• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Обов’язкове особисте страхування від нещасних випадків на транспорті (пасажирів) згідно коду CPV ДК 021:2015: 66510000-8 – Страхові послуги

Призупинено

321 100.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 28.11.2025 23:51 - 09.12.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

Дискримінаційні вимоги ТД

Номер: de7ed0305748403e8eebd9f4288d8a96
Ідентифікатор запиту: UA-2025-11-28-016291-a.b1
Назва: Дискримінаційні вимоги ТД
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 10.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.12.2025 16:31
Автор: ПрАТ "Страхова Компанія "УЛЬТРА АЛЬЯНС", Андрій Горельцев +380674033980 ag1105@ukr.net http://ultra-insure.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e3cf8d60b5b641dcbcdb201a849b6230
Заголовок пункту скарги: Підпунктом 1 пункту 6 розділу 5 Додатку № 1 та пунктом 1 розділу «ОБОВ’ЯЗКОВІ ВИМОГИ ДО СТРАХОВИКА» додатку № 2 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, які, на думку Скаржника, є дискримінаційними
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Підпунктом 1 пункту 6 розділу 5 Додатку № 1 та пунктом 1 розділу «ОБОВ’ЯЗКОВІ ВИМОГИ ДО СТРАХОВИКА» додатку № 2 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, яким повинен відповідати Учасник, а саме, Учасник повинен бути членом МТСБУ та мати діючу ліцензію на вид страхування: учасник повинен надати ліцензію на обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів.

1. Щодо членства в МТСБУ (пп. 1 п. 6 розд. 5 дод. 1 та п. 1 розд. «ОБОВ’ЯЗКОВІ ВИМОГИ ДО СТРАХОВИКА» дод. 2 до ТД)

Прийняти участь у даній закупівлі може виключно той Учасник, який є членом МТСБУ та відповідно має ліцензію з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів.
Скаржник не є членом МТСБУ, не має ліцензії з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (доказ: https://mtsbu.ua/about/insurances), а тому не може прийняти участь у даній закупівлі.
Відповідно до абз. 1 ст. 50 Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» (далі – Закон України «Про ОСЦПВВНТЗ»), страховики можуть входити до складу МТСБУ як асоційовані та повні його члени.
Згідно абз. 1 ч. 1 ст. 53 Закону України «Про ОСЦПВВНТЗ», страховик після отримання ліцензії на здійснення діяльності із страхування за відповідними ризиками в межах класу страхування 10 відповідно до Закону України «Про страхування» для отримання права на здійснення діяльності з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності звертається до МТСБУ із заявою про набуття статусу асоційованого члена МТСБУ.
Згідно абз. 1 ч. 2 ст. 53 Закону України «Про ОСЦПВВНТЗ», Страховик - асоційований член МТСБУ має право звернутися до МТСБУ із заявою про надання йому статусу повного члена МТСБУ.
Відповідно до абз. 1 ч. 1 ст. 40 Закону України «Про ОСЦПВВНТЗ», МТСБУ є єдиним обов’язковим об’єднанням страховиків, які здійснюють обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності. Участь страховиків у МТСБУ є умовою здійснення діяльності щодо обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності.
Отже, членство страховика у МТСБУ є необхідною умовою, виключно, для здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами. На здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами, - страховику видається окрема ліцензія на здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Між тим, на підставі ліцензії на здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами, страховик не може надавати послуги з інших видів страхування, зокрема,- із надання послуг зі страхування відповідальності, яка виникає внаслідок використання наземного транспортного засобу (у тому числі відповідальності перевізника) за Класом 10, що є предметом даної закупівлі.
Скаржник не здійснює діяльність у сфері обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Тому, не є членом МТСБУ та не може надати відповідне свідоцтво/ліцензію.
В той же час, Скаржник має ліцензію на здійснення страхування відповідальності, яка виникає внаслідок використання наземного транспортного засобу (у тому числі відповідальності перевізника) за Класом 10, відповідно і має безумовне ліцензоване право та можливість укласти договір страхування із Замовником з подальшим його належним виконанням (Витяг з ДРФУ/ліцензія додається).
Отже, встановлені Замовником вищенаведені обов’язкові вимоги є вимогами, які можуть бути встановлені Замовником ВИКЛЮЧНО по закупівлі послуг з ОБОВ'ЯЗКОВОГО виду страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами та, відповідно – є дискримінаційними умовами відносно такого класу страхування як страхування відповідальності, яка виникає внаслідок використання наземного транспортного засобу (у тому числі відповідальності перевізника) за Класом 10, на здійснення якого видається інша (окрема) ліцензія/свідоцтво учасника МТСБУ!
Для здійснення страхування відповідальності, яка виникає внаслідок використання наземного транспортного засобу (у тому числі відповідальності перевізника) за Класом 10 чинним законодавством не передбачене членство страховика в МТСБУ та ліцензії з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Тому, учасник не повинен і не зобов’язаний відповідати наведеним вище вимогам.
Скаржник вважає, що вищенаведені оскаржувані вимоги є дискримінаційними, такими, що штучно суттєво обмежують коло учасників закупівлі та не відповідають діючому законодавству, чим порушують права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників процедури закупівлі та мають бути видалені Замовником.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: fcc682a212a2416e97a180357ac19068
Заголовок пункту скарги: Абзацом 2 підпункту 2 пункту 6 розділу 5 Додатку № 1 та абзацом 2 пункту 2 розділу «ОБОВ’ЯЗКОВІ ВИМОГИ ДО СТРАХОВИКА» додатку № 2, дод. № 3 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, які, на думку Скаржника, є дискримінаційними
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Абзацом 2 підпункту 2 пункту 6 розділу 5 Додатку № 1 та абзацом 2 пункту 2 розділу «ОБОВ’ЯЗКОВІ ВИМОГИ ДО СТРАХОВИКА» додатку № 2, дод. № 3 до Тендерної документації Замовником регламентовано обов’язок учасника щодо підтвердження, що послуги з обов’язкового страхування цивільно –правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, яку він надає на адресу Замовника, відповідають технічним вимогам Замовника, встановленим у Додатку 2 «Технічні вимоги» до Тендерної документації. Також, Замовником неправильно вказано назву предмету закупівлі та неправильно визначено Клас страхування у проекті договору.

2. Щодо відповідності послуг тех. вимогам ТД (абз 2 пп. 2 п. 6 розд. 5 дод. 1 та абз. 2 п. 2 розд. «ОБОВ’ЯЗКОВІ ВИМОГИ ДО СТРАХОВИКА» дод. 2, дод. 3 до ТД)

Прийняти участь в закупівлі може виключно той Учасник, який надасть підтвердження, що послуга з обов’язкового страхування цивільно –правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, яку він надає Замовника, відповідає технічним вимогам Замовника, встановленим у Додатку 2 «Технічні вимоги» до тендерної документації

Частиною 1 ст. 4 Закону України «Про страхування» визначено 23 класи страхування, зокрема: клас 10 - страхування відповідальності, яка виникає внаслідок використання наземного транспортного засобу (у тому числі відповідальності перевізника).
Згідно ст. 31 ЗУ «Про страхування» та Наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України №671 від 22.07.2024 р. «Про затвердження порядку та умов страхування на автомобілі та міському електричному транспорті» (доказ: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1297-24#Text), відповідальність перевізника за шкоду, заподіяну життю та здоров’ю пасажирів під час перевезення транспортом забезпечується за класом страхування 10 (Страхування відповідальності, яка виникає внаслідок використання наземного транспортного засобу (у тому числі відповідальності перевізника), а не за класом страхування № 1, як зазначає Замовник у назві предмету закупівлі, проекті договору та у всій Тендерній документації!
Слід зауважити, що вся Тендерна документація замість вимог, що відповідають класу 10 страхування, містить вимоги та положення, які притаманні виключно обов’язковому страхуванню цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів та загальному страхуванню від нещасних випадків, що суперечить самому предмету (не назві) закупівлі (відповідальність перевізника за шкоду, заподіяну життю та здоров’ю пасажирів під час перевезення транспортом, клас 10 страхування).
Враховуючи те, що у даній закупівлі не закуповується послуга з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, а Скаржник не надає таку послугу, то відповідно, Скаржник не може надати про це відповідне підтвердження, а відтак, не може прийняти участь у даній закупівлі.
Отже, вищенаведені оскаржувані вимоги є дискримінаційними та такими, що штучно суттєво обмежують коло учасників закупівлі і не відповідають діючому законодавству, чим порушують права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників процедури закупівлі та мають бути видалені Замовником.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження