• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Електрична енергія

ДК 021:2015 – 09310000-5 – Електрична енергія (Електрична енергія) Деталізований CPV код (у т.ч. для лотів) та його назва: ДК 021:2015 – 09310000-5 – Електрична енергія. Закупівля на 2026 рік Процедура закупівлі – відкриті торги, з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі - особливості), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 з урахуванням змін

Призупинено

1 092 500.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 28.11.2025 11:32 - 05.12.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: c1062bf41d10414e83b4f8a6c98ce344
Ідентифікатор запиту: UA-2025-11-28-004755-a.a3
Назва: СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Матусівською сільською радою затверджено тендерну документацію на закупівлю електричної енергії на 2026 рік (далі – Тендерна документація), що підтверджується текстом документа «Тендерна документація…» та Додатком 3 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції». Згідно з Додатком 3 до Тендерної документації, який визначає перелік документів та/або інформації, що подаються учасником у складі тендерної пропозиції, Замовник встановив, зокрема, такі вимоги: «інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме погодження учасника з технічною специфікацією згідно з Додатком № 1. Документи, що підтверджують якість товару та надаються учасником у складі тендерної пропозиції, повинні бути оформлені або видані або складені поточним роком цієї процедури закупівлі»; «на підтвердження якості товару, що підлягає постачанню, учасники надають протокол перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам, що встановлені ДСТУ EN 50160:2023, виданий на ім’я учасника процедури закупівлі спеціалізованою метрологічною лабораторією уповноваженого на це органу або підприємства, разом із копією чинного сертифіката визнання вимірювальних можливостей такої лабораторії». У сукупності ці вимоги означають, що всі документи, які підтверджують якість електроенергії як товару, повинні бути видані саме у поточному році проведення процедури закупівлі, а протокол перевірки відповідності якості електроенергії ДСТУ EN 50160:2023 має бути створений спеціалізованою метрологічною лабораторією, включеною до відповідного реєстру, та виданий на ім’я учасника.
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 11.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.12.2025 16:11
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРДЖІ 365", Підлісний Юрій 380985886362 OFFICE@ENERGY365.COM.UA https://energy365.com.ua/uk/main

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 8d5716fb636a493ba81c2a104b3e3cc3
Заголовок пункту скарги: СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 3. Правовий аналіз вимоги щодо дати оформлення документів якості «поточним роком».
Тендерна документація не містить посилання на конкретну норму закону чи підзаконного акта, яка прямо зобов’язує постачальників електричної енергії мати документи про якість товару, оформлені саме «поточним роком цієї процедури закупівлі». Такої вимоги немає ні в Законі № 2019-VIII, ні в ПРРЕЕ, ні в КСР, ні в Ліцензійних умовах постачання, ні в ДСТУ EN 50160:2023.
Натомість, загальний принцип, закріплений у частині четвертій статті 22 Закону № 922-VIII, вимагає, щоб тендерна документація містила лише такі вимоги, які є об’єктивно необхідними для опису предмета закупівлі та не призводять до необґрунтованого звуження конкуренції чи дискримінації.
Встановлення обов’язку, щоб усі документи, які підтверджують якість товару (зокрема, протокол ДСТУ EN 50160:2023), були видані саме у поточному році, фактично означає, що:
– учасники, які мають чинні, юридично дійсні протоколи вимірювань якості електроенергії, складені попереднього року, не можуть їх використати;
– учасники змушені повторно проводити вимірювання виключно з формальної причини «оновлення дати», хоча ні законодавство, ні національний стандарт не ставлять якість електроенергії в залежність від календарного року оформлення протоколу.
З урахуванням того, що обов’язок забезпечення параметрів якості напруги покладений на оператора системи розподілу (пункт 11.4.6 КСР), а не на постачальника, вимога до постачальника періодично проводити вимірювання для підтвердження якості товару саме у формі «протоколу поточного року» не випливає зі спеціального законодавства.
Узагальнення практики Антимонопольного комітету України щодо закупівель електричної енергії від 22.02.2024 фіксує, що вимоги тендерної документації, які змушують учасників отримувати нові документи (довідки, протоколи, сертифікати) у чітко визначені короткі проміжки часу без об’єктивного нормативного обґрунтування, мають ознаки надмірних та дискримінаційних. Комітет вказав, що такі вимоги не повинні використовуватися замовниками як інструмент штучного звуження конкуренції.
Верховний Суд у згаданих вище постановах у справах № 160/5735/19 та № 160/16553/20 виходив із того, що замовник не може покладати на учасників обов’язок виконання додаткових дій, не передбачених законом, якщо такі дії не мають очевидного зв’язку з предметом закупівлі і призводять до необґрунтованого обмеження конкуренції.
З цих підстав Скаржник вважає, що вимога, відповідно до якої будь-які документи, що підтверджують якість електроенергії як товару, мають бути оформлені саме «поточним роком цієї процедури закупівлі», не відповідає статті 5 та частині четвертій статті 22 Закону № 922-VIII, є непропорційною та має дискримінаційний характер щодо учасників, які мають чинні документи, оформлені раніше.
4. Правовий аналіз вимоги щодо протоколу ДСТУ EN 50160:2023, виданого спеціалізованою метрологічною лабораторією на ім’я учасника
Додаток 3 вимагає від учасників на підтвердження якості товару надати протокол перевірки показників якості електроенергії на відповідність ДСТУ EN 50160:2023, виданий спеціалізованою метрологічною лабораторією на ім’я учасника, а також копію сертифіката визнання вимірювальних можливостей цієї лабораторії.
Як вже зазначалося, ДСТУ EN 50160:2023 регулює характеристики електропостачання (напругу, частоту, симетрію фаз тощо), а пункт 11.4.6 КСР покладає відповідальність за відповідність параметрів якості електроенергії вимогам стандарту на оператора системи розподілу, а не на постачальника.
Ні Закон № 2019-VIII, ні ПРРЕЕ, ні КСР, ні Ліцензійні умови НКРЕКП № 1469 не містять обов’язку для постачальників мати власні протоколи вимірювання якості електроенергії, складені спеціальними метрологічними лабораторіями, як умову здійснення постачання чи участі у публічних закупівлях.
Узагальнення практики АМКУ від 22.02.2024 прямо вказує, що вимоги тендерної документації щодо надання постачальником «протоколів вимірювання показників якості електроенергії» у випадках, коли закон не покладає на постачальника відповідальності за проведення таких вимірювань, а так само не встановлює обов’язку наявності у постачальника власних результатів вимірювань, є такими, що не відповідають пункту 29 Особливостей та частині четвертій статті 22 Закону № 922-VIII.
Фактично вимога Замовника про надання протоколу ДСТУ EN 50160:2023, виданого на ім’я учасника, означає покладання на електропостачальника функції технічного контролю характеристик напруги у мережі ОСР, що законодавством покладено на оператора системи розподілу. Це виходить за межі обов’язків постачальника, встановлених Законом № 2019-VIII та ПРРЕЕ, і створює штучний бар’єр участі для тих постачальників, які не проводили такі вимірювання або робили їх раніше, ніж у «поточному році», але при цьому належним чином виконують свої зобов’язання на ринку.
Таким чином, вимога щодо надання протоколу якості за ДСТУ EN 50160:2023, виданого саме поточним роком, спеціалізованою лабораторією і саме на ім’я учасника, не передбачена національним стандартом, суперечить пункту 29 Постанови № 1178 та частині четвертій статті 22 Закону № 922-VIII і має ознаки дискримінаційної вимоги.
5. Право Скаржника на захист та перспективи судового оскарження
Відповідно до статті 16 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 № 435-IV кожна особа має право на захист свого цивільного права та інтересу, зокрема шляхом визнання незаконними рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, інших суб’єктів, що здійснюють владні управлінські функції.
Стаття 4 Цивільного процесуального кодексу України від 18.03.2004 № 1618-IV гарантує кожній особі право звернутися до суду за захистом порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів.
Подання цієї скарги до Антимонопольного комітету України як органу оскарження відповідно до статті 18 Закону № 922-VIII не позбавляє Скаржника права на звернення до суду в порядку, встановленому Цивільним процесуальним кодексом України, у разі якщо порушення його прав та законних інтересів не буде усунуто внаслідок розгляду цієї скарги.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження


Скарга
Скасована
КЕП

СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: b0e1f0330a1c42f49d4154e16b9fb13b
Ідентифікатор запиту: UA-2025-11-28-004755-a.c2
Назва: СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Матусівською сільською радою затверджено тендерну документацію на закупівлю електричної енергії на 2026 рік (далі – Тендерна документація), що підтверджується текстом документа «Тендерна документація…» та Додатком 3 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції». Згідно з Додатком 3 до Тендерної документації, який визначає перелік документів та/або інформації, що подаються учасником у складі тендерної пропозиції, Замовник встановив, зокрема, такі вимоги: «інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме погодження учасника з технічною специфікацією згідно з Додатком № 1. Документи, що підтверджують якість товару та надаються учасником у складі тендерної пропозиції, повинні бути оформлені або видані або складені поточним роком цієї процедури закупівлі»; «на підтвердження якості товару, що підлягає постачанню, учасники надають протокол перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам, що встановлені ДСТУ EN 50160:2023, виданий на ім’я учасника процедури закупівлі спеціалізованою метрологічною лабораторією уповноваженого на це органу або підприємства, разом із копією чинного сертифіката визнання вимірювальних можливостей такої лабораторії». У сукупності ці вимоги означають, що всі документи, які підтверджують якість електроенергії як товару, повинні бути видані саме у поточному році проведення процедури закупівлі, а протокол перевірки відповідності якості електроенергії ДСТУ EN 50160:2023 має бути створений спеціалізованою метрологічною лабораторією, включеною до відповідного реєстру, та виданий на ім’я учасника.
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 02.12.2025 18:00
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРДЖІ 365", Підлісний Юрій 380985886362 OFFICE@ENERGY365.COM.UA https://energy365.com.ua/uk/main

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 68dc33efa64045d58f8e7739362def20
Заголовок пункту скарги: СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 3. Правовий аналіз вимоги щодо дати оформлення документів якості «поточним роком».
Тендерна документація не містить посилання на конкретну норму закону чи підзаконного акта, яка прямо зобов’язує постачальників електричної енергії мати документи про якість товару, оформлені саме «поточним роком цієї процедури закупівлі». Такої вимоги немає ні в Законі № 2019-VIII, ні в ПРРЕЕ, ні в КСР, ні в Ліцензійних умовах постачання, ні в ДСТУ EN 50160:2023.
Натомість, загальний принцип, закріплений у частині четвертій статті 22 Закону № 922-VIII, вимагає, щоб тендерна документація містила лише такі вимоги, які є об’єктивно необхідними для опису предмета закупівлі та не призводять до необґрунтованого звуження конкуренції чи дискримінації.
Встановлення обов’язку, щоб усі документи, які підтверджують якість товару (зокрема, протокол ДСТУ EN 50160:2023), були видані саме у поточному році, фактично означає, що:
– учасники, які мають чинні, юридично дійсні протоколи вимірювань якості електроенергії, складені попереднього року, не можуть їх використати;
– учасники змушені повторно проводити вимірювання виключно з формальної причини «оновлення дати», хоча ні законодавство, ні національний стандарт не ставлять якість електроенергії в залежність від календарного року оформлення протоколу.
З урахуванням того, що обов’язок забезпечення параметрів якості напруги покладений на оператора системи розподілу (пункт 11.4.6 КСР), а не на постачальника, вимога до постачальника періодично проводити вимірювання для підтвердження якості товару саме у формі «протоколу поточного року» не випливає зі спеціального законодавства.
Узагальнення практики Антимонопольного комітету України щодо закупівель електричної енергії від 22.02.2024 фіксує, що вимоги тендерної документації, які змушують учасників отримувати нові документи (довідки, протоколи, сертифікати) у чітко визначені короткі проміжки часу без об’єктивного нормативного обґрунтування, мають ознаки надмірних та дискримінаційних. Комітет вказав, що такі вимоги не повинні використовуватися замовниками як інструмент штучного звуження конкуренції.
Верховний Суд у згаданих вище постановах у справах № 160/5735/19 та № 160/16553/20 виходив із того, що замовник не може покладати на учасників обов’язок виконання додаткових дій, не передбачених законом, якщо такі дії не мають очевидного зв’язку з предметом закупівлі і призводять до необґрунтованого обмеження конкуренції.
З цих підстав Скаржник вважає, що вимога, відповідно до якої будь-які документи, що підтверджують якість електроенергії як товару, мають бути оформлені саме «поточним роком цієї процедури закупівлі», не відповідає статті 5 та частині четвертій статті 22 Закону № 922-VIII, є непропорційною та має дискримінаційний характер щодо учасників, які мають чинні документи, оформлені раніше.
4. Правовий аналіз вимоги щодо протоколу ДСТУ EN 50160:2023, виданого спеціалізованою метрологічною лабораторією на ім’я учасника
Додаток 3 вимагає від учасників на підтвердження якості товару надати протокол перевірки показників якості електроенергії на відповідність ДСТУ EN 50160:2023, виданий спеціалізованою метрологічною лабораторією на ім’я учасника, а також копію сертифіката визнання вимірювальних можливостей цієї лабораторії.
Як вже зазначалося, ДСТУ EN 50160:2023 регулює характеристики електропостачання (напругу, частоту, симетрію фаз тощо), а пункт 11.4.6 КСР покладає відповідальність за відповідність параметрів якості електроенергії вимогам стандарту на оператора системи розподілу, а не на постачальника.
Ні Закон № 2019-VIII, ні ПРРЕЕ, ні КСР, ні Ліцензійні умови НКРЕКП № 1469 не містять обов’язку для постачальників мати власні протоколи вимірювання якості електроенергії, складені спеціальними метрологічними лабораторіями, як умову здійснення постачання чи участі у публічних закупівлях.
Узагальнення практики АМКУ від 22.02.2024 прямо вказує, що вимоги тендерної документації щодо надання постачальником «протоколів вимірювання показників якості електроенергії» у випадках, коли закон не покладає на постачальника відповідальності за проведення таких вимірювань, а так само не встановлює обов’язку наявності у постачальника власних результатів вимірювань, є такими, що не відповідають пункту 29 Особливостей та частині четвертій статті 22 Закону № 922-VIII.
Фактично вимога Замовника про надання протоколу ДСТУ EN 50160:2023, виданого на ім’я учасника, означає покладання на електропостачальника функції технічного контролю характеристик напруги у мережі ОСР, що законодавством покладено на оператора системи розподілу. Це виходить за межі обов’язків постачальника, встановлених Законом № 2019-VIII та ПРРЕЕ, і створює штучний бар’єр участі для тих постачальників, які не проводили такі вимірювання або робили їх раніше, ніж у «поточному році», але при цьому належним чином виконують свої зобов’язання на ринку.
Таким чином, вимога щодо надання протоколу якості за ДСТУ EN 50160:2023, виданого саме поточним роком, спеціалізованою лабораторією і саме на ім’я учасника, не передбачена національним стандартом, суперечить пункту 29 Постанови № 1178 та частині четвертій статті 22 Закону № 922-VIII і має ознаки дискримінаційної вимоги.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Скасована
КЕП

СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 00fd45988fca47ecb124829c14bbf8d7
Ідентифікатор запиту: UA-2025-11-28-004755-a.b1
Назва: СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Матусівською сільською радою затверджено тендерну документацію на закупівлю електричної енергії на 2026 рік (далі – Тендерна документація), що підтверджується текстом документа «Тендерна документація…» та Додатком 3 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції». Згідно з Додатком 3 до Тендерної документації, який визначає перелік документів та/або інформації, що подаються учасником у складі тендерної пропозиції, Замовник встановив, зокрема, такі вимоги: «інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме погодження учасника з технічною специфікацією згідно з Додатком № 1. Документи, що підтверджують якість товару та надаються учасником у складі тендерної пропозиції, повинні бути оформлені або видані або складені поточним роком цієї процедури закупівлі»; «на підтвердження якості товару, що підлягає постачанню, учасники надають протокол перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам, що встановлені ДСТУ EN 50160:2023, виданий на ім’я учасника процедури закупівлі спеціалізованою метрологічною лабораторією уповноваженого на це органу або підприємства, разом із копією чинного сертифіката визнання вимірювальних можливостей такої лабораторії».
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 02.12.2025 17:45
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРДЖІ 365", Підлісний Юрій 380985886362 OFFICE@ENERGY365.COM.UA https://energy365.com.ua/uk/main

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 64e0065ab9a846d7ab4bb29c4707c827
Заголовок пункту скарги: СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. Оскаржувані положення Додатку 3 до тендерної документації.
Згідно з Додатком 3 до Тендерної документації, який визначає перелік документів та/або інформації, що подаються учасником у складі тендерної пропозиції, Замовник встановив, зокрема, такі вимоги:
«інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме погодження учасника з технічною специфікацією згідно з Додатком № 1. Документи, що підтверджують якість товару та надаються учасником у складі тендерної пропозиції, повинні бути оформлені або видані або складені поточним роком цієї процедури закупівлі»;
«на підтвердження якості товару, що підлягає постачанню, учасники надають протокол перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам, що встановлені ДСТУ EN 50160:2023, виданий на ім’я учасника процедури закупівлі спеціалізованою метрологічною лабораторією уповноваженого на це органу або підприємства, разом із копією чинного сертифіката визнання вимірювальних можливостей такої лабораторії».
У сукупності ці вимоги означають, що всі документи, які підтверджують якість електроенергії як товару, повинні бути видані саме у поточному році проведення процедури закупівлі, а протокол перевірки відповідності якості електроенергії ДСТУ EN 50160:2023 має бути створений спеціалізованою метрологічною лабораторією, включеною до відповідного реєстру, та виданий на ім’я учасника.
3. Правовий аналіз вимоги щодо дати оформлення документів якості «поточним роком».
Тендерна документація не містить посилання на конкретну норму закону чи підзаконного акта, яка прямо зобов’язує постачальників електричної енергії мати документи про якість товару, оформлені саме «поточним роком цієї процедури закупівлі». Такої вимоги немає ні в Законі № 2019-VIII, ні в ПРРЕЕ, ні в КСР, ні в Ліцензійних умовах постачання, ні в ДСТУ EN 50160:2023.
Натомість, загальний принцип, закріплений у частині четвертій статті 22 Закону № 922-VIII, вимагає, щоб тендерна документація містила лише такі вимоги, які є об’єктивно необхідними для опису предмета закупівлі та не призводять до необґрунтованого звуження конкуренції чи дискримінації.
Встановлення обов’язку, щоб усі документи, які підтверджують якість товару (зокрема, протокол ДСТУ EN 50160:2023), були видані саме у поточному році, фактично означає, що:
– учасники, які мають чинні, юридично дійсні протоколи вимірювань якості електроенергії, складені попереднього року, не можуть їх використати;
– учасники змушені повторно проводити вимірювання виключно з формальної причини «оновлення дати», хоча ні законодавство, ні національний стандарт не ставлять якість електроенергії в залежність від календарного року оформлення протоколу.
З урахуванням того, що обов’язок забезпечення параметрів якості напруги покладений на оператора системи розподілу (пункт 11.4.6 КСР), а не на постачальника, вимога до постачальника періодично проводити вимірювання для підтвердження якості товару саме у формі «протоколу поточного року» не випливає зі спеціального законодавства.
Узагальнення практики Антимонопольного комітету України щодо закупівель електричної енергії від 22.02.2024 фіксує, що вимоги тендерної документації, які змушують учасників отримувати нові документи (довідки, протоколи, сертифікати) у чітко визначені короткі проміжки часу без об’єктивного нормативного обґрунтування, мають ознаки надмірних та дискримінаційних. Комітет вказав, що такі вимоги не повинні використовуватися замовниками як інструмент штучного звуження конкуренції.
Верховний Суд у згаданих вище постановах у справах № 160/5735/19 та № 160/16553/20 виходив із того, що замовник не може покладати на учасників обов’язок виконання додаткових дій, не передбачених законом, якщо такі дії не мають очевидного зв’язку з предметом закупівлі і призводять до необґрунтованого обмеження конкуренції.
З цих підстав Скаржник вважає, що вимога, відповідно до якої будь-які документи, що підтверджують якість електроенергії як товару, мають бути оформлені саме «поточним роком цієї процедури закупівлі», не відповідає статті 5 та частині четвертій статті 22 Закону № 922-VIII, є непропорційною та має дискримінаційний характер щодо учасників, які мають чинні документи, оформлені раніше.
4. Правовий аналіз вимоги щодо протоколу ДСТУ EN 50160:2023, виданого спеціалізованою метрологічною лабораторією на ім’я учасника
Додаток 3 вимагає від учасників на підтвердження якості товару надати протокол перевірки показників якості електроенергії на відповідність ДСТУ EN 50160:2023, виданий спеціалізованою метрологічною лабораторією на ім’я учасника, а також копію сертифіката визнання вимірювальних можливостей цієї лабораторії.
Як вже зазначалося, ДСТУ EN 50160:2023 регулює характеристики електропостачання (напругу, частоту, симетрію фаз тощо), а пункт 11.4.6 КСР покладає відповідальність за відповідність параметрів якості електроенергії вимогам стандарту на оператора системи розподілу, а не на постачальника.
Ні Закон № 2019-VIII, ні ПРРЕЕ, ні КСР, ні Ліцензійні умови НКРЕКП № 1469 не містять обов’язку для постачальників мати власні протоколи вимірювання якості електроенергії, складені спеціальними метрологічними лабораторіями, як умову здійснення постачання чи участі у публічних закупівлях.
Узагальнення практики АМКУ від 22.02.2024 прямо вказує, що вимоги тендерної документації щодо надання постачальником «протоколів вимірювання показників якості електроенергії» у випадках, коли закон не покладає на постачальника відповідальності за проведення таких вимірювань, а так само не встановлює обов’язку наявності у постачальника власних результатів вимірювань, є такими, що не відповідають пункту 29 Особливостей та частині четвертій статті 22 Закону № 922-VIII.
Фактично вимога Замовника про надання протоколу ДСТУ EN 50160:2023, виданого на ім’я учасника, означає покладання на електропостачальника функції технічного контролю характеристик напруги у мережі ОСР, що законодавством покладено на оператора системи розподілу. Це виходить за межі обов’язків постачальника, встановлених Законом № 2019-VIII та ПРРЕЕ, і створює штучний бар’єр участі для тих постачальників, які не проводили такі вимірювання або робили їх раніше, ніж у «поточному році», але при цьому належним чином виконують свої зобов’язання на ринку.
Таким чином, вимога щодо надання протоколу якості за ДСТУ EN 50160:2023, виданого саме поточним роком, спеціалізованою лабораторією і саме на ім’я учасника, не передбачена національним стандартом, суперечить пункту 29 Постанови № 1178 та частині четвертій статті 22 Закону № 922-VIII і має ознаки дискримінаційної вимоги.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації