-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з фізичної охорони приміщення комунальної установи «Чернігівський обласний молодіжний центр» Чернігівської обласної ради. Охоронні послуги
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 11 днів назад
300 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
03.12.2025 10:18 - 08.12.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
СКАРГА на неправомірні дії Замовника у вигляді необґрунтованого визначення переможця процедури закупівлі
Номер:
b7857bef972e4c94bf187c13db54ca9f
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-12-03-003420-a.a2
Назва:
СКАРГА на неправомірні дії Замовника у вигляді необґрунтованого визначення переможця процедури закупівлі
Скарга:
За результатами оцінки та розгляду поданої тендерної пропозиції переможцем з найменшою ціновою пропозицією визначено ТОВ «КНЯЗЬ ІГОР» (далі – Учасник), що підтверджується оприлюдненою на веб-порталі Уповноваженого органу інформацією, а саме Протокольне рішення уповноваженої особи з питань організації та проведення публічних закупівель №19 від 15.12.2025 (далі – Протокол).
Товариство з обмеженою відповідальністю «ПЕРШЕ УКРАЇНСЬКЕ АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ-1» (далі – Скаржник) вважає, що Замовником, при прийнятті рішення щодо визначення тендерної пропозиції ТОВ «КНЯЗЬ ІГОР» переможцем, були порушені норми чинного законодавства, вимоги тендерної документації, а також процедуру закупівлі, що безпосередньо порушує наші права як учасника. Це рішення створює нерівні умови, позбавляючи нас можливості чесного і прозорого конкурсу, та впливає на законність проведення закупівлі, що є підставою для його скасування.
Пов'язані документи:
Учасник
- Протокол_створення_та_перевірки_кваліфікованого_електронного_підпису.pdf 19.12.2025 16:10
- Рішення від 09.12.2025 № 18200.pdf 19.12.2025 16:10
- Роз`яснення_Міністерства_цифрової_трансформації_України.pdf 19.12.2025 16:10
- Скарга.docx 19.12.2025 16:10
- Тендерна_документація_нова_редакція.docx 19.12.2025 16:10
- Скарга.pdf 19.12.2025 16:10
- sign.p7s 19.12.2025 16:11
- Рішення від 23.12.2025 №18896.pdf 23.12.2025 17:28
- пояснення.PDF 25.12.2025 11:58
- Пояснення (скарга АМКУ) (1).docx 25.12.2025 11:58
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.12.2025 16:23
Дата розгляду скарги:
30.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
23.12.2025 17:28
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
faf6712cf6b74c7ea00d99f2d2a84582
Заголовок пункту скарги:
тендерна пропозиція учасника ТОВ «КНЯЗЬ ІГОР» підписана удосконаленим електронним підписом (УЕП), всупереч вимогам пункту 1 Розділу 3 тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
За результатами оцінки та розгляду поданої тендерної пропозиції переможцем з найменшою ціновою пропозицією визначено ТОВ «КНЯЗЬ ІГОР» (далі – Учасник), що підтверджується оприлюдненою на веб-порталі Уповноваженого органу інформацією, а саме Протокольне рішення уповноваженої особи з питань організації та проведення публічних закупівель №19 від 15.12.2025 (далі – Протокол).
Товариство з обмеженою відповідальністю «ПЕРШЕ УКРАЇНСЬКЕ АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ-1» (далі – Скаржник) вважає, що Замовником, при прийнятті рішення щодо визначення тендерної пропозиції ТОВ «КНЯЗЬ ІГОР» переможцем, були порушені норми чинного законодавства, вимоги тендерної документації, а також процедуру закупівлі, що безпосередньо порушує наші права як учасника. Це рішення створює нерівні умови, позбавляючи нас можливості чесного і прозорого конкурсу, та впливає на законність проведення закупівлі, що є підставою для його скасування. Таке твердження ґрунтується на наступному:
Відповідно до пункту 1 Розділу 3 Інструкція з підготовки тендерної пропозиції зазначено наступне: «Відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги". Учасники процедури закупівлі подають тендерні пропозиції у формі електронного документа чи скан-копій через електронну систему закупівель.
Тендерна пропозиція учасника має відповідати ряду вимог: 1) документи мають бути чіткими та розбірливими для читання; 2) тендерна пропозиція учасника повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП); 3) якщо тендерна пропозиція містить і скановані, і електронні документи, потрібно накласти КЕП на тендерну пропозицію в цілому та на кожен електронний документ окремо. Винятки: 1) якщо електронні документи тендерної пропозиції видано іншою організацією і на них уже накладено КЕП цієї організації, учаснику не потрібно накладати на нього свій КЕП. Зверніть увагу: документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без КЕП на документі), повинні містити підпис уповноваженої особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документа (окрім документів, виданих іншими підприємствами / установами / організаціями). Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги». Замовник перевіряє КЕП учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify. Під час перевірки КЕП повинні відображатися: прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа). У разі відсутності даної інформації або у разі не накладення учасником КЕП відповідно до умов тендерної документації, така тендерна пропозиція учасника вважається як така, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та буде відхилена на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.»
За результатом перевірки підпису, накладеного на тендерну пропозицію ТОВ «КНЯЗЬ ІГОР» (файл доказів - sign.p7s) за допомогою сервісу Центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify , встановлена наступна інформація:
Підписувачі
Підписувач
Хоменко В'ячеслав Валерійович
П.І.Б.
Хоменко В'ячеслав Валерійович
Країна
Україна
РНОКПП
2799418350
Організація (установа)
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КНЯЗЬ ІГОР"
Код ЄДРПОУ
38053792
Посада
т.в.о. керівника
Час підпису (підтверджено кваліфікованою позначкою часу для підпису від Надавача)
10:47:57 15.12.2025
Сертифікат виданий
КНЕДП АТ "УКРСИББАНК"
Серійний номер
4723196C41B46DB6040000008C6903002F4F0E00
Тип носія особистого ключа
Незахищений
Алгоритм підпису
ДСТУ 4145
Тип підпису
Удосконалений
Тип контейнера
Підпис та дані в одному файлі (CAdES enveloped)
Формат підпису
З повними даними для перевірки (CAdES-X Long)
Сертифікат
Кваліфікований
Міністерством цифрової трансформації України за зверненням колегії АМКУ щодо надання роз’яснення законодавства у сфері електронних довірчих послуг у листі від 16.02.2021 № 1/06-3-1587 зазначило, що якщо за результатами перевірки електронного підпису чи печатки на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип підпису «удосконалений», то такий підпис не може вважатись кваліфікованим (файл доказів - Роз`яснення Міністерства цифрової трансформації України.pdf).
Отже, враховуючи зазначене вище, тендерна пропозиція учасника ТОВ «КНЯЗЬ ІГОР» підписана удосконаленим електронним підписом (УЕП), всупереч вимогам пункту 1 Розділу 3 тендерної документації (файл доказів - Протокол створення та перевірки кваліфікованого електронного підпису від 18.12.2025.pdf).
Відповідно до п. 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Додатково Скаржник звертає увагу Колегії, що аналогічне питання вже було предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, за результатами якого було прийнято відповідне рішення (файл доказів - Рішення від 09.12.2025 № 18200.pdf).
Зазначена невідповідність не була встановлена Замовником, натомість учасника ТОВ "КНЯЗЬ ІГОР" визнано переможцем процедури закупівлі та направлено повідомлення про намір укласти договір.
Отже, Замовник порушив положення п. 43 Особливостей.
Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює основні принципи здійснення закупівель, яких повинні дотримуватись як Учасник, так і Замовник закупівлі. Перелік цих принципів міститься в статті 5 Закону: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Скаржник, будучи добросовісним та досвідченим учасником ринку, вважає свої права як учасника процедури закупівлі грубо порушеними.
Незаконні дії Замовника призвели до неправомірного визначення переможця процедури закупівлі, що в свою чергу призвело до порушення наших прав, як учасника процедури закупівлі. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є учасником процедури закупівлі, що реально претендує на визнання своєї пропозиції, як найкращої та укладення договору з Замовником.
Отже, просимо зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ "КНЯЗЬ ІГОР» переможцем процедури закупівлі.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ПЕРШЕ УКРАЇНСЬКЕ АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ-1» (далі – Скаржник) вважає, що Замовником, при прийнятті рішення щодо визначення тендерної пропозиції ТОВ «КНЯЗЬ ІГОР» переможцем, були порушені норми чинного законодавства, вимоги тендерної документації, а також процедуру закупівлі, що безпосередньо порушує наші права як учасника. Це рішення створює нерівні умови, позбавляючи нас можливості чесного і прозорого конкурсу, та впливає на законність проведення закупівлі, що є підставою для його скасування. Таке твердження ґрунтується на наступному:
Відповідно до пункту 1 Розділу 3 Інструкція з підготовки тендерної пропозиції зазначено наступне: «Відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги". Учасники процедури закупівлі подають тендерні пропозиції у формі електронного документа чи скан-копій через електронну систему закупівель.
Тендерна пропозиція учасника має відповідати ряду вимог: 1) документи мають бути чіткими та розбірливими для читання; 2) тендерна пропозиція учасника повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП); 3) якщо тендерна пропозиція містить і скановані, і електронні документи, потрібно накласти КЕП на тендерну пропозицію в цілому та на кожен електронний документ окремо. Винятки: 1) якщо електронні документи тендерної пропозиції видано іншою організацією і на них уже накладено КЕП цієї організації, учаснику не потрібно накладати на нього свій КЕП. Зверніть увагу: документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без КЕП на документі), повинні містити підпис уповноваженої особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документа (окрім документів, виданих іншими підприємствами / установами / організаціями). Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги». Замовник перевіряє КЕП учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify. Під час перевірки КЕП повинні відображатися: прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа). У разі відсутності даної інформації або у разі не накладення учасником КЕП відповідно до умов тендерної документації, така тендерна пропозиція учасника вважається як така, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та буде відхилена на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.»
За результатом перевірки підпису, накладеного на тендерну пропозицію ТОВ «КНЯЗЬ ІГОР» (файл доказів - sign.p7s) за допомогою сервісу Центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify , встановлена наступна інформація:
Підписувачі
Підписувач
Хоменко В'ячеслав Валерійович
П.І.Б.
Хоменко В'ячеслав Валерійович
Країна
Україна
РНОКПП
2799418350
Організація (установа)
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КНЯЗЬ ІГОР"
Код ЄДРПОУ
38053792
Посада
т.в.о. керівника
Час підпису (підтверджено кваліфікованою позначкою часу для підпису від Надавача)
10:47:57 15.12.2025
Сертифікат виданий
КНЕДП АТ "УКРСИББАНК"
Серійний номер
4723196C41B46DB6040000008C6903002F4F0E00
Тип носія особистого ключа
Незахищений
Алгоритм підпису
ДСТУ 4145
Тип підпису
Удосконалений
Тип контейнера
Підпис та дані в одному файлі (CAdES enveloped)
Формат підпису
З повними даними для перевірки (CAdES-X Long)
Сертифікат
Кваліфікований
Міністерством цифрової трансформації України за зверненням колегії АМКУ щодо надання роз’яснення законодавства у сфері електронних довірчих послуг у листі від 16.02.2021 № 1/06-3-1587 зазначило, що якщо за результатами перевірки електронного підпису чи печатки на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип підпису «удосконалений», то такий підпис не може вважатись кваліфікованим (файл доказів - Роз`яснення Міністерства цифрової трансформації України.pdf).
Отже, враховуючи зазначене вище, тендерна пропозиція учасника ТОВ «КНЯЗЬ ІГОР» підписана удосконаленим електронним підписом (УЕП), всупереч вимогам пункту 1 Розділу 3 тендерної документації (файл доказів - Протокол створення та перевірки кваліфікованого електронного підпису від 18.12.2025.pdf).
Відповідно до п. 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Додатково Скаржник звертає увагу Колегії, що аналогічне питання вже було предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, за результатами якого було прийнято відповідне рішення (файл доказів - Рішення від 09.12.2025 № 18200.pdf).
Зазначена невідповідність не була встановлена Замовником, натомість учасника ТОВ "КНЯЗЬ ІГОР" визнано переможцем процедури закупівлі та направлено повідомлення про намір укласти договір.
Отже, Замовник порушив положення п. 43 Особливостей.
Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює основні принципи здійснення закупівель, яких повинні дотримуватись як Учасник, так і Замовник закупівлі. Перелік цих принципів міститься в статті 5 Закону: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Скаржник, будучи добросовісним та досвідченим учасником ринку, вважає свої права як учасника процедури закупівлі грубо порушеними.
Незаконні дії Замовника призвели до неправомірного визначення переможця процедури закупівлі, що в свою чергу призвело до порушення наших прав, як учасника процедури закупівлі. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є учасником процедури закупівлі, що реально претендує на визнання своєї пропозиції, як найкращої та укладення договору з Замовником.
Отже, просимо зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ "КНЯЗЬ ІГОР» переможцем процедури закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
Тендерна_документація_нова_редакція.docx
-
-
Назва доказу:
Роз'яснення Міністерства цифрової трансформації України
-
Повʼязаний документ:
Роз`яснення_Міністерства_цифрової_трансформації_України.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення від 09.12.2025 №18200
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 09.12.2025 № 18200.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол створення та перевірки кваліфікованого електронного підпису
-
Повʼязаний документ:
Протокол_створення_та_перевірки_кваліфікованого_електронного_підпису.pdf
-
-
Назва доказу:
Підпис
-
Повʼязаний документ:
sign.p7s
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
З огляду на вищенаведене, керуючись ст. 5, 18, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 43, 44, 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. №1178 (зі змінами) просимо зобов’язати КОМУНАЛЬНУ УСТАНОВУ "ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ МОЛОДІЖНИЙ ЦЕНТР" ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ скасувати рішення про визначення ТОВ «КНЯЗЬ ІГОР» переможцем процедури закупівлі згідно Протокольного рішення уповноваженої особи з питань організації та проведення публічних закупівель №19 від 15.12.2025.
Запити Органу оскарження
Номер:
cfd737f85a884c209abe9a811c572649
Тема запиту:
Пояснення до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 18896-р/пк-пз від 23.12.2025 року
Текст запиту:
Товариством з обмеженою відповідальністю «ПЕРШЕ УКРАЇНСЬКЕ АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ-1» була подана скарга в якій вони стверджують про порушення Замовником положень п. 43 Особливостей.
Також в своїй скарзі зазначають, що незаконні дії Замовника призвели до неправомірного визначення переможця процедури закупівлі, що в свою чергу призвело до порушення наших прав, як учасника процедури закупівлі. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є учасником процедури закупівлі, що реально претендує на визнання своєї пропозиції, як найкращої та укладення договору з Замовником.
Та просять зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ "КНЯЗЬ ІГОР» переможцем процедури закупівлі.
Ми з такими висновками Учасника Товариством з обмеженою відповідальністю «ПЕРШЕ УКРАЇНСЬКЕ АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ-1» не в повній мірі погоджуємось.
Так дійсно відповідно до пункту 1 Розділу 3 Інструкція з підготовки тендерної пропозиції зазначено наступне: «Відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги". Учасники процедури закупівлі подають тендерні пропозиції у формі електронного документа чи скан-копій через електронну систему закупівель.
Тендерна пропозиція учасника має відповідати ряду вимог: 1) документи мають бути чіткими та розбірливими для читання; 2) тендерна пропозиція учасника повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП); 3) якщо тендерна пропозиція містить і скановані, і електронні документи, потрібно накласти КЕП на тендерну пропозицію в цілому та на кожен електронний документ окремо. Винятки: 1) якщо електронні документи тендерної пропозиції видано іншою організацією і на них уже накладено КЕП цієї організації, учаснику не потрібно накладати на нього свій КЕП. Зверніть увагу: документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без КЕП на документі), повинні містити підпис уповноваженої особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документа (окрім документів, виданих іншими підприємствами / установами / організаціями). Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги».
Замовник перевіряє КЕП учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify. Під час перевірки КЕП повинні відображатися: прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа). У разі відсутності даної інформації або у разі не накладення учасником КЕП відповідно до умов тендерної документації, така тендерна пропозиція учасника вважається як така, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та буде відхилена на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.»
Ми не заперечуємо того факту що тендерна пропозиція учасника ТОВ «КНЯЗЬ ІГОР» дійсно підписана удосконаленим електронним підписом (УЕП), всупереч вимогам пункту 1 Розділу 3 тендерної документації.
Так дійсно як зазначає у своїй скарзі Учасник Товариство з обмеженою відповідальністю «ПЕРШЕ УКРАЇНСЬКЕ АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ-1» зазначена невідповідність не була встановлена Замовником, натомість учасника ТОВ "КНЯЗЬ ІГОР" визнано переможцем процедури закупівлі та направлено повідомлення про намір укласти договір.
В свою чергу зазначаємо наступне учасник ТОВ "КНЯЗЬ ІГОР" визнаний переможцем за результатами аукціону, у зв’язку з тим що запропонована ним тендерна пропозиція була більш економічно вигідною, ніж запропонована скаржником ТОВ «ПЕРШЕ УКРАЇНСЬКЕ АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ-1».
Що повністю відповідає встановленому Замовником в пункті 1 «Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію» Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації, а саме:
«Оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію „Ціна”. Питома вага – 100 %. Найбільш економічно вигідною пропозицією буде вважатися пропозиція з найнижчою ціною з урахуванням усіх податків та зборів (у тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ або без ПДВ — у разі, якщо учасник не є платником ПДВ, а також без ПДВ - якщо предмет закупівлі не оподатковується. Оцінка здійснюється щодо предмета закупівлі в цілому».
Вищевикладене спростовує зазначене скаржником в своїй скарзі про те що його пропозиція претендує на визнання, як найкращої для укладення договору з Замовником.
Стосовно зазначеного в скарзі учасником ТОВ «ПЕРШЕ УКРАЇНСЬКЕ АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ-1» порушення положень п. 43 Особливостей, то зазначаємо наступне:
Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Виходячи із вищенаведеного, невідповідність типу електронного підпису не впливає на технічні, якісні характеристики предмета закупівлі, які запропонував учасник закупівлі, а також на вартість, зазначену в ціновій пропозиції.
Таким чином, дана невідповідність підпадає під вимоги п. 43 Особливостей та п. 16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі».
У зв’язку з зазначеним вище ми погоджуємось з тим що нами була допущена помилка, та погоджуємось скасувати рішення про визначення ТОВ «КНЯЗЬ ІГОР» переможцем процедури закупівлі згідно Протокольного рішення уповноваженої особи з питань організації та проведення публічних закупівель №19 від 15.12.2025 року та у відповідності до пункту 43 Особливостей та п.16 статті 29 Закону «Про публічні закупівлі» надати Учаснику ТОВ "КНЯЗЬ ІГОР" 24 години на усунення такої невідповідності. У випадку невиконання цієї вимоги, Пропозицію Учасника ТОВ "КНЯЗЬ ІГОР" буде відхилено.
Дата опублікування:
25.12.2025 11:58
Вимога
Відкликано скаржником
Порушення Замовником норм чинного законодавства
Номер:
8d7d3ce6d7334f9eb85ce5d05bed03e2
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-12-03-003420-a.b1
Назва:
Порушення Замовником норм чинного законодавства
Вимога:
За результатами оцінки та розгляду поданої тендерної пропозиції переможцем з найменшою ціновою пропозицією визначено ТОВ «КНЯЗЬ ІГОР» (далі – Учасник), що підтверджується оприлюдненою на веб-порталі Уповноваженого органу інформацією, а саме Протокольне рішення уповноваженої особи з питань організації та проведення публічних закупівель №19 від 15.12.2025 (далі – Протокол).
Товариство з обмеженою відповідальністю «ПЕРШЕ УКРАЇНСЬКЕ АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ-1» (далі – Скаржник) вважає, що Замовником, при прийнятті рішення щодо визначення тендерної пропозиції ТОВ «КНЯЗЬ ІГОР» переможцем, були порушені норми чинного законодавства, вимоги тендерної документації, а також процедуру закупівлі, що безпосередньо порушує наші права як учасника. Це рішення створює нерівні умови, позбавляючи нас можливості чесного і прозорого конкурсу, та впливає на законність проведення закупівлі, що є підставою для його скасування. Таке твердження ґрунтується на наступному:
Відповідно до пункту 1 Розділу 3 Інструкція з підготовки тендерної пропозиції зазначено наступне: «Відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги". Учасники процедури закупівлі подають тендерні пропозиції у формі електронного документа чи скан-копій через електронну систему закупівель.
Тендерна пропозиція учасника має відповідати ряду вимог: 1) документи мають бути чіткими та розбірливими для читання; 2) тендерна пропозиція учасника повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП); 3) якщо тендерна пропозиція містить і скановані, і електронні документи, потрібно накласти КЕП на тендерну пропозицію в цілому та на кожен електронний документ окремо. Винятки: 1) якщо електронні документи тендерної пропозиції видано іншою організацією і на них уже накладено КЕП цієї організації, учаснику не потрібно накладати на нього свій КЕП. Зверніть увагу: документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без КЕП на документі), повинні містити підпис уповноваженої особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документа (окрім документів, виданих іншими підприємствами / установами / організаціями). Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги». Замовник перевіряє КЕП учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify. Під час перевірки КЕП повинні відображатися: прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа). У разі відсутності даної інформації або у разі не накладення учасником КЕП відповідно до умов тендерної документації, така тендерна пропозиція учасника вважається як така, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та буде відхилена на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.»
За результатом перевірки підпису, накладеного на тендерну пропозицію ТОВ «КНЯЗЬ ІГОР» (файл доказів - sign.p7s) за допомогою сервісу Центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify , встановлена наступна інформація:
Підписувачі
Підписувач
Хоменко В'ячеслав Валерійович
П.І.Б.
Хоменко В'ячеслав Валерійович
Країна
Україна
РНОКПП
2799418350
Організація (установа)
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КНЯЗЬ ІГОР"
Код ЄДРПОУ
38053792
Посада
т.в.о. керівника
Час підпису (підтверджено кваліфікованою позначкою часу для підпису від Надавача)
10:47:57 15.12.2025
Сертифікат виданий
КНЕДП АТ "УКРСИББАНК"
Серійний номер
4723196C41B46DB6040000008C6903002F4F0E00
Тип носія особистого ключа
Незахищений
Алгоритм підпису
ДСТУ 4145
Тип підпису
Удосконалений
Тип контейнера
Підпис та дані в одному файлі (CAdES enveloped)
Формат підпису
З повними даними для перевірки (CAdES-X Long)
Сертифікат
Кваліфікований
Міністерством цифрової трансформації України за зверненням колегії АМКУ щодо надання роз’яснення законодавства у сфері електронних довірчих послуг у листі від 16.02.2021 № 1/06-3-1587 зазначило, що якщо за результатами перевірки електронного підпису чи печатки на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип підпису «удосконалений», то такий підпис не може вважатись кваліфікованим (файл доказів - Роз`яснення Міністерства цифрової трансформації України.pdf).
Отже, враховуючи зазначене вище, тендерна пропозиція учасника ТОВ «КНЯЗЬ ІГОР» підписана удосконаленим електронним підписом (УЕП), всупереч вимогам пункту 1 Розділу 3 тендерної документації (файл доказів - Протокол створення та перевірки кваліфікованого електронного підпису від 18.12.2025.pdf).
Додатково Скаржник звертає увагу що аналогічне питання вже було предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, за результатами якого було прийнято відповідне рішення. Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює основні принципи здійснення закупівель, яких повинні дотримуватись як Учасник, так і Замовник закупівлі. Перелік цих принципів міститься в статті 5 Закону: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Скаржник, будучи добросовісним та досвідченим учасником ринку, вважає свої права як учасника процедури закупівлі грубо порушеними.
Незаконні дії Замовника призвели до неправомірного визначення переможця процедури закупівлі, що в свою чергу призвело до порушення наших прав, як учасника процедури закупівлі. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є учасником процедури закупівлі, що реально претендує на визнання своєї пропозиції, як найкращої та укладення договору з Замовником.
Отже, просимо зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ "КНЯЗЬ ІГОР» переможцем процедури закупівлі.
Додатково Скаржник повідомляє про порушення Замовником строків та порядку оприлюднення договору про закупівлю, що призвело до фактичного позбавлення права на оскарження.
Замовником за результатами розгляду тендерних пропозицій було прийнято рішення про визначення переможця процедури закупівлі та оприлюднено повідомлення про намір укласти договір.
Водночас, до спливу строку, передбаченого законодавством для оскарження такого рішення, Замовником було оприлюднено договір про закупівлю (зі статусом «очікує підписання»), що підтверджується інформацією, розміщеною в електронній системі закупівель Prozorro.
Зазначені дії Замовника унеможливили подання Скаржником скарги в електронній системі, оскільки після оприлюднення договору система технічно не дозволяє подати скаргу на етапі кваліфікації, що підтверджується відповідним системним повідомленням.
Таким чином, Замовник:
фактично скоротив передбачений Законом строк на оскарження;
позбавив Скаржника реалізації права на захист своїх прав та законних інтересів;
порушив принципи відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників.
Відповідно до частини восьмої статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», скарга на рішення Замовника щодо визначення переможця може бути подана протягом десяти календарних днів з дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір, але до моменту укладення договору.
Оприлюднення договору до завершення зазначеного строку суперечить змісту та меті цієї норми.
Крім того, такі дії Замовника порушують принципи здійснення публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема принципи добросовісної конкуренції та об’єктивного і неупередженого визначення переможця.
У разі ігнорування викладених у скарзі обставин та невжиття заходів щодо усунення допущених порушень, Скаржник буде вимушений звернутися до Державної аудиторської служби України з метою ініціювання моніторингу процедури закупівлі, а також до інших уповноважених органів у межах їх компетенції для захисту своїх прав та законних інтересів.
Пов'язані документи:
Учасник
- sign.p7s 19.12.2025 14:59
- Рішення від 09.12.2025 № 18200.pdf 19.12.2025 14:59
- Протокол_створення_та_перевірки_кваліфікованого_електронного_підпису.pdf 19.12.2025 14:59
- Роз`яснення_Міністерства_цифрової_трансформації_України.pdf 19.12.2025 14:59
Дата подачі:
19.12.2025 14:59
Опис причини скасування:
Скарга подана
Дата скасування:
19.12.2025 16:44