-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
ДК 021:2015- 09130000-9 НАФТА І ДИСТИЛЯТИ (Дизельне паливо)
Призупинено
6 577 680.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
25.11.2025 16:48 - 05.12.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Номер:
11815695c6c14d88897ea21f9847ef02
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-25-017279-a.a1
Назва:
Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2025-11-25-017279-a, затвердженій Протокольним рішенням Уповноваженої особи замовника (Комунальне підприємство «Київблагоустрій») № 16-ВО від 25.11.2025 (далі – Тендерна документація), встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними, і як наслідок, унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»).
В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» незаконно позбавлене можливості перемогти у процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 4 Проєкт Договору на закупівлю.docx 28.11.2025 10:13
- Документи якості ДП-З.pdf 28.11.2025 10:13
- ТД паливо дт.docx 28.11.2025 10:13
- Документи якості ДП-Л.pdf 28.11.2025 10:13
- Статут КП Київблагоустрій.pdf 28.11.2025 10:13
- sign.p7s 28.11.2025 10:24
- Доповнення до скарги.docx 05.12.2025 12:11
- Доповнення до скарги.pdf 05.12.2025 12:11
- П. 6.1. Протокол про внесення змін до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів з власної ініціативи.docx 02.12.2025 13:40
- рішення від 02.12.2025 №17805.pdf 02.12.2025 17:16
- інформація про резолютивну чаcтину рішення від 10.12.2025 №18297.pdf 11.12.2025 09:28
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.11.2025 15:40
Дата розгляду скарги:
10.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.12.2025 17:16
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
76a69314e065425b9e92b37c49f01bc5
Заголовок пункту скарги:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-11-25-017279-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2025-11-25-017279-a, оголошеній Комунальним підприємством «Київблагоустрій» (далі – Замовник). Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-11-25-017279-a містить умови, згідно з якими:
1. Встановлено протиправні вимоги до предмета закупівлі.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зауважити наступне.
1. Щодо вимог до предмета закупівлі.
1.1. Відповідно до умов Додатку 3 до Тендерної документації, для предмету закупівлі (Дизельне паливо) встановлено, зокрема, вимогу: «Температура спалаху в закритому тиглі, С не нижче 62,0».
З цього приводу слід зазначити, що вимоги до дизельного палива, яке є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент), а також розробленим з метою забезпечення його впровадження та застосування ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови».
Згідно з вимогами Додатку 3 до Технічного регламенту, значення норми за показником «Температура спалаху в закритому тиглі» для дизельного палива екологічного класу «Євро5» встановлено на рівні «не нижче 55» градусів.
При цьому, згідно з Приміткою 4 до Таблиці 1, наведеної у пункті 4.2 ДСТУ 7688:2015, значення за показником «Температура спалаху в закритому тиглі» на рівні «не нижче 62» градусів застосовується лише для дизельного палива для потреб Міністерства оборони України.
Відповідно до пункту 1.2. Статуту Замовника, затвердженого розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 21.02.2007 № 167, «Підприємство засноване на власності територіальної громади м. Києва. Засновником підприємства є Київська міська рада».
Згідно з пунктом 2.2. Статуту Замовника, «Підприємство підпорядковане Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Департамент) з питань, визначених чинним законодавством та цим Статутом».
Враховуючи наведене, Замовник не підпорядкований та не входить до структури Міністерства оборони України.
Отже, умова Тендерної документації, відповідно до якої для предмету закупівлі (Дизельне паливо) встановлено вимогу: «Температура спалаху в закритому тиглі, С не нижче 62,0», є безпідставною та протиправною.
1.2. Відповідно до умов Додатку 3 до Тендерної документації, для предмету закупівлі (Дизельне паливо) встановлено, зокрема, вимогу: «Цетанове число: 51».
Одночасно, у Додатку 3 до Тендерної документації встановлено умову: «Товар повинен відповідати по своїм технічним/якісним показникам до сезонності застосування».
Відповідно до умов пункту 5.8. проекту договору, наведеного у Додатку 4 до Тендерної документації, паливні талони (ПТ) «мають строк дії, який не може бути менше, ніж 12 (дванадцять) місяців з моменту передачі Талонів Замовнику по видатковій накладній, строк (термін) дії ПТ, на вимогу Замовника додатково подовжується на строк не менше, ніж 6(шість) місяців».
З цього приводу слід зазначити, що вимоги до дизельного палива, яке є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом.
Згідно з вимогами Додатку 3 до Технічного регламенту, значення норми за показником «Цетанове число» для дизельного палива екологічного класу «Євро5» встановлено на рівні:
- для дизельного палива літнього - «не менше 51»;
- для дизельного палива зимового - «не менше 49»;
- для дизельного палива арктичного - «не менше 48».
При цьому, згідно з вимогами пункту 3 Технічного регламенту:
- дизельне паливо арктичне - дизельне паливо, що використовується при температурі повітря нижче ніж мінус 20 °С;
- дизельне паливо зимове - дизельне паливо, що використовується при температурі повітря від 5 °С до мінус 20 °С;
- дизельне паливо літнє - дизельне паливо, що використовується при температурі повітря не нижче ніж 5 °С;
- літній період - пора року з 16 квітня по 15 жовтня;
- зимовий період - пора року з 16 листопада по 15 березня;
- перехідний період - пора року з 16 березня по 15 квітня та з 16 жовтня по 15 листопада.
З наведеного вбачається, що згідно з умовами закупівлі, Замовник планує здійснювати заправку дизельним паливом протягом строку, який охоплює як зимовий, так і перехідний, так і літній періоди.
При цьому, згідно з наведеними вище вимогами Технічного регламенту, має використовуватися відповідне (за кліматичними умовами) дизельне паливо, яке, відповідно, має різні нормативні значення за показником «Цетанове число» (зокрема, літнє - не менше 51; зимове - не менше 49).
За таких умов, вимоги Тендерної документації, згідно з якими до предмету закупівлі (Дизельне паливо) встановлено вимогу: «Цетанове число: 51» та «Товар повинен відповідати по своїм технічним/якісним показникам до сезонності застосування» - суперечать одна одній, в наслідок чого порушують принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, встановлений частиною 1 статті 5 Закону.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має передбачені законодавством документи якості (сертифікати відповідності, паспорти якості, декларації про відповідність) на пропоноване ним дизельне паливо, однак за наявності в Тендерній документації суперечливих вимог, тендерна пропозиція ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» може бути відхилена Замовником як така, що не відповідає умовам Тендерної документації.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-11-25-017279-a.
2. Додаток 4 до Тендерної документації.
3. Статут КП «Київблагоустрій».
4. Документи якості на паливо дизельне зимове.
5. Документи якості на паливо дизельне літнє.
1. Встановлено протиправні вимоги до предмета закупівлі.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зауважити наступне.
1. Щодо вимог до предмета закупівлі.
1.1. Відповідно до умов Додатку 3 до Тендерної документації, для предмету закупівлі (Дизельне паливо) встановлено, зокрема, вимогу: «Температура спалаху в закритому тиглі, С не нижче 62,0».
З цього приводу слід зазначити, що вимоги до дизельного палива, яке є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент), а також розробленим з метою забезпечення його впровадження та застосування ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови».
Згідно з вимогами Додатку 3 до Технічного регламенту, значення норми за показником «Температура спалаху в закритому тиглі» для дизельного палива екологічного класу «Євро5» встановлено на рівні «не нижче 55» градусів.
При цьому, згідно з Приміткою 4 до Таблиці 1, наведеної у пункті 4.2 ДСТУ 7688:2015, значення за показником «Температура спалаху в закритому тиглі» на рівні «не нижче 62» градусів застосовується лише для дизельного палива для потреб Міністерства оборони України.
Відповідно до пункту 1.2. Статуту Замовника, затвердженого розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 21.02.2007 № 167, «Підприємство засноване на власності територіальної громади м. Києва. Засновником підприємства є Київська міська рада».
Згідно з пунктом 2.2. Статуту Замовника, «Підприємство підпорядковане Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Департамент) з питань, визначених чинним законодавством та цим Статутом».
Враховуючи наведене, Замовник не підпорядкований та не входить до структури Міністерства оборони України.
Отже, умова Тендерної документації, відповідно до якої для предмету закупівлі (Дизельне паливо) встановлено вимогу: «Температура спалаху в закритому тиглі, С не нижче 62,0», є безпідставною та протиправною.
1.2. Відповідно до умов Додатку 3 до Тендерної документації, для предмету закупівлі (Дизельне паливо) встановлено, зокрема, вимогу: «Цетанове число: 51».
Одночасно, у Додатку 3 до Тендерної документації встановлено умову: «Товар повинен відповідати по своїм технічним/якісним показникам до сезонності застосування».
Відповідно до умов пункту 5.8. проекту договору, наведеного у Додатку 4 до Тендерної документації, паливні талони (ПТ) «мають строк дії, який не може бути менше, ніж 12 (дванадцять) місяців з моменту передачі Талонів Замовнику по видатковій накладній, строк (термін) дії ПТ, на вимогу Замовника додатково подовжується на строк не менше, ніж 6(шість) місяців».
З цього приводу слід зазначити, що вимоги до дизельного палива, яке є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом.
Згідно з вимогами Додатку 3 до Технічного регламенту, значення норми за показником «Цетанове число» для дизельного палива екологічного класу «Євро5» встановлено на рівні:
- для дизельного палива літнього - «не менше 51»;
- для дизельного палива зимового - «не менше 49»;
- для дизельного палива арктичного - «не менше 48».
При цьому, згідно з вимогами пункту 3 Технічного регламенту:
- дизельне паливо арктичне - дизельне паливо, що використовується при температурі повітря нижче ніж мінус 20 °С;
- дизельне паливо зимове - дизельне паливо, що використовується при температурі повітря від 5 °С до мінус 20 °С;
- дизельне паливо літнє - дизельне паливо, що використовується при температурі повітря не нижче ніж 5 °С;
- літній період - пора року з 16 квітня по 15 жовтня;
- зимовий період - пора року з 16 листопада по 15 березня;
- перехідний період - пора року з 16 березня по 15 квітня та з 16 жовтня по 15 листопада.
З наведеного вбачається, що згідно з умовами закупівлі, Замовник планує здійснювати заправку дизельним паливом протягом строку, який охоплює як зимовий, так і перехідний, так і літній періоди.
При цьому, згідно з наведеними вище вимогами Технічного регламенту, має використовуватися відповідне (за кліматичними умовами) дизельне паливо, яке, відповідно, має різні нормативні значення за показником «Цетанове число» (зокрема, літнє - не менше 51; зимове - не менше 49).
За таких умов, вимоги Тендерної документації, згідно з якими до предмету закупівлі (Дизельне паливо) встановлено вимогу: «Цетанове число: 51» та «Товар повинен відповідати по своїм технічним/якісним показникам до сезонності застосування» - суперечать одна одній, в наслідок чого порушують принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, встановлений частиною 1 статті 5 Закону.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має передбачені законодавством документи якості (сертифікати відповідності, паспорти якості, декларації про відповідність) на пропоноване ним дизельне паливо, однак за наявності в Тендерній документації суперечливих вимог, тендерна пропозиція ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» може бути відхилена Замовником як така, що не відповідає умовам Тендерної документації.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-11-25-017279-a.
2. Додаток 4 до Тендерної документації.
3. Статут КП «Київблагоустрій».
4. Документи якості на паливо дизельне зимове.
5. Документи якості на паливо дизельне літнє.
×
-
Назва доказу:
Документи якості на паливо дизельне літнє.
-
Повʼязаний документ:
Документи якості ДП-Л.pdf
-
-
Назва доказу:
Документи якості на паливо дизельне зимове.
-
Повʼязаний документ:
Документи якості ДП-З.pdf
-
-
Назва доказу:
Статут КП «Київблагоустрій».
-
Повʼязаний документ:
Статут КП Київблагоустрій.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 4 до Тендерної документації.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 4 Проєкт Договору на закупівлю.docx
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-11-25-017279-a.
-
Повʼязаний документ:
ТД паливо дт.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника внести зміни до Тендерної документації щодо закупівлі UA-2025-11-25-017279-a, а саме, усунути зазначені вище умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними. Виконання зазначеної вимоги призведе до усунення умов Тендерної документації, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, а також створить підстави для поновлення порушених під час здійснення Процедури закупівлі прав та інтересів ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», наведених вище.
Запити Органу оскарження
Номер:
53e5f9e27f3e47c0bd49363c3551c00b
Тема запиту:
Залишення скарги без розгляду.
Текст запиту:
Враховуючи усунення Замовником оскаржуваних порушень, відповідно до вимог пункту 3 частини 12 статті 18 Закону, а також згідно з вимогами підпункту 3 пункту 63 Особливостей, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не заперечує проти залишення органом оскарження скарги UA-2025-11-25-017279-a.a1 без розгляду.
Дата опублікування:
05.12.2025 12:11
Номер:
2997a0cdf4b647568a5fa201a1e7107f
Тема запиту:
ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ
Текст запиту:
На підставі звернення ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», було внесено зміни до тендерної документації
Дата опублікування:
02.12.2025 13:40