• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Засіб індивідуального обігріву (Тип 1) ТС А01XJ.13995-441:2025 (02); 24960000- 1 «Хімічна продукція різна» за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 7 днів назад

327 600.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 25.11.2025 18:02 - 30.11.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

СКАРГА від ТОВ «ІМЕКС МАКС» щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції.

Номер: 6430deabd22f4963bc352bfa52c390c6
Ідентифікатор запиту: UA-2025-11-25-018631-a.c2
Назва: СКАРГА від ТОВ «ІМЕКС МАКС» щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції.
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 18.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.12.2025 14:30
Автор: ТОВ "ІМЕКС МАКС", Мар'яна Борисова +380633240000 imexmaxua@gmail.com http://www.mamo.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: bcb10653485d4a01aa3392ff7f373111
Заголовок пункту скарги: Неправомірне відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ІМЕКС МАКС"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Замовник відхилив пропозицію Скаржника, стверджуючи: «Не підтверджено відповідність технічним вимогам… оскільки не надано сертифікатів/протоколів акредитованої лабораторії». Однак Замовник свідомо проігнорував реальні вимоги тендерної документації та альтернативні варіанти документів, прямо дозволені п. 5.2 Додатку 5 Тендерної документації. Адже відповідно до Тендерної документації на закупівлю у новій редакції затвердженою Рішенням уповноваженої особи Протокол № 978 від «28» листопада 2025 року, а саме розділу Вимоги щодо технічних, якісних, кількісних та інших характеристик предмета закупівлі, пункту 1 абзац 2: «Допускається під час участі в процедурах закупівель надання протоколів випробувань про відповідність товару вимогам технічної специфікації (технічних умов) Міністерства оборони України або відповідність товару вимогам технічної специфікації (технічних умов) Міністерства оборони України згідно обсягу перевірки із зазначенням маркування визначеного для Збройних Сил України». Тобто, Тендерна документація чітко встановлює - Учасник може надати один з двох альтернативних видів документів: Сертифікати/протоколи акредитованої лабораторії, або Документи про відповідність товару технічній специфікації МОУ згідно обсягу перевірки, з маркуванням, визначеним для ЗСУ.
Учасником було надано Акт №453 Центрального управління розвитку та супроводження матеріального забезпечення Збройних Сил України, у якому міститься офіційний висновок компетентного органу: «за результатами перевірки комітетом встановлено, що зразок одиниці товару перевірено згідно обсягу перевірки та відповідає вимогам нормативно-технічної документації “Засіб індивідуального обігріву (тип 1)” ТС А01XJ.13995-441:2025 (02)».
Зазначений документ містить пряме підтвердження відповідності товару вимогам технічної специфікації Міністерства оборони України та здійснення перевірки саме у визначеному Замовником обсязі.
Тендерна документація не встановлює вимоги, що підтвердження відповідності має бути ВИКЛЮЧНО у формі сертифіката, та прямо передбачає альтернативність документів, зокрема можливість подання документів органів Міноборони України про перевірку відповідності товару вимогам технічної специфікації. Наданий Учасником документ повністю відповідає цим вимогам, містить висновок уповноваженого органу Міноборони та засвідчує саме ті відомості, які необхідні за змістом тендерної документації.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник зобов'язаний дотримуватися принципів недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Дискваліфікація Учасника за умови, коли він надав документ, що повністю відповідає встановленим вимогам, є порушенням принципу пропорційності, недискримінації та рівного ставлення до всіх учасників.
Замовник фактично проігнорував власні ж умови, неправомірно звузив перелік допустимих документів та застосував підхід, який не передбачено тендерною документацією та законодавством. ТОВ «ІМЕКС МАКС» подало повний комплект документів, а саме: Тендерну пропозицію, Заповнений Додаток 2, Гарантійні листи п. 5.3–5.6, Підтвердження повноважень, Всі вимоги Додатку 7, Документи про відповідність товару ТС МОУ згідно обсягу перевірки. Жодних інших зауважень Замовник щодо поданих документів скаржником не навів. Внаслідок неправомірного тлумачення п. 5.2 пропозиція, що була найбільш економічно вигідною - відхилена безпідставно, конкуренція - штучно обмежена, закупівля здійснюється з порушенням принципів Закону.
Отже, рішення Замовника про дискваліфікацію є безпідставним, суперечить вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», порушує принципи здійснення закупівель та не ґрунтується на фактичних обставинах та змісті тендерної документації у новій редакції від 28.11.2025 року.




Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 0352e2e926a24e289b7060a25397f874
Заголовок пункту скарги: Неправомірне відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ІМЕКС МАКС", що призвело до обрання учасника ТОВ "Сіріус-О" переможцем закупівлі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Тип порушення: Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Замовник відхилив пропозицію Скаржника, стверджуючи: «Не підтверджено відповідність технічним вимогам… оскільки не надано сертифікатів/протоколів акредитованої лабораторії». Однак Замовник свідомо проігнорував реальні вимоги тендерної документації та альтернативні варіанти документів, прямо дозволені п. 5.2 Додатку 5 Тендерної документації. Адже відповідно до Тендерної документації на закупівлю у новій редакції затвердженою Рішенням уповноваженої особи Протокол № 978 від «28» листопада 2025 року, а саме розділу Вимоги щодо технічних, якісних, кількісних та інших характеристик предмета закупівлі, пункту 1 абзац 2: «Допускається під час участі в процедурах закупівель надання протоколів випробувань про відповідність товару вимогам технічної специфікації (технічних умов) Міністерства оборони України або відповідність товару вимогам технічної специфікації (технічних умов) Міністерства оборони України згідно обсягу перевірки із зазначенням маркування визначеного для Збройних Сил України». Тобто, Тендерна документація чітко встановлює - Учасник може надати один з двох альтернативних видів документів: Сертифікати/протоколи акредитованої лабораторії, або Документи про відповідність товару технічній специфікації МОУ згідно обсягу перевірки, з маркуванням, визначеним для ЗСУ.
Учасником було надано Акт №453 Центрального управління розвитку та супроводження матеріального забезпечення Збройних Сил України, у якому міститься офіційний висновок компетентного органу: «за результатами перевірки комітетом встановлено, що зразок одиниці товару перевірено згідно обсягу перевірки та відповідає вимогам нормативно-технічної документації “Засіб індивідуального обігріву (тип 1)” ТС А01XJ.13995-441:2025 (02)».
Зазначений документ містить пряме підтвердження відповідності товару вимогам технічної специфікації Міністерства оборони України та здійснення перевірки саме у визначеному Замовником обсязі.
Тендерна документація не встановлює вимоги, що підтвердження відповідності має бути ВИКЛЮЧНО у формі сертифіката, та прямо передбачає альтернативність документів, зокрема можливість подання документів органів Міноборони України про перевірку відповідності товару вимогам технічної специфікації. Наданий Учасником документ повністю відповідає цим вимогам, містить висновок уповноваженого органу Міноборони та засвідчує саме ті відомості, які необхідні за змістом тендерної документації.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник зобов'язаний дотримуватися принципів недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Дискваліфікація Учасника за умови, коли він надав документ, що повністю відповідає встановленим вимогам, є порушенням принципу пропорційності, недискримінації та рівного ставлення до всіх учасників.
Замовник фактично проігнорував власні ж умови, неправомірно звузив перелік допустимих документів та застосував підхід, який не передбачено тендерною документацією та законодавством. ТОВ «ІМЕКС МАКС» подало повний комплект документів, а саме: Тендерну пропозицію, Заповнений Додаток 2, Гарантійні листи п. 5.3–5.6, Підтвердження повноважень, Всі вимоги Додатку 7, Документи про відповідність товару ТС МОУ згідно обсягу перевірки. Жодних інших зауважень Замовник щодо поданих документів скаржником не навів. Внаслідок неправомірного тлумачення п. 5.2 пропозиція, що була найбільш економічно вигідною - відхилена безпідставно, конкуренція - штучно обмежена, закупівля здійснюється з порушенням принципів Закону.
Таким чином, неправомірні дії Замовника призвели до безпідставної дискваліфікації ТОВ "ІМЕКС МАКС", що спричинило визначення учасника ТОВ "Сіріус-О" переможцем закупівлі.
Оскільки, ТОВ "ІМЕКС МАКС" як учасника, було дискваліфіковано 04.12.2025 року, що підвтерджується доданими документами, а ТОВ "Сіріус-О" визначено переможцем закупівлі 05.12.2025 року, що також підвтерджується доданими ТОВ "ІМЕКС МАКС" документами, згідно вимог та правил подачі скарги, ТОВ "ІМЕКС МАКС" має право заявити дві вимоги в одній скарзі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Запити Органу оскарження


Вимога
Є відповідь

ВИМОГА щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ІМЕКС МАКС»

Номер: 3fb0a5c0de4b44b2a966f5a659dd3eea
Ідентифікатор запиту: UA-2025-11-25-018631-a.b1
Назва: ВИМОГА щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ІМЕКС МАКС»
Вимога:
Замовник у Протоколах від 04.12.2025 р. № 998 та UA-2025-11-25-018631-a зазначає, що ТОВ «ІМЕКС МАКС» «не надало сертифікати або протоколи випробувань» відповідно до п. 5.2 Додатку 5 тендерної документації. Проте це не відповідає фактичним вимогам тендерної документації. 1. Пункт 5.2 Додатку 5 містить дві альтернативи документів Пряма цитата п. 5.2: «Учасники повинні надати **сертифікати або протоколи випробувань… які підтверджують відповідність товару вимогам технічної специфікації МОУ або документи про відповідність товару вимогам технічної специфікації МОУ згідно обсягу перевірки. Допускається… надання протоколів випробувань про відповідність товару вимогам технічної специфікації згідно обсягу перевірки із зазначенням маркування для ЗСУ.» Таким чином, тендерна документація встановлює альтернативні варіанти документів, а саме: сертифікати/протоколи акредитованої лабораторії, або документ про відповідність товару ТС МОУ згідно обсягу перевірки, із маркуванням для ЗСУ. 2. ТОВ «ІМЕКС МАКС» подало документ другого типу, прямо передбачений ТД У складі пропозиції було надано: Акт №453 від 17.09.2025 р., виданий Центральним управлінням розвитку та супроводження матеріального забезпечення ЗСУ. У документі прямо зазначено: товар перевірено згідно обсягу перевірки, товар відповідає ТС А01ХJ.13995-441:2025 (02), міститься маркування, визначене для ЗСУ. Цей документ повністю відповідає альтернативній вимозі, встановленій тендерною документацією. 3. Відхилення є неправомірним і здійснене з надмірним формалізмом Замовник неправильно трактував п. 5.2 і проігнорував другу дозволену альтернативу документів, що є порушенням: ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (принцип пропорційності), ст. 22 Закону (заборона вимагати документи, не передбачені тендерною документацією), п. 44 Особливостей (недопустимість довільного звуження вимог ТД). ВИМАГАЄМО Скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ІМЕКС МАКС». Провести повторну кваліфікацію з урахуванням фактичного змісту п. 5.2 Додатку 5, який допускає подання документів про відповідність товару ТС МОУ згідно обсягу перевірки. ТОВ «ІМЕКС МАКС» надало повний комплект документів, що відповідають тендерній документації та вимогам МОУ.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Надаємо відповідь на Вашу Вимогу: на підставі частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»: «…Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним» та на підставі пункту 4 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: «У тендерній документації зазначаються такі відомості: інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби)». У своїй вимозі ТОВ «ІМЕКС МАКС» зазначає факт порушення норми статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: «…. замовник зобов'язаний дотримуватися принципів недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Дискваліфікація Учасника за умови, коли він надав документ, що повністю відповідає встановленим вимогам, є порушенням принципу пропорційності, недискримінації та рівного ставлення до всіх учасників.» Таким чином зазначаємо, що документи, які визначив Замовник, а саме: Сертифікати або протоколи випробувань, видані випробувальною лабораторією, акредитованою на технічну компетентність та незалежність, які підтверджують відповідність пропонованого товару вимогам технічної специфікації (технічних умов) Міністерства оборони України не відносяться до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, тому ця вимога Замовника являється законною та недискримінаційною. Згідно Додатку 2 до тендерної документації «Вимоги щодо технічних, якісних, кількісних та інших характеристик предмета закупівлі» відповідність Товару, що планується до поставки, технічним вимогам Замовника, що викладені у оголошенні, повинна бути підтверджена наданням у складі пропозиції наступних документів: «…1. Сертифікати або протоколи випробувань, видані випробувальною лабораторією, акредитованою на технічну компетентність та незалежність, які підтверджують відповідність пропонованого товару вимогам технічної специфікації (технічних умов) Міністерства оборони України або відповідність товару вимогам технічної специфікації (технічних умов) Міністерства оборони України згідно обсягу перевірки. Допускається під час участі в процедурах закупівель надання протоколів випробувань про відповідність товару вимогам технічної специфікації (технічних умов) Міністерства оборони України або відповідність товару вимогам технічної специфікації (технічних умов)Міністерства оборони України згідно обсягу перевірки із зазначенням маркування визначеного для Збройних Сил України. Учасником надано документи, які стосуються технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: - Акт №453 Центрального управління розвитку та супроводження матеріального забезпечення Збройних Сил від 17.09.2025 року; - Висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству №2025/04/4289 від 15.09.2025 року. Вивчивши надані документи, Замовником встановлено: 1. Акт №453 Центрального управління розвитку та супроводження матеріального забезпечення Збройних Сил від 17.09.2025 року не має всіх підписів членів комітету, що на думку Замовника є суттєвою невідповідністю, що не підлягає виправленню. 2. Замовником допускається згідно тендерної документації відповідність товару вимогам технічної специфікації (технічних умов) Міністерства оборони України згідно обсягу перевірки із зазначенням маркування визначеного для Збройних Сил України. Маркування включає специфічні позначки ЗСУ, що є частиною контракту та вимог державного замовника, а саме Міністерства оборони України. Це процес підтвердження якості для товарів оборонного призначення, часто з акцентом на дотримання специфічних ТУ та наявність відповідних військових позначень при поставці. В даному акті, на який посилається Учасник відсутнє маркування визначеного для Збройних Сил України, таким чином цей документ Замовник не розглядав, як альтернативу сертифікату або протоколу випробувань. 3. В наданому акті Учасником зазначено, що він дійсний під час здійснення публічних закупівель МОУ та Державною спеціальною службою транспорту до яких Замовник не відноситься. - наданий Висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству №2025/04/4289 від 15.09.2025 року не замінює протоколи випробувань, завдання яких оцінити здатність товару реалізовувати й відповідати очікуваним вимогам і функціям у певних умовах, шляхом отримання об'єктивних характеристик дослідними методами. В свою чергу висновок санітарно-епідеміологічної експертизи – це документ, що підтверджує відповідність продукції, санітарним нормам та правилам України. Це офіційний дозвіл на виробництво, використання, продаж або введення в обіг в Україні певних товарів чи послуг, які можуть впливати на здоров'я людини. Також висновок СЕС відмінено з 01.10.2023 року у зв’язку з набрання чинності Законом України «Про систему громадського здоров’я». Виходячи з цього висновок санітарно-епідеміологічної експертизи не підтверджує технічні та якісні характеристики предмету закупівлі. На підставі вище викладеного, рішення Замовника було законним, жодних дискримінаційних підходів до Учасників застосовано не було.
Статус вимоги: Не задоволено