• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

ДК 021: 2015 код 45310000-3 — Електромонтажні роботи : Улаштування системи пожежної сигналізації та системи керування евакуюванням (в частині системи оповіщення про пожежу і покажчиків напрямку евакуювання ) учбового корпусу А-2, учбового корпусу А’-2, гуртожитку Б-5, гаражу Д-1, будівлі лабораторії кухарів В-1, топкової Г-1, Закладу професійної (професійно-технічної) освіти «Новоодеський професійний коледж» по вулиці Центральна, 218 в місті Нова Одеса Миколаївської області (поточний ремонт-монтаж) .

Призупинено

1 701 128.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 28.11.2025 12:16 - 05.12.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

Скарга на умови

Номер: 6e00ba228f9449deb27b2c25cf7f593a
Ідентифікатор запиту: UA-2025-11-28-006506-a.b1
Назва: Скарга на умови
Скарга:
Дата розгляду скарги: 12.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.12.2025 15:39
Автор: ТОВ "СПАС", Юлія Димитрова +380975686464 spas.odesa@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b501509e97ef497a878607b66f6181cd
Заголовок пункту скарги: Відповідно до п. 2.1. додатку 1 до тендерної документації учасники мають надати: довідку довільної форми про наявність працівників відповідної кваліфікації, які будуть залучені при виконанні послуг, що є предметом закупівлі, які мають необхідні знання та досвід
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до п. 2.1. додатку 1 до тендерної документації учасники мають надати: довідку довільної форми про наявність працівників відповідної кваліфікації, які будуть залучені при виконанні послуг, що є предметом закупівлі, які мають необхідні знання та досвід. Перелік та кваліфікація працівників має відповідати умовам, визначеним в п. 14 та п.15 Постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852.
Підтвердити наявність в Учасника наступних фахівців, які будуть виконавцями робіт:
- електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду; та надати копію посвідчення.
- налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) – не нижче 4-го розряду.Та надати копію посвідчення.

Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 (надалі – Ліцензійні умови) не передбачено обов’язкової наявності у працівників саме посвідчень у вищенаведених працівників. Надаємо копію Ліцензійних умов.
У працівників Скаржника є свідоцтва, а не посвідчення. Надаємо їх до скарги.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких є вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вимога тендерної документації не узгоджується з нормами чинного законодавства.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: ffe03decd65e453d9dbcb27ae450288b
Заголовок пункту скарги: Відповідно до додатку 3 до тендерної документації: у разі запропонування Учасником заміни устаткування на аналогічне та (або) зміни технічних рішень, відмінних від передбачених проектом, наявним у Замовника, Учасник у складі пропозиції повинен надати проект із запропонованим обладнанням, складений відповідно до норм чинного законодавства України....
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до додатку 3 до тендерної документації: у разі запропонування Учасником заміни устаткування на аналогічне та (або) зміни технічних рішень, відмінних від передбачених проектом, наявним у Замовника, Учасник у складі пропозиції повинен надати проект із запропонованим обладнанням, складений відповідно до норм чинного законодавства України, та за власний рахунок провести коригування, погодження та експертизу проектно-кошторисної документації у відповідності до чинного законодавства України (експертний висновок також повинен міститися у складі пропозиції).

Відповідно до п. 1 додатку 3 до тендерної документації: Відповідно до проектно – кошторисної документації клас наслідків об’єкту – СС1.
Відповідно до ст. 9 ЗУ «Про архітектурну діяльність»: Будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об'єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, норм і правил у порядку, визначеному Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".
Відповідно до ч.5 ст. 26 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності»: Проектування та будівництво об’єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку:
1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних;
2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи;
3) затвердження проектної документації;
3-1) отримання права на виконання підготовчих та будівельних робіт у випадках, визначених цим Законом;
4) виконання підготовчих та будівельних робіт;
4-1) державна реєстрація спеціального майнового права на об’єкт незавершеного будівництва та майбутній об’єкт нерухомості у випадках, визначених законом;
4-2) проведення контрольного геодезичного знімання закінчених будівництвом об’єктів (крім об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1)) та здійснення їх технічної інвентаризації (крім об’єктів, перелік яких визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, архітектури, містобудування);
5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів;
6) державна реєстрація права власності на закінчений будівництвом та прийнятий в експлуатацію у випадках, визначених цим Законом, об’єкт (його складову).

Порядок проведення затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи регулюється Постановою КМУ від 11 травня 2011 р. № 560.
Відповідно до п.5: Перед схваленням та затвердженням проектів будівництва у випадках, визначених статтею 31 Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності”, проводиться експертиза проектів будівництва, а у випадках, визначених Законом України “Про інвестиційну діяльність”, - державна експертиза інвестиційного проекту, складовою якого є проект будівництва.
Відповідно до п.4-1. Проекти будівництва, що реалізуються за рахунок власних коштів державних та комунальних підприємств, незалежно від вартості проектів затверджуються такими підприємствами за погодженням з органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, до сфери управління яких вони належать, крім проектів будівництва, визначених пунктом 4-2 цього Порядку.
Відповідно до п.8: Експертна організація, яка проводить експертизу, визначається замовником будівництва.
Відповідно до п.14: Строк проведення експертизи не повинен перевищувати: для об’єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками (відповідальності), - 30 календарних днів;
Тендерна документація не містить критеріїв, за якими можна підібрати еквівалентне обладнання.
При цьому, до учасників, які пропонують аналогічне устаткування та (або) змінють технічні рішення, що відмінні від передбачених проектом встановлено дискримінаційні вимоги у вигляді здійснення додаткових дій та надання необґрунтовано надлишкових документів (коригування, погодження та експертиза проектно-кошторисної документації у відповідності до чинного законодавства України (експертний висновок також повинен міститися у складі пропозиції).
Дана вимога ставить учасників, що мають змогу запропонувати зміни у невигідне становище, у порівнянні із учасниками торгів, які зробити зміни, що було вказано в умовах тендерної документації.
Підсумовуючи варто зазначити, що:
1. Тендерна документація не містить критеріїв аналогічності устаткування;
2. Заміна певного обладнання еквівалентним не є достатніми підставами для проведення коригування проекту виконання робіт та подальшого отримання повторного експертного висновку.
3. Строк коригування складає до 30 календарних днів, що виходить за межі строків подання тендерних пропозицій.
На підтвердження надаємо копію вказаних у цьому пунктів нормативно-правових актів.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 5b5a3a00427449bca70ed235dea736c0
Заголовок пункту скарги: Відповідно до додатку 3 до тендерної документації: кошторисні розрахунки пропозиції Учасника мають відповідати всім показникам, передбачених у об`ємах робіт, в тому числі щодо назви, кількості, одиниці виміру. ...
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 3. Відповідно до додатку 3 до тендерної документації: кошторисні розрахунки пропозиції Учасника мають відповідати всім показникам, передбачених у об`ємах робіт, в тому числі щодо назви, кількості, одиниці виміру. Для підтвердження технічних вимог та розрахунків ціни Учасник повинен надати у складі пропозиції кошторисну документацію яка повинна бути складена відповідно до настанови з визначення вартості будівництва, пропечатана та підписана організацією учасником, підписом та печаткою сертифікованого інженера-проектувальника і підписом КЕП/УЕП. Кошторисна документація повинна бути складена із застосуванням Програмного комплексу АВК-5 (останньої версії) або у форматі сумісному з програмним комплексом АВК-5 у складі:
- дефектний акт;
- договірна ціна (тверда) (згідно кошторисних норм України) з відповідними розрахунками (визначається урахуванням вартості витрат проходження експертизи, яку здійснює підрядна організація, що відшкодовується Замовником);
- зведений кошторисний розрахунок вартості робіт з пояснювальною запискою та підсумковою відомістю до зведеного кошторисного розрахунку (визначається без урахування вартості витрат на технічний нагляд);
- об’єктний кошторис;
- локальні кошториси;
- підсумкова відомість ресурсів;
- розрахунок загальновиробничих витрат;
- перелік основних матеріальних ресурсів;
- відомість, що містить інформацію про ціни на матеріальні ресурси, у якій обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції;
- календарний графік робіт.

Загалом технічне завдання містить ряд неузгодженості, а саме:
1) Технічне завдання містить граматичні та структурні помилки (розділові знаки посеред букв слів та помилки), приклад помилок, що знаходяться у всіх відомостях ресурсів:

2) Додаток 3. Відомість обсягів робіт, перед Локальним кошторисом 02-01-01 на Улаштування системи пожежної сигналізації та системи керування евакуюванням (в частині системи оповіщення про пожежу і покажчиків напрямку евакуювання гуртожитку Б-5, гаражу Д-1. Пункти: Розбирання плит стельових в каркас стелі; Укладання плит стельових в каркас стелі (раніше демонтованих; Свердлення отворів в цегляних стінах, вставлені замовником штучно в Відомість і не входять до жодного Локального кошторису в супереч проекту виконання робіт;
3) У пункті «Свердлення отворів в цегляних стінах» не зазначена товщина стіни, діаметр отвору, як, наприклад, у нормативі КР20-27-1 «Свердлення отворiв в цегляних стiнах, товщина стiн 0,5 цеглини, дiаметр отвору до 20 мм». Одиниця виміру в цій позиції – 50 м, замість штук.

4) Невідповідність технічного завдання з проектом Договору. У Додатку 3, стор. 10. Учасник повинен надати: - договірна ціна (тверда) (згідно кошторисних норм України) з відповідними розрахунками (визначається урахуванням вартості витрат проходження експертизи, яку здійснює підрядна організація, що відшкодовується Замовником). Сума експертизи не зазначена.
Проте, проекті договору у п. 1.1 написано: Роботи виконуються відповідно до проєктної документації, що пройшла експертизу, підтверджену експертною оцінкою (позитивна) №15-0084/03-25 від 07липня 2025 року;

5) Замовник вимагає співпадіння трудовитрат робітників будівельників, монтажників, робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин, трудовитрат будівельних машин і механізмів у Учасника з відповідними трудовитратами зазначеними у Відомостях ресурсів Замовника: Додаток №2 до Додатку №3 Відомості ресурсів до Локальних кошторисів №02-01-01; 02-01-04; 02-01-07; 02-01-010.
Згідно п. 8 Тендерної документації, Підрядник має право використовувати послуги субпідрядників. В такому випадку, відповідно з вимогами Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» п. 5.8 при обчисленні загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку, трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, які орендуються разом із цими робітниками, не враховуються.
У тендерній документації не зазначені умови впливу на виконання будівельних, монтажних, пусконалагоджувальних робіт і відповідні коефіцієнти, згідно проведеної експертизи.
Відповідно до КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва» п. 5.9, машини, виконуючі одну функцію, можна замінювати на ті які є у підрядній організації, або виключати з кошторису.
З цих причин трудовитрати робітників будівельників, монтажників, робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин, пусконалагоджувального персоналу, загальновиробничі витрати можуть відрізнятися від тих, що зазначені у відомостях ресурсів.
Необхідно встановити в тендерній документації умову, що трудовитрати робітників будівельників, монтажників, робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин, пусконалагоджувального персоналу, загальновиробничі витрати, витрати машин і механізмів, енергоносіїв можуть відрізнятись від тих, що зазначені у Відомостях ресурсів тендерної документації.

На підтвердження надаємо копію Настанови та технічного завдання.

З вказаними неузгодженостями учасники торгів не можуть розрахувати свою тендерну пропозиції та визначити договірну ціну.

Вимоги тендерної документації не узгоджується між собою та з нормами чинного законодавства.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.

Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.

Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження