-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Конверти С4, С5 mini, С6 з нанесеним логотипом «Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Київській області» для потреб місцевих загальних судів Київської області
Торги відмінено
700 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 500.00 UAH
Період оскарження:
22.10.2018 15:55 - 02.11.2018 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
Скарга на дії Замовника при проведенні відкритих торгів
Номер:
e482eb92695f4bd6910fcbf1e6b5c9a3
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-10-22-002168-b.b2
Назва:
Скарга на дії Замовника при проведенні відкритих торгів
Скарга:
ТОВ «УКРБЛАНКВИДАВ» (далі – Скаржник), ознайомившись з тендерною документації на закупівлю «Офісне устаткування та приладдя різне (Конверти С4, С5, С6) – за кодом CPV 021:2015 – код 30190000-7» (далі – Документація) взяв участь у процедурі «відкритих торгів» за № у ЦБД: UA-2018-10-22-002168-b, де Замовником є Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Київській області (далі – Замовник). 07.11.2018 року відбувся аукціон по даній процедурі закупівлі, за результатом якого у Скаржника була найменша ціна. Однак Замовник, незважаючи на принципи державних закупівель викладених в статті 3 Закону «Про публічні закупівлі», а саме: максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, - склав Протокол №121 від 23.11.2018 року (далі – Протокол відхилення ), яким відхилив тендерну пропозицію Скаржника у зв’язку з невідповідністю умовам тендерної документації замовника, а саме з приводу наданої Скаржником, як переможцем, довідки про відсутність заборгованості перед державним бюджетом щодо сплати податків та зборів.З приводу цього ТОВ «УКРБЛАНКВИДАВ» звертає увагу Антимонопольного комітету України та повідомляє про наступне: Відповідно до ч. 3 ст. 17 ЗУ «Про публічні закупівлі» , - Замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої цієї статті.Так, зважаючи на зазначене, відповідно до Постанови Кабінету міністрів України «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних» від 21 жовтня 2015 р. № 835 - встановлено, що «Інформація про суб’єктів господарювання, які мають податковий борг» - є відкритим джерелом без обмежень доступу для перевірки наявності заборгованості перед державним бюджетом щодо сплати податків та зборів. Таким чином, Замовник має можливість перевірити достовірність інформації щодо відсутності у переможця торгів заборгованості перед бюджетом. Зокрема, ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено, що Уповноважений орган щороку до 20 січня та додатково в разі потреби оприлюднює інформацію про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним, на веб-порталі Уповноваженого органу.Відповідно до інформації розміщеної на офіційному веб-сайті Державної фіскальної служби України функціонує електронний сервіс Державної фіскальної служби України (далі – ДФС України) «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», що знаходиться на головній сторінці офіційного порталу ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/businesspartner .Доступ до зазначених ресурсів є вільним та безкоштовним, тож у Замовника є можливість отримати достовірну інформацію та перевірити наявність чи відсутність підстав для відхилення пропозиції переможця торгів, відповідно до кваліфікаційних критеріїв. Згідно з ч. 2 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі», - Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника у разі, якщо учасник має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів). По-перше, зазначена норма спеціального Закону визначає «ПРАВО», а не «ОБОВ’ЯЗОК» відмовити в процедурі закупівлі, за наявності вказаної підставі. По-друге, підставою має бути наявність податкового боргу, а не дата видачі довідки. Отже, Скаржником, як переможцем торгів, було надано на вимогу Закону та тендерної документації в строк протягом 5 днів, після визначення переможцем торгів, довідку про відсутність заборгованості щодо сплати податків та зборів. Таким чином, у Замовника була можливість перевірити в доступних джерелах отриману від переможця торгів інформацію. Так, Скаржником було завчасно, а саме: 05.11.2018 року направлено запит до ДФС України, що додається, для отримання відповідної довідки. Проте довідку щодо відсутності податкового боргу ДФС було надано лише 09.11.2018 року. Що жодним чином не свідчить про наявність у переможця торгів податкового боргу, що стало підставою для відхилення пропозиції у відповідності до ч. 2 ст. 17 Закону. Відповідно до Наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження Порядку надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи», 03.09.2018 № 733, - Довідка або відмова у наданні Довідки готуються уповноваженим органом протягом п’яти робочих днів з дня, наступного за днем отримання Заяви органом, до якого її було подано. Останнім днем подання переможцем торгів відповідної довідки було 12.11.2018 року. Тож, довідку про відсутність заборгованості по сплаті обов’язкових платежів, податків та зборів дійсну та дату подання Замовнику було направлено негайно після отримання такої від уповноваженого органу та з дотриманням встановленого строку (протягом 5 днів, від дати визначення переможця). Зокрема, п. 1 Розділу 3 Тендерної документації Замовника передбачено, що формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції, не впливають на зміст пропозиції та такі, що не нівелюють технічний потенціал та конкурентоздатність учасника.Крім того, додатковим підтвердженням відсутності у переможця торгів заборгованості перед бюджетом щодо сплати обов’язкових платежів, податків та зборів до бюджету свідчить Довідка станом на 02.11.2018 року, дійсна до 11.11.2018 року, яка додається. Відтак, зважаючи на зазначене вище, а саме: відсутність податкового боргу переможця торгів та завчасним направленням запиту на отримання довідки про відсутність податкового боргу та затримкою уповноваженого органу у видачі відповідної довідки, вважаємо відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції учасника ТОВ «УКРБЛАНКВИДАВ», що нижча від ціни переможця на 274 400,00 грн. – відхиленням пропозиції з формальних причин, що фактично порушує здорову конкуренцію під час проведення процедури закупівлі та основні принципи Закону України «Про публічні закупівлі» - визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Також звертаємо увагу Антимонопольного комітету, що згідно з протоколом засідання тендерного комітету №127 від 03 грудня 2018 року Замовник визнає переможцем ТОВ «МАРКОН ПЛЮС» незважаючи на невідповідність наданої учасником тендерної пропозиції вимогам Замовника, а саме:На підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям та відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, відповідно підпункту 5.2.7. пункту 5 розділу 3 тендерної документації Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати документ «Довідка у довільній формі з підтвердженням того, що у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань наявна інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань». У випадку, якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відсутня інформація, про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи – резидента України, яка є учасником, учасник надає замовнику довідку в довільній формі, в якій зазнає законодавчі підстави відсутності вищезазначеної інформації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань». Учасник ТОВ «МАРКОН ПЛЮС» в складі тендерної пропозиції надає Довідку наявність інформації «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» у якій повідомляє що у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань наявна інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», але якщо перевірити ТОВ «МАРКОН ПЛЮС», у відкритому доступі Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, інформація про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи - відсутня. Відповідно до роз’яснень Мінекономрозвитку України “Щодо інформації про кінцевого бенефіціарного власника” № 3302-06/38247-06 від 25.11.2016 року, - Відповідно до п. 9 ч.1 ст. 17 Закону України “Про публічні закупівлі”, - замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі в процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена п. 9 ч. 2 ст. 9 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань”. При цьому замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо наявні підстави, зазначені у ст. 17 і ч. 7 ст. 28 Закону України “Про публічні закупівлі”. Таким чином, рішення про відхилення тендерної пропозиції приймається замовником з дотриманням чинного законодавства, зокрема враховуючи вимоги абз. 2 п. 9 ч.2 ст. 9 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань”. Отже, учасник ТОВ «МАРКОН ПЛЮС» надав в складі тендерної пропозиції недостовірну інформацію, яку, доречі, можна перевірити у відкритому реєстрі, а Замовник не досконало перевірив тендерну пропозицію учасника.Зважаючи на вище сказане, тендерна пропозиція ТОВ "МАРКОН ПЛЮС" підлягає відхиленню на підставі пункту 4 статті 30 Закону України про Публічні Закупівлі.Відтак, беручи до уваги зазначені вище порушення законодавства про публічні закупівлі допущені Замовником та переможцем торгів, вважаємо, що рішення Замовника мають ознаки дискримінації учасників, зокрема в частині відхилення найбільш економічновигідної пропозиції з формальних причин та визнання переможцем учасника із значно дорожчою пропозицією, яка не відповідає вимогам тендерної документації Замовника, - ПРОСИМО: 1.Прийняти скаргу до розгляду постійно діючої адміністративної комісії Антимонопольного комітету України; 2.Прийняти рішення про встановлення порушення процедури закупівлі Замовником; 3.Винести на розгляд питання щодо скасування рішення тендерного комітету по другому питанню порядку денного, що затверджено Протоколом тендерного комітету від 23.11.2018 року №121, та прийняти відповідне рішення. 4.Визнати протиправним та скасувати рішення згідно з протоколом №127 засідання тендерного комітету від 03.12.2018 року про визнання переможцем торгів ТОВ «МАРКОН ПЛЮС». 5.Зобов’язати Замовника усунути порушення процедури закупівлі організованої Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Київській областi Конверти С4, С5 mini, С6 з нанесеним логотипом «Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Київській області» за кодом ДК 021:2015 - 18930000-7 «Мішки та пакети». 6. Запросити до участі у розгляді цієї скарги представника ТОВ «УКРБЛАНКВИДАВ».
Додатки:1.Документ про здійснення оплати за подання скарги Платіжне доручення №2083 від 07.12.2018 року. 2. Довідка ДФС від 02.11.2018 року. 3.Запит до ДФС України від 05.11.2018 року. 4.Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ТОВ «МАРКОН ПЛЮС». Директор Дерев’янко К.І.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 10.12.2018 16:59
- Платіжне доручення 10.12.2018 16:59
- Довідка ДФС 10.12.2018 16:59
- Запит до ДФС 10.12.2018 17:00
- Витяг з ЄДР 10.12.2018 17:00
- рішення від 12.12.2018 № 12674+лист Замовнику.pdf 12.12.2018 17:43
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.12.2018 17:00
Вимога
Є відповідь
Вимога щодо скасування рішення тендерного комітету, затвердженого Протоколом №121 від 23.11.2018 року
Номер:
2ed1041c93b14d80bf5025aeef5c9c7b
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-10-22-002168-b.a1
Назва:
Вимога щодо скасування рішення тендерного комітету, затвердженого Протоколом №121 від 23.11.2018 року
Вимога:
Учасник не погоджується з рішенням тендерного комітету, затвердженого Протоколом №121 від 23.11.2018 року, щодо відхилення тендерної пропозиції та повідомляє про наступне:
Відповідно до ч. 3 ст. 17 ЗУ «Про публічні закупівлі», - Замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої цієї статті.
Так, зважаючи на зазначене, відповідно до Постанови Кабінету міністрів України «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних» від 21 жовтня 2015 р. № 835 - встановлено, що «Інформація про суб’єктів господарювання, які мають податковий борг» - є відкритим джерелом без обмежень доступу для перевірки наявності заборгованості перед державним бюджетом щодо сплати податків та зборів. Таким чином, Замовник має можливість перевірити достовірність інформації щодо відсутності у переможця торгів заборгованості перед бюджетом.
Зокрема, ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено, що Уповноважений орган щороку до 20 січня та додатково в разі потреби оприлюднює інформацію про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним, на веб-порталі Уповноваженого органу.
Відповідно до інформації розміщеної на офіційному веб-сайті Державної фіскальної служби України функціонує електронний сервіс Державної фіскальної служби України (далі – ДФС України) «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», що знаходиться на головній сторінці офіційного порталу ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/businesspartner
Доступ до зазначених ресурсів є вільним та безкоштовним, тож у Замовника є можливість отримати достовірну інформацію та перевірити наявність чи відсутність підстав для відхилення пропозиції переможця торгів, відповідно до кваліфікаційних критеріїв.
Згідно з ч. 2 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі», - Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника у разі, якщо учасник має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів). По-перше, зазначена норма спеціального Закону визначає «ПРАВО», а не «ОБОВ’ЯЗОК» відмовити в процедурі закупівлі, за наявності вказаної підставі. По-друге, підставою має бути наявність податкового боргу, а не дата видачі довідки.
Отже, Учасником, як переможцем торгів було надано на вимогу Закону та тендерної документації в строк протягом 5 днів, після визначення переможцем торгів, довідку про відсутність заборгованості щодо сплати податків та зборів. Таким чином, у Замовника була можливість перевірити в доступних джерелах отриману від переможця торгів інформацію.
Так, Учасником було завчасно, а саме: 05.11.2018 року направлено запит до ДФС України, що додається, для отримання відповідної довідки. Проте довідку щодо відсутності податкового боргу ДФС було надано лише 09.11.2018 року. Що жодним чином не свідчить про наявність у переможця торгів податкового боргу, що стало підставою для відхилення пропозиції у відповідності до ч. ст. 17 Закону.
Відповідно до Наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження Порядку надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи», 03.09.2018 № 733, - Довідка або відмова у наданні Довідки готуються уповноваженим органом протягом п’яти робочих днів з дня, наступного за днем отримання Заяви органом, до якого її було подано.
Останнім днем подання переможцем торгів відповідної довідки було 12.11.2018 року. Тож, довідку про відсутність заборгованості по сплаті обов’язкових платежів, податків та зборів дійсну та дату подання Замовнику було направлено переможцем торгів негайно після отримання такої від уповноваженого органу та з дотриманням встановленого строку (протягом 5 днів, від дати визначення переможця).
Зокрема, пункту 1 Розділу 3 тендерної документації Замовника передбачено, що формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції, не впливають на зміст пропозиції та такі, що не нівелюють технічний потенціал та конкурентоздатність учасника.
Крім того, додатковим підтвердженням відсутності у Учасника, як переможця торгів заборгованості перед бюджетом щодо сплати обов’язкових платежів, податків та зборів до бюджету свідчить Довідка станом на 02.11.2018 року, дійсна до 11.11.2018 року, яка додається.
Відтак, зважаючи на зазначене вище, а саме: відсутність податкового боргу переможця торгів та завчасним направленням запиту на отримання довідки про відсутність податкового боргу та затримкою уповноваженого органу у видачі відповідної довідки, вважаємо відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції учасника – відхиленням пропозиції з формальних причин, що фактично порушує здорову конкуренцію під час проведення процедури закупівлі та основні принципи Закону України «Про публічні закупівлі» - визначення найбільш економічно вигідної пропозиції.
Таким чином, просимо Вас винести на розгляд питання щодо скасування рішення тендерного комітету по другому питанню порядку денного, що затверджено Протоколом засідання тендерного комітету від 23.11.2018 року №121, та прийняти відповідне рішення.
Додатки: Довідка ДФС від 02.11.2018 року, на 1 арк.;Запит до ДФС України від 05.11.2018 року, на 1арк.
Директор Дерев'янко К.І.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога 28.11.2018 20:44
- Запитдо ДФС 28.11.2018 20:44
- Довідка ДФС 28.11.2018 20:44
Дата подачі:
28.11.2018 20:44
Вирішення:
Секретар тендерного комітету повідомила, що 28 листопада 2018 року о 20 год 44 хв надійшла вимога Номер вимоги: UA-2018-10-22-002168-b.a1 від Учасника - ТОВ Укрбланковидав Код ЄДРПОУ:36002620. В якій зазначено, що Учасник не погоджується з рішенням тендерного комітету, затвердженого Протоколом №121 від 23.11.2018 року, щодо відхилення тендерної пропозиції.
Враховуючи викладене тендерним комітетом було уважно вивчено зміст вимоги на відповідність дійсності та уважно перевірено тендерну пропозицію учасника ТОВ Укрбланковидав та дійшли висновку.
Відповідно до тендерної документації предмета закупівлі код ДК 021:2015: 18930000-7 Мішки та пакети - Конверти С4, С5 mini, С6 з нанесеним логотипом «Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Київській області» для потреб місцевих загальних судів Київської області UA-2018-10-22-002168-b ,Учасник - у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на електронному майданчику повідомлення про намір укласти договір, повинен надати на адресу Замовника (особисто) пакет документів у паперовому вигляді передбачені підпунктом 5.3. пункту 5 розділу ІІІ цієї тендерної документації.
Після детального вивчення відповідного пакету документів Учасника - ТОВ Укрбланковидав було встановлено, що згідно підпунктом 5.3.3 пункту 5.3 розділу ІІІ переможець повинен надати Довідку про відсутність заборгованості по сплаті обов’язкових податків і зборів в Україні, видану уповноваженим органом, який здійснює адміністрування податків та зборів, дійсну на дату розкриття тендерних пропозицій. Учасником надано відповідну довідку від 09.11.2018 року, проте датою розкриття тендерних пропозицій є 07.11.2018 року.
Тендерний комітет територіального управління Державної судової адміністрації України в Київській області наголошує, що в тендерній документації за предметом закупівлі код ДК 021:2015: 18930000-7 Мішки та пакети - Конверти С4, С5 mini, С6 з нанесеним логотипом «Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Київській області» для потреб місцевих загальних судів Київської області UA-2018-10-22-002168-b чітко зазначено вимогу підпунктом 5.3.3 пункту 5.3 розділу ІІІ встановлено, що довідки повинні бути дійсні на дату розкриття тендерної пропозиції.
Статус вимоги:
Відхилено