• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 3

Електрична енергія (постачання електричної енергії) Код ДК 021:2015 – 09310000-5 - Електрична енергія

Період подачі пропозицій

до закінчення періоду залишилося 15 годин (до 13.12.25 00:00)

30 000 000.00 UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
00
дн
15
год
02
хв
36
сек
Гарантія - 300 000.00 UAH Довідка МВС Пов'язаний план
Оплата за участь: 4 080.00 UAH
Період оскарження: 02.12.2025 16:50 - 10.12.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 11a8f4f83b814e138eeaee683cca9ab8
Ідентифікатор запиту: UA-2025-12-02-014340-a.b1
Назва: СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРДЖІ 365» (далі – Скаржник) здійснює господарську діяльність з постачання електричної енергії споживачу на підставі Закону України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 № 2019-VIII та ліцензії, виданої Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469. Комунальним підприємством «Яготинське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства затверджено тендерну документацію для проведення процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю електричної енергії на 2026 рік. Тендерна документація оприлюднена в електронній системі закупівель та містить умови, що оскаржуються Скаржником. Скаржник має намір взяти участь у процедурі закупівлі, однак вважає, що окремі вимоги тендерної документації є дискримінаційними та не відповідають вимогам законодавства, зокрема: Вимога підписання тендерної пропозиції виключно КЕП. Вимога надання гарантійного листа про відсутність порушень Ліцензійних умов (п. 14).
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 16.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.12.2025 14:29
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРДЖІ 365", Підлісний Юрій 380985886362 OFFICE@ENERGY365.COM.UA https://energy365.com.ua/uk/main

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: f0dfc6527dea4323bfd032506d72d45a
Заголовок пункту скарги: СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: II. Обґрунтування порушень та нормативно-правові акти
1. Оскарження вимоги щодо КЕП (Кваліфікований електронний підпис)
Порушення законодавства:
Згідно з Законом України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» № 2155-VIII (ст. 1, ч. 23), КЕП є різновидом удосконаленого електронного підпису на кваліфікованому сертифікаті. Закон не запроваджує розрізнення між КЕП і УЕП, вказуючи, що вони є рівнозначними за юридичною силою.
Вимога тендерної документації (Розділ ІІІ, п. 5) щодо використання КЕП без згадки про УЕП на кваліфікованому сертифікаті є надмірною і обмежує доступ учасників до тендеру, якщо вони використовують УЕП, що відповідає законодавчим вимогам.
Нормативні акти:
Згідно з частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII, «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Також забороняється вимагати документальне підтвердження інформації, яка є публічною та міститься у відкритих реєстрах або у відкритих даних». Вимога щодо використання тільки КЕП без згадування УЕП є дискримінаційною.
Закон України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» № 2155-VIII (ст. 1, ч. 23): «Кваліфікований електронний підпис є удосконаленим електронним підписом, що створюється з використанням кваліфікованого засобу електронного підпису та базується на кваліфікованому сертифікаті.»
Таким чином необхідно зобов'язати замовника внести зміни в тендерну документацію, дозволивши використання УЕП на кваліфікованому сертифікаті, оскільки він є рівнозначним за юридичною силою з КЕП.

2. Вимога надання гарантійного листа про відсутність порушень Ліцензійних умов «Анкета учасника» (п. 14).
Вимога щодо надання гарантійного листа про відсутність порушень Ліцензійних умов, що є компетенцією НКРЕКП, є надмірною і не відповідає нормам Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII (ст. 17), оскільки порушення Ліцензійних умов не є підставою для відмови в участі в процедурі закупівлі.
Відповідно до постанови НКРЕКП № 1469 від 27.12.2017, перевірка Ліцензійних умов та їх порушення є виключно компетенцією НКРЕКП, а не замовника тендеру.
Закон України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII (ст. 17) передбачає що у разі, якщо учасник не відповідає вимогам, зазначеним у тендерній документації, його пропозицію відхиляють. Це стосується лише підстав, визначених законодавством.
Постанова НКРЕКП № 1469 від 27.12.2017: «Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу» регулюються і перевіряються НКРЕКП, а не замовником.
Враховуючи викладене підлягає виключенню вимога щодо гарантійного листа про відсутність порушень Ліцензійних умов, оскільки це не є підставою для відмови в участі в тендері.
Порушення прав та інтересів Скаржника.
Скаржник є ліцензованим постачальником електричної енергії, включеним до реєстру ліцензіатів НКРЕКП, та має право брати участь у процедурах закупівель електричної енергії на території України.
Оскаржувані вимоги щодо довідки про повну відсутність будь-яких порушень Ліцензійних умов, унеможливлюють участь Скаржника у процедурі закупівлі на рівних умовах з іншими учасниками, незважаючи на наявність чинної ліцензії і можливість забезпечити належну якість електричної енергії відповідно до ДСТУ EN 50160:2023.
За відсутності змін до тендерної документації Скаржник або змушений утриматися від подання пропозиції, або його пропозицію буде відхилено виключно через невідповідність дискримінаційним вимогам, не передбаченим законодавством.
Це порушує принципи недискримінації, рівного ставлення, відкритості та добросовісної конкуренції, встановлені ст. 5 Закону.
Таким чином, Замовник порушує:
• частину четверту статті 5 та частину четверту статті 22 Закону № 922;
• пункт 29 Особливостей (постанова КМУ № 1178);
• принципи добросовісної конкуренції, недискримінації учасників і максимальної економії бюджетних коштів.
Частина четверта статті 22 Закону № 922-VIII передбачає, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Також забороняється вимагати документальне підтвердження інформації, яка є публічною та міститься у відкритих реєстрах або у відкритих даних.
Пункт 29 Особливостей (Постанова № 1178) встановлює, що при закупівлі електричної енергії замовник не застосовує пункти 1 і 2 частини другої статті 16 Закону № 922-VIII (щодо обладнання, матеріально-технічної бази, технологій та працівників відповідної кваліфікації) та не може встановлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом. Закон України «Про ринок електричної енергії» № 2019-VIII,
Правила роздрібного ринку електричної енергії (постанова НКРЕКП від 14.03.2018 № 312), Кодекс систем розподілу (постанова НКРЕКП від 14.03.2018 № 310) та Ліцензійні умови НКРЕКП № 1469 регулюють діяльність постачальників електричної енергії, але не містять вимог щодо обов’язкового підтвердження учасником «відсутності будь-яких порушень Ліцензійних умов» як умови участі у публічних закупівлях.
Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу» регулюються і перевіряються НКРЕКП, а не замовником.
Пункт 29 Особливостей забороняє замовникам, які здійснюють закупівлю електричної енергії, встановлювати у тендерній документації вимоги до предмета закупівлі (електроенергії) та організації діяльності постачальника, що не передбачені національним стандартом.
Антимонопольний комітет України в узагальненнях послідовно зазначає, що вищезазначені вимоги: не випливають з ПРРЕЕ; суперечать пункту 29 Особливостей; порушують статтю 5 та частину четверту статті 22 Закону № 922-VIII.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження