-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з охорони приміщень та прилеглої території Державного архіву Хмельницької області
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 2 дні назад
500 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
28.11.2025 16:21 - 12.12.2025 00:00
Період оскарження(за результатами переможця):
25.12.2025 14:41 - 31.12.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі «код ДК 021:2015 - 79710000-4 «Охоронні послуги» (Послуги з охорони приміщень та прилеглої території Державного архіву Хмельницької області)»
Номер:
f4bcd1a993d64246b3132c899273a479
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-28-013962-a.c1
Назва:
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі «код ДК 021:2015 - 79710000-4 «Охоронні послуги» (Послуги з охорони приміщень та прилеглої території Державного архіву Хмельницької області)»
Скарга:
Державним архівом Хмельницької області (далі – Замовник) було оприлюднено оголошення UA-2025-11-28-013962-a про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю «код ДК 021:2015 - 79710000-4 «Охоронні послуги» (Послуги з охорони приміщень та прилеглої території Державного архіву Хмельницької області)».
Оголошення було опубліковано 28 листопада 2025 року, кінцева дата подання учасниками тендерних пропозицій – 06 грудня 2025 року о 18:00.
Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, Товариством з обмеженою відповідальністю «Безпечний шлях Грізлі» (далі - Скаржник) було виявлено ряд невідповідностей тендерної документації вимогам чинного законодавства та ряд вимог, які порушують основні принципи та норми публічних закупівель.
Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування: Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Оскільки Скаржник є реальним надавачем послуг у сфері охоронної діяльності та претендує на участь та перемогу у закупівлі, то Скаржник використовує своє право на оскарження ряду вимог Тендерної документації Замовника, а саме:
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаказ 1 Рішення від 15.02.2023 № 1794.pdf 02.12.2025 12:06
- Доказ 2 Наказ про видачу ліцензії, виписка, договір оренди офісу.pdf 02.12.2025 12:06
- Скарга.pdf 02.12.2025 12:06
- sign.p7s 02.12.2025 12:07
- рішення від 04.12.2025 №17965.pdf 04.12.2025 16:38
- Інформація про резолютивну частину рішення від 12.12.2025 №18418.pdf 15.12.2025 17:51
- рішення від 12.12.2025 №18418.pdf 17.12.2025 11:39
- Пояснення док 08.12.2025 15:26
- Протокол 08.12.2025 15:27
- Пояснення 08.12.2025 15:27
- Таблиця змін 08.12.2025 15:27
- Тендерна документація 08.12.2025 15:27
- Додаток 1 до ТД 08.12.2025 15:27
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.12.2025 14:14
Дата розгляду скарги:
12.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.12.2025 16:38
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
17.12.2025 11:40
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
17.12.2025 11:40
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
e4b37c694be243b4b6b12188721ec139
Заголовок пункту скарги:
оплата послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Згідно Розділу V, пп. 5. Інша інформація, п. 5.5.4. тендерної документації маємо наступну вимогу:
«На Учасника-переможця торгів відповідно до ст. 527, 528, 629, 636, 903, 904 ЦК України можуть покладатися витрати в сумі 5000.00 грн. (п’ять тисяч гривень 00 копійок), на оплату послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та Консультантом торгів договору про надання юридичних послуг (договір на користь третьої особи відповідно до ст. 636 Цивільного кодексу України). Учасник має право ознайомитись з даним договором.»
Вважаємо, що дані положення є незаконними та дискримінаційними, аргументуємо чому:
Дана вимога покладає на учасника (майбутнього переможця, яким може бути і сам Скаржник) додаткові витрати, хоча жодних послуг для цього учасника третя сторона не надає.
Замовник закуповує послуги по ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги, а юридичні послуги, і загалом для цього є інший КВЕД - 79100000-5 - Юридичні послуги.
Витрати, пов’язані з юридичними послугами, не відносяться до предмета закупівлі, а отже, положення щодо відшкодування витрат на юридичні послуги не можуть бути включені до вимог документації.
Закон не передбачає встановлення в тендерній документації, ні ПРАВ, ні тим більше обов’язків з оплати будь-яких суміжних послуг, чи витрат Замовника з організації закупівель. Більш того, відповідні видатки повинні бути передбачені у бюджеті відповідної установи та не сплачуватись Учасниками, тим більше незрозуміле та непрозоре ціноутворення таких послуг. Чому 5 тис., чому не 10 тис., чи 25?
Яким чином повинні сплачуватись ці послуги, якою правовою підставою буде така оплата? Чи не стане відповідна оплата підставою для виключення податковими органами цих витрат та багато інших питань, що свідчить про неврегульованість таких вимог, ані Законом, ані чинним законодавством. Отже, вимога про оплату вартості юридичних послуг не засновані на Законі.
Наявність такої вимоги тільки обмежує бажання учасників прийняти участь у цій закупівлі, оскільки надає можливість Замовнику використовувати цей пункт для маніпуляцій та неправомірних вимог під час приймання послуг або на будь-якій іншій стадії виконання договору.
Законом не встановлено права Замовника включати до тексту тендерної документації інформації про ОБОВЯЗОК-ПРАВО оплачувати витрати пов’язані з організацією закупівлі. Якщо Замовник сам не може провести для себе закупівлю, то можливо йому варто звернутися до органу, якому він підпорядковується та попросити провести таку закупівлю, а не наймати незрозумілі юридичні-компанії?
Наведені вище юридично-консультаційні послуги, які надаються Замовнику третіми особами, не можуть бути віднесені до предмета закупівлі, а отже витрати на їх надання третіми особами не можуть бути включені до витрат учасника за Процедурою закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, просимо зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації вимогу: «На Учасника-переможця торгів відповідно до ст. 527, 528, 629, 636, 903, 904 ЦК України можуть покладатися витрати в сумі 5000.00 грн. (п’ять тисяч гривень 00 копійок), на оплату послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та Консультантом торгів договору про надання юридичних послуг (договір на користь третьої особи відповідно до ст. 636 Цивільного кодексу України). Учасник має право ознайомитись з даним договором.»
«На Учасника-переможця торгів відповідно до ст. 527, 528, 629, 636, 903, 904 ЦК України можуть покладатися витрати в сумі 5000.00 грн. (п’ять тисяч гривень 00 копійок), на оплату послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та Консультантом торгів договору про надання юридичних послуг (договір на користь третьої особи відповідно до ст. 636 Цивільного кодексу України). Учасник має право ознайомитись з даним договором.»
Вважаємо, що дані положення є незаконними та дискримінаційними, аргументуємо чому:
Дана вимога покладає на учасника (майбутнього переможця, яким може бути і сам Скаржник) додаткові витрати, хоча жодних послуг для цього учасника третя сторона не надає.
Замовник закуповує послуги по ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги, а юридичні послуги, і загалом для цього є інший КВЕД - 79100000-5 - Юридичні послуги.
Витрати, пов’язані з юридичними послугами, не відносяться до предмета закупівлі, а отже, положення щодо відшкодування витрат на юридичні послуги не можуть бути включені до вимог документації.
Закон не передбачає встановлення в тендерній документації, ні ПРАВ, ні тим більше обов’язків з оплати будь-яких суміжних послуг, чи витрат Замовника з організації закупівель. Більш того, відповідні видатки повинні бути передбачені у бюджеті відповідної установи та не сплачуватись Учасниками, тим більше незрозуміле та непрозоре ціноутворення таких послуг. Чому 5 тис., чому не 10 тис., чи 25?
Яким чином повинні сплачуватись ці послуги, якою правовою підставою буде така оплата? Чи не стане відповідна оплата підставою для виключення податковими органами цих витрат та багато інших питань, що свідчить про неврегульованість таких вимог, ані Законом, ані чинним законодавством. Отже, вимога про оплату вартості юридичних послуг не засновані на Законі.
Наявність такої вимоги тільки обмежує бажання учасників прийняти участь у цій закупівлі, оскільки надає можливість Замовнику використовувати цей пункт для маніпуляцій та неправомірних вимог під час приймання послуг або на будь-якій іншій стадії виконання договору.
Законом не встановлено права Замовника включати до тексту тендерної документації інформації про ОБОВЯЗОК-ПРАВО оплачувати витрати пов’язані з організацією закупівлі. Якщо Замовник сам не може провести для себе закупівлю, то можливо йому варто звернутися до органу, якому він підпорядковується та попросити провести таку закупівлю, а не наймати незрозумілі юридичні-компанії?
Наведені вище юридично-консультаційні послуги, які надаються Замовнику третіми особами, не можуть бути віднесені до предмета закупівлі, а отже витрати на їх надання третіми особами не можуть бути включені до витрат учасника за Процедурою закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, просимо зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації вимогу: «На Учасника-переможця торгів відповідно до ст. 527, 528, 629, 636, 903, 904 ЦК України можуть покладатися витрати в сумі 5000.00 грн. (п’ять тисяч гривень 00 копійок), на оплату послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та Консультантом торгів договору про надання юридичних послуг (договір на користь третьої особи відповідно до ст. 636 Цивільного кодексу України). Учасник має право ознайомитись з даним договором.»
×
-
Назва доказу:
Рішення від 15.02.2023 № 1794
-
Повʼязаний документ:
Додаказ 1 Рішення від 15.02.2023 № 1794.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
виключити з тендерної документації вимогу: «На Учасника-переможця торгів відповідно до ст. 527, 528, 629, 636, 903, 904 ЦК України можуть покладатися витрати в сумі 5000.00 грн. (п’ять тисяч гривень 00 копійок), на оплату послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та Консультантом торгів договору про надання юридичних послуг (договір на користь третьої особи відповідно до ст. 636 Цивільного кодексу України). Учасник має право ознайомитись з даним договором.»
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
f26e81224a20439a9afbfd076acc3d48
Заголовок пункту скарги:
наявність структурного підрозділу (філії, відділення) Учасника зареєстрованого та розташованого у м. Хмельницький
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Згідно Додатку 1 та Додатку 5 тендерної документації маємо наступну вимогу:
«Учасник повинен надати довідку в довільній формі про наявність в Учасника обладнання та матеріально-технічної бази, а саме:
- структурного підрозділу (філії, відділення) Учасника зареєстрованого та розташованого у м. Хмельницький (надати витяг з реєстру або договір оренди);»
Дана вимога порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5 та ст. 22 «Про публічні закупівлі», є дискримінаційною для Скаржника та обмежує його право взяти участь у закупівлі, з огляду на наступне:
Надавачі послуг охорони отримують ліцензію на провадження охоронної діяльності згідно Закону України «Про охоронну діяльність» від 22 березня 2012 року № 4616-VI та Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960. Ліцензія на надання охоронних послуг діє на всій території України та не має обмежень ні по території, ні по терміну дії, ні по об’єктам надання охорони. Також зазначені нормативно-правові акти не зобов’язують надавачів послуг охорони мати структурні підрозділи (філії, відділення), групи швидкого реагування, у всіх регіонах України.
Дана вимога має дискримінаційний характер, так як, взяти участь у закупівлі зможуть тільки ті учасники, які мають структурний підрозділ (філію, відділення) у м. Хмельницький та позбавляються можливості взяти участь у закупівлі ті учасники, які зареєстровані в інших регіонах України.
Кожен суб’єкт господарювання, укладаючи договір із новим Замовником, має можливість орендувати приміщення чи склад, перевезти (переслати) туди матеріально-технічну базу, необхідну для надання послуг, передислокувати машини, орендувати паркувальне місце, перевезти або підшукати новий персонал, тощо. Тобто вчинити всі необхідні дії для забезпечення охорони.
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника, оскільки Скаржник зареєстрований в м. Києві і не має структурного підрозділу (філію, відділення) у м. Хмельницький і не може надати витяг з реєстру або договір оренди про таке приміщення, а має це все у місті Київ, але у разі перемоги та укладення договору, ми готові передислокувати авто, знайти відповідне приміщення, залучити партнерів та призначити керівників об’єктів, які будуть знаходитись у м. Хмельницький.
Не дивлячись на те, що Скаржник зареєстрований в іншому регіоні України, він має усі можливості належно надати послуги передбачені умовами даної закупівлі, тому вище зазначена вимога Замовника обмежує право участі в даній закупівлі Скаржника та інших потенційних учасників.
«Учасник повинен надати довідку в довільній формі про наявність в Учасника обладнання та матеріально-технічної бази, а саме:
- структурного підрозділу (філії, відділення) Учасника зареєстрованого та розташованого у м. Хмельницький (надати витяг з реєстру або договір оренди);»
Дана вимога порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5 та ст. 22 «Про публічні закупівлі», є дискримінаційною для Скаржника та обмежує його право взяти участь у закупівлі, з огляду на наступне:
Надавачі послуг охорони отримують ліцензію на провадження охоронної діяльності згідно Закону України «Про охоронну діяльність» від 22 березня 2012 року № 4616-VI та Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960. Ліцензія на надання охоронних послуг діє на всій території України та не має обмежень ні по території, ні по терміну дії, ні по об’єктам надання охорони. Також зазначені нормативно-правові акти не зобов’язують надавачів послуг охорони мати структурні підрозділи (філії, відділення), групи швидкого реагування, у всіх регіонах України.
Дана вимога має дискримінаційний характер, так як, взяти участь у закупівлі зможуть тільки ті учасники, які мають структурний підрозділ (філію, відділення) у м. Хмельницький та позбавляються можливості взяти участь у закупівлі ті учасники, які зареєстровані в інших регіонах України.
Кожен суб’єкт господарювання, укладаючи договір із новим Замовником, має можливість орендувати приміщення чи склад, перевезти (переслати) туди матеріально-технічну базу, необхідну для надання послуг, передислокувати машини, орендувати паркувальне місце, перевезти або підшукати новий персонал, тощо. Тобто вчинити всі необхідні дії для забезпечення охорони.
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника, оскільки Скаржник зареєстрований в м. Києві і не має структурного підрозділу (філію, відділення) у м. Хмельницький і не може надати витяг з реєстру або договір оренди про таке приміщення, а має це все у місті Київ, але у разі перемоги та укладення договору, ми готові передислокувати авто, знайти відповідне приміщення, залучити партнерів та призначити керівників об’єктів, які будуть знаходитись у м. Хмельницький.
Не дивлячись на те, що Скаржник зареєстрований в іншому регіоні України, він має усі можливості належно надати послуги передбачені умовами даної закупівлі, тому вище зазначена вимога Замовника обмежує право участі в даній закупівлі Скаржника та інших потенційних учасників.
×
-
Назва доказу:
Наказ про видачу ліцензії, виписка, договір оренди офісу.
-
Повʼязаний документ:
Доказ 2 Наказ про видачу ліцензії, виписка, договір оренди офісу.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
виключити з тендерної документації вимогу: «Учасник повинен надати довідку в довільній формі про наявність в Учасника обладнання та матеріально-технічної бази, а саме: - структурного підрозділу (філії, відділення) Учасника зареєстрованого та розташованого у м. Хмельницький (надати витяг з реєстру або договір оренди);»
Запити Органу оскарження
Номер:
305dfdb4c5454fb5b602598a49b333f5
Тема запиту:
внезено зміни в ТД
Текст запиту:
Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовником 08.12.2025 внесено зміни до Документації та виключено оскаржувані вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Безпечний шлях «Грізлі» щодо наявності структурного підрозділу, що розташований у м. Хмельницькому.
Дата опублікування:
08.12.2025 15:27
Номер:
fae540647eb24646887eece454f9f14b
Тема запиту:
внесено зміни в ТД
Текст запиту:
Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовником 08.12.2025 внесено зміни до Документації та виключено оскаржувані вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Безпечний шлях «Грізлі» щодо оплати послуг Консультанта торгів.
Дата опублікування:
08.12.2025 15:26