-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія
ДК 021:2015 – 09310000-5 – Електрична енергія (Електрична енергія). Деталізований CPV код (у т.ч. для лотів) та його назва: ДК 021:2015 – 09310000-5 – Електрична енергія. Закупівля на 2026 рік
Призупинено
3 358 250.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
28.11.2025 11:22 - 03.12.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
5ca339deb05c4732abc7d7c10f7bfd0f
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-28-004593-a.b1
Назва:
СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
У Додатку 3 до Тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» встановлено, що учасники зобов’язані надати сертифікат відповідності системи управління якістю вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 з підтвердженням щорічного наглядового аудиту, а додатково, «з метою підтвердження належного функціонування системи управління якістю та забезпечення постійного внутрішнього контролю за імплементацією вимог ISO 9001:2015», – документальне підтвердження кваліфікації внутрішнього аудитора системи менеджменту якості у вигляді сертифіката «Внутрішній аудитор ISO 9001:2015» (або еквівалентної програми) на працівника учасника, з підтвердженням перебування такого працівника в штаті (наказ про прийняття на роботу, повідомлення до ДПС тощо).
Тим же Додатком 3 до Тендерної документації передбачено, що учасник повинен надати:
«Лист учасника про видачу йому НКРЕКП ліцензії на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії… При цьому з метою підтвердження належного виконання вимог законодавства учасники закупівлі повинні надати документальне підтвердження від НКРЕКП у формі довідки або листа, адресоване учаснику, про відсутність у вказаного енергопостачальника протягом 2024 та/або 2025 років фактів накладання штрафу за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та/або за порушення Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469».
Пов'язані документи:
Учасник
- 1. ТД 2025 - електрика (2026).docx 01.12.2025 18:29
- 3. Додаток 2. Проєкт Договору.docx 01.12.2025 18:29
- 4. ДОДАТОК _3 _Перелік документів.doc 01.12.2025 18:29
- 2. Додаток 1. ТТХ.doc 01.12.2025 18:29
- 5. ДОДАТОК _4 _Переможець.doc 01.12.2025 18:29
- 6. ОБГ ТТХ+очік.вартість.docx 01.12.2025 18:29
- Відділ освіти Драбівської селищної ради.docx 01.12.2025 18:29
- Додаток 1 до договору поставки Специфікація Технічні умови FPVTV (edited).docx 01.12.2025 18:29
- оголошення.pdf 01.12.2025 18:29
- Постанови НКРЄКП про надання ліцензії.pdf 01.12.2025 18:29
- Текст «ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення».pdf 01.12.2025 18:29
- Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг дл.pdf 01.12.2025 18:29
- Текст «ДСТУ EN 50160_2023 Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності (EN 50160_2022, IDT)».pdf 01.12.2025 18:29
- Узагальнення практики розгляду органом оскарження скарг щодо закупівель електричної енергії _ Антимонопольний комітет України.pdf 01.12.2025 18:29
- sign.p7s 01.12.2025 18:29
- Рішення від 04.12.2025 №17933.pdf 04.12.2025 16:53
- 1.1. Додаток 1.Протокол якості+сертиф. ЕНЕРДЖІ 365.rar 08.12.2025 09:26
- 1. Пояснення по скарзі -ТОВ ЕНЕРДЖІ 365.doc 08.12.2025 09:26
- 1. Пояснення по скарзі -ТОВ ЕНЕРДЖІ 365.pdf 08.12.2025 09:26
- 2. Додаток 2. 07.ТОВ ЕНЕРДЖІ 365 9001 НААУ 2023 з аудитом 2024.pdf 08.12.2025 09:26
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.12.2025 12:32
Дата розгляду скарги:
12.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.12.2025 16:53
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
61da5af12c7444fb89f9b40cfee35149
Заголовок пункту скарги:
СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
2. Аналіз вимоги щодо внутрішнього аудитора ISO 9001:2015
У Додатку 3 до Тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» встановлено, що учасники зобов’язані надати сертифікат відповідності системи управління якістю вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 з підтвердженням щорічного наглядового аудиту, а додатково, «з метою підтвердження належного функціонування системи управління якістю та забезпечення постійного внутрішнього контролю за імплементацією вимог ISO 9001:2015», – документальне підтвердження кваліфікації внутрішнього аудитора системи менеджменту якості у вигляді сертифіката «Внутрішній аудитор ISO 9001:2015» (або еквівалентної програми) на працівника учасника, з підтвердженням перебування такого працівника в штаті (наказ про прийняття на роботу, повідомлення до ДПС тощо).
Жоден нормативно-правовий акт, що регулює ринок електричної енергії – ні Закон № 2019-VIII, ні Правила роздрібного ринку електричної енергії (постанова НКРЕКП № 312), ні Кодекс систем розподілу (постанова НКРЕКП № 310), ні Ліцензійні умови НКРЕКП № 1469 – не встановлюють обов’язковості впровадження постачальником системи менеджменту якості за стандартом ISO 9001:2015 та не містять вимоги щодо наявності в штаті постачальника окремого працівника – сертифікованого внутрішнього аудитора ISO 9001:2015.
ДСТУ EN 50160:2023, на який сам Замовник посилається в Додатку 1, регулює виключно технічні параметри якості електричної енергії (напруга, частота, гармоніки тощо) та не містить жодних вимог до внутрішньої системи управління постачальника, в тому числі до сертифікації ISO 9001 або наявності внутрішнього аудитора такої системи.
Пункт 29 Особливостей прямо забороняє встановлювати при закупівлі електричної енергії вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом, а також застосовувати пункти 1 і 2 частини другої статті 16 Закону № 922-VIII щодо вимог до матеріально-технічної бази та персоналу.
Узагальнення практики розгляду скарг щодо закупівель електричної енергії, схвалене Антимонопольним комітетом України 22.02.2024, окремо виділяє як типове порушення вимоги тендерної документації про надання учасниками документального підтвердження сертифікації за ISO 9001, ISO 14001, ISO 27001, ISO 37001, ISO 45001 та іншими стандартами систем менеджменту у закупівлях електричної енергії. Комітет зазначає, що такі вимоги, як правило, не передбачені національним стандартом для предмета закупівлі, не випливають із специфіки товару (електричної енергії) і тому порушують пункт 29 Особливостей та частину четверту статті 22 Закону № 922-VIII.
Вимога про наявність у штаті внутрішнього аудитора ISO 9001:2015 є ще більш звужувальною, ніж загальна вимога ISO-сертифікації, оскільки:
вона втручається у сферу кадрової політики ліцензіата, встановлюючи обов’язкову наявність конкретної посади з певним сертифікатом;
вона не передбачена жодним нормативно-правовим актом як умова провадження діяльності чи участі в публічних закупівлях;
вона по суті відновлює застосування критерію п. 2 ч. 2 ст. 16 Закону № 922-VIII («наявність працівників відповідної кваліфікації»), який законодавець спеціально заборонив використовувати у закупівлях електричної енергії через пункт 29 Особливостей.
Верховний Суд у постанові від 23.04.2020 у справі № 160/5735/19 звернув увагу, що замовник не може під виглядом «іншої інформації» за частиною третьою статті 22 Закону № 922-VIII встановлювати вимоги, які по суті є додатковими кваліфікаційними критеріями, не передбаченими статтею 16 цього Закону, оскільки це порушує принципи недискримінації та пропорційності.
З огляду на це, Скаржник вважає, що вимога Додатку 3 щодо обов’язкового надання документів про кваліфікацію внутрішнього аудитора системи менеджменту якості ISO 9001:2015 суперечить статті 5 та частині четвертій статті 22 Закону № 922-VIII, пункту 29 Постанови № 1178, не відповідає ДСТУ EN 50160:2023, не узгоджується зі спеціальним енергетичним законодавством і має дискримінаційний характер.
3. Аналіз вимоги щодо довідки (листа) НКРЕКП про відсутність штрафів у 2024–2025 роках
Тим же Додатком 3 до Тендерної документації передбачено, що учасник повинен надати:
«Лист учасника про видачу йому НКРЕКП ліцензії на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії… При цьому з метою підтвердження належного виконання вимог законодавства учасники закупівлі повинні надати документальне підтвердження від НКРЕКП у формі довідки або листа, адресоване учаснику, про відсутність у вказаного енергопостачальника протягом 2024 та/або 2025 років фактів накладання штрафу за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та/або за порушення Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469».
Такий підхід, по суті, встановлює додатковий кваліфікаційний критерій: участь у процедурі можуть брати лише ті постачальники, щодо яких у 2024 та/або 2025 роках НКРЕКП не застосовувала штрафи за порушення нормативно-правових актів ринку або Ліцензійних умов.
Відповідно до Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» від 22.09.2016 № 1540-VIII та Закону № 2019-VIII, НКРЕКП здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, видає ліцензії, здійснює контроль за дотриманням ліцензіатами Ліцензійних умов та застосовує санкції (штрафи, застереження, анулювання ліцензії тощо). Рішення НКРЕКП щодо застосування санкцій є відкритими й оприлюднюються у встановленому порядку на офіційному веб-сайті Регулятора.
Стаття 17 Закону № 922-VIII визначає вичерпний перелік підстав для відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі, пов’язаних із притягненням до кримінальної чи адміністративної відповідальності, вчиненням корупційних правопорушень, застосуванням санкцій тощо. Порушення Ліцензійних умов НКРЕКП або факт накладення штрафу Регулятором за порушення вимог ринку електричної енергії не названі серед таких підстав і не є законодавчо встановленими критеріями «доброчесності» у розумінні статті 17 Закону № 922-VIII.
Верховний Суд у постанові від 01.06.2023 у справі № 160/16553/20 (адміністративне провадження № К/990/31570/22) підкреслив, що замовник не має права розширювати перелік підстав для відмови в участі в закупівлі та відхилення тендерних пропозицій поза межами, встановленими Законом № 922-VIII. Встановлення додаткових вимог у тендерній документації, які по суті є новими підставами для відмови, є порушенням принципів здійснення закупівель і вимог статей 5, 17 та 22 Закону № 922-VIII.
Разом із цим частина четверта статті 22 Закону № 922-VIII прямо забороняє замовникам вимагати документальне підтвердження інформації, яка є публічною та міститься у відкритих реєстрах або відкритих даних. Рішення НКРЕКП про застосування санкцій, інформація про накладені штрафи, анулювання ліцензій та інші заходи впливу є відкритими і оприлюднюються на сайті Регулятора, а отже, Замовник у разі потреби має можливість самостійно перевірити наявність або відсутність таких санкцій без покладення на учасника обов’язку отримувати окрему довідку чи лист від НКРЕКП.
Узагальнення практики Антимонопольного комітету України щодо закупівель електричної енергії від 22.02.2024 також містить приклади визнання неправомірними вимог про надання довідок від суб’єктів ринку щодо статусу учасника (наприклад, про відсутність статусу «дефолтний»/«переддефолтний»), якщо такі вимоги не передбачені законом та дублюють інформацію з відкритих джерел. Комітет підкреслив, що подібні вимоги порушують частину четверту статті 22 Закону № 922-VIII і пункт 29 Особливостей.
Застосовуючи цю логіку до оскаржуваної вимоги, слід констатувати, що обов’язок отримувати від НКРЕКП довідку або лист про відсутність штрафів у 2024 та/або 2025 роках:
не передбачений Законом № 2019-VIII, Ліцензійними умовами НКРЕКП № 1469 або іншими актами, які регулюють діяльність електропостачальників;
не встановлений Законом № 922-VIII як кваліфікаційний критерій чи підстава для відмови в участі;
дублює інформацію, яка може бути перевірена через офіційні джерела;
створює дискримінаційний бар’єр для постачальників, щодо яких НКРЕКП застосовувала штрафи, але які продовжують здійснювати ліцензовану діяльність, маючи чинну ліцензію.
Отже, ця вимога має ознаки суперечності статті 5, статтям 16, 17 та частині четвертій статті 22 Закону № 922-VIII, пункту 29 Постанови № 1178, а також узагальненій практиці АМКУ та правовим висновкам Верховного Суду.
4. Висновок щодо порушення прав Скаржника
Зазначені вимоги Додатку 3 до Тендерної документації – щодо обов’язкової наявності у штату учасника сертифікованого внутрішнього аудитора ISO 9001:2015 та щодо обов’язкового подання довідки (листа) НКРЕКП про відсутність штрафів у 2024–2025 роках – встановлюють додаткові, не передбачені законодавством, умови участі у процедурі закупівлі електричної енергії.
Такі умови:
не ґрунтуються на статті 16 Закону № 922-VIII, виходять за межі пункту 29 Особливостей;
не передбачені національним стандартом ДСТУ EN 50160:2023 як вимоги до предмета закупівлі або до постачальника;
фактично звужують коло потенційних учасників до суб’єктів, які мають конкретні ISO-структури й бездоганну «штрафну історію» перед НКРЕКП, хоча законодавець таких обмежень не встановлював.
