-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт дороги по вулиці Молодіжна у с. Старий Яричів Львівського району Львівської області
Місце виконання робіт: вул. Молодіжна у с. Старий Яричів Львівського району Львівської області, 80463 Кількість: 1 робота згідно ТС
Призупинено
5 537 763.60
UAH з ПДВ
Період оскарження:
02.12.2025 15:13 - 14.12.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
Скарга
Номер:
c4f9e8d0f8d340c59026a69eba3848ef
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-12-02-013477-a.a1
Назва:
Скарга
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Атестат виробництва Комбі.pdf 12.12.2025 15:49
- Декларація_про_провадження_господарської_діяльності.pdf 12.12.2025 15:49
- 2_5258467252361003167_e7025f59_1bc7_4f1c_99d4_b452b3b74037_2_cc300ab2.pdf.zip 12.12.2025 15:49
- Декларація_про_провадження_господарської_діяльності.pdf.asice.zip 12.12.2025 15:49
- Договір асфальт 0812.pdf 12.12.2025 15:49
- ДБН В.2.3-4_2015 Автомобільні до...я. Частина II. Будівництво. Зміна № 2.pdf 12.12.2025 15:49
- Лист до ПП НВПП Комбі.pdf 12.12.2025 15:49
- Скарга Старий Яричів.docx 12.12.2025 15:49
- Лист від ПП НВПП Комбі.pdf 12.12.2025 15:49
- Калуш - Страий Яричів орієнтовна схема маршруту (відстані).pdf 12.12.2025 15:49
- Сертифікати ІСО НОВІ.pdf 12.12.2025 15:49
- Скарга Старий Яричів.pdf 12.12.2025 15:49
- Скарга Старий Яричів.pdf.asice.zip 12.12.2025 15:49
- sign.p7s 12.12.2025 15:50
- рішення від 16.12.2025 №18531.pdf 16.12.2025 17:47
- Інформація про резолютивну частину рішення від 24.12.2025 №19018.pdf 25.12.2025 14:20
- Відповідь на скаргу.docx 18.12.2025 15:28
- Пояснення по скарзі Молодіжна.pdf 18.12.2025 15:29
- Пояснення по скарзі Молодіжна.pdf 18.12.2025 15:29
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.12.2025 18:54
Дата розгляду скарги:
24.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
16.12.2025 17:47
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
84ddfde60bfb4a7782412a99fb2b2260
Заголовок пункту скарги:
Скарга
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Скарга
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Дискримінаційні умови
Запити Органу оскарження
Номер:
db5b7950f6e54bdab8e4feeb7fc2f10b
Тема запиту:
ПОЯСНЕННЯ ПО СУТІ СКАРГИ
Текст запиту:
Розглянувши скаргу Товариство з обмеженою відповідальністю «АБЗ «ЄВРОБУД –АСФАЛЬТ» (надалі – Скаржник) щодо вимог тендерної документації на закупівлю «Капітальний ремонт дороги по вулиці Молодіжна у с. Старий Яричів Львівського району Львівської області (ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь» Новояричівська селищна рада Львівського району Львівської області (надалі – Замовник) просить відмовити в її задоволенні з наступних підстав:
1.Щодо встановлення вимоги про надання сертифікату внутрішнього аудитора:
Відповідно до п. 24 Постанови КМУ «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (надалі – Закон), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів, послуг не пізніше ніж за сім днів, на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Згідно з п.3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом України «Про публічні закувлі» (далі- Закон). Згідно п. 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до ч.3 та ч.4 ст.22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації .
Вимога щодо надання чинного сертифіката внутрішнього аудитора щонайменше на одного штатного працівника покликана спрямована підтвердити можливість забезпечити належне функціонування, підтримання та внутрішній контроль систем управління, які Учасник самостійно декларує шляхом подання сертифікатів ДСТУ ISO 9001, ISO 14001 та ISO 45001. Звертаємо увагу, що наявність сертифікатів на системи управління не є тотожною наявності внутрішнього аудитора, оскільки: сертифікат ISO підтверджує факт впровадження системи управління; внутрішній аудитор підтверджує здатність Учасника забезпечувати постійне функціонування, моніторинг, аналіз та поліпшення такої системи протягом усього строку виконання робіт. Відповідно до вимог стандартів ДСТУ EN ISO 9001:2018, ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 45001:2019, внутрішній аудит є обов’язковим елементом функціонування систем управління, а стандарт ДСТУ ISO 19011:2019 визначає настанови щодо проведення таких аудитів. Отже, наявність кваліфікованого внутрішнього аудитора є логічною та обґрунтованою вимогою, що безпосередньо випливає зі стандартів, на які посилається сам Скаржник. Твердження Скаржника про те, що внутрішній аудитор не має відношення до предмета закупівлі, є необґрунтованим, оскільки предметом закупівлі є виконання робіт у сфері будівництва доріг, що: пов’язано з підвищеним рівнем ризиків, потребує постійного контролю якості, дотримання вимог охорони праці та екологічної безпеки, документального підтвердження належного управління процесами виконання робіт. Саме з цією метою Замовником встановлено вимогу щодо наявності внутрішнього аудитора, який забезпечує системний контроль виконання робіт, відповідність стандартам та мінімізацію ризиків під час реалізації договору.
Наявність сертифікованого внутрішнього аудитора свідчить про те, що Учасник не лише формально впровадив системи управління якістю, екологічного менеджменту та охорони здоров’я і безпеки праці, а й має реальну можливість забезпечувати їх належне функціонування, моніторинг та актуалізацію протягом усього строку виконання договору. Внутрішній аудит є обов’язковим елементом зазначених систем управління, а стандарт ДСТУ ISO 19011:2019 (ISO 19011:2018) визначає загальні настанови щодо проведення таких аудитів, у тому числі вимоги до компетентності осіб, які їх здійснюють.Таким чином, сертифікат внутрішнього аудитора є підтвердженням організаційної спроможності Учасника забезпечити системний контроль якості виконання робіт, дотримання екологічних вимог та вимог охорони праці, мінімізувати ризики під час реалізації договору.
2.Щодо встановлення вимоги про надання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та додаткові документи до нього. Правовстановлюючий документ на земельну ділянку, на якій роташований АБЗ:
Вимоги тендерної документації щодо надання у складі тендерної пропозиції чинного дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, погодженого Держпродспоживслужбою, а також протоколу проведеної державної санітарно-епідеміологічної експертизи про відповідність виробництва (асфальтобетонного заводу) вимогам чинного санітарного законодавства України, встановлені Замовником з метою забезпечення виконання робіт з дотриманням вимог екологічної безпеки, охорони здоров’я населення та вимог чинного законодавства. Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами - це офіційний документ, який дає право підприємствам, установам, організаціям та громадянам - підприємцям експлуатувати об'єкти, з яких надходять в атмосферне повітря забруднюючі речовини або їх суміші, за умови дотримання встановлених відповідних нормативів граничнодопустимих викидів та вимог до технологічних процесів у частині обмеження викидів забруднюючих речовин протягом визначеного в дозволі терміну. Для отримання такого дозволу потрібно звернутись до суб'єкта надання адміністартивної послуги з необхідним пакетом документів.
Відповідно до Порядку проведення робіт, пов’язаних з видачею дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, обліку суб’єктів господарювання, які отримали такі дозволи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 березня 2002 р. № 302 дозвіл на викиди видається суб’єкту господарювання після отримання висновку з оцінки впливу на довкілля, в якому визначено допустимість провадження планованої діяльності, яка відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля” підлягає оцінці впливу на довкілля та визначає екологічні умови її провадження.Дозвіл на викиди у разі видачі в паперовій формі заповнюється і підписується відповідальною посадовою особою дозвільного органу у двох примірниках та скріпляється печаткою. Видача дозволу на викиди в електронній формі здійснюється через електронний кабінет користувача “Єдина екологічна платформа “ЕкоСистема”, підписується відповідальною посадовою особою, що пройшла автентифікацію з використанням інтегрованої системи електронної ідентифікації, кваліфікованого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, відповідно до вимог Закону України “Про електронні довірчі послуги” або інших засобів електронної ідентифікації, які дають змогу однозначно встановити особу.
Міндовкілля веде облік суб’єктів господарювання, які отримали дозволи на викиди, в розрізі об’єктів першої, другої, третьої груп (залежно від того, до яких груп належать об’єкти суб’єктів господарювання) та областей, що підлягає публічному розміщенню на своєму офіційному веб-сайті щокварталу до 10 числа наступного місяця в електронній формі. Облік суб’єктів господарювання, які отримали дозволи на викиди, ведеться та підлягає оприлюдненню на порталі відкритих даних.
Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами (далі - дозвіл на викиди) - це документ дозвільного характеру у сфері охорони атмосферного повітря, який надає право суб’єктам господарювання експлуатувати об’єкти, з яких надходять в атмосферне повітря забруднюючі речовини або їх суміші. Суб’єкт господарювання отримує дозвіл на викиди до початку експлуатації об’єкта, у тому числі до проведення пусконалагоджувальних робіт.
Замовник звертає увагу, що предметом закупівлі є виконання робіт, пов’язаних із виготовленням та укладанням асфальтобетонних сумішей, що є діяльністю підвищеного екологічного та санітарного ризику. У зв’язку з цим Замовник, як розпорядник бюджетних коштів, зобов’язаний пересвідчитись, що асфальтобетонна суміш виготовляється на виробничих потужностях, які функціонують на законних підставах, з дотриманням вимог природоохоронного та санітарного законодавства.
Посилання Скаржника на Постанову Кабінету Міністрів України № 314 від 18.03.2022 не спростовують правомірності вимог тендерної документації. Зазначена постанова передбачає тимчасову можливість набуття права на провадження окремих видів господарської діяльності на підставі декларації в умовах воєнного стану, однак не скасовує обов’язку суб’єкта господарювання дотримуватися вимог екологічного та санітарного законодавства, а також не забороняє Замовнику встановлювати у тендерній документації додаткові вимоги, спрямовані на мінімізацію ризиків для довкілля та здоров’я людей.
Крім того, подання декларації про провадження господарської діяльності не є тотожним наявності дозвільних документів, а лише надає право тимчасово здійснювати діяльність в умовах воєнного стану. Натомість Замовник має право вимагати підтвердження того, що виробничі потужності, залучені до виконання договору, відповідають вимогам чинного законодавства у повному обсязі, зокрема у частині викидів забруднюючих речовин та санітарної безпеки.
Вимога щодо співпадіння місця виготовлення асфальтобетонної суміші, зазначеного в атестаті виробництва, з місцем провадження діяльності, вказаним у дозвільних документах, є логічною та обґрунтованою, оскільки унеможливлює використання документів, які не стосуються фактичного місця виробництва асфальтобетонної суміші, що безпосередньо використовується при виконанні робіт за договором.
Слід зазначити, що тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України та Закону України “Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо сприяння відновленню енергетичної інфраструктури України”від 13.12.2022 № 2836-IX, зазначено, що тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, дозволяється експлуатація генераторів, систем безперебійного електроживлення, електрогенераторних установок без отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, крім випадків, якщо вони є невід’ємною частиною об’єкта нерухомого майна, введеного в експлуатацію до 24 лютого 2022 року
Однак, наведена норма не поширюється на діяльність асфальтобетонних заводів як стаціонарних джерел викидів забруднюючих речовин, що здійснюють промислове виробництво. Асфальтобетонний завод є комплексним об’єктом виробничої інфраструктури, діяльність якого пов’язана з систематичними викидами забруднюючих речовин в атмосферне повітря, а відтак підпадає під загальні вимоги природоохоронного та санітарного законодавства. Атмосферне повітря є одним з основних життєво важливих елементів навколишнього природного середовища.
Також відповідно до Закону України “Про охорону атмосферного повітря” від 16.10.1992 № 2707-XII в чинній редакції від 08.08.2025р. вказано, що джерело викиду - об’єкт (підприємство, цех, агрегат, установка, транспортний засіб тощо), з якого надходить в атмосферне повітря забруднююча речовина або суміш таких речовин. Відповідно до ст.11 цього ж Закону викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу на викиди, виданого суб’єкту господарювання, об’єкт якого належить до другої або третьої групи, обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища або через центри надання адміністративних послуг.Дозволи на викиди видаються за умови:
- неперевищення протягом строку їх дії встановлених нормативів екологічної безпеки;
- неперевищення нормативів допустимих викидів забруднюючих речовин стаціонарних джерел;
- дотримання вимог до технологічних процесів у частині обмеження викидів забруднюючих речовин.
У разі зміни параметрів джерел викидів, їх кількості, кількісного та якісного складу забруднюючих речовин, впровадження заходів щодо скорочення викидів до зазначених дозволів вносяться зміни.
Підставами для відмови у видачі дозволу на викиди є:
подання суб’єктом господарювання неповного пакета документів, необхідних для одержання дозволу на викиди;
виявлення в документах, поданих суб’єктом господарювання, недостовірних відомостей;
одержання негативного висновку центрального (територіального) органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення, щодо можливості видачі дозволу на викиди;
Суб’єкт господарювання щороку подає до дозвільного органу звіт про дотримання умов дозволу на викиди та виконання заходів щодо здійснення контролю за дотриманням встановлених гранично допустимих викидів забруднюючих речовин. Подання звіту та його розміщення на інтернет-ресурсі дозвільного органу здійснюються у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Особи, винні у викидах забруднюючих речовин в атмосферне повітря без дозволу спеціально уповноважених на те органів виконавчої влади відповідно до закону несуть відповідальність згідно з законом.
Отже, посилання Скаржником на лист Міндовкілля не скасовує вимог спеціального законодавства, яке регулює питання охорони атмосферного повітря, а також не звільняє суб’єктів господарювання від обов’язку дотримання екологічних та санітарних норм при здійсненні виробничої діяльності. Подання декларації є тимчасовим спрощеним механізмом набуття права на провадження діяльності, однак воно не є еквівалентом дозволу на викиди забруднюючих речовин і не підтверджує фактичну відповідність стаціонарного джерела викидів установленим екологічним та санітарним вимогам. Тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, дозволяється експлуатація генераторів, систем безперебійного електроживлення, електрогенераторних установок без отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, крім випадків, якщо вони є невід’ємною частиною об’єкта нерухомого майна, введеного в експлуатацію до 24 лютого 2022 року. Отже, виняток, передбачений законодавством щодо експлуатації генераторів та електрогенераторних установок без отримання дозволу на викиди, має обмежений і спеціальний характер та не поширюється на промислові виробничі об’єкти, зокрема асфальтобетонні заводи. Таким чином, вимоги Замовника щодо надання дозвільних та санітарно-епідеміологічних документів є обґрунтованими, відповідають чинному законодавству України та спрямовані на забезпечення належної якості, безпечності та законності виконання робіт за предметом закупівлі.Тобто вимога Замовника щодо надання у складі тендерної пропозиції дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, погодженого з Держпродспоживслужбою, а також протоколу державної санітарно-епідеміологічної експертизи виробництва (АБЗ), встановлена з урахуванням положень спеціального законодавства у сфері охорони атмосферного повітря та санітарного благополуччя населення і не скасована дією воєнного стану. Постанова КМУ № 314 передбачає тимчасовий спрощений механізм набуття права на провадження окремих видів господарської діяльності шляхом подання декларації, однак така декларація не є документом дозвільного характеру та не підтверджує відповідність стаціонарних джерел викидів встановленим екологічним і санітарним нормативам. Відповідно, подання декларації не може бути еквівалентною заміною дозволу на викиди у розумінні статті 11 Закону України «Про охорону атмосферного повітря» та не звільняє суб’єкта господарювання від обов’язку дотримання вимог екологічної безпеки.
Також обґрунтованою є вимога щодо надання правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій розташований асфальтобетонний завод. Твердження Скаржника про неможливість виконання вимоги щодо співпадіння місця виготовлення асфальтобетонної суміші з місцем здійснення діяльності стаціонарних джерел викидів є наслідком виключно його власного господарського рішення щодо залучення виробника, який не має належних дозвільних документів. Замовник обґрунтовано встановив зазначену вимогу з метою ідентифікації конкретного виробничого об’єкта, на якому виготовляється асфальтобетонна суміш, та перевірки його відповідності екологічним, санітарним і технологічним вимогам. Відсутність у декларації відомостей про місце здійснення викидів лише підтверджує те, що такий документ не забезпечує належного рівня контролю виробництва, який є необхідним для Замовника.
Щодо вимоги про надання правовстановлюючого документа на земельну ділянку, на якій розташований асфальтобетонний завод, слід зазначити, що незалежно від того, чи є АБЗ власним, орендованим або залученим на підставі договору постачання, саме на цьому об’єкті виготовляється продукція, яка буде використана під час виконання договору, а отже Замовник має право пересвідчитись, що такий об’єкт розміщений та експлуатується на законних підставах.
Крім того, твердження Скаржника про дискримінаційний характер зазначених вимог є безпідставним, оскільки вони є однаковими для всіх потенційних учасників, не встановлюють переваг для конкретних суб’єктів та прямо пов’язані з предметом закупівлі. Вимоги тендерної документації спрямовані на забезпечення використання асфальтобетонних сумішей, виготовлених на законно функціонуючих виробничих потужностях, що відповідають екологічним, санітарним та будівельним нормам, а також на мінімізацію ризиків для Замовника у разі виконання договору.Зазначена вимога встановлена Замовником з метою перевірки відповідності та тотожності місця розташування асфальтобетонного заводу, на якому фактично здійснюється виготовлення асфальтобетонної суміші, із місцем провадження діяльності стаціонарних джерел викидів, зазначеним у дозволі на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря. Така перевірка є необхідною для підтвердження того, що дозвіл на викиди отриманий саме на той виробничий об’єкт (АБЗ), який залучається учасником до виконання договору про закупівлю, а не на інший об’єкт чи інше місце провадження діяльності. Вимога покликана забезпечити належність виробництва асфальтобетонної суміші, дотримання екологічних та санітарних норм , а також унеможливити використання дозволів, що не відповідають фактичному місцю розташування та експлуатації виробничих потужностей, задіяних у виконанні предмета закупівлі.
На підставі вище викладеного просимо відмовити в задоволенні Скарги, оскільки Скаржником не доведено, та документально не підтверджено наявність дискримінаціних вимог тендерної документації .
Дата опублікування:
18.12.2025 15:28