 4 тендерної документації маємо наступну вимогу:
«1.2.1 Довідка в довільній формі за підписом уповноваженої особи Учасника, та завірена печаткою (за наявності) з інформацією про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід та фактично проживають у Тернопільській області, які відповідають кваліфікаційним вимогам передбаченим Постановою Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 №960 для забезпечення фізичної охорони об’єктів КП “Тернопільводоканал” (з розрахунку не менше 34 охоронників на пости охорони та додатково 6 осіб на кожну групу швидкого реагування – сумарно 58 охоронників), з числа громадян України, в тому числі: вік, дата навчання, кваліфікація, строк роботи, назва населеного пункту фактичного місця проживання.»
Замовник встановивши в тендерній документації вимогу щодо фактичного місця проживання охоронників, порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5 та ст. 22 «Про публічні закупівлі».
Дана вимога є дискримінаційною та обмежує коло учасників які зможуть взяти участь в закупівлі, з огляду на наступне:
Зазначаємо, що надавачі послуг охорони отримують ліцензію на провадження охоронної діяльності згідно Закону України «Про охоронну діяльність» від 22 березня 2012 року № 4616-VI та Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 року № 960. Ліцензія на надання охоронних послуг діє на всіх території України та не обмежується ні по території, ні по терміну дії, ні по об’єктам надання послуг охорони. Також зазначені нормативно-правові акти не зобов’язують надавачів послуг охорони мати працівників, що проживають у конкретному регіоні України для кожного потенційного замовника до моменту укладення договору про надання послуг.
Дана вимога має дискримінаційний характер, оскільки у закупівлі зможуть взяти участь тільки ті учасники, які на момент подання тендерної пропозиції мають у штаті працівників, що проживають у Тернопільській області, та позбавляє можливості взяти участь у закупівлі тих учасників, чиї працівники фактично проживають в інших регіонах України. Наявність в тендерній документації вказаної дискримінаційної вимоги, позбавляє можливості взяти участь у закупівлі тими учасниками, які надають охоронні послуги по всій території України.
Кожен суб’єкт господарювання, укладаючи договір із новим Замовником, має можливість орендувати приміщення чи склад, перевезти (переслати) туди матеріально-технічну базу, необхідну для надання послуг, передислокувати машини, орендувати паркувальне місце, перевезти або підшукати новий персонал, тощо. Тобто вчинити всі необхідні дії для забезпечення охорони.
Дана вимога є дискримінаційною для Скаржника, оскільки ТОВ «Грізлі-Сторож» має досвід у сфері охоронних послуг, але зареєстровано в м. Київ та має працівників з різних регіонів України. Скаржник використовує охоронні системи та механізми безпеки цілісних майнових комплексів та окремих об’єктів, з залученням необхідної кількості працівників надає послуги на території всіх областей України.
Скаржник організовує свою діяльність з урахуванням потреб Замовника і може організувати дистанційне проведення інструктажів особового складу охоронників, в тому числі щоденних перед заступанням на чергування, наявність працівників, які виконуватимуть функції пов’язані з охороною та будуть залучені для перевірки несення служби.
Не дивлячись на те, що Скаржник зареєстрований в іншому регіоні України, він має усі можливості належно надати послуги передбачені умовами даної закупівлі, тому вище зазначена вимога Замовника обмежує право участі в даній закупівлі Скаржника та інших потенційних учасників.
Пункт 17 Ліцензійних умовам провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 року № 960, якими керуються суб’єкти охоронної діяльності передбачає:
«17. Персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18-річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб’єктом охоронної діяльності (входять до штату суб’єкта охоронної діяльності).
Під час прийняття на роботу ліцензіат зобов’язаний отримати від зазначених осіб документи, необхідні для прийняття на роботу до суб’єкта охоронної діяльності, а саме:
документи, які підтверджують проходження особою обов’язкового попереднього (періодичного) психіатричного огляду та профілактичного наркологічного огляду, які видані в установленому порядку;
документ, який підтверджує, що такі особи не мають непогашеної чи не знятої в установленому законом порядку судимості за скоєння умисних злочинів;
документ, що підтверджує відсутність в особи обмежень за станом здоров’я для виконання функціональних обов’язків, який видається в установленому порядку;
копію паспорта громадянина України;
документ, що підтверджує набуття кваліфікації;
відомості про проходження особою служби у військовому резерві або перебування її у військовому оперативному резерві територіального центру комплектування та соціальної підтримки (військової частини), що зазначені у військовому квитку, контракті, довідці з територіального центру комплектування та соціальної підтримки (додається копія відповідного документа), крім осіб, які не підлягають призову під час мобілізації.»
Дані умови не передбачають дискримінації працівників щодо місця проживання працівників.
Також дана вимога Замовника щодо місця проживання працівників порушує ст. 24 та ст. 43 Конституції України, адже вони передбачають:
«Стаття 24. Громадяни мають рівні конституційні права і свободи та є рівними перед законом.
Не може бути привілеїв чи обмежень за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.»
«Стаття 43. Кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується.
Держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю, гарантує рівні можливості у виборі професії та роду трудової діяльності, реалізовує програми професійно-технічного навчання, підготовки і перепідготовки кадрів відповідно до суспільних потреб.
Використання примусової праці забороняється. Не вважається примусовою працею військова або альтернативна (невійськова) служба, а також робота чи служба, яка виконується особою за вироком чи іншим рішенням суду або відповідно до законів про воєнний і про надзвичайний стан.
Кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом.
Використання праці жінок і неповнолітніх на небезпечних для їхнього здоров'я роботах забороняється.
Громадянам гарантується захист від незаконного звільнення.
Право на своєчасне одержання винагороди за працю захищається законом.»
Також дана вимога Замовника щодо місця проживання працівників порушує ст. 24 примітка 1 Закону України «Про рекламу»:
«Стаття 24-1. Реклама послуг із працевлаштування
1. Забороняється в рекламі про вакансії (прийом на роботу) висувати вимоги за ознаками раси, кольору шкіри, віку, статі, стану здоров’я, інвалідності, підозри чи наявності захворювання на ВІЛ/СНІД, сексуальної орієнтації, політичних, релігійних та інших переконань, членства у професійних спілках або інших громадських об’єднаннях, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками, не пов’язаними з характером роботи або умовами її виконання.»
Дана вимога є дискримінаційною для Скаржника, оскільки ТОВ «Грізлі-Сторож» має в штаті охоронників, що відповідають Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 року № 960, оскільки згідно поточної редакції тендерної документації Замовника, охоронники мають проживати у межах у Тернопільській області.
Законом України «Про охоронну діяльність» від 22 березня 2012 року № 4616-VI та Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 року № 960, якими керуються суб’єкти охоронної діяльності. Суб’єкти охоронної діяльності не зобов’язані відбирати працівників згідно місця проживання, оскільки це не перебачено жодним нормативно-правовим актом.
Скаржник має ліцензію на провадження охоронної діяльності, працівників у штаті, що відповідають ліцензійним умовам провадження охоронної діяльності, а також досвід наданням охоронних послуг в різних регіонах України.
Вважаємо, що наявність декларації на провадження охоронної діяльності, наявності працівників із пакетом документів згідно ліцензійних вимог та відповідного досвіду надання охоронних послуг абсолютно достатньо для організації надання охоронних послуг. Зокрема на об’єктах Замовника у Тернопільській області, оскільки після укладення договору ТОВ «Грізлі-Сторож» зобов’язується передислокувати своїх працівників до міста надання послуг та успішно надавати послуги, про що свідчать аналогічні договори в різних регіонах України.
Враховуючи вищевикладене, Замовник безпідставно, необґрунтовано та з метою обмеження конкуренції і дискримінації встановив вищевказану вимогу, чим обмежив законні права Скаржника на участь, а також інших потенційних учасників, що є порушенням принципів здійснення норм публічних закупівель, визначених положеннями ст.5 та ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі».
«1.2.1 Довідка в довільній формі за підписом уповноваженої особи Учасника, та завірена печаткою (за наявності) з інформацією про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід та фактично проживають у Тернопільській області, які відповідають кваліфікаційним вимогам передбаченим Постановою Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 №960 для забезпечення фізичної охорони об’єктів КП “Тернопільводоканал” (з розрахунку не менше 34 охоронників на пости охорони та додатково 6 осіб на кожну групу швидкого реагування – сумарно 58 охоронників), з числа громадян України, в тому числі: вік, дата навчання, кваліфікація, строк роботи, назва населеного пункту фактичного місця проживання.»
Замовник встановивши в тендерній документації вимогу щодо фактичного місця проживання охоронників, порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5 та ст. 22 «Про публічні закупівлі».
Дана вимога є дискримінаційною та обмежує коло учасників які зможуть взяти участь в закупівлі, з огляду на наступне:
Зазначаємо, що надавачі послуг охорони отримують ліцензію на провадження охоронної діяльності згідно Закону України «Про охоронну діяльність» від 22 березня 2012 року № 4616-VI та Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 року № 960. Ліцензія на надання охоронних послуг діє на всіх території України та не обмежується ні по території, ні по терміну дії, ні по об’єктам надання послуг охорони. Також зазначені нормативно-правові акти не зобов’язують надавачів послуг охорони мати працівників, що проживають у конкретному регіоні України для кожного потенційного замовника до моменту укладення договору про надання послуг.
Дана вимога має дискримінаційний характер, оскільки у закупівлі зможуть взяти участь тільки ті учасники, які на момент подання тендерної пропозиції мають у штаті працівників, що проживають у Тернопільській області, та позбавляє можливості взяти участь у закупівлі тих учасників, чиї працівники фактично проживають в інших регіонах України. Наявність в тендерній документації вказаної дискримінаційної вимоги, позбавляє можливості взяти участь у закупівлі тими учасниками, які надають охоронні послуги по всій території України.
Кожен суб’єкт господарювання, укладаючи договір із новим Замовником, має можливість орендувати приміщення чи склад, перевезти (переслати) туди матеріально-технічну базу, необхідну для надання послуг, передислокувати машини, орендувати паркувальне місце, перевезти або підшукати новий персонал, тощо. Тобто вчинити всі необхідні дії для забезпечення охорони.
Дана вимога є дискримінаційною для Скаржника, оскільки ТОВ «Грізлі-Сторож» має досвід у сфері охоронних послуг, але зареєстровано в м. Київ та має працівників з різних регіонів України. Скаржник використовує охоронні системи та механізми безпеки цілісних майнових комплексів та окремих об’єктів, з залученням необхідної кількості працівників надає послуги на території всіх областей України.
Скаржник організовує свою діяльність з урахуванням потреб Замовника і може організувати дистанційне проведення інструктажів особового складу охоронників, в тому числі щоденних перед заступанням на чергування, наявність працівників, які виконуватимуть функції пов’язані з охороною та будуть залучені для перевірки несення служби.
Не дивлячись на те, що Скаржник зареєстрований в іншому регіоні України, він має усі можливості належно надати послуги передбачені умовами даної закупівлі, тому вище зазначена вимога Замовника обмежує право участі в даній закупівлі Скаржника та інших потенційних учасників.
Пункт 17 Ліцензійних умовам провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 року № 960, якими керуються суб’єкти охоронної діяльності передбачає:
«17. Персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18-річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб’єктом охоронної діяльності (входять до штату суб’єкта охоронної діяльності).
Під час прийняття на роботу ліцензіат зобов’язаний отримати від зазначених осіб документи, необхідні для прийняття на роботу до суб’єкта охоронної діяльності, а саме:
документи, які підтверджують проходження особою обов’язкового попереднього (періодичного) психіатричного огляду та профілактичного наркологічного огляду, які видані в установленому порядку;
документ, який підтверджує, що такі особи не мають непогашеної чи не знятої в установленому законом порядку судимості за скоєння умисних злочинів;
документ, що підтверджує відсутність в особи обмежень за станом здоров’я для виконання функціональних обов’язків, який видається в установленому порядку;
копію паспорта громадянина України;
документ, що підтверджує набуття кваліфікації;
відомості про проходження особою служби у військовому резерві або перебування її у військовому оперативному резерві територіального центру комплектування та соціальної підтримки (військової частини), що зазначені у військовому квитку, контракті, довідці з територіального центру комплектування та соціальної підтримки (додається копія відповідного документа), крім осіб, які не підлягають призову під час мобілізації.»
Дані умови не передбачають дискримінації працівників щодо місця проживання працівників.
Також дана вимога Замовника щодо місця проживання працівників порушує ст. 24 та ст. 43 Конституції України, адже вони передбачають:
«Стаття 24. Громадяни мають рівні конституційні права і свободи та є рівними перед законом.
Не може бути привілеїв чи обмежень за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.»
«Стаття 43. Кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується.
Держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю, гарантує рівні можливості у виборі професії та роду трудової діяльності, реалізовує програми професійно-технічного навчання, підготовки і перепідготовки кадрів відповідно до суспільних потреб.
Використання примусової праці забороняється. Не вважається примусовою працею військова або альтернативна (невійськова) служба, а також робота чи служба, яка виконується особою за вироком чи іншим рішенням суду або відповідно до законів про воєнний і про надзвичайний стан.
Кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом.
Використання праці жінок і неповнолітніх на небезпечних для їхнього здоров'я роботах забороняється.
Громадянам гарантується захист від незаконного звільнення.
Право на своєчасне одержання винагороди за працю захищається законом.»
Також дана вимога Замовника щодо місця проживання працівників порушує ст. 24 примітка 1 Закону України «Про рекламу»:
«Стаття 24-1. Реклама послуг із працевлаштування
1. Забороняється в рекламі про вакансії (прийом на роботу) висувати вимоги за ознаками раси, кольору шкіри, віку, статі, стану здоров’я, інвалідності, підозри чи наявності захворювання на ВІЛ/СНІД, сексуальної орієнтації, політичних, релігійних та інших переконань, членства у професійних спілках або інших громадських об’єднаннях, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками, не пов’язаними з характером роботи або умовами її виконання.»
Дана вимога є дискримінаційною для Скаржника, оскільки ТОВ «Грізлі-Сторож» має в штаті охоронників, що відповідають Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 року № 960, оскільки згідно поточної редакції тендерної документації Замовника, охоронники мають проживати у межах у Тернопільській області.
Законом України «Про охоронну діяльність» від 22 березня 2012 року № 4616-VI та Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 року № 960, якими керуються суб’єкти охоронної діяльності. Суб’єкти охоронної діяльності не зобов’язані відбирати працівників згідно місця проживання, оскільки це не перебачено жодним нормативно-правовим актом.
Скаржник має ліцензію на провадження охоронної діяльності, працівників у штаті, що відповідають ліцензійним умовам провадження охоронної діяльності, а також досвід наданням охоронних послуг в різних регіонах України.
Вважаємо, що наявність декларації на провадження охоронної діяльності, наявності працівників із пакетом документів згідно ліцензійних вимог та відповідного досвіду надання охоронних послуг абсолютно достатньо для організації надання охоронних послуг. Зокрема на об’єктах Замовника у Тернопільській області, оскільки після укладення договору ТОВ «Грізлі-Сторож» зобов’язується передислокувати своїх працівників до міста надання послуг та успішно надавати послуги, про що свідчать аналогічні договори в різних регіонах України.
Враховуючи вищевикладене, Замовник безпідставно, необґрунтовано та з метою обмеження конкуренції і дискримінації встановив вищевказану вимогу, чим обмежив законні права Скаржника на участь, а також інших потенційних учасників, що є порушенням принципів здійснення норм публічних закупівель, визначених положеннями ст.5 та ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі».
×
-
Назва доказу:
Ліцензія, аналогічний досвід в регіонах, довідка про працівників
-
Повʼязаний документ:
Доказ 3 Ліцензія, аналогічний досвід в регіонах, довідка про працівників.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити вимогу щодо фактичного місця проживання працівників у Тернопільській області
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
35619878f53b43368d058b34a31fdea1
Заголовок пункту скарги:
копії Додатків 4 ДФ до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за І, ІІ, ІІІ квартал 2024 року
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Згідно Додатку 4 тендерної документації маємо наступну вимогу:
«1.2.2.4. Для підтвердження інформації щодо наявності необхідних працівників, надати копії Додатків 4 ДФ до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за І, ІІ, ІІІ квартал 2024 року з підтвердження прийняття звітів органами державної податкової служби.»
Дані вимоги є дискримінаційними для Скаржника та обмежують його право взяти участь у закупівлі, з огляду на наступне:
Скаржник має в штаті працівників, які не працювали в період згідно звіту 4 ДФ до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за І, ІІ, ІІІ квартал 2024 року. Але Скаржник не зможе взяти участь у даній закупівлі згідно даної редакції Тендерної документації Замовника. Зараз 2025 рік і такі звіти є застарілими. ТОВ «Грізлі-Сторож» для участі в даному тендері прийняв працівників, але згідно термінів подачі звітності 4 ДФ вони ще не відображені у звіті за грудень 2025 року, оскільки звіти подаються протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного місяця.
Дана вимога має дискримінаційний характер, оскільки згідно даної вимоги Замовника у закупівлі зможуть взяти участь лише ті учасники, які мають на даний момент у штаті працівників, що працюють з кінця 2023 року, про що Замовник вимагає надати копії Додатків 4 ДФ до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за І, ІІ, ІІІ квартал 2024 року з підтвердження прийняття звітів органами державної податкової служби. Натомість Скаржник для підтвердження щодо наявності працівників може надати накази про працевлаштуванням та підтвердити їх наданням повідомлення про прийняття працівників до ДФС з відміткою про прийняття від ФСУ (квитанція №2) для працівників, що прийняті після звітного періоду.
«1.2.2.4. Для підтвердження інформації щодо наявності необхідних працівників, надати копії Додатків 4 ДФ до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за І, ІІ, ІІІ квартал 2024 року з підтвердження прийняття звітів органами державної податкової служби.»
Дані вимоги є дискримінаційними для Скаржника та обмежують його право взяти участь у закупівлі, з огляду на наступне:
Скаржник має в штаті працівників, які не працювали в період згідно звіту 4 ДФ до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за І, ІІ, ІІІ квартал 2024 року. Але Скаржник не зможе взяти участь у даній закупівлі згідно даної редакції Тендерної документації Замовника. Зараз 2025 рік і такі звіти є застарілими. ТОВ «Грізлі-Сторож» для участі в даному тендері прийняв працівників, але згідно термінів подачі звітності 4 ДФ вони ще не відображені у звіті за грудень 2025 року, оскільки звіти подаються протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного місяця.
Дана вимога має дискримінаційний характер, оскільки згідно даної вимоги Замовника у закупівлі зможуть взяти участь лише ті учасники, які мають на даний момент у штаті працівників, що працюють з кінця 2023 року, про що Замовник вимагає надати копії Додатків 4 ДФ до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за І, ІІ, ІІІ квартал 2024 року з підтвердження прийняття звітів органами державної податкової служби. Натомість Скаржник для підтвердження щодо наявності працівників може надати накази про працевлаштуванням та підтвердити їх наданням повідомлення про прийняття працівників до ДФС з відміткою про прийняття від ФСУ (квитанція №2) для працівників, що прийняті після звітного періоду.
×
-
Назва доказу:
4 ДФ за жовтень 2025, наказ, повідомлення працівники
-
Повʼязаний документ:
Доказ 4 4 ДФ за жовтень 2025, наказ, повідомлення працівники.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити вимогу: «Для підтвердження інформації щодо наявності необхідних працівників, надати копії Додатків 4 ДФ до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за І, ІІ, ІІІ квартал 2024 року з підтвердження прийняття звітів органами державної податкової служби.». Натомість передбачити надання Додатків 4 ДФ до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за останній звітній період з підтвердження прийняття звітів органами державної податкової служби та / або наказів про працевлаштуванням та підтвердити їх наданням повідомлення про прийняття працівників до ДФС з відміткою про прийняття від ФСУ (квитанція №2).