• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Бензин автомобільний А-95-Євро 5, бензин автомобільний А-92-Євро 5, паливо дизельне ДП - Євро-5

Призупинено

1 863 800.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 01.12.2025 12:41 - 06.12.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

Скарга на неправомірні умови тендерної документації

Номер: eecf778ef0544e0ca8943d53cfc17ccf
Ідентифікатор запиту: UA-2025-12-01-007012-a.b1
Назва: Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2025-12-01-007012-a, затвердженій Протоколом Уповноваженої особи замовника (Комунальне некомерційне підприємство «Радивилівська центральна міська лікарня» Радивилівської міської ради Рівненської області) від 01.12.2025 (далі – Тендерна документація), встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними, і як наслідок, унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»). В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» незаконно позбавлене можливості перемогти у процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами процедури закупівлі.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 17.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.12.2025 17:25
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ", Дудник Євген 380978546494 fat-32-2@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 60a139c71933401b92ec703616c6d607
Заголовок пункту скарги: Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-12-01-007012-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2025-12-01-007012-a, оголошеній Комунальним некомерційним підприємством «Радивилівська центральна міська лікарня» Радивилівської міської ради Рівненської області (далі – Замовник). Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-12-01-007012-a містить умови, згідно з якими:

1. Встановлено безпідставні та протиправні вимоги до предмету закупівлі.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є протиправними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зазначити наступне.

1. Щодо вимог до предмету закупівлі.
Відповідно до пункту 13 Додатку № 4 до Тендерної документації «Технічні (якісні) кількісні характеристики до предмету закупівлі Бензин автомобільний А-95-Євро 5, бензин автомобільний А-92-Євро 5, паливо дизельне ДП - Євро-5, згідно ДК 021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистиляти», встановлено умову, відповідно до якої «Якщо учасник пропонує у своїй пропозиції партнерські АЗС, для підтвердження відпуску товару він повинен надати копію партнерського договору по паливним карткам, який буде перебачати зарахування літрів на паливну картку (в партнерському договорі обов’язково має бути зазначено перелік АЗС з адресами, вказаний перелік має містити АЗС, що вимагаються Замовником у тендерній документації) дійсного щонайменше до 31.12.2026р. ПОЛОЖЕННЯ ПАРТНЕРСЬКОГО ДОГОВОРУ ПОВИННІ МІСТИТИ УМОВУ, ЩО ЯКЩО ФАКТИЧНИМИ ДЕРЖАТЕЛЯМИ ПАЛИВНИХ КАРТОК Є ЗАМОВНИКИ В РОЗУМІННІ ЗУ ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ ТО ПОСТАЧАЛЬНИК ЗАБОВ’ЯЗАНИЙ ЇХ ОТОВАРЮВАТИ ПРОТЯГОМ НЕ МЕНШЕ 12 МІСЯЦІВ З МОМЕНТУ ВИДАЧІ ПАЛИВНИХ КАРТОК ФАКТИЧНИМ ДЕРЖАТЕЛЯМ: НЕЗАЛЕЖНО ВІД СТАНУ РОЗРАХУНКІВ ЗА ОТРИМАНІ ТОВАРИ, А ТАКОЖ У РАЗІ РОЗІРВАННЯ ДОГОВОРУ МІЖ ПОСТАЧАЛЬНИКОМ ТА ПОКУПЦЕМ, ТА МАЄ ПЕРЕДБАЧАТИ ДОЗВІЛ НА ПЕРЕПРОДАЖ ПАЛИВНИХ КАРТОК ТРЕТІМ ОСОБАМ».
При цьому, Тендерна документація не містить подібних умов для учасників, які пропонують у своїй пропозиції власні АЗС, а також не передбачає включення таких умов до договору, який буде укладений за результатами даної закупівлі.

Зі змісту зазначених умов вбачається, що тендерні пропозиції, подані учасниками, які пропонуватимуть партнерські АЗС, та відповідні партнерські договори яких НЕ міститимуть зазначених умов, будуть відхилені Замовником як такі, що не відповідають умовам Тендерної документації.
З цього приводу слід зауважити, що вимоги до підготовки тендерної документації та її змісту встановлені у статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Закон, в т.ч. стаття 22 Закону, не передбачає зазначення у тендерній документації таких відомостей, як вимоги до партнерських договорів, які укладають учасники, в т.ч. ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», зі своїми партнерами (контрагентами).
Частиною 3 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Слід звернути увагу на те, що зазначена вимога Закону дозволяє замовнику включати до тендерної документації не будь-яку інформацію, яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, а лише ту, ВИМОГИ ЩОДО НАЯВНОСТІ ЯКОЇ ПЕРЕДБАЧЕНІ ЗАКОНОДАВСТВОМ.
При цьому, законодавство (зокрема, Закон, Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927, Правила роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442 тощо) НЕ ПЕРЕДБАЧАЄ необхідності включення до партнерських договорів, які укладають розповсюджувачі палива (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»), відповідно до яких отоварювання талонів учасника має здійснюватися в незалежності від стану взаєморозрахунків сторін партнерського договору/договорів, протягом не менше 3 місяців від дати видачі талонів на пальне партнером-учасником торгів; НЕ ЗАБОРОНЯЄ включати до таких договорів умови щодо обмеження зупинки відпуску пального через військовий стан; а також НЕ ЗОБОВ’ЯЗУЄ включати до таких договорів умови, відповідно до яких військовий стан не може бути форс-мажорною обставиною щодо зупинки відпуску пального.
Крім того, Закон НЕ НАДАЄ Замовнику права вимагати від учасників (в т.ч. від ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» здійснювати їх господарські відносини з іншими суб’єктами господарювання (в т.ч., партнерами) саме на тих умовах, які встановлює Замовник.

Вимоги, встановлені Замовником у пункті 13 Додатку № 4 до Тендерної документації:
- не є Технічними (якісними) кількісними характеристиками предмету закупівлі (Бензин автомобільний А-95-Євро 5, бензин автомобільний А-92-Євро 5, паливо дизельне ДП - Євро-5).
- не передбачені законодавством як «обов’язкові» для партнерських договорів;
- не є звичайною діловою практикою на ринку роздрібної торгівлі нафтопродуктами;
- не є необхідними для виконання договору, який буде укладено за результатами даної закупівлі, адже не мають жодного сосунку до господарських відносин, які виникнуть між Замовником та Учасником-переможцем та не мають юридичного впливу на них.

Встановлення Замовником таких вимог суперечитиме вимогам статті 22 Закону та може призвести до порушення вимог частини 1 статті 5 Закону, зокрема, в частині об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
При цьому, особливі умови, пов’язані з дією військово стану, та спрямовані на забезпечення додаткового захисту інтересів Замовника, можуть бути включені за згодою сторін, безпосередньо до договору про закупівлю, який буде укладений за результатами здійснення закупівлі UA-2025-12-01-007012-a.
Разом з цим, під час участі у закупівлі UA-2025-12-01-007012-a, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має намір запропонувати, зокрема, партнерські АЗС «UKRNAFTA». Використання таких АЗС здійснюється на підставі Договору від 21.04.2025 № 24/02/1885-МТР/25, укладеного з АТ «УКРНАФТА».
Відповідно до умов пункту 1.3. зазначеного Договору, «Паливна картка – технічний засіб, пред’явлення якого дає право на отримання ПОКУПЦЕМ (пред'явником паливної картки) Товарів на АЗС, який обліковує об‘єм та марку (вид) відпущених (поставлених) Товарів. Паливна картка не є платіжним засобом, а є технічним засобом обліку операцій відпуску (передачі) Товарів».
Згідно з умовами пункту 3.3.1. зазначеного Договору, Постачальник зобов’язаний «Постачати Товари на АЗС на умовах даного Договору при умові пред’явлення ПОКУПЦЕМ (фактичним держателем паливної картки), технічних можливостей ПОСТАЧАЛЬНИКА та наявності на АЗС Товарів, проведення оплати ПОКУПЦЕМ в порядку визначеному даним Договором. Забезпечити відпуск Товарів ПОКУПЦЮ (пред’явникам паливних карток ПОУПЦЯ) на АЗС».

Зазначений Договір складений з урахуванням вимог чинного законодавства та регулює відносини ПАТ «УКРНАФТА» (як постачальника) з ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (як покупця). Дія зазначеного Договору не поширюється на господарські відносини, які виникають між ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» та третіми особами (замовниками), які регулюються іншими договорами, які укладаються між ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» та такими третіми особами.
Разом з цим, зазначений Договір не містить умов, які вимагає Замовник у пункті 13 Додатку № 4 до Тендерної документації.
Внесення будь-яких змін до партнерських договорів, укладених між ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», потребує тривалого погодження з органами управління відповідних контрагентів, що унеможливлює внесення відповідних змін у строки, встановлені Замовником для подання тендерних пропозицій. При цьому, навіть у разі внесення (зі спливом певного часу) відповідних змін до партнерських договорів, Замовник матиме змогу встановити будь-які інші вимоги до таких договорів на власний розсуд.
За таких умов, тендерна пропозиція, подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде відхилена Замовником як така, що відповідає умовам Тендерної документації.
Отже, зазначені умови тендерної документації суперечать принципам здійснення закупівель, встановленим частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі. Такі вимоги є безпідставними та протиправними.

Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-12-01-007012-a.
2. Договір від 21.04.2025 № 24/02/1885-МТР/25 з АТ «УКРНАФТА».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження