-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія (ДК 021:2015 - 09310000-5 – Електрична енергія)
Період подачі пропозицій
до закінчення періоду залишилося 2 дні (до 15.12.25 00:00)
6 055 000.00
UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
02
дн
16
год
34
хв
46
сек
Оплата за участь: 4 080.00 UAH
Період оскарження:
01.12.2025 16:48 - 12.12.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
b12c88f192134a82b95c181f117bf0f7
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-12-01-016293-a.c1
Назва:
СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Колочавська сільська рада (далі – Замовник) затвердила тендерну документацію для проведення процедури відкритих торгів з особливостями щодо закупівлі електричної енергії (файл «Тендерна документація. Електрична енергія»). Тендерна документація складається з основного тексту та додатків, зокрема Додатку № 2 «Технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмету закупівлі» та Додатку № 4 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції».
Скаржник, маючи намір подати тендерну пропозицію, проаналізував тендерну документацію і встановив наявність окремих вимог, які:
Передбачають обов’язкове підписання тендерної пропозиції виключно кваліфікованим електронним підписом (КЕП) (Розділ III тендерної документації) та дублюються у пункті 4.5 Додатку № 4, без чіткого узгодження з режимом удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті.
У Додатку № 2 поряд із посиланням на ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT) передбачають обов’язковість відповідності системі управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015; ISO 9001:2015) з урахуванням ДСТУ ISO 31000:2018, ISO 31001:2018 IDT.
У Додатку № 4 (розділ 5 «Інші вимоги Замовника») встановлюють:
– у пункті 5.8: обов’язок учасника надати гарантійний лист про те, що протягом 2022, 2023 та 2024 років він не набував статусу “дефолтного” або “переддефолтного”, а відповідна інформація не оприлюднювалася на сайті НЕК «Укренерго» чи в інших відкритих джерелах;
– у пункті 5.11: обов’язок учасника надати довідку про дотримання всіх нормативно-правових актів, що регулюють ринок електричної енергії, та відсутність порушень Ліцензійних умов НКРЕКП № 1469.
Скаржник вважає, що наведені вимоги мають ознаки дискримінаційних, не повною мірою відповідають Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), Особливостям, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, а також спеціальному законодавству у сфері ринку електричної енергії й усталеній практиці Антимонопольного комітету України та Верховного Суду.
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 1 (2).docx 04.12.2025 11:56
- Оголошення.pdf 04.12.2025 11:56
- Додаток 2 (2).docx 04.12.2025 11:56
- Додаток 4.docx 04.12.2025 11:56
- Додаток 5 (1).docx 04.12.2025 11:56
- Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг дл.pdf 04.12.2025 11:56
- Постанови НКРЄКП про надання ліцензії.pdf 04.12.2025 11:56
- скарга Колочавська сільска рада.docx 04.12.2025 11:56
- Текст «ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення».pdf 04.12.2025 11:56
- Текст «ДСТУ EN 50160_2023 Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності (EN 50160_2022, IDT)».pdf 04.12.2025 11:56
- ТД Електрика.docx 04.12.2025 11:56
- Узагальнення практики розгляду органом оскарження скарг щодо закупівель електричної енергії _ Антимонопольний комітет України.pdf 04.12.2025 11:56
- sign.p7s 04.12.2025 11:56
- рішення від 08.12.2025 №18063.pdf 08.12.2025 15:23
- Колочавська с.р пояснення.doc 10.12.2025 11:59
- ТД Електрика із змінами від 10.12.2025.docx 10.12.2025 11:59
- Додаток 4 із змінами.docx 10.12.2025 11:59
- Додаток 2 із змінами.docx 10.12.2025 11:59
- Колочавська с.р пояснення.pdf 10.12.2025 11:59
- Перелік змін від 10.12.2025 року.docx 10.12.2025 11:59
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.12.2025 14:12
Дата розгляду скарги:
17.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
08.12.2025 15:23
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
581ef807c5dd4881b131574e8d8384ad
Заголовок пункту скарги:
СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
IІІ. Аналіз оскаржуваних положень
1. Розділ III тендерної документації та пункт 4.5 Додатку 4 (підписання виключно КЕП)
У Розділі ІІІ тендерної документації (підрозділ «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції») Замовник встановив, що:
«…тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП)…; якщо тендерна пропозиція містить і скановані, і електронні документи, потрібно накласти КЕП на тендерну пропозицію в цілому та на кожен електронний документ окремо…»
При цьому, у пункті 4.5 Додатку № 4 встановлено як окрему вимогу:
«Кваліфікований електронний підпис (КЕП), накладений на тендерну пропозицію відповідно до вимог тендерної документації».
Закон № 2155-VIII визначає КЕП як різновид удосконаленого електронного підпису на базі кваліфікованого сертифіката. Це означає, що будь-який електронний підпис, який базується на кваліфікованому сертифікаті та створений за допомогою кваліфікованого засобу, відповідає поняттю КЕП, незалежно від того, як саме він технічно позначається у програмному забезпеченні (як «КЕП» чи як «удосконалений підпис на кваліфікованому сертифікаті»).
У самій Тендерній документації Замовник одночасно:
вимагає накладення КЕП на пропозицію;
в кінці підрозділу зазначає, що Замовник не вимагає засвідчувати документи підписом і печаткою, якщо вони подані у формі електронного документа з накладенням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті, відповідно до Закону № 2155-VIII.
Така внутрішня суперечність створює ризик надмірно формального тлумачення вимоги: у випадку, якщо підпис учасника технічно відобразиться як «удосконалений на кваліфікованому сертифікаті», але не буде прямо позначений як «КЕП», це може стати підставою для формального відхилення пропозиції, хоча по суті такий підпис повністю відповідає Закону № 2155-VIII.
З огляду на практику Верховного Суду (справа № 160/5735/19), який застерігає від надмірного формалізму у вимогах до оформлення пропозицій, якщо він не впливає на змістовну оцінку та дотримання законодавства, Скаржник вважає, що вимога Замовника повинна бути приведена у повну відповідність із Законом № 2155-VIII, шляхом чіткого визначення, що допускаються будь-які електронні підписи, які базуються на кваліфікованому сертифікаті, а не лише «КЕП» у вузько-технічному значенні.
2. Додаток № 2: вимога відповідності ISO 9001 та ISO 31000
У Додатку № 2 (Технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмету закупівлі) вказано, що:
«Параметри якості електричної енергії в нормальних умовах експлуатації повинні відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2023 “Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності” (EN 50160:2022, IDT). ДСТУ EN ISO9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю з урахуванням ДСТУ ISO 31000:2018, ISO 31001:2018 IDT».
Цим формулюванням Замовник фактично об’єднує:
технічну вимогу щодо параметрів якості електроенергії (ДСТУ EN 50160:2023), яка відповідає предмету закупівлі;
організаційні вимоги до внутрішньої системи управління постачальника (ISO 9001, ISO 31000), які стосуються систем менеджменту якості та систем управління ризиками.
Жодна норма Закону № 2019-VIII, ПРРЕЕ, КСР, Ліцензійних умов НКРЕКП № 1469 чи ДСТУ EN 50160:2023 не передбачає обов’язку для постачальника електричної енергії впроваджувати систему управління якістю відповідно до ISO 9001 чи систему управління ризиками ISO 31000 як умову здійснення діяльності або участі в закупівлях.
Пункт 29 Особливостей забороняє замовнику встановлювати вимоги до предмета закупівлі електричної енергії, що не передбачені національним стандартом. ISO 9001 та ISO 31000 не є національними стандартами на товар «електрична енергія»; це – стандарти на системи менеджменту в організації. Відповідно, вимога їх обов’язкового застосування у межах технічних вимог до товару прямо суперечить пункту 29 Особливостей.
Узагальнення практики АМКУ від 22.02.2024 прямо відносить подібні вимоги (ISO 9001, ISO 37001, ISO 14001 тощо) у тендерах на електроенергію до прикладів порушень, які кваліфікуються як дискримінаційні. Сам факт сертифікації за ISO є добровільним інструментом бізнесу, але не може бути встановлений як обов’язкова умова участі у публічній закупівлі там, де закон цього не вимагає.
З огляду на це Скаржник вважає, що вимога Додатку № 2 щодо застосування ДСТУ EN ISO 9001:2018 та ДСТУ ISO 31000:2018:
не відповідає статті 5 та частині четвертій статті 22 Закону № 922-VIII (недискримінація, пропорційність);
суперечить пункту 29 Особливостей (заборона вимог, не передбачених національним стандартом для електроенергії);
створює необґрунтовані бар’єри для постачальників, які здійснюють ліцензовану діяльність без добровільної сертифікації систем управління.
3. Додаток № 4: пункт 5.8 (статус «дефолтний/переддефолтний») та пункт 5.11 (відсутність порушень Ліцензійних умов)
Пункт 5.8 Додатку № 4 передбачає:
«Учасник повинен надати гарантійний лист про те, що протягом 2022, 2023 років та 2024 року він не набував статусу “дефолтного” або “переддефолтного” та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі (ДП “НЕК “Укренерго”), який виконує функції адміністратора розрахунків, та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до “Правил ринку” (постанова НКРЕКП № 307 у редакції № 116)».
Пункт 5.11 встановлює:
«На підтвердження дотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії та відсутності порушень Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу, учасник надає довідку в довільній формі щодо дотримання ним вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП № 1469».
Статус «дефолтний»/«переддефолтний» учасників ринку електричної енергії визначається відповідно до Правил ринку (постанова НКРЕКП № 307), а інформація про набуття такого статусу оприлюднюється на офіційному веб-сайті НЕК «Укренерго» в публічному доступі. Аналогічно, інформація про застосування санкцій НКРЕКП за порушення Ліцензійних умов публікується на сайті регулятора.
Отже:
інформація про статуси «дефолтний/переддефолтний» є публічною, що підпадає під регулювання ч. 4 ст. 22 Закону № 922-VIII;
інформація про застосування санкцій НКРЕКП також може бути перевірена Замовником за відкритими джерелами.
Частина четверта статті 22 Закону № 922-VIII забороняє замовникам вимагати документального підтвердження інформації, яка є публічною та міститься у відкритих реєстрах або відкритих даних. Вимога гарантійного листа про відсутність статусу «дефолтний/переддефолтний» та довідки про «відсутність порушень Ліцензійних умов» прямо суперечить цій нормі, оскільки змушує учасника дублювати публічну інформацію.
Крім того, стаття 17 Закону № 922-VIII визначає вичерпний перелік підстав для відмови в участі в закупівлі (корупційні правопорушення, санкції, банкрутство тощо), де ні статус «дефолтний», ні факт порушення Ліцензійних умов НКРЕКП не названі як підстава для відмови. Питання дотримання учасником Ліцензійних умов є сферою компетенції НКРЕКП, яка контролює і, у разі необхідності, анулює ліцензію; якщо ліцензія чинна, Закон № 922-VIII не дозволяє замовнику самостійно встановлювати додатковий критерій «бездоганної ліцензійної історії».
Узагальнення практики АМКУ від 22.02.2024 підтверджує, що вимоги тендерної документації, які перетворюють такі обставини, як статус «дефолтний/переддефолтний» або наявність штрафів НКРЕКП, на додаткові умови допуску до закупівлі, є порушенням ч. 4 ст. 22 Закону № 922-VIII. Верховний Суд у справах № 160/5735/19 та № 160/16553/20 також виходив із того, що замовник не може розширювати перелік підстав для відмови в участі поза межами закону.
Таким чином:
пункт 5.8 Додатку № 4, який вимагає гарантійного листа про відсутність статусу «дефолтний/переддефолтний» за три роки, порушує ч. 4 ст. 22 Закону № 922-VIII та фактично створює новий критерій допуску, не передбачений законом;
пункт 5.11 Додатку № 4, який вимагає довідки про «відсутність порушень Ліцензійних умов», виходить за межі ст. 17 Закону № 922-VIII та дублює контрольну функцію НКРЕКП.
ІV. Право Скаржника на захист
Стаття 16 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 № 435-IV передбачає право кожної особи на судовий захист її прав та інтересів, у тому числі шляхом визнання незаконними рішень, дій чи бездіяльності органів місцевого самоврядування. Стаття 4 Цивільного процесуального кодексу України від 18.03.2004 № 1618-IV гарантує право на звернення до суду за захистом порушених, невизнаних або оспорюваних прав та інтересів.
Подання цієї скарги до Антимонопольного комітету України як органу оскарження не позбавляє Скаржника права на звернення до суду у разі невідновлення його прав у межах адміністративної процедури оскарження.
1. Розділ III тендерної документації та пункт 4.5 Додатку 4 (підписання виключно КЕП)
У Розділі ІІІ тендерної документації (підрозділ «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції») Замовник встановив, що:
«…тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП)…; якщо тендерна пропозиція містить і скановані, і електронні документи, потрібно накласти КЕП на тендерну пропозицію в цілому та на кожен електронний документ окремо…»
При цьому, у пункті 4.5 Додатку № 4 встановлено як окрему вимогу:
«Кваліфікований електронний підпис (КЕП), накладений на тендерну пропозицію відповідно до вимог тендерної документації».
Закон № 2155-VIII визначає КЕП як різновид удосконаленого електронного підпису на базі кваліфікованого сертифіката. Це означає, що будь-який електронний підпис, який базується на кваліфікованому сертифікаті та створений за допомогою кваліфікованого засобу, відповідає поняттю КЕП, незалежно від того, як саме він технічно позначається у програмному забезпеченні (як «КЕП» чи як «удосконалений підпис на кваліфікованому сертифікаті»).
У самій Тендерній документації Замовник одночасно:
вимагає накладення КЕП на пропозицію;
в кінці підрозділу зазначає, що Замовник не вимагає засвідчувати документи підписом і печаткою, якщо вони подані у формі електронного документа з накладенням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті, відповідно до Закону № 2155-VIII.
Така внутрішня суперечність створює ризик надмірно формального тлумачення вимоги: у випадку, якщо підпис учасника технічно відобразиться як «удосконалений на кваліфікованому сертифікаті», але не буде прямо позначений як «КЕП», це може стати підставою для формального відхилення пропозиції, хоча по суті такий підпис повністю відповідає Закону № 2155-VIII.
З огляду на практику Верховного Суду (справа № 160/5735/19), який застерігає від надмірного формалізму у вимогах до оформлення пропозицій, якщо він не впливає на змістовну оцінку та дотримання законодавства, Скаржник вважає, що вимога Замовника повинна бути приведена у повну відповідність із Законом № 2155-VIII, шляхом чіткого визначення, що допускаються будь-які електронні підписи, які базуються на кваліфікованому сертифікаті, а не лише «КЕП» у вузько-технічному значенні.
2. Додаток № 2: вимога відповідності ISO 9001 та ISO 31000
У Додатку № 2 (Технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмету закупівлі) вказано, що:
«Параметри якості електричної енергії в нормальних умовах експлуатації повинні відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2023 “Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності” (EN 50160:2022, IDT). ДСТУ EN ISO9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю з урахуванням ДСТУ ISO 31000:2018, ISO 31001:2018 IDT».
Цим формулюванням Замовник фактично об’єднує:
технічну вимогу щодо параметрів якості електроенергії (ДСТУ EN 50160:2023), яка відповідає предмету закупівлі;
організаційні вимоги до внутрішньої системи управління постачальника (ISO 9001, ISO 31000), які стосуються систем менеджменту якості та систем управління ризиками.
Жодна норма Закону № 2019-VIII, ПРРЕЕ, КСР, Ліцензійних умов НКРЕКП № 1469 чи ДСТУ EN 50160:2023 не передбачає обов’язку для постачальника електричної енергії впроваджувати систему управління якістю відповідно до ISO 9001 чи систему управління ризиками ISO 31000 як умову здійснення діяльності або участі в закупівлях.
Пункт 29 Особливостей забороняє замовнику встановлювати вимоги до предмета закупівлі електричної енергії, що не передбачені національним стандартом. ISO 9001 та ISO 31000 не є національними стандартами на товар «електрична енергія»; це – стандарти на системи менеджменту в організації. Відповідно, вимога їх обов’язкового застосування у межах технічних вимог до товару прямо суперечить пункту 29 Особливостей.
Узагальнення практики АМКУ від 22.02.2024 прямо відносить подібні вимоги (ISO 9001, ISO 37001, ISO 14001 тощо) у тендерах на електроенергію до прикладів порушень, які кваліфікуються як дискримінаційні. Сам факт сертифікації за ISO є добровільним інструментом бізнесу, але не може бути встановлений як обов’язкова умова участі у публічній закупівлі там, де закон цього не вимагає.
З огляду на це Скаржник вважає, що вимога Додатку № 2 щодо застосування ДСТУ EN ISO 9001:2018 та ДСТУ ISO 31000:2018:
не відповідає статті 5 та частині четвертій статті 22 Закону № 922-VIII (недискримінація, пропорційність);
суперечить пункту 29 Особливостей (заборона вимог, не передбачених національним стандартом для електроенергії);
створює необґрунтовані бар’єри для постачальників, які здійснюють ліцензовану діяльність без добровільної сертифікації систем управління.
3. Додаток № 4: пункт 5.8 (статус «дефолтний/переддефолтний») та пункт 5.11 (відсутність порушень Ліцензійних умов)
Пункт 5.8 Додатку № 4 передбачає:
«Учасник повинен надати гарантійний лист про те, що протягом 2022, 2023 років та 2024 року він не набував статусу “дефолтного” або “переддефолтного” та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі (ДП “НЕК “Укренерго”), який виконує функції адміністратора розрахунків, та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до “Правил ринку” (постанова НКРЕКП № 307 у редакції № 116)».
Пункт 5.11 встановлює:
«На підтвердження дотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії та відсутності порушень Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу, учасник надає довідку в довільній формі щодо дотримання ним вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП № 1469».
Статус «дефолтний»/«переддефолтний» учасників ринку електричної енергії визначається відповідно до Правил ринку (постанова НКРЕКП № 307), а інформація про набуття такого статусу оприлюднюється на офіційному веб-сайті НЕК «Укренерго» в публічному доступі. Аналогічно, інформація про застосування санкцій НКРЕКП за порушення Ліцензійних умов публікується на сайті регулятора.
Отже:
інформація про статуси «дефолтний/переддефолтний» є публічною, що підпадає під регулювання ч. 4 ст. 22 Закону № 922-VIII;
інформація про застосування санкцій НКРЕКП також може бути перевірена Замовником за відкритими джерелами.
Частина четверта статті 22 Закону № 922-VIII забороняє замовникам вимагати документального підтвердження інформації, яка є публічною та міститься у відкритих реєстрах або відкритих даних. Вимога гарантійного листа про відсутність статусу «дефолтний/переддефолтний» та довідки про «відсутність порушень Ліцензійних умов» прямо суперечить цій нормі, оскільки змушує учасника дублювати публічну інформацію.
Крім того, стаття 17 Закону № 922-VIII визначає вичерпний перелік підстав для відмови в участі в закупівлі (корупційні правопорушення, санкції, банкрутство тощо), де ні статус «дефолтний», ні факт порушення Ліцензійних умов НКРЕКП не названі як підстава для відмови. Питання дотримання учасником Ліцензійних умов є сферою компетенції НКРЕКП, яка контролює і, у разі необхідності, анулює ліцензію; якщо ліцензія чинна, Закон № 922-VIII не дозволяє замовнику самостійно встановлювати додатковий критерій «бездоганної ліцензійної історії».
Узагальнення практики АМКУ від 22.02.2024 підтверджує, що вимоги тендерної документації, які перетворюють такі обставини, як статус «дефолтний/переддефолтний» або наявність штрафів НКРЕКП, на додаткові умови допуску до закупівлі, є порушенням ч. 4 ст. 22 Закону № 922-VIII. Верховний Суд у справах № 160/5735/19 та № 160/16553/20 також виходив із того, що замовник не може розширювати перелік підстав для відмови в участі поза межами закону.
Таким чином:
пункт 5.8 Додатку № 4, який вимагає гарантійного листа про відсутність статусу «дефолтний/переддефолтний» за три роки, порушує ч. 4 ст. 22 Закону № 922-VIII та фактично створює новий критерій допуску, не передбачений законом;
пункт 5.11 Додатку № 4, який вимагає довідки про «відсутність порушень Ліцензійних умов», виходить за межі ст. 17 Закону № 922-VIII та дублює контрольну функцію НКРЕКП.
ІV. Право Скаржника на захист
Стаття 16 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 № 435-IV передбачає право кожної особи на судовий захист її прав та інтересів, у тому числі шляхом визнання незаконними рішень, дій чи бездіяльності органів місцевого самоврядування. Стаття 4 Цивільного процесуального кодексу України від 18.03.2004 № 1618-IV гарантує право на звернення до суду за захистом порушених, невизнаних або оспорюваних прав та інтересів.
Подання цієї скарги до Антимонопольного комітету України як органу оскарження не позбавляє Скаржника права на звернення до суду у разі невідновлення його прав у межах адміністративної процедури оскарження.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника виключити Розділу III тендерної документації та пункту 4.5 Додатку № 4 щодо підписання тендерної пропозиції виключно КЕП без однозначного врахування режиму удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті, потребує приведення у відповідність до Закону № 2155-VIII, і зобов’язати Замовника уточнити ці положення, чітко передбачивши, що тендерна пропозиція може бути підписана електронним підписом, який базується на кваліфікованому сертифікаті (кваліфікованим електронним підписом/удосконаленим електронним підписом на кваліфікованому сертифікаті). Зобов’язати Замовника виключити вимогу Додатку № 2 у частині, де поряд із посиланням на ДСТУ EN 50160:2023 встановлюється обов’язковість відповідності системі управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 та ДСТУ ISO 31000:2018, як таку що не відповідає статті 5 і частині четвертій статті 22 Закону № 922-VIII та пункту 29 Особливостей і має дискримінаційний характер. Зобов’язати Замовника виключити пункту 5.8 Додатку № 4 (гарантійний лист про відсутність статусу «дефолтний»/«переддефолтний» у 2022–2024 роках) та пункту 5.11 Додатку № 4 (довідка про відсутність порушень Ліцензійних умов НКРЕКП № 1469) як такі що не відповідають статті 5, статті 17 та частині четвертій статті 22 Закону № 922-VIII, а також суперечать пункту 29 Особливостей і виходять за межі компетенції Замовника.
Запити Органу оскарження
Номер:
43c60f3c15504b2d94ee2c18a4b56435
Тема запиту:
Пояснення по суті скарги
Текст запиту:
На виконання рішення № 18063-р/пк-пз від 08.12.2025 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) стосовно скарги ТОВ «ЕНЕРДЖІ 365» від 04 грудня 2025 № UA-2025-12-01-016293-a.c1 (надалі – Скарга) щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі, надаємо наступну інформацію.
Щодо питань порушених у Скарзі 10.12.2025 року, а саме:
«Зобов’язати Замовника виключити Розділу III тендерної документації та пункту 4.5 Додатку № 4 щодо підписання тендерної пропозиції виключно КЕП без однозначного врахування режиму удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті, потребує приведення у відповідність до Закону № 2155-VIII, і зобов’язати Замовника уточнити ці положення, чітко передбачивши, що тендерна пропозиція може бути підписана електронним підписом, який базується на кваліфікованому сертифікаті (кваліфікованим електронним підписом/удосконаленим електронним підписом на кваліфікованому сертифікаті).
Зобов’язати Замовника виключити вимогу Додатку № 2 у частині, де поряд із посиланням на ДСТУ EN 50160:2023 встановлюється обов’язковість відповідності системі управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 та ДСТУ ISO 31000:2018, як таку що не відповідає статті 5 і частині четвертій статті 22 Закону № 922-VIII та пункту 29 Особливостей і має дискримінаційний характер.
Зобов’язати Замовника виключити пункту 5.8 Додатку № 4 (гарантійний лист про відсутність статусу «дефолтний»/«переддефолтний» у 2022–2024 роках) та пункту 5.11 Додатку № 4 (довідка про відсутність порушень Ліцензійних умов НКРЕКП № 1469) як такі що не відповідають статті 5, статті 17 та частині четвертій статті 22 Закону № 922-VIII, а також суперечать пункту 29 Особливостей і виходять за межі компетенції Замовника», відповідні зміни було внесено в Тендерну документацію, Додаток 2 та Додаток 4 (додаються)
Дата опублікування:
10.12.2025 11:59