-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Послуги з комплексного утримання пункту пропуску через державний кордон «Косино - Барабаш»
Закупівля здійснюється відповідно до вимог Закону України "Про публічні закупівлі" та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178"
Призупинено
2 514 859.14
UAH з ПДВ
Період оскарження:
03.12.2025 10:34 - 08.12.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
6527f58d28604707b58af1de2581c91b
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-12-03-003481-a.b1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_UA-2025-12-03-003481-a.pdf 05.12.2025 15:52
- 3_Договір_11_23 від 01.11.2023.pdf 05.12.2025 15:52
- 1_Договір_34 від 11.03.2025.pdf 05.12.2025 15:52
- 2_Договір_153 від 29.02.2024.pdf 05.12.2025 15:52
- sign.p7s 05.12.2025 15:53
- Рішення від 09.12.2025 №18130.pdf 09.12.2025 16:22
- Інформація про резолютивну частину рішення від 17.12.2025 №18633.pdf 18.12.2025 15:00
- Пояснення Косино АМКУ.pdf 11.12.2025 12:42
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.12.2025 16:43
Дата розгляду скарги:
17.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.12.2025 16:22
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
f7d5af72a14d48b3bb561f3c0a664395
Заголовок пункту скарги:
Станом на дату публікації даної процедури закупівлі Замовником висвітлено в системі Prozorro тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника №365 від 03.12.2025 року, яка містить дискримінаційні умови.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
1. Відповідно до вимог п.3 дод.1 до тендерної документації для підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду про виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів)», Учасник у складі тендерної пропозиції надає довідку про виконання аналогічного договору (аналогічних договорів) за формою Таблиці № 3
Таблиця №3
Інформація про виконання аналогічного(их) договору(ів)
№ п/п Замовник,
місцезнаходження, ПIБ відповідальної особи, № телефону,
код ЄДРПОУ № та дата укладання договору
Предмет договору
Ціна договору
Вартість виконання договору Відсоток виконання договору
1 2 3 4 5 6 7
Всього 0,00 0,00
Для підтвердження інформації, що зазначена у довідці, Учасник надає наступні документи:
- копію(ї) аналогічного (их) договору (ів) з усіма додатками та невід’ємними частинами до договору (ів);
- акти приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в) разом з довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (форми КБ-3) a6o інший документ, що підтверджує приймання виконаних робіт, передбачений аналогічним договором.
Аналогічним буде вважатися договір на надання послуг з комплексного утримання пункту пропуску через державний кордон укладений протягом 3 років від дати, що передує даті оголошення закупівлі. Учасник може надати документальне підтвердження досвіду виконання робіт одним договором або сумарно декількома договорами.
При цьому, сума аналогічного (аналогічних) договору (договорів) має складати не менше 50% від очікуваної вартості предмета закупівлі.
Станом на сьогодні, ПОГ «СЕРВІС ЛЕНД» МАЄ досвід виконання аналогічних договорів:
Наприклад:
- договір №34 від 11.03.2025 року, укладений з територіальним управлінням Державного бюро розслідувань, розташованим у Мелітополі (файл «1_Договір_34 від 11.03.2025.pdf»):
• відповідає ДК 021:2015: 79990000-0 — Різні послуги, пов’язані з діловою сферою за даною процедурою закупівлі;
• предмет закупівлі «комплексне утримання приміщень, адміністративних будівель та прилеглої території у м. Запоріжжі».
Проте, обмеження в частині обов’язковості обслуговування САМЕ «пункту пропуску через державний кордон» НЕ ДАЄ нам прийняти участь на рівних умовах.
- договір №153 від 29.02.2024 року, укладений з Національним антикорупційним бюро України (файл «2_Договір_153 від 29.02.2024.pdf»):
• предмет закупівлі «комплексне обслуговування приміщень та прилеглої території будівлі Львівського територіального управління Національного антикорупційного бюро України».
Проте, обмеження в частині обов’язковості обслуговування САМЕ «пункту пропуску через державний кордон» НЕ ДАЄ нам прийняти участь на рівних умовах.
Навіть, маючи контракти у комерційному секторі ми НЕ МОЖЕМО на рівних умовах прийняти участь у цій закупівлі:
- договір №11/23 від 01.11.2023 року, укладений з Товариством з обмеженою відповідальністю «ДИСТРИБЮШН ХАБ» щодо надання комплексу послуг з прибирання приміщень та територій, технічного обслуговування, ремонту, облаштування, та інших суміжних послуг (файл «3_Договір_11_23 від 01.11.2023.pdf»).
Маючи навіть 5 договорів, навіть 10, навіть 100+ договорів Скаржник НЕ МОЖЕ прийняти участь у даній процедурі закупівлі оскільки, ні один з таких НЕ СТОСУВАВСЯ «пункту пропуску через державний кордон».
Станом на сьогодні, послуги з комплексного утримання пункту пропуску через державний кордон МАЄ ПРАВО закуповувати ЛИШЕ ДЕРЖАВНИЙ Замовник.
Тобто, аналогічний договір повинен бути саме з державним Замовником, відповідно Скаржника обмежено в можливості надання аналогічних договорів з комерційного сектору.
А, щоб прийняти участь у даній процедурі закупівлі потрібно мати договір з одним з наступних Замовників:
- Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Закарпатській області;
- Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Чернівецькій області;
- Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Волинській області;
- Служба відновлення та розвитку інфраструктури в Одеській області;
- Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Вінницькій області.
Не маючи договору ні з одним з таких Замовників, але при цьому маючи безліч договорів з комплексного утримання ПОГ «СЕРВІС ЛЕНД» НЕ МОЖЕ на рівних умовах прийняти участь у даній процедурі закупівлі.
Виходячи з наведеного, взяти участь у даній процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають аналогічні договори, укладені саме у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Також, з урахуванням зазначеного, прийняти участь у даній процедурі закупівлі зможе лише той учасник, який надасть аналогічний договір щодо надання послуг з комплексного утримання САМЕ «пункту пропуску через державний кордон», що є дискримінаційний для нас як для потенційного учасника даної процедури закупівлі.
Окрім цього, сума аналогічного (аналогічних) договору (договорів) має складати не менше 50% від очікуваної вартості предмета закупівлі.
Надавши на розгляд колегії три аналогічні договори, сумарно такі становлять менше 1 000 000,00 грн., що є менше 50% від очікуваної вартості предмета закупівлі, що знову ж таки НЕ ДАЄ нам змоги прийняти участь на рівних умовах.
Таблиця №3
Інформація про виконання аналогічного(их) договору(ів)
№ п/п Замовник,
місцезнаходження, ПIБ відповідальної особи, № телефону,
код ЄДРПОУ № та дата укладання договору
Предмет договору
Ціна договору
Вартість виконання договору Відсоток виконання договору
1 2 3 4 5 6 7
Всього 0,00 0,00
Для підтвердження інформації, що зазначена у довідці, Учасник надає наступні документи:
- копію(ї) аналогічного (их) договору (ів) з усіма додатками та невід’ємними частинами до договору (ів);
- акти приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в) разом з довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (форми КБ-3) a6o інший документ, що підтверджує приймання виконаних робіт, передбачений аналогічним договором.
Аналогічним буде вважатися договір на надання послуг з комплексного утримання пункту пропуску через державний кордон укладений протягом 3 років від дати, що передує даті оголошення закупівлі. Учасник може надати документальне підтвердження досвіду виконання робіт одним договором або сумарно декількома договорами.
При цьому, сума аналогічного (аналогічних) договору (договорів) має складати не менше 50% від очікуваної вартості предмета закупівлі.
Станом на сьогодні, ПОГ «СЕРВІС ЛЕНД» МАЄ досвід виконання аналогічних договорів:
Наприклад:
- договір №34 від 11.03.2025 року, укладений з територіальним управлінням Державного бюро розслідувань, розташованим у Мелітополі (файл «1_Договір_34 від 11.03.2025.pdf»):
• відповідає ДК 021:2015: 79990000-0 — Різні послуги, пов’язані з діловою сферою за даною процедурою закупівлі;
• предмет закупівлі «комплексне утримання приміщень, адміністративних будівель та прилеглої території у м. Запоріжжі».
Проте, обмеження в частині обов’язковості обслуговування САМЕ «пункту пропуску через державний кордон» НЕ ДАЄ нам прийняти участь на рівних умовах.
- договір №153 від 29.02.2024 року, укладений з Національним антикорупційним бюро України (файл «2_Договір_153 від 29.02.2024.pdf»):
• предмет закупівлі «комплексне обслуговування приміщень та прилеглої території будівлі Львівського територіального управління Національного антикорупційного бюро України».
Проте, обмеження в частині обов’язковості обслуговування САМЕ «пункту пропуску через державний кордон» НЕ ДАЄ нам прийняти участь на рівних умовах.
Навіть, маючи контракти у комерційному секторі ми НЕ МОЖЕМО на рівних умовах прийняти участь у цій закупівлі:
- договір №11/23 від 01.11.2023 року, укладений з Товариством з обмеженою відповідальністю «ДИСТРИБЮШН ХАБ» щодо надання комплексу послуг з прибирання приміщень та територій, технічного обслуговування, ремонту, облаштування, та інших суміжних послуг (файл «3_Договір_11_23 від 01.11.2023.pdf»).
Маючи навіть 5 договорів, навіть 10, навіть 100+ договорів Скаржник НЕ МОЖЕ прийняти участь у даній процедурі закупівлі оскільки, ні один з таких НЕ СТОСУВАВСЯ «пункту пропуску через державний кордон».
Станом на сьогодні, послуги з комплексного утримання пункту пропуску через державний кордон МАЄ ПРАВО закуповувати ЛИШЕ ДЕРЖАВНИЙ Замовник.
Тобто, аналогічний договір повинен бути саме з державним Замовником, відповідно Скаржника обмежено в можливості надання аналогічних договорів з комерційного сектору.
А, щоб прийняти участь у даній процедурі закупівлі потрібно мати договір з одним з наступних Замовників:
- Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Закарпатській області;
- Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Чернівецькій області;
- Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Волинській області;
- Служба відновлення та розвитку інфраструктури в Одеській області;
- Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Вінницькій області.
Не маючи договору ні з одним з таких Замовників, але при цьому маючи безліч договорів з комплексного утримання ПОГ «СЕРВІС ЛЕНД» НЕ МОЖЕ на рівних умовах прийняти участь у даній процедурі закупівлі.
Виходячи з наведеного, взяти участь у даній процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають аналогічні договори, укладені саме у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Також, з урахуванням зазначеного, прийняти участь у даній процедурі закупівлі зможе лише той учасник, який надасть аналогічний договір щодо надання послуг з комплексного утримання САМЕ «пункту пропуску через державний кордон», що є дискримінаційний для нас як для потенційного учасника даної процедури закупівлі.
Окрім цього, сума аналогічного (аналогічних) договору (договорів) має складати не менше 50% від очікуваної вартості предмета закупівлі.
Надавши на розгляд колегії три аналогічні договори, сумарно такі становлять менше 1 000 000,00 грн., що є менше 50% від очікуваної вартості предмета закупівлі, що знову ж таки НЕ ДАЄ нам змоги прийняти участь на рівних умовах.
×
-
Назва доказу:
3_Договір_11_23 від 01.11.2023.pdf
-
Повʼязаний документ:
3_Договір_11_23 від 01.11.2023.pdf
-
-
Назва доказу:
2_Договір_153 від 29.02.2024.pdf
-
Повʼязаний документ:
2_Договір_153 від 29.02.2024.pdf
-
-
Назва доказу:
1_Договір_34 від 11.03.2025.pdf
-
Повʼязаний документ:
1_Договір_34 від 11.03.2025.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами чинного законодавства у сфері публічних закупівель та з урахуванням Особливостей шляхом внесення змін до тендерної документації.
Запити Органу оскарження
Номер:
f05dbe4897954d23bd7832cf6e902147
Тема запиту:
Пояснення по суті скарги
Текст запиту:
03 грудня 2025 року Службою відновлення та розвитку інфраструктури у Закарпатській області (надалі - Замовник) на веб-порталі Уповноваженого органу було оприлюднене оголошення про закупівлю послуг з: «Послуги з комплексного утримання пункту пропуску через державний кордон «Косино - Барабаш»» (Ідентифікатор закупівлі UA-2025-12-03-003481-a) за процедурою відкритих торгів з особливостями (надалі - Закупівля), а також була оприлюднена Тендерна документація.
05 грудня 2025 року, ПІДПРИЄМСТВОМ ОБ'ЄДНАННЯ ГРОМАДЯН "СЕРВІС ЛЕНД" (надалі – Скаржник), через електронну систему закупівель, подано скаргу до Комісії антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія) щодо порушення законодавства в сфері публічних закупівель по предмету закупівлі «Послуги з комплексного утримання пункту пропуску через державний кордон «Косино - Барабаш»», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-12-03-003481-a
09 грудня 2025 Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель було прийнято рішення № 18130-р/пк-пз, про прийняття скарги до розгляду.
Розглянувши подану скаргу ПІДПРИЄМСТВА ОБ'ЄДНАННЯ ГРОМАДЯН "СЕРВІС ЛЕНД", вважаємо її такою, що не підлягає задоволенню і зазначає, що її зміст:
• не містить належних доказів;
• не містить юридично обґрунтованої аргументації;
• ґрунтується на загальних припущеннях та суб’єктивних оцінках;
• не доводить жодного факту порушення прав чи законних інтересів скаржника.
Пункт пропуску “Косино - Барабаш” - це режимний об’єкт з безперервним цілодобовим функціонуванням, складною інженерією, великими площами, критичними процесами та підвищеними вимогами до оперативного реагування. Утримання такого об’єкта потребує відповідних ресурсів, техніки і персоналу. Це визначає специфічний підхід до формування технічних і кваліфікаційних вимог.
Послуги з комплексного утримання пункту пропуску через державний кордон включають:
• експлуатаційне утримання будівель та споруд режимного об’єкта
• прибирання різних типів приміщень, включно з технічними
• роботи на висоті
• роботи у електроустановках
• асенізацію
• вивіз ТПВ
• роботи на прилеглих територіях та дорогах, включно з посипкою та зимовою експлуатацією
• наявність чергового персоналу та охорони
• утримання інженерної інфраструктури
Ці характеристики не є подібними до звичайного клінінгу або експлуатаційного утримання адмінбудівель та комерційних приміщень.
Щодо вимоги наявності аналогічного досвіду не менше 50% від очікуваної вартості
Вимога про підтвердження аналогічного досвіду на суму не менше 50% очікуваної вартості:
• не суперечить Закону, оскільки Закон не встановлює жодних відсоткових обмежень щодо обсягу досвіду;
• є пропорційною, враховуючи складність, режимність та критичність об’єкта.
Важливо, що:
• предмет договору – це комплексне утримання пункту пропуску з набором різнорідних технічно складних робіт;
• учасник без релевантного досвіду виконання подібних комплексних послуг не може вважатись таким, що гарантовано забезпечить належний результат.
Менший обсяг досвіду не гарантуватиме належної якості виконання робіт. Крім того, відсутність досвіду у конкретного учасника не може бути підставою для зменшення вимог Замовника.
Тому вимога щодо 50% від очікуваної вартості:
• показує, що учасник має досвід виконання послуг подібного масштабу
• не є дискримінаційним, оскільки досвід може підтверджуватись одним договором або декількома.
Щодо вимоги наявності аналогічного договору
Ч. 3 ст. 16 Закону дозволяє Замовнику встановлювати вимоги щодо досвіду лише тоді, коли він об’єктивно пов’язаний із специфікою предмета закупівлі.
У нашому випадку:
• предмет закупівлі є режимним інфраструктурним об’єктом державного значення,
• має підвищені вимоги до безпеки, охорони праці, допусків, експлуатації та здатності забезпечити безперервність процесів,
• учасник повинен мати підтверджений досвід виконання аналогічних послуг.
Підтвердження досвіду через договори з аналогічними об’єктами - абсолютно обґрунтований та законний спосіб захисту інтересів держави.
Альтернативний підхід - допустити учасника, який:
Замовник визначив, що аналогічним є договір на комплексне утримання пункту пропуску через державний кордон, оскільки тільки такий договір підтверджує:
• наявність в учасника досвіду виконання інженерно-експлуатаційних робіт у режимних зонах,
• розуміння специфіки прикордонної інфраструктури,
• наявність кваліфікованих працівників з відповідними допусками та знаннями,
• наявність комплекту спецтехніки, необхідної для виконання всіх видів робіт,
• здатність забезпечити безперервність експлуатації об’єкта державного значення протягом тривалого часу
Слід зазначити, що усі кваліфікаційні вимоги Замовника:
• встановлені на підставі ст. 16 Закону
• об’єктивно пов’язані із специфікою предмета закупівлі
• пропорційні характеру робіт
• не створюють дискримінації для учасників, які мають профільний досвід
• захищають безперервність і безпеку функціонування пункту пропуску
• спрямовані не на обмеження конкуренції, а на запобігання ризиків неякісного виконання робіт на об’єкті державного значення
Крім того, Скаржник ЖОДНОГО РАЗУ не звернувся до Замовника: на майданчику і до Уповноваженої особи не було поставлено жодного питання, не подано жодної вимоги про роз’яснення, не подано вимог про усунення порушень у ТД до подання скарги. Тобто Скаржник свідомо блокує процедуру закупівель, адже кожна скарга призводить до зупинення процедури, затягування строків підписання договору з переможцем закупівлі.
Просимо:
У задоволенні скарги ПІДПРИЄМСТВА ОБ'ЄДНАННЯ ГРОМАДЯН «СЕРВІС ЛЕНД» від 05.12.2025 № UA-2025-12-03-003481-a.b1 щодо встановлення порушень у процедурі закупівлі UA-2025-12-03-003481-a «Послуги з комплексного утримання пункту пропуску через державний кордон «Косино - Барабаш» в частині наявності дискримінаційних вимог у тендерній документації та внесення змін до тендерної документації по закупівлі UA-2025-12-03-003481-a «Послуги з комплексного утримання пункту пропуску через державний кордон «Косино - Барабаш» - відмовити в повному обсязі.
Дата опублікування:
11.12.2025 12:41