Вимога Додатку 3 до Тендерної документації Відділу освіти Драбівської селищної ради щодо обов’язкового надання документів про кваліфікацію внутрішнього аудитора системи менеджменту якості ISO 9001:2015 (сертифікат «Внутрішній аудитор ISO 9001:2015», наказ про прийняття на роботу та повідомлення до ДПС) є такою, що не відповідає статті 5 та частині четвертій статті 22 Закону № 922-VIII, пункту 29 Постанови № 1178, не передбачена національним стандартом ДСТУ EN 50160:2023 і має ознаки дискримінаційної вимоги, та зобов’язати Замовника виключити цю вимогу з Додатку 3 або привести її у відповідність до законодавства.
Вимога Додатку 3 до Тендерної документації щодо подання довідки або листа НКРЕКП про відсутність у учасника протягом 2024 та/або 2025 років фактів накладання штрафів за порушення нормативно-правових актів ринку електричної енергії та/або Ліцензійних умов НКРЕКП № 1469 не відповідає статтям 5, 16, 17 та частині четвертій статті 22 Закону № 922-VIII, пункту 29 Постанови № 1178 та має ознаки дискримінаційної вимоги, та зобов’язати Замовника виключити цю вимогу з Додатку 3.
У Додатку 3 до Тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» встановлено, що учасники зобов’язані надати сертифікат відповідності системи управління якістю вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 з підтвердженням щорічного наглядового аудиту, а додатково, «з метою підтвердження належного функціонування системи управління якістю та забезпечення постійного внутрішнього контролю за імплементацією вимог ISO 9001:2015», – документальне підтвердження кваліфікації внутрішнього аудитора системи менеджменту якості у вигляді сертифіката «Внутрішній аудитор ISO 9001:2015» (або еквівалентної програми) на працівника учасника, з підтвердженням перебування такого працівника в штаті (наказ про прийняття на роботу, повідомлення до ДПС тощо).
Жоден нормативно-правовий акт, що регулює ринок електричної енергії – ні Закон № 2019-VIII, ні Правила роздрібного ринку електричної енергії (постанова НКРЕКП № 312), ні Кодекс систем розподілу (постанова НКРЕКП № 310), ні Ліцензійні умови НКРЕКП № 1469 – не встановлюють обов’язковості впровадження постачальником системи менеджменту якості за стандартом ISO 9001:2015 та не містять вимоги щодо наявності в штаті постачальника окремого працівника – сертифікованого внутрішнього аудитора ISO 9001:2015.
ДСТУ EN 50160:2023, на який сам Замовник посилається в Додатку 1, регулює виключно технічні параметри якості електричної енергії (напруга, частота, гармоніки тощо) та не містить жодних вимог до внутрішньої системи управління постачальника, в тому числі до сертифікації ISO 9001 або наявності внутрішнього аудитора такої системи.
Пункт 29 Особливостей прямо забороняє встановлювати при закупівлі електричної енергії вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом, а також застосовувати пункти 1 і 2 частини другої статті 16 Закону № 922-VIII щодо вимог до матеріально-технічної бази та персоналу.
Узагальнення практики розгляду скарг щодо закупівель електричної енергії, схвалене Антимонопольним комітетом України 22.02.2024, окремо виділяє як типове порушення вимоги тендерної документації про надання учасниками документального підтвердження сертифікації за ISO 9001, ISO 14001, ISO 27001, ISO 37001, ISO 45001 та іншими стандартами систем менеджменту у закупівлях електричної енергії. Комітет зазначає, що такі вимоги, як правило, не передбачені національним стандартом для предмета закупівлі, не випливають із специфіки товару (електричної енергії) і тому порушують пункт 29 Особливостей та частину четверту статті 22 Закону № 922-VIII.
Вимога про наявність у штаті внутрішнього аудитора ISO 9001:2015 є ще більш звужувальною, ніж загальна вимога ISO-сертифікації, оскільки:
вона втручається у сферу кадрової політики ліцензіата, встановлюючи обов’язкову наявність конкретної посади з певним сертифікатом;
вона не передбачена жодним нормативно-правовим актом як умова провадження діяльності чи участі в публічних закупівлях;
вона по суті відновлює застосування критерію п. 2 ч. 2 ст. 16 Закону № 922-VIII («наявність працівників відповідної кваліфікації»), який законодавець спеціально заборонив використовувати у закупівлях електричної енергії через пункт 29 Особливостей.
Верховний Суд у постанові від 23.04.2020 у справі № 160/5735/19 звернув увагу, що замовник не може під виглядом «іншої інформації» за частиною третьою статті 22 Закону № 922-VIII встановлювати вимоги, які по суті є додатковими кваліфікаційними критеріями, не передбаченими статтею 16 цього Закону, оскільки це порушує принципи недискримінації та пропорційності.
З огляду на це, Скаржник вважає, що вимога Додатку 3 щодо обов’язкового надання документів про кваліфікацію внутрішнього аудитора системи менеджменту якості ISO 9001:2015 суперечить статті 5 та частині четвертій статті 22 Закону № 922-VIII, пункту 29 Постанови № 1178, не відповідає ДСТУ EN 50160:2023, не узгоджується зі спеціальним енергетичним законодавством і має дискримінаційний характер.
3. Аналіз вимоги щодо довідки (листа) НКРЕКП про відсутність штрафів у 2024–2025 роках
Тим же Додатком 3 до Тендерної документації передбачено, що учасник повинен надати:
«Лист учасника про видачу йому НКРЕКП ліцензії на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії… При цьому з метою підтвердження належного виконання вимог законодавства учасники закупівлі повинні надати документальне підтвердження від НКРЕКП у формі довідки або листа, адресоване учаснику, про відсутність у вказаного енергопостачальника протягом 2024 та/або 2025 років фактів накладання штрафу за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та/або за порушення Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469».
Такий підхід, по суті, встановлює додатковий кваліфікаційний критерій: участь у процедурі можуть брати лише ті постачальники, щодо яких у 2024 та/або 2025 роках НКРЕКП не застосовувала штрафи за порушення нормативно-правових актів ринку або Ліцензійних умов.
Відповідно до Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» від 22.09.2016 № 1540-VIII та Закону № 2019-VIII, НКРЕКП здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, видає ліцензії, здійснює контроль за дотриманням ліцензіатами Ліцензійних умов та застосовує санкції (штрафи, застереження, анулювання ліцензії тощо). Рішення НКРЕКП щодо застосування санкцій є відкритими й оприлюднюються у встановленому порядку на офіційному веб-сайті Регулятора.
Стаття 17 Закону № 922-VIII визначає вичерпний перелік підстав для відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі, пов’язаних із притягненням до кримінальної чи адміністративної відповідальності, вчиненням корупційних правопорушень, застосуванням санкцій тощо. Порушення Ліцензійних умов НКРЕКП або факт накладення штрафу Регулятором за порушення вимог ринку електричної енергії не названі серед таких підстав і не є законодавчо встановленими критеріями «доброчесності» у розумінні статті 17 Закону № 922-VIII.
Верховний Суд у постанові від 01.06.2023 у справі № 160/16553/20 (адміністративне провадження № К/990/31570/22) підкреслив, що замовник не має права розширювати перелік підстав для відмови в участі в закупівлі та відхилення тендерних пропозицій поза межами, встановленими Законом № 922-VIII. Встановлення додаткових вимог у тендерній документації, які по суті є новими підставами для відмови, є порушенням принципів здійснення закупівель і вимог статей 5, 17 та 22 Закону № 922-VIII.
Разом із цим частина четверта статті 22 Закону № 922-VIII прямо забороняє замовникам вимагати документальне підтвердження інформації, яка є публічною та міститься у відкритих реєстрах або відкритих даних. Рішення НКРЕКП про застосування санкцій, інформація про накладені штрафи, анулювання ліцензій та інші заходи впливу є відкритими і оприлюднюються на сайті Регулятора, а отже, Замовник у разі потреби має можливість самостійно перевірити наявність або відсутність таких санкцій без покладення на учасника обов’язку отримувати окрему довідку чи лист від НКРЕКП.
Узагальнення практики Антимонопольного комітету України щодо закупівель електричної енергії від 22.02.2024 також містить приклади визнання неправомірними вимог про надання довідок від суб’єктів ринку щодо статусу учасника (наприклад, про відсутність статусу «дефолтний»/«переддефолтний»), якщо такі вимоги не передбачені законом та дублюють інформацію з відкритих джерел. Комітет підкреслив, що подібні вимоги порушують частину четверту статті 22 Закону № 922-VIII і пункт 29 Особливостей.
Застосовуючи цю логіку до оскаржуваної вимоги, слід констатувати, що обов’язок отримувати від НКРЕКП довідку або лист про відсутність штрафів у 2024 та/або 2025 роках:
не передбачений Законом № 2019-VIII, Ліцензійними умовами НКРЕКП № 1469 або іншими актами, які регулюють діяльність електропостачальників;
не встановлений Законом № 922-VIII як кваліфікаційний критерій чи підстава для відмови в участі;
дублює інформацію, яка може бути перевірена через офіційні джерела;
створює дискримінаційний бар’єр для постачальників, щодо яких НКРЕКП застосовувала штрафи, але які продовжують здійснювати ліцензовану діяльність, маючи чинну ліцензію.
Отже, ця вимога має ознаки суперечності статті 5, статтям 16, 17 та частині четвертій статті 22 Закону № 922-VIII, пункту 29 Постанови № 1178, а також узагальненій практиці АМКУ та правовим висновкам Верховного Суду.
4. Висновок щодо порушення прав Скаржника
Зазначені вимоги Додатку 3 до Тендерної документації – щодо обов’язкової наявності у штату учасника сертифікованого внутрішнього аудитора ISO 9001:2015 та щодо обов’язкового подання довідки (листа) НКРЕКП про відсутність штрафів у 2024–2025 роках – встановлюють додаткові, не передбачені законодавством, умови участі у процедурі закупівлі електричної енергії.
Такі умови:
не ґрунтуються на статті 16 Закону № 922-VIII, виходять за межі пункту 29 Особливостей;
не передбачені національним стандартом ДСТУ EN 50160:2023 як вимоги до предмета закупівлі або до постачальника;
фактично звужують коло потенційних учасників до суб’єктів, які мають конкретні ISO-структури й бездоганну «штрафну історію» перед НКРЕКП, хоча законодавець таких обмежень не встановлював.
Вимога Додатку 3 до Тендерної документації Відділу освіти Драбівської селищної ради щодо обов’язкового надання документів про кваліфікацію внутрішнього аудитора системи менеджменту якості ISO 9001:2015 (сертифікат «Внутрішній аудитор ISO 9001:2015», наказ про прийняття на роботу та повідомлення до ДПС) є такою, що не відповідає статті 5 та частині четвертій статті 22 Закону № 922-VIII, пункту 29 Постанови № 1178, не передбачена національним стандартом ДСТУ EN 50160:2023 і має ознаки дискримінаційної вимоги, та зобов’язати Замовника виключити цю вимогу з Додатку 3 або привести її у відповідність до законодавства.
Вимога Додатку 3 до Тендерної документації щодо подання довідки або листа НКРЕКП про відсутність у учасника протягом 2024 та/або 2025 років фактів накладання штрафів за порушення нормативно-правових актів ринку електричної енергії та/або Ліцензійних умов НКРЕКП № 1469 не відповідає статтям 5, 16, 17 та частині четвертій статті 22 Закону № 922-VIII, пункту 29 Постанови № 1178 та має ознаки дискримінаційної вимоги, та зобов’язати Замовника виключити цю вимогу з Додатку 3.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Виключити вимогу Додатку 3 до Тендерної документації Відділу освіти Драбівської селищної ради щодо обов’язкового надання документів про кваліфікацію внутрішнього аудитора системи менеджменту якості ISO 9001:2015 (сертифікат «Внутрішній аудитор ISO 9001:2015», наказ про прийняття на роботу та повідомлення до ДПС). Виключити вимогу Додатку 3 до Тендерної документації щодо подання довідки або листа НКРЕКП про відсутність у учасника протягом 2024 та/або 2025 років фактів накладання штрафів за порушення нормативно-правових актів ринку електричної енергії та/або Ліцензійних умов.
Запити Органу оскарження
Номер:
39001b9d85ac4ce682246a5597fc83fa
Тема запиту:
ГРУНТОВНІ ПОЯСНЕННЯ в заперечення скарги ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕНЕРДЖІ 365» (надалі – Скаржник) вих. № 1994 від 01.12.2025 р. (номер скарги UA-2025-11-28-004593-a.b1 в ЦБД системі електронних торгів «Prozorro» за адресою www.prozorro.gov.ua) щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі відкриті торги за предметом – «ДК 021:2015 – 09310000-5 – Електрична енергія (Електрична енергія) (ідентифікатор оголошення про закупівлю UA-2025-11-28-004593-a)» Відділом освіти Драбівської селищної ради
Текст запиту:
Відділ освіти Драбівської селищної ради не погоджується із наведеними твердженнями Скаржника, вважає їх незаконними та такими, що не є дискримінаційними. Детально за прикріпленими файлами
Дата опублікування:
08.12.2025 09:26