• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Донорські кошти

Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (Цифрова система мамографічна)

Закупівля проводиться за рахунок коштів донора та в рамках проекту «Розвиток співпраці медичних установ з метою підвищення рівня профілактики, діагностики та лікування раку молочної залози», що фінансується Європейським Союзом через Управлінський Орган Програми «Interreg ( Interreg VI-A) NEXT Румунія –Україна , представлений Міністерством розвитку державної інфраструктури та управління Румунії в рамках Грантового договору № ROUА00363

Період подачі пропозицій

до закінчення періоду залишилося 8 годин (до 28.12.25 00:00)

10 550 000.00 UAH без ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
00
дн
08
год
54
хв
38
сек
Довідка МВС Пов'язаний план
Оплата за участь: 4 080.00 UAH
Період оскарження: 26.11.2025 17:12 - 25.12.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

СКАРГА на умови тендерної документації (щодо наявності дискримінаційних вимог у Тендерній документації)

Номер: 3e7071bc9d6a40c6bb22e8510f6808d1
Ідентифікатор запиту: UA-2025-11-26-016963-a.c1
Назва: СКАРГА на умови тендерної документації (щодо наявності дискримінаційних вимог у Тендерній документації)
Скарга:
Дата розгляду скарги: 05.01.2026 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.12.2025 15:42
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МЕД БЮДЖЕТ", ГОРБАХА ЛЮДМИЛА АНАТОЛІЇВНА 380663135993 medbudzet@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5486238752474be0b5c5f8928041b97c
Заголовок пункту скарги: 1. Щодо дискримінаційних вимог
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 26 листопада 2025 року ОБЛАСНЕ КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "БУКОВИНСЬКИЙ КЛІНІЧНИЙ ОНКОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР" код ЄДРПОУ: 43343870, (надалі – КНП “БКОЦ”, Замовник), відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 року № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі – Особливості / Постанова № 1178) і відповідно до порядку та умов Рамкової угоди між Урядом України та Комісією Європейських Співтовариств від 12.12.2006, ратифікована із заявою Законом України від 03.09.2008 № 360-VI , Угода про фінансування програми Interreg (Interreg VI-A) NEXT Румунія –Україна від 01.12.2023, ратифікованою Законом України № 3716- IХ від 09.05.2024 р.), оголосило закупівлю за процедурою відкриті торги (з особливостями), предмет закупівлі: ДК 021:2015 – 33110000-4 Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (Цифрова система мамографічна) (НК 024:2023- 37672 -Система мамографічна рентгенівська стаціонарна, цифрова, оголошення № UA-2025-11-26-016963-a, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, очікувана вартість закупівлі 10 550 000,00 грн. без ПДВ.
Підставою для подання скарги є порушення законодавства в сфері публічних закупівель при оголошенні процедури закупівлі UA-2025-11-26-016963-a, прийняті рішення, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій, що призводять до порушення прав та охоронюваних законом інтересів Товариства з обмеженою відповідальністю «Мед Бюджет» (надалі – Скаржник).
26 листопада 2025 року згідно оголошення UA-2025-11-26-016963-a Замовником оприлюднено тендерну документацію (далі – ТД), яка затверджена Рішенням Уповноваженої особи (протокол №60 від 26 листопада 2025 року).
В частині 1 розділу ІІІ тендерної документації «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» замовником встановлено, що Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
- тендерної пропозиції , згідно Додатку 1 до цієї тендерної документації;
- документів та/або інформації, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам – згідно Додатку 2 та Додатку 6 до цієї тендерної документації;
- документів та/або інформації щодо відсутності підстав, установлених в пункті 47 Особливостей – згідно п.5 цього розділу;
- Декларацію доброчесності , згідно Додатку 5-1 до цієї тендерної документації
- документів та/або інформації про відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним характеристикам (опис предмета закупівлі), встановленим в Додатку 3 та Додатку 6 до цієї тендерної документації;
- завізоваого проекту договору, згідно Додатку 4 до цієї тендерної документації
- для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним 47 Особливостей, - згідно з Додатком 2, Додатком 6 до цієї тендерної документації та п.5 цього розділу ;
- у разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання;
- інших документів та/або інформації, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків (1-6) до неї.

Частиною 6 розділу ІІІ тендерної документації встановлено: Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 3 до цієї тендерної документації.
В Додатку 6 до тендерної документації зазначено перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.
Пунктом 12 Додатку 6 до тендерної документації встановлено вимогу:
Документальне підтвердження відповідності товару технічними, якісними та кількісними характеристиками має бути надане у складі тендерної пропозиції, у формі заповненої таблиці, згідно Додатку 3 відповідності технічним вимогам, що підтверджується відповідним технічним документом (На підтвердежння Учасник повинен надати підтвердження відповідності технічних параметрів обладнання, яке ним пропонується, медико-технічним вимогам тендерної документації, у вигляді офіційної друкованої інформації від виробника, інструкції користувача, технічного паспорту, технічного опису або брошюр з посиланням на відповідну сторінку в цих матеріалах)

Водночас, пунктом 18 Додатку 6 до тендерної документації встановлено вимогу:
Товар, запропонований Учасником, повинен бути внесений до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення та/або введений в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності, у передбаченому законодавством порядку.
На підтвердження Учасник повинен надати:
завірену копію декларації або копію документів, що підтверджують можливість введення в обіг та/або експлуатацію (застосування) медичного виробу за результатами проходження процедури оцінки відповідності згідно вимог технічного регламенту.

В Додатку 3 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які надаються учасником процедури закупівлі для підтвердження відповідності тендерної пропозиції медико -технічним та іншим вимогам» наявна таблиця Медико-технічні вимоги до предмету закупівлі, відповідність яким учасник має заповнити у вигляді, що зазначений у четвертому стовпчику даної таблиці, а саме: Відповідність із посиланням на технічний документ

Уважно вивчивши медико-технічні вимоги до предмету закупівлі, викладені в Додатку 3 до тендерної документації, Скаржник вважає їх дискримінаційними і такими, що звужують коло потенційних учасників та порушують права Скаржника, який має намір прийняти участь в даній процедурі закупівлі.

Враховуючи вищенаведене, Скаржник звертається до Органу оскарження з метою захисту своїх прав з наведених нижче підстав.

1. Щодо дискримінаційних вимог

Згідно пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Згідно вимог пункту 3) частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються:
3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.

Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Частиною 4 статті 5 Закону також передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
При цьому, замовнику слід керуватись метою Закону - забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції та дотримуватись принципів здійснення закупівель, закріплених у статті 5 Закону, зокрема, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, не призводячи своїми діями до штучного або формального обмеження потенційного кола учасників.

Ми, Товариство з обмеженою відповідальністю «Мед Бюджет», маємо намір прийняти участь у даній процедурі закупівлі та можемо запропонувати якісну цифрову систему мамографії, проте, уважно вивчивши Медико-технічні вимоги до предмету закупівлі (далі – МТВ), викладені Замовником у Додатку 3 до тендерної документації, ми дійшли висновку, що Замовник обмежив конкурентне середовище в даній процедурі закупівлі, виклавши медико-технічні вимоги таким чином, що лише одна система конкретного виробника може їм відповідати, а саме: цифрова система мамографічна GIOTTO IMAGE-3DL, виробник IMS Giotto S.p.A. (Італія), місце виробництва, згідно інформації в сертифікаті відповідності №UA.101.MD.3.0700-20.00, - IMS Giotto S.p.A., 40037 Saso Marconi (Bologna), Італія, або така сама повністю ідентична система мамографічна Viola D, бренд GMM S.p.A. (Італія), що виробляється, згідно інформації в сертифікаті відповідності №UA.101.MD.3.0125-22.00, також на заводі IMS Giotto S.p.A., 40037 Saso Marconi (Bologna), Італія. По суті, і як видно з посилань на офіційні джерела нижче, – це однакові за виглядом та технічними характеристиками мамографічні системи, що виробляються на одному заводі, але заради маркетингового ходу, зареєстровані під різними торговими назвами. Ці системи мають запатентовану систему округлої гентрі , що властива лише одному заводу виробнику, де вони виробляються.

https://imsgiotto.com/products/mammography-units/giotto-image-3dl/















https://www.gmmspa.com/products/mammography-systems/viola-d/











На те, що МТВ прописано конкретно під один виріб конкретного виробника вказує ряд специфічних вимог, що характерні лише для даного виробника, а саме:


п/п Характеристики Вимоги Відповідність із посиланням на технічний документ
2. Технічні характеристики С-арки:
2.2 Мінімальна відстань від діагностичного столика до підлоги Не більше 51 см 51 см, с.4 Тех. опис Image 3DL
2.6 Діапазон нахилу С-арки Не менше ніж від -30°/+180° -30°/+180°, с.4 Тех. опис Image 3DL


5. Технічні характеристики рентгенівського генератора:
5.3 Потужність Не менш ніж 8 кВт 8 кВт, с.2 Тех. опис Image 3DL

Варто зазначити, що сукупно всім характеристикам буде відповідати лише обладнання IMS Giotto, або таке саме брендоване під GMM, оскільки навіть у відкритих джерелах дуже просто визначити, що системи з нахилом с-арки в зазначених межах та мінімальною відстанню столика до підлоги не більше 51 см є лише у цього виробника.

Для того щоб розширити конкурентне середовище та надати змогу нам прийняти участь в даній закупівлі просимо внести зміни в наступні пункти МТВ:
Редакція Замовника Запропоновані необхідні зміни Коментар до змін
№ з/п Найменування вимоги Значення Найменування вимоги Значення
2 2. Технічні характеристики С-арки:
2.2. Мінімальна відстань від діагностичного столика до підлоги Не більше 51 см Мінімальна відстань від діагностичного столика до підлоги Не більше 55 см 51 см відстань притаманна лише виробнику IMS/GMM, що обмежує конкуренцію
2.6 Діапазон нахилу с-арки Не менше ніж від -30°/+180° Діапазон нахилу с-арки Видалити Можливість нахилу с-арки притаманна лише виробнику IMS/GMM, через певну конструкцію гентрі у формі кола, що є запатентованою і унікальною конструкцією, відповідно обмежує конкуренцію. Жоден в світі інший завод виробник не виробляє гентрі у формі кола з нахилом (підтвердження за посиланням: https://share.google/hlyvfthp7oHmao3fb ).

5. 5. Технічні характеристики рентгенівського генератора:
5.3 Потужність Не менше ніж 8 кВт Потужність Не менше ніж 7 кВт Це лише конструктивна особливість виробника IMS/GMM, не впливає на клінічні застосування, але в комбінації з іншими двома параметрами слугує лише для обмеження конкуренції.
Ці запропоновані незначні зміни, які не впливають на якість діагностики і лише розширюють конкуренцію, оскільки на ринку обмежена кількість цифрових систем мамографії.

Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

Натомість, Замовник, розробивши тендерну документацію та включивши до неї вимоги, яким відповідає товар лише одного виробника, позбавляє права Скаржника запропонувати товар іншого виробника, який не є гіршим за своїми функціональними можливостями.
Так, у випадку внесення змін до тендерної документації Скаржник зможе запропонувати свій товар, який має високу діагностичну якість.
Застосувавши дискримінаційний підхід до формулювання вимог у МТВ, Замовник порушив право Скаржника на участь у процедурі закупівлі, та не дотримався принципів недискримінації, прозорості, об’єктивності та неупередженості.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Отже, Замовником при оголошенні даної процедури закупівлі допущено порушення норм чинного законодавства про публічні закупівлі, а саме: статей 5, 22 Закону, пункту 28 Особливостей та встановлено дискримінаційні вимоги в медико-технічних вимогах до предмету закупівлі, що звужують коло учасників та не надають можливість Скаржнику прийняти участь в даній процедурі закупівлі, який має намір прийняти участь в даній процедурі закупівлі, має можливість запропонувати якісне обладнання, що є предметом даної процедури закупівлі за вигідною ціною для замовника.
Враховуючи вищевикладене, Скаржник вважає за необхідне внесення змін до тендерної документації з метою усунення дискримінаційних вимог в Додатку 3 до тендерної документації та розширити коло учасників, здатних поставити високоякісне обладнання.
А отже, Скаржник звертається до Органу оскарження з метаю захисту своїх прав з наведених підстав, в зв’язку необхідністю приведення тендерної документації замовника у відповідність до норм чинного законодавства для забезпечення прав Скаржника щодо участі в процедурі закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